eitaa logo
کانال محتوایی غدیر
1.6هزار دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
4.2هزار ویدیو
120 فایل
اینجا یک رسانه است برای کسانی که منتظر یک اتفاق تازه اند.سامانه محتوایی غدیر اخلاقی/ معرفتی/ فرهنگی/ بصیرتی/ واخبارصالحین کرمان ارتباط با ما 🆔 @ahmadnm
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آشوب جهان و..... 🆔eitaa.com/ghadir_ch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به رسم ادب و ارادت هر روز صبح سلام می دهیم به ارباب بی کفن ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن✨ 🆔eitaa.com/ghadir_ch
💠 مے شود روشنی چشم من از ره برسد؟! انتظار من از امروز به آخر برسد؟! در ڪویرے ڪہ پر از سوز و پر از تشنگے اسٺ مے شود شبنمے از آیہ ڪوثر برسد. 🌱اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ 🌱 🆔eitaa.com/ghadir_ch
🌹🌹🌱🌹🌹🌱🌹🌹 سوره بقره ــ آیه ۲۱۳ كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ ۚ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلَّا الَّذِينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ ۖ فَهَدَى اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ ۗ وَاللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشَآءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ 🌹🌹🌱🌹🌹🌱🌹🌹
🌹🌹🌱🌹🌹🌱🌹🌹 🍃(تفسیر آيه ٢١٣سوره البقره):بعد از بيان حال مؤمنان و منافقان و كفّار در آيات پيشين، در اين آيه به سراغ يك بحث اصولى و كلّى و جامع در مورد پيدايش دين و مذهب و اهداف و مراحل مختلف آن مى‌رود. 🍃 نخست مى‌فرمايد: «انسانها (در آغاز) همه امّت واحدى بودند» (كانَ النّاسُ...). و در آن روز تضادّى در ميان آنها وجود نداشت،زندگى بشر و اجتماع او ساده بود،فطرتها دست نخورده، و انگيزه‌هاى هوى و هوس و اختلاف و كشمكش در ميان آنها ناچيز بود.(اين مرحلۀ اول زندگى انسانها بود) 🍃سپس زندگى انسانها شكل اجتماعى به خود گرفت.زيرا انسان براى تكامل آفريده شده و تكامل او تنها در دل اجتماع تأمين مى‌گردد (و اين مرحلۀ دوم زندگى انسانها بود) ولى به هنگام ظهور اجتماع،اختلافها و تضادّها به وجود آمد، چه از نظر ايمان و عقيده، و چه از نظر عمل و تعيين حقّ و حقوق هر كس و هر گروه در اجتماع. 🍃و اينجا بشر تشنۀ قوانين و تعليمات انبياء و هدايتهاى آنها مى‌گردد تا به اختلافات او در جنبه‌هاى مختلف پايان دهد (و اين مرحلۀ سوّم بود) 🍃 در اينجا «خداوند پيامبران را برانگيخت تا مردم را بشارت دهند و انذار كنند» (فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّين....). و اين مرحلۀ چهارم بود. 🍃در اينجا انسانها با هشدارهاى انبياء و توجّه به مبدأ و معاد و جهان ديگر كه در آنجا پاداش و كيفر اعمال خويش را در مى‌يابند براى گرفتن احكام و قوانين الهى آمادگى پيدا كردند و لذا مى‌فرمايد: «خداوند با آنها كتاب آسمانى به حقّ نازل كرد تا در ميان مردم در آنچه اختلاف داشتند حكومت كند» (وَ أَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتابَ....) . 🍃 و به اين ترتيب ايمان به انبياء و تمسّك به تعليمات آنها و كتب آسمانى، آبى بر آتش اختلافات فرو ريخت و آن را خاموش ساخت.و اين مرحلۀ پنجم بود. 🍃 اين وضع مدّتى ادامه يافت ولى كم كم وسوسه‌هاى شيطانى و امواج خروشان هواى نفس،كار خود را در ميان گروهى كرد، لذا آيه مى‌فرمايد: «در آن اختلاف نكردند مگر كسانى كه كتاب آسمانى را دريافت داشته بودند و بيّنات و نشانه‌هاى روشن به آنها رسيده بود. آرى! آنها، به خاطر انحراف از حقّ و ستمگرى در آن اختلاف كردند» (وَ مَا اخْتَلَفَ.....). و اين مرحلۀ ششم بود. 🍃در اينجا مردم به دو گروه تقسيم شدند: مؤمنان راستين كه در برابر حقّ تسليم بودند آنها براى پايان دادن به اختلافات جديد به كتب آسمانى و تعليمات انبياء باز گشتند و به حقّ رسيدند و لذا مى‌فرمايد: «خداوند مؤمنان از آنها را به حقيقت آنچه در آن اختلاف داشتند به فرمان خود هدايت فرمود» در حالى كه افراد بى‌ايمان و ستمگر خود خواه همچنان در گمراهى و اختلاف باقى ماندند (فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ .....). و اين مرحلۀ هفتم بود. 🍃 و در پايان آيه مى‌فرمايد: «خداوند هر كه را بخواهد و لايق ببيند به راه مستقيم هدايت مى‌كند» (وَ اللّهُ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ إِلى.....). اشاره به اين كه مشيّت الهى كه آميخته با حكمت او است گزاف و بى‌حساب نيست و از هر گونه تبعيض ناروا بر كنار است. تمام كسانى كه داراى نيّت پاك و روح تسليم در برابر حقّند مشمول هدايتهاى او مى‌شوند، اشتباهات عقيدتى آنها اصلاح مى‌گردد و از روشن بينيهاى مخصوصى بر خوردار مى‌شوند و آنها را از اختلافات و مشاجرات دنيا پرستان بى‌ايمان بر كنار مى‌دارد و آرامش روح و اطمينان خاطر و سلامت جسم و جان به آنها مى‌بخشد. 📚برگزیده تفسیر نمونه جلد دوم 🌹🌹🌱🌹🌹🌱🌹🌹 🆔eitaa.com/ghadir_ch
📜 🔅امام زمان (عج) ؛ ♦️همانا، من، امان و مایه ى ایمنى براى اهل زمینم؛ همان گونه که ستاره ها، سبب ایمنى اهل آسمان اند. 📚بحار، ج۵۳، ص۱۸۱ 🆔eitaa.com/ghadir_ch
✍گفته میشود که برخی به خاطر فشارهای معیشتی‌ای که وجود دارد و همه میدانیم و همه آن را لمس میکنیم، مردّدند که آیا در انتخابات شرکت بکنند یا نکنند؛ یا بعضی‌ها مثلاً میگویند «ما در دوره‌های مختلف به یک کسی با شوق رأی دادیم، بعد منجر شد به دلخوری، و در آخر دوره دلخور شدیم؛ پس بنابراین خوب است شرکت نکنیم در انتخابات»؛ بعضی از این حرفها زده میشود. به نظر میرسد که اینها استدلالهای درستی نیست. نبایستی این چیزها ما را دلسرد کند از مشارکت در انتخابات. اگر نابسامانی‌ای وجود دارد، اگر ناکارآمدی‌ای وجود دارد، ما باید آن را با انتخاب درست و انتخاب خوب جبران کنیم، نه با عدم انتخاب. ۱۴۰۰/۳/۱۴ 🆔eitaa.com/ghadir_ch
‼️واجب عینی بودن شرکت در انتخابات 🔷س 5496: آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟ ✅ج: واجب عینی است. 📕منبع: leader.ir 🆔eitaa.com/ghadir_ch