eitaa logo
غدیر
1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
4.7هزار ویدیو
665 فایل
امام خامنه ای: هركس در راه #روشنگرى فكر مردم تلاش كند، از يك انحرافى جلوگيرى كند و از يك سوء فهمى مانع شود، چون در مقابل دشمن است، #جهاد است. #جهاد_ادامه_دارد ... ارتباط با ادمین 1️⃣ @sajd01 تبادل و پشتیبانی: 🔄 @sajd01
مشاهده در ایتا
دانلود
📸آخرین وداع خانواده شهید با پیکر مطهر بی سر سردار شهید حاج عبدالله اسکندری پیکر مطهر این شهید والامقام همزمان با ظهر عاشورا در گلزار شهدای شیراز آرام خواهد گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 داستان عجیب آخرین شهید دشت کربلا/ هفهاف آخرین شهید عاشورا را بشناسیم ⬛️ آخرین شهید کربلا هَفهاف بن مُهند راسبی بصری است. او زمانی که خبر حرکت امام حسین(ع) به سوی کوفه را دریافت کرد کوشید تا خود را به لشکر امام(ع) برساند؛ اما چون به کربلا رسید، امام (ع) شهید شده بود. ⬛️ هفهاف با دیدن لشکر عمر سعد که در حال غارت خیام و اهل بیت امام حسین(ع) بودند به شدت خشمگین و ناراحت شد. او تیغ از نیام بیرون کشید و به دل سپاه عمر سعد زد و رجز خود را که بسیار مشهور هم بود و همه او را با آن می‌شناختند خواند: ⚫️ "یا ایُّهاالجُندُ المُجَنّد، أنَا الهَفهافُ بنُ المُهَنّد، أبغی عِیالَ مِحمّد" ⚫️ "ای سپاهیان فراهم آمده، من هفهاف بن مهنّدم، در جست و جوی خاندان محمّدم" ⬛️ هفهاف آنگاه بر لشکریان دشمن حمله‌ور شد، دلیرانه جنگید و افراد زیادی را از پای درآورد تا آنکه افراد سپاه دشمن او را محاصره کرده و به شهادتش رساندند.امام زین العابدین (ع) درباره هفهاف بن مهند فرمود: "از زمان بعثت پیامبر تاکنون، مردم هیچ مبارزی را بعد از علی(ع) همچون او ندیدند." 🏴 🏴 🏴 ╭─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╮ ✅https://rubika.ir/ghadir_16 🆔https://eitaa.com/ghadir_14 ╰─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از اعلام آتش بس در نوار غزه، طی نشست خبری در تهران، ابعاد پیروزی ملت فلسطین را تشریح کرد. بخشی از سخنان زیاد النخاله: - از تمامی کسانی که با ما در ارتباط بودند و با ما اعلام همبستگی کردند، به ویژه وزیر خارجه قطر، ایران و رئیس پارلمان لبنان تقدیر و تشکر می‌کنیم. - در مقابل فرماندهان بزرگ مقاومت، "خالد منصور" و "تیسیر الجعبری" سر تعظیم فرومی‌آوریم. - ملت و مقاومت فلسطین در غزه دستاوردی تاریخی را در مقابله با حملات جنایتکارانه دشمن کسب کردند. - ۵۸ شهرک صهیونیستی به طور همزمان زیر باران موشک‌های سرایا القدس قرار داشت. - دشمن صهیونیستی تحت فشارهای مقاومت بود و ما این رژیم را وادار به آزادی اسیر خلیل عواوده و شیخ بسام السعدی خواهیم کرد. - دشمن اشغالگر نتوانست هیچ شرطی را بر ما تحمیل کند. - این پیروزی را به تمام کشورهایی که با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند، تقدیم می‌کنیم. - اگر دشمن به این شروط پایبند نباشد، توافق حاصل شده را باطل دانسته و نبرد با دشمن را از سر خواهیم گرفت.
📷 yon.ir/9tlL 🏴عاشورای ۸۸؛ اوج هتاکی فتنه‌گران/ لکه ننگی که عاشورائیان هرگز فراموش نخواهند کرد ▪️در حالی که میلیون ها عزادار ایرانی در عاشورای حسینی (۷/۱۰/۱۳۸۸) مشغول عزاداری بودند، تعدادی از پیاده‌نظام خیابانی جریان فتنه قبل از ظهر عاشورا با برگزاری تجمع‌های غیرقانونی در برخی خیابان‌های تهران که هیچ شباهتی با عزاداری اباعبدالله الحسین نداشت، به طرح شعارهای ضد انقلابی و ساختار شکنانه و تخریب اموال عمومی پرداختند. ▪️آشوبگران که با پشتیبانی و دعوت رسمی اصحاب داخلی فتنه از جمله موسوی، خاتمی و کروبی در اغتشاشات حضور پیدا کرده بودند در عاشورای ۸۸ با سر دادن سوت، کف، هلهله و شعارهای بسیار اهانت آمیز و حمله به نمادهای عاشورایی عمق بی اعتقادی خود به ارزش‌های اسلامی به نمایش گذاشتند. ▪️یکی از سخیف‌ترین و هتاکانه‌ترین اقدامات فتنه‌گران در این روز تعرض و سنگ پرانی به عزاداران حسینی بود که در حال اقامه نمازظهر عاشورا بودند. ▪️اوج سقوط سران فتنه و آشکار شدن چهره واقعی آنجا برای مردم انقلابی ایران آنجا بود که میرحسین موسوی در اقدامی نانجیبانه عاملان بی‌حرمتی‌های روز عاشورا را مردان خداجو نامید و به حمایت از آنها پرداخت! ▪️گرچه فتنه‌گران کوشیدند که از عزاداری های محرم نیز به مثابه ابزاری برای پیش‌بردن مقاصد سیاه سیاسی خود استفاده کنند کما اینکه پیش از این با رای مردم در انتخابات، عکس امام (ره)،‌ روز قدس، روز دانشجو هم اینچنین کرده بودند،‌ اما در این کار ناکام ماندند. ▪️پس از ماه ها فتنه پیچیده‌ که حتی خواص را هم درگیر خود کرده بود،خباثت فتنه گران در عاشورای ۸۸ و آشکار شدن ماهیت ضد دینی-ایرانی آنها، غیرت حسینی(ع) را در رگ‌های مردم به جوشش انداخت و طومار ۸ ماهه فتنه ‌گری با حماسه مردمی ۹ دی به پایان رسید. ▪️نکته اینجاست، پس مانده های فتنه ۸۸ که همکاری آنها با دشمنان ملت ایران در ائتلاف غربی-عربی برهمگان آشکار شده، می خواهند با گذشت زمان چهره کریه و پلید فتنه‌گران را بزک کنند و با پررویی در مقام مدعی هم برآیند(!) اما عاشورای حسینی(ع) و حافظه تاریخی ملت ایران از وقایع تلخ و ناگوار سال ۸۸ که با خیانت این افراد به وقع پیوست، هیچگاه به آنها این اجازه را نخواهد داد عرض اندامی کنند و باید بپذیرند همچون یزیدها و ابن زیادها و ابن سعدها به زباله دان تاریخ پرتاب شده اند. 🏴 🏴 🏴 ╭─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╮ ✅https://rubika.ir/ghadir_16 🆔https://eitaa.com/ghadir_14 ╰─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شمر امروزت را بشناس 🏴 🏴 🏴 ╭─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╮ ✅https://rubika.ir/ghadir_16 🆔https://eitaa.com/ghadir_14 ╰─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙️ مداحی زیبای شهید مدافع حرم *شهید محسن حججی* در دوران دانش آموزی (محرم ۱۳۸۴). 🌹 این شهید عزیز چون اباعبدالله الحسین علیه السلام سالار شهیدان و چون مولای خود در دفاع از حرم خواهرش زینب سلام الله علیه سرش از تن‌ جدا شد. ✔️ نثار روح این مداح شهید و همه شهدای خط سرخ ایثار و شهادت صلوات. 🏴 🏴 🏴 ╭─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╮ ✅https://rubika.ir/ghadir_16 🆔https://eitaa.com/ghadir_14 ╰─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╯
‏این تصویر ۱۶ واحد کلاس جنگ شناختی، نفاق و تزویر شناسی است. پ ن: در هیئتی که امام شناسی و بصیرت نباشد، شمر و مریم قجر هم سینه می‌زنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | ▪️◾️▪️ ⬛️ صحنه عاشورا در بین فجایع بشری تک و بی همتاست... مقام معظم رهبری 🏴 🏴 🏴 ╭─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╮ ✅https://rubika.ir/ghadir_16 🆔https://eitaa.com/ghadir_14 ╰─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای: [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴) 🏴 🏴 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام حسین علیه السلام: ناتوان‌ترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز باشد.
▪️🇮🇷▪️🇮🇷▪️🇮🇷▪️ | اسلام سیاسی 🍃🍂🍃🍂 ⭕️ گروهی همواره تبلیغ می‌کنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید. برخی از طرفداران این تفکر، شامل رسانه‌های معاند ،سکولار و همچنین فرقه شیعه انگلیسی هستند که با آگاهی و هدف روشن در تلاش برای تحریف حقیقتند. 🔸 اما گروهی دیگر از روی جهل و بی‌اطلاعی این مطالب انحرافی را تکرار می‌کنند،لذا روی حرف ما با این عزیزان است. 🔻 اسلام یک دین سیاسی است که تشکیل حکومت توسط پیامبر اسلام و انتخاب جانشین توسط ایشان از بارزترین شاخصه‌های آن است. 🔻مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند واقعه‌ی غدیر صرفا بحث سیادت علی‌بن‌ابیطالب نیست بلکه یک امر کاملا سیاسی است، چرا که آنچه ضامن اجرای احکام اسلامی است،تشکیل حکومت اسلامی بر اساس احکام قرآن می‌باشد.که اگر واقعه‌ی غدیر دچار انحراف نمی‌شد،حاکمیت اسلامی هم دچار انحراف و خیانت نمی‌شد که در نهایت به جنایت عظیم عاشورا ختم گردد. 🔻امام حسین (ع) هم در نامه خود به محمد حنفیه علت قیام و حرکت خود را احیای دین جد بزرگوارشان بیان می‌نمایند.لذا قیام ایشان نیز در ادامه‌ی احیای حکومت اسلامی و امری کاملا سیاسی است.از همین منظر امام خمینی(ره) فرمودند:گریه ما بر اباعبدالله هم سیاسی است.پس برگزاری عزاداری حسینی یک امر احساسی و عاطفی نیست،گرچه عواطف و احساسات در آن نقش زیادی دارد. ✅ عاشورا بر پایه‌ی عقل،حماسه و‌عاطفه استوار است،لذا انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی بزرگ در جهان، مولود همین اندیشه امام حسین(ع) است، به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. ✍️مصطفی_علیجان‌زاده ــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🔊| مکتب حسین، مکتب انسان سازی است... 🍃🌹🍃 🎙استاد شهيد مرتضی مطهری
hedayat 7.pdf
446.8K
🇮🇷 📝 | ایمان به وعده نصرت و یاری الهی 🍃🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | زمینه‌سازی ظهور 🍃🌹🍃 🏴 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): اگر همه ما عاشورایی باشیم، زمینه ظهور ولی مطلق حق فراهم خواهد شد.
🇮🇷 🖼 | دیدگاه صاحب‌نظران و اندیشمندان دنیا پیرامون امام حسین علیه‌السلام و قیام آن حضرت 🍃🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تاریخ قیام عاشورا 🍃🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث امام سجاد علیه السلام درباره دعای مومن: مومن از دعای خویش یکی از سه بهره را دارد: یا برایش ذخیره می شود یا برایش مستجاب می گردد یا بلایی که برایش مقدر بود از او دفع می گردد. 📚تحف العقول ج۱،ص۲۸۰ 🏴 شهادت حضرت اباالحسن علی بن الحسین السجاد زین العابدین پیام آور نهضت کربلا را به همه ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام تسلیت و تعزیت می گوییم🏴 ع ع
▪️شاهکار امام سجاد (علیه‌السلام) امام خمینی (ره): شما ادعیه حضرت سجاد را می‌بینید، دعاست اما چه می‌کند در این دعاها... 📆 شهادت حضرت علیه‌السلام تسلیت باد
«عبرت‌های عاشورا» 🔸دور شدن از نماز و پیروی از شهوات دو عامل گمراهی و انحراف عمومی مردم آن زمان از امام حسین علیه‌السلام است. ۱۳۷۱/۰۴/۲۲
🇮🇷 📝 | شاخصه‌های رسانه حسینی 🍃🌹🍃 🔻تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با روز خبرنگار در سال جاری یادآور ابعاد رسانه‌ای نهضت عاشورا و مسئولیت فعالان رسانه در پیروی از مکتب و نورانی حسینی است. اینکه رسانه تراز نهضت حسینی دارای چه ویژگی‌هایی است و فعالان این عرصه چه مسئولیتی در سپهر رسانه‌ای دارند، مجالی مستوفا می‌طلبد، اما در حوصله این نوشتار به برخی از مهم‌ترین شاخصه‌های رسانه عاشورایی تراز نهضت حسینی پرداخته خواهد شد: 1️⃣ مسئولیت‌شناسی: اساس نهضت حسینی به مسئولیتی است که امام در قبال وضعیت جامعه اسلامی آن روز احساس می‌نمود. رسانه حسینی به تأسی از سیره سیدالشهدا (ع) خود را در قبال آنچه در جامعه و دنیا می‌گذرد مسئول می‌داند و برای مواجهه منطقی و اثرگذار با چالش‌ها برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند. 2️⃣ انقلابی‌گری: نهضت امام حسین (ع) یک حرکت انقلابی به‌معنای اصیل کلمه بود و پیروان ایشان باید انقلابی باشند. انقلاب عاشورا در روز عاشورا پایان نیافت و اتفاقاً حضرت زینب کبری (س) پس از شهادت حضرت سیدالشهدا این راه را ادامه داد. رسانه حسینی نیز باید انقلابی باشد و از هرگونه محافظه‌کاری، جمود و ایستایی پرهیز کند. 3️⃣ هدایت‌گری: چنانکه گفته‌اند امام حسین (ع) مصباح‌الهدی است و امام هادی است که خداوند عزوجل می‌فرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّه یهْدُونَ بِأَمْرِنَا». رسانه حسینی نیز وظیفه خود را هدایت ابنای بشر می‌داند و علاوه بر دنیا، برای عقبای آنان تکلیف دارد. رسانه عاشورایی نمی‌تواند با این توجیه که «ما مسئول بهشت بردن کسی نیستیم» چشم خود را بر انحرافات فرهنگی و اجتماعی ببندد و سکوت اختیار کند. 4️⃣ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر: حضرت اباعبدالله (ع) فلسفه قیام خود را «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» معرفی می‌کنند و اصولاً فلسفه اصلی رسانه حسینی نیز چنین است. مخاطب این امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم مردم‌اند هم مسئولان. ارشاد هرکدام رافع ارشاد به دیگری نیست. هم باید جامعه را مخاطب قرار داد و برای اصلاح آن تلاش کرد و هم مسئولان و مدیران را و راه و چاه را بدان‌ها نشان داد. طبیعی است که اجرای این دو فریضه فراموش‌شده مراتب و آدابی دارد که باید موردتوجه قرار گیرد. 5️⃣ مبارزه با مستکبران: نوک اصلی پیکان مبارزه حضرت چه در طول قیام و حتی بعد از واقعه کربلا، در قبال مستکبران آن روز یعنی دستگاه فاسد اموی و یزید بود و الگوی نهضت حسینی، مقاومت در برابر نظام سلطه و مستکبران در هر زمان است. رسانه حسینی نیز در برابر استکبار و سلطه‌گران موضع دارد و مبارزه با آن را رسالت خود می‌داند. جنس مبارزه رسانه با نظام سلطه از سنخ و سیاق رسانه‌ای است، ازاین‌رو رسانه عاشورایی، استکبار را به‌خوبی می‌شناسد و به مخاطبان خود معرفی می‌کند و می‌شناساند؛ نقشه‌های شوم مستکبران را افشا می‌کند، نقاب از چهره عوامل و پادوهای نفوذی دشمن می‌اندازد و از مبارزه با استکبار شرمسار نیست. ✍️ محمدجواد اخوان | | 🌹