فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گرایش به شیعیان پس از حمایت شیعیان از فلسطین
چرااا؟ چون غالب عالمان و رهبران اهل تسنن کشورهای عربی همچنان در سکوت هستن
قبلاً شیعیان را دوست داشتم
اما اکنون شهادت میدهم که هیچ معبودی جز الله نیست
و شهادت میدهم که محمد رسول خداست
و شهادت میدهم که علی به حق ولی خداست
در سالگرد هفتم اکتبر، بزرگترین روز در تاریخ
درود به قهرمانان شیعه که از غزه دست نکشیدند
در عراق، یمن، ایران و لبنان
مردانگی تنها برای آنان آفریده شد
اینان نوادگان علی هستند
«تا این امیدتان ناامید نگردد فرج امام زمان فرا نمیرسد!»
امام صادق علیه السلام : وَ اللَّهِ لَا یَکُونُ مَا تَمُدُّونَ إِلَیْهِ أَعْیُنَکُمْ إِلَّا بَعْدَ إِیَاسٍ ؛
نه به خدا آنچه شما دیدگان خود را بدان معطوف داشتهاید پدید نخواهد آمد مگر بعد از نومیدی!
طوسی، محمد بن الحسن، الغیبة (للطوسی) / کتاب الغیبة للحجة - ایران؛ قم، چاپ: اول، ۱۴۱۱ ق، ص ۳۳۵
امیدی که بشر گشایش کار خویش را در فرجی غیر الهی دنبال کند و گمان کند مکاتب ساخته بشر و حکومتهای غیرالهی قادر به تأمین سعادت او هستند گره در امر ظهور است . وقتی جامعه بشری از مکاتب بشری و نظم حاکم بر جهان فعلی به کلی ناامید شود امر ظهور تحقق می یابد. اوج احساس عجز بشر و ناامیدی او از داشتههای خودش زمانی عیان میشود که انسان با بنبستها، مواجهه عینی داشته باشد، نه صرفا مواجههای ذهنی.
آخرین ذخیره الهی را " منجی عالم بشریت " می نامیم . ماموریت حجه ابن الحسن (ع) نجات تمام مردم دنیا است . حضرت موسی فقط مامور نجات بنی اسرائیل بود و این قوم زمانی که کاملا مضطر شده و از وضع موجود خود ناامید شدند حضرت موسی ظهور کرد .
مردم در غرب در حال ناامیدی از وضع موجود هستند و این ناامیدی در حال گسترش است. در دورهی مدرنیته مکتب لیبرال دموکراسی و آرمان آزادی را هم صحیح میدانستند و هم جامع ، اما امروزه دیگر اینگونه نیست. امروزه ما در دوران «فرامدرنیته» هستیم؛ دورانی که انتقاد به آرمانهای مدرنیته حتی در غرب نیز بهشدت بالا گرفته است. میگویند این آزادی با این وضع دردی را از ما دوا نمیکند و باید تغییر کند. شاهد وقوع یک تزلزل در بین نخبگان غرب در مورد تمام مبانی فرهنگ و تمدن و دانش و انسانشناسی غربی هستیم. امروزه ما می بینیم در هر یک از کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان، انگلستان و فرانسه سالانه حدود چهار هزار نفر مسلمان میشوند که بیشتر آنها از نخبگان هستند. بنابراین الان یک ترس شدیدی برای سران جبههی غرب نسبت به انتقال آرمانهای خود به نسلهای بعدی به وجود آمده است. دلیل این گردش فکری نخبگان در غرب را می توانیم در نوع نگرش غرب به مقوله انسان شناسی بدانیم . انسانمحوری یا اومانیسم یک نقص بنیادین دارد و آن عدم توجه به ابعاد معنوی وجود انسان است. این عقلانیت، گسترهی خود را در اقتصاد و قدرت خلاصه کرده است. بنابراین جامعیتی در آن وجود ندارد. این نسخه سعادت بشر در حال باطل شدن است. جمعیت قابل توجهی از مردم در کشورهای غربی در حال ناامید شدن از وضع موجود خود هستند.
در این سو نیز نباید مسلمانان ، نشستن و به دنبال اصلاح نبودن را نشانه ناامیدی مطلوب و عامل ظهور بدانند، چه اینکه ممکن است شخص از نظم حاکم در حکومتهای غربی مسلط فعلی ناامید نباشد بلکه از این ناامید باشد که برای اینکه ما نیز به چنین ترقی و توسعهای برسیم نیازمند یک منجی هستیم، مثلا فکر میکند قرار است امام زمان ایران را آمریکای اسلامی کند و غرب که خود اسلام دارد ولی مسلمان ندارد را فقط مسلمان کند! کما اینکه ناامیدی بسیار از قاعدین اینچنین است، این ناامیدی نه تنها بستر حضور ولی اﷲ را فراهم نمیکند، بلکه مانع حضور او است، زیرا آنچه آنها تمنای ظهورش را دارند همانی است که قرار است با آن مبارزه شود. واقعیت این است که بسیاری از مرفهین مقدس و برخی از اقشار مختلف مردم چندان در نظم فعلی دنیا احساس تنگنا ندارند، جای پایشان محکم، شکمشان سیر و کاخهایشان برافراخته است. قشر فقیر جوامع شرقی نیز اگرچه از وضع فعلیشان ناامید هستند ولی چشم به دنیای به ظاهر پر زرق و برق غربی دوختهاند و کشورهای توسعه یافته را کعبه آمال خویش میپندارند و «امید» دارند که روزی با غربی شدن و توسعه یافتگیِ غربی، آنها هم از این منجلاب خلاص شوند. اینها طیف وسیعی از جامعه بشری را تشکیل میدهند . هر کدامشان به زبانی از «امید و کعبه آمال» خویش یاد میکنند.
🌹حرف زدن با امام زمان (ع)🌹
🔸مرحوم آیت الله میلانی میفرمودند:
هر روز بنشینید یک مقدار با امام زمان درد و دل کنید.
خوب نیست شیعه روزش شب شود و شباش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد.
بنشینید چند دقیقه ولو آدم حال هم نداشته باشد، مثلاً از مفاتیح دعایی بخواند، با همین زبان خودمان سلام و علیکی با آقا کند.
با حضرت درد و دلی کند.
🔹آیت الله بهجت می فرمود:
بین دهان تا گوش شما کمتر از یک وجب است.
قبل از اینکه حرف از دهان خودتان به گوش خودتان برسد، به گوش حضرت رسیده است.
او نزدیک است، درد و دلها را میشنود.
با او حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید.
در زمان حضرت امام هادی علیه السلام شخصی نامهای نوشت از یکی از شهرهای دور؛ نامهای نوشت که آقا من دور از شما هستم. گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم،
به هر حال چه کنم؟
❤️حضرت در جواب ایشان نوشتند:
«إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک»
لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم.
📚بحارالانوار/ ج53/ ص306
📝 وصیت نامه شهید #محسن_حججی:
خودتان را برای ظهور امام زمان (عج) و جنگ با کفار بخصوص «اسرائیل» آماده کنید که آن روز خیلی نزدیک است..!
آخرالزمان درحال اجراست :
🔴سخنانی که باعث بغض کفاریهود به پیامبر(ص)شد
✨ أَمْ تُرِیدُونَ أَنْ تَسْأَلُواْ رَسُولَکُمْ کَمَا سُئِلَ مُوسَی مِنْ قَبْلُ وَمَنْ یَتَبَدَّلِ الْکُفْرَ بِالإِیمَانِ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاء السَّبِیلِ 《آیه ۱۰۸ سوره بقره》
🔸 «آیا میخواهید از پیامبر خود همان را بخواهید که قبلا از #موسی خواسته شد؟ و هر کس کفر را با ایمان عوض کند، مسلما از راه درست گمراه شده است».
☀️حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در مورد تفسیر آیه فوق فرمود: «پدرم امام علی النقی علیه السلام فرمودند: خداوند در این آیه میفرماید:
⬅️ ای #کفار #قریش و یهود! شما قصد و اراده کرده اید که از پیغمبرتان چیزی که صلاح و فساد آن را نمی دانید بپرسید همانطوری که #بنی_اسرائیل به موسی گفتند: ما به تو ایمان نمی آوریم مگر آنکه خدا را به چشم خود مشاهده کنیم، و بر اثر این #گستاخی صاعقه آنها را #هلاک نمود.
📌هر کس #ایمان را به #کفر تبدیل نماید و با مشاهده معجزات، ایمان به پیغمبر نیاورد گمراه میشود و کسی ایمان ندارد مگر آنکه بداند که سؤالهای بی مورد نباید بکند و به آنچه خداوند از آیات و معجزات به دست پیغمبرش جاری فرموده اکتفا نماید و عناد نکند که از راه راست دور افتد و گمراه شود و راه جهنم را در پیش بگیرد. شأن نزول این آیه آن بود که: ده نفر از یهودیان قصد نمودند که از پیغمبر سؤالاتی نموده و مجادله و عناد کنند. درآن هنگام که آنها به حضور پیغمبر آمدند و میخواستند پرسش کنند، عرب بیابانی که سوسماری در عبای خود پنهان کرده بود رسیده و حضور پیغمبر اظهار داشت: که ای محمد صلی الله علیه و آله سؤالی دارم جواب آن را به من بازگوی. آن حضرت فرمود: این یهودیان قبل از تو آمده و سؤالاتی دارند و بر تو مقدم هستند، عرب عرض کرد: من غریب و رهگذر هستم و آنها اهل شهر میباشند. فرمود: پس تو چون غریب هستی مقدم میباشی.
⬅️ اعرابی گفت: این #یهودیها کتابی دارند که مدعی هستند بر حق است ولی من به آن ایمان ندارم و میدانم آنها چیزی موافق گفتار شما نمی گویند و تصدیق گفتار شما را نمی نمایند تا مردم را از دین خود منحرف بسازند و من به این سخنان قانع نمی شوم مگر آنکه دلیل روشنی برای من بیاورید. پیغمبر فرمود: علی بن ابی طالب علیه السلام کجاست؟ همینکه #علی_علیه السلام شرفیاب شد عرب گفت: ای محمد صلی الله علیه و آله! من با علی علیه السلام کاری ندارم و سؤالی از شخص شما داشتم. حضرت فرمود سؤالت را بپرس،
📌بین من و علی علیه السلام #جدایی نیست و علی علیه السلام دارای بیان کافی است و من #شهر_علمم و علی علیه السلام #دروازه او است هر که بخواهد به شهری وارد شود باید از دروازه آن داخل گردد. آنگاه با صدای رسا فرمود: ای بنده خدا هر کس بخواهد نظر کند در جلالت آدم و به حکمت شیث و هیبت ادریس و به شکرگذاری #نوح و به دوستی و وفای ابراهیم و در بغض موسی به دشمنان خدا و به محبت و دوستی و حسن معاشرت عیسی و معجزاتش،
《به علی بن ابی طالب علیه السلام #نظر کند
⬅️این فرمایش پیغمبر صلی الله علیه و آله باعث افزایش #ایمان مؤمنین و #بغض منافقین شد......
📓تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام: ص۴۹۶
امام حسن عسکری(ع) میفرمایند:
«عجله مکن در مورد میوهای که نرسیده است. بدان آن کس که تدبیر حال تو را میکند، بهتر میداند چه وقت صلاح توست. به حسن انتخاب او اعتماد کن تا اوضاعت خوب شود. نیازهای خود را پیش از موقع و با عجله مخواه که موجب تنگدلی و ناراحتی و ناامیدی تو میشود.»
حسن بن ظریف می گوید:
«به امام عسکری (ع) نامه نوشتم و از فرمایش پیامبر , دربارۀ علی (ع) که فرموده بود: «مَن کُنتَ مَولاه فَهذا علیٌّ مولاه» پرسیدم. امام در پاسخ فرمود: (پیامبر , اراده کرده که علی (ع) را پرچمی قرار دهد که بواسطۀ او، حزب الله از گروه های دیگر شناخته شود.)
«ارادَ بِذلِکَ أن یجعَلَهُ عَلماً یَعرِفُ بِه حِزبَ اللهِ عِندَ الفرقَة»
اربلی، کشف الغمه، 213
امام عسكرى عليه السلام در وصف عالمان بدكردار فرمود :
زيان آنها براى شيعيان ناتوان (آسيب پذير) ما بيشتر از زيان سپاه يزيد براى حسين بن على عليهما السلام و ياران اوست؛ زيرا آنها جان و مال ايشان را گرفتند و اين علماى بدكردار ......... در دل شيعيان ناتوان ما شكّ و شبهه مى اندازند و گمراهشان مى كنند.
في صِفَةِ عُلَماءِ السُّوءِ ـ: و هُم أضَرُّ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا مِن جَيشِ يَزيدَ عَلى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ عليهما السلام و أصحابِهِ ، فإنَّهُم يَسلُبونَهُمُ الأرواحَ و الأموالَ ، و هؤلاءِ عُلَماءُ السُّوءِ ......... يُدخِلونَ الشَّكَّ و الشُّبهَةَ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا فيُضِلّونَهُم.