eitaa logo
قاب هشت
653 دنبال‌کننده
439 عکس
82 ویدیو
13 فایل
https://zil.ink/ghabe_hasht ارتباط با قاب هشت: @ghabehasht
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰توضیح شهید آوینی درباره محدودیت نگرش اخلاقی به غرب و ضرورت پرسش از ماهیت چیزها، از جمله جذابیت در سینما. 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات سینما، مردم و حاکمیت 🔸بازخوانی دغدغه شهید آوینی درباره مردمی بودن سینما 🔹جلسه سوم، چهارشنبه ٣٠ فروردین ماه 🔸جهت حضور با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات ماوای فیلمنامه 🔻دور جدید فیلمنامه‌نویسی اقتباسی قاب هشت در سال ١۴٠٢ 🔸فیلمنامه‌نویسی در بستری از فیلم دیدن، نوشتن، مطالعه و گفت‌وگو 🔹تلاش برای خودیابی در پناه قصه‌ها 🔸حرکت در مسیر فکر کردن با زبان قصه و روایت سینمایی 🔺برای کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09931854872 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات "سینما نبض زمان" 🔸 گفت‌وگویی حول فیلم‌های روز جهان 📝فیلم‌های جلسه چهارم: آواتار: راه آب بنشی های آینیشرین 📆 چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ١۶ 🕌 مکان: آستانه قاب هشت 📞برای کسب اطلاعات ببشتر با شماره زیر تماس بگیرید. 09373401445 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات سینما، مردم و حاکمیت 🔸بازخوانی دغدغه شهید آوینی درباره مردمی بودن سینما 🔹جلسه چهارم، سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ماه، ساعت ١۶ 🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰سلسله جلسات "سینما نبض زمان" 🔸 گفت‌وگویی حول فیلم‌های روز جهان 📝فیلم‌های جلسه چهارم: آواتار: را
🔰جلسه سینما نبض زمان، فردا ساعت ١۶ برگزار می‌شود. 🔸حضور برای عموم آزاد است. 🆔 @ghabe_hasht
1 وویس جلسه سوم سینما مردم.mp3
39.84M
🔰 جلسه سوم از سلسله جلسات سینما، مردم و حاکمیت 🔸مقدمه ای درباره مردمی بودن سینما در کلام شهید آوینی 🔹گفت‌وگو با حجةالاسلام عباس محسنی 🔹چهارشنبه، ٣٠ فروردین ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰سلسله جلسات ماوای فیلمنامه 🔻دور جدید فیلمنامه‌نویسی اقتباسی قاب هشت در سال ١۴٠٢ 🔸فیلمنامه‌نویسی د
🔸فیلمنامه نویسی در ظاهر امر، فنی شبیه کشیدن نقشه یک دستگاه یا ساختمان به نظر می‌رسد که البته بی راه هم نیست به شرط آنکه این فن را صرفا مهندسی نبینیم و بیندیشیم که در نگارش فیلمنامه‌ طرح چه ساختنی را در می‌اندازیم؟ انتقال پیام و بیان عقاید و یا بیرون ریختن درونیات، شأنی از ساختن ندارند و ساخت یک دستگاه یا ماشین هم، مثال گویایی برای فیلمسازی نیست. فیلم‌سازی و طراحی آن در فیلمنامه، بیش از هر چیز برپایی یک جهان است و دعوت به حضور در یک بنا، معبد و مقر و مأوا، تا به واسطه این حضور، مخاطب دمی از روزمرگی بیاساید و خود را در آینه قصه‌ها بیابد. 🔹اساتید فیلمنامه حتی در هالیوود که مرکز سینمای تجاری است از همان ابتدا متوجه شدند که آموزش این فن فراتر از یک دستورالعمل صنعتی و تجاری است. رابرت مک‌کی می‌گوید رسانه‌های قصه گو در جهان امروز جایگاه مناسک دینی را دارند و ووگلر می‌گوید جلسات آموزش فیلمنامه‌اش در سراسر جهان تبدیل به بیان راه و رسم زندگی شد. 🔸طبیعی است که کشورهای فاقد سینما که راه تقلید را در پیش می‌گیرند تکنیک فیلمنامه را ابزاری برای جذابیت تجاری و یا بیان درونیات شخصی یا بیان ایدئولوژیک اعتقادات می‌بینند و همین است که سینما در جهان توسعه نیافته در حاشیه زندگی قرار می‌گیرد و جای حقیقی خودش را در زندگی مردم پیدا نمی‌کند. 🔹راهی که شهید آوینی پیش روی ما می‌گذارد تامل دردمندانه در ماهیت این تکنیک است تا در پریشانی احوال و بی معنایی دوران، راهی برای ساختن آن مأوا و مسکن بیابیم. سکونت اینجا به معنی آسودن نیست بلکه مقری برای عمل و شناخت رسالت تاریخی فرد فرد ماست. به این معنا، سینما مردمی هم هست. اگر فیلم‌نامه‌ای مأوا و مقر مردمان باشد همه برای برپایی آن دست به کار خواهند شد و برای تماشای فیلم مشتاقانه حضور به هم می رسانند. بنابراین اصل مسئله همینجاست که چگونه در عمل می‌توان در قصه گویی و تکنیک فیلمنامه سکونت یافت و مأوا گزید؟! 🆔 @ghabe_hasht
«...پس نوع نگاه منقدان و سیاست‌گذاران سینمای ما به فن و تکنیک نیز باید تغییر کند. و آنها بدانند که تکنیک برتر را باید در ارگانیسم یک فیلم به مثابه یک موجود واحد زنده جست‌وجو کرد، نه در اعضای پراکنده آن. مخاطب عام و چگونگی رابطه‌ای که با فیلم برقرار می‌کند نیز جزئی از این ارگانیسم است». 🔸کتاب آینه جادو جلد سه، مقاله سینما و مردم 🆔 @ghabe_hasht