eitaa logo
بسوی گام دوم
181 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
42 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾 بنده خدایی امروز از سبک زندگی اسلامی وتربیت دینی سوال پرسید؟؟ 💢 و تلویحا ایشان (والبته برخی از مردم) قبول ندارند که دشمن چگونه با نفوذی هایش در این زمینه کار میکند!؟؟ ♨الحمدالله روزی ام شد این سخنان شهید را ببینم و بشنوم ❌ مشکل اینست که آنچه مد نظر امامین انقلاب اسلامی بوده‌ هم در دانشگاه وهم در حوزه مغفول مانده !! ✅بازهم باید‌گفت اگر این نمونه بارزی از نیست پس چیست؟؟ قاسمی ذبیح اله @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 قُلْ يَا قَوْمِ اعْمَلُواْ عَلَي مَكَانَتِكُمْ إِنِّي عَامِلٌ فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَن تَكُونُ لَهُ عَاقِبَةُ الدِّارِ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ (135) بگو: اى قوم من! بر جايگاه و سيرت خويش عمل كنيد كه من نيز (بر اساس سيرت خويش) عمل مى كنم و به زودى خواهيد دانست كه سرانجام آن سراى از كيست، همانا ستمكاران رستگار نمى شوند. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 1⃣- پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله، چون به راه خود يقين دارد، مأمور است در برخوردهاى خود، ثبات و قاطعيّت خود را به ديگران اعلام كند. «قل يا قوم اعملوا على مكانتكم انّى عامل...» 2⃣- سرپيچى مردم، وظيفه ى پيامبران را عوض نمى كند. «انّى عامل» 3⃣- سرنوشت مردم، وابسته به عملكرد خودشان است. «اعملوا ... فسوف تعلمون» 4⃣- ملاك موفقيّت، حسن عاقبت و سرانجام كار است، نه جلوه ها و تلاشهاى زودگذر. «عاقبة الدّار» 5⃣- ظالم، رستگار نمى شود. «انّه لا يفلح الظالمون» 6⃣- سرپيچى از راه خدا و انبيا ظلم است. «الظالمون» 💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 وَجَعَلُواْ لِلّهِ مِمِّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَالأَنْعَامِ نَصِيباً فَقَالُواْ هَـذَا لِلّهِ بِزَعْمِهِمْ وَهَـذَا لِشُرَكَآئِنَا فَمَا كَانَ لِشُرَكَآئِهِمْ فَلاَ يَصِلُ إِلَي اللّهِ وَمَا كَانَ لِلّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلَي شُرَكَآئِهِمْ سَاء مَا يَحْكُمُونَ (136) و (بت پرستان) از آنچه خداوند از كشت و چهارپايان آفريده است، سهمى را براى خدا قرار دادند و به پندار خودشان گفتند: اين قسمت براى خداست و اين قسمت براى (بت هايى كه هم) شريكان (خدايند، هم شريك اموال) ما پس آنچه سهم شركا و بت ها بود به خدا نمى رسيد، ولى هرچه سهم خدا بود به شركا مى رسيد، چه بد است آنچه داورى مى كنند! 🦋🦋🦋🦋🦋 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 💐💐💐💐💐💐💐 آنان كه از مدار تربيت انبيا بيرون رفته و به وادى خيال مى روند، حرف ها و تصميم هايشان نيز خيالى و بى منطق است و خود را مالك همه چيز مى دانند و تقسيم بندى مى كنند. يكبار پسران را سهم خود و دختران را سهم خدا مى دانند. «الكم الذكر و له الانثى» (483) يكبار هم غلات و حيوانات را بين خدا و بت ها تقسيم مى كنند. مشركان مى پنداشتند سهم بت ها غير قابل تغيير است و آن را خرج بتكده ها و خدمه آنها مى كردند، و سهم خدا را نيز به اين بهانه كه خداى آسمان ها بى نياز است، هنگام كم و كسر آمدن ها خرج بتخانه ها مى كردند. نه خرج كودكان، فقرا و مهمانان. ----- 483) نجم، 21. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 1⃣- در كشاورزى و دامدارى، گرچه انسان نقش دارد، امّا زارع و خالق اصلى خداست. «للّه ممّا ذرأ» در آيه اى ديگر مى فرمايد: «ءانتم تزرعونه أم نحن الزّارعون» (484) 2⃣- قانون زكات و تقسيم درآمد و منافع، در عقائد انسان هاى قبلى نيز بوده است، هر چند به صورت خرافى. «هذا للّه... هذا لشركائنا» 3⃣- مشركان با آنكه بت ها را شريك خدا مى پنداشتند، ولى براى خداوند موقعيّت ويژه اى از عزّت و غنا قائل بودند و تلفات را از سهم خدا كم مى كردند و مى گفتند: او نيازى ندارد. «ما كان للّه فهو يصل الى شركائهم» 4⃣- رسالت انبيا، مبارزه با خرافات است. «ساء ما يحكمون» ----- 484) واقعه، 64. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
♨لطفا ملاحظه بفرمایید 🛑 متن کتاب مغروق استخر ویاد کردن از اعتراض محمود واعظی (مشایی این دولت)❗ ایشون نگران بودند که اعتراض مقام‌معظم رهبری(مد) به اموال باد آورده توسط ارگانهای نظارتی تبدیل به مطالبه بشه و اینکه بعد از این ابراز نگرانی چرا هیچگاه اقدامی موثر در رفع دغدغه رهبری صورت نگرفته به زعم بنده حاکی از تسلط جریان بر اوضاع کشور داشته است💯 ❌ یعنی دیگه بعیده باور نکنید که ی عده چنبره چهل ساله به اموال وحیثیت انقلاب زده اند و لازمه شمشیری آخته تک تک دستان این اختاپوست ها را قطع کنه!! ✅در انقلاب برای تحقق و باید یک مطالبه جدی وعملی داشته باشیم تا اون جریان وطرفداران والبته شاگردانش به زباله دان تاریخ‌بپیوندند👊 قاسمی ذبیح اله @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🥀🥀🥀🥀🥀 وَقَالُواْ هَـذِهِ أَنْعَامٌ وَحَرْثٌ حِجْرٌ لاَّ يَطْعَمُهَا إِلاَّ مَن نّشَاء بِزَعْمِهِمْ وَأَنْعَامٌ حُرِّمَتْ ظُهُورُهَا وَأَنْعَامٌ لاَّ يَذْكُرُونَ اسْمَ اللّهِ عَلَيْهَا افْتِرَاء عَلَيْهِ سَيَجْزِيهِم بِمَا كَانُواْ يَفْتَرُونَ (138) و مشركان (به پندار خويش) گفتند: اينها، دام ها و كشت هايى ممنوع است، كسى نخورد مگر آن (خادمين بتكده ها) كه ما بخواهيم. و چهارپايانى است كه (سوار شدن بر) پشت آنها حرام است و چهارپايانى كه نام خدا را (هنگام ذبح) بر آن نمى برند (اين احكام را) به دروغ به خدا نسبت مى دادند. خداوند به زودى آنان را به كيفر آنچه به او افترا مى بستند جزا خواهد داد. 🦋🦋🦋🦋🦋 @gamedovoom
نکته آیه شرژفه؛ 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 «حِجْر» به معناى منع است و «تحجير» يعنى منطقه اى را سنگ چين كردن و مانع شدن از ورود ديگران براى تصاحب آن. «حِجر اسماعيل» نيز جايى است كه با ديوار سنگى جدا شده است. عقل را هم «حِجر» گويند، چون انسان را از زشتى ها باز مى دارد. «هل فى ذلك قسم لِذى حِجر» (487) در دو آيه ى قبل، عقائد خرافى مشركان درباره ى سهم خدا و بت ها از كشاورزى و چهارپايان مطرح بود. در اين آيه چگونگى مصرف سهم بت ها بيان شده كه احدى حقّ استفاده ندارد، مگر خادمين بت ها و بتكده ها. با توجّه به اين آيه، مشركان چهار انحراف داشتند: 1- ممنوع شمردن بعضى از چهارپايان. 2- ممنوع شمردن بعضى از محصولات كشاورزى. 3- ممنوع كردن سوارى برخى از چهارپايان. 4- نبردن نام خدا به هنگام ذبح حيوانات. قرآن، هدف آفرينش چهار پايان را سوار شدن بر آنها و مصرف از گوشت آنها مى داند: «جعل لكم الانعام لتركبوا منها و منها تأكلون» (488) و تحريم بهره بردارى از چهارپايان را، از بدعت هاى جاهلى مى شمرد كه در آيه 103 سوره ى مائده نيز بيان شده است. اسلام، آيين جامعى است كه حتّى انحراف در بهره گيرى از حيوانات را هم تحمّل نمى كند. وقتى قرآن، از بى مصرف ماندن حيوان وتحريم سوارشدن بر آن نكوهش مى كند، به طريق اولى از بى مصرف ماندن انسان ها، منابع، سرمايه ها واستعدادها بيشتر نكوهش مى كند. ----- 487) فجر، 5. 488) غافر، 79. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌳🌳🌳🌳🌳 1⃣- احكام دين بايد منسوب به خدا باشد، نه بر پايه ى گمان، خيال، قياس و استحسان. «قالوا... بزعمهم... افتراءً عليه» 2⃣- مبارزه با خرافات، يكى از وظايف اصلى پيامبران است. «افتراء عليه سيجزيهم» 3⃣- تحريم حلال ها و تحليل حرام ها، افترا بر خداست. «هذه انعام و حرث حجر... افتراء» 4⃣- بدعت گذاران، در انتظار كيفر قوانين موهوم خود باشند. «سيجزيهم» 🌺🌺🌺🌺🌺 @gamedovoom
💢بعد از بذل عنایت دغدغه مندان فم به صوتهای این‌حقیر برخی از دوستان سوال کردند که چرا رهبر معظم انقلاب (مد) خودشان مدیریت فضای مجازی کشور را به عهده نمیگیرند؟ و پس از تذکر این خادم چند کلامی هم‌ توسط دوستان فعال در این خصوص تبادل شد که بنده برخی از نظرات خوب که حاکی از فهم کاربران با بصیرت انقلابی در جامعه مجازی است را پسندیدم چرا که روشن شد این عزیزان نیک دانسته اند: ♨ داشتن اینترنت تحت حاکمیت و تحت مدیریت خودمان چقدر برای در این حوزه حائز اهمیت است پس با دیدن پیام این عزیزان شعفی😍 درونم ایجاد شد و به همین دلیل امیدوارتر شدم که ملت با بصیرت دولت آتی در تراز انقلاب را انشااله گزینش میکند و با پیگیری مستمر مسئولان خائن فضای مجازی را عزل و محاکمه میکنند به فضل الهی وبه زودی!! وحالا ی سوال؛ کیست که درک کند این جملات حضرت آقا رو؟؟ 👌من اگر رهبر نبودم رئیس فضای مجازی میشدم ♨به نکته دقت کنید = دغدغه رهبری ساماندهی به این بی سروسامانی در حوزه مجازیست یعنی بعد از رهبری جامعه به فکر مدیریت این فضاست💯💯 👌اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است ادامه دارد..
