eitaa logo
اندیشه و قلم | احمد قدیری
26.6هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
396 ویدیو
95 فایل
پدر سه معصوم | نویسنده، پژوهشگر و‌ مدرس | دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل | سایت AhmadGhadiri.ir | توییتر، تلگرام، روبیکا و ویراستی @GhadiriNetwork | تماس @AhmadGhadiri
مشاهده در ایتا
دانلود
🇱🇧🇮🇷 در جمع بسیج دانشجویی حزب الله لبنان instagram.com/p/Bu7RKSoF2X-/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=brr0mxwufg64 شرح کامل دیدار و سخنان: yon.ir/Y8p1 @GhadiriNetwork
قدیری در دانشگاه علامه مطرح کرد: استفاده ابزاری نظام سلطه از سینما و سیاست گذاری جهانی در جشنواره‎ها به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، احمد قدیری کارشناس حقوق بین الملل در همایش «سینما سلطه» که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در تشریح پیوند سیاست و سینما گفت: وقتی ورزش که اساسا مربوط به ابدان است اینچنین سیاسی شده، دیگر سیاست زدگی سینما که مربوط به اذهان است نباید برای کسی عجیب باشد. وی افزود: ورود حکومت‌ها و یا صاحبان قدرت و ثروت در عرصه سینما اصولا به دو شکل کلی اعمال می‌شود که عبارت است از ورود مستقیم به عرصه‌ی تولید و نیز ریل گذاری محتوایی به واسطه فستیوال‌های سینمایی، به طوری که با انتخاب و گزینش نوع خاصی از فیلم‌ها، به اهالی سینما در سراسر جهان پیام «چه و چگونه بساز» را صادر می‌کنند. کارشناس حقوق بین الملل در ادامه به تحلیل انیمیشن‌ها و فیلم‌های بنامی چون «بابی اسفنجی», «شیرشاه»، «ابرذهن»، «۳۰۰»، «۲۰۱۲»، «روز استقلال» و «ایکس من» پرداخت و گفت در فیلم «شبی با پادشاه» به اعتبار آنکه خشایارشا داماد یهودیان بود، تصویری با شکوه و فرهیخته از وی به نمایش درآمد اما تنها چند ماه بعد، همان شخصیت تاریخی، در فیلم «۳۰۰» به اعتبار آنکه دور دوم جنگ‌های ایران و یونان -به عنوان مهد تمدن غرب- را رقم زد، آنطور وحشی و بربر نشان داده شد. قدیری افزود: فیلم «۳۰۰» محصول ۲۰۰۶، در شرایطی تولید و عرضه شد که نئوکان‌های دولت بوش گفتار تهدید آمیز نظامی علیه ایران را به اوج رسانده بودند و سرکوب تاریخ و تمدن ایران در راستای تکمیل پازل تهدید به جنگ قابل ارزیابی است. وی اضافه کرد: فیلم «۲۰۱۲» محصول ۲۰۰۹ نیز در شرایطی ساخته و عرضه شد که لفاظی‌های نظامی علیه ایران به اوج رسیده بود و سخن از پایان دنیا در سال ۲۰۱۲ به استناد تفسیر و تحریف تقویم قوم مایا و اشعار نوستراداموس، هدفی جز محتوم و مقدر نشان دادن جنگ در جهان نداشت. این کارشناس حقوق بین الملل گفت: وقتی ورزش که اساسا مربوط به ابدان است این‌چنین سیاسی شده، دیگر سیاست زدگی سینما که مربوط به اذهان است نباید برای کسی عجیب باشد. قدیری در پایان خاطر نشان کرد: این همه سیاست زدگی در سینما و پیوند زر و زور و تزویر تعجب آور نیست، چیزی که عجیب است اصرار برخی در برابر این واقعیت است که نظام سلطه، از سینما نیز استفاده ابزاری می‌کند. farsnews.com/news/13971222000730 instagram.com/p/Bu8hF6hn8j_/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=jl6yzcfjimdg @GhadiriNetwork
🔴 واقعا لازمه نام و اذان عنصر معلوم الحالی چون در فهرست انتخابی مؤذن‌های نرم‌افزار باقی باشه؟! @GhadiriNetwork
اینجا جاده ساری-فرح‌آباد، انبار و کارخانه عظیم فرآوری چوب، قتلگاه جنگل‌های شمال، و ده‌ها کامیون صف بسته برای تحویل اجسادِ درختان کهن و جوان. این درختان از کجا می‌آید؟ چوب خشک‌های زمین است که گردآورده‌اند شده؟! یا درختان قطع شده از جنگل‌های ایرانی رو به ویرانی؟ فارغ از موضوع زیست محیطی، چه حفاظت و حصاری برای این سلسله جبال چوب وجود دارد؟! مدیران این قبرستان درخت، نمی‌دانند که با یک خرابکاری ساده به‌وسیله‌ی یک پیت نفت و یک کبریت، آتشگاه نمرود به پا خواهد شد؟ و پلاسکویی دیگر و مهیب‌تر، اینبار در قلب مازندران... instagram.com/p/BvKFEy2HHPk/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=hzqaff8fz6on @GhadiriNetwork
سالی که نکوست... @GhadiriNetwork
عکس مربوط به فروردین ۸۹ و داخل مرز عراق (مهران) است، زمانی که آمریکایی‌ها هنوز حضور داشتند و با ادوات نظامی و خودروهای سنگینِ زره‌پوش در مرز مستقر بودند و زوار ایرانی و به خصوص جوان‌ترها را برای بازرسی بدنی، انگشت نگاری و اسکن چشم، به‌صف می‌کردند. اکنون اما با گذشت ۹ سال، رئیس جمهور آمریکا گلایه می‌کند که چرا با وجود ۷ تریلیون دلار هزینه در خاورمیانه، باید مخفیانه و در تاریکی به عراق سفر کند. آنکه عزت را به پاسپورت‌هایمان آورد، حاج قاسم بود. ظریف و روحانی انگ ذلت را بر شناسنامه‌هایمان زدند. instagram.com/p/BvM8nk9nNVn/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=4wkmrdfskkpd @GhadiriNetwork
🌺 میلاد مولای متقیان، امیر مؤمنان و روز پدر مبارک @GhadiriNetwork
سال مبارک 🌺 سفره‌ی نوروزمان با تصویر کامل شد @GhadiriNetwork