eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
158 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
44 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
✅چگونه مهیای محرم شوم؟ ✍ گفتم: آقا، «محرم» دارد می‌آید و من یک ماه برای تبلیغ می‌روم. سفارشی کنید که آویزه‌‌ی گوشم کنم. همان‌جور که وضو می‌گرفت، تکیه داد به دیوار و آهسته گفت: آسید! سعی کن هر شبانه‌روزی یک مرتبه برای امام حسین علیه السلام گریه کنی... 👤 راوی: آیت الله سیدمحسن خرازی 📚 برگرفته از کتاب «ردپای سپید»؛ خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی      •┈┈••✾••┈┈
🏴حضرت امام ‌صادق علیه‌السّلام فرمودند: هنگامی که هلال ماه محرّم دمیده می‌شود، ملائکه پیراهن امام حسین علیه‌السّلام را خدمت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها آورده و از عرش الهی آویزان می‌کنند، در حالی‌که پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است. ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت و نه بصر می‌بینیم پس اشک‌های ما سرازیر می‌شود... 📚 ثمرات‌الاعواد
💢بررسی تاریخچه قمه زنی قبل از صفویه، چیزی به نام قمه زنی در مذهب تشیع وجود نداشت. در مورد منشأ اصلی و اولی قمه زنی، اقوال مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه که بیشتر از همه مستند و قابل اثبات است، این است که تیغ زنی و قمه زنی رسومی عاریتی اند که از جانب ترک های آذربایجان به فارس ها و اعراب منتقل شده اند. ابراهیم الحیدری، جامعه شناس، محقق و نویسنده ی عراقی الاصل کتاب تراژدی کربلا نیز براین عقیده است که مراسم هایی از قبیل قمه زنی، قبل از قرن نوزدهم در عراق مرسوم نبوده و به تدریج از اواخر این قرن در آن کشور رواج یافته است. بنابراین مراسم قمه زنی و … از خارج عراق به آن کشور وارد شده و ریشه ی عربی ندارد. عرب های عراق تا آغاز قرن بیستم در این گونه مراسم ها شرکت نمی کردند؛ این اعمال در ابتدا در میان ترک های عراق، فرق وکردهای غرب ایران مرسوم بود. گزارشی از مقامات بریتانیایی درباره مراسم عاشورای 1919م. در نجف نیز حاکی است که گروهی صد نفره از شیعیان ترک در آن سال به قمه زنی پرداخته بودند.  ✅ ورود قمه زنی به ایران در زمان صفویان و جریان فداییان پیتر دلاواله، سیاح ایتالیایی، از عزاداری شیعیان در اصفهان عصر صفوی سال 1037 قمری چنین گزارش می دهد: تشریفات و مراسم عزاداری عاشورا به این قرار است که همه غمگین و مغموم به نظر می رسند و لباس عزاداری به رنگ سیاه – یعنی رنگی که در مواقع دیگر هیچ وقت مورد استعمال قرار نمی گیرد- بر تن می کنند. هیچ کس سر و ریش خود را نمی تراشد و به حمام نمی رود. به علاوه نه تنها از ارتکاب هر گناه پرهیز می کنند، بلکه خود را از هرگونه تفریح و خوشی محروم می سازد. جمعی در میدان ها و کوچه های مختلف و جلوی خانه های مردم، برهنه و عریان در حالی که فقط با پارچه ی سیاه یا کیسه ی تیره رنگی ستر عورت کرده و سر تا پای خود را با ماده ای سیاه و براق … رنگ زده اند، حرکت می کنند… به همراه این افراد، عده ای برهنه نیز راه می روند که تمام بدن خود را به رنگ قرمز در آورده اند؛ تا نشانی از خون هایی که به زمین ریخته و اعمال زشتی که در آن روز [عاشورا] نسبت به حسین انجام گرفته است، باشد. همه با هم، آهنگ های غم انگیز در وصف حسین و مصائب وارد بر او می خوانند و دو قطعه چوب یا استخوانی را که در دست دارند، به هم می کوبند و از آن صدای حزن انگیزی به وجود می آورند و به علاوه حرکتی به سر و تن خود می دهند که علامتی از اندوه بی پایان آن ها است و بیشتر به رقص شباهت دارد … 📚عبدالله مستوفی، شرح زندگانی من با تاریخ اجتماعی و اداری ایران جلد3 ابراهیم الحیدری، تراژدی کربلا، ترجمه ی علی معموری، ص 475. سفرنامه پیتردلاواله، ترجمه شجاع الدین شفا
زیارت آسان سید الشهدا علیه السلام: راوی خدمت امام صادق علیه السلام رسید و عرض کرد: زیاد به یاد امام حسین می افتم چگونه با حضرت سخن بگویم حضرت فرمودند: هر وقت یاد امام حسین ع کردی بگو: صلی الله علیک یا اباعبدالله صلی الله علیک یا اباعبدالله صلی الله علیک یا اباعبدالله که این سلام از دور و نزدیک به محضرشان می‌رسد. " فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي كَثِيراً مَا أَذْكُرُ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَأَيَّ شَيْءٍ أَقُولُ فَقَالَ قُلْ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ تُعِيدُ ذَلِكَ ثَلاَثاً فَإِنَّ اَلسَّلاَمَ يَصِلُ إِلَيْهِ مِنْ قَرِيبٍ وَ مِنْ بَعِيدٍ" کافی ج۴ ص۵۷۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان تأمل انگیز شیخ عدنان عرعور از بزرگان وهابیت و مدافعان جدی داعش، درباره عزاداری برای علیه السلام: «هر کسی از شهادت حسین محزون نشود (نه خوشحالی کند)، گمراه، منافق و احتمالا کافر است؛ اما هرکسی خوشحال بشود، قطعا کافر است» ابن تیمیه بنیان گذار فکر وهابیت نیز تصریح می کند: وَأَمَّا مَنْ قَتَلَ " الْحُسَيْنَ " أَوْ أَعَانَ عَلَى قَتْلِهِ أَوْ رَضِيَ بِذَلِكَ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ؛ لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُ صَرْفًا وَلَا عَدْلًا. لعنت خدا و ملاَئکه و همه مردمان بر کسی که حسین را کشته یا کمکی بر قتل حسین کرده و یا به قتل حسین رضایت داده است. خداوند از چنین افرادی هیچ عملی را قبول نمی‌کند» (مجموع الفتاوي، ابن تيميه، ج4، کتاب مفصل الاعتقاد، ص487)
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان ارزشمند طاهر القادری، از رهبران اهل سنت پاکستان، درباره گریه بر علیه السلام: «ای اهل سنت اگر شما بر حسین گریه نکنید و برای او عزاداری نکنید به خدا سوگند که سنی نیستید»
17.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست وین چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست 🔻صحبتهای فوق‌العاده «شورانگیز» و شنیدنی کشیش برجسته آمریکایی، پدر «کِنِث جی. فلاورز» درباره جاذبه الهی حرم اباعبدالله الحسین (ع)
🔴آنتوان بارا؛ مسیحی حسینی! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آنتوان بارا، نویسنده‌ای مسیحی است که بیش از بیست سال از عمر خود را صرف تدوین دو کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» (الحسین فی‌الفکر المسیحی) و «زینب صرخة أکملت مسیرة» (زینب؛ فریاد تکمیل‌کننده راه) کرده است و تاکنون ۷ بار به زیارت کربلا رفته و یکبار هم در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده است! آنتوان بارا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم درباره نقش در حرکت (ع) می‌گوید: «معتقدم اگر دین اسلام توسط حضرت محمد(ص) به وجود آمد و با امام حسین(ع) استمرار یافت، نهضت عاشورا نیز با امام حسین(ع) به وجود آمد و با حضرت زینب(س) استمرار یافت. امام حسین(ع) در نهضت و قیام عاشورا می‌توانست افراد دیگری را با خود همراه بکند اما حضرت زینب(س) را با خود همراه کرد چون آن شایستگی را در ایشان مشاهده کرده بود. در قصر یزید و قصر دارالاماره و ابن‌زیاد این حضرت زینب(س) بود که توانست آن آتش وجد و اشتیاق را همچنان فروزنده نگاه دارد. این نهضت برای این ادامه پیدا کرد چون یزید می‌خواست که تمام فرزندان پسر را از بین ببرد و به همین دلیل فکری برای حضرت زینب(س) نکرده بود، بنابراین حضرت زینب(س) از این فرصت استفاده کرد و توانست پیام‌رسان واقعه کربلا باشد.» احمدحسین شریفی
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا ابا عبدالله نباید دم بزنم آقا فقط از نام تو باید رفت دنبال راه و روش و مرام تو اصلاح امت جدت هدف قیام تو پیغام خون تو حفظ باور بوده امر به معروف و نهی از منکر بوده