ادامه پست قبل👇👇👇 ✅اما در انتها ی تذکر راهم به خودم بدم‌ هم به شما عزیزان⏬⏬ 💢آیا تاکنون دقت کرده ایم که در همه چیز از رهبر توقع داریم‼ وگاهی فقط شعار میدهیم‌ که؛ ««آقافقط فرمان بده»» 🛑 انگار نه انگار که او امام است وما مأموم!!! ❌ خداکند نگوییم چرا علی(ع) به قرآن روی نیزه بها نمی دهد؟! یک مثال بروز؛👇👇 در بازگشایی حسینیه ها ومساجد و برپایی هم آقا مطالبه کرد از وزارت بهداشت و دولت!!! بدون مداخله وتحکم وحتی ارائه پیشنهاد او که خود سپهسالار مهدی فاطمه است یادمان آورد به دعاوتضرع وعبادت در این ماه نیاز داریم!! ♨ یادتان هست حتی وصیت سنگ قبر حاج قاسم راهم اجرا نکردیم تا آقا ورود کرد‼ ⭕ متولی فرهنگ ، ارشاد، مساجد، مداح، وحوزه های علمیه و.. همه در سکون محض!! وگاهی صرفا در مجازی اعتراض هایی صرفا کلامی و توأم با حسرت داشتیم!! ✅خدایا🤲 به حق این روز عزیز وروز عزای مظلوم تاریخ علی علیه السلام بصیرتی عطا کن که ظلم به امامم نکنم😔😭 🙏🙏🙏 قاسمی ذبیح اله @gamedovoom
💢 پیش بینی عزیزان فعال در جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی مبنی بر صوری بودن بسته شدن پیج فحشاگرام محقق شد❗ 💢این که خوب طبیعی بود وفقط زود باورانی که در جنگ مغلوب دشمن اند باور کردند که این پلتفرم به مقابله با این وحشی گری جنسی پیج این هفت رنگ را مسدود کرده است!!! ♨و حالا رونمایی این زالو از دختری فریب خورده متولد ۱۳۸۳!!!! در پیج جدیدش❌ ♨ و باز هم سوال دارم از آن عده ای انقلابی ومومن که قصد دارند در بستر دشمن بجنگند 🛑بفرمایید اگر حضور پررنگ شماها در اینستاگرام موثراست چند نوجوان را نجات داده اید!؟ دراین زمین دشمن حریف تتلیتی ها هم نیستید چه رسد به قسم خوردگانی که سالهاست برای تخریب آرمانهای انقلابمان شمشیر از رو بسته اند!؟ ✅ تو را به علی علیه السلام قسم میدهم نوجوانان پاک سرشت را دنبال کننده خودتان در این فحشاگرام نکنید‼ چرا این راهم نمی فهمید که طبع نوجوان پویا و کنجکاوست💯 دنبال پرسشها وهیجانهاست!!💯 قاسمی ذبیح اله درد آشنایی بازنشسته از پلیس فتا @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🦋🦋🦋🦋🦋🦋 وَقَالُواْ مَا فِي بُطُونِ هَـذِهِ الأَنْعَامِ خَالِصَةٌ لِّذُكُورِنَا وَمُحَرَّمٌ عَلَي أَزْوَاجِنَا وَإِن يَكُن مَّيْتَةً فَهُمْ فِيهِ شُرَكَاء سَيَجْزِيهِمْ وَصْفَهُمْ إِنَّهُ حِكِيمٌ عَلِيمٌ (139) و (از ديگر عقائد خرافى مشركان، اين بود كه مى)گفتند: آنچه در شكم اين چهارپايان (نذر شده براى بت ها) است، (اگر زنده به دنيا آيد) مخصوص مردان ماست و بر زنان ما حرام است و اگر مرده به دنيا آيد، پس همه (زن و مرد) در آن شريكند، خداوند به زودى آنان را به سزاى اين گونه توصيف هاى باطل كيفر خواهد داد. همانا او حكيم و داناست. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌺🌺🌺🌺🌺 آشنايى با خرافات دوران جاهليّت، انسان را با زحمات رسول خدا براى هدايت آنان آشنا ساخته، روح قدرشناسى را در انسان، زنده و شكوفا مى كند. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 1⃣- تبعيض بى جا ميان زن و مرد، عملى جاهلى و مطرود است. «خالصة لذكورنا و محرّم على ازواجنا» 2⃣- در جاهليّت، تحقير زن تا آن حد بود كه در برخى موارد از حيوان سالم بهره اى نداشت و فقط در گوشت حيوان مرده شريك بود. «شركاء» 3⃣- جزا و كيفر الهى، بر اساس علم و حكمت اوست. «سيجزيهم ... حكيم عليم» 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 @gamedovoom
می‌گویند و تله‌گرام و و نرم‌افزار‌های اسراییلی منافعی هم دارند! خداوند تبارک و تعالیٰ در سوره مبارکه آیه ۲۱۹ می‌فرمایند: 💠 درباره شراب و قمار از تو سؤال می‌کنند، بگو: «در آنها گناه و زیان بزرگی است؛ و منافعی برای مردم دارد؛ (ولی) گناه آنها از نفع‌شان بیشتر است... ⚠️ آیا حتی فعالان در این بدافزارهای تحت تسلط مطلق دشمن بر این باور نیستند که ضرر و گناه امثال توییتر و اینستاگرام و... از نفع‌شان بیشتر است؟ @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌴🌴🌴🌴🌴🌴 قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُواْ أَوْلاَدَهُمْ سَفَهاً بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُواْ مَا رَزَقَهُمُ اللّهُ افْتِرَاء عَلَي اللّهِ قَدْ ضَلُّواْ وَمَا كَانُواْ مُهْتَدِينَ (140) به يقين زيان كردند كسانى كه فرزندان خود را سفيهانه و از روى جهل كشتند، و آنچه را خداوند روزى آنان ساخته بود با افترا بر خدا حرام كردند، آنان گمراه شدند و هدايت يافته نبودند. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 ابن عباس از بزرگان صدر اسلام مى گويد: هر كه مى خواهد ميزان جهالت اقوام دوران جاهلى را بداند، همين آيات سوره ى انعام كه بيانگر خرافات و اعتقادات بى اساس مشركان است، را بخواند. (489) جاهلان عرب، به گمان تقرّب به بت ها، يا به جهت حفظ آبرو، دختران خود را گاهى قربانى بت ها يا زنده به گور مى كردند. ----- 489) تفسير نمونه. 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 ‌1⃣- جهالت و سفاهت، عامل خسارت است. (خسارت هايى چون: از دست دادن فرزند، از دست دادن عاطفه، فقدان نعمت هاى حلال، كسب دوزخ و كيفر الهى). «قد خَسر» 2⃣- خسارت واقعى، فدا شدن انسان در راه باطل است. (چه قربانى بت شدن، چه فداى خيال و غيرت نابجا) «قد خَسر» 3⃣- تحريم نابجاى حلال ها، افترا بر خداوند است. «وحرّموا ما رزقهم اللَّه افتراء» 4⃣- انجام هر كارى و تحريم هر چيزى، يا دليل شرعى مى خواهد يا عقلى. «بغير علم افتراء على اللَّه» 5⃣- با خرافات، با شديدترين وجه مقابله وبرخورد كنيم. «قد خسر، سفهاً بغير علم، افتراء، ضلّوا، ما كانوا مهتدين» 🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
💢 روز گذشته در اشاره به مباحث دشمن شناسی ولزوم این شناخت برای جوانها ونوجوانها به ترور حضرت هاشم (ع) توطئه های یهود برای ترور حضرت عبدالمطلب(ع) اشاره کردم که مورد تعجب برخی دوستان قرار گرفت اکنون دعوت میکنم این سند را مشاهده بفرمایید👇👇👇 ✡ تلاش یهود برای ترور حضرت عبدالمطلب 1⃣ بعد از ترور حضرت هاشم، جد اعلای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، فرزند هاشم در مدینه به دنیا آمد و رشد كرد. او را نامیدند. 2⃣ به توصیه‌ی هاشم، مادر، پاسداری از او را برعهده گرفت و جالب است كه مادر دیگر ازدواج نکرد. 3⃣ مردی از بنی‌عبدمناف برای تجارت به یثرب رفته بود، کودکی را در آنجا دید که خود را فرزند هاشم می‌خواند. از حال او پرسید و او خود را معرفی کرد. آن مرد این خبر را به مُطلب رساند و مُطلب کودک را از این خانه فراری داده، همراه خود به مکه برد. (طبق نقلی دیگر وی با توافق مادر شیبه این کار را کرد.) 4⃣ به‌هنگام بازگشتِ مطلب و شیبه، آنان را شناسایی كرده و به آنها حمله کردند که آن دو با اعجاز نجات یافتند. 5⃣ وقتی مطلب شیبه را به مکه آورد؛ مردم به گمان این‌که وی غلام مطلب است، او را نام نهادند و این نام بر وی ماند. 6⃣ بدین‌ترتیب در ترور عبدالمطلب ناكام ماند و از او حضرت عبدالله به دنیا آمد. 📚 منبع: حجت‌الاسلام مهدی طائب (١٣٩٢)، تبار انحراف، قم: ولاء منتظر، چاپ هشتم. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه اسناد: 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3582 📌منبع اندیشکده مطالعات یهود ✅یکی از توصیه های مهم حضرت آقا در بیانیه انقلاب روابط خارجی و است حال یک سوال اگر دشمن را نشناسیم قادر خواهیم بود مرز را مشخص کنیم!؟ ودشمنی چون صهیونیست یهود با نفوذ و استفاده از ابزار مختلف سعی در انحراف جریان انقلاب دارد پس هوشمندی ما را می طلبد ♨وحالا یک سوال خیلی مهم آیا می دانید 👌مدیران ، ، و و... هستند!!💯 قاسمی ذبیح اله @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 وَهُوَ الَّذِي أَنشَأَ جَنَّاتٍ مَّعْرُوشَاتٍ وَغَيْرَ مَعْرُوشَاتٍ وَالنَّخْلَ وَالزَّرْعَ مُخْتَلِفاً أُكُلُهُ وَالزَّيْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُتَشَابِهاً وَغَيْرَ مُتَشَابِهٍ كُلُواْ مِن ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَآتُواْ حَقَّهُ يَوْمَ حَصَادِهِ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ (141) و اوست كسى كه به وجود آورد باغهايى با داربست و بى داربست، و درخت خرما و كشتزار با خوردنى هاى گوناگون، و زيتون و انار، (برخى ميوه ها) شبيه به همند و برخى شباهتى با هم ندارند. همين كه باغها ثمر داد، از ميوه اش بخوريد و روز درو كردن و ميوه چيدن حقّ آن (محرومان) را بدهيد و اسراف نكنيد، چرا كه خداوند، اسراف كاران را دوست ندارد. 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 @gamedovoo
نکته آیه شریفه؛ 🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿 «جَنّات»، باغ هاى پر درخت و زمين هاى پوشيده از زراعت است. «معروش»، درختى است كه نياز به داربست دارد. «اُكُل» به معناى مأكول و خوراكى است. در آيه 99 همين سوره خوانديم: «اُنظروا الى ثمره اذا أثمر» هنگامى كه درخت بار آورد، با دقّت به آن نگاه كنيد. در اين آيه مى خوانيم كه «كلوا من ثمره اذا اثمر»، هنگامى كه بار داد، بخوريد. نتيجه اينكه: خوردن بايد با تأمّل و دقّت باشد، نه غافلانه. امام باقرعليه السلام پس از تلاوت اين آيه فرمود: شخصى زراعتى داشت كه تمام محصولاتش را صدقه مى داد و خود و عيالش بى چيز مى ماندند. خداوند اين عمل را اسراف خواند. (490) اين آيه، درس خداشناسى را همراه با اجازه مصرف خواركى ها و رسيدگى به طبقات محروم و انفاق به آنان و اعتدال داشتن و زياده روى نكردن در مصرف و انفاق را بيان مى كند. «انشأ، كلوا، آتو، لا تسرفوا» چنانكه در جاى ديگر نيز مى خوانيم: «و الّذين اذا انفقوا لم يسرفوا و لم يقتروا و كان بين ذلك قواماً» (491) امام صادق عليه السلام ذيل اين آيه فرمودند: حتّى اگر مسلمان يافت نشد، حقِ ّ برداشت را به مشرك فقير بپردازيد (492) در روايتى ديگر فرمود: اين حقِ ّ برداشت، غير از زكات است. (493) امام صادق عليه السلام فرمود: ميوه را در شب برداشت نكنيد و شبانه درو نكنيد تا فقيران نيز بتوانند حاضر شوند و چيزى بگيرند. (494) در سوره «ن والقلم» نيز مى خوانيم كه خداوند باغ كسانى را كه تصميم گرفتند شبانه و به دور از چشم فقرا ميوه ها را بچينند و به آنها ندهند، سوزاند. ----- 490) تفسير نورالثقلين. 491) فرقان، 67. 492) بحار، ج 93، ص 96. 493) برهان، ج 1، ص 557. 494) كافى، ج 3، ص 565. 💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 1⃣- تنوّع ميوه ها و محصولات كشاورزى، آن هم از يك آب وخاك، نشانه قدرت الهى است. «انشأ... مختلفاً اُكله» 2⃣- خداوند براى خود در محصولات، حقّى قرار داده است. «آتوا حقّه» (آرى، نور و هوا، آب و خاك، توان و نيرو و فكر و استعداد، همه و همه از آنِ خداوند است و او بر همه حقّ دارد.) 3⃣- در انفاق نيز ميانه رو باشيم. «و آتوا حقّه يوم حصاده و لاتسرفوا» 4⃣- اسلام، دين اعتدال است، هم تحريم نابجا را ممنوع مى كند (در آيه قبل) و هم مصرف بى رويّه را. «لاتسرفوا» 5⃣- شرط مصرف، پرداخت حقّ محرومان است. «كلوا... آتوا حقّه» 6⃣- مقدار مصرف، محدود به عدم اسراف است. «كلوا... لا تسرفوا» 7⃣- هنگام برداشت محصول، به ياد محرومان باشيم. «يوم حصاده» 8⃣- توليد و محصول را در زمانى برداشت كنيم تا زمينه ى بهره بردارى ديگران هم باشد. «يوم حصاده» 9⃣- هنگام رسيدن وبرداشت محصول، آمادگى انسان براى انفاق بيشتر است، پس فرصت را از دست ندهيم. «آتوا حقّه يوم حصاده» 9⃣- ميوه ى نارس نخوريد وميوه را تازه مصرف كنيد. «كلوا من ثمره اذا اثمر» 🔟- اسراف كار، مبغوض خداوند است. «انّه لايحبّ المسرفين» 🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀 @gamedovoom
🌿🍃🌸☘🌺💐🌱🍃 🌿 🍀 بسم الله الرحمن الرحیم 🔰نکته ای در رابطه با و 🔸 اگر دقت کرده باشید، در بهار میوه ی خاصی که بهاری باشد، یعنی در بهار به دست بیاید، وجود ندارد. غالب میوه ها، میوه های زمستانی و پاییزی هستند مثل پرتقال،. سیب، لیمو شیرین و.... بهار بیشتر فصل است و بیشتر باید بدن در این فصل پاکسازی بشود. لذا تدبیر و حکمت الهی بر این است که خوراکی‌ها، شده تا بدن بتواند به اصلاح خود بپردازد. 😁امسال از جهتی باید از تشکر کنیم. چراکه امسال نگذاشت طبق رسم هر ساله در رفت و آمدها دائما در حال خوردن شیرینی و گز و میوه و آجیل و... خلاصه در هم خوری باشیم. که بدترین چیز برای سلامت زیاد خوردن و درهم خوردن است. 😂 ☘لذا می‌بینیم که بهار میوه خاصی ندارد. و ما هم بیشتر باید رعایت کنیم. خصوصا این ایام که بیشتر در خانه نشسته ایم و فعالیت خیلی کمی داریم. 👈توصیه اکید این است که علی رغم محدودیت‌هایی که به وجود آمده، از غافل نباشیم. ورزش کردن یکی ساده ترین، بی خرج ترین و مهمترین امور است برای دفع زوائدو فضولات اخلاط که در بین بافتها باقی مانده و باید از بدن دفع شود. در خانه ورزش کنیم پیاده روی سریع در حد عرق کردن. یا استفاده از وسائل ورزشی که هست. و یا هر طوری که هر کس می‌داند. کشتی گرفتن و... ✅ورزش کردن در تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه مقابله با بیماری‌ها هم اثر بسزایی دارد. و نباید از آن غافل شد. @gamedovoom