فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 زنان، بیدار و هوشیار در خط مقدم فرهنگی
🏴 فرازی از وصیتنامهی امام خمینی رحمةالله علیه (بخش چهارم):
«وارد کردن کالاها از هر قماش و سرگرم کردن بانوان و مردان خصوصاً طبقه جوان، به اقسام اجناس وارداتی از قبیل ابزار آرایش و تزئینات و تجملات و بازیهای کودکانه و به مسابقه کشاندن خانوادهها و مصرفی بار آوردن هر چه بیشتر، و سرگرم کردن و به تباهی کشاندن جوانها با فراهم آوردن مراکز فحشا و عشرتکدهها، و دهها از این مصائب حساب شده، برای عقب نگهداشتن کشورهاست.»
#پهلوی
#زن
#نقش_زنان_در_تحولات_اجتماعی_و_سیاسی
✅ نقش زنان در قیام پانزده خرداد:
بنا به گزارش ساواک، وضعیت قم در ساعت 9 صبح 15 خرداد چنین بوده است:
"جمعیت هنوز در صحن باقى است زنان در مسجد اعظم به نفع خمینى اجتماع نمودهاند روحانیون طراز اول در منزل حاج سید احمد زنجانى مجتهد جلسه مشورتى دارند."
📚 جواد منصورى، تاریخ قیام 15 خرداد به روایت اسناد، جلد2،تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1378، سند4/ 15، ص16.
و نیز در گزارش شهربانى به تاریخ 27/3/42 که درباره وقایع 15 خرداد تنظیم شده آمده است:
"زنها را هم به دنبال آنها (مردان) حرکت مىدادند و تعدادى قمه و قداره زیر چادرهاى زنها و تعدادى هم در یک کیسه شکرى ریخته... بین افراد خود تقسیم کرده و وارد صحن مىشوند..."
📚 منصوری، همان، سند 19 /4، ص18.
فعالیت بانوان در این عرصه ها موجب پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلای ایران شده است.
به تعبیر حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) 15 خرداد مبدا #نهضت_اسلامی است، که از قم آغاز و زنان نقش مهم و ارزنده ای داشتند.
با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی زنان به هیچ وجه منفعل نبودند و اوج آن در 15 خرداد و حضور آنان در این قیام بود.
️گنج نهفته
🌹توصیه امام خمینی ره به #مادران : شما اگر بتوانید این #بچهها را تربیت کنید به طورى که از اول بار
✅نتایج اثرگذاری خانواده بر کودک از دیدگاه امام خمینی (ره)
نتایج اثرگذاری تربیت وراثتی و تربیت محیطی خانواده را می توان در ابعاد مختلف شخصیت کودک جستجو کرد. به عبار ت دیگر نتایج فعالیت ها و مراقبت های ارثی و محیطی والدین باید به رشد همه جانبۀ بیانجامد برخی از ابعاد وجودی کودک که بعنوان ماحَصَل نقش خانواده در تربیت مَطمَح نظر می باشد، عبارتند از:
1⃣ـ تربیت دینی و مذهبی
2⃣ تربیت عاطفی
3⃣ ـ تربیت علمی و فرهنگی
4⃣ ـ تربیت اجتماعی کودک
و ..
منظور ما از #تربیت_دینی_و_مذهبی یا معنوی کودک این است که خانواده باید تمایلات و گرایشهای الهی و مذهبی که در فطرت پاک کودک سرشته شده است به عالیترین وجه و تا حد کمال مطلوب به عرصۀ ظهور برساند. کودک خداگونه بار آید و راههای تقرب جوئی به مبدأ را از همان ابتداء زندگی به او تعلیم دهند.
امام خمینی دراین خصوص می فرمایند: «... باید توجه داشته باشید که این بچه ها که بیش شما تربیت می شوند، تربیت دینی بشوند، تربیت اخلاقی بشوند، اگر یک بچّه متدین را شما تحویل جامعه بدهید، یک وقت می بینید که همین یک بچّه متدیّن متعهد یک جامعه را اصلاح کند ...».۵۸/۳/۲۱
و یا در جائی دیگر می فرمایند: «... بانوان باید معلم باشند برای فرزندان خود، در دامن خود مثل استادان، مثل معلمان تربیت کنند، پدران باید معلم باشند از برای فرزندان خود، خانواده شما باید مدرسه باشد، تعلیم احکام اسلام، تهذیب اخلاق نو نهالان، ...
نتیجه دیگر تربیت خانوادگی، تربیت عاطفی کودک می باشد، منظور از #تربیت_عاطفی، برآوردن نیازهای روانی کودک است، وظیفه خانواده به برآوردن نیازهای مادی صرف نیست، چه بسا برآوردن نیازهای عاطفی روانی کودک مقدم بر مسائل دیگر باشد.
محبت های صادقانه مادر، نوازش های پر مهر پدر، دستگیری بدون چشم داشت و خالصانه والدین، در آغوش گرفتن ها، نوازش کردن ها و دلسوزی ها و غم خوری ها برای او و همه و همه زمینه هائی جهت برآوردن نیازهای عاطفی کودک است.
براساس تحقیقات روانشناسان اجتماعی، روانکاوان دربارۀ کودکان از جوامع مختلف کمبود یا عدم محبت عواقب خطرناکی را برای فرد و جامعه به بار می آورد، اطفالی که در دوره کودکی محبت نبینند در بزرگی خشن، ناهموار و عقده ای بار می آیند، منشاء بسیاری از شرارتها و جنایتهای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان کمبود محبت است.(منبع کتاب خانواده و تربیت کودک، نوشته دکتر علی قائمی )
در این خصوص حضرت امام می فرمایند: «... بچه هایی که از دامن مادر جدا شده اند و در پرورشگاهها رفتند، اینها چون بدان اجنبی هستند و محبت مادر ندیده اند، عقده پیدا می کنند، این عقده منشاء همه مفاسدی است که یا اکثر مفاسدی است که در بشر حاصل می شود. این جنگهائی که پیدا می شود از عقده هائی است که در انسان است، بچه های شما را اگر از شما جدا کردند، و به واسطه نداشتن محبت مادر عقده پیدا می کنند به فساد کشیده می شوند و ...» ۵۸/۵/۲۶
#تربیت #علمی_و_فرهنگی نتیجه سومی است که از تربیت خانوادگی باید کودک از همان روزها و ماههای اوّل زندگی، فرهنگ را از طریق والدین و بستگان کسب می کند و بر این اساس ذهن و فکر او شکل می یابد، جنبۀ علمی، کسب معلومات و اطلاعات عمومی خانواده نقش اساسی دارد. طفل در خانه بیشتر می آموزد، از آن جهت که اوقات بیشتری از عمر خویش را در درون خانواده می گذراند، آنچه را که کودک از خانه می آموزد از جای دیگر امکان پذیر نیست.۵۸/۴/۲۶
حضرت امام خمینی در این خصوص می فرمایند: «... خانه های شما باید خانه تربیت اولاد باشد، منزل علماست، منزل شما و منزل تربیت علمی، تربیت دینی و تربیت اخلاق، توجه به سرنوشت اینها بر عهده پدران است و در عهده مادران ...»۵۸/۳/۵
نتیجه آخر از فعالیتهای تربیتی خانواده، #تربیت_اجتماعی کودک است .
خانواده نخستین مسئول صلاح و فساد جامعه است از آن بابت که بنیان های فکری کودک در خانواده گذارده می شود والدین کودک هستند که او را برای اجتماع صالح و یا فاسد بار می آورند.
حضرت امام خمینی می فرمایند: «... دامن مادر بهترین مکتبی است از برای اولادها، مسئولیت دارند نسبت به فرزندان خود نسبت به کشور خودتان و شما می توانید بچه هائی تربیت کنید که یک کشور را آباد کند ... بچه هائی تربیت کنید ... حفاظت از آمال انبیاء بکنند ...» ۵۸/۳/۵
در جائی دیگر می فرمایند: ... سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می کند ...»۱۳۵۸/۱/۲۶
حاصل کلام: از دیدگاه امام خمینی(ره) شخصیت کودکان در خانواده شکل می گیرد و خانواده از دو راه وراثت و محیط نقش اساسی خود را در پرورش کودکان ایفا می کند و نتیجه فعالیت های تربیتی والدین بالندگی همه جانبۀ شخصیت کودک یعنی ابعاد (دینی، عاطفی، علمی، اجتماعی و ... ) است.
📍برای مطالعه بیشتر بخوانید👇👇
http://www.imam-khomeini.ir/fa/n128625/
✅تربیت دینی با الهام از سیره تربیتی حضرت امام خمینی(ره)
📝 نوشته: غلامرضا منفرد
✅ اهمیت تربیت دینی
حضرت امام خمینی در هنگام حیات خود به دفعات هدف اساسی تعلیم تربیت را "تربیت دینی" دانسته اند. در زیر به چند نمونه از این تأکیدات اشاره می رود.
"مواظب باشید که اعمالتان، اعمال صالح باشد، قیامتان برای خدا باشد، اعمالتان برای خدا باشد، هر کدام بچه دارید، تربیت کنید، "تربیت الهی" بکنید، تربیت شیطانی نکنید."صحیفه امام،ج۶ص۱۰۶_۱۰۷
خودتان را تهذیب کنید و کودکان خودتان را تهذیب کنید. کودکان خود را "اسلامی" بار بیاورید.صحیفه امام ،ج۷،ص۵۳۳_۵۳۴
"شما اگر بتوانید این بچه ها را تربیت کنید به طوری که از اول بار بیایند به اینکه "خدا خواه" باشند، توجه به خدا داشته باشند، شما اگر عبودیت الله را و پیوند با خدا را به این بچه ها تزریق کنید. این بچه ها زود قبول می کنند آن را.» ۵۹/۱۲/۷
✅✅ روشهای تربیت در رفتار امام خمینی
1⃣ ـ تکریم کودکان
2⃣ ـ روش تکرار و تلقین
3⃣ـ روش مطایبه و تفریح
4⃣ـ روش احسان در مقابل احسان
5⃣روش عملی
️گنج نهفته
✅✅ روشهای تربیت در رفتار امام خمینی 1⃣ ـ تکریم کودکان 2⃣ ـ روش تکرار و تلقین 3⃣ـ روش مطایبه و تفر
✅روشهای تربیت در رفتار امام خمینی ره
1⃣تکریم کودکان
از قول یکی از نواده های حضرت امام نقل می شود که من وقتی به امام وارد می شدم سلام می کردم، اما ایشان سعی داشتند زودتر به من سلام کنند. وقتی که ایشان سلام می کردند من جواب سلام ایشان را می دادم خیلی مهربان و دلنشین با ما برخورد می کردند ...
🔺 مصاحبه با سید عماد الدین طباطبایی نتیجه امام، نوار دریافتی از صدا و سیما، ۶۹/۳/۱۳
2⃣روش تکرار و تلقین
در دیدگاه امام یکی از روشهایی که می تواند مفید باشد "تلقین" است. انسان خودش هم اگر بخواهد ساخته شود باید آن مسایلی که مربوط به ساختن خودش است تلقین کند بخودش تکرار کند یک مطلب که تأثیر در نفس و انسان باید بکند، با تلقینات و تکرارها بیشتر در نفس انسان نقش پیدا می کند....(صحیفه امام،ج۱۳، ص۳۲۱_۳۲۳) اگر بخواهید یک بچه ای را شما تربیت بکنید باید یک مسئله را چندین دفعه با چند زبان، با چند وضع به او بخوانید، مطلب یکی باشد لکن طرز بیان اینها به طوری که در قلب او نقش ببندد.(صحیفه امام،ج۱۰،ص۳۴_۳۵)
3⃣روش مطایبه و شوخی
مطایبه به معنی شوخی است. حضرت امام گاهی نوه های خود را سرگرم کرده واز این راه با آنها مطایبه می کردند و مطالب لازم را می آموختند
4⃣روش احسان در مقابل احسان
یکی از روشهایی که در اسلام به آن توجه می شود، احسان کردن درمقابل احسان است. اگر یک بزرگسال از یک خردسال رفتار انسانی ببیند با انجام رفتار مشابه نسبت به کودک، باعث تقویت آن رفتار در او می شود. این روش از جانب حضرت امام(ره) مورد توجه بوده است. از فرزند شهید آیت الله اشرفی اصفهانی ماجرای از احسان امام تعریف میکند که در لینک زیر میتوانید بخوانید
5⃣روش عملی
رفتار مربی بیش از کلام او در افراد به ویژه کودکان تأثیر می کند. کودک سعی می کند در رفتارهای خود از بزرگسالانی که با او در ارتباط است تقلید نماید. تقلید تأثیر فوق العاده ای در تربیت دارد.
🌹نکته ظریف اینجاست که هر قدر بین بزرگسالان و کودک رابطه عاطفی قوی تر حاکم باشد این تأثیر پذیری بیشتر است، لذا حضرت امام به رابطه مادر و کودک اشاره می کنند و ی فرمایند: "آنقدری که بچه از مادر چیز می شنود از پدر نمی شنود آنقدری که اخلاق مادر در بچه کوچک نورس تأثیر دارد به او منتقل می شود از دیگران عملی نیست. مادرها مبدأ خیرات هستند و اگر خدای نخواسته مادرانی باشند که بچه ها را بد تربیت کنند مقصرند."صحیفه امام / جلد ۸ ص ۴۲۵_۴۲۷
📍امام خمینی (س) - تربیت دینی با الهام از سیره تربیتی حضرت امام خمینی(ره)👇
http://www.imam-khomeini.ir/fa/n128615/
🌺🌺🌺🌺🌺
✅سیره عملی امام خمینی ره در برخورد با فرزندان
1⃣شناخت و درک فرزند
2⃣توجه به نیازهای اساسی فرزند مثل نیاز به بازی نیاز به محبت
3⃣تربیت فرزندان با استفاده از روش عملی
۱_هماهنگی در گفتار و کردار
۲_کنترل و مراقبت از فرزندان
4⃣آموزش فرزندان
📍تبیین این موارد را در لینک زیر مطالعه کنید
✅✅✅خیلی مفید 👇
http://farsi.al-shia.org/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86/
@gangenahofte
✅سیره عملی امام خمینی ره در برخورد با فرزندان
1⃣شناخت و درک فرزند
2⃣توجه به نیازهای اساسی فرزند مثل نیاز به بازی نیاز به محبت
3⃣تربیت فرزندان با استفاده از روش عملی
۱_هماهنگی در گفتار و کردار
۲_کنترل و مراقبت از فرزندان
4⃣آموزش فرزندان
📍تبیین این موارد را در لینک زیر مطالعه کنید
✅✅✅خیلی مفید 👇
http://farsi.al-shia.org/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86/
شوخی ها وبازی های کودکان وامام .pdf
1.33M
✅ دانلود و #معرفی_کتاب بازی ها وشوخی های کودکان وامام خمینی
✔️در این اثر 12 خاطره کوتاه از شوخی ها وبازی های امام خمینی با نوه هایشان به شکل تصویری ،جذاب وخواندنی مناسب مقطع ابتدایی آمده است.
✍️نویسنده: محمد عامری
🌱نشر: رسول اکرم
#امام_خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🎥 ماجرای عجیب خانه خریدن امام خمینی (ره) در قم
🔺همسر امام: وقتی خانه را دیدم، فهمیدم این همان خانه ایست که در خواب دیده بودم ..!
🎞 بخشی از مستند «آقا رضای خودمون»
▪️از زبان محافظ شخصی امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹مصاحبه شنیدنی با شهید مدافع حرم جواد محمدی پیش از اعزام به سوریه:
🌹من با یک بیت شعر بسیجی شدم
♦یقه ی بدحجاب ها رامیگیرم
جایگاه و ارزش فرزند.doc
39.4K
#جزوه
🔺جایگاه و ارزش فرزند🔺
🗒تعداد صفحات: ٣صفحه
➕مناسب برای مربیان و والدین عزیز
📚کانال یادداشت های تربیتی👇
https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
️گنج نهفته
❓چه عواملی در فرار و قتل رومینا نقش داشتند 1⃣ ابتدا به مهمترین نقش یعنی نقش خانواده دراینگونه ماجرا
✍️ یادداشت رسیده | درنگی در اتفاق تلخ رومینا؛ غیرت یا تعصب؟
🔻حجتالاسلام ابراهیم اخوی، روانشناس و مدیر مرکز مشاوره مأوا:
◽️خبر تلخ بود و باورنکردنی!
هنوز در شوک این اتفاق شگفت انگیزیم.
پدری که حاضر شود دختر نوجوان خود را به کام مرگ فرستد.
◽️در این میان، آنچه پس از حادثه بر جا میماند، تفسیرها و برداشتهایی است که از آن شده است تا جایی که حتی برخی ناجوانمردانه به قانونها و آموزههای دینی تاختند و نام چنین رفتار شومی از سوی پدر را، غیرت ناموسی گذاشتند.
🔻چند نکته:
۱. دین به ما یاد داده که نسبت به خانواده خود #غیرت داشته باشیم نه تعصب! غیرت یعنی تمام توان خود را برای مراقبت و حمایت از خانواده به کار بندیم.
روی دیگر این خصلت خوب برای نادانان، #تعصب است که در آموزههای قرآنی از آن به نام حمیت جاهلیت نام برده شده؛ یعنی کسانی که از روی جهل و گمراهی، دست به رفتارهای احمقانهای میزنند که نمونه آن را در زنده به گور کردن دختران و نیز تعصب بیجا در دنبالهروی از اشتباههای نیاکان میبینیم.
۲. غیرت ریشه در #محبت دارد.
پدری که نسبت به دختر خود غیرت میورزد، مثل یک باغبان است که با هرس کردن علفهای هرز و مراقبت از گزند دیگران از درخت مراقبت میکند نه اینکه خود دست به تبر برد و ریشه درخت را بخشکاند.
۳. غیرت یک خصلت #الهی است.
در آموزههای دینی تکرار شده که خداوند غیرت دارد و انسانهای غیور را دوست دارد؛
پس نمیتواند سر از خشونتی مرگبار در آورد.
۴. در آنچه از دین آموختهایم، #پاکدامنی افراد و نیکرفتاری آنان بخشی از غیرتشان شمرده شده است.
همه کسانی که تمایل به داشتن جامعهای سالم دارند، غیورند؛ نه اینکه زمینه را برای جرأت ورزی پرخطر عدهای فراهم آورند.
۵. در غیرت #عقلانیت وجود دارد نه حماقت.
غیرتمند عاقل به بهترین روش برای محافظت روی میآورد؛
نه اینکه خود به دشمن اصلی برای ناموس خویش تبدیل شود.
در تعصب بیجا، ردی از عقلانیت نیست و فرد بر مدار هیجانها به کارهایی دست میزند که شاید خود نیز پس از آن پشیمان گردد.
۶. در اسلام سیاهی لشکر نداریم و همه با تایید یا رد و نیز زمینهسازی برای یک اتفاق میتوانند شریک جرم باشند. تمام کسانی که ارتباط با جنس مخالف را امری عادی جلوه داده و واژهای به نام نامحرم را تبدیل به دوست اجتماعی کرده و از آن دفاع کردهاند، به گونهای در اتفاقهایی مانند آنچه برای رومینا افتاده، سهیم هستند.
۷. مراقبتهای فرهنگی مطابق با هنجارهای تمام خانوادهها باید آموزش داده شود.
۸. این عبرت تلخ، برای خیلی از نوجوانان که نگاهی رویاگونه به رابطهها دارند، جای تامل فراوان دارد.
۹. آنچه در این ماجرای خونین دیده نشد، خامی و ناآگاهی یک دختر نوجوان بود که میتوانست با مدیریت عاقلانه یک خانواده یا مشاور، از چنین سرنوشت شومی رهایی یابد.
پدری که در قالب یک قاتل از خود قهرمانی پوشالی در دفاع از ناموس میسازد، اگر چه قانون او را به کام مرگ نکشاند، ولی خود به دست خویشتن مرده است.
۱۰. و سخن آخر اینکه جایگاه دستگاههای مراقبتی در این ماجرا کمرنگ به نظر میرسد.
#مسئولانی که میتوانستند با زیرکی و حمایت مستقیم و غیرمستقیم از چنین واقعهای جلوگیری نمایند، در برابر وجدان بیدار مردم پاسخگو باشند.
متنکامل:👇
hawzahnews.com/news/903248
⭕️ خطایی آشکار در تحلیل ماجرای قتل رومینا
❓غیر از پدر، متهمان حادثه رومینا چه کسانی هستند؟
حجتالاسلاموالمسلمین زیبایینژاد، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده در نشست علمی «تحلیل لایه های زیرین ماجرای قتل رومینا: 🔻
◻️ ما در لایه اول، اگر می خواهیم حادثه اجتماعی را بشناسیم باید اطلاعاتمان را دقیق و متکثر کنیم تا بتوانیم به یک فهم جامع برسیم.
مثلا روایتی که بهمن پسر ماجرا از حادثه می دهد با روایتی که خانواده مقتول از آن می دهند کاملا متفاوت و متناقض است.
بعد از اینکه نهاد قضایی آمد سره آن را از ناسره اش جدا کرد و گفت این اطلاعات دروغ است و اینها را بگذارید کنار، آن موقع اطلاعات ما دقیق است.
◻️ یک لایه زیرین داریم که تحلیل #عوامل مربوطه است.
در مسئله قتل رومینا این حادثه از زاویه دید حقوقی و فقهی، روانشناختی، اجتماعی، تربیتی، سیاست گذاری های اجتماعی و ... که آیا این حوادث را پرتکرار می کنند یا خیر، قابل بررسی است.
◻️ در لایههای زیرین این ماجرا باید ببینیم چه اتفاقات #گفتمانی و چه اتفاقی در جهان بینیهای ما در حال رخ دادن است که مُولد چنین حوادثی می شود.
◻️ یک سطح بسیار عمیق تری هم وجود دارد که به آن لایه، سطح اسطوره ها و نمادها گفته می شود.
◻️ در مورد حادثه قتل رومینا اشرفی باید گفته شود که رسانه ها با چه هدفی به این ماجرا می پردازند. آنها در بستر شوک حاصل از این حادثه دارند یک فضای روانی ایجاد می کنند که به آن پرداخته شود.
◻️باید #وزنواقعی این حادثه را به دست آوریم. این وزنی که الآن در جامعه پیدا کرده با آن وزن واقعیاش تناسب دارد یا خیر؟
◻️ در کنار این حادثه موردی، در کشور ما سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مورد جنین کشی اتفاق می افتد. چرا باید اینگونه باشد که نسبت به این حوادث عاطفه اجتماعی و افکار عمومی ملتهب نمی شود و هیچ نهاد بینالمللی ردگیری نمیکند و افکار عمومی نباید از این حوادث آگاهی پیدا کنند؟
◻️ زیرا در بستر قتل رومینا میشود سنتها را نفی کرد و به #لیبرالیسمجنسی رسید.
ولی اگر به موضوع جنین کشی پرداخته شود به یکی از اصول لیبرالیسم جنسی که تسلط بر بدن است حمله شده است؛ پس به این موضوع نباید پرداخته شود.
◻️ رسانهها اگر بدنبال این بودند که یک جریان کارشناسی راه بیفتد تا سطح اطلاعات عمومی و فرهنگ عمومی را بالا بیاوریم، این خوب بود و میتوانست به رشد عقلانیت کمک کند؛ اما آن چیزی که در حال حاضر اتفاق افتاده است تقریبا حالت عکس دارد و بیشتر به احساسات عمومی دامن می زند و آن ها را به سمت نفرت هدایت می کند.
◻️ به جای اینکه نظارت هدفمند شود، اصل نظارت والدین بر فرزندان زیر سوال می رود.
به فرار از خانه عقلانیت میدهد و همین بخش خطرناک ماجراست.
◻️ خطایی آشکار در تحلیل ماجرای قتل رومینا
➖ مثلا ارتباط این پسر ۲۹ ساله با رومینا چندمین مورد بوده و معتاد به شیشه هم میباشد و برای چندمین بار یک دختر را با ژست ازدواج اغوا کرده است.
مسئله اینجاست که یک دختر ۱۳ ساله که از یکی دوسال قبل خواستگار داشته و خانوادهاش به آنها جواب رد دادهاند، نیاز عاطفی و جنسی دارد، ولی جامعه و خانواده او نسبت به نیازهای او بی تفاوت است.
🔻 متهمین حادثه رومینا چه کسانی هستند؟
◻️پدر این دختر یکی از متهمین و قاتل اوست.
پدر او باید به او نهیب میزد و او را تأدیب مؤثر می کرد و تا جایی حق داشت؛ امّا او از موقعیت پدرانه خود سوء استفاده کرده و از سنّتهای جاهلی متأثر شده است و تا حدّ قتلِ دخترش پیش رفته است.
◻️متهم دوم پسری است که دختر را اغوا کرده است.
◻️در کنار این متهم ها، افرادی دیگر هستند که الآن در جایگاه مطالبه گر قرار گرفته اند، ولی خودشان متهم اند.
آن افراد شامل اساتید حوزه و دانشگاه و معلمین و سایر گروه ها و افراد مرتبط با مقوله فرهنگ هستند.
◻️متأسفانه مسئله #غیرت را به خوبی تبیین نکرده ایم و خط قرمزهای آن درست بیان نشده است.
❗️منابع اسلامی به ما میگویند هنگامی که دخترمان به سن بلوغ رسید برای ازدواجش برنامه داشته باشیم. طبیعت نوجوانان ما نیاز عاطفی و جنسی را برای آن ها به وجود میآورد ولی متأسفانه نظام تربیتی موجود برنامهای برای آن ندارد و اطلاعات لازم برای مدیریت آن را در اختیار آنها قرار نمی دهد.
◻️خانوادههای ما فرزندان خود را برای زندگی مشترک آماده نمیکنند و آنها را حتی تا بعد از سن بلوغ، بچه میپندارند.
◻️یکی دیگر از متهمین و از مهمترینهای آن هاست، نظام تربیتی است.
برنامه ی درسی مدارس نسبت به کلیدواژهی #عشق هیچ حساسیتی ندارد و چیزی که برای دانشآموز مسئله است، برای مدرسه مسئله نیست.
در این جاست که دانش آموز نوجوان پاسخ این سؤالاتش را از مسیرهای نامعتبر میگیرد.
بیشتر بخوانید:👇
https://hawzahnews.com/news/903872
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اثرگذاری رسانه را با دقت ببینید.
🌀کودکان از رسانه ها تقلید و الگوبرداری می کنند، مراقب باشیم که چه محتوایی را در اختیار آنها قرار می دهیم. این محتوا میتواند با #تکرار، به #سبک_زندگی فرزندمان تبدیل شود.
🌀به باربی به چشم یک عروسک و تعدادی انیمیشن نگاه نکنید؛ باربی #انگاره و #کلیشه_ذهنی دختران از بدن، پوشش و زیبایی را تغییر داد. برای همین هم بی بی سی در سالگرد شصت سالگی باربی از مخاطبانش سوال کرد آیا این عروسک در نوع نگاه شما به اندام و بدن ایده آل تغییر ایجاد کرد؟
🌀 #انتخاب محتوای دقیق و در عین حال #همراهی با فرزندانمان از اولیه ترین وظایف والدین برای کمک به تربیت رسانهای عزیزانشان است.
#تربیت_رسانه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢علت دین گریزی در برخی خانواده های مذهبی❗️
🔹 #استاد_عالی
#تربیت_فرزند
🚨از شایعه تا واقعیت #ازدواج_اجباری
❓❓ماجرای جنجالی قانون «تسهیل ازدواج» چیست؟
🔹به تازگی متنی در شبکههای اجتماعی با عنوان طرح «ازدواج اجباری» مجلس یازدهم در شبکههای اجتماعی در حال دست به دست شدن است.
🔹بسیاری با استناد به این متن هجمههایی را به مجلس نوپای یازدهم وارد کردند.
✅✅اما واقعیت این است که این موضوع نه تنها طرح مجلس یازدهم برای موضوع تشویق به ازدواج نیست بلکه هیچ پیشنهاد هیچ مسئول و یا کارشناس خبره حوزه خانواده هم نیست.
👈بلکه متنی است که اولین بار در سال ۹۷ سایت پارسینه با عنوان «قانون دوازده گانه برای تسریع و شتاب ازدواج» منتشر کرده بود.
👈شفقنا نیز در ۹ خرداد ماه این متن را به نقل از حجتالاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج منتشر کرد.
fna.ir/exqakf
@gangenahofte
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدافعانحرم چرا رفتند؟
اگر نمیرفتند شاید داعشیها امروز این حرفها را درمورد دختران کشور ما میزدند!
@gangenahofte
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شایعه ازدواج اجباری! از کجا شروع شد؟؟؟
@gangenahofte
️گنج نهفته
🎊 رسم های غلط #ازدواج و #عروسی بلای جان خانواده ها و جوانان شده.. ⛔️ رسم تحقیرآمیز " #جهیزیه_دیدن
مطالب ازدواج آسان را از اینجا بخونید👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 #ازدواج_سفید و آثار فاجعه بار آن ☝️
⚠️📆 رهبر انقلاب در اسفند سال ۱۳۹۷، درباره پدیده #ازدواج_سفید: "دشمن بشریت تصمیم گرفته #خانواده را از بین ببرد. از صد سال پیش تصمیم گرفتند خانواده را از بین ببرند؛ این #ازدواج های سخت و دیرهنگام و #فرزندآوری کم، این ازدواج به تعبیر زشتشان سفید که سیاه و غلط است و از بین بردن #حیا و #عفت از برنامههای دشمن است. مقابله با اینها را وظیفه خود قرار دهید."
قانون تسهیل ازدواج جوانان
قانون تسهیل ازدواج جوانان
ماده 1 - به منظور توانمند سازی جوانان برای تشکیل خانواده، دولت مکلف است صندوق
اندوخته ازدواج جوانان را ایجاد نماید. اساسنامه صندوق شامل ماهیت صندوق، منابع
مالی، ارکان، شرح وظایف صندوق و نحوه عضویت در آن ظرف سه ماه از تصویب این قانون
توسط دولت تهیه و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه میشود.
ماده 2 - دولت مکلف است علاوه بر استفاده از منابع بودجه سنواتی پیش بینی شده، از
محل «صندوق اندوخته ازدواج جوانان» به مزدوجین نیازمند به اجاره مسکن، حسب تشخیص
کمیته سامان ازدواج با توجه به امکانات صندوق، وام ودیعه مسکن پرداخت کند.
ماده 3 - با تأکید بر روشهای انبوه سازی، کوچک سازی، ارزان سازی و استفاده از
روشهای نوین ساخت در امر مسکن، دولت مکلف است علاوه بر بهره مندی از تسهیلات
متداول و رایج فعلی (انبوه سازی و اجاره به شرط تملیک) از طریق نهادهای عمومی نظیر
شهرداری و اوقاف و امور خیریه و با بهره گیری از همکاری و امکانات وزارت مسکن و
شهر سازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استفاده از زمینهای دولتی یا زمینهای
اهدایی خیرین، واحدهای ساختمانی به عنوان «مسکن موقت» احداث کرده و آنها را در
اختیار زوجهای جوان با اجاره مناسب قرار دهد. مدت استفاده هر زوج متقاضی از این
واحدها حد اکثر سه سال است.
ماده 4 -
الف - کلیه دستگاههای دولتی، نهادهای عمومی و شهرداریهای دارای تسهیلات رفاهی،
فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه موظفند با هماهنگی کمیته سامان ازدواج، فضاهای
مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوجهای واجد شرایط قرار دهند.
ب - به هر یک از خانوادههای جوان عضو صندوق که هیچیک از زوجین اشتغال به کار یا
منبع درآمدی نداشته باشند، حد اکثر تا مدت دو سال پس از تاریخ ازدواج مبلغی به
عنوان کمک هزینه زندگی به صورت قرضالحسنه پرداخت میگردد.
سقف مبلغ مذکور را کمیته سامان ازدواج متناسب با سرمایه صندوق تعیین خواهد نمود.
ماده 5 - دولت مکلف است به منظور تکریم و ترویج سنت حسنه نبوی ازدواج، فرهنگ سازی
و ترویج الگوهای مطلوب، با استفاده از امکانات رسانه ملی و دستگاههای فرهنگی و
آموزشی اقدامات ذیل را انجام دهد:
الف - تصحیح باورها و آداب و رسوم مانع و مزاحم ازدواج جوانان در مناطق کشور.
ب - تشویق جوانان و خانوادهها به برپایی جشنهای گروهی و کاهش هزینههای تشریفات
مراسم ازدواج.
ج - روز اول ذیالحجه (روز ازدواج امیرالمؤمنین «ع» و فاطه زهرا «س») به عنوان روز
ازدواج جوانان نامگذاری شود.
د - طرح مباحث مربوط به چگونگی تشکیل خانواده و روشها و آداب همسر گزینی و ازدواج
آسان و شرعی از طریق رسانههای گروهی، صدا و سیما، کتب درسی مقطع متوسطه (سال سوم
و پیش دانشگاهی) و آموزش عالی.
ماده 6 - دولت موظف است به منظور سامان فعالیتهای ازدواج در استانها و نظارت بر
روند اجرایی این قانون در کلیه فرمانداریها، کمیته سامان ازدواج متشکل از
فرماندار، امام جمعه شهر و رئیس شورای شهر تشکیل دهد.
تبصره 1 - این کمیته حسب مورد میتواند از شخصیتهای حقیقی و حقوقی جهت شرکت در
جلسات و تصمیم گیریهای ذیربط دعوت به عمل آورد.
تبصره 2 - کلیه دستگاههای ذیربط موظف به همکاری با این کمیته هستند.
تبصره 3 - استانداران موظفند پس از دریافت گزارش اقدامات کمیتهها، نتیجه را از
طریق دولت به تفکیک هر استان به صورت سالانه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
گزارش کنند.
ماده 7 - به منظور رفع موانعی که باعث تأخیر ازدواج میگردد و تشویق و ترغیب جوانان
به ازدواج و تشکیل خانواده، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلف است پس از
موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح اقدامات ذیل را انجام دهد:
الف - تعیین محل خدمت سربازان متأهل در نزدیکترین پادگان و مرکز نظامی محل سکونت.
ب - پرداخت مستمری به میزان حد اقل دو برابر سربازان مجرد به سربازان متأهل که
میزان افزایش مستمری متأهلین از محل صندوق اندوخته ازدواج جوانان تأمین میگردد.
ماده 8 - دولت موظف است طرح جامع آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج مشتمل بر
برنامههای: مشاوره برای همسریابی، تشکیل خانواده، آماده سازی زوجهای جوان برای
آغاز زندگی مشترک، آشنایی با حقوق خانوادگی و اخلاق همسر داری و آمادگی برای داشتن
فرزند را تهیه و ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون به مجلس ارائه دهد.
ماده 9 - دولت مکلف است متأهلین واجد شرایط را در اولویت دسترسی به فرصتهای شغلی،
وام اشتغال و وام مسکن قرار دهد.
✅ادامه قانون تسهیل ازدواج جوانان
ماده 10 - وزارتخانههای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و
سایر مؤسسات دارای مرکز آموزشی، موظفند در چارچوب بودجه سنواتی نسبت به ساخت و
واگذاری خوابگاهها برای متأهلین اقدام لازم را معمول دارند و همچنین نسبت به
پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متأهل به میزان دو برابر دانشجویان مجرد، که
افزایش آن از محل صندوق اندوخته ازدواج جوان
ان تأمین میشود، اقدام نمایند.
تبصره - دانشجویان متأهل رشتههای پزشکی مجازند قبل از انجام خدمت سربازی و طرح
خدمت نیروی انسانی در آزمون دورههای تخصصی شرکت کنند.
ماده 11 - آئین نامه اجرایی این قانون پس از تصویب اساسنامه صندوق توسط مجلس شورای
اسلامی، ظرف مدت سه ماه توسط دولت تهیه و به تصویب هیأت وزیران میرسد.
ماده 12 - گزارش اجرای این قانون هر شش ماه یکبار توسط دولت تهیه و به کمیسیون
فرهنگی مجلس شورای اسلامی تقدیم میشود.
ماده 13 - وزرای امور اقتصادی و دارایی، مسکن و شهر سازی و کشور در موارد مرتبط
مسؤول حسن اجرای این قانون در برابر مجلس شورای اسلامی میباشند.
قانون فوق مشتمل بر سیزده ماده و چهار تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و
هفتم آذر ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۸۴/۱۰/۷ به تأیید شورای نگهبان رسید.