4_5954268335318239834.mp3
1.23M
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۹🌷
آیا کسانی که می دانند، با کسانی که نمی دانند، برابرند؟:
یکی از نقاط روشن و درخشان دین اسلام، توجّه ویژه به علم و تجلیل از عالمان و دانشمندان است. قرآن کریم در اوضاعی نازل شد که در میان مردم مکّه و اطراف آن، جز اندکی، بقیه حتّی توانایی خواندن و نوشتن هم نداشتند. با این همه، در هیچ یک از مکاتب آسمانی، به اندازه ی اسلام، مردم به کسب علم و دانش تشویق نشده اند. این جمله از آیه یعنی «هَل یَستَوِی الَّذینَ یَعلَمونَ وَ الَّذینَ لایَعلَمون» (آیا کسانی که می دانند، با آنان که نمی دانند، برابرند؟) به شکل یک شعار اسلامی درآمده است و با صراحت بیان می کند که هرگز افراد دانا و نادان برابر نیستند؛ نه در پیشگاه خدا، نه در نزد مردم، و نه در زندگی دنیا و آخرت. در آموزه های پیشوایان دین نیز تعبیراتی در باره ی اهمّیّت علم و دانش دیده می شود که برتر از آن تصوّر نمی شود. در حدیثی از پیامبر می خوانیم: «زندگی جز برای دو کس فایده ای ندارد؛ عالمی که از او پیروی شود و دانش طلبی که به سخن دانشمندی گوش کند.»
در حدیثی از امام باقر آمده است: «دانشمندی که از علم او استفاده شود، از هفتاد هزار عابد [که برای مردم سودی نداشته باشند] بهتر است. » البتّه از نظر اسلام، علم و دانش با داشتن دو شرط اساسی ارزشمند است:
1ـ رنگ توحیدی داشته باشد و در راه اثبات مهم ترین واقعیّت جهان یعنی خدای بزرگ قرار گیرد. آری، اگر فیزیک، شیمی، علوم پزشکی، زیست شناسی، جانورشناسی، ستاره شناسی و ... به گونه ای طرح شود که هر یک، از پدیدآورنده ی دانا و توانای اشیاء سخن بگوید و علم و قدرت او را به یاد انسان بیاورد، علمی است که حق مطلب را ادا کرده، و در عین رسیدن به هدف مشخّص خود در هر رشته ی علمی، با حقیقت اصلی جهان هم صدایی داشته است؛ ولی اگر کسب این علوم، به شناخت خدا منتهی نشود و از پدیدآورنده ی تمامی موجودات غفلت کند، به بزرگ ترین جهل و نادانی تبدیل می شود؛ درست مانند کسی که وارد باغ سرسبزی شود و از گل های رنگارنگ و میوه های خوشمزه ی آن لذّت ببرد؛ ولی هیچ یادی از صاحب باغ نکند. به راستی آیا می توان برای چنین شخصی ارزشی قائل شد؟ از نظر اسلام، علمی ارزش دارد که انسانیّت انسان را از جهات گوناگون رشد دهد و او را به خدا نزدیک تر کند؛ رفتار بدش را اصلاح کند و بذر گفتار و کردار پسندیده را در وجودش برویاند. اگر امّا حافظه ی شخصی پر از معلومات و اصطلاحات شود، و در عین حال، وجودش پر از صفات ناپسند باشد، نمی توان او را عالم حقیقی نامید. امیر مؤمنان علی چه زیبا فرموده است: «دانشی که تو را اصلاح نکند، گمراهی است.»
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹#دکتر_سعید_عزیزی
🏴🏴🏴 #آسمانی زندگی کنیم
✅ از امشب خانه ما حرم شماست
🖐تو #حرم....
🌹السلام علیک یا فاطمة الزهراء...
╔═🍃🌺🍃══════╗
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
╚══════🍃🌺🍃═╝
🙏مادر
1_2070670076.pdf
12.27M
امام خامنهای:
کتاب پروتکل های دانشوران صهیون را بخوانید و از خواندن آن غفلت نکنید...
✅ کتاب پروتکل های دانشوران صهیون، توسط گروه اتاق تحلیل خلاصه شده و در قالب یک فایل پی دی اف، تقدیم عزیزان می شود.
#نشر_حداکثری
🙏مادر
11.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فقط_برای_تو
🌊 قسمت پنجاهویکم : تنوع در خلقت «اسبدریایی»
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
🔹شهید کاظم عاملو به ما میگفت :
اگر خوب باشید دیدن امام عصر(عج)
کار مشکلی نیست.
گفت اگر کارهایی که میگم انجام بدید،
حتماً به آرزوتون میرسید.
«پاک باشید، با وضو باشید،
نماز اول وقت بخوانید و...»
خودش هم بسیار مقید بود که با وضو باشد حتی اگر نیمه شب از خواب بیدار میشد وضو میگرفت و دوباره میخوابید.
📕برشی از کتاب #سه_ماه_رویایی
خاطرات بینظیر
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ #ویدئو_نوشت
💠 حجاب کجای قرآن آمده؟!
#حضرت_زهرا #حجاب #حکم_الهی
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
18.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼 آیات نور
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بیعت واقعی با امام زمان( عجل الله)
🎙 استاد عالی
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
11.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸جان جهان مرتضی علی
#یکشنبه_ های_ علوی
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb