eitaa logo
قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
2.5هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
8.1هزار ویدیو
208 فایل
كانال رسمي قرارگاه اساتيد و طلاب انقلابي حوزه علميه قم، تاسيس 1394 #محل تجمع خواص طرفدار حق #رسانه جبهه انقلاب از سراسر کشور #اخبار مجموعه انقلابی خود را در کانال ما منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
شناخت سنت های الهی 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله أيّتها الامّة إنّي لا أخاف عليكم فيما لا تعلمون و لكن انظروا كيف تعملون فيما تعلمون. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: اى امت من از آنچه نمى‌دانيد بر شما بيم ندارم ولى بنگريد آنچه را مى‌دانيد چگونه عمل مى كنيد. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله أبَى اللَّهُ أن يَرزُقَ عَبدِه المُؤمِنِ إلّا مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ؛ رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: خدا روزى بنده مؤمن خويش را از جايى كه انتظار ندارد ميرساند. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إذا كثرت ذنوب العبد فلم يكن له من العمل ما تكفّرها ابتلاه اللَّه بالحزن ليكفّرها عنه. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى گناهان بنده فزونى گيرد و كار نيك آنقدر نداشته باشد كه گناهان را جبران كند خداوند او را بغم مبتلا سازد تا گناهانش را جبران كند. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله تداركوا الهموم و الغموم بالصّدقات يكشف اللَّه تعالى ضرّكم و ينصركم على عدوّكم. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: از رنج و غمها بوسيله صدقه جلوگيرى كنيد تا خدا رنجتان را بر طرف كند و شما را بر دشمنان فيروزى دهد. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله البلاء موكّل بالمنطق فلو أنّ رجلا عيّر رجلا برضاع كلبة لرضعها. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: بلا بسخن وابسته است اگر كسى ديگرى را بشير خوردن از سگى سرزنش كند از او شير خواهد خورد. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله الحمّى حظّ كلّ مؤمن من النّار و حمّى ليلة تكفّر خطايا سنة. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: تب، بهرۀ مؤمن از آتش جهنم است. تب يك شب گناهان يك سال را محو ميكند. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إنّ أعجل الطّاعة ثوابا صلة الرّحم ؛ رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: ثواب نيكى با خويشاوندان را از همه كارهاى نيك زودتر مى دهند. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله ما عظمت نعمة اللَّه على عبد إلّا اشتدّت عليه مؤنة النّاس فمن لم يحتمل تلك المئونة للنّاس فقد عرض تلك النّعمة للزّوال. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى نعمت خدا بر بنده اى بزرگ شود حاجت مردم بر او بيشتر شود و هر كه اين حاجات را تحمل نكند نعمت خويش را بمعرض زوال آورده است. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله حدّ يعمل في الأرض خير لأهل الأرض من أن يمطروا أربعين صباحا. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: حدى كه در زمين اجرا شود براى زمينيان بهتر از آنست كه چهل روز باران ببارد. @gharar_at
com.farasai.ahadithmanavi-1.apk
حجم: 4.27M
اپلیکیشن بسیار زیبا معنوی و ده چهل حدیث در موضوعات متنوع 👈نقل از کانال آوای معرفت @gharar_at
قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
اپلیکیشن بسیار زیبا #احادیث معنوی #صد و ده چهل حدیث در موضوعات متنوع 👈نقل از کانال آوای معرفت @gh
اپلیکیشن احادیث معنوی مقدمه استاد مصطفی نیک اقبال بر کتاب احادیث معنوی: هو الحق طی سالها تتبّع در صدها هزار حدیث گاهگاه به احادیثی برمیخوردم که بسیار به دل می‌نشست، مرهم درد و حیات قلب بود، گویی دل را دگرگون میکرد و نوری در آن خلق می‌نمود. گویی مرکز ثقل معرفت آدمی را تعالی می‌داد. گویی آدم بعد از شنیدن آن کلام بی اغراق آدمی دیگر می‌شد. آدمی که شنیده ، دانسته، نوشیده، و حیران شده. این احادیث را برمی‌گزیدم و درجایی گرد میاوردم. این کتاب حاصل بیست سال گرد آوری چنین احادیثی است: «احادیث معنوی». و حال که کار به پایان رسیده می‌بینم از میان بیش از چهارصد هزار حدیث، بیش از چهارهزار گردآمده‌اند. یعنی برای یافتن هر حدیث در این مجموعه بیش از صد حدیث را تتبع کرده‌ام. که براستی مشکل بود. سخت است صفحات بسیار بخوانی و مکررات و واضحات و بدیهیات و منسوخات و متشابهات و مشکوکات و فقهیّات وطبیعیات و مغیبات و مضیّات و مستقبلات و تمثیلات و اسرائیلیات را واگذاری و با زبخوانی و بخوانی تا به آنچه خاصّ، خالص و چون گوهر درخشنده است برخوری. آنچه را عقل انسان ، بما هو انسان، صرف نظر از آیین و زمان، حسن و زیبایی‌اش را وجدان میکند. آنچه را میشود بر سر در هر سرایی در هرکجای این گیتی نوشت و به آن عمل کرد و به سعادت رسید. آنچه هرکس شنید پرسید که چنین زیبا گفته؟ کلامی که خود نور است و دلیل ذوالنور بودن صاحبش. به این معنا این کتاب معجزه ای است ا زمعجزات نبوت نبی ما و وصایت امامان ما. کتاب احادیث معنوی مجوعه‌ای است از یکصد و ده چهل حدیث. هر یک از این چهل حدیث‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که تا حد امکان حدیث یکم به موردی خاص و حدیث دوم به موردی دیگر اشعار داشته باشد الی آخر که تفصیل آن به این صورت است: حدیث ۱: توکل، تفویض، رضا، تسلیم، یأس از غیر خدا، اخلاص. حدیث ۲: راستی، صدق، خوش‌نیتی، حسن ظن، نیک پنداری، پاک‌نیتی. حدیث۳: عفو، بخشش. حدیث ۴: بردباری، شکیبایی، صلح، مدارا. حدیث ۵: خاموشی، نیک‌گفتاری، سرّداری، ستاری.حدیث ۶: ترک خواست و زهد در دنیا. حدیث ۷: نماز، نیاز، عجز، دعا. حدیث ۸: جستجوی علم دین. حدیث ۹: سخاوت و بخشندگی. حدیث ۱۰: شناخت مردم. حدیث ۱۱: عبادت، تهجد. حدیث۱۲: نظم وتقسیم اوقات. حدیث ۱۳: جماعت، همکاری، وظایف اجتماعی. حدیث ۱۴: احسان به والدین، صله ارحام. حدیث ۱۵: - وفا و امانت‌داری. حدیث ۱۶: خوراک و پوشاک و مسکن ، نظافت و پاکیزگی. حدیث ۱۷:-خوش‌خلقی، مهربانی. حدیث ۱۸: نیکی کردن. حدیث ۱۹: خانواده. حدیث ۲۰: کسب و کار و معیشت. حدیث ۲۱: شکر و جبران. حدیث ۲۲: ادب و تواضع، ترک خودخواهی و خودپسندی. حدیث ۲۳: انس با قرآن. حدیث ۲۴: پرهیز از گناه. حدیث ۲۵: شناخت سنت‌های خدا. حدیث ۲۶: قبول ولایت. حدیث ۲۷: محاسبه و تفکّر. حدیث ۲۸: انصاف و پذیرش. حدیث ۲۹: مراقبه،ذکر و حضور. حدیث ۳۰: صلۀ نیکان. حدیث ۳۱ الی ۴۰: الباقی. بنابراین هم میشود در یک مجلس چهل حدیث گونه‌گون با نظر به مراتب و ابعاد مختلفی که در تعالی آدمی موثر است خواند و هم میتوان برای پیگیری مطلبی خاص ، مثلا احسان به والدین، که حدیث‌های ۱۴ متکفل آنند، همان مدخل را در یکصد و ده چهل حدیث دنبال کرد. راجع به مصدر احادیث: مسیری که در قرائت و برگرفتن احادیث طی بیست سال طی شده این بوده که اکثر کتب روایی شیعه بررسی گشته اما بر کتابهایی تأکید شده منجمله از بحارالانوار جلدهای اول الی هشتم شامل کتاب عقل، کتاب علم، کتاب توحید، کتاب عدل، و کتاب معاد و سپس هفت جلد مربوط به ایمان و کفر شامل جلدهای شصت و چهار الی هفتاد و سپس سه جلد مربوط به کتاب عشرت و آداب و سنن شامل جلدهای هفتاد و یک الی هفتاد و سه و سپس سه جلد مربوط به روضه و نواهی شامل جلدهای هفتاد و چهار الی هفتاد و شش به طور کامل و با دقت بیشتر خوانده شده و در جلسات گروهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. پس از آن کتابهای نهج‌البلاغه، نهج‌الفصاحه و سپس یازده جلد کتاب میزان‌الحکمه و پس از آن سی جلد کتاب آثارالصادقین مورد بازبینی دقیق قرار گرفته است. سپس از کتاب وسایل الشیعه مجلدات مربوط به جهاد نفس و عشره بررسی دقیق گشته است. در این تحقیق مستقیما به مراجع اهل سنت مانند صحاح ستّه و کنزالعمّال مراجعه نکرده‌ام بلکه از روایات عامّه همانها که در میزان‌الحکمه نقل شده بررسی و از آنها انتخاب کرده‌ام. بدلیل اینکه امروزه با جستجویی ساده‌ای در رایانه، مصادر و اسناد احادیث قابل احصاء است از درج آنها خودداری کردم و البته عمدی دیگر هم در کار بوده و آن اینکه احادیث منتخب، مطابق حسن عقلی و وجدان فطری است و میشود بجای آنکه برای درستی آنها از وجاهت قائل کمک گرفت، خود دلیل بر وجاهت و امامت و عصمت و علم بی‌کران قائل‌ باشند. در مقدمه رساله‌ای در علم حدیث آورده‌ام که برای اهلش قابل استفاده و راه‌گشاست. @gharar_at
4_5834943393532216956.apk
حجم: 3.56M
ترجمه تفسیری و پیام رسان قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین استاد علی ملکی # نخستین بار است که ترجمه قرآن برای جوانان و نوجوانانِ جویا انتشار می‌یابد؛ البته بزرگ‌سالانِ عزیز نیز ترجمه خواندنی قرآن را فهمیدنی و روان خواهند یافت. زبان این ترجمه قرآن بسیار گویاست و به‌راحتی می‌توان پیوسته‌ خواندش. ربط آیه‌ها با همدیگر به‌خوبی آشکار است و بندبندِ این ترجمه قرآن از تفسیر المیزان وتسنیم و… برمی‌خیزد. از خواندن این ترجمه قرآن با نام ترجمه خواندنی قرآن و وصفِ ترجمه تفسیری و پیام‌رسان لذت  ببرید. 👈نقل از کانال آوای معرفت @gharar_at
. 👈قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ بگو: «به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند؛ که این، از تمام آنچه گردآوری کرده‌اند، بهتر است!» سوره يونس آیه ٥٨ البقره 👈وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ ﻭ ﻳﺎﺭﻯ ﺟﻮﻳﻴﺪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺻﺒﺮ ﻭ ﻧﻤﺎﺯ، ﻛﻪ ﻧﻤﺎﺯ (ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻗﻠﺐ) ﺍﻣﺮﻯ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﮕﺮ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﻓﺮﻭﺗﻦ.(45) 💠🔹🔷🔹🔷💠🔷🔹🔷 🔳 سوره منافقون آیه 9 👈🔹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ 🔹 اى كسانی كه ایمان آورده اید! اموال و اولادتان شما را از یاد خدا غافل نسازد و كسانى كه چنین كنند، آنان همان زیانكارانند. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 إبراهيم 👈الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا أُولَٰئِكَ فِي ضَلَالٍ بَعِيدٍ ) ﻫﻤﺎﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﺧﺮﺕ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ (ﻣﺮﺩم ﺭﺍ) ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺭﺍﻩ ﺣﻖ ﺭﺍ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﺳﺎﺯﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻰ ﺩﻭﺭﻯ ﻫﺴﺘﻨﺪ! (3 🍂🍂 👈«از کسی دوری کن که از یاد ما روی برگردانده و تنها دنیای مادّی را می طلبد.» نجم/۲۹ 👈مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا ۖ وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ ۖ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ مثَل کسانی که غیر از خدا را اولیای خود برگزیدند، مثَل عنکبوت است که خانه‌ای برای خود انتخاب کرده؛ در حالی که سست‌ترین خانه‌های خانه عنکبوت است اگر می‌دانستند! سوره عنكبوت آیه ٤١ 👈ای پیامبر به مردم بگو ... این قرآن از تمام آنچه جمع آوری کرده اید بهتر است. (یونس/۵۸) @gharar_at
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان عجیب رهبری در مورد اینده انقلاب که از صدا و سیما پخش نشد! ⚠️جمعی از مسئولین از فشارهای بی امان دشمن نگران شده بودند که این موضوع را با رهبر در میان گذاشتند 🔸پاسخ بسیار جالب رهبر https://eitaa.com/gharar_at
💠اینهائی که با اسم و ملی گرائی بین مسلمین تفرقه می اندازند اینها لشکرهای شیطان و کمک کارهای به قدرت های بزرگ هستند. 📚صحیفه نور، جلد ١٣، صفحه ٢۵۵ 👥 @Sahifeh_noor https://eitaa.com/gharar_at
«سلیمی» نماینده مجلس: 🔹در افطاری سفارت انگلیس در تهران معاون وزیر، مدیرکل و برخی دیگر از دولتی‌ها بر سفره انگلیسی ها نشسته بودند. 🔹بیهوده نیست که این افراد از تشر غربی ها قافیه را می‌بازند و به همین جهت است که اسرار کشور به ناگاه از ناکجاآباد سر در می‌آورد. 🔹اگر این طیف خودباخته گرسنه یک افطار بودند به ملت ایران اعلام می‌کردند تا با جمع‌آوری صدقه آنها را سیر کنیم. 🔸گفتنی است که سفیر انگلیس در تهران، چهارشنبه شب در صفحه توییتر خود از حضور تعدادی از همکاران دولت، فعالان بخش خصوصی ایران و دیگر دیپلمات ها برای صرف افطار در سفارت انگلیس خبر داده بود. 🎴 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc https://eitaa.com/gharar_at
*مجتهد کلاه پوستی و دانشجویان علاقه مند به نماز فارسی* *بخونید جالبه*  سال یكهزار و سیصد و سى و دو شمسى بود، من و عده اى از جوانان پر شور آن روزگار، پس از تبادل نظر و بحث و مشاجره، به این نتیجه رسیده بودیم كه چه دلیلى دارد نماز را به عربى بخوانیم؟ چرا نماز را به زبان فارسى نخوانیم؟ عاقبت تصمیم گرفتیم نماز را به فارسى بخوانیم و همین كار را هم كردیم خانواده هایمان كم كم از این موضوع آگاهى یافتند و به فكر چاره افتادند . آنها، پس از تبادل نظر با یكدیگر، تصمیم گرفتند با نصیحت ، ما را از این كار باز دارند و اگر مؤثر نیفتاد، راهى دیگر برگزینند .  چون پند دادن آنها مؤثر نیفتاد; ما را نزد یكى از روحانیان آن زمان بردند . آن روحانى وقتى فهمید ما به زبان فارسى نماز می خوانیم، به شیوه اى اهانت آمیز ، نجس و كافرمان خواند .  این عمل او ما را در كارمان راسختر ساخت . عاقبت یكى از پدران، افراد را به این فكر انداخت كه ما را به محضر حضرت آیت الله حاج آقا رحیم ارباب ببرند و این فكر مورد تأیید قرار گرفت . آنها نزد حاج آقا ارباب شتافتند و موضوع را با وى در میان نهادند . او دستور داد در وقتى معین ما را خدمتش رهنمون شوند . در روز موعود ما را كه تقریبا پانزده نفر بودیم، به محضر مبارك ایشان بردند .  در همان لحظه اول، چهره نورانى و خندان وى ما را مجذوب ساخت، آن بزرگ مرد را غیر از دیگران یافتیم و دانستیم كه با شخصیتى استثنایى روبه رو هستیم . آقا در آغاز دستور پذیرایى از همه ما را صادر فرمود . سپس به والدین ما فرمود: شما كه به فارسى نماز نمی خوانید، فعلاً تشریف ببرید و ما را با فرزندانتان تنها بگذارید . وقتى آنها رفتند، به ما فرمود: بهتر است شما یكى یكى خودتان را معرفى كنید و بگویید در چه سطح تحصیلى و چه رشته اى درس می خوانید .  آنگاه، به تناسب رشته و كلاس ما، پرسشهاى علمى مطرح كرد و از درسهایى مانند جبر و مثلثات و فیزیك و شیمى و علوم طبیعى مسائلى پرسید كه پاسخ اغلب آنها از توان ما بیرون بود . هر كس از عهده پاسخ بر نمی آمد، با اظهار لطف وى و پاسخ درست پرسش رو به رو می شد . پس از آن كه همه ما را خلع سلاح كرد، فرمودند : والدین شما نگران شده اند كه شما نمازتان را به فارسى مى خوانید، آنها نمى دانند من كسانى را مى شناسم كه - نعوذبالله - اصلاً نماز نمى خوانند .  شما جوانان پاك اعتقادى هستید كه هم اهل دین هستید و هم اهل همت . من در جوانى مى خواستم مثل شما نماز را به فارسى بخوانم; ولى مشكلاتى پیش آمد كه نتوانستم . اكنون شما به خواسته دوران جوانى ام جامه عمل پوشانیده اید، آفرین به همت شما .  در آن روزگار، نخستین مشكل من ترجمه صحیح سوره حمد بود كه لابد شما آن را حل كرده اید . اكنون یكى از شما كه از دیگران مسلطتر است، بگوید بسم الله الرحمن الرحیم را چگونه ترجمه كرده است . یكى از ما به عادت دانش آموزان دستش را بالا گرفت و براى پاسخ دادن داوطلب شد .  آقا با لبخند فرمود: خوب شد طرف مباحثه ما یك نفر است; زیرا من از عهده پانزده جوان نیرومند بر نمى آمدم . بعد به آن جوان فرمود: *خوب بفرمایید بسم الله را چگونه ترجمه كردید؟ آن جوان گفت: طبق عادت جارى به نام خداوند بخشنده مهربان . حضرت ارباب لبخند زد و فرمود: گمان نكنم ترجمه درست بسم الله چنین باشد . در مورد «بسم» ترجمه «به نام» عیبى ندارد. اما «الله» قابل ترجمه نیست; زیرا اسم علم (خاص) خدا است و اسم خاص را نمى توان ترجمه كرد.* مثلا اگر اسم كسى «حسن» باشد، نمى توان به آن گفت «زیبا» . ترجمه «حسن» زیبا است; اما اگر به آقاى حسن بگوییم آقاى زیبا، خوشش نمى آید . كلمه الله اسم خاصى است كه مسلمانان بر ذات خداوند متعال اطلاق مى كنند . نمى توان «الله» را ترجمه كرد، باید همان را به كار برد . خوب «رحمن» را چگونه ترجمه كرده اید؟ رفیق ما پاسخ داد: بخشنده .  حضرت ارباب فرمود: این ترجمه بد نیست، ولى كامل نیست; زیرا «رحمن» یكى از صفات خدا است كه شمول رحمت و بخشندگى او را مى رساند و این شمول در كلمه بخشنده نیست; «رحمن» یعنى خدایى كه در این دنیا هم بر مؤمن و هم بر كافر رحم مى كند و همه را در كنف لطف و بخشندگى خود قرار مى دهد و نعمت رزق و سلامت جسم و مانند آن عطا مى فرماید . در هر حال، ترجمه بخشنده براى «رحمن» در حد كمال ترجمه نیست .  خوب، رحیم را چطور ترجمه كرده اید؟ رفیق ما جواب داد: «مهربان» . حضرت آیت الله ارباب فرمود: اگر مقصودتان از رحیم من بودم - چون نام وى رحیم بود - بدم نمى آمد «مهربان» ترجمه كنید; اما چون رحیم كلمه اى قرآنى و نام پروردگار است، باید درست معنا شود . اگر آن را «بخشاینده» ترجمه كرده بودید، راهى به دهى مى برد; زیرا رحیم یعنى خدایى كه در آن دنیا گناهان مؤمنان را عفو مى كند . پس آنچه در ترجمه «بسم الله» آورده اید، بد نیست; ولى كامل نیست و اشتباهات
ى دارد .  من هم در دوران جوانى چنین قصدى داشتم; اما به همین مشكلات برخوردم و از خواندن نماز فارسى منصرف شدم . تازه این فقط آیه اول سوره حمد بود، اگر به دیگر آیات بپردازیم، موضوع خیلى پیچیده ‏تر مى ‏شود . اما من معتقدم شما اگر باز هم بر این امر اصرار دارید، دست از نماز خواندن به فارسى برندارید; زیرا خواندنش از نخواندن نماز به طور كلى بهتر است . در این‏جا، همگى شرمنده و منفعل و شكست‏ خورده از وى عذرخواهى كردیم و قول دادیم، ضمن خواندن نماز به عربى، نمازهاى گذشته را اعاده كنیم . ایشان فرمود: من نگفتم به عربى نماز بخوانید، هر طور دلتان مى ‏خواهد بخوانید . من فقط مشكلات این كار را براى شما شرح دادم . ما همه عاجزانه از وى طلب بخشایش و از كار خود اظهار پیشمانى كردیم . حضرت آیت الله ارباب، با تعارف میوه و شیرینى، مجلس را به پایان برد .  ما همگى دست مباركش را بوسیدیم و در حالى كه ما را بدرقه مى ‏كرد، خدا حافظى كردیم . بعد نمازها را اعاده كردیم و از كار جاهلانه خود دست ‏برداشتیم . بنده از آن به بعد گاه به حضور آن جناب مى ‏رسیدم و از خرمن علم و فضیلت وى خوشه‏ ها بر مى ‏چیدم .  https://eitaa.com/gharar_at
توییت سید علی خمینی درباره برادرش سید حسن.
عراقچی، قذافی و امام خمینی! 📌دوروزاست جماعتی ماله به دست گرفته اند تاحرف غلط عراقچی را رفع و رجوع کنند! آنها مدعی هستند آن حرف ها ابزاری بود برای تحت فشار قرار دادن غرب و واداشتن آنها به دادن پول یا نبستن راه های مبادلات مالی ! 🔴عراقچی مثلا تهدید کرده بود :«وقتی تحریم‌های آمریکا اثر کند و منابع مالی ایران محدود شود...ممکن است نتوانیم هزینه‌ها را تأمین کنیم و از برادران افغان بخواهیم که کشور را ترک کنند»! 🔴عین همین حرف را قذافی اسفند سال 89 و در مقام تهدید اروپایی ها بیان کرده بود:«میلیون ها سیاهپوست مهاجر در لیبی هستند که می توانند از طریق مدیترانه به ایتالیا و فرانسه بروند...» 📌خلاصه حرف آنست که با ابزار فشار قرار دادن افغانستانی ها، آنها را ابزاری کنیم تا خودمان زندگی بهتری داشته باشیم 🔴خب ! چه بگوییم؟ آیا این منطق درست است و می توانیم از چند میلیون مسلمان بعنوان اسلحه ای برای امتیاز گیری از حریف استفاد کنیم؟ می توانیم از آنها بعنوان سپر انسانی استفاده کنیم و همه کاستی ها وبی عرضگی های مذاکره کنندگان را با آنها جبران کنیم؟! برای کشف پاسخ این سوالات باید دید ما از کجا چنین اجازه ای داریم و بر اساس کدام مبانی باید تصمیم بگیریم؟ اگر ملاک،دکترین دنیای لیبرال سرمایه داری باشد،هرکاری مباح است و اساسا می توان مردم افغانستان را به گلوله بست تا بلکه پولی از آمریکا به ما برسد! اما انقلاب اسلامی مبانی دارد و عراