eitaa logo
گرافکر
577 دنبال‌کننده
385 عکس
139 ویدیو
55 فایل
جستجوگری باشیم در مسیر شدن... کانال تخصصی اندیشه، اندیشمندان و بازخوانی نظرات ایشان، براساس حق طلبی و تضارب‌ آرا ادمین: @ensankade1 مجموعه فرهنگی-تربیتی چشمه جاری آسمان https://gerafekr.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
عوامل و انواع غفلت.mp3
10.19M
🔸 🔸 ✅ عوامل و انواعِ غفلت 🎙 استاد 🔶 عوامل غفلت؛ 1⃣ حجابِ زمان 2⃣ وسعتِ ملاهی 3⃣ شتابِ 🔷 انواع غفلت؛ 1⃣ غفلت از خود 2⃣ غفلت از مقاصد و اهداف 3⃣ غفلت از سنت‌ها و احکام 4⃣ غفلت از راه 5⃣ غفلت از دشمن 5⃣ غفلت از خانواده و جامعه 6⃣ ووو 🍃 همه از ما طلبکار هستند... 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ۱۴ سلام علیکم 🔹 خداوند متعال را شاکریم که این توفیق را به ما عنایت فرمودند تا بتوانیم گامِ اول طرح مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم... 🙏 🔸 به تمامی افرادی که در این مسیر همراه با طرح بودند (ولو با مطالعه‌ی بخشی از یک کتاب) خداقوت عرض می‌کنیم.🍃 🔻 در ادامه، نکاتی پیرامونِ «گامِ طی‌شده» و «گام‌ها و مراحلِ پیشِ رو» خدمت شما بزرگواران عرض خواهیم نمود؛ ۱- الحمدلله طبق برنامه‌ریزیِ انجام شده، گام اول را از ۳۰ فروردینِ ۹۹ شروع کردیم و در ۲۲ تیرِ ۹۹ (همزمان با سالروز رحلت آقای علی صفایی حائری) به پایان رساندیم. [در مدت ۸۶ روز توانستیم ۶ جلد از کتاب‌های استاد صفایی و یک جلد کتابِ سیره و خاطراتِ مربوط به ایشان را مطالعه کنیم.👌] ۲- نقاطِ ضعفِ گامِ اول طرح مطالعاتی را در قالب یک پیام آورده‌ایم که در ادامه می‌توانید ملاحظه بفرمائید. [لطفاً اگر شما هم نقاط ضعفِ دیگری را شناسایی کرده‌اید، مطرح بفرمائید.🙏] ۳- در طراحی و برنامه‌ریزیِ گام دوم، سعیِ ما بر این بوده است که نقاطِ ضعفِ موجود در گام اول را رفع نماییم؛ در ادامه می‌توانید نکات مربوط به گام دوم را ملاحظه بفرمائید. [اگر پیشنهادی در این زمینه دارید، به ادمین کانال بیان بفرمائید.🍃] ۴- لطفاً طرح را به افراد دغدغه‌مند و اهلِ مطالعه معرفی بفرمایید تا افراد بیشتری بتوانند با این اندیشه آشنا بشوند. [پوسترِ گامِ دومِ طرحِ مطالعاتی را منتشر بفرمائید.🙏] [🍃 هر زمان که بخواهید، می‌توانید به ما ملحق شوید.] ۵- در هفته‌های آینده، مطالعه‌ی و بررسیِ آثار دیگر اندیشمندان را نیز شروع خواهیم کرد، ان‌شاءالله.[بنابراین ممکن است که در یک بازه‌ی زمانی، آثارِ دو یا چند اندیشمند مطالعه شوند؛ البته هر فردی می‌تواند متناسب با شرایطِ خود، آثار یک یا همه‌ی اندیشمندان را مطالعه کند.📚] ۶- تا قبل از شروعِ گام دوم، با تمامی شما شرکت‌کنندگان محترم تماس خواهیم گرفت و شنوای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود. [همچنین می‌توانید انتقادات و پیشنهادات خود را با ادمینِ کانال در میان بگذارید.📲] ۷- ان‌شاءالله لیستی از فعالیت‌ها به منظورِ نشر اندیشه اندیشمندان آماده خواهیم کرد و خدمت شما بزرگواران ارسال خواهیم نمود تا اگر برای شما مقدور هست، ما را در انجام این فعالیت‌ها یاری نمایید. [با افرادی که در طرح ثبت‌نام کرده‌اند، تماس خواهیم گرفت و توانمندی‌های آنان را ثبت خواهیم نمود؛ همچنین از افرادی که در طرح ثبت‌نام نکرده‌اند و علاقمند به نشر آثار اندیشمندان هستند، درخواست می‌کنیم که با ادمینِ کانال در ارتباط باشند.🤝] ۸- گروهای استانی در پیام‌رسانِ ایتا ایجاد شده‌اند که ان‌شاءالله در روزهای آینده لینک گروه‌ها را در کانال ارسال خواهیم کرد تا افرادی که علاقمند هستند با هم‌استانی‌های خود در ارتباط باشند، در گروه‌ها عضو شوند. [کارکرد گروه؛ «پیگیری مطالعات و ترغیب یکدیگر به مطالعه»، «هماهنگی جهت برگزاری جلسات حضوری»، «ایجاد فضایی برای گفتگوی افرادی که آثار اندیشمندان مختلف را مطالعه کرده‌اند.»، «اطلاع‌رسانی برنامه‌های مختلف و مرتبطِ با کتاب در استان‌ها» و...✅] 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
۱۵ ❇️ نقاط ضعف گام اولِ طرح مطالعاتیِ مرور سریع آثار استاد علی صفایی حائری؛ ۱- طولانی بودنِ مدت‌زمانِ فایل‌های صوتی شرح کتاب‌های رشد و صراط. ۲- شلوغ بودنِ کانال در ماهِ اولِ [تعداد زیادِ پیام‌های ارسالی] ۳- پایین بودنِ کیفیتِ برخی از فایل‌های صوتی[کتاب‌های صوتی و شرحِ کتاب‌ها] ۴- عدمِ وجودِ فرصتِ کافی جهتِ «جمع‌بندی محتوای هر کتاب»، «جبرانِ عقب‌افتادگی در مطالعات»، «نوشتن خلاصه کتاب» و... ۵- تعداد روزهایی که در طول هفته برای آنها مقرری تعیین نشده‌ بود، کم بودند. ۶- بهتر بود که اولین کتابِ طرح مطالعاتیِ مرور سریع آثار استاد صفایی، کتاب «ردپای نور» انتخاب می‌شد. ۷- عدم تهیه‌ی خلاصه کتاب‌ها ۸- عدم ترسیم نقشه‌ی ذهنی برخی از کتاب‌ ۹- فعال نبودنِ صفحه اینستاگرام گرافکر ۱۰- عدم طراحی عکس‌نوشته‌های با کیفیت خوب برای برخی از کتاب‌ها ۱۱- عدم بکارگیری کامل توانمندی شرکت‌کنندگان در طرح. ۱۲- عدم طرح سوال در هر مقرری 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
۱۶ ✳️ نکاتی در رابطه با گام دومِ طرح مطالعاتیِ آثار استاد صفایی؛ ۱- گام دومِ مطالعه‌ی آثار استاد صفایی، از ۴ مردادِ ۹۹ شروع خواهد شد و در ۱۷ بهمنِ ۹۹ به پایان خواهد رسید، ان‌شاءالله. ۲- پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و روزهای تعطیلِ رسمی، مقرری نداریم. ۳- در پایانِ مطالعه‌ی هر کتاب، چند روز به منظور «جمع‌بندی محتوای هر کتاب»، «جبرانِ عقب‌افتادگی در مطالعات»، «نوشتن خلاصه کتاب» و... در نظر گرفته شده است. ۴- به صورتِ روزانه، سوالِ محوریِ هر مقرری، مشخص و اعلام خواهد شد تا بتوانیم مطالعاتی هدفمند‌تر داشته باشیم و به نتایج مطلوب برسیم. ۶- بزگوارنی که تا الان هیچکدام از کتاب‌های استاد صفایی را مطالعه نکرده‌اند، می‌توانند مطالعات خود را با کتاب «نامه‌های بلوغ»(اولین کتابِ گامِ دوم) آغاز کنند. ۷- به افرادی که فقط چند جلد از کتاب‌های گام اول را مطالعه کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم که مطالعات خود را با کتاب «نامه‌های بلوغ» ادامه دهند و همزمان با طرح پیش بروند. (ضرورتی ندارد که حتماً همه‌ی کتاب‌های گام اول تمام شوند؛ البته می‌توانید در روزهایی که فرصت دارید، کتاب‌های گام اول را نیز مطالعه بفرمائید تا مطالعات تکمیل بشوند.) ۸- در گام دوم، برای هر کتاب، شرح‌هایی مختصر و مبتنی بر هر مقرری ارائه خواهد شد. ۹- کلیه‌ی فایل‌‌ها(کتاب‌ صوتی، شرح کتاب‌، نقشه ذهنی و...)، در سایت گرافکر بارگذاری خواهند شد؛ 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
۱۷ ✳️ شیوه‌های تهیه‌ی کتاب‌ها؛ 📚 جهت تهیه‌ی کتاب‌های گام دوم، با آی‌دی زیر در ارتباط باشید؛ @mostafasaadatimajd 🔹سفارشات ۳ تا ۸ جلد؛ تخفیف ۱۰ درصدی 🔸سفارشات ۹ تا ۱۴ جلدی؛ تخفیف ۱۵ درصدی 🔹سفارشات بیش از ۱۵جلد؛ تخفیف ۲۰ درصدی 🛃 هزینه‌ی پست، با توجه به وزنِ کتاب‌ها و مقصدِ ارسال، مشخص خواهد شد. 📕 توضیحات کامل‌تر در رابطه با نحوه‌ی تهیه‌ی کتاب‌های «چاپی و الکترونیکی» را می‌توانید در فایلِ «معرفی طرح مطالعاتی» ملاحظه بفرمائید. 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
✳️ طرح مطالعاتی چشمه 📚 گامِ دومِ مطالعه آثار استاد علی صفایی حائری (عین-صاد) 🔹 جهت ثبت‌نام، با آی‌دی زیر در ارتباط باشید؛ @mostafasaadatimajd [افرادی که در «گامِ اول» شرکت کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نامِ مجدد ندارند.] 🍃 هر زمان که بخواهید، می‌توانید به ما ملحق شوید. 🔖 در ادامه، فایل‌های «معرفی طرح مطالعاتی» و «مقرری‌های گام دوم» را می‌توانید ملاحظه بفرمائید. 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
طرح مطالعاتی چشمه.pdf
4.23M
📚 فایلِ معرفیِ کاملِ ☘ مرورِ سریعِ آثارِ 🌿 @GeraFekr 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ✳️ این کودک ملحد خواهد شد! وقتی شهید سید محمدباقر صدر هشت ساله بود، برادر بزرگترش، آیت الله سید اسماعیل صدر، او را نزد استادی برد تا به او عقاید بیاموزد. سید محمدباقر درباره هر چه استاد می‌گفت، بحث و جدل می‌کرد. استاد هم که از نظر علمی در سطحی نبود که به پرسش‌های او پاسخ دهد به خانواده‌اش گفت: «این کودک ملحد خواهد شد؛ چون در هر مسئله اعتقادی تشکیک می‌کند‌.» 