eitaa logo
اندیشه و قلم | احمد قدیری
23.2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
307 ویدیو
50 فایل
پدر سه معصوم | نویسنده، پژوهشگر و‌ مدرس | دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل | سایت AhmadGhadiri.ir | توییتر، تلگرام، روبیکا و ویراستی @GhadiriNetwork | تماس @AhmadGhadiri
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 دشنام «وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ» ۱۰۸ انعام ﻣﻌﺒﻮﺩﺍنی ﺭﺍ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺟﺎی ﺧﺪﺍ ﻣﻰﭘﺮﺳﺘﻨﺪ ﺩﺷﻨﺎم ﻧﺪﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺭﻭی ﺩشمنی ﻭ ﻧﺎﺩﺍنی ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺷﻨﺎم ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺩ. twitter.com/GhadiriNetwork @GhadiriNetwork
🎙 تحلیل فیلم سینمایی جوکر، دانشگاه افسری امام حسین، ۴ دی ۹۸ @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 آخرین راند ‏معاندان دو سوی مرز در آخرین راند درگیری، همه توان خود را در جنگ اعصاب علیه ملت بکار خ
✉️ ‏پیام مخاطبِ شناس الان تو مترو بودم، چند دختر کشف حجاب کرده تو ایستگاه‌ها و واگن‌ها پخش شدند، پاچه شلوارها را هم داده بودند بالا. خیلی تابلو دنبال ایجاد تنش و شلوغ کاری سازماندهی شده. برنامه‌ها برای تحریک و درگیری ظاهرا از امروز شده! @GhadiriNetwork
بررسی جامع پرونده‌ی انتخابات ۸۸ یکبار برای همیشه AhmadGhadiri.ir/post/62 @GhadiriNetwork
♟ کیش و مات ‏روحانی در اقدامی مشکوک بنزین را گران میکند، مردم اعتراض میکنند، شبکه نفاق فعال شده و کشته میگیرد، ضدانقلاب قتل را متوجه نظام کرده و برای چهلم فراخوان میدهد، نظام برای مقابله با ناآرامی مراسم ختم را منع میکند، ضدانقلاب خونخواه ‎ میشود و نظام خونخوار او! @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🎞 سینما و سیاست رئیس سابق موساد در مصاحبه‌ اخیرش فاش کرده است که بنیامین نتانیاهو در سال ٢٠١١ به نی
🎞 شبیخون سینمایی با جوکر جوکر این ضدقهرمان سینمای آمریکا و دشمن ابرقهرمانی به نام بتمن، این‌بار در قامت قهرمانی ظاهر می‌شود که اگر برای مخاطب محبوب نباشد، محترم هست. روایت داستان، حول محور دلقکی است که روح و روان‌ش زیرپای جامعه‌ی خشک و خشن له شده و طی سلسله اتفاقاتی همه چیزش را از دست می‌دهد. شغل، درآمد، مشاوره، داروهای اعصاب، هویت و شرافت خانوادگی، مادر و حتی مجری و برنامه محبوب تلویریونی، از دست رفته‌های اوست؛ و در عوض یافتن خویش و هدف‌ش، ستانده‌ی او از تمام چالش‌هاست. حرکات موزون جوکر بعد از توفیق در انتقام، دلالتی است بر رقص رهایی و آرامش بعد از چالش. شهری که یک بیمار را به دلیل مشکلات مالی از مشاوره رایگان کلینیک روانی محروم می‌کند، در نهایت و بعد شهرآشوب مجبور می‌شود این‌بار او را به عنوان مجرم در بازداشتگاه مورد واکاوی شخصیت قرار دهد؛ و این شاید بزرگترین وجه دراماتیک است. فیلم، خلاف تحلیل‌های ساده انگارانه، به هیچ‌وجه علیه سرمایه‌داری و حتی سرمایه‌داران نیست و از آن حیث به گرد پای «عصر جدید» چاپلین نمی‌رسد. آنچه در اینجا بد است، جامعه و افراد آن است. نهایت چالش جوکر با آنچه «سرمایه‌داری» خوانده می‌شود شلیک به سه مردی است که در مترو یک زن و شخصیت جوکر را مورد آزار قرار می‌دهند و بعدا در فیلم بیان می‌شود که پولدار نیز بوده‌اند و حتی اثری از ثروتمند بودن آن‌ها در تیپ و سوار مترو شدن‌شان نیست. اما فارغ از ابعاد فرهنگی و جامعه شناختی، این فیلم کارکرد سیاسی امنیتی مهم و هدفمندی نیز دارد. جوکر همانند «۳۰۰» و «۲۰۱۲» که در بزنگاه‌های برخورد تمدنی بر پرده ظاهر شدند، درست در بحبوحه براندازی و جنگ‌های ترکیبی منطقه رونمایی می‌شود و عجیب آنکه در آشوب آبان‌ماه پیامک‌های انبوهِ دعوت به تماشای فیلم همراه با لینک دانلود، برای مردم ما ارسال می‌گردد! کارکرد جوکر برای هر جامعه متفاوت است. برای جامعه آمریکایی تخلیه حس انتقام‌جویی است و برای جوامع جهان سومی تحریک حس انتقام. برای جوامع توسعه یافته با شاخص‌های رفاهی بالا، جوکر کبریت بی‌خطر است. خصوصا که قهرمان داستان در ادامه مجری بی‌گناه، محبوب و فرهیخته‌ای را می‌کشد که نوع آن افراد و برنامه‌ها در عالم واقع برای مخاطب غربی بسیار محبوب و پرمخاطب هستند. از این رو در ادامه، حس همذات پنداری با جوکر در مخاطب غربی تا حد زیادی رنگ می‌بازد اما برای مخاطب شرقی به دلیل پیوست‌های متفاوت فرامتنی همچنان پابرجاست. فارغ از آنچه بیان شد و به فرض عدم تفاوت در نگرش جوامع غربی و شرقی به فیلم، از آنجایی که درحال حاضر ونزوئلا، چین، عراق، لبنان، بولیوی و ایران درگیر مدل مشابهی از آشوب هستند، نتیجه این شبیخون سینمایی، شتاب دهی به بحران است. همچنان‌که وقتی بیماری تب دارد، دادن گرمای بیرونی به او منجر به تشنج و مرگ می‌شود اما همان حرارت برای فرد عادی در حالت عادی، گرما یا نهایتا گرمازدگی درپی دارد. الگوی جوکر ممکن است همچون داعش و بسیاری مخلوقات دیگر غرب، به صورت کلی یا جزئی، دیر یا زود به خودشان کمانه کند، اما فعلا ساخته شده است تا علیه شرق استفاده شود؛ خصوصا که به طور ویژه‌ای، انگشت شمار نقاب‌های دلقکی که در عراق و لبنان استفاده شد، توسط ماشین تبلیغاتی غرب رسانه‌ای گشته تا تکمیلی باشد بر پروسه الگوبرداری و تکثیر آن. @GhadiriNetwork
🤡 سیرک براندازان ‏خبر مهم رسانه سعودی را ببینید: از براندازی سراسری در ایران رسیدند به دورهمی زندانیان در اوین! @GhadiriNetwork
🔴 مرگ تدریجی ‏برای فرار از فشار غرب به NPT تن دادیم برای خلاصی از تحریم مبتنی بر ادعای نقض NPT به برجام رسیدیم برای رهایی از کارشکنی آمریکا در برجام به اینستکس راضی شدیم برای استفاده از اینستکس تصویب FATF لازم است برای تأییدیه FATF خودتحریمی مالی و نظامی ضرورت دارد که معنایی جز خودکشی ندارد @GhadiriNetwork
4_5924938677963718671.pdf
2.82M
📄 فایل PDF «بررسی جامع انتخابات ۸۸ یکبار برای همیشه» ادله‌ی سلامت انتخابات، نظرسنجی‌های داخلی و خارجی، مداخلات خارجی، بانیان داخلی تحریم‌ها و مؤلفه‌های بازتولید فتنه AhmadGhadiri.ir/post/62 @GhadiriNetwork
🔵 اعترافات تلویزیونی ‏«اعتراف» یا به نام حقوقی‌اش «اقرار» محکم‌ترین ادله اثبات دعوا در همه نظام‌های حقوقی دنیا است. مشکل اپوزوسیون نیز اثرگذاری بالا است که جانی خود به جنایت اقرار و ابعاد آن را تشریح می‌کند. پخش از تلویزیون برای افکار عمومی، به دلیل عمومی بودن جرم و دامنه آن است. ما چرا بازی می‌خوریم؟ ۹۸/۱۰/۸ @GhadiriNetwork
🔵 فقط برای عادل ‏از یک سو سلبریتی‌ها را برای سواری گرفتن دوباره در انتخابات از مالیات معاف می‌کنند و از سوی دیگر به کمک عوامل اجیر شده آن سوی مرز با انتشار تصاویر تیزبین‌ترین هنرمند منتقد دولت سعی در خفه کردن افراد متعهد دارند. تراژدی ماجرا اما جایی است که سلبریتی‌ها فقط برای «عادل» گریه می‌کنند! @GhadiriNetwork