eitaa logo
کانال محتوایی غدیر
1.7هزار دنبال‌کننده
13.1هزار عکس
4.5هزار ویدیو
123 فایل
اینجا یک رسانه است برای کسانی که منتظر یک اتفاق تازه اند.سامانه محتوایی غدیر اخلاقی/ معرفتی/ فرهنگی/ بصیرتی/ واخبارصالحین کرمان ارتباط با ما 🆔 @ahmadnm
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹امام خامنه‌ای: «خصوصیت مدرس چه بود؟ خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمیکرد.» ۱۳۷۸/۱۱/۲۶ 🕊شادی روح بلندش صلوات 🆔eitaa.com/ghadir_ch
۱۰ آذر ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍آیت الله شهید مرتضی مطهری: ♦️بهشت و جهنم فعلا دو صحرای خالی هستند. 🔹آتش آن جهان را از اینجا می فرستیم، نعمت آن جهان را هم از اینجا می فرستیم. ♦️هر چیزی که آن جهان است از اینجا فرستاده می شود و بس. 🔸️چیزی را قبلا در آن جهان آماده نکردند که به بنده و شما که رفتیم بگویند خانه را آماده کردیم. ♦️تا برویم آن جهان می گویند بفرمایید خانه ای که قبلا خودتان آماده کردید حاضر است. 🆔eitaa.com/ghadir_ch
۱۰ آذر ۱۴۰۰
🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂 ✔️مبارک بودن قرآن در همه ابعاد 🌷الف) از جهت نازل کننده. «تبارک الّذی نزل الفرقان» ۱ 🌷ب) خود قرآن مبارک است. «کتاب انزلناه الیک مبارک» ۲ 🌷ج) از جهت مکان نزول. «ببکة مبارکا» ۳ 🌷د) از جهت زمان نزول. «فی لیلة مبارکة» در آیه مورد نظر، زمان نزول قرآن مبارک شمرده شده و در آیات دیگر زمان نزول عذاب، نحس خوانده شده است، «ایّام نَحسات» ۴ اصولاً مبارک یا منحوس بودن زمان به خاطر حوادث تلخ و شیرینی است که در آنها واقع می‌شود و یا در خود زمان خصوصیّتی است که بر ما پوشیده است، چنانکه در قرآن از استغفار در سحرها ستایش شده که معلوم می‌شود در عنصر زمان خصوصیّتی است که ما نمی دانیم. 📚سوره فرقان، آیه ۱. 📚سوره ص، آیه ۲۹. 📚سوره آل عمران، آیه ۹۶. 📚سوره فصّلت، آیه۱۶. 🆔eitaa.com/ghadir_ch 🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂
۱۰ آذر ۱۴۰۰
✍ روزی بهلول داشت از کوچه ای می‌گذشت شنید که استادی به شاگردهایش می‌گوید: من در سه مورد با امام صادق(علیه السلام) مخالفم. 1⃣ یک اینکه می گوید خدا دیده نمی‌شود. پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد. 2⃣ دوم می گوید: خدا شیطان را در آتش جهنم می سوزاند در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد. 3⃣ سوم هم می گوید : انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد. 👈بهلول که شنید فورا کلوخی دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد. اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد. استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند. ♦️خلیفه گفت : ماجرا چیست؟ 🔹 استاد گفت : داشتم به دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد. و الان درد می کند. 🌷بهلول پرسید : آیا تو درد را می بینی؟ ♦️ گفت : نه 🌷 بهلول گفت : پس دردی وجود ندارد. ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد. ثالثا : مگر نمی گویی انسانها از خود اختیار ندارند ؟ پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم. 👌استاد اینها را شنید و خجل شد و از جای برخاست و رفت. 📚 مجموعه شهرحکایات ‌🆔eitaa.com/ghadir_ch
۱۰ آذر ۱۴۰۰
✔️مربی تربیتی 🔻در تعلیم و تربیت ♦️ بر مبنای فطرت، 🔹مربی با حضور خود، 👈فطرت متربی را بیدار میکند. ❗️در این مسئله چه نکاتی داخلی هستند؟ ✅۱)مربی تربیتی و ایمان: ادامه دارد... 📚 🆔eitaa.com/ghadir_ch
۱۰ آذر ۱۴۰۰
✔️جایگاه مادر در ادیان گذشته 👈همه ادیان الهی و متون دینی،نگاه ویژه ای به مادر داشته و احترام و تکریم وی را واجب می‌شمارند. 🌷پیامبران الهی افزون بر اینکه همواره پیروان خود را به احترام مادر سفارش می‌کردند، خود، بیش از همه، مادرانشان را تکریم و برایشان رحمت و مغفرت طلب می‌کردند. 🌺ابراهیم خلیل اللّه(علیه السلام) برای پدر و مادرش دعا می‌کند و از خداوند می‌خواهد آنها را بیامرزد: «رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَ لِوالِدَیَّ وَ لِلْمُؤمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسابُ؛ پروردگارا! در آن روز که حساب برپا می‌شود، من و پدر و مادرم و همه مؤمنان را بیامرز». (ابراهیم: ۴۱) ✅این کار حضرت ابراهیم(علیه السلام)افزون بر اینکه نشان دهنده بزرگی شأن و مقام مادر است، جنبه تربیتی نیز دارد و شیوه دعا کردن در حق پدر و مادر را به پیروان مکتب توحید می‌آموزد. 🆔eitaa.com/ghadir_ch
۱۰ آذر ۱۴۰۰
❓چه کنیم حوصله کودک را داشته باشیم؟ 4⃣کم بودن زمان مادر ✅برخی، هم حوصله دارند و هم آگاهی. از به هم ‌ریختگی خانه هم گریزان نیستند؛ امّا می‌گویند آزاد گذاشتن کودک، زمان می‌خواهد. 🌷وقتی کودک آزاد بود، مراقبت بیشتری می‌خواهد. وقتی منعی در برابر آزادی او نباشد و با استفاده از این آزادی هم خانه را به هم می‌ریزد، باید فرصتی برای مرتّب کردن خانه داشت؛ امّا بسیاری از مادرها، این فرصت را در اختیار ندارند. ❌در نتیجه، نباید کودکانشان را آزاد بگذارند؛ امّا..... 📚منِ دیگرِ ما، کتاب سوم 🆔eitaa.com/ghadir_ch
۱۰ آذر ۱۴۰۰
✔️استفاده از تبلت و تلفن هوشمند به عنوان ابزار همیشگی آرام کردن کودکان اشتباه بزرگی است!!! ❌ باعث ایجاد مشکلات ارتباطی؛ ❌ضعف مهارتهای اجتماعی ؛ ❌مانع رشد فکری آنها شود. ✅ارتباط چهره به چهره اعضای خانواده یا تجربه لمسی و گفتاری، با هیچ ابزار دیگری جایگزین نمیشود. 🆔eitaa.com/ghadir_ch
۱۰ آذر ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قالَ اللهُ تَعَالَی: ﴿إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا﴾ [اﻷحزاب: ۵۶] «أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلَی آلِ مُحَمّدوَعَجِّل فَرَجَهُم💎⭐️💎 🆔@ghadir_ch
۱۰ آذر ۱۴۰۰
✔️دعوت به ختم قرآن 🌷ختم دسته جمعی طلایه داران مکتب حاج قاسم ♦️ایجاد کننده: شبکه تربیتی بسیج (صالحین) 👈به مناسبت دومین سالگرد سید الشهدای مقاومت سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان، هدیه هزاران ختم قرآن کریم به پاس «یک عمرمجاهدت و ایثار» ایشان در جهت ایجاد امنیت ایران اسلامی https://quran.isca.ac.ir/khatm/join/4a452087-7780-425a-ba67-bcd8d2525995
۱۰ آذر ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ آذر ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱ آذر ۱۴۰۰