🔸 #طرح_مطالعاتی_چشمه 🔸
#روز ۴۴
✅ #مقرری [یکشنبه، ۱۱ خرداد ۹۹]
📚 کتاب حرکت
#شروع
👈 از ابتدای مبحثِ «نظام تربیتی»؛ [صفحه۱۲۰]
🍃 «نظام تربيتى
اولين نظامى كه در حد عمل شروع مىشود، نظام تربيتى اسلام است.
براى تربيت انسان، انبياء از منبع جوشان آگاهى او؛ يعنى تفكر و ادراكات بلاواسطۀ او آغاز مىكردند.»
#پایان
👈 تا پایانِ مبحثِ «نظام اجتماعی»؛ [صفحه۱۲۸]
🍃 «نظام اجتماعى اسلام، اين چنين شكل مىگيرد. در اين نظام، عواملى عوامل رشد و عواملى، عوامل پاسدار و عواملى هم، عوامل سازندۀ اين جامعه هستند.»
🔹 سخنرانی نویسنده؛
۸ فایلِ صوتی از استاد علی صفایی حائری [کتاب حرکت]
🔹 کتاب صوتی؛
۱- حجتالاسلام داود مرادی
🔸 شرح کتاب؛
۱- دکتر هاشم صابریان
۲- آقای محسن رحیمیمقدم
❇️ با کلیک بر بخشهای آبی رنگ، مطالبِ مرتبطِ آنها قابل مشاهده هستند.
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
#لایو_اینستاگرامی
🔻با موضوعِ
✅ سیره امیرالمؤمنین در برخورد با مسئولینِ فاسد و منافقِ حکومت
🔹 #سلمان_کدیور
🗓 ۱۱ خرداد l ساعت ۲۳
🔶 آیدی اینستاگرام:
kadivar.Salman
_______
@falaakhon
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ قابلِ تأمل امام خمینی رحمة الله علیه به سخنان غلو آمیزِ آقای مشکینی!
🔸 «دعا کنید ما آدم شویم.»
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 #طرح_مطالعاتی_چشمه 🔸
#روز ۴۵
✅ #مقرری [دوشنبه، ۱۲ خرداد ۹۹]
📚 کتاب حرکت
#شروع
👈 از ابتدای مبحثِ «نظام سیاسی یا حکومتی»؛ [صفحه۱۲۹]
🍃 «نظام سياسى يا حكومتى
اين جامعه، رهبرى و تنظيم مىخواهد. در اين هنگام، مسألۀ حكومت مطرح مىشود و امامت، طرح حكومتى شيعه است كه در رابطه با همان هدف كلى اسلام و بالاتر از تكامل؛ يعنى «رشد» و جهت دادن به استعدادهاست.»
#پایان
👈 تا پایانِ مبحثِ «احکام اسلامی»؛ [صفحه۱۴۲]
🍃 «اشكال كار ما اين است كه نقطۀ شروع خود را فراموش كردهايم و به خاطر اينكه انگ و ماركى به ما نچسبد و يا از روشنفكرها عقب نيفتيم، چشم خود را مىبنديم و مثل بازيگرها به بازى مىنشينيم و از اين و آن تقليد مىكنيم. اينجاست كه مستحق اين خطاب خواهيم بود: «كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ»، كه بازيگرهاى زيانكارى خواهيم بود.
آنچه مىخواهيم به دوش گيريم، وسيلهها و مقدماتى دارد كه با خودش همراه است. فهم اين مجموعه و اين بار سنگين و رسالت عميق، احتياج به آگاهى و شناخت و ظرفيت و قدرت روحى دارد كه از عهدۀ آن بينشهاى اجتماعى، سياسى، تاريخى، خارج است.»
🔹 سخنرانی نویسنده؛
۸ فایلِ صوتی از استاد علی صفایی حائری [کتاب حرکت]
🔹 کتاب صوتی؛
۱- حجتالاسلام داود مرادی
🔸 شرح کتاب؛
۱- دکتر هاشم صابریان
۲- آقای محسن رحیمیمقدم
❇️ با کلیک بر بخشهای آبی رنگ، مطالبِ مرتبطِ آنها قابل مشاهده هستند.
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
✅ حضور حجت الاسلام علی شاملو در برنامهی «کتاب باز»
🍃 معرفی «برخی از آثار و شخصیتِ»
استاد علی صفایی حائری
در برنامه کتاب باز
توسطِ حجت الاسلام #علی_شاملو
را در تلوبیون ملاحظه بفرمائید.
🔹 برنامهی «تلوبیون» را از کافه بازار یا گوگل پلی دانلود کنید.
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 #طرح_مطالعاتی_چشمه 🔸
#روز ۴۶
✅ #مقرری [سهشنبه، ۱۳ خرداد ۹۹]
📚 کتاب حرکت
🔸 مبحث «خلاصه»
#شروع [صفحه۱۴۳]
🍃 «خلاصه
داستان از خودِ انسان شروع مىشد. گفتم اگر بنا شد انسان باشيم و انسان را كلّيّتى بدانيم كه در او، تاريخ، جامعه، وراثت، تربيت، غريزه و نيروهاى درونىاش شكل گرفته و تركيب مجموعۀ اين جبرها، كلّيّت او را ساخته و در اين كلّيّت و در اين تركيب به آزادى رسيده و توليد او از تركيب خاص او منشأ گرفته، اينجا بود كه انسان را خط اول مىشناختيم و بايد هر گونه دگرگونى را از او شروع مىكرديم.»
#پایان [صفحه۱۵۱]
🍃 «اين ديد كلى از اسلام است كه مىتوان يا به آن ايمان آورد و يا به كليت آن كافر شد؛ چرا كه نفى يك جزء از آن هم، نفى كليت آن است و ايمان به بعض با ايمان به كل سازگار نيست. يا مىتوانيم اين مجموعه را بفهميم و در برابرش تسليم مىشويم يا نمىتوانيم و رهايش مىكنيم كه فهم اين مجموعه، با اين همه بار و سنگينى و فهم اين رسالت عميق، محتاج آگاهى و شناخت ما از خود و رابطۀ ما با هستى است. محتاج ظرفيت و قدرت روحى است.»
🔹 سخنرانی نویسنده؛
۸ فایلِ صوتی از استاد علی صفایی حائری [کتاب حرکت]
🔹 کتاب صوتی؛
۱- حجتالاسلام داود مرادی
🔸 شرح کتاب؛
۱- دکتر هاشم صابریان
۲- آقای محسن رحیمیمقدم
❇️ با کلیک بر بخشهای آبی رنگ، مطالبِ مرتبطِ آنها قابل مشاهده هستند.
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
ریشهدار شدنِ حرفها .MP3
1.15M
🔸 #سخن_جاری 🔸
✅ ریشهدار شدنِ حرفها!
🎙 استاد #علی_صفایی_حائری
🍃 خدایا! تو عنایتی کن تا حرفهای خوبی که بر زبانِ ما جاری میشوند، در دل و در نیتِ ما ریشه پیدا کنند.
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
هدایت شده از گرافیلما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم سینمایی «خروج»
🌿 @Gerafilm1
🔸 #طرح_مطالعاتی_چشمه 🔸
#روز ۴۷
✅ #مقرری [چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۹۹]
📚 کتاب حرکت
#شروع
👈 از ابتدای مبحثِ «ب: قدرت روحی»؛ [صفحه۱۵۳]
🍃 «ب: قدرت روحى
آدمى به شهادت استعدادهايش امتداد دارد و بيش از اين محدوده است. او با جهانى قانونمند در رابطه است. با جامعهاى كه در آن زندگى مىكند در رابطه است.با نيروهاى عظيمى كه درون او شكل گرفته و تركيب شدهاند در رابطه است. او مىداند در ميان نسلهايى قرار دارد كه يا پر رنج گذشتند و يا پر انتظار ماندند.با اين توجه، نمىتواند خودش را از مسأله دور كند؛ كه با جنايتها، فقرها، گرسنگىها و جهلها در جامعه در رابطه است.»
#پایان
👈 تا پایانِ مبحثِ «عامل ضعف»؛ [صفحه۱۵۹]
🍃 «نتيجۀ شرك و پراكنده شدن، ضعفاست و نتيجۀ ضعف هم، ترس و جزع و شتاب و بحران.
يك رودخانه را وقتى در دهها نهر پراكنده كنى، تضعيف مىشود. طعمۀ ريگزارها مىشود و جز نمى از آن باقى نخواهد ماند، ولى وقتى قطرهها به هم مرتبط شوند، زياد مىشوند و درياها را تشكيل مىدهند.»
🔹 سخنرانی نویسنده؛
۸ فایلِ صوتی از استاد علی صفایی حائری [کتاب حرکت]
🔹 کتاب صوتی؛
۱- حجتالاسلام داود مرادی
🔸 شرح کتاب؛
۱- دکتر هاشم صابریان
۲- آقای محسن رحیمیمقدم
❇️ با کلیک بر بخشهای آبی رنگ، مطالبِ مرتبطِ آنها قابل مشاهده هستند.
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🍃 #عکس_نوشته 🍃
✳️ نتیجهی شرک و پراکندهشدن، ضعف است و نتیجهی ضعف هم...
#عین_صاد l #حرکت
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
✅ جنگ استضعاف و استکبار
[داخلی و خارجی]
🍃 «امروز
جنگ حق و باطل،
جنگ فقر و غنا،
جنگ استضعاف و استکبار
و جنگ پابرهنهها و مرفهین بیدرد
شروع شده است.»
📚 پیام سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه ۵۹۸، امام خمینی (ره)
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 #شرح_کتاب 🔸
📚 کتاب #رشد
✍ اثرِ استاد #علی_صفایی_حائری
🎙 شرحِ حجتالاسلام #علی_شاملو
[۷ جلسه]
🍃 تبیینِ کلیات نظام اندیشه استاد
[۱ جلسه]
👈 شرح کتابِ «رشد» 👉
🍃 @ali_shamlu l 🔹 @einsad_fum
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 #طرح_مطالعاتی_چشمه 🔸
#روز ۴۸
✅ #مقرری [پنجشنبه، ۱۵ خرداد ۹۹]
📚 کتاب حرکت
#شروع
👈 از ابتدای مبحثِ «عوامل قدرت»؛ [صفحه۱۵۹]
🍃 «عوامل قدرت
داستان، داستان ضعفهاى انسان در خودش و درگيرىها و بحرانها و حادثهها در بيرون است. ضعفهاى انسان، طبيعى است و به همين خاطر است كه به قدرتها رو مىآورد و از همين ضعف است كه با سلاحها و قدرت اتمى پيوند مىخورد. در كنار قدرتها و همراه آنهاست كه به قدرت مىرسد و همين ضعف، عامل حركت او تا رسيدن به قدرت است.»
#پایان
👈 تا پایانِ مبحثِ «۲. شهادت و بیداری»؛ [صفحه۱۶۸]
🍃 «واقعيت زندگى جز اين نيست. همهاش اميد و رؤيا نيست؛ كه دنيا چهار فصل است و قطعاً رؤياهاى ما را در هم مىشكند.
پس اگر چشم نداريم و شاهد نيستيم، لااقل احتمالات را در نظر بگيريم و آنها را بررسى كنيم و اگر شاهد هستيم و بيدار، پس منتظر حادثهها باشيم؛ كه: «وَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ ...».»
🔹 سخنرانی نویسنده؛
۸ فایلِ صوتی از استاد علی صفایی حائری [کتاب حرکت]
🔹 کتاب صوتی؛
۱- حجتالاسلام داود مرادی
🔸 شرح کتاب؛
۱- دکتر هاشم صابریان
۲- آقای محسن رحیمیمقدم
❇️ با کلیک بر بخشهای آبی رنگ، مطالبِ مرتبطِ آنها قابل مشاهده هستند.
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 #گزیده_کتاب 🔸
✅ مثلِ «چشمه» باش!
☘ «به يكى از دوستانم كه مغرورِ انفاقهايش بود،
گفتم:
اين انفاقها همه بر روى سنگ است و بهرهاى ندارد.
تعجب كرد كه چطور؟!
🔸 برايش گفتم:
هر گاه ديدى كه نيازمندى، در كنار تو شرمنده است و آزار مىبيند، بدان كه تو رنگ داشتهاى و خودت را نشان مىدادهاى.
و از او پرسيدم:
هيچ شده كه در يك كويرِ داغ، گرفتار شده باشى و لبهايت، از عطش، تاول زده باشد و آن گاه به چشمهاى رسيده باشى؟
🔹 گفتم: وقتى به #چشمهى حيات مىرسى، چگونه وجودت را به قطرههاى زنده مىسپارى و بدون هيچ شرمى خودت را به آب مىزنى.
اما
اگر بخواهى پس از تشنگىها، از خانهاى آب بگيرى، مدتها فكر مىكنى چگونه در بزنى، چگونه شروع كنى، چگونه آب بگيرى و چگونه تشكّر بنمايى.
🔸 گفتم: آنها كه رنگى ندارند، هر كس، به راحتى از آنها آب مىنوشد و هيچ آزار نمىبيند و شرمنده نمىشود و احساس بيگانگى نمىكند.
🍃 چشمهى بىرنگ، آفريدگارِ شرم و آزار نيست.
🔹 و آن گاه گفتمش:
من نمىگويم كه محتاج از تو چه كشيده
و گرفتار، چگونه شرمنده شده،
همين قدر مىگويم كه
اگر واسطهاى هم بخواهد براى گرفتارى از تو آب بگيرد، شرمنده و ذليل خواهد شد.
🍃 تو اين گونه خودت را بشناس و انفاقت را نقد بزن.»
📚 کتاب #فقر_و_انفاق، صفحه ۷۵
✍ استاد #علی_صفایی_حائری
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ من عذر میخواهم!
🔸 امام خمینی (ره):
🍃 «این چه وضعی است در این مملکت؟! ... ملتِ ایران تا کِی باید منتظر بماند؟!»
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ غیزانیه را دریابید!
🍃 بعضی از درها را باید تخته کرد.
🔸«گلرو» نماینده سمنان در مجلس:
چرا گوش دولت و مجلس را نمیپیچانید و نمیگویید که در دو قدمی شما مردم در گرمای شدید و بیآبی به سر میبرند؟
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
مقرری گام دوم.pdf
76.9K
🔸 #طرح_مطالعاتی_چشمه 🔸
🌱 #اطلاعیه ۱۳
✅ «مقرریِ گام دوم»
🔹 انشاءالله از تاریخِ ۴ مردادِ ۱۳۹۹، مطالعاتِ خود را پس از پایانِ گامِ اول(۲۲ تیرِ ۱۳۹۹) مبتنی بر مقرریِ بالا، ادامه خواهیم داد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🍃 «همیشه یک چیزِ کم و مستمرّی را بینِ خود و خدایتان داشته باشید که این پیوندِ مستمر، باعثِ نجاتِ آدمی است و او را به نتیجه میرساند.»
✍ #استاد_علی_صفایی_حائری
📚 کتاب «آیههای سبز»، ص ۱۰۲
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌿 @GeraFekr
🌐 GeraFekr.ir
راهِ درستِ تأمینِ نیاز به وحی.mp3
2.97M
🔸 #شرح_موضوعی 🔸
✅ راهِ درستِ تأمینِ «نیاز به وحی»
🎙 شرحِ دکتر #هاشم_صابریان
⏳ ۶ دقیقه / ۳ مگ
📚 کتاب #حرکت، صفحه ۸۳
✍️ اثرِ استاد #علی_صفایی_حائری
☘️ «وقتى «اللّه» را حاكم مىگيريم، او حكمى دارد كه بايد حكمش را بشناسيم. آن حكم چگونه به ما مىرسد؟
1⃣ يا بايد به صورت فعاليت غريزى و جبرى به ما القاء شود،
2⃣ يا بايد به تك تك ما وحى شود.
2⃣[پاسخ حالت دوم] ضرورت اينكه هر كس اين آگاهى و وحى را پيدا كند، وجود ندارد و حكمت اقتضاء نمىكند كه وحى براى هر كس باشد.
1⃣[پاسخ حالت اول] مكانيزم غريزى و فعاليت جبرى هم با آزادى و خلقت عالى و احسن تقويم بودن انسان، ناهماهنگ است.
🍃 پس اين آگاهى بايد در دسترس عدّهاى خاصّ قرار بگيرد و وحى بر آنها نازل شود؛ كسانى كه به تعبير على(ع) در نهج البلاغه، در آنها جز دعوتشان هيچ خصوصيت جذب كنندهاى نباشد.»
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
سیره امیرامؤمنین در برخورد با مسئولین فاسد و منافق.mp3
12.28M
🔸 #لیقوم_الناس_بالقسط 🔸
✅ سیره امیرالمؤمنین علیهالسلام در برخورد با مسئولینِ فاسد و منافق
🎙 آقای #سلمان_کدیور
[صوت #لایو_اینستاگرامی]
🔹 چرا جریانی در جمهوری اسلامی کاستیهای نظام را با بهرهبرداری ناقص از تاریخ صدر اسلام، توجیه میکنند؟
🔸 امیرالمؤمنین علیهالسلام با شریح قاضی، اشعث ابن قیس و مغیره چگونه رفتار کردند؟
🔹 سیره امیرالمؤمنین علیهالسلام در نزاعِ حقیقت و مصلحت چگونه بود؟
🔸 ووو
💠 @Falaakhon
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 #طرح_مطالعاتی_چشمه 🔸
#روز ۵۰
✅ #مقرری [شنبه، ۱۷ خرداد ۹۹]
📚 کتاب حرکت
#شروع
👈 از ابتدای مبحثِ «۳- تحلیل موانع»؛ [صفحه۱۶۸]
🍃 «٣. تحليل موانع
مسألۀ سومى كه عامل قدرت روحى ماست، اين نكته است كه نه تنها بايد موانع را ببينيم و شاهد باشيم كه بايد آنها را براى خود «حل» كرده باشيم.
در اين صورت، گر چه ممكن است زمانى از آنها غافل باشيم، اما وقتى حاضر شوند، ترسى نداريم.»
#پایان
👈 تا پایانِ مبحثِ «۸- هماهنگی با نظام»؛ [صفحه۱۷۶]
🍃 «اين طبيعى است كه يك خروار گندم، وقتى بيرون از نظام و بر روى زمين مانده است، خوراك كلاغها و سوسكهاست و زياد نمىشود، ولى يك دانه گندم كه هماهنگ با نظام در خاك افتاده و در مسير شكل گرفته، سنبله و صدها دانه مىشود. كسانى كه روى مرز حركت مىكنند و هماهنگ با نظامها و سنتها هستند، اگر چه هم كم باشند، زياد مىشوند و آنها كه بيرون از مرزند زيادشان هم به نابودى مىانجامد.»
🔹 سخنرانی نویسنده؛
۸ فایلِ صوتی از استاد علی صفایی حائری [کتاب حرکت]
🔹 کتاب صوتی؛
۱- حجتالاسلام داود مرادی
🔸 شرح کتاب؛
۱- دکتر هاشم صابریان
۲- آقای محسن رحیمیمقدم
❇️ با کلیک بر بخشهای آبی رنگ، مطالبِ مرتبطِ آنها قابل مشاهده هستند.
🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir