eitaa logo
قدمی تا ظهور
65 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
23 فایل
. 🌸﷽🌸. محڣلےساختہ‌اٻم‌ٺاهدیہ‌ڪنٻم،ٻاࢪٻماݩ‌ࢪا‌ بہ‌آخࢪٻݩ‌مـ🌙ـاه‌آسماݩ‌امامٺ‌•🌿• کپے‌باصلواٺ‌براےظھــوࢪ ࢪآه‌اࢪٺبـاط🌸↯ مدیریت @eamohamd @ghadamitazohoor313 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 مهربانی خداوند به زنان پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: إنَّ اللّه تَبارَکَ وَتَعالی عَلَی الناثِ أَرأَفُ مِنهُ عَلَی الذُّکُورِ وَما مِن رَجُلٍ یُدخِلُ فَرحَةً عَلَی امرَأَةٍ بَینَهُ وَبَینَها حُرمَةٌ إِلاّ فَرَّحَهُ اللّه تَعالی یَومَ القیامَةِ؛ خدای بزرگ، به زنان مهربان تر از مردان است و هیچ مردی، زنی از محارم خود را خوشحال نمی کند، مگر آن که خداوند متعال او را در قیامت شاد می کند. (کافی، ج6، ص6، ح7)
❤️ همین یک معجزه کافیست برای هر کسی که به منشا الهی قرآن ایمان بیاورد! سوره نحل: این سوره را نحل نامیده‌اند؛ زیرا به نحل (زنبور عسل) و الهام خداوند به آن اشاره می‌کند. از ایات زیبای این سوره، خداوند به عدل و احسان و بخشش به نزدیکان فرمان می‌دهد؛ و از فحشا و منکر و ستم، نهی می‌کند؛ خداوند به شما اندرز می‌دهد، شاید متذکّر شوید!. (آیه۹۰) قرآن و زنبورعسل ماده: نکته ای که موریس مترلینگ در کتاب خود اشاره کرده کاملا درست است تا ۳۰۰ سال قبل تصور می شد که کندو دارای یک پادشاه و تعدادی سرباز است و هیچ اظهار نظری در مورد جنس ماده زنبور در قرآن نمی شد در قرآن کریم در سوره نحل آیه ۶۸ نوشته شده است. خداوند در این آیه از قیدهای مونث برای خطاب زنبور استفاده می کند و این آیه دقیقا با این مثاله مطابقت دارد زیرا همیشه اولین بار یک زنبور ماده و تعدادی سرباز محافظ او از کندوی قبلی مهاجرت می کنند و کندوی جدید را تشکیل می دهند!و برای خود خانه درست می کنند.این مساله اولین بار ۳۰۰ سال قبل کشف شد حال آنکه این حقیقت بطور ماهرانه در ۱۴۰۰ سال قبل در آیات قرآن جاسازی شده است و پروردگار تو به زنبور عسل(ماده) وحى کرد که از پاره‏ اى کوه ها و از برخى درختان و از آنچه داربست مى‏ کنند خانه ‏هایى براى خود درست کن . 📙منبع:سایت معجزات علمی قرآن-وب قرانی
💠 برترین مجلس نزد خداوند ✍آیت الله شهید سید محمدباقر صدر معتقد بود اینکه حوزه‌های علمیه معمولاً فقط به فقه و اصول می‌پردازند، صحیح نیست و طلبه‌ها خودشان باید معارف مختلف اسلامی را یاد بگیرند. برای همین به شاگردانش فرمود که کتاب «فلسفتنا» را با هم مباحثه کنند. شاگردان، مجلس مباحثه‌ای تشکیل دادند که روزهای پنج‌شنبه و جمعه و معمولاً در منزل آیت‌الله سید کاظم حائری، و گاهی در مقبره آل‌یاسین برگزار می‌شد. در اولین روز مباحثه، طلبه‌ها در حال بحث بودند که صدای در آمد. در را که باز کردند، استاد وارد شد و در حلقه مباحثه شاگردان نشست و در پاسخ به نگاه متعجب شاگردانش که جویای علت آمدن او بودند، گفت: «اینکه من الآن در این مجلسِ مباحثه، حضور پیدا کرده‌ام برای این است که معتقدم الآن هیچ مجلسی نزد خدا از این مجلس شما برتر و بافضیلت‌تر نیست؛ چون در این مجلس، شما معارف اسلامی را مباحثه می‌کنید. بنابر این من هم دوست داشتم در این برترین مجلس حضور داشته باشم». 📚محمدباقر الصدر؛ السيرة و المسيرة في حقائق و وثائق، ‏ج١، ص٣٩٣.
14-DASTANE SOOZAN VA SIB - AROSIE HAZRATE ZAHRA 02(www.rasekhoon.net).mp3
13.3M
صوتی 🎙با صدای شهید شیخ احمد کافی 🔴 داستان سوزن و سیب 2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امام زمان از چه کسانی می پذیرد ؟ 🔵 ماجرای عجیب امام کاظم علیه السلام و شطیطۀ نیشابوری 🌕 آیت الله حائری شیرازی (ره) : 🔹 شطیطه یک خانم نیشابوری است. اهالی نیشابور برای موسی بن جعفر علیه السلام وجوهات‌شان که شامل سکه‌های طلا می‌شد را فرستادند. شطیطه چهار سکه درهم سیاه فرستاد با یک کلاف نخ. فردی که به نمایندگی از اهل نیشابور به مدینه رفته بود، وجوهات را تحویل امام داد. حضرت نگاه به سکه‌ها کرد، کیسه، کیسه، کیسه طلا. حضرت فرمود: من قبول نمی‌کنم، ما نیازی نداریم، اینها را به صاحب‌شان برگردانید. حضرت فرمود: دیگر چیزی نیست؟ مرد نیشابوری گفت نه. بار دیگر امام فرمود: خوب فکر کن. مرد نیشابوری گفت بله، یک زنی وقتی من می‌خواستم بیایم یک کلافی داد و چند تا درهم سیاه، چون قابل شما را نداشت؛ من رویم نشد بیاورم. امام فرمود: همان را بیاور. حضرت سکه سیاه و کلاف را برداشت. بعد به او فرمود: بلند شو؛ رفتند یک مقداری پارچه آوردند، یک مقدار پول، گفت این را بده به آن خانم؛ بگو این پارچه از پنبه‌ای بود که ملک اجدادی ماست و خواهرم حکیمه به دست خودش این پنبه را رشته و این پارچه را بافته. این را دادم برای کفنت. از وقتی که این پارچه به تو می‌رسد تا وقتی این پول را مصرف کنی در حیات هستی. مقداری می‌ماند برای خرج بقیه مقدمات کفن و دفن. به او سلام برسان و بگو روز رفتن تو ما می‌آییم، و من بر تو نماز می‌خوانم. این فرد می‌گوید من برگشتم نیشابور. وقتی برگشتم همین‌هایی که پول طلا داده بودند، از امام موسی بن جعفر علیه السلام برگشته بودند و به عبدالله افطح رجوع کرده بودند. طبیعی بود که احساس می‌کردند پول شان هدر رفته اگر حضرت قبول کرده باشد. وقتی پول را به ایشان دادم خوشحال شدند که پول شان به ایشان برگشته. رفتم سراغ شطیطه، پارچه و سکه‌ها را به او دادم، سلام آقا را رساندم. [گفتم] درهم‌ها را تحویل گرفتند و آقا دعا کرد. من روزشماری می‌کردم ببینم این زن کی فوت می‌کند. روز نوزدهم شطیطه فوت کرد و من به علما گفتم حضرت مال هیچکس را قبول نکرد الا این زن. تجلیل عجیب و تشییع پرشکوهی از او شد و من می‌خواستم بدانم چه کسی بر او نماز می‌خواند. علما به صف ایستاده بودند، همه به صف ایستاده بودند، یک دفعه دیدم موسی بن جعفر علیه السلام آنجا حاضر شد؛ تکبیر را گفت و نماز را خواند و اینها هم گفتند شاید یکی از علما برای یک شهر دیگر بوده، آمدند جلو به احترام او. هیچکس نفهمید کی بود. حضرت نماز را بر او خواند. وقتی نمازش تمام شد، به من یک نگاهی کرد یعنی یادت آمد من وعده دادم؟ عملی کردم. زبانم بند آمده بود که حرفی بزنم. این دستگاه امام زمان است. سکۀ طلای آنها را نمی‌پذیرد اما کلاف آن زن را می‌پذیرد و شما می‌خواهید پذیرفته شوید. دستگاه پذیرش او دستگاه دقیقی است. ممکن است یک سرباز صفر شما را قبول کند، اما یک فرماندۀ بزرگتان را قبول نکند. ممکن است یک بی‌اسم و بی‌شهرت و بی‌عنوان و کفش بردار و آب بده و جاروکش و فرد بی‌قابلیتی را بپذیرد و خدمات او را قبول کند، اما یک معروفِ مشهورِ پر سابقۀ همه چیز تمام را قبول نکند.
🔵🔴 وظایف منتظران 🟢 در کتاب مکیال المکارم جلد دوم نوشته آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی (ره) برای هر شیعه ۸۰ وظیفه ذکر شده است : ۱-تحصیل شناخت صفات و آداب و ویژگیهای آن جناب ۲- رعایت ادب نسبت به یاد او ۳- محبت خاص نسبت به آن حضرت ۴- محبوب نمودن او در میان مردم ۵- انتظار فرج و ظهور آن حضرت ۶- اظهار اشتیاق به دیدار آن حضرت ۷- ذکر مناقب و فضایل آن حضرت ۸- اندوهگین بودن مومن از فراق آن حضرت ۹- حضور در مجالس فضایل و مناقب آن حضرت ۱۰- تشکیل مجالس ذکر مناقب و فضایل آن حضرت ۱۱و۱۲- سرودن و خواندن شعر در فضایل و مناقب آن حضرت ۱۳- قیام،هنگام یاد شدن نام یا القاب آن حضرت ۱۴و۱۵و۱۶- گریستن و گریاندن وخود را به گریه کنندگان شبیه نمودن بر فراق آن حضرت ۱۷- درخواست معرفت امام عصر از خداوند ۱۸- تداوم درخواست معرفت آن حضرت ۱۹- مداوت به خواندن دعای غریق ۲۰- دعا در زمان غیبت آن حضرت ۲۱- شناختن علامتهای ظهور آن حضرت ۲۲- تسلیم بودن و عجله نکردن ۲۳- صدقه دادن به قصد سلامتی آن حضرت ۲۴- صدقه دادن به نیابت آن حضرت ۲۵و۲۶- حج رفتن به نیابت از آن حضرت و فرستادن نایب از طرف آن جناب ۲۷و۲۸- طواف بیت الحرام به نیابت از امام و نایب ساختن دیگری تا از طرف ایشان طواف نماید ۲۹- زیارت مشاهد رسول خدا و ائمه به نیابت از مولایمان ۳۰- استحباب اعزام نایب برای زیارت از سوی آن حضرت ۳۱- سعی در خدمت کردن به آن حضرت ۳۲- اهتمام ورزیدن به یاری آن جناب ۳۳- تصمیم قلبی بر یاری کردن آن جناب در زمان حضرت و ظهور او ۳۴- تجدید بیعت با آن حضرت بعد از فرائض همه روزه و هر جمعه ۳۵- صله آن حضرت به وسیله مال ۳۶- صله شیعیان و دوستان صالح امام به وسیله مال ۳۷- خوشحال کردن مومنین ۳۸- خیرخواهی برای آن حضرت ۳۹- زیارت کردن آن حضرت ۴۰- دیدار مومنین صالح و سلام کردن بر آنان ۴۱- درود فرستادن بر آن حضرت ۴۲- هدیه کردن ثواب نماز به آن جناب ۴۳- هدیه نماز مخصوص ۴۴- نماز هدیه به آن حضرت به گونه مخصوص و در وقت معین ۴۵- اهدا قرائت قرآن به آن حضرت ۴۶- توسل و طلب شفاعت نزد خداوند به وسیله آن حضرت ۴۷- دادخواهی و توجه نمودن و عرض حاجت بر آن حضرت ۴۸- دعوت کردن مردم به آن حضرت ۴۹-رعایت حقوق آن حضرت و مواظبت بر ادای آنها ورعایت وظایف نسبت به آن بزرگوار ۵۰- خشوع دل هنگام یاد آن حضرت ۵۱- عالم باید علمش را آشکار سازد ۵۲-تقیه کردن از اشرار و مخفی داشتن راز از اغیار ۵۳- صبر کردن بر اذیت و تکذیب و سایر محنتها ۵۴- درخواست صبر از خدای تعالی ۵۵- سفارش یکدیگر به صبر در زمان غیبت حضرت قائم ۵۶- پرهیز از مجالسی که نام آن حضرت در آنها مورد تمسخر باشد ۵۷- تظاهر با ستمگران و اهل باطل ۵۸- ناشناس ماندن و پرهیز از شهرت یافتن ۵۹- تهذیب نفس ۶۰- اتفاق و اجتماع بر نصرت آن حضرت ۶۱- موفق شدن بر توبه واقعی و بازگرداندن حقوق به صاحبان آنها ۶۲و۶۳- پیوسته به یاد آن حضرت بودن و به آدابش عمل کردن ۶۴- دعا به درگاه الهی برای جلوگیری از نسیان یاد آن حضرت ۶۵- اینکه بدنت نسبت به آن جناب خاشع باشد ۶۶- مقدم داشتن خواسته آن حضرت برخواسته خود ۶۷- احترام کردن نزدیکان و منسوبین به آن حضرت ۶۸- بزرگداشت اماکنی که به قدوم آن حضرت زینت یافته اند ۶۹و۷۰- وقت ظهور را تعیین نکردن وتکذیب وقتگذاران ۷۱- تکذیب مدعیان نیابت خاصه از آن حضرت در زمان غیبت کبری ۷۲- درخواست دیدار آن حضرت با عافیت و ایمان ۷۳- اقتدا و تاسی جستن به اخلاق و اعمال آن حضرت ۷۴- حفظ زبان از غیر یاد خداوند ومانند آن ۷۵- نماز آن حضرت ۷۶- گریستن در مصیبت مولایمان حضرت امام حسین(ع) ۷۷- زیارت قبر مولایمان امام حسین(ع) ۷۸- بسیار لعنت کردن بر بنی امیه در آشکار و پنهان ۷۹- اهتمام در ادای حقوق برادران دینی ۸۰- مهیا کردن سلاح و اسب در انتظار ظهور آن جناب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 علامه حلی و ملابات با امام زمان (عج) 🎙با صدای شهید کافی(ره)
📘 💠چرا امام زمان سهم امام را قبول نکرد؟! 🔹عثمان بن سعید می‌گوید: مردی از اهالی عراق نزد من آمد، و سهم امام خود را آورد خدمت فرستاده شود. من آن را به امام عصر(علیه السلام) رساندم. حضرت آن را قبول نکرد و رد نمود، و فرمود که به آن مرد بگویید: «حق پسر عمویت که چهار صد درهم است از میان آن بیرون کن!» 🔹آن مرد از این پیشامد مبهوت شد و سخت تعجب کرد (چون نمی دانست بدهکار است) به خانه که برگشت، به حساب اموال خود رسیدگی نمود معلوم شد، زمین زراعتی پسر عمویش در اختیار او بوده، که قسمتی از حق او را رد کرده، و قسمتی را تا آن وقت نپرداخته است. به دقت حساب کرد معلوم شد، باقی مانده سهم پسر عمویش از همان زمین، چهار صد درهم است، همان طور که امام فرموده بود. مرد عراقی آن مبلغ را به عمو زاده اش رد کرد، و بقیه را فرستاد، آنگاه مورد قبول واقع گردید. 📚بحارالانوار، ج ۵۱ ص ۳۲۶.