eitaa logo
استاد محمدی قائینی
806 دنبال‌کننده
175 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پیشینه شناسی نگارش قواعد فقهیه بین اهل سنت و شیعه 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 2 📆 تاریخ 19/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 انواع قواعد فقهیه و دسته بندی 5گانه قواعد 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 3 📆 تاریخ 19/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بررسی انواع دیدگاه ها درباره گستره حجیت عقل 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 2 📆 تاریخ 19/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 گفتاری مهم از آیت الله محمد محمدی قائینی درباره شهید 💢 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔻 انتقاد از ژست های که دعوت به می کنند. 🔻 ضرورت انتقام خون شهید فخری زاده و 🔻 دانشمند هسته ای، حمله به حیثیت و شخصیت یک است. 🔻 لزوم حراست از حیثیت و ایرانیان در مقابل دشمنان 🔻 ترور و دانشمندان هسته ای، نتیجه عدم واکنش سریع و انفعال 🔻 انتقام و اقدام متقابل، یک اقدام منطبق بر @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 45 📆 تاریخ 22/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 45 📆 تاریخ 22/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بیانات آیت الله درباره خدمات و شخصیت مرحوم آیت الله ، رئیس فقید جامعه محترم مدرسین @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
💢 گزیده ای از بیانات آیت الله محمد درباره مرحوم آیت الله رحمه الله علیه 💢 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔻🔻 ارتحال ، صابر، مومن و زاهد آیت الله یزدی را به امت انقلابی، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه و جامعه مؤمنین تسلیت عرض می کنیم. 🔻🔻 آیت الله یزدی کسی بود که مخلصا لله از ابتدای جوانی تا پایان عمرش با احساس مسئولیت، تلاش کرد و همه عمرش را اسلامی کرد و همه توان خود را در اختیار امام راحل و مقام معظم رهبری قرار داد. 🔻🔻 آیت الله یزدی به معنای واقعی کلمه بود. 🔻🔻 آیت الله یزدی در همه عرصه ها و زمینه هایی که انقلاب اسلامی نیاز داشت، حاضر بود. 🔻🔻 بر راه حق یکی از ویژگی های مهم مرحوم آیت الله یزدی بود. 🔻🔻 و شجاعت ویژگی دیگری بود که ایشان را متمایز می کرد. ایشان در بزنگاه هایی که بسیاری سکوت می کردند، با سخن می گفت و موضع می گرفت. 🔻🔻 کمتر کسی دارای چنین بود که در صحنه علم و عمل توامان حاضر باشد. 🔻🔻 آیت الله یزدی واقعا یک بود. انشالله خدای متعال فقدان این عالم بزرگوار را برای امت اسلامی جبران نماید. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 46 📆 تاریخ 23/9/1399
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 46 📆 تاریخ 23/9/1399
فلسفه 46.mp3
27.49M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 46 📆 تاریخ 23/9/1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد محمدی قائینی
#روش_تحصیل_درس_خارج #گام_های_اجتهاد #پنج_مرحله_کلیدی #استاد_محمدی_قائینی ⏪ مرحله دوم: بخش 3 🔻🔻 چن
💢 : عدم اکتفا در تقریرنویسی به مطالب کلاس 🔹🔸 طلبه باید ابتدا به کتب مرجع مراجعه کند و ببیند آیا مطالب همان‌گونه که استاد گفته، آمده است یا نه؟ در مرحلۀ دوم باید ببیند که آیا معنایش همان است یا نه؟ امکان دارد ما به‌گونۀ دیگری بفهمیم. در فهم کسی برای دیگری حجت نیست. مجتهد به فهم دیگران کاری ندارد. علاوه‌براین باید منابع دیگر را نیز ببیند؛ مثلاً اگر استاد سه کتاب لغت را ملاحظه کرده، طلبه باید کتاب‌های دیگر را نیز بررسی کند. شاید در کتابهای دیگر به‌شکل دیگری آمده باشد! یا معنای دیگری ذکر شده باشد که اگر استاد نیز آن را ببیند، نظر خود را تغییر دهد! 🔹🔸 مطالب باید تجزیه‌وتحلیل شود. استاد شاید هنگام تدریس یک روایت را بیشتر بیان نکند. شخص محقق باید روایات دیگر را نیز ملاحظه کند تا نکات احتمالی دیگر را دریابد. ممکن است چیزی استفاده کند که در روایاتی که در کلاس بررسی شده است، وجود نداشته باشد. ممکن است مشهور به دو روایت استناد کرده باشند و روایات دیگر را نامعتبر بدانند، اما اگر طلبه بررسی بیشتری کند، روایات معتبر دیگری را تشخیص دهد. ممکن است روایات را به چند دستۀ مصححه، معتبره و مقبوله تقسیم کند. برخی از روایات را از راه می‌شود احیا کرد. اینکه گاهی فتاوا کاملاً تغییر می‌کند، علتش همین است که محقق قبلی چیزهایی را ندیده و محقق بعدی آنها را دیده است! تابه‌حال می‌گفتند که دیۀ کافر ذمی ۸۰۰ درهم و مسلمان ۱۰۰ دینار است؛ اما اگر روایات را بیشتر بررسی کنند، ممکن است نظر جدیدی ارائه شود. تابه‌حال می‌گفتند که زن از زمین ارث نمی‌برد، ولی ممکن است شما پس از بررسی روایات، بفهمید که بین زن و مرد دراین‌باره فرقی نیست. البته منظور این نیست که حتماْ حرف جدیدی زده شود، بلکه مهم فهم روایت است. 🔹🔸 شما باید به‌دنبال منابع دیگر بروید و به استدلال استاد اکتفا نکنید. لازم هم نیست در همان باب باشد، بلکه ممکن است در باب‌های دیگر باشد. خیلی از مطالب در باب‌های دیگر آمده است. شما باید هر منبعی را که احتمال می‌دهید مطلب جدیدی در آن آمده است، جست‌وجو کنید. 🔹🔸 پیش‌تر در باب حلق لحیه حداکثر ۶ یا ۷ دلیل پیدا می‌کردند؛ اما اکنون طلبه ای جوان ۲۳ یا ۲۴ دلیل از آیات، روایات، اجماع، شهرت، بنای عقلا و… به‌‌دست آورده است. ۷ دلیل کجا و ۲۴ دلیل کجا! به ذهن علمای سابق خطور نکرده بود که ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد. آیا ریش پرفسوری جایز است یا نه؟ بعضی مراجع می‌گویند جایز است و به روایتی که عبارت لحیه در آن آمده، استدلال کرده‌اند و می‌گویند: لحیه به چانه گفته می‌شود و تمسک به لغت کرده‌اند. آن مجتهد شاید تنها یک کتاب لغت را دیده باشد و یا براساس عرفِ مکانِ سکونت خود لحیه را این‌گونه معنا کرده باشد، ولی شما به کتب متعدد مراجعه می‌کنید و می‌فهمید که جایز نیست. محقق در مقام نوشتن مطالب استاد باید همۀ مطالب را بنویسد و سپس توسعه دهد. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مقام معظم رهبری: 🔹🔸 اینکه یک روحانی عبا بر دوش بکشد و بگوید من به کارهای کشور و کاری ندارم، این افتخار نیست، این است. 🔹🔸 روحانی باید از چنین نظامی که قانونش اسلام است، است، استقبال کند با همه وجود. 🔹🔸 مراجع تقلید گفته اند که ما را حرام قطعی می دانیم. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💢 المقام الثانی: فی من تجب علیه صلاة الجمعه 🔰️ جلسه 47 📆 تاریخ 24/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 💢 جواز تقلید از مجتهد میت 🔰️ جلسه 47 📆 تاریخ 24/9/1399 @ghaeeni
💢 یکی از منابع قابل مراجعه برای تحقیق طلاب گرانقدر، اثر صلاة الجمعه مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری از فقهای معاصر است. 💢 این اثر در 340 صفحه توسط جامعه مدرسین منتشر شده است و شرح قواعد الاحکام علامه حلی است. 💢 مولف کتاب، فرزند مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری است و دقت های فقهی ایشان زبانزد اهل فضل است، لذا می توان برای تکمیل تحقیقات به این کتاب شریف مراجعه نمود. @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خارج فقه25.9.99.mp3
16.11M
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💢 المقام الثانی: فی من تجب علیه صلاة الجمعه 🔰️ جلسه 48 📆 تاریخ 25/9/1399 @ghaeeni