eitaa logo
استاد محمدی قائینی
809 دنبال‌کننده
175 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
فلسفه 38..mp3
28.69M
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 38 📆 تاریخ 9/9/1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 39 📆 تاریخ 10/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 39 📆 تاریخ 10/9/1399 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 40 📆 تاریخ 11/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 40 📆 تاریخ 11/9/1399 @ghaeeni
هدایت شده از رهبر حوزه‌ها
🔰اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي كلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. 🔸خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از بركات ايشان استفاده نمايند. (لطفا جهت سلامتی حضرت آیت الله مصباح یزدی حمد و صلوات قرائت فرمایید). 📚 کانال رهبر حوزه‌ها 🌐@Khamenei_Hawzah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بررسی معانی گوناگون واژه عقل 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 1 📆 تاریخ 12/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تفاوت قاعده فقهیه و اصولیه 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 1 _ بخش اول 📆 تاریخ 12/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تفاوت قاعده فقهیه و اصولیه 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 1 _ بخش دوم 📆 تاریخ 12/9/1399 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 : حضور زنده و مستمر 🔰️ بزرگ‌ترین آفت این است که گاهی در درس حاضر باشیم و گاهی غیبت کنیم. باید داشته باشد تا پیوند مطالب از هم نگسلد. بعضی از مسائل بسیار عمیق است و به مقدمات نیاز دارد. اگر در قسمتی از درس حضور نداشته باشید، نمیتوانید نتیجه بگیرید. 🔰️ پس حضور پیدا نکردن حتی اگر موجه باشد، ضربه زیادی به یادگیری وارد میکند. اثر وضعی میگذارد. این جزءالعله است. شخصی میگفت: مرحوم آیت الله بروجردی ۱۶ سال خارج گفتند و من حتی یک جلسه غایب نشدم. کسی که اینقدر به شرکت در درس اهمیت میدهد، خیلی به نزدیک خواهد بود. در درس نیز باید مقید باشد که چیزی را از دست ندهد. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
⏪ مرحله دوم: بخش 1 💢 : پیاده کردن مطالب 🔰️ طلبه پس از اینکه از کلاس خارج شد، باید دروس را پیاده کند. صرف حاضر شدن در درس، هرچند استاد قوی باشد و مطالب عمیق را بیان کند، اثر ندارد. معلومات عمومی انسان اضافه میشود و با ابواب مختلف آشنا میگردد، ولی مجتهد نمیشود. 🔻🔻چگونگی پیاده کردن 🔻🔻 ۱ـ : برخلاف کسانی که گمان می‌کنند مباحثه فقط برای سطح است، باید گفت که مباحثه برای درس خارج نیز لازم است. مباحثه در سطح برای خوب فهمیدن و جمع آوری مطالب است؛ یعنی آیا مطالب عنوان شده، همان مطالب کتاب است یا خیر و آیا درست فهمیده ام یا نه؟ 🔸🔹 اما در تحقیق و پژوهش لازم است و میخواهیم به واقع برسیم، بنابراین حتماً باید مباحثه انجام شود تا راه رسیدن به اجتهاد آسان شود. برای اجتهاد با علوم مختلف سروکار داریم، اما در علوم دیگر تنها با همان علم کار داریم؛ مثلاً در فقه میتوان فقط لمعه را خواند؛ در تفسیر فقط کتاب تفسیری خواند و در عقاید فقط مطالب مربوط به عقاید را خواند؛ ولی اجتهاد با علوم مختلف ارتباط دارد و باید تفسیر، رجال، اصول و… را به خوبی دانست. 🔹🔸 در کیفیت استدلال مطالب، بسیار مهم است. چه بسا برای اثبات یک موضوع علمی، روشهای مختلفی وجود داشته باشد، اما همۀ روشها صحیح نباشد. ممکن است روشی، روش دیگر را تخطئه کند؛ مثلاً برای اثبات توحید حدود ۱۳ دلیل و برهان اقامه شده، اما برخی از آنها اشتباه است و برخی نیز به متمم نیاز دارد. در اثبات مطالب، روشها مختلف است و ممکن است کسی از راهی دیگر بخواهد مطلب را اثبات کند و از آیه یا روایت به گونۀ دیگری استفاده نماید. 🔸🔹 در میخواهیم به مطالبی که از نظر ما صحیح است، دست پیدا کنیم؛ بنابراین باید بتوانیم همۀ اقوال و ارجاعات را در ذهن تثبیت کنیم؛ حتی در بحث لغوی باید به چند کتاب لغت مراجعه و آنها را نقل و نقد کنیم. 🔸🔹 گاهی انسان به تنهایی نمیتواند به مطالب موردنظر دست یابد و باید در مباحثه حل شود. در روایت آمده است که «أَعْلَمُ النَّاسِ مَنْ جَمَعَ عِلْمَ النَّاسِ إِلَى عِلْمِهِ» (داناترین مردم کسی است که علم دیگران را به علم خود اضافه کند). ویژگی مباحثه این است که آنچه را نفهمیده ایم، میتوانیم درک کنیم. 🔸🔹 روش عادی این است که باید مباحثه انجام شود؛ حتی بعضی از بزرگان با اینکه مجتهد بودند تا اواخر عمر همان مطالب را مباحثه میکردند. یک فقیه که درس خارج نیز میگوید، میتواند مباحث علمی را با فقیهی دیگر تبادل کند. فهم دیگران برای ما مهم است، هرچند نابغه یا مستعد باشیم. 🔸🔹 از که در همۀ فنون مسلط بود، نقل شده است که میگفت: با هر صاحب فنِ واحد که مباحثه کردم، شکست خوردم! مثلاً با کسی که فقط فقیه بود یا فقط اصولی بود یا فقط علم هیئت میدانست، وقتی مباحثه کردم، شکست خوردم! ولی با هر صاحب فنونی که مباحثه کردم، سرآمد بودم. این خود اقرار بر این است که عمر و ظرفیت انسان محدود است، بنابراین در هر رشته های باید با متخصص آن فن مباحثه کرد. 🔸🔹 در نباید فقط تبادل مطلب باشد، بلکه باید داشته باشیم. هرکسی ممکن است مطلب را به نوعی فهمیده باشد، یا گاهی استاد چیزی گفته که دیگری نشنیده است. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
🌐 برای به مطالب کانال به لینک های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻 🔰️ آشنایی با استاد محمدی قائینی _ بخش اول https://eitaa.com/ghaeeni/46 🔰️ آشنایی با استاد محمدی قائینی _ بخش دوم https://eitaa.com/ghaeeni/47 ◽️◾️◽️◾️◽️◾️◽️◾️◽️◾️ 1⃣ بخش اول: آیا مکتبی به نام مکتب قم و نجف داریم؟ 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/64 2⃣ بخش دوم: واکاوی معانی و اطلاقات واژه 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/65 3⃣ بخش سوم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی در تفقه، بخش نخست: مکتب اصولیون🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/73 4⃣ بخش چهارم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی تفقه، بخش دوم: مکتب اخباریون🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/94 5⃣ بخش پنجم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی تفقه، بخش سوم: رویکرد قواعد گریز🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/106 6⃣ بخش ششم: بررسی : شکل گیری مکتب نجف🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/124 7⃣ بخش هفتم: بررسی : مولفه های اصولی 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/133 8⃣ بخش هشتم: بررسی : نجف، مساوی آیت الله خویی نیست 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/175 9⃣ بخش نهم: بررسی : روش فقهی آیت الله خویی 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/195 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 1⃣ ضرورت 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/296 2⃣ انواع 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/305 3⃣ ارزیابی انواع 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/334 4⃣ ارزیابی انواع 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/341 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 💠 برای دسترسی آسان به مطالب استاد محمدی قائینی با موضوع به آدرس های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻 ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ 📌 : حضور مستمر و پویا https://eitaa.com/ghaeeni/425 📌 : بخش اول: پیاده کردن مطالب https://eitaa.com/ghaeeni/426 📌 : بخش دوم: روش پیاده کردن مطالب https://eitaa.com/ghaeeni/437 📌 : بخش سوم: مثال هایی برای پیاده سازی مطالب https://eitaa.com/ghaeeni/452 📌 : عدم اکتفا به تقریرنویسی https://eitaa.com/ghaeeni/474 📌 : عرضه مطالب به استاد https://eitaa.com/ghaeeni/503 📌 : داشتن دید نقادانه https://eitaa.com/ghaeeni/514 📌 : بخش اول https://eitaa.com/ghaeeni/532 📌 : بخش دوم https://eitaa.com/ghaeeni/574 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 💠 برای دسترسی آسان به بیانات درباره مسائل و رخدادهای ، به لینک های زیر مراجعه بفرمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ♻️ واکنش به بحث های مطرح درباره با 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/348 ♻️ واکنش به اظهارات جنجالی 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/226 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی درباره شخصیت آیت الله شیخ محمد 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/468 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی درباره شهادت شهید 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/461 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی درباره شخصیت حضرت آیت الله 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/563 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی به مناسبت شهادت سلیمانی و المهندس 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/586 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی درباره 88 و 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/554 ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ 🆔 @ghaeeni ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 41 📆 تاریخ 15/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 41 📆 تاریخ 15/9/1399 @ghaeeni