eitaa logo
🌺کانال قطعه ای ازبهشت
616 دنبال‌کننده
13هزار عکس
11.6هزار ویدیو
1.4هزار فایل
🌸✨رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم میفرمایند. دوچیزموجب برطرف شدن فقرمی شود✨ 1⃣👈بسیاریاد کردن خدا 2⃣👈فرستادن صلوات برمن #قطعه_ایی_از_بهشت •┈┈••✾•🍃🌹🍃🌹•✾••┈┈• @gateiazbehesht •┈┈••✾•🍃🌹🍃🌹•✾••┈┈•
مشاهده در ایتا
دانلود
عشق و عرفان: (قسمت پنجم) تبرئه ملاصدرا و سایر عرفا، از تهمت جواز همجنس گرایی و شاهد بازی : حکیم ملاصدرا بر مبنای حدیث :" ان الله جمیل و یحب الجمال"(کافی، جلد ششم) می فرماید که: " این عشق کمک به آرامش و یکپارچگی وجودی انسان می کند و از فضائل است"، در تایید سخنش ده ها حدیث در محبت معصومین(علیه السلام) به کودکان و نوجوانان و همسران و فرزندانشان است که واضح است. به عنوان نمونه : ۱-موسی‌بن ‌عمران عرضه داشت: پروردگارا افضل أعمال در نزد تو کدام است؟ پروردگار فرمود: دوست‌داشتن کودکان؛ چرا که خلقت آنها دست‌نخورده و مبتنی بر توحید و یگانگی من است. فلذا اگر آنها را (در همین کودکی) بمیرانم به واسطة رحمت خود داخل در بهشتشان می‌کنم.(مناقب آل‌أبی‌طالب،ج ۱۰۱، ص ۱۰۵) ۲- امام الصادق علیه‌السلام : خداوند عزّوجلّ مرد را به واسطة محبّت شدیدی که به فرزند خود داشته باشد، مورد رحمت قرار می‌دهد.(همان، ص ۹۱) ۳-عن النّبیّ صلّى‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم:«أَحِبُّوا الصِّبیانَ وَ ارْحموهُم.» کودکان را دوست بدارید و بر آنها ترحّم نمائید(همان، ص ۹۲، ح14) ملاصدرا دلیل اینکه مشایخی در اوایل سیر و سلوک خود، دستور به این نوع عشق می دادند را همین می داند؛ اما هیچ تاییدی نمی کند. وی می فرماید : "و برای همین دلیل برخی از مشایخ و بزرگان عرفان پیروان خود را امر می کردند که اول این راه باید عاشق شوند." اما بعد از این ملاصدرا، در هشداری می فرماید که: " مراقب باش که این عشق مرز بین شهوت و عشق الهی است و مبادا لغزش نمایی!"، این سخن مخاطبش همه ی آن هایی هستند که مرز محبت به همسران خود را با شهوت نادرست و عشق الهی تشخیص نمی دهند. بعد ،سخنان دیگران درباره ی عشق را نقد می کند؛ آخرین سخنی را که نقد می کند که اصل بحث ما اینجاست، سخنی است پیرامون اینکه عشق نوعی اتحاد با معشوق است؛ بعد ملاصدرا در این باره بحث می نماید که این اتحاد از نوع جسمانی نیست بلکه این نفوس آدم ها هستند که با هم مرتبط می شوند و اتحاد می یابند نه اجسام. در این باره مثالی از لیلی و مجنون می زند که لیلی به مجنون می گوید که من پیش تو آمدم و مجنون می گوید که مرا به تو نیازی نیست من با عشق تو هم آغوشم! آنگاه دوباره ملاصدرا در تایید این سخن که عشق رابطه ی نفسانی است نه جسمانی ،برای اینکه هم مثالش مورد درک عامه باشد و هم جسارتی نباشد، مثالی را از رساله اخوان الصفا می آورد که متنش قسمت آخر از تقطیعات بود؛ ملاصدرا می گوید عده ای گفته اند: ". . . زمانی نهایت آرزوی عاشق برآورده می شود که به او نزدیک شود و با او هم صحبت گردد و با حصول این مطلب چیز بالاتری را می خواهد و آن این است که آرزو می کند ای کاش با معشوق خلوت کرده و بدون حضور شخص دیگری با او هم صحبت گردد و باز با برآورده شدن این حاجت می خواهد که با او هم آغوش گشته و او را بوسه باران کند و با این حال آن شوق اولیه و سوز و گداز نفس بر جای خود باقی است. . . . در این متن می فرماید که بعد از همه ی این ارتباطات عاشق و معشوق، باز هم سوز و گداز باقی است و ملاصدرا این را نشان از ارتباط نفسانی در عشق می داند ،نه اینکه گوشت و پوست ارتباطی با عشق داشته باشند. جالب است که با رجوع به رساله ی اخوان الصفا متوجه می شویم که ملاصدرا(رحمة الله علیه) حتی کلماتی را هم برای رعایت ادب کم کرده است. این همه گفته شد تا این دو نکته ی روشن گردد: الف- اگر دقت کرده باشید این قسمت آخر که ذکر شد، اصلا جدای از آن، بحث عشق جوانان نورسیده بود؛بلکه این کلمات ملاصدرا از رساله ای دیگر و پیرامون رابطه ی عاشق و معشوق به طور مطلق(نه ارتباط جنسی با هیچ جوان و بچه ای) و برای شاهد به استدلالی است. پس اینکه با تقطیعی این شاهد استدلالی را که ملاصدرا برای مساله ای دیگر ذکر نموده به اول بحث بچسبانیم همان نتیجه ای می شود که عده ای احتمالا از روی قصد انجام داده اند. ب- و از طرفی آن عشقی که ملاصدرا درباره ی جوانان می گوید، از نوع عشق شهوانی نیست و جنس آن مثل هر محبتی بین مادر و فرزند یا استاد و شاگرد است. که البته ملاصدرا از حیث چهره ی زیبا و سیرت نیکو به آن توجه ویژه نموده است. آخرین مطلب در این فصل از کتاب شریف اسفار این است که: متّحدشدن دو جسم محال است و اتّحاد از خواصّ امور روحانیّه است. طرح این بحث به مناسبت نقل کلام بعضی از حکماست که عشق را «إفراط شوق به اتحاد» تعریف نموده‌اند. مرحوم صدرالمتألّهین رضوان‌اللـه‌علیه بعد از نقل این تعریف می‌فرماید: این گفتار گرچه پسندیده است ولی مُجمل است و نیاز به تفصیل دارد، باید مشخّص شود که این اتّحاد کدام یک از اقسام اتّحاد می‌باشد؟ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢🍁بررسی ستاره طارق یکی از نشانه های سال ظهور به طور علمی🍁💢 💢 قسمت دوم 💢 عن نعيم بن حماد في كتابه الفتن رقم638 جاء فيها قال " ص " إذا كانت صيحة في رمضان فإنه يكون معمعة في شوال قلنا وما الصيحة يا رسول الله قال هدة في النصف من رمضان ليلة جمعة فتكون هدة توقظ النائم وتقعد القائم وتخرج العواتق من خدورهن في ليلة جمعة في سنة كثيرة الزلازل فإذا صليتم الفجر من يوم الجمعة فادخلوا بيوتكم وأغلقوا أبوابكم وسدوا آذانكم فإذا أحسستم بالصيحة فخروا لله سجدا وقولوا سبحان القدوس سبحان القدوس ربنا القدوس فإنه من فعل ذلك نجا ومن لم يفعل ذلك هلك. از نعیم بن حماد در کتاب "الفتن " آمده است : پیامبر (صلی­ الله­ علیه­ وآله) فرمود: هر گاه در ماه رمضان صدای صیحه بلند شد پس در شوال جنگ آغاز می گردد.  گفتیم: ای رسول خدا، صدای بلند چیست؟ فرمود: صدای شدید فرو افتادن چیزی است در ماه رمضان، در شب جمعه ای ، در سالی پر از زلزله ها که خوابیده را بیدار می کند، ایستاده را می نشاند و دختران جوان را از سراپرده هایشان بیرون می آورد. بنا بر این، هرگاه نماز صبح روز جمعه را خواندید، داخل خانه­ هایتان شوید، درها و روزنه ها را ببندید، خود را بپوشانید و گوشهایتان را بگیرید. هر گاه آن بانگ بلند را احساس کردید، برای خدا به سجده در افتید و بگویید:«سُبحان القدّوس، سُبحان القدّوس، ربّنا القدّوس». زیرا هر کس چنین کند، نجات می یابد و هر کس چنین نکند، نابود می شود.  الفتن، ص ۱۳۶، جزء ۳، ح ۶۱۹ .  ( توضیح اینکه این روایت از ابن مسعود هم نقل شده است) ادامه دارد ...... ➖➖➖➖➰🍁➰🍁➰🍁➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟 بسم الله الرحمن الرحيم 💟 ❣درس سی و سوم ❣ 💚 محاسبه ششم : 💟 اگر تعداد کلمات بخش دوم( ۳۰۹ ) و بخش پنجم ( ۳۲۳ ) را با هم جمع کنیم باز هم با کمال تعجب به عدد( ۶۳۲ ) می رسیم ، که هم تعداد با کلمات بخش سوم سوره کهف است وهم سال وفات پیامبر اسلام و هم ارزش عددی نام مبارک حضرت مهدی علیه السلام . ❣۳۰۹ + ۳۲۳ = ۶۳۲ ❣محاسبه هفتم ❣ 💟 حضرت مهدی علیه السلام در سال ( ۸۶۹ میلادی) بدنیا آمدند و در سال ( ۹۴۱ میلادی ) غیبت کبری آغاز شده است . بنابراین آن حضرت در سن ( ۷۲ سالگی) غیبت فرمودند . 💟 بر اساس اکثر روایات آن حضرت پس از ظهور ( ۷ سال حکومت خواهند کرد) وآنگاه رحلت خواهند فرمود ( و یا بدست اجوزه ای کشته خواهند شد) . 💟 بنابر این عمر طبیعی آن حضرت را بدون احتساب دوران غیر طبیعی غیبت باید ( ۷۹ سال) دانست . 💟 عجیب آنست که " تعداد کلمات قسمت اول سوره کهف نیز ( ۷۹ ) کلمه می باشد " ❣محاسبه هشتم ❣ 💟 اگر عدد آیات قسمت اول سوره کهف یعنی ( ۸ ) را در عدد کلمات این بخش ضرب کنیم ، دوباره به عدد ( ۶۳۲ ) می رسیم که ارزش عددی نام مبارک حضرت مهدی علیه السلام است . ❣۷۹ × ۸ = ۶۳۲ ❣محاسبه نهم ❣ 💟 ترتیب قرار گرفتن سوره کهف در قرآن کریم ( ۱۸ ) است و تعداد آیات آن ( ۱۱۰ ) می باشد . تعداد آیات ضربدر ترتیب سوره ( ۱۹۸۰ ) می باشد . ❣۱۱۰ × ۱۸ = ۱۹۸۰ 💟 بین رفع حضرت عیسی علیه السلام و ولادت حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله ( ۵۳۶ سال ) فاصله است . 💟 بین وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و تولد حضرت مهدی علیه السلام نیز ( ۲۳۷ سال ) فاصله است . ❣۱۹۸۰ + ۵۳۶ + ۲۳۷ = ۲۷۵۳ سال 💟 ارزش عددی فواتح سور ( حروف مقطعه اول سوره ها ) ۳۳۸۵ می باشد . 💟 اگر عدد( ۲۷۵۳ ) را از ارزش عددی حروف مقطعه ( فواتح سور ) کم کنیم عدد ( ۶۳۲ ) بدست می آید که اشاره دارد به ارزش عددی نام مبارک حضرت مهدی علیه السلام و هم سال وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله . ❣۳۳۸۵ - ۲۷۵۳ = ۶۳۲ 💟 والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته ❣پایان درس سی و سوم ❣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 #پست_ویژه_امشب👇 سخنرانی کمتر شنیده شده در فضای مجازی از #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی 🔴بسیار زیبا
1_56881229.mp3
949.9K
🎤 #علامه_حسن_زاده_آملی ⌛️زمان۵:۱۲ 🌹 موت اختیاری داشته باشید
مداحی آنلاین - بی بی سلام آمدم امشب - حسین طاهری.mp3
4.86M
⏯ #واحد احساسی 🍃بی بی سلام آمدم امشب عیادتت 🍃باران شوم برای تو و داغ غربتت 🎤 #حسین_طاهری 👌فوق زیبا
1_56638554.mp3
11.87M
🎵نهج الولایه اثر ماندگار و بینظیر از علامه حسن زاده آملی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤مجلس صد و بیست و سه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5848411968590841328.mp3
5.8M
دعای توسل ، فرهمند ازاد #التماس_دعای_فرج🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#دعای_فرج إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیایش شبانه با حضرت عشق ❤️❤️ 💫خدایا🙏 ⭐️ما را به غیر از خودت 💫به کسی واگذار مکن ⭐️که جز تو امیدی نداریم آمیـــن یا رَبَّ 🙏 💫 چراغی براتون روشن میکنم 💫 در تاریکی قلبِ سیاهِ شب 💫 آنگاه از خدا میخواهم 💫 اگر در تاریکی غم 💫 اسیر تنهایی شدید 💫 چراغ امیدتون روشن بماند... 💫امیدوارم همیشه خدا 💫پشت و پناهتون باشه🙏 💫 شبتون پر امید
💖بسم الله الرحمن الرحیم💖 🦋"الوضوء نور " همیشه با وضو باشید . 🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 ‏تقويم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نجومی 🗓 🍃🌷به چهارشنبه خوش آمدید🌷🍃 ☀️ ۶ آذر ١۳۹۸ خورشيدی 🎄 ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ 🌙 ۲۹ ربیع الاول ۱۴۴۱ قمری 🌸چه زیباست هرصبح ♥️قبل از خورشید 🌸به خدا سلام کنیم ♥️نام خدا را نجواکنیم 🌸و آرام بگیریم ♥️دلتون مملو از یاد خدا 🌸زندگیتون مملو از شادی ♥️سلام صبحتون خدایی
صفحه ۹ مصحف شریف سوره مبارکه بقره
1_79001561.mp3
862.2K
🔸ترتیل صفحه ۹ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : حجازکار - حجاز ☘️☘️☘️☘️
#برنامه_جامع_غذایی ☀️قبل صبحانه: #ناشتا (بعد از نماز صبح): –آب جوشیده (آب فاتر) – ۲۱ دانه مویز قرمز (کشمش هسته دار) – یک قاشق مرباخوری عسل همراه با حداقل 7 عدد سیاهدانه (جویده شود) – یک عدد سیب رسیده – یک عدد به رسیده برای تقویت قلب – فالوده عسل بهمراه سیب‌ سرخ – یک خوشه کوچک انگور
💠امیرالمؤمنین عليه السلام 🔺اِحذَرْ مَن يُطرِيكَ بما لَيسَ فيكَ فيُوشَكَ أن تَنهَتِكَ بما لَيسَ فيكَ. 🔰از كسى كه تو را بى جهت مدح و ستايش مى كند، پرهيز كن؛ زيرا زود باشد كه بى جهت نيز (توسط او)بى حرمت و آبرو شوى. 📙تنبيه الخواطر : 2/17