🔸 آیت‌الله سید نورالدین اشکوری از شاگردان برجسته شهید صدر به نقل از خود شهید. بنگرید به: السیرة والمسیرة في حقائق ووثائق، ج ۱، ص ۱۳۱ 🌱 ۲۵ ذی‌القعده، سالروز تولد شهید صدر l l 🔹 @shahidsadr 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ✳️ ادبیاتِ فراموش‌شده! 🔹در مسائل داخلی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسأله‌ای که امام بر روی آن تکیه می‌کنند مسأله‌ی عدالت اجتماعی است. عدالت اجتماعی یعنی در جامعه فقیر نباشد؛ یعنی خیرات و برکات جامعه تنها به سود یک دسته‌ی از مردم و به زیان اکثریت قاطع مردم مصرف نشود. 🔺عدالت اجتماعی یعنی اینکه در جامعه‌ی اسلامی از همه‌ی برکاتی که در این‌جامعه هست، قشرهای عظیم مردم بتوانند استفاده کنند و بهره ببرند و استعدادهای آن‌ها شکوفا بشود. 🔹محرومان و پابرهنگان مورد توجه ویژه‌ی امام امت‌اند؛ این‌ها لشکریان اصلی و حقیقی انقلابند؛ این‌ها کسانی هستند که در طول تاریخ، پشت سر پیغمبرها، همین‌ها ایستاده‌اند؛ آن‌ها کسانی هستند که دشمنان و مخالفان پیغمبران آن‌ها را «ارذلون» یعنی طبقات پست معرفی می‌کردند، اما پیغمبران عظیم‌الشّأن الهی آن‌ها را خودی‌های نهضت و حرکت الهی خودشان می‌دانستند و همّتشان برای آن بود. آیت‌الله خامنه‌ای، ۳۱ تیرِ ۶۷ l 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ✅ شیطانِ لال! کسی که در برابرِ حق سکوت می‌ورزد و چیزی نمی‌گوید، شیطانی لال است. 📚 سفر شهادت، ص۲۵ ✍ 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ✅ عین صاد را کمی بیشتر بشناسیم! 🔹 https://www.ilna.news/fa/tiny/news-941839 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در «گام اول» طرح مطالعاتیِ آثار استاد علی صفایی حائری؛ 🔹 تعداد کتابهای مطالعه‌شده؛ 👈 ۶ جلد از تألیفات استاد صفایی: «غدیر»، «رشد»، «صراط»، «قدر»، «حرکت» و «اندیشه من» 👈 ۱ جلد کتاب سیره و خاطرات: «ردپای نور - جلد اول» 📚 تعداد صفحات مطالعه شده؛ ۱۰۰۰ صفحه 🔸 بازه‌ی زمانی اجرای گام اول؛ از ۳۰ فروردینِ ۹۹ الی ۲۲ تیرِ ۹۹ [۸۶ روز] 🔹 آمار ثبت‌نام کنندگان در طرح؛ ۲۰۳ نفر ثبت‌نام رسمی از ۲۴ استانِ کشور + همراهانِ غیر رسمی(بدون ثبت‌نام) 🔸 تعداد فایل‌های کتاب‌های صوتی تولید و بارگذاری‌شده در سایت گرافکر؛ ۱۳۴ فایل 🔹 تعداد فایل‌های «شرح کتاب‌» تولید و بارگذاری‌شده در سایت گرافکر؛ ۲۴۷ فایل 🔸 تعداد «نقشه‌های ذهنی» تولید و بارگذاری‌شده در سایت گرافکر؛ ۱۰ فایل 🔹 تعداد فایل‌های مقالات، کتاب‌ها و یادداشت‌های مرتبط با محتوای کتاب‌ها؛ ۶ فایل 🔸 تعداد فایل‌های سخنرانی(استاد صفایی) مرتبط با کتاب‌ها که در کانال بارگذاری شده‌اند؛ ۱۱ سخنرانی 🔹 تعداد پرسش‌های ثبت‌‌شده در سامانه پرسش و پاسخ؛ ۲۰۰ پرسش 🔸 تعداد عکس‌نوشت‌های طراحی‌شده توسط شرکت‌کنندگان؛ ۵۲ عکس‌نوشته 🔹 تعداد خوشنویسی‌های جملات ناب استاد علی صفایی؛ ۸ متن 🔸 آمار شرکت‌کنندگانی که در فعالیت‌های جانبی طرح مشارکت داشته‌اند؛ ۲۲ نفر [کارهای روی زمین مانده در حوزه‌ی نشرِ افکار ناب، بسیار زیاد است.] 🔹 آمار مشارکت افرادی که تسلطی نسبی بر آثار استاد علی صفایی دارند؛ ▪️با تعداد تقریباً ۵۵ نفر تماس گرفته شد و ضمنِ ارسال فایل معرفی طرح مطالعاتی، توضیحاتی در رابطه با طرح و شیوه‌های اجرای آن بیان شدند... که تقریباً ۲۰ نفر از این افراد، مشارکتی مستقیم در طرح مطالعاتی داشتند... ✳️ از تمامی بزرگوارانی که ما را در مسیر شرح کتاب‌ها و بهبود کیفیت فعالیت‌ها یاری نمودند، تشکر می‌کنیم. 🙏🍃 روزی شما پر خیر و برکت باد... 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
بریم روستا؟.mp3
11.09M
🔸 🔸 ✅ مردم را دعوت کنیم بروند روستا؟! 🎙 استاد 🍃 «اگر ما از باطل چشم بپوشیم، باطل از ما چشم نمی‌پوشد.» l l 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 🔹 ۱۸ ✅ فعالیت‌های طرح مطالعاتی؛ لطفاً در صورتِ وجودِ «علاقه، فرصت و تواناییِ» همکاری در راستای تولید محتوا و نشر آثار استاد علی صفایی، آمادگی خود را با آی‌دیِ زیر در میان بگذارید؛ @mostafasaadatimajd 1⃣ ترسیم نقشه ذهنی بر روی کاغذ 2⃣ ترسیم نقشه ذهنی با استفاده از نرم‌افزار 3⃣ طراحی عکس‌نوشته 4⃣ خوشنویسی 5⃣ استخراج جملات ناب برای طراحی عکس نوشته همراه با ذکر منبع و مبتنی بر مقرری‌ها 6⃣ برش فایل‌های صوتی سخنرانی استاد صفایی و افکت‌گذاری و... 7⃣ نمایه‌نویسی کتاب‌ها 8⃣ نمایه‌نویسی سخنرانی‌ها 9⃣ کلید واژه‌گذاری صوت‌های کوتاه 🔟 استخراج اصول مطرح شده در کتاب‌ها و صوت‌ها با ذکر منبع 1⃣1⃣ آماده کردن خلاصه کتاب‌ها یا مقرری‌ها (مکتوب یا صوتی و تصویری) 2⃣1⃣ معرفی فیلم، انیمیشن، کتاب و... متناسب و مرتبط با محتوای کتاب‌ها و صوت‌ها 3⃣1⃣ ساخت کلیپ 4⃣1⃣ ساخت پادکست 5⃣1⃣ معرفی کتاب (دقیق، کامل و مختصر) 6⃣1⃣ شرح کتاب‌ها در قالب فایل‌های صوتی کوتاه در بازه زمانی بین ۱۰ الی ۴۵ دقیقه و مبتنی بر مقرری‌ها 7⃣1⃣ آماده‌کردن کتاب‌های صوتی طرح 8⃣1⃣ نقد محتوای کتاب‌ها 9⃣1⃣ جستجو، دانلود و دسته‌بندی مقالات و پایان‌نامه‌های مرتبط با اندیشه استاد صفایی 0⃣2⃣ جستجو، دانلود و دسته‌بندی عکس‌نوشته‌های موجود 1⃣2⃣ طراحی سوالاتِ محوریِ هر مقرری 2⃣2⃣ آماده‌سازی فایل پاورپوینت کتاب‌ها جهت ارائه 3⃣2⃣ معرفی یا طراحی فعالیت عملی متناسب با محتواها 4⃣2⃣ تبدیل سطح محتواها متناسب با مخاطب «کودک و نوجوان» و یا ارائه فعالیت‌ها یا بازی‌ها یا اقداماتی که محتواها را بتوان در قالب دیگری به مخاطب «کودک و نوجوان» عرضه کرد. 5⃣2⃣ پاسخگویی به سوالات مطرح‌‌شده از محتوای کتاب‌ها 🔹 انجام برخی از فعالیت‌های بالا، سببِ درک و تثبیتِ بهترِ مطالبِ کتاب می‌شود. 🔸 اگر در گذشته، فعالیت‌هایی در زمینه‌های بالا انجام داده‌اید، فایل‌هایِ مربوطه را برای ما ارسال بفرمائید تا با نامِ خودِ شما در سایت بارگذاری شوند. 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
گرافکر
✳️ طرح مطالعاتی چشمه #یک_قرار_جمعی_در_سراسر_کشور 📚 گامِ دومِ مطالعه آثار استاد علی صفایی حائری (عین
✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨ ✅ طرح مطالعاتی چشمه 🔺 🍃 با توکل به خداوند متعال، مطالعات خود را آغاز می‌کنیم؛ باشد که بدانیم و عمل کنیم. 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
📚 کتاب نامه‌های بلوغ ✍ استاد علی صفایی حائری 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 📚 کتاب نامه‌های بلوغ ✍️ استاد علی صفایی حائری 🔹 ناشر: لیلةالقدر 📙 صفحات: ۲۶۴ صفحه 🗂 دسته‌بندی؛ «نظام تربیتی و معرفتی» ـــــــــــــــــــــــــــ ✳️ شرحِ مختصر: 🔹 برخی از بزرگان به هنگامِ بلوغِ فرزندانشان برای آنها نامه می‌نگاشتند؛ همچون سید بن طاووس که مجموعه نامه‌های ایشان در قالبِ کتابی به چاپ رسیده‌ است. استاد صفایی در رابطه با ایشان می‌فرمایند: «سید بن طاووس در وجودم مؤثر است.» 🔸 کتابِ «نامه‌هاى بلوغ»، پنج نامه از استاد على صفايى حائرى(ره) است به فرزندانش(محمد، موسی، منیره، مهدیه و محموده) كه هنگام بلوغ آن‌ها نگارش يافته. 🔹 مخاطب اين نامه‌ها فرزندانش بوده‌اند، امّا همه‌ی انسان‌های بالغ می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. 🔸 استاد صفایی هدفِ خود از نوشتن نامه برای فرزندشان محمد اینگونه مطرح می‌فرمایند: «مصمّم شدم نامه‌اى بنويسم 1⃣ تا توشه‌ى راه تو، از بلوغ تا وصل و لقاء و ديدار خدا، برايت مشخص شود 2⃣ تا شايد حقوقى كه تو بر من دارى، ادا شود 3⃣ تا در اين بازار مكّاره كه هركس از هر طرف فريادى دارد و در اين بيغوله، در هر لحظه، هزارها شيطان رهِ‌ گم‌گشته مى‌زنند، تو راحت مقصد را بشناسى و راه را بيابى. خودت و قدر خودت را بشناسى و به غير حق رو نيندازى و به غير او نظر نكنى؛ «وُجُوهٌ‌ يَوْمَئذٍ ناضِرَة، الى رَبّها ناظِرَة».» 🔻 انسان در هنگامه‌ی بلوغ است که مکلّف می‌شود و انتخابگریِ او معنا پیدا می‌کند؛ در این هنگام است که باید برای انتخاب‌هایش مبنا و میزان‌هایی داشته باشد تا بتواند انتخابی متناسب با «قدر و سعیِ خویش» داشته باشد و در مسیرِ حق قدم بگذارد و منازل را یکی پس از دیگری طی کند و از موانع بگذرد تا به رضا و رضوان الهی دست یابد. ✅ عناوین نامه‌ها؛ «بینش‌ها و گرایش‌ها»، «سلوک و اخلاق»، «رضا و رضوان»، «عمل و بحران‌های عمل» و «نامه‌ی ناتمام!» 🍃 در پایانِ کتاب، گزیده‌ای از اشعار استاد صفایی به چاپ رسیده‌اند؛ و امّا مرگ، پايان نيست. آغاز دويدن‌هاست؛ در اين سو، پاى ما آماده مى‌گردد، با رنج و فشار و درد. در آن سو، سخت مى‌تازيم تا آن مقصد بى‌مرز. ـــــــــــــــــــــــــــ ☘ گزیده‌ای از کتاب؛ «دل آدمى، بزرگ‌تر از اين زندگى است. و اين، راز تنهايى اوست.» 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ✅ [شنبه، ۴ مردادِ ۹۹] 📚 کتاب نامه‌های بلوغ 👈 از ابتدای کتاب؛ [صفحه۷] 🍃 «به جاى مقدمه نامه‌هاى بلوغ، پنج نامه از على صفايى حائرى(ره) است به فرزندانش، كه هنگام بلوغ آن‌ها نگارش يافته. مخاطب در اين نامه‌ها اگر چه فرزندانش بوده‌اند، امّا خطاب عام است. او به واقع «جايگاه بلوغ» را كه با تحولات و بحران‌ها همراه است، پراهميّت و اساسى ارزيابى مى‌نمايد. سر آغاز بلوغ اگرچه با تحولات جسمى همراه است، اما تحولات روحى آن بسيار بزرگ‌تر است. در اين مرحله از رشد است كه انسان مورد توجه خداوند قرار مى‌گيرد و صلاحيت پيدا مى‌كند تا مورد خطاب او قرار گيرد. از طرفى ديگر احساس استقلال و آزادى در انتخاب، بحران‌هايى را فراروى انسان مى‌گذارد. اين انتخاب‌ها نيازمند بينش‌ها و معيارهايى است تا انتخاب بر اساس ارزش و توان آدمى باشد. با چنين زمينه‌اى شخص را مى‌توان سالك و راه‌رو ناميد.» 👈 تا ابتدای مبحثِ «بینات»؛ [صفحه۲۱] 🍃 «هميشه در برابر مطالب، دقّت و وسواس داشته باش، كه سربسته و دربسته تسليم نشوى؛ چون دقّت و مراقبت در برداشت، به مراقبت و پاسدارى از برداشت‌ها منتهى مى‌شود؛ ولى بادآورده را، باد خواهد برد.» 🍃🔸🍃 🔸 صوت کوتاه نویسنده؛ ۱- تفاوت عبادت و عبودیت و تفاوت میزان و فرقان ۲- نتیجه‌ی تقوا و تفاوت میزان و فرقان [مرتبط با کتاب نامه‌های بلوغ، صفحه۱۸] ۳- نظر استاد صفایی درباره‌ی امام و رهبری در سال‌های ابتداییِ دهه‌ی شصت [مرتبط با کتاب نامه‌های بلوغ، صفحه۱۷] 🔹 کتاب صوتی؛ ۱- حجت‌الاسلام داود مرادی ۲- عین-آ 🔸 شرح کتاب؛ ۱- حجت‌الاسلام امیر غنوی ۲- حجت‌الاسلام علی شاملو ۳- مهندس حسن پُرسا 🔸 خرید نسخه چاپی و الکترونیکی کتاب؛ ۱- انتشارات لیلةالقدر ۲- نرم‌افزار کتابخوان همراه نور ۳- نرم‌افزار طاقچه ❇️ با کلیک بر بخش‌های آبی رنگ، مطالبِ مرتبطِ آن‌ها قابل مشاهده هستند. 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
سوالات محوریِ مقرری [شنبه، ۴ مردادِ ۹۹]؛ 1⃣ برای اینکه در میانِ تمامیِ جریانِ‌های فکری و سیاسی و اجتماعی و... و در برابر فریب‌ها و شیطان‌ها، نه تنها کفِ حادثه‌ها نباشیم، بلکه حادثه‌ساز باشیم و قائم به قسط، چه چیزهایی باید داشته باشیم؟! 2⃣ «حکومت، نظام، سازمان و تشکّل»، «شخص» و «عمل» را با چه «معیار و روشی» باید نقد کنیم؟ 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ✅ بادآورده را، باد خواهد برد! 🔻«پسرم، محمّد! ...در برابر مطالب، دقّت و وسواس داشته باش، كه سربسته و دربسته تسليم نشوى؛ چون دقّت و مراقبت در برداشت، به مراقبت و پاسدارى از برداشت‌ها منتهى مى‌شود؛ ولى بادآورده را، باد خواهد برد.» 📚 کتاب نامه‌های بلوغ، ص۲۱ ✍ استاد علی صفایی حائری 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔺 🔺 ✳️ در بطنِ تاریکی، چراغ‌ها... l 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
نظر استاد صفایی درباره امام و رهبری در سال‌های ابتدایی دهه‌ی شصت - مرتبط با کتاب نامه‌های بلوغ ص17.mp3
455.2K
🔸 🔸 ✅ نظر استاد صفایی درباره‌ی امام و رهبری 👈 در سال‌های ابتداییِ دهه‌ی شصت 🔺 مرتبط با کتاب نامه‌های بلوغ، ص۱۷ 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ✅ [یکشنبه، ۵ مردادِ ۹۹] 📚 کتاب نامه‌های بلوغ 👈 از ابتدای مبحثِ «بیّنات»؛ [صفحه۲۱] 🍃 «١ -بيّنات مفهوم بيّنات را مى‌توانى از كتاب لغت هم به‌دست بياورى، كه حقايق روشن و روشن كننده را بيّنه مى‌گويند. اين مفهوم، مصاديق و نمونه‌هاى زيادى دارد. بيان و استدلال، سيره و برخورد و عمل و معجزات و كرامات و نشانه‌هاى وحى و اخبار اديان گذشته، همه مصاديق بيّنات هستند. معجزات، روشنگر ارتباط‍‌ ولىّ‌ و رسول با حقّ‌ است. و در رابطه با معجزه، اين مختصر را مى‌گويم كه در برابر شبهه‌ها و وسوسه‌ها مسلّح باشى؛ چون معجزات، مخالف عقل و علم نيست. تمامى هستى، معجزه‌اى است كه ما با آن مأنوس شده‌ايم و تمام معجزات، طبيعت‌هايى است كه هنوز با آن‌ها آشنا و مانوس نشده‌ايم. طبيعت، معجزه‌ى مأنوس و معجزه، طبيعتِ‌ مجهول و نامأنوس است. با اين توضيح، در برابر شبهه‌ها مى‌توانى مقاوم و مهاجم باشى.» 👈 تا ابتدای مبحثِ «راهِ دوم»؛ [صفحه۲۸] 🍃 «اين‌گونه، سختى‌ها راحت هستند و مَعَ‌ الْعُسْرِ، يُسر وجود دارد. زندگى سخت نيست، اگر بتوانيم با سختى‌ها راحت باشيم و از رنج‌ها بهره برداريم. و اين همان جمله‌ى كوتاه است كه در تفسير سوره‌ى كوثر آمده: موقعيت‌ها مهم نيستند و شرايط‍‌ مهم نيستند؛ وضعيت ما و طرز برخورد ما، اهميت دارد؛ چون برخورد خوب، مى‌تواند در شرايط‍‌ بد، كارگشا باشد.» 🔺🔸🔻 🔹 کتاب صوتی؛ ۱- حجت‌الاسلام داود مرادی ۲- عین-آ ۳- پادکست 🔸 شرح کتاب؛ ۱- حجت‌الاسلام امیر غنوی ۲- حجت‌الاسلام علی شاملو ۳- مهندس حسن پُرسا 🔹 خرید نسخه چاپی و الکترونیکی کتاب؛ ۱- انتشارات لیلةالقدر ۲- نرم‌افزار کتابخوان همراه نور ۳- نرم‌افزار طاقچه ❇️ با کلیک بر بخش‌های آبی رنگ، مطالبِ مرتبطِ آن‌ها قابل مشاهده هستند. 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir
🔸 🔸 ✅ تمامِ باخت ما از اینجاست! 🔻«ببين در برابر آنچه به‌دست مى‌آورى، چه از دست مى‌دهى. در اين محاسبه، خودت را در نظر بگير. تمام باخت ما از اين‌جاست كه خودمان را به حساب نمى‌آوريم! فقط‍‌ حساب مى‌كنيم چه به‌دست آورده‌ايم و نمى‌بينيم چه از دست داده‌ايم.» 📚 کتاب نامه‌های بلوغ، ص۲۳ ✍ استاد علی صفایی حائری 🌿 @GeraFekr l 🌐 GeraFekr.ir