🔻حجتالاسلاموالمسلمین سعیدی خطیب جمعه امروز قم:
⭕️ وزیر آموزشوپرورش در مورد سند ۲۰۳۰ به ملت تضمین دهد
● #سند2030 آن است که نظام آموزشی ما، سبک زندگی و فلسفه حیات را بر اساس مبانی غربی به کودکان ما بیاموزد؛ دلیل اینکه روی این سند این همه کار میشود آن است که در این سند، دستورات و توصیههایی است که آموزش و پرورش مناسبات فکری دانش آموزان را به شکلی تربیت دهد که #سرباز_انگلیس و آمریکا باشند؛ همان کسانی که به آدمکشی عادت دارند و اخم نیز به ابرو نمیآورند.
● وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این دستگاه باید به ملت تضمین بدهند که اجازه پیاده شدن این سند را نخواهند داد.
● سند دومی که رهبر انقلاب به آن پرداختند، #سندتحول در آموزش و پرورش است. جمهوری اسلامی ما نیازمند آموزش و پرورش تحول آفرین است و تا زمانی که این نظام آموزشی متحول نشود، نمیتواند تفکر تحولگرا را ایجاد کند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند، این سند تحول یک ریل گذاری است که میتواند آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند.
https://eitaa.com/gharar_at/4640
ارسالی از اعضا👇
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن سپاس وافر از دقت و تلاش هوشمندانه مقام معظم رهبری در نگارش #بیانیه #گام_دوم. نکاتی در تحقق اهداف انقلاب در #گام_دوم به نظرم رسید که تقدیم میکنم. به عنوان مقدمه، جدیت و اقتدار لازم را در اجرای بایسته ها و پرهیز از نبایسته ها ضروری می دانم.
✅ بایسته هایی برای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در #گام_دوم
1⃣ تخصص گرایی
یکی از بایسته ها در همه بخش های کشور اعم از قوای سه گانه، وزارت خانه ها، نهادها، ادارات، سازمان ها، مراکز نظامی، علمی، آموزشی و... ضرورت تخصص گرایی و داشتن دانش لازم در زمینه فعالیت خویش است. چون داشتن دانش و تخصص و مهارت در هر زمینه باعث آگاهی همه جانبه از چند و چون آن میگردد که نتیجه اش پرهیز از یک سویه نگری و انجام شایسته وظایف محوّله خواهد شد. گرچه در انتصابها و استخدامها این رویه معمول است اما مصلحت اندیشی ها و توجیه ها و ... باعث شده در بخش مهمی از ارکان و مراکز، این رویه لازم، نادیده گرفته شود. اما در فصل کنونی انقلاب که نیاز به جهش به سوی اهداف بلند تمدنی هستیم لازم است هم برای امور مختلف متخصص تربیت شود و هم برای هر امری متخصص واقعی آن گزینش گردد.
2⃣ تمرکز بر یک شغل
از آنجا که هر شخص، ظرفیت و فرصت محدودی برای فعالیت سازمانی خود دارد و باتوجه به توانایی اش مسئولیتی به دوشش نهاده شده، از این رو چنانچه غیر از کار اصلی اش مشغله ای به او سپرده شود موجب چندگانگی در فکر و وقت و اهداف شده و بهره وری لازم را نخواهد داشت. ساختار فکری و ذهنی و جسمی نوع انسانی به گونه ای است که اگر متمرکز در یک گرایش و کار و مشغله باشد شکوفایی استعداد و بروز خلاقیت و ابتکار عمل و بهره وری در امور را در پی خواهد داشت که پیش برنده اهداف یک مجموعه است.
3⃣ نظارت قوی فراسازمانی
اگر همه بدانند که حتمآ باید به کسانی که هیچ گونه اغماضی ندارند حساب پس دهند و همه فعالیت هایشان باید منضبط و قانونی باشد این واهمه موجب انضباط کاری و سیر قانونی در فعالیت ها خواهد شد و رسیدن به اهداف پیش بینی شده را آسانتر خواهد ساخت.
4⃣ کیفیت و بهره وری بالا
تاکنون سعی مسئولان و دست اندرکاران امور این بوده که به جهت آمار دادن به مقامات بالاتر، بیشتر به دنبال کاستن از کیفیت و در عوض افزایش کمّی در نظر بوده که این نگره باعث غفلت از لزوم کیفیت و بهره وری در کارها شده است. در برهه حاضر نیاز مبرم به ارتقاء کیفی است تا هم موجب اعتماد مردم گردد و هم اتقان و استحکام در همه زمینه ها به ارمغان آید.
✅ نبایسته هایی در جهت پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در #گام_دوم
1⃣ پارتی بازی و رانت و رشوه
2⃣ بی اهتمامی و آسان گیری در اجرای قوانین
3⃣ سیاسی کاری و رنگ سیاسی دادن به امور
4⃣ آمار محوری و کار برای گزارش دهی
لازم به ذکر است به جهت روشن بودن امور ۴ گانه فوق و جهت طولانی نشدن متن، از توضیح و تبیین پرهیز گردید.
به نظر می رسد رعایت نکات ۸ گانه مذکور عمده مشکلات پیش راه انقلاب را زدوده و راه برای پیشبرد اهداف مقدس آن هموار خواهد شد " ان شاء الله.
🖌 جعفر علی نقی
https://eitaa.com/gharar_at/4640
.
♻️ فرصت سازی یا فرصت سوزی
🔸نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب
🔹قسمت اول
🔰 حمید رسایی: حضرت آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه علمیه قم/ سلام علیکم / مطابق اخبار اعلام شده قرار است در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان (چهارشنبه، سوم رمضان) اولین دیدار طلاب و روحانیون حوزه علمیه «سراسر کشور» با مقام معظم رهبری صورت بگیرد، چیزی شبیه به دیدارهای ماه رمضان دانشجویی، اقدامی دیر هنگام اما ان شالله در آستانه گام دوم انقلاب با برکت اگر متولیان برگزار کننده این مراسم، چند نکته را در نظر بگیرند. این موارد را یادآوری می کنم، ان شالله که مورد توجه قرار بگیرد:
🔻۱ . این دیدار قرار است با حوزویان سراسر کشور باشد نه فقط طلاب قم و تهران که قبلاً هم دیدارهایی داشته اند. بنا بر این باید بازتاب دهنده نگاه حاکم برکل بدنه حوزه باشد. هر چند حوزه قم، به دلیل سابقه و عمق علمی، مرجعیت دارد اما کمِّیت طلاب شهرستان ها از یک سو و از سوی دیگر، پیشتازی آنها در برخی بزنگاه ها در پیگیری مطالبات رهبر انقلاب، اقتضا می کند که مدیریت برگزاری مراسم، در توزیع فرصت استفاده از این تریبون، عدالت را رعایت کند. روشن است که رهبر انقلاب از حذف این بدنه گسترده از طلاب و روحانیون #خوشش_نمیآید .
🔻2 . شنیده شده تیم پنج نفره ای از مدیریت حوزه علمیه قم درحال تعیین سیاست های حاکم بر این دیدار و انتخاب افرادی است که چهارشنبه پشت تریبون قرار می گیرند. حتی این تیم، قرار است متن ها را قبل از قرائت چک کنند! مشی و مرام امام خامنه ای نشان داده که از این رفتارها #خوشش_نمیآید . در دیدارهای دانشجویی چون تشکل های دانشجویی نقش آفرینی می کنند، تا حدودی این مشکل وجود ندارد. سئوال این است که در این دیدار، ملاک انتخاب افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند چیست؟ در حال حاضر یکی از مهمترین تشکل های حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است که ظاهراً تا این لحظه هیچ اطلاعی از اصل این دیدار مهم و نحوه چینش افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند، نداشته است!
🔻3 . حضرتعالی باید مراقبت کنید تا دست اندرکاران تنظیم این دیدار مهم، القا نکنند که خروجی جلسه، پژواک صدای مدیر حوزه قم است بلکه باید انعکاس این دیدار مغتنم، صدای بدنه و متن حوزه علمیه یعنی عدالت طلبی، مبارزه با رانت و فساد، استکبار ستیزی، تحول ساختاری حوزه، انتقاد از مدیریت غیرانقلابی، تنبل و رفاه طلب حاکم بر کشور، مخالفت با انقلاب زدایی از حوزه ها آن هم به شکلی صریح و بدون تعارف باشد. قطعا امام خامنه ای #خوشش_نمیآید از طرح این مباحث مهم غفلت شود.
🔻4 . یکی از مباحث چالشی حوزه علمیه در ماه های اخیر، انتقاد دلسوزانه برخی نخبگان شاخص از وجود تفکر سکولار در حوزه های علمیه بود. این دیدار نشان می دهد تا چه اندازه این دغدغه از روی واقع بینی و با هدف پیشگیری از انحراف بوده یا غیرواقعی و تندروانه بوده است. نوع مدیریت حاکم بر این دیدار نشان می دهد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه کدام تفکر است؛ تقویت جریان سکولار و سکولارنمایی از بدنه حوزه یا تقویت جریان اصیل حوزه علمیه که انقلاب اسلامی از دل آن بیرون آمده و در بزنگاه های مهم برای آن هزینه داده است. قطعا مرجعیت انقلابی و دلسوز هم مانند امام خامنه ای از سکولار نمایی حوزه #خوشش_نمیآید.
🔻5 . طبعا فلسفه برگزاری این جلسه، طرح مباحث علمی محض در حضور ایشان نیست زیرا در این خصوص، همواره جلسات مکرری برگزار شده است. بلکه نیاز امروز جامعه، پژواک صدای انقلاب، نفی جریان غیر انقلابی، جلوگیری از انقلاب زدایی توسط حوزه علمیه است. بدیهی است که توقع رهبری، شنیدن دغدغه ها و طرح و برنامه مدیریت و بدنه حوزه علمیه در خصوص چگونگی پیمودن گام دوم انقلاب است. روشن است که امام خامنه ای از طرح مباحث کلی، غیرکاربردی، شعاری و کسل کننده در این خصوص #خوشش_نمیآید .
.
♻️ فرصت سازی یا فرصت سوزی
🔸نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب
🔹 قسمت دوم
🔰 حمید رسایی: حضرت آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه علمیه قم/ سلام علیکم / مطابق اخبار اعلام شده قرار است ... دیدار طلاب و روحانیون حوزه علمیه «سراسر کشور» با مقام معظم رهبری صورت بگیرد... ای پن دیدار در آستانه گام دوم انقلاب با برکت است اگر متولیان برگزار کننده این مراسم، چند نکته را در نظر بگیرند:
🔻6 . با توجه به اینکه بخشی از بودجه عمرانی حوزه های علمیه (برای ساخت، تعمیر و بازسازی) توسط دولت جمهوری اسلامی تأمین می شود و از آنجا که آقای حسن روحانی به هیچ وجه تحمل انتقاد را ندارد، شنیده شده تلاش می شود تا از پشت تریبون این دیدار، صدایی در نقد دولت فعلی و جهت گیری های غلط او بلند نشود! در حالی که بدیهی است اولا استقلال حوزه های علمیه، اقتضا می کند تا در امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، ملاحظه این امور نشود. ثانیا وقتی شخص رهبر انقلاب، خودشان نسبت به رفتارها و تصمیمات غلط دولت ها بویژه دولت فعلی، سکوت نمی کنند و تأکید دارند که حوزه های علمیه باید حامی و ناصح دولت ها باشند، آیا متولیان برگزاری جلسه، تردید دارند که امام خامنه ای از زیر سئوال رفتن استقلال حوزه و دفاع نکردن از حقوق مردم #خوشش_نمیآید .
🔻7 . یکی از محورهای این جلسه مهم، باید انتقاد روحانیون از خود باشد. نباید عَلَم انتقاد از روحانیت به دست لامذهب ها و روشنفکران سکولار بیفتد. این اصل همواره در بیانات و مشی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نیز حاکم بوده و این مطالبه را از بدنه حوزه داشته اند. باید با تریبون دادن به طلاب و روحانیون منتقدٍ آخوند های اشرافی و اهل تجمل و رفاه طلب بویژه در مسئولین، معممین سکولار، روحانیت لیبرال، مروجین تشیع لندنی، روحانیت غیرانقلابی، این شمشیرهای برّان نظام اسلامی را تایید و تشویق کنید تا زمینه بدبینی نسبت به حوزه و روحانیت اصیل و مردمی برطرف شود. از جمله نهادهای متولی امور روحانیت که در بدنه حوزه نسبت به آن انتقاداتی وجود دارد، دادگاه ویژه روحانیت است که علی رعم تغییر رویکردی که با ریاست آقای رییسی بر این دادگاه از چند سال قبل رقم خورد اما همچنان برخی از دادستان ها و مسئولان این دادگاه، خود از عوامل انقلاب زدایی و ایجاد رخوت و سستی در بین بدنه انقلابی و فعال شده اند.
🔻8 . یکی از تهدیدهای جدی علیه هویت اصیل حوزه، انقلاب زدایی از حوزه های علمیه و تقویت روند بی تفاوتی در آن است. رهبر معظم انقلاب پیش از این در سفر سال ۸۹ به قم، حاکم شدن این روند بر حوزه علمیه را «فاجعه» برای جامعه نامیدند و در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اسفند ۹۴ انقلاب زدایی از حوزه علمیه را یک «تهدید جدی» دانستند.
مدیران برگزاری جلسه، نشان خواهند داد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه، تقویت کدام تفکر است؛ تقویت جریان انقلابی یا تقویت صدای غیر انقلابی و بی تفاوت در حوزه! شنیده می شود که برخی در حال القای این نکته به مدیریت برگزاری جلسه هستند که نباید به طلاب صریح الهجه و انقلابی تریبون داد! در حالی که امام خامنه ای در سال 89 در قم فرمودند: «می خواهند فضای انقلابی را بشکنند، روحانی انقلابی را منزوی کنند... نیروهای انقلابی را متهم به افراطی گری نکنند بعضی هم اینجوری دوست دارند، عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبه انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم کنند به افراطی گری، این هم انحرافی است که به دست دشمن انجام می گیرد.»
طبعا حذف صدای طلاب و فضلای انقلابی که بازتاب دهنده مطالبات مراجع انقلابی و علمایی همچون آیت الله مصباح (به عنوان عقبه تئوریک نظام به تعبیر رهبر انقلاب) از تریبون این دیدار، قطعا اقدامی است که امام خامنه ای آن را «انحراف» خوانده و #خوشش_نمیآید .
حمید رسایی/ 13 اردیبهشت 98
#نعمت_سحر_را_دریابیم❗️
🌹علامه حسن زاده آملی:
🍃خروس در #سحر به ذکر
《سبوح قدوس》در #خروش است!
🍃کم از #خروس مباش!
🍃چون به خروش آمدی؛ بدان که
بهترین عطای دوست #لقاء اوست.!
https://eitaa.com/gharar_at/4668
قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
#نعمت_سحر_را_دریابیم❗️ 🌹علامه حسن زاده آملی: 🍃خروس در #سحر به ذکر 《سبوح قدوس》در #خروش است! 🍃کم از
کم ز خروسی مباش
مشت پری بیش نیست
از سر شب تا سحر
ذکر خدا می کند