مراسم عزاداری سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
سخنران: دکتر سید رضا موسی کاظمی
مکان مسجد الرضا علیه السلام
زمان:شنبه ده آذرماه به مدت یک هفته
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
#لطفا_ما_را_به_دوستان_خود_معرفی_کنید
◾️مراسم عزاداری سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی علیه السلام
🎤 با سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین سید مجتبی خاتمی از تهران
و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام
🗓 زمان : از روز شنبه مورخ ۱۰ آذرماه لغایت چهارشنبه ۱۴ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت ۵ شب
🕌 مکان : رواق فاطمیه آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی علیه السلام
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺گزارشی از آخرین تحولات سوریه
حسین حاجی، کارشناس مسائل بین الملل:
🔹تروریستها با حمایت بخشی از ارتش ترکیه به سوریه حمله کردند.
🔺اینستاگرام و تأثیرات مخرب فرهنگی: تجربهای جهانی با پیامدهای محلی
🔹اینستاگرام، بهعنوان یکی از پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی در جهان، در کنار مزایای ارتباطی و تجاری خود، به بستری برای بروز پدیدههای مخرب فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است. در ایران، این پلتفرم نقشی دوگانه ایفا میکند؛ از یک سو فضایی برای کسبوکارهای کوچک و معرفی خلاقیتهاست، اما از سوی دیگر، بازاری گسترده برای نمایشهای غیرواقعی از زندگی، ترویج مصرفگرایی افراطی و رفتارهای ناهنجار فرهنگی است. تجربه جهانی نیز نشان داده است که الگوسازیهای غیرواقعی و فشار اجتماعی ناشی از این شبکه، تأثیرات مخربی بر جوامع مختلف داشته و انتقادات گستردهای را به همراه داشته است.
🔹بر اساس تحقیقات بینالمللی، شبکههای اجتماعی، بهویژه اینستاگرام، تأثیر قابلتوجهی بر روانشناسی اجتماعی دارند. گزارشی از موسسه سلطنتی امور بینالملل بریتانیا نشان میدهد که اینستاگرام بیش از هر پلتفرم دیگری بر افزایش احساس نارضایتی از زندگی، مقایسه اجتماعی و کاهش اعتمادبهنفس تأثیر دارد. الگوریتمهای این شبکه، عمدتاً محتواهایی را برجسته میکنند که بر ظاهر، تجملگرایی و سبک زندگی اغراقآمیز تمرکز دارند. این وضعیت در ایران بهشکل خاصتری نمود یافته است، جایی که اینستاگرام به عرصهای برای رقابتهای ناسالم در سبک زندگی و نمایش ثروتهای اغلب غیرواقعی یا مشکوک تبدیل شده است.
🔹در ایران، تأثیر این پدیده نه تنها بر جوانان، بلکه بر ساختارهای اجتماعی نیز ملموس است. پدیدههایی نظیر خرید و فروش فالوور، تولید محتواهای کاذب برای جذب مخاطب، و الگوسازی از چهرههایی که رفتارهای ناهنجار یا حتی غیراخلاقی را تبلیغ میکنند، تأثیرات زیانباری بر فرهنگ عمومی گذاشته است. بسیاری از خانوادهها از تغییر نگرش فرزندان خود درباره مفاهیمی چون موفقیت، روابط اجتماعی و ارزشهای زندگی ابراز نگرانی میکنند. در مواردی، تبلیغ کالاهای لوکس، سفرهای پرهزینه و زندگیهای بیدغدغه، به شکاف طبقاتی دامن زده و حس نارضایتی و ناکافی بودن را در میان قشر متوسط و پایین جامعه تشدید کرده است.
🔹تجربه جهانی نیز نشان میدهد که نظارت بر محتوای اینستاگرام و محدودسازی الگوریتمهای آسیبزا، یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش این تأثیرات منفی است. کشورهای اروپایی و حتی آمریکا بارها از مدیران اینستاگرام خواستهاند تا شفافیت بیشتری در عملکرد الگوریتمها ایجاد کرده و نسبت به ترویج محتوای مضر حساسیت نشان دهند. در ایران نیز، برای کاهش اثرات منفی این پلتفرم، تقویت زیرساختهای آموزشی و فرهنگی، ترویج آگاهی دیجیتال و استفاده از ظرفیتهای بومی میتواند به جامعه کمک کند تا به جای دنبالهروی از این نمایشهای کاذب، ارزشهای واقعیتری را الگو قرار دهد.
🔹در نهایت، اگرچه اینستاگرام بستری برای تعامل و توسعه است، اما در نبود چارچوبهای نظارتی مناسب، میتواند به عاملی برای تخریب هویت فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود. وظیفه نهادهای مسئول این است که ضمن بهرهگیری از ظرفیتهای مثبت این فضا، مانع از ترویج محتواهایی شوند که زیربنای فرهنگی و ارزشی جامعه را تهدید میکنند.
#یادداشت
#حکمرانی_فضای_مجازی
🔺روزنامه کیهان از شهادت شماری از نیروهای ایرانی در جریان حمله تحریر الشام به حلب خبر داد.
🔹کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: «محورهای مقاومت، بازوهای ایران و متحدین ما و دوستان ما هستند. حمله به آنها، حمله به تواناییهای ماست. طی همین یکی دو روز گذشته، در جنگ سوریه و حلب، شماری ایرانی به شهادت رسیدهاند. بنابر این، هدف غایی و اصلی این جنگ جدید و «فتنه حلب»، «ایران» است.»
🔹گفتنی است در چند روز اخیر به جز خبر رسمی شهادت سرتیپ پاسدار کیومرث پورهاشمی فرمانده مستشاران ایرانی در حلب، خبر رسمی دیگری از شهادت نیروهای نظامی ایران در مواجهه با حمله تحریر الشام به حلب منتشر نشده است
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
ابومحمد الجولانی، رهبر گروه تروریستی تحریر الشام کیست؟/ داستان عشق به یک دختر علوی که به نفرت از شیعیان بدل شد
🔹ابومحمد الجولانی در سال ۱۹۸۲ در ریاض، پایتخت عربستان به دنیا آمده است. پدرش مشاور اقتصادی خاندان اسد بوده و به همین دلیل، ابومحمد و خانواده در کودکی راهی دمشق شدند. او در آنجا زندگی راحتی داشته و در محله اعیان نشینی زندگی می کرده است. خانواده الجولانی فرهنگی اما سکولار بودند.
تاج سلامتی.mp3
4.25M
امام علی(ع): خاموشى، حكمت در پى دارد و سكوت، سلامت
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تروریست ها کنترل فرودگاه نظامی ابوالظهور در شرق ادلب را که در محاصره بود به دست گرفتند.
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb
📚حیای چشم
در تفسیر روح البیان نقل شده است: سه برادر در شهری زندگی میکردند، برادر بزرگ تر ده سال روی مناره ی مسجدی اذان میگفت و پس از ده سال از دنیا رفت.
برادر دوم نیز چند سال این وظیفه را ادامه داد تا عمر او هم به پایان رسید. به برادر سوم گفتند: این منصب را قبول کن و نگذار صدای اذان از مناره قطع شود؛ اما او قبول نمی کرد.
گفتند: مقدار زیادی پول به تو میدهیم؛ گفت: صد برابرش را هم بدهید، حاضر نمی شوم. پرسیدند: مگر اذان گفتن بد است؟ گفت: نه؛ ولی در مناره حاضر نیستم اذان بگویم.
علت را پرسیدند، گفت: این مناره جایی است که دو برادرم را بی ایمان از دنیا برد؛ چون در ساعت آخر عمر برادر بزرگم بالای سرش بودم و خواستم سوره ی یس بخوانم تا آسان جان دهد، مرا از این کار نهی میکرد. برادر دومم نیز با همین حالت از دنیا رفت.
برای یافتن علت این مشکل، خداوند به من عنایتی کرد و برادر بزرگم را در خواب دیدم که در عذاب بود.
گفتم: تو را رها نمی کنم تا بدانم چرا شما دو نفر بی ایمان مردید؟ گفت: زمانی که به مناره میرفتیم، به ناموس مردم نگاه میکردیم، این مسئله فکر و دل مان را به خود مشغول میکرد و از خدا غافل میشدیم، برای همین عمل شوم، بد عاقبت و بدبخت شدیم.
📙یکصد موضوع، پانصد داستان ۲۲۲/۱ ؛ به نقل از: داستانهای پراکنده ۱۲۳/۱
45.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ داستان زیبای ارینب
سخنران شهید کافی
آل یاسین نائین🌼🌱🌼
https://eitaa.com/gfjrsb