eitaa logo
قاب هشت
667 دنبال‌کننده
539 عکس
101 ویدیو
13 فایل
https://zil.ink/ghabe_hasht ارتباط با قاب هشت: @ghabehasht
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فصل دوم سلسله جلسات ما و تاریخ سینما 🔸امروز می‌توان گفت که سرانجام روزی فرارسیده است که کارگردان با فیلم می‌نویسد، امروز _ تصویر یعنی ترکیب بندی پلاستیک آن و نحوه واقع شدنش در زمان، چون بر واقع گرایی بیشتری بنیاد گرفته است_ ابزارهای بیشتری را برای تاثیر بر واقعیت و تغییر دادن آن از درون در اختیار دارد. ص ۲۹، مقاله تکامل زبان سینما کتاب سینما چیست؟( آندره بازن) 📆 جلسه پنجم، پنجشنبه ۲۵ آبان ماه، ساعت ١۶ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. ▪️حضور برای عموم آزاد است. 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از روایت قدس
سلسله جلسات روایت قدس 🔸تماشای مستند‌های روایت فتح و متن خوانی کتب شهید آوینی 🔸️گفتگو و تلاش در جهت روایت اتفاقات اخیر فلسطین با زبان هنر 🔺️"جلسه ششم" ⏰️زمان:پنج شنبه ۲۵ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌مکان: ساختمان آستانه خیابان بزرگمهر، چهارراه نورباران، کوچه شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
🔰سلسله جلسات «سینما نبض زمان» 🔺فیلم اوپنهایمر ٢٠٢۳ Oppenheimer 2023 📆شنبه ٢٧ آبان ماه، ساعت ١۶:٣٠ 🕌 آستانه قاب هشت ▪️حضور برای عموم آزاد است. 📞برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید: 09373401445 🆔 @ghabe_hasht
اصول فلسفه و زبان حقیقت جویی_جلسه دوم.mp3
زمان: حجم: 32.87M
🎙 جلسه دوم از سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقت‌جویی» 📆 ١٠ آبان ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
اصول فلسفه و زبان حقیقت جویی_جلسه سوم.mp3
زمان: حجم: 30.11M
🎙 جلسه سوم از سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقت‌جویی» 📆 ١٧ آبان ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از روایت قدس
تفاوت سحر و معجزه در تکنیک.mp3
زمان: حجم: 7.9M
🔸️تفاوت سحر و معجزه، تفاوت اسرائیل و حماس و دیدن این تفاوت در مواجه با تکنیک 🗓۱۴ آبان ماه @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
هدایت شده از روایت قدس
📌جنگ، جنگ روایت هاست./ ۶ نسبت گام‌هایی که شهید آوینی در سینما گذاشته است به کار امثال دیزنی، مثل نسبت حماس است به اسرائیل؛ مثل معجزه است نسبت به سحر؛ مثل موسی است نسبت به ساحران. جای فکر دارد که این تفاوت در چیست؟ اسرائیل چه می‌کند؟ حماس چه می‌کند؟ بر خلاف اسرائیل که برنامه‌ای صد ساله دارد از الآن تا آینده و خیلی به ابزارهایش، به گنبد آهنین و... می نازد؛ طوفان‌الاقصی اتفاق می‌افتد در حالی‌که حتی نزدیک‌ترین همراهان حماس هم از آن خبر ندارند. اسرائیل ابزارهایش را مقدس می‌داند و نگاهش بشدت فنی است. مثل ساحران که تمام تلاششان را می‌کنند که ابزارهایشان را به خدمت بگیرند و مخاطبشان را فریب بدهند. برخلاف موسی که خدا به او می‌گوید عصایت را بینداز. موسی دنبال آتش می‌گردد، یک دفعه می‌بیند که به رسالت رسید. خدا به او می‌گوید عصایت را بیانداز، دستت را زیر لباست ببر، دربیاور ببین چه می‌شود. و موسی یک‌دفعه می‌بیند که صاحب تکنیک است. عصای حضرت موسی، تکنیک حضرت موسی است. تکنیک به معنای راهی که اجازه پیامبری به او می‌دهد. توانمندش می‌کند برای اینکه با فرعون مقابله کند.درقابل فرعون برای مقابله با موسی برنامه‌ریزی می کند. موسی امیدش به خداست. منتظر است که خدا اتفاقی رقم بزند. ادبیات سحر و معجزه اساسا دونوع ادبیات متفاوت است. با انقلاب اسلامی و پس از آن، وارد نوع جدیدی از مواجهه با پدیده‌ها شدیم که مثل نسبت عصای موسی با سحر ساحران است. در جهانی که همه چیزش بر اساس سحر ساحران بود، روال معکوسی پیش‌گرفته شد و نسبت شهید آوینی با سینما چنین چیزی است. مثل نسبت روایت فتح با فیلم‌هایی که تمام فنون را برای تسخیر مخاطب به خدمت می‌گیرند. شهید آوینی رها، کار خودش را می‌کند. ادعای تسلط هم ندارد. جست‌وجو می‌کند و نتیجه را منتقل می‌کند. «بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک».
رزمنده‌ای است که می‌آید سراغ سینمای مستند. ممکن است این قضیه برای ما از غزه شروع شود، که می‌شود.
فرض کنید می‌خواهیم برای فلسطین کاری انجام دهیم، می‌آییم سمت ابزارها، یک دفعه می‌بینیم این ابزار برایمان جذاب است، یک دفعه می بینیم ابزار را یاد گرفتیم، یک دفعه می بینیم کاری با آن کردیم! زمان، زمان این تحول است! ادبیات اسرائیلی که فکر تمام نظام‌های انیمیشن و فیلم‌سازی مبتنی بر آن نگاه است؛ مبتنی بر برنامه‌ریزی و ابزارهای خوب و تخصص است. زبانی که حماس دارد در آن زندگی می‌کند و اجازه جنگیدن پیدا می‌کند، چیزی است که از انقلاب آمده است. باید ببینیم می‌توانیم همانجوری که حماس موشک می‌سازد فیلم و انیمیشن بسازیم؟ روال‌های مرسوم را کنار بزنیم، و از راهی پیش برویم که تکیه‌اش بر باور و جست و جو از طریق ابزار است. همان کاری که شهید آوینی می کند: تلاش برای شناخت اتفاقی که در دفاع مقدس رخ می‌دهد؛ از دریچه تکنیک. روش آوینی اشراقی است. دقیقا مثل حضرت موسی. یعنی من نمی‌نشینم طراحی کنم، تمرین کنم، بعد کاری را انجام بدهم. عصا را می‌اندازم، یک دفعه خودش می‌شود. برای مثال، جبران می کنم همین‌گونه بود. فیلمنامه درباره عملیات بدر بود. حین گشتن دنبال عوامل کار، به هر کسی بر می خوردیم، یک شهید در عملیات بدر داشت. این‌جاست که احساس می‌کنی شهدا شما را کشیده‌اند و گذاشته‌اند اینجا. ما نبودیم که این کار را می‌کردیم، دیگری ما را کشید. در این نگاه به نتیجه رسیدن برایمان مهم نیست. «جنگ ما جنگ این روایت است». روایت فتح، روایتی است که در آن ابزار مرده و وسیله انتقال پیام نیستند و این معنایی مقدس در ذهن ما نیست. روی زمین می بینیم که شد! می‌بینیم که تلاشمان در حدی نبود که نتیجه‌اش این طور بشود، ولی شد. با روایت قدس باید به این تفاوت‌ها فکر کرد. این پدیده است که اجازه می دهد عصای موسی بشود اژدها! @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
دعوتید به 🇵🇸 جبهه روایت قدس 🇵🇸 آماده‌باش‌ اهالی‌هنر،ادب‌ورسانه‌ اصفهان‌ برای‌ صف‌آرایی‌ دربرابر‌ رژیم‌صهیونسیتی 🗓 چهارشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۲ ⏰ بعد از نماز مغرب (ساعت ۱۸) 📌 خیابان بزرگمهر ٫ کوچه ۶۴ ٫ مسجد حضرت قمربنی‌هاشم(س) ٫ طبقه سوم 🔻جنگ، جنگ روایت‌هاست و حضور در این جبهه مستلزم شناخت صف‌آرایی دو روایت و دو جهان: روایت حق‌جویانه فلسطینی در برابر روایت قدرت‌طلبانه اسرائیلی، روایت فتح جان‌ها در برابر روایت هالیوودی از خواست‌ها و رؤیاهای انسان... @Jebhe_revayate_Quds 🇵🇸 یاران مقاومت : 🇵🇸 @YaranMoghavemat
🔰سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقت‌جویی» 🔸متن خوانی و گفت‌وگو با محوریت کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» 📆 چهارشنبه‌ها، ساعت ١۶ ▪️ حضور برای عموم آزاد است. 🕌 آستانه قاب هشت 📞 جهت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید: 09373401445 🆔 @ghabe_hasht
🔰فصل دوم سلسله جلسات ما و تاریخ سینما 🔸حرف درستی است این که انسان در جریان زندگی واقعی هرگز با دنیا آن گونه روبرو نمی شود، که در جهان مونتاژ معمول است، اما باید دید که این حرف می خواهد مودی به چه نتیجه ای شود. اگر این حرف بخواهد در مقام تایید این مدعا عنوان شود که حرکت مناسب دوربین در فضای سینمایی در میان اشیا و اشخاص، واقعی تر از شیوه ی تقطیع نما ها و مونتاژ است، باید گفت که خیر، شیوه ی مونتاژ، بر خلاف تصور، بیشتر به واقعیت نزدیک است. مقاله مونتاژ به مثابه معماری، جلد اول _آیینه جادو 📆 جلسه ششم، پنجشنبه ۱ آذر ماه، ساعت ١۶ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. ▪️حضور برای عموم آزاد است. 🆔 @ghabe_hasht
ما و تاریخ سینما_جلسه پنجم.mp3
زمان: حجم: 27.55M
🎙صوت جلسه پنجم «ما و تاریخ سینما» 🔺خوانش و گفت‌وگو حول مقاله «تکامل زبان سینما» از کتاب‌ «سینما چیست» نوشته آندره بازن 📆 ٢۵ آبان ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht