eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
158 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
43 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 طریقه خاصی در توسل به کبری سلام الله علیها سفارش کرده اند که بسیار راهگشاست. ✳️هنگام گرفتاری و عرض حاجت ، اول روضه حضرت زینب س خوانده شود ، سپس مقداری پول که با 69 آغاز می شود (مثل 69000 تومان یا 690000 تومان یا ...) در میان سوره مبارکه فتح گذارده شود. و در نیت این باشد که ان شا الله بعد از رفع گرفتاری این مبلغ به سیده ای فقیر داده شود. بسیاری از این روش ، نتایج شگفت دیده اند.
امـام رضا علیه السلام: كسى‌كه از خدا بخواهد ولى تـلاش (هدفمند) نكند خود را مسخـــره كـرده است. مَنْ سَأَلَ اللَّهَ التَّوْفِيقَ وَ لَمْ يَجْتَهِدْ فَقَدِ اسْتَهَزَأَ بِنَفْسِهِ. 📚معـدن الجــواهر ص‏فحه ۵۹
💢 چگونگی رسیدن روزی 💠 از امام علی عليه السلام پرسيدند: اگر درب خانه كسى را به رويش ببندند و او را در آنجا رها كنند رزقش از كجا مى آيد؟ آن حضرت فرمود: از آنجا كه اجلش مى آيد. 🍃 و قِيلَ لَهُ (عليه السلام): لَوْ سُدَّ عَلَى رَجُلٍ بَابُ بَيْتِهِ وَ تُرِكَ فِيهِ، مِنْ أَيْنَ كَانَ يَأْتِيهِ رِزْقُهُ؟ فَقَالَ (عليه السلام): مِنْ حَيْثُ يَأْتِيهِ أَجَلُه. 📚 حکمت 356 نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡 مسلمانان شدن با نهج‌البلاغه 🔸 استاد مهدوی ارفع ⭕️ داستانی شنیدنی و عجیب از شیعه شدن یک دکتر داروساز کمونیست با خواندن نهج‌البلاغه ... ............................................
آثار خواندن سوره‌ی واقعه در شب جمعه: هر کس شب جمعه این سوره را بخواند، «اَحَبَّهُ الله»؛ خدا او را دوست می‌دارد.: «حَبَّبَه الی الناس»؛ خدا کاری می‌کند که مردم هم او را دوست داشته باشند. چقدر این سلبریتی‌ها به این در و آن در می‌زنند که دیده شوند و مردم او را دوست داشته باشند! مداومت بر خواندن سوره‌ی واقعه در شب‌های جمعه انسان را محبوب مردم می‌کند. اثر سوم این است که با این کار، آسیب‌ها و خطرها از انسان دور می‌شود. دوری از فقر و تنگدستی اثر چهارمی است که سخنران برای این کار بر می‌شمرد. و اثر پنجم این است که «کانَ مِن رُفَقاءِ امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام»؛ این فرد، در بهشت برین رفیق و همسایه‌ی امیرالمؤمنین خواهد بود.
امیرالمؤمنین علیه السلام: چه بسيارند عبرت ها ، و چه اندك اند عبرت گیرنده ها ما أكثَرَ العِبَرَ وَ أقَلَّ الاِعتِبارَ 📚 غرر الحكم
✅ راهِ کم هزینه 🔹 " با ، مردم را به عبادات و ظواهر و مصادیق دینی از جمله صدق، امانت، تقوا، ترک منکر، امر به معروف و سبک زندگی صحیح، کنید. باید با ، اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، و به بکشانید." مقام معظم رهبری ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
امام علی: 🔅هر كه از روى نادانى، بسيار ستيزه کند، نديدن حق در او دوام يابد 🔅و هر كس [از حق ]منحرف شود، خوبى در نظرش بد و بدى در نظرش خوب آيد و از گمراهى، مست شود 🌸♦️من كَثُرَ نِزاعُهُ بالجَهلِ دامَ عَماهُ عَنِ الحَقِّ، و مَن زاغَ ساءَت عِندَهُ الحَسَنَةُ، و حَسُنَت عِندَهُ السَّيِّئَةُ، و سَكِرَ سُكرَ الضَّلالَةِ 📚حکمت 31 نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امیرالمومنین (ع) درباره گروهی از زنان در آخرالزمان 🔺روایت است از امیرالمومنین که در آخرالزمان گروهی از شرورترین انسان‌ها ظهور پیدا می‌کنند؛ گروهی از زنان که به دنبال کشف و عریان شدن هستند؛ از دین خارج می شوند و دچار فتنه‌ها می‌شوند. 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☪️ شیعه شدن یکی از دانشجویان چینی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) 🔻آقای انیس جهانگیرخان از دانشجویان پاکستانی، نقش زیادی در گرایش ایشان به اسلام داشتند. 🔻سی چین پس از پذیرش اسلام، نام محمدعلی آرش را برای خود انتخاب کرده و همسری ایرانی از دانشجویان دانشگاه بین‌الملل قزوین برگزید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ در عربستان یک وهابی ازم پرسید شیعه هستی؟ گفتم سنی ام. پرسید اگه سنی هستی خلیفۀ اول که بود؟ گفتم ابوبکر. دوم؟ عمر. سوم؟ علی! گفت عثمان بود! گفتم عثمان را که مردم عزل کردند. گفت مردم را با عزل خلیفه چه کار؟ گفتم مردم را با نصب خلیفه چه کار؟! آیت‌الله نجم‌الدین طبسی 👤 Hassan Aghajani⁩
 شیخ بهایی و عالم شافعی محمد بن حسین بن عبدالصّمد معروف به شیخ بهائی از علمای معروف و از مفاخر جهان تشیع، در قرن دهم و یازدهم هجری است، در سال ۱۰۳۱ ه‌.ق از دنیا رفت و قبرش در مشهد مقدس در جوار مرقد شریف حضرت رضا (علیه‌السّلام) است، او در یکی از سفرهای خود، با یکی از علمای اهل تسنن ملاقات نمود، و خود را در مقابل او، در ظاهر شافعی وانمود کرد. آن دانشمند اهل‌سنّت که از علمای شافعی بود، وقتی که دانست شیخ بهائی، شافعی است، و از مرکز تشیّع (ایران) آمده، به او گفت: «آیا شیعه برای اثبات مطلوب و ادّعای خود، شاهد و دلیل دارد؟» شیخ بهائی گفت: من گاهی در ایران با آنها روبرو شده‌ام، می‌بینم آنها برای ادّعای خود شواهد محکمی دارند. دانشمند شافعی گفت: اگر ممکن است یکی از آنها را نقل کنید. روایت پیامبر و خلفای ثلاث شیخ بهائی گفت مثلاً می‌گویند: در صحیح بخاری (که از کتب معتبر اهل‌سنّت است) آمده، پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: «فاطمة بضعة منّی من آذاها فقد آذانی و من اغضبها فقد اغضبنی؛ «فاطمه (سلام‌الله‌علیها) پاره تن من است، کسی که او را آزار دهد، مرا آزار داده و کسی که او را خشمگین نماید مرا خشمگین نموده است.» [۱] و در چهار ورق دیگر در همان کتاب است: «و خرجت فاطمة من الدّنیا و هی غاضبة علیهما: «و فاطمه وفات کرد در حالی که نسبت به ابوبکر و عمر، خشمگین بود.» [۲] [۳] جمع این دو روایت و پاسخ به این سؤال طبق مبنای اهل‌سنّت چگونه است؟ مغالطه‌ای شگفت دانشمند شافعی در فکر فرو رفت (که با توجّه به این دو روایت، نتیجه این است که آن دو نفر (عمر و ابوبکر)، عادل نبودند پس لیاقت رهبری و خلافت امت را ندارند). پس از ساعتی تامّل گفت: گاهی شیعیان دروغ می‌گویند، ممکن است این هم از دروغ‌های آنها باشد، به من مهلت بده امشب به کتاب صحیح بخاری مراجعه کنم، و صدق و کذب دو روایت فوق را دریابم، و در صورت صدق، پاسخی برای سؤال فوق پیدا کنم. شیخ بهاء می‌گوید: فردای آن روز، آن دانشمند شافعی را دیدم، از او سؤال کردم که مطالعه و بررسی تو به کجا رسید؟ او گفت: همانگونه که گفتم؛ شیعیان دروغ می‌گویند، زیرا من صحیح بخاری را دیدم، هر دو روایت فوق در آن مذکور است، ولی بین نقل این دو روایت، بیش از پنج ورق فاصله است، در حالی که شیعه می‌گفت: چهار ورق فاصله است!! ‌ ـ براستی عجب پاسخی و شگفت مغلطه‌ای!!!، منظور وجود این دو روایت در آن کتاب است، خواه بین نقل آن دو روایت پنج ورق فاصله باشد یا پنجاه ورق، چه فرقی می‌کند و چرا از حق فرار می‌کنند؟! منابع: ۱.↑ بخاری، محمد بن اسماعیل، صحیح بخاری، ج۲۱، ص۳۷۱۴.     ۲.↑ بخاری، محمد بن اسماعیل، صحیح بخاری، ج۴، ص۷۹.     ۳.↑ فیروزآبادی، سیدمرتضی، فضائل الخمسه من الصّحاح الستّه، ‌ج ۳، ص۱۹۰.    
📌 امیرمؤمنان (ع) با حضرت (س) بخش دوم: «ای رسول الله(ص)، امانتى كه به من سپرده بودى برگردانده شد و به صاحبش رسيد؛ از اين پس من جاودانه و شب هايم، شب زنده دارى است، تا آن روز كه خدا خانه زندگى تو را براى من برگزيند. به زودى دخترت تو را آگاه خواهد ساخت كه امّت تو چگونه در بر او اجتماع كردند، از (س) بپرس و خبر احوال اندوهناك ما را از او بگير، كه هنوز روزگارى سپرى نشده و ياد تو فراموش نگشته است. سلام من به هر دوى شما، سلام وداع كننده‏اى كه از روى خشنودى يا خسته دلى سلام نمى‏كند. اگر از خدمت تو باز مى‏گردم از روى خستگى نيست و اگر در كنار قبرت مى‏نشينم از بدگمانى به آنچه خدا را وعده داده نمى‏باشد.» 📚شیخ مفید، الامالی، ص282- 281؛ 📚سیدرضی)، نهج‏البلاغه، خطبه: 202، ص320.
✅پاگشای شبهات قومیتی در عزای فاطمیه(س) 1️⃣ این چند روزه کلیپ مداحی عربی با موضوع انکار شهادت حضرت فاطمه (س) و نبودن فرزندی برای ایشان به‌نام محسن(ع)، با استناد به سخن شیخ مفید ره دست به دست می‌شود که این قضیه تاریخی را، ساخته ایرانیان(با واژه تحقیرآمیز خدعه و نیرنگ مجوس) و از روی لجبازی با عمر بن خطاب می‌داند؟ هیئت و گروه سینه‌زنی( هیئت الصرخی)، وابسته به سید محمود الحسنی الصرخی، روحانی ساختار شکن عراقی است که با وجود سواد پایین حوزوی، ادعای اعلمیت و مرجعیت و حتی ولایت سیاسی بر همه مسلمین دارد( کتاب مسائل و ردود فی موضوعات مختلفه، ج1 مسئله56- نوشته عباس الکعبی از شاگردان او). ولی رساله عملیّه او با نام «منهاج الواضح» گواهی خوبی بر بی‌سوادی او است. این احتمال وجود دارد که با انکار مسلمات تاریخی شیعه بدنبال دست و پا کردن موقعیتی برای خود در بین برخی اهل سنت عرب زبان باشد. 2️⃣ نسبتی که به شیخ مفیدره (۳۳۶ـ۴۱۳ق) می‌دهد، برداشتی گزینشی است که از کتاب « المسائل السَرَوِیَه» که در یازده‌بخش، پاسخ‌هایی است به پرسش‌های رسیده از شهر ساری ایران به این عالم بزرگ شیعه که ساکن بغداد بوده است. شعر مداح این هیئت، اشاره دارد به پاسخی درباره امکان ازدواج عمر با ام کلثوم دختر حضرت علی(ع). نکته جالب اینکه؛ پرسش‌گر این سوالها ایرانیها بوده‌اند و این نامه اهالی شهر ساری، هم مستند انکار شهادت توسط ایرانیها است و به همین نامه متهم به ساختن خبر شهادت هم می‌شوند!!!. 3️⃣ قبول شهادت حضرت زهرا(س) توسط شیخ مفید (ره) در کتاب مزار ص 179 با این سلام( َايَّتُهَا الْبَتُولُ‏ الشَّهِيدَةُ الطَّاهِرَةُ لَعَنَ اللَّهُ مَانِعَكِ إِرْثَكِ وَ دَافِعَكِ عَنْ حَقِّكِ وَ الرَّادَّ عَلَيْكِ قَوْلَكِ لَعَنَ اللَّهُ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَتْبَاعَهُمْ وَ أَلْحَقَهُمْ بِدَرْكِ الْجَحِيمِ...) مورد قبول قرار گرفته است. و وجود فرزندی بنام حضرت محسن(ع) در کتاب ارزشمند «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» (ص ۲۵۵) از عالم شیعی چنین آمده است: یَذکرُ أنّ فاطمهَ صلواتُ الله علیها أسقطَتْ بعدَ النّبی ولداً ذکَراً کانَ سَمّاه رسولُ اللّهِ وهوحملُ مُحَسِّنَاً. 4️⃣ امّا ازدواج عمر با ام کلثوم( از مسائل اختلافی بین تاریخ‌نگاران) که برخی وقوع این ازدواج را شاهدی بر عدم وجود اختلاف میان امام علی (ع) و عمر بن خطاب دانسته‌اند، مورد قبول شیخ مفید ره نبوده و او این نقل را ساخته زبیر بن بکار، متهم به دروغ گویی و از دشمن امیرمؤمنان(ع) می‌داند. (المسائل السَرَوِیَه ، صص۸۶ و ۸۷). جا دارد از گوینده این استدلال پرسید: بر فرض قبول حرف شما، واقعیت تاریخی ازدواج پیامبر(ص) با رَمله (ام‌حبیبه) دختر ابوسفیان می‌تواند این نتیجه را در پی داشته باشد که هیچ اختلافی بین پیامبر(ص) و ابوسفیان نبوده و جنگهای پس از این ازدواج که به فتح مکه نیز منتهی شد، حاصل سوء تفاهم و یا تخیل تاریخ نگاران بوده است؟. سید حسن هاشمی جزی پ.ن: 👓 پاسخ به شبهه تفاوت نظر شیخ مفید با اجماع شیعه در شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) برخی این شبهه را مطرح کرده اند که شیخ مفید به شهادت حضرت زهرا اعتقاد نداشته است برای دیدن پاسخ به این شبهه می توانید به دو آدرس ذیل مراجعه کنید. اما به طور اجمال این چند نکته قابل توجه است: ۱. شهادت حضرت زهرا مورد اتفاق شیعه امامیه است. (تصریح شده در کلام شیخ الطائفه شیخ طوسی) ۲. هیچ کلامی از شیخ مفید مبنی بر عدم اعتقاد به شهادت حضرت زهرا صادر نشده است بلکه مخالفین صرفا تلاش کرده اند این نسبت را با برخی جملات مبهم به ایشان نسبت دهند. ۳. در برخی کتاب های شیخ مفید اشاره به شهادت حضرت زهرا شده است. ۴. بر فرض اگر شیخ مفید چنین کلامی می فرمودند حمل بر تقیه می شد به جهت اجماع شیعه بر شهادت و شرایط حساس زمان شیخ مفید در بغداد. پاسخ تفصیلی را می توانید در لینک های قرار داده شده ببینید. yun.ir/yv00mb yun.ir/etz1t9
🏴 «مقام و منزلت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» ▪️خدا می‌داند حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها چه حقی دارد بر امت! 🏴حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹خدا می‌داند که این‌ها (اهل‌بیت علیهم‌السلام) چه حقی دارند بر امت؛ غیر از انتساب خویشاوندی! 🔸 خب، انتصاب خویشاوندی در غیر معصومین هم هست! در سایر عموها و عمو زاده‌ها هم انتصاب خویشاوندی هست؛ این‌که [پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله] این را به ذوی‌القربی خودشان، فدک را مثلا به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بخشیده باشد، خدا می‌داند حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها چه حقی دارد بر امت، قطع‌نظر از انتصابش به حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌آله. ☘️ مقام این چیست؟ «وَ عَلَى مَعْرِفَتِهَا دَارَتِ الْقُرُونُ الْأُولَى؛ قرن‌ها و اعصار اولیه و بر مدار شناخت ایشان گذشته است»[١]. ◾خدا می‌داند چه مقامی دارد! 🔹روایاتش که مُسند به خود او است [خیلی ارزشمند است]؛ خیلی از همین روایاتی که از معصومین -از اولادش- رسیده، به خود ایشان متصل است، «نحن حجة علی الناس و هی حجة علینا؛ ما حجت خدا بر مردمیم و ایشان حجت بر ما هستند»[٢]. 🔹روایاتی که از خود حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها نقل شده باشد، نسبت به روایاتی که مثلا از حضرت صادق سلام‌الله‌علیه نقل شده است شاید کم باشد، اما همان [مقدار] کم را خدا می‌داند چه خبر است! 🍃 خدا می‌داند این «کم» چقدر باب واسعه برای علوم است... 🔹یا مثل [روایت مربوط به] «تفضیلِ مداد العلماء علی دماء الشهدا؛ برتری قلم عالمان،‌از خون شهدا»[٣]. 🔸امثال آن [روایات] کمی که از حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیه نقل شده است، خدا می‌داند قیمتش [در مقایسه] با مجموع آنچه از دیگران نقل شده است، [چگونه است]؟ یکی است؟ بیشتر است؟ چطور است خدا می‌داند. [١]. بحار الانوار، ج۴٣، ص١٠۵. [٢]. عوالم العلوم، ج١١، قسمت اول، فاطمه، ص٧؛ قسمت دوم فاطمه، ص١٠٣٠. [٣]. من لا یحضره الفقیه، ج۴، ص٣٩٩؛ بحار الانوار، ج٢، ص١۴. 📚 درس خارج فقه، خمس، ٢١ اردیبهشت ١٣٨٣
جامعه، دوزخی از مردم افراطی بود عقل، قربانی یک قوم خرافاتی بود بشر از لطف خداوند مکدّر می‌شد شرم می‌کرد اگر صاحب دختر می‌شد اشک لالایی بی‌واژۀ مادرها بود گورِ بی‌فاتحه گهوارۀ دخترها بود ناگهان یک نفر این غائله را بر هم زد «عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد» آن‌که بر شانۀ خود پرچم اسلام گرفت دخترش فاطمه بانوی جهان نام گرفت عشق را طبع خداوند به توصیف آورد شَرفِ هر دو جهان فاطمه تشریف آورد سَیِّده، مُحتَرَمه، مُمتَحَنه، حَنّانه حانیه، عالِمه، اُم النُّجَباء، ریحانه عطر او آمد و عالم نفسی تازه گرفت و به یُمن قدمش نام زن آوازه گرفت شهر با آمدنش عاطفه را باور کرد زن به شکرانۀ او چادر شوکت سر کرد خواست تا خیر کثیرش به دو عالم برسد تا عقیقِ شرفُ الشمس به خاتم برسد مادرانه به طرفداری احمد برخاست تا ابوجهل سَرِ عقل بیاید برخاست جلوه‌ای کرد و دلیل زهق الباطل شد و از آن نور سه آیه به زمین نازل شد بی‌گمان بولهب آن‌روز پر از واهمه بود دامن پاک خدیجه ثمرش فاطمه بود بنویسید که معصومۀ عصمت زهراست سند محکم اثبات نبوّت زهراست دختری که لقب اُم اَبیها دارد پدرش بوسه به دستش بزند جا دارد و خداوند اگر وَاعتصموا می‌گوید از کرامات نخ چادر او می‌گوید سورۀ دَهر چنین گفته به مدحش سخنی تا ابد دَهر نبیند به خود این‌گونه زنی نه فقط جلوۀ او سورۀ انسان آورد چادرش یک‌شبه هفتاد مسلمان آورد راه عرفان خداوند به او وابسته‌ست جز در خانۀ زهرا همه درها بسته‌ست زُهد با دیدن او حسِّ تفاخر دارد قُرة العین نبی وصله به چادر دارد همه در خدمت بانوی دو عالم بودند ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم بودند فضه هم بود، ولی باز خودش نان می‌پخت نان برای دل بی‌تاب فقیران می‌پخت بارها خادمه‌اش گفت: به لطفت شادم «من از آن روز که در بند توام آزادم» فاطمه مرکز پیوند دو دریا شده بود یعنی آیینۀ پیغمبر و مولا شده بود غیر زهرا که به جز حق به کسی راغب نیست اَحدی کفو علی بن ابی‌طالب نیست عشق باید که پس از این سخن آغاز کند مرتضی در بزند فاطمه در باز کند آفتاب از افق خانه‌شان سر می‌زد هر زمان فاطمه لبخند به حیدر می‌زد کار او عشق علی بود چه خیرُالعملی کیست خوشبخت‌ترین مرد جهان غیر علی وقت آن شد بنویسید که حجت، زهراست سند محکم اثبات ولایت زهراست اولین شیعۀ بی‌تابِ علی، زهرا بود که سراپای وجودش سپر مولا بود یک جهان هم اگر از بیعت خود برمی‌گشت باز هم فاطمه دور سر حیدر می‌گشت نسل زهرا و علی سلسلۀ طوبی شد میوۀ این شجره نایبةُ الزهرا شد آسمان‌ها پس از او یکسره کوکب دیدند چادر فاطمه را بر سر زینب دیدند زینب آن زن که علمدار دفاع از حرم است خطبۀ دم‌به‌دمش وارث تیغ دو دم است او که چون مادر خود پای ولایت مانده یک‌تنه فاتحۀ کاخ ستم را خوانده تا ابد در دل ما هست غم عاشورا این خبر را برسانید به تکفیری‌ها «یا علی» از لبِ سردار نیفتاده هنوز علم از دستِ علمدار نیفتاده هنوز کیست دشمن که در این معرکه جولان بدهد؟ پسر فاطمه کافی‌ست که فَرمان بدهد همه از خاتمۀ معرکه آگاه شوند فاتحان با خبر از «نَصرُ مِنَ الله» شوند باز طوفان هدفش وادی شن خواهد بود شیعه عکس‌العملش سخت و خشن خواهد بود ننگ بادا به ابوجهل، به همدستِ یهود لعنِ تاریخ به موذی‌گری آل سعود سپر خویش کنم غیرت سرداران را به جهانی ندهم یک وجب از ایران را پس چه شد دبدبه و کبکبۀ نادان‌ها داغ شد بر دلشان داغی تابستان‌ها چشم بَد دور که این دشت پُر از لاله شده‌ست سرو خوش قامتمان تازه چهل ساله شده‌ست سربلندیم اگر تکیه به دنیا نکنیم آنچه داریم ز بیگانه تمنا نکنیم غرق زخمیم ولی قامتمان خم نشده سایۀ چادر او از سرمان کم نشده بنویسید امیدِ دل زهرا مهدی‌ست چارۀ کار همه مردم دنیا مهدی‌ست @ggg1400
🏴 شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها‌السلام تسلیت باد. ✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: علت تأکید حضرت زهرا علیهاالسلام در این وصیت مهم خود به علی علیه‌السلام که: «إِدْفِنی لَیلاً ...؛ مرا شبانه دفن کن!» برای اعلام جدایی و نارضایتی از دستگاه حاکمه و طبلِ مخالفتی بود که صدای آن تا روز قیامت، برای مسلمان و کافر ثابت و باقی است. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص ١٣١
6. علامه امینی.mp3
3.75M
سوالی که بی جواب ماند. علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی (صاحب کتاب الغدیر) را برای صرف شام دعوت می کنند. اما علامه امینی قبول نمی کند . اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند. به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد وهیچ گونه بحثی صورت نگیرد آنها نیز می پذیرند. پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود (حدود 70 الی 80 نفر) می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت : قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد اما باز آنها گفتند : پس برای متبرک شدن جلسه از همین جا هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد. ضمناً تمام حضار درجلسه حافظ حدیث بودند و حافظ حدیث به کسی گفته می شود که صد هزار حدیث حفظ باشد. آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید . علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید. همه قبول کردند. سپس علامه امینی فرمود: قال رسول الله : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه. هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است . سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند. سپس گفت حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم: آیا فاطمه الزهرا امام زمان خود را میشناخت یا نمیشناخت؟ اگر میشناخت، امام زمان فاطمه چه کسی بود؟ با خود گفتند اگر بگوییم نمی شناخت، العیاذبالله فاطمه کافر از دنیا رفته است و اگر بگوییم می شناخت امامش که بود؟
🔺 توهین ابن‌تیمیه به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 ... خلیفه اول به خانه‌ وی هجوم برد تا ببیند آیا از بیت‌المال چیزی در آنجا هست تا بردارد و به مستحقش بدهد؟!
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: زمانی آقا شیخ هادی خراسانی رحمه‌الله ایام فاطمیه، پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را در خواب می‌بیند، حضرت به ایشان می‌فرماید: چرا روضه نمی‌خوانی؟ مگر مجالس عزا را نمی‌بینی؟! 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص۴٠٨
16.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍هم کاسه شدن _اخیرا کیلیپی در انکار شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)از عده ای عراقی توسط شبکه های وهابیت درحال پخش است و با تکیه بر این کیلیپ مدعی هستند که شیعیان عراق بیدار شده و متوجه شده اند که شهادت حضرت فاطمه(س)افسانه است. _اما حقیقت ماجرا و دروغ وهابیت در اینجاست که این افراد شیعه نیستند،بلکه فرقه منحرف و ضاله و یهودی بعثی می‌باشند و رهبرشان هم شخصی بنام صرخی است. _این فرقه همانند جریان انحرافی اَحمدبصری،برخواسته از دل یهود و آل سعود میباشد،تا بلکه بتوانند با استفاده از این نوع فِرَق به نفع خود و بر علیه مکتب اهلبیت(علیهم السلام)سوءاستفاده کنند. _درحقیقت این جریانات بردار ناتنی وهابیت هستند که الحمدلله سالها قبل انحرافات و بیوگرافی امثال این فرقه ها و فتنه ها توسط شیعیان برای همه بیان شده است. _یکی از بزرگترین اهداف تأسیس این فرقه ضاله ی بعثی و سعودی،دشمنی با ایران و ایرانیان است و این جریان در تمامی حملات به کنسولگری ایران در عراق نقش مهمی داشته و اتفاقا درهمین کیلیپ هم ایرانیان را مجوسی معرفی می‌کند. _این کیلیپ و همچنین حمایت وهابیت خبیث از این جریانات بهترین مدرک در اثبات همین مطلب به شمار می آید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعه شدن بانوى اهل سنت از کشور انگلیس با فهمیدن نحوه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها ⭕️ او بعد از شیعه شدن گفت: در مورد نحوه شهادت، به من دروغ گفته بودند.
محبت اولیاء، خودش یک اصلی است؛ ولی محبت برای چه؟ محبت جاذبه و کشش است، محبت برای حرکت و عمل است. محبت علی برای چه؟ علی انسان کامل است؛ محبت علی برای این است که علی نمونه باشد و ما خودمان را شبیه علی بکنیم، یعنی متشبّه به علی بشویم. اصلا امام و امامت معنایش همین است. امامت یعنی پیشوایی و رهبری، و مأمومیت یعنی دنبال امام و پیشوا و رهبر حرکت کردن؛ غیر این معنایی ندارد. (استاد مطهری، گریز‌ازایمان‌و‌گریز‌ازعمل، ص۱۶۳)
  ✅بسیاری از اموری که باعث می شود اموری و ظاهری است نه نفسانی که متاسفانه به آنها بی توجهی می شود و بعد می گویند چرا فقیر شدیم .  در اینجا به چند نمونه از امور ظاهری که انسان را دچار فقر می کند و در روایات به آنها اشاره می کنیم: 1-    در خانه 2-   ماندن در منزل 3-   نشستن دست قبل از غذا 4-    کردن منزل با پارچه 5-   پاک کردن دست خیس با لباس و آستین 6-   نشستن و ماندن آن تا صبح 7-   باز بودن ظرف آب (پارچ و ..) 8-   با هر چوبی دندان خود را کردن 9-   لباسی که پوشیده ای اگر پاره شده دوختن آن لباس در تن 10- با شکسته شده موهای خود را شانه کردن 11- ماندن و نشستن لباسهای کثیف که باعث فقر است ✅اموری که از لحاظ فقر می آورد : 1-   پدر و مادر اگر فرزند را کنند. 2-    ها جلوتر از بزرگتر راه روند. 3-    ها پدر و مادر را  با صدا کنند . 4-   فرزندان پدر و مادر را کنند . 5-   ترک برای پدر مادر توسط فرزندان . 6-   سخت گیری در توسط مرد خانه.
💢 ✅ امام کاظم علیه السلام : ادْفَعُوا مُعَالَجَةَ الْأَطِبَّاءِ مَا انْدَفَعَ الْمُدَاوَاةُ عَنْكُمْ فَإِنَّهُ بِمَنْزِلَةِ الْبِنَاءِ قَلِيلُهُ يَجُرُّ إِلَى كَثِيرِهِ. 🔺امام کاظم علیه السلام فرمودند: 🌱با چیزی که شدن را از شما دور کند (توصیه ها و مراقبت ها)، معالجه پزشکان را از خود دور کنید. زیرا (و استفاده از دارو) مانند خرابی ساختمان است که کم آن منجر به زیاد می شود. 📕 بحار الانوار، ج۷۸، ص ۲۰۷
امام علی علیه السلام جَميلُ النِّيَّةِ سَبَبٌ لِبُلوغِ الاُمنِيَّةِ . نيّت نيكو، سبب رسيدن به آرمان و آرزوست. غرر الحكم : ٤٧٦٦ .
💎 هشداری برای ریختن آبروی مؤمن 🔻امـام جعفر صـادق عليه‌السلام: ✳️ هركس چيزى را نقل كند و قصدش ظاهر ساختن عيب و بدى و ريختن آبروى مؤمنى باشد و بخواهد او را از ديده هاى مردم بيندازد و در انظار، سبك و بی‌ارزش كند، خداوند متعال او را از دوستى خود خارج و در دوستى شيطان وارد می‌كند. مَن رَوى عَلى مُؤمِنٍ رِوايَةً يُريدُ بِها شَيْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوَّتِهِ لِيَسقُطَ مِن أَعيُنِ النّاسِ، اَخَرَجَهُ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ مِن وِلايَتِهِ اِلى وِلايَةِ الشَّيطانِ. 📚 ثواب الاعمال، ص ۵۴۷ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈•