5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاهکار تویوتا….
تویوتا به یاد ۳۰سال پیش، نمایشی مجدد از چیدمان جامهای شیشهای شراب بر روی کاپوت لکسوس LS500 ترتیب داد تا بار دیگه به رقبای دنیای خودروسازی نشون بده که همچنان بعد از ۳۰ سال بهترین و با کیفیترین موتور و بدنه رو در دنیای خودرو تولید میکنه.
@geraliit
چرا به اخلاق هوش مصنوعی نیاز داریم؟
✍🏻 سعیده بابایی | پژوهشگر
🔸هوش مصنوعی حوزهای است که با سرعت رشد بسیار بالایی در حال گسترش است و کاراییهای بسیار بالایی دارد و ماهیت بینرشتهای و ویژگیهای منحصربهفرد و جذابی که دارد، باعث شده بسیار مورد بحث قرار گیرد. در حال حاضر شاهد تأثیرات فاحش هوش مصنوعی روی جامعه، فرهنگ، اخلاق و سبک زندگی هستیم که این تأثیرات نگرانیهایی را برانگیخته است.
🔹ما میخواستیم ابزارها و مصنوعاتی بسازیم که ما را به انسانهای بهتری تبدیل کند و زندگی بهتری را برای ما فراهم آورد. اخلاق هم حوزهای است که به مطالعۀ چیستی زندگی خوب میپردازد. اینکه زندگی خوب چیست؟ چگونه میتوانیم به آن دسترسی پیدا کنیم؟ خوب و بد چیست؟ با چه معیارهایی میتوانیم تصمیمات اخلاقی بگیریم که به ما کمک کنند زندگی بهتری داشته باشیم؟
🔸برای پاسخ به این پرسشها باید دربارۀ ارزشهایی که برایمان مهم هستند، تأمل کنیم. ارزشها مفاهیمی هستند که به ما میگویند برای رسیدن به زندگی خوب، از چه بایدها و نبایدهایی باید پیروی کنیم. یکی از دغدغههای اصلی این حوزۀ مطالعاتی شاید پاسخ به این پرسش باشد که هوش مصنوعی چگونه میتواند روی ما اثر بگذارد تا به سمت زندگی خوب حرکت کنیم؟
🔹در اخلاق هوش مصنوعی، به چرخۀ زندگی این فناوریها یک نگاه کلگرایانه وجود دارد. از مرحلهای که تصمیمگیری و ایدهپردازی برای ساخت این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی شکل میگیرد و آغاز میشود تا مرحلهای که این فناوری در جامعه جا بیفتد، این موارد موضوع مطالعۀ این حوزۀ مطالعاتی هستند.
🔸یکی از چالشهای مهم در تصمیمگیریهای اخلاقی ماشینهای هوش مصنوعی این است که آیا ماشینها میتوانند دارای احساس باشند یا خیر؟ این موضوع از این جهت اهمیت دارد که نسبت بین عقل و احساس در فعالیتهای شناختی و قضاوتهای ما همیشه مسئلۀ مورد بحث بوده است.
🔹حس گناه، سرزنش، بیتفاوتبودن و نداشتن همدلی، همه این احساسات میتواند در قضاوتهای اخلاقی و رشد اخلاقی ما نقش داشته باشد. سؤال این است که آیا برای اینکه هوش مصنوعی را به عاملی تبدیل کنیم که توانایی تصمیمگیری به معنای کامل را داشته باشد، نیازمند این است که احساسات در آن شبیهسازی شود یا خیر؟ اینکه این احساسات چیست و چگونه متولد میشوند و با چه مکانیسمی تولید میشوند و قابلیت ترجمهشدن به زبان ماشین را دارند یا خیر، خود مسئلۀ مهمی است.
🔸اگر خود ما در جایگاه تصمیمگیری بودیم، از هوش مصنوعی به معنای عام (یعنی تمام فناوریهایی که با آن شکل گرفتهاند) چگونه استفاده میکردیم؟ بهعنوان یک ابزار کمکی؟ یا بهعنوان همکارانی با حقوق مشابه ما؟
در واقع دوست داریم این فناوریها را در کجای زندگیمان جای دهیم؟ برای چه نیازهایی ترجیح میدهیم کمک بگیریم و برای چه نیازهایی نمیخواهیم این فناوریها را داشته باشیم؟
🔹جوابهای مختلفی برای این سؤالات وجود دارد و میتوان به مسائل اخلاقی اینچنینی فکر کرد و ببینیم ما چه نظری داریم. اگرچه ما در جایگاه کاربران ساده هستیم، ولی مهم است که بدانیم چه کسانی با چه دیدگاهها و انگیزهها و رؤیاهایی، بیشترین قدرت را در مسیر رشد و استفاده از این فناوریها دارند. شاید برخی از این سؤالات فانتزی باشند، اما اگر تصمیم بگیریم در این حوزه فعالیت کنیم، آیا مواقعی هست که در این حوزه بتوانیم تأثیر داشته باشیم و نیروی جمعی ما مؤثر باشد؟
🗞 از متن «چرا به اخلاق هوش مصنوعی نیاز داریم؟» که در شمارهٔ ۱۶۰ ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات منتشر شدهاست.
🔻نسخهٔ چاپی ماهنامه را از دیجیکالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید. برای تهیه اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.
@geraliit
🎯 اگر امسال فرزندی به دنیا بیاورید، سال ۲۰۵۰، سیوچند ساله خواهد بود. حتماً آرزو دارید که تحصیلاتی خوب، شغلی آبرومند و زندگیای مرفه داشته باشد و طبیعی است که تلاش میکنید تا راه زندگی را به او بیاموزید. اما یوول نوآ هراری، مورخ جوان، معتقد است بهترین کمکی که میتوانید به فرزندتان بکنید، این است که اجازه ندهید به حرفهایتان گوش بدهد. زیرا دنیای پیش رو چنان در حال تغییر است که حکمت پیشینیان برای آن سودی نخواهد داشت.
🎧 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بشنوید:
http://tarjomaan.com/sound/9353/
📌 نوشتار این مطلب را اینجا بخوانید:
http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9118/
🔻🔗 @tarjomaanweb
در خبرنویسی به زبان انگلیسی، استفاده از واژههای killed و died تفاوتهای ظریفی دارد:
Killed
این واژه برای اشاره به مرگی که در اثر اقدام عمدی یا حادثهای رخ دادهاست، به کار میرود. بار معنایی منفی دارد و حاکی از آن است که شخص به نحو خشونتآمیز یا غیرطبیعی جان خود را از دست داده است.
—————————————————
Died
این واژه بیطرفانهتر است و صرفاً به معنای فوت کردن یا از دست دادن جان است و الزاماً بار منفی ندارد. میتواند برای اشاره به مرگهای طبیعی یا غیرخشونتآمیز به کار رود.
—————————————————
↪️ @commac
🟩در خبر فوق می بینید که بی بی سی جهانی مرگ مردم غزه را غیرخشونت آمیز ولی کشته شدن مردم اسرائیل را خشونت آمیز تعبیر کرده است و نگاهی جانبدارانه داشته است در حالی که همواره ادعای بیطرفی رسانه ای دارد.
🟧در زمان جنگ ایران و عراق، رسانه های ایران، برای کشته شدگان جنگ تحمیلی تعبیر شهادت را بکار می بردند و برای کشته شدگان عراقی از اصطلاحات به درک واصل شدن و به هلاکت رسیدن استفاده می کردند.
↪️ @commac
💢 سيطره انديشههای صهيونيستی، بر رسانههای خبری جهان
🔺#امپرياليسم_رسانهای را بيترديد بايد شکل مدرنی از امپرياليسم قلمداد کرد که شاکلهها و بنيانهای آن در دهه ۱۹۵۰، به طور مشخص درآلمان غربی و پشت دروازههای کمونيسم در خلال جنگ سرد از سوی ايالات متحده بنا شد.
نگاهي به روند تاريخی نبرد رسانهای نشان میدهد که اهميت اين ابزار و سلاح تبليغاتی برای صهيونيسم در کنترل افکار و شستشوی مغزی مردم جهان چنان مهم و حياتی بود که در کنگره صهيونيسم در سال ۱۹۸۷ ميلادی که به رهبری تئودور هرتزل در شهر بال سوئيس برگزار شد، تصميماتی درباره چگونگی سيطره بر رسانههای فراگير به ويژه مطبوعات که در آن زمان قویترين رسانه به حساب میآيد گرفته شد، که به پروتکل رهبران صهيونيسم معروف گشت.
⭕️ در پروتکل صهيونيسم آمده است:
ما هنگامی در تشکيل دولت اسرائيل موفق خواهيم شد که بر ابزارهای تبليغاتی و مطبوعاتی جهان، تسلط داشته باشيم.
💢 شش غول رسانه آمريکا که غولهای رسانهای ناميده می شوند، همگی زير نفوذ صهيونيسم جهانی فعاليت میکنند، که اين غولهای رسانههای عبارتند از:
1️⃣ تايم وارنرAOL
2️⃣ وایاکام
3️⃣ نيوز کورپوريشن
4️⃣ والت ديزنی
5️⃣ برتلزمان
6️⃣ جنرال الکتريک.
🔺يکی از مهمترين ابزارهای تبليغاتی که اين جنبش در خدمت خود درآورد، #سينما بود. نفوذ صهيونيسم درعرصه سينما نيز از طريق #هاليود قابل تأمل است. سينما به عنوان #هنر_هفتم نقش بسزايی در تبليغ و ترويج افکار و عقايد به طور مستقيم و غيرمستقيم دارد. به همين سبب، صهيونيسم بزرگترين کمپانی فيلمسازی جهان يعنی هاليوود را در اختيار دارد.
🔺 از همين رو میتوان برخی از اهداف نفوذ رژيم صهيونيستی در عرصه رسانهها در موارد ذيل خلاصه کرد:
▪️بسط ارزشهای مادی که امروزه در غرب نيز متبلور شده است
▪️القای ايجاد الگوی جديد برای جهان طبق منش صهيونيسم
▪️القای بیتمدن بودن و تروريست بودن مسلمانان
▪️جهانی کردن اسطورهها و خرافات دروغ صهيونيسم؛ ازجمله #هولوکاست
▪️نقشههای صهيونيسم برای تسلط بر خبرگزاری های جهانی
🔘همچنين درباره؛
➖نفوذ صهيونيسم در صنعت سينماداری نيز همين بس که در انگليس لرد لفونت يهودی به تنهایی ۲۸۰ سالن سينمايی را تحت مالکيت خود دارد.
➖درايالت متحده آمريکا با وجود شبکههای راديويی تلويزيونی متعدد، سه شبکه ABC ، CBS ،NBC ازمشهورترين آنها به حساب میآيند.
➖و ديگر شبکهها اخبار، گزارشهای خبری و
اقتصادی خود را از اين سه شبکه ميگيرند و اين سه شبکه تحت نفوذ صهيونيسم هستند.
➖در آمريکا، شرکت بزرگ انتشاراتي راندوم هاوس که جنت کرف يهودی آن را پايه گذاری کرد و مؤسسه انتشاراتی سايمون اند شوستر که ريچارد سايمون و ماکس شوستر آن را بنا نهادند، تحت سلطه صهيونيستها فعاليت ميکنند.
➖دايرهالمعارفها که امروز به عنوان نبض تپنده کتابها و مطبوعات عمل ميکنند، نيز نه تنها مصون از تعرض صهيونيستها نبودهاند، بلکه مقر مستحکمی برای ترويج ايدههای آنان شدهاند.
🔺بنابراین صهيونيسم از زمان شکلگيری به عنوان يک جنبش و پس از آن تأسيس رژيم اسرائيل، با سيطره بر رسانههای گروهی و وسايل ارتباط جمعی، تلاش دارد افکار جهانيان را به تسخير خود درآورد.
#ژئوپلیتیک_رسانه
@geraliit
———————————————————
✅https://yek.link/SaleZawal
🔰معاونت کودک و نوجوان موسسه تبیان برگزار میکند:
🔸بوت کمپ یک روزه سواد رسانهای
🎙 محورهای اصلی بوت کمپ:
⭕️مقدمات و مبانی سواد رسانه
⭕️ سواد بصری
⭕️ نشانه شناسی
⭕️ عملیات روانی و پروپاگاندا
🖌مدرس:
شایان فخاری مدیر آکادمی سواد رسانهای گرالیت
⏰ پنجشنبه 11 آبان، ساعت 8 الی 18
🏢 تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، موسسه تبیان
💳 هزینه ثبتنام: یک میلیون و 250 هزار تومان
📡 شرکت در کارگاه فقط به صورت حضوری با ظرفیت محدود
🌱 همراه با پذیرایی میان وعده و نهار
🗒 ثبت نام از طریق آدرس زیر:
https://kodoumo.ir/landings/media-literacy-boot-camp/
⁉️ برای کسب اطلاعات بیشتر با آیدی و شماره تلفن زیر در تماس باشید:
🟢 @tebyan_geralit
🟢 09302204599
@TebyanOnline
هدایت شده از Basij iaushahroud
🔴توجه توجه🔴
💢همایش بزرگ زیست رسانه ای،،
🔶 با موضوعات:
▪️چگونگی زیستن در دنیای رسانه
▪️تکنیک های تحلیل اخبار رسانه ای
▪️تقویت قدرت تحلیل در مقابله با اخبار فیک
ویژه جوانان و کنشگران رسانه‼️
🔰با حضور :
استاد شایان فخاری
⏳زمان:
۲۳ آبان ماه شروع راس ساعت ۱۸
🏠مکان:
سالن همایش کانون بسیج شاهرود
✍به همراه پذیرایی و اهدای جایزه
#زیست_رسانه_ای
|بسیج دانشجویی| دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
🆔 @basij_iaushahroud
🔴 اظهارات شنیدنی سارق بانک ملی:
مردم به من میگفتن رابینهود/از بانک سپه هم سرقت کردم اما همه را به نیازمندان دادم/فائزه هاشمي براي ملاقات با ما به ترکیه آمد/در كيفرخواست آمده؛ سرقت مسلحانه! ما حتي يك چاقو هم همراهمان نبود!
🔸 آرمين سارق اصلي صندوق امانات بانك ملي در گفتگو با اعتماد: نزديك ۱۴، ۱۵ ميليارد تومان بدهي داشتم. طلبكارها جلوي خانه ميآمدند و تهديدم ميكردند. هر روز هم به بدهيهايم اضافه ميشد.
🔸 دوستانم به شوخي و خنده به من گفتند؛ اگر ميخواهي بدهيات را پرداخت كني، بهتر است بانك بزني! فكر سرقت از بانك سپه شعبه مركزي قائمشهر با اين صحبتها شروع شد.
🔸 خانه مادربزرگ دوستم پشت همين بانك بود.ما خيلي راحت وارد بانك شديم تا برسيم به قسمت خزانه هيچ دري قفل نبود.تعطيلات بود و ما حدودا دو، سه روز داخل بانك سپه بوديم. در اين مدت، هيچ كس وارد بانك نشد. حتي از در پشتي بانك براي خودمان پيتزا سفارش داديم.
🔸 بعد هم به راحتي از بانك خارج شديم، اما حسابهايمان درست از آب درنيامد و فقط ۷۰۰ ميليون تومان داخل خزانه بود. كل ۷۰۰ ميليون تومان را به فقرا و افراد نيازمند كمك كرديم.
🔸 در جريان سرقت بانك سپه، ما اصلا به آن ۷۰۰ ميليون تومان دست نزديم و فقط بين خانوادههاي فقير و آنهايي كه حتي شام نداشتند بخورند، تقسيم كرديم، اما بعد كه ما را دستگير كردند، ۷۰۰ ميليون تومان از جيب خودمان به عنوان رد مال پرداخت كرديم.
🔸 براي همين در سال ۱۴۰۰، مردم در بسياري از سايتهاي خبري مازندران زير پستها كامنت گذاشته بودند؛ رابين هود... .
🔸 بار دیگر دو روز عید فطر داخل بانک تجارت بودیم، اما هر كاري كرديم در خزانه باز نشد. كار را رها كرديم و رفتيم، بدون هيچ سرقتي.
🔸 قصدم بانك ملي شعبه نياوران بود، اما چون مسيرش دور بود و وسيله نداشتيم از سرقت آن صرفنظر كرديم. رفتيم سراغ بانك ملي شعبه دانشگاه تهران. من و پسرخالهام داخل بانك رفتيم و برادرانم مقابل ساختمان بانك ملي در خيابان وصال كشيك ميدادند تا اگر كسي آمد به ما اطلاع دهند.
🔸 به نگهبان گفتم؛ دوست عزيز خانه ما خيابان پشتي بانك است. شبها صداي موزيك ما را اذيت ميكند. نگهباني كه شبها داخل بانك است، نميداند اين صداي موزيك از كدام خانه است؟ نگهبان بانك ملي به من گفت؛ اي بابا، چه دل خوشي داري! بانك، نگهبان دارد؟! بانك، سرايدار دارد؟! اينجا هيچ كس شبها نميماند. شبها بانك را پلمب ميكنيم و ميرويم.
🔸 تا زماني كه جلوي در صندوق امانات برسيم هيچ دري قفل نبود و نياز به تخريب نداشت. ما ۱۷۰ فقره از صندوقهاي امانات بانك ملي را با ضربه چكش باز كرديم و دو كولهاي كه همراهمان بود را پر كرديم. اتاق مانيتورينگ را پيدا و تمام هاردها را خارج كرديم و با خود برديم.
🔸 چهارده، پانزده ساعت در بانك ملي بوديم. حدود ساعت ۶ صبح كارمان تمام شده بود. خيابان انقلاب را به خاطر نماز جمعه بسته بودند. تصميم گرفتيم، بخوابيم. خوابيديم تا ۲ ظهر!
🔸 از همان دري كه وارد شده بوديم، خارج شديم. حتي موقع خروج از در پاركينگ، يك قفل كتابي به در زدم تا كسي شك نكند و بعد از ما نتواند وارد بانك شود.
🔸 تركيه بوديم كه بازپرس پرونده با من تماس گرفت و گفت؛ پدر، برادر همسر و برادرانت را بازداشت كردند و شما هم بايد به ايران برگرديد. اصلا ما خودمان قصد ماندن نداشتيم!
🔸 سازمان حقوق بشر به ما گفت؛ شما نبايد به ايران برگرديد، اما نميتوانستيم. عزيزانمان در ايران بازداشت بودند و وجدانم قبولم نميكرد كه تركيه بمانم.
🔸 فائزه هاشمي براي ملاقات و مصاحبه با ما به تركيه آمد با اين عنوان كه دفترچه خاطرات آقاي هاشميرفسنجاني داخل صندوق امانات بوده است. در صورتي كه چنين چيزي داخل صندوق امانات بانك ملي شعبه دانشگاه نبود.
🔸 من و پسرخالهام كه متهمان رديف اول و دوم پرونده هستيم با اتهام افساد في الارض مواجه شديم. در كيفرخواست آمده؛ سرقت مسلحانه! ما حتي يك چاقو هم همراهمان نبود و اگر با ماموران مواجه ميشديم، قطعا فرار ميكرديم.
منبع: بامدادنو
@geraliit
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺الجزیره با پویانمایی بررسی میکند:
🔴چگونه جنگ شهری، برتری های فناورانه ارتش های کلاسیک را بی تاثیر میکند؟
✅https://yek.link/SaleZawal
DOC-20231115-WA0006.
3.16M
🔸️تبار شناسی سیاست های فرهنگی کره جنوبی
تهیه شده در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
محمد جواد بادینفکر
@geraliit