🔷 از میان گفتگویی در صفحه توییتر اینجانب:
🔹 یک سؤال از وجدانهای بیدار:
مایی که امروز نشستهایم و مجدانه در تمجید خدمت رسانی دیگران در سیل گلستان و لرستان و خوزستان #توییت میزنیم، اگر دفاع مقدس را میدیدیم میرفتیم؟
فرق #جهاد_مجازی با #فشار_ایمیلی دقیقا در چیست؟!
🔸 جنگ سخت هم نیاز به تبلیغات داشت.
تاثیر فضای مجازی، اکنون اگر اثری بیشتر از ستاد تبلیغات جنگ نداشته باشد، قطعا کمتر نیست.
رکن اطلاع رسانی و مطالبه گری البته مهم است، ولی حضور میدانی مهمتر.
🔹 نیاز به تبلیغات داشتن درسته، اما نه اینکه همه تبلیغ را بچسبند و اصل کار فراموش شود.
آن هم وقتی موبایل به دست بیش از حده اما بیل به دست کم داریم.
ضمن اینکه اونجا اینترنت قطع نیست!
میشه هر دو رو با هم داشت، تهران نشینی لازم نیست برای دوتا توییت!
(اینها اول از همه به خودم برمیگرده)
@GhadiriNetwork
twitter.com/GhadiriNetwork
🔷 پاسخ اینجانب به پرسش مهم مخاطب
(با اندکی تلخیص)
🔸 عرض سلام و ادب
جناب اقای قدیری، تشکر از مطالب مفید جلسه آن روز.
نقدی به فرمایشات شما دارم که مرتبط با اتهام معروف «توهم توطئه» است که گاهی خیلی هم اتهام نیست!
اینکه دشمن خیلی دقیق و زیر پوستی عمل میکنه رو قبول دارم، ولی گاهی در تحلیلهای منتقدین مذهبی سینما از جمله استاد شاه حسینی تعابیر و تحلیلهایی دیده میشود که منِ به ظاهر مذهبیِ ضد صهیونیسمِ انقلابی هم نمیتوانم هضم کنم، چه برسه به قشر روشنفکر!
تحلیلهای نشانه شناسی که شما ارائه دادید برخی منطقی بود و برخی غیر قابل پذیرش.
فرض کنید همه با برنامه و با منظور باشه؛ خب باشه؛ چه تاثیری بر مخاطب میتونه داشته باشه؟
وقتی پیام به مخاطب منتقل نمیشه، وقتی مخاطب نماد رو نمیشناسه، هرچی میخواد باشه باشه.
فلان، نماد عصای موسی باشه، خب باشه، چه انحرافی ممکنه ایجاد بکنه؟ چه محبوبیتی از صهیونیسم یا غیره در دل مخاطب به وجود میاره؟
شاید جهتگیریام را عوامانه و غیر هوشمندانه تلقی بفرمایید ولی دوست ندارم هر گزارهای را بدون تامل بپذیرم. خوشحال میشم پاسخها و تحلیلتان را بشنوم.
مؤید باشید
🔹 سلام و تشکر از لطف شما
توضیح مختصر آنکه القائاتِ مبتنی بر نمادها، تحققش منوط به دو مرحله است: کدگذاری و کدگشایی.
فعلا و عموما مرحله کدگذاری و شرطی سازی مخاطب است. به این صورت که یا نمادهای ایرانی و اسلامی را به تروریستها، اشرار و شیاطینِ شناخته شده منتسب میکنند، و یا با مهندسی معکوس، علائم آخرالزمانی و نشانههای حضرت مهدی را منفی جلوه میدهند (کدگذاری) تا پس از ظهور، خودبهخود در خودآگاه یا ناخودآگاهِ مخاطب، زدگی و وحشت ایجاد کند (کدگشایی).
به عنوان مثال در فیلم جنگیر، ابتدایش اذان پخش میگردد!
شاید کسی حین تماشا اصلا نداند اذان چیست، و اگر هم بداند، حواسش به پخش اذان در فیلم نباشد. اما ضمیر ناخودآگاه کارش را خوب بلد است.
بعدا حین شنیدن اذان، وحشت فیلم در ذهنش تداعی خواهد شد. و اذانی که قبلا شنیده نیز در ذهنش با تداعی و تبادر، معنای جدیدی خواهد یافت.
🔗 شرح جلسه مذکور:
farsnews.com/news/13971222000730
پینوشت | در آرشیو شخصی، متن مصاحبه «شان استون» را داشتم که مربوط به سال مسلمان شدنش بود، اکنون لینک و منبع آن در نت موجود نیست، با این حال بخشی از صحبتهای این کارگردان-بازیگر هالیوود را که مرتبط به موضوع است، عینا منتشر مینمایم:
به نظر من، کمپانی والت دیزنی مجری بخشی از سیاستهای گروهی است که آمریکاییها به آن «ایلومناتی» میگویند و در ایران به «فراماسونری» معروف است. والت دیزنی، از همه چیز سمبل سازی میکند. یعنی از پیغامهای پنهان زیادی در فیلمها و کارتونهایش استفاده میکند تا اهداف این گروه را برآورده کند.
شاید برای بعضیها عجیب باشد اما مثلاً در کارتون دامبو که در آن نماد اهرام همواره جلوی چشم مخاطب است، بر بزرگترین نماد ایلومناتی یعنی چشمی که در یک هرم است، تاکید میشود؛ چشمی که همه را زیر نظر دارد. کسانی که خودشان جزو این گروه هستند حواسشان هست و خوب تشخیص میدهند اما مردم عادی نه؛ به این نکات توجهی ندارند و این نمادها، تنها در ضمیر ناخودآگاه آنها، به عنوان نمادهایی مطلوب ذخیرهسازی میشود.
دیزنی دنیا را طوری به شما نشان میدهد که مردها و زنها در آرزوها غرق هستند، زنهای خوب همه پرنسس هستند و مردهای خوب پادشاه؛ زنها منتظرند پادشاهان روزی بیاید و آنها را با خود به سرزمین رویاهایشان ببرند. با این کارها بچهها را از دنیای واقعی دور میکنند و آنها را شستشوی مغزی میدهند و اینطور تلقین میکنند که تو اگر یک دختر هستی، بهترین وضعیت برای تو این است که یک پسر بیاید تو را ببوسد و با خود ببرد!
همه صنعت هالیوود دارای پیغام پنهان است و مثلاً همین اتفاق ۱۱ سپتامبر نیز با نمادهای ایلومناتی ارتباطات زیادی دارد. در حقیقت دو رقم ۱ موجود در ۱۱، ستونهای کابالیسم هستند. همینطور ساختمان پنتاگون که همان نشانه پنج ضلعی و نماد را شیطان را دارد. اگر از من بپرسید که این همه تلاش دولت آمریکا برای استفاده از نمادها در شئون مختلف زندگی مردم چیست، میگویم که هالیوود از نمادگرایی برای شرطی کردن مخاطبانش استفاده میکند تا بعداً با استفاده از همین سیستم کدگذاری و نمادگرایی، به خیال خود بتواند از مخاطب استفاده خاص خودش را ببرد.
[متن کامل مصاحبه در پست بعد]
@GhadiriNetwork
🔴 رازهای هالیوود در کلام کارگردان هالیوود
(بخش #یک از دو)
چند سال قبل و اندکی پس از مسلمان شدن «شان استون» کارگردان-بازیگر جنجالی هالیوود، مصاحبه مهمی با او از جانب یک خبرگزاری معتبر داخلی منتشر شد که اینک به دلیلی که نمیدانم، در آرشیو نت موجود نیست، هرچند اینجانب، آن را ذخیره داشته و اهم آن را بازنشر مینمایم:
🔸 شان! به عنوان یک کارگردان آمریکایی برای ما از تاثیر هالیوود بر روی بنیان خانواده بگویید.
🔹 سوال خوبیست. فکر کنم این سوال بیشتر به والت دیزنی و تاثیر آن مربوط بشود. به نظر من، کمپانی والت دیزنی مجری بخشی از سیاستهای گروهی است که آمریکاییها به آن «ایلومناتی» میگویند و در ایران به «فراماسونری» معروف است. والت دیزنی، از همه چیز سمبل سازی میکند. یعنی از پیغامهای پنهان زیادی در فیلمها و کارتونهایش استفاده میکند تا اهداف این گروه را برآورده کند.
شاید برای بعضیها عجیب باشد اما مثلاً در کارتون دامبو که در آن نماد اهرام همواره جلوی چشم مخاطب است، بر بزرگترین نماد ایلومناتی یعنی چشمی که در یک هرم است، تاکید میشود؛ چشمی که همه را زیر نظر دارد. کسانی که خودشان جزو این گروه هستند حواسشان هست و خوب تشخیص میدهند اما مردم عادی نه؛ به این نکات توجهی ندارند و این نمادها، تنها در ضمیر ناخودآگاه آنها، به عنوان نمادهایی مطلوب ذخیرهسازی میشود.
دیزنی دنیا را طوری به شما نشان میدهد که مردها و زنها در آرزوها غرق هستند، زنهای خوب همه پرنسس هستند و مردهای خوب پادشاه؛ زنها منتظرند پادشاهان روزی بیاید و آنها را با خود به سرزمین رؤیاهایشان ببرند. با این کارها بچهها را از دنیای واقعی دور میکنند و آنها را شستشوی مغزی میدهند و اینطور تلقین میکنند که تو اگر یک دختر هستی، بهترین وضعیت برای تو این است که یک پسر بیاید تو را ببوسد و با خود ببرد.
همه صنعت هالیوود دارای پیغام پنهان است و مثلاً همین اتفاق ۱۱ سپتامبر نیز با نمادهای ایلومناتی ارتباطات زیادی دارد. در حقیقت دو رقم ۱ موجود در ۱۱، ستونهای کابالیسم هستند. همینطور ساختمان پنتاگون که همان نشانه پنجضلعی و نماد را شیطان را دارد. اگر از من بپرسید که این همه تلاش دولت آمریکا برای استفاده از نمادها در شئون مختلف زندگی مردم چیست میگویم که هالیوود از نمادگرایی برای شرطی کردن مخاطبانش استفاده میکند تا بعداً با استفاده از همین سیستم کدگذاری و نمادگرایی، به خیال خود بتواند از مخاطب استفاده خاص خودش را ببرد.
@GhadiriNetwork
🔴 رازهای هالیوود در کلام کارگردان هالیوود
(بخش #دو از دو)
🔸 آیا نظر شما در مجموع نسبت به اثر هالیوود بر خانوداهها منفی است؟
حتماً! در غرب طوری شده که زن و مرد به دلایل واقعی عاشق هم نمیشوند و جنسیتها در حال یکی شدن است. مردها اقتدار و زنها قوه عشقورزی را از دست دادهاند. سیستم فرهنگی آمریکا به سمتی رفته که غرور و شخصیت مردها را له کرده است. طوری شده که زن راحت برمیگردد و به مرد میگوید: من تو و ۶ نفر دیگر را با هم دارم!
در غرب، مردها و زنها جداگانه سر کار میروند و میگویند به هم احتیاجی نداریم. زن به مرد میگوید من خودم از پس زندگیام بر میآیم و نیازی به تو ندارم.
زنها وقتی حامله میشوند و بعضاً معلوم نیست از چه کسی، میروند دنبال مردی که سرمایهدار باشد و بچه او را بزرگ کند. حتی سن مرد هم از این زنها ممکن است خیلی بیشتر و حتی در سن سالمندی باشد. اینها بلایایی است که هالیوود و نهادهای مشابه بر سر مردم آمریکا آوردهاند و در ادامه، آنچه شاهدش هستیم، بیماریهای روانیای است که زنان و مردان، به خاطر پارادوکسهای موجود در فضای بیرون با فطریات درونیشان، دچار آن میشوند.
باز هم برمیگردیم به همان داستان نقش آفرینی والت دیزنی در خانوادههای آمریکایی. مثلاً «بریتنی اسپیرز» از یک شوی معمولی در دیزنی شروع کرد و توانست توجهات خانوادههای آمریکایی را به اجرای خوب خود جلب کند. وقتی بزرگتر شد تبدیل به خواننده نوجوانان شد و تبعاً نسلی را با خود همراه کرد. برای دختر بچهها به سمبلی تبدیل شده بود و پیروی کنندگان زیادی پیدا کرد اما ناگهان به سکس رو آورد و ناخودآگاه بخش زیادی از پیروی کنندگان خود را وارد ورطه مسائل غیراخلاقی کرد و بدین ترتیب، به خانوادههای زیادی از لحاظ اخلاقی ضربه زد.
غرب طوری مغزها رو شستشو میدهد که همه به دنبال دنیای صرف و لذتهای آن باشند و فاسد شدن یک هنر محسوب میشود.
مرد یا زن برای پول دست به هر کاری میزنند. در آنجا طوری بزرگ میشوی که همش دنبال پول هستی ولی وقتی سن طرف بالا میرود و از قیافه میافتد دیگر هیچ کسی به او محل نمیگذارد و اینجاست که این انسانها تبدیل به موجودی میشوند که دست به همه جور اعمال شیطانی برای جلب توجه و یا تخلیه عقدههایشان میزنند.
🔸 آیا به نظر شما این بازیگرها به جنبش ۹۹٪ میپیوندند؟
امیدوارم اینطور بشود. همیشه این سوال بیداری وجدان مطرح هست. نیاز به آدمهای قویای است که این جریان را رهبری کنند. هوشمند باشند و تاریخ را بدانند و دشمن اصلی را بشناسند. دشمن اصلی امپراتوری انگلیس هست. این امپراتوری انگلیس مثل امپراتوری بابلیون (بابِل) است که حتی در آن زمان هم امپراتوری ایرانیان را نیز فریب داد. از آنجا همه بدبختیها شروع شد. این موضوع حتی در انجیل هم گفته شده. اینها قدرت را از زمان بابلیون به دست گرفتند و تا حالا هم جزو همان ۱ درصد هستند.
🔸 هالیوود چه قدر به پیاده سازی اهداف امریکا و اسرائیل در دنیا کمک میکند؟
🔹 نکته خوبی بود. مثلا عبارت «زایون» در فیلم ماتریکس وجود دارد که از اسرائیل هم قدیمیتر است و یک نماد از صهیونیست است. سیاست مدرن همان سیاست کثیف صهیونیستی است. همه چیزها زیر سر خانواده روچیلد است که خاندانی یهودی، شدیداً ثروتمند و انگلیسی هستند که نفوذ بالایی بر روی سیاستمداران غربی دارند. یادتان نرود که حتی نقشه خاورمیانه را هم حتی انگلستان کشیده است. کشورهایی که چند ده سال از تاسیسشان نمیگذرد، توسط انگلیس شکل گرفتهاند تا در آینده با کشورهای دیگری وارد جنگ شوند. نمیشود گفت همه چیز تقصیر یهودیهاست بلکه بریتانیا یهودیها را به فلسطین کوچ دادند. الان یکی از مشکلات ایران این است که همش روی یهود زوم کرده در حالیکه نقشه فلسطین، کویت و امارات را انگلیس کشیده است.
اگر توجه کنید ایران و اسرائیل تنها کشورهای غیر عرب هستند و طبیعتاً باید با هم رابطه مناسبی داشته باشند. حتی در ایران هم یهودیهای صلح طلب زیادی هستند مثلاً در شیراز. شما اگر ببینید ایران از زمان زرتشت، کشوری بوده که به ادیان دیگر احترام میگذاشته. خدا همه ملتها را مساوی آفریده است و الان که رئیس جمهور ایران علیه اسرائیل و کشتار فلسطینیها صحبت میکند، امکان جنگ بیشتر میشود و در این جنگ هم باز انگلیسها دارند نقشآفرینی میکنند.
عربستان و خیلی کشورها دارند کارهای شیطانی میکنند و این اشتباه هست فقط روی یهود زوم کنیم. ما این را باید بدانیم که دشمن اصلی بریتانیاست و نباید روی یهود گیر کنیم. مقصر اصلی آنها هستند.
@GhadiriNetwork
🎙 امروز ساعت ۵:۳۰ عصر در برنامه گفتگوی سیاسیِ رادیو گفتگو، شرحی خواهم داشت بر بیانیه گام دوم رهبر انقلاب با محوریت مبحث تمدن نوین اسلامی
@GhadiriNetwork
کارگاه سواد رسانه
مدرس: احمد قدیری
زمان: یکشنبه، ۸ اردیبهشت، ساعت ۱۴
مکان: سالن همایش کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی
@GhadiriNetwork
متن انتقادی حمید رسایی به رفتار لاریجانی و روحانی و مقایسه آن با وضعیتی مشابه در آلمان را آمدنیوز پوشش داده تا ضمن متنجس کردن نام رسایی، نمایشی باشد بر گسترهی پوشش دیدگاهها.
اگرچه مواضع رسایی برکسی پوشیده نیست، اما برائت او از اقدام آمدنیوز نقشه مذکور را نقش بر آب خواهد کرد.
@GhadiriNetwork
🚨 هشدار
تصمیم به کاهش تعهدات برجام اگر صرفا شامل افزایش چند آبشار سانتریفوژ و چند درصد غنیسازی بیشتر باشد، نگران کننده است!
پاسخ به آیسا و کاتسا، خروج آمریکا و انفعال و همراهی اروپا این نیست.
دولت یکبار میتواند از کارت اقدام متقابل استفاده کند.
هر طرحی بدون راه اندازی فردو فریب است.
@GhadiriNetwork