eitaa logo
قاب هشت
650 دنبال‌کننده
447 عکس
82 ویدیو
13 فایل
https://zil.ink/ghabe_hasht ارتباط با قاب هشت: @ghabehasht
مشاهده در ایتا
دانلود
قاب هشت
🔰 جلسه اول از سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما» 🔸معرفی جلسه 🔹بحثی درباره تاریخ و تاریخ‌نگاری سینما
🔰 گزیده‌ای از مباحث مطرح شده در جلسه اول «ما و تاریخ سینما» 🔸در سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما»، با هدف شناخت سینما به مطالعه تاریخ آن می‌پردازیم. 🔹در روال مرسوم مواجهه با تاریخ سینما، به جای پرداختن به ماهیت این پدیده به بازگو کردن شنیده‌ها اکتفا می‌شود. 🔸در تلقی سینما به مثابه یک واقعیت تاریخی، از محدوده‌ی علم تاریخ فراتر رفته و به بررسی فکت‌ها و اطلاعات بسنده نمی‌کنیم. 🔹با پرسش از ماهیت سینما و چگونگی تحقق آن در زمان و مکان‌های مختلف، می‌توانیم به شناختی از نسبت صورت فعلی سینما با سینمای حقیقی برسیم. 🔸پرسش از چیستی سینما راهی را در مقابل ما می‌گشاید که در آن می‌توان به نسبت خود با سینما وقوف پیدا کرده و جایگاه خود را در تاریخی که در آن قرار گرفته‌ایم پیدا کنیم. 🔹علاوه بر رجوع به کتب تاریخی، تماشای آثار شاخص سینمایی به قرار گرفتن در زبان سینما کمک می‌کند و سطح مواجهه ما را از یک مواجهه صرفا علمی به درک و فهم این زبان زنده ارتقا می‌دهد. 🔸در کشور خودمان در مواجهه با تاریخ سینما، غالبا نقش مترجمی را بر عهده داشته و کمتر در این زمینه ورود کرده و به تالیف پرداخته‌ایم. مباحث شهید آوینی در این حوزه، مقدمه‌ای برای آغاز این نگاه است. 🔹به طورکلی کتب تاریخ سینما با دغدغه‌های پژوهشی تدوین شده‌اند و نگاهی به مسائل عملی سینمایی ندارند. اساسا نگاه پژوهشی یک نگاه سوبژکتیو است و متاثر از دیدگاه پژوهشگر. در این نگاه، تاریخ یک امر مرده تلقی شده و ابزاری برای نتیجه‌گیری‌های شخصی تلقی می‌شود. 🔸در رویکرد علمی، سینما با کارکردها و کاربردهایش شناخته می‌شود. تمرکز شهید آوینی بر مساله‌ی ماهیت امور است که این معنا در برابر نگاه کارکرد ‌محور مرسوم قرار می‌گیرد. 🔹تلاش برای روایت قصه سینما، نحوی از تفکر در ماهیت این پدیده است و این امر با صرف رجوع پژوهشی به کتب تاریخی، میسر نمی‌شود. 🆔 @ghabe_hasht
جلسه اول _حکمت، معنا و تصویر .mp3
25.49M
🔰 جلسه اول از سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر» 🔸با حضور دکتر امامی جمعه 🔹چهارشنبه، ١٠ خرداد ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر» 🔸با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه 🔹جلسه دوم، چهارشنبه ١٧ خرداد ماه، ساعت ١٨ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
حکمت ، معنا و تصویر _ جلسه دوم .mp3
30.75M
🔰 جلسه دوم از سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر» 🔸با حضور دکتر امامی جمعه 🔹چهارشنبه، ١٧ خرداد ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات ما و تاریخ سینما 🔸درک ماهیت سینما از طریق سیر تحول تاریخی آن 🔹فیلم دیدن، مطالعه و گفت‌وگو حول قله‌های تاریخی سینما 🔸نظر به مسائل کنونی سینمای ایران در آینه تاریخ 🔹جلسه دوم، یک‌شنبه ٢١ خرداد ماه، ساعت ١٧ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر» 🔸با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه 🔹جلسه سوم، چهارشنبه ٢۴ خرداد ماه، ساعت ١٨ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
جلسه دوم ما و تاریخ سینما.mp3
28.09M
🔈 جلسه دوم از سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما» 🔹سالیان آغازین سینما 🔸ژرژ ملی‌یس، جادوگر سینما 🔹یک‌شنبه، ٢١ خرداد ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔈 جلسه دوم از سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما» 🔹سالیان آغازین سینما 🔸ژرژ ملی‌یس، جادوگر سینما 🔹یک‌
🔰گزیده‌ای از مباحث مطرح شده در جلسه دوم «ما و تاریخ سینما» 🔸در روایت قصه‌ی تاریخ سینما، نگاهمان معطوف به احوال انسان در اعصار مختلف است و منحصر به رویکرد علمی و پژوهشی نمی‌شود.  🔹در این نگاه، به بررسی تاریخ فناوری‌های مرده و اشیاء بی‌جان بسنده نکرده و به روایت مواجهه مردم با پدیده‎‌ای به‌نام سینما می‌پردازیم. 🔸این مواجهه، در خلال مطالعه تاریخ سینما، امکان شناخت وضعیت تاریخی بشر را مهیا کرده و فارغ از مباحث جامعه‌ شناسی، دست‌یابی به یک دید هستی‌شناسانه را ممکن می‌سازد. 🔹توجه به خاستگاه و نحوه‌ی ورود سینما در جوامع مختلف می‌تواند حائز اهمیت باشد. در جوامع صاحب سینما، در سالیان نخستین ظهور این پدیده، سینما تفریح ارزان قیمتی برای مهاجران کم بضاعت قلمداد می‌شود. حال آنکه ورود سینما به ایران طی یک فرآیند پرهزینه، توسط خاندان سلطنتی قاجار رخ داده و کالایی اشرافی محسوب می‌شود. می‌توان گفت سینما در بدو ورود به ایران با استقبال یک قشر محدود، یا مخاطب خاص مواجه می‌شود.  🔸تجربه افرادی نظیر ژرژ ملی‌یس در زمینه اقتباس از واقعیت‌، زبان سینما را ارتقا داده و نشان از این دارد که مدیوم سینما قابلیت ساخت واقعیت را دارد، نه صرفا بازتاب واقعیت را. 🔹در مسیر روایت قصه تاریخ، بررسی آثاری که در ارتباط خود با مخاطب عام و مردم موفق بوده‌اند، نسبت به آثار شاخصی که صرفا پیشرفت‌های تکنولوژیک داشته‌اند، مفیدتر خواهد بود. 🔸روایت قصه تاریخ سینما، شناخت ریشه‌های سینما و سرآغاز آن است اما محدود به این تعریف نمی‌شود. اندیشیدن به نسبتی که صورت تحقق یافته فعلی سینما با سرآغازش دارد، می‌تواند بخشی از روایت این قصه تاریخی باشد و افق‌های نوینی در پیش‌رو بگشاید. 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات ما و تاریخ سینما 🔸درک ماهیت سینما از طریق سیر تحول تاریخی آن 🔹فیلم دیدن، مطالعه و گفت‌وگو حول قله‌های تاریخی سینما 🔸نظر به مسائل کنونی سینمای ایران در آینه تاریخ 🔹جلسه سوم، یک‌شنبه ٢٨ خرداد ماه، ساعت ١۶:٣٠ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
جلسه سوم _ حکمت، معنا و تصویر .mp3
29.74M
🔈 جلسه سوم از سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر» 🔸با حضور دکتر امامی جمعه 🔹چهارشنبه، ٢۴ خرداد ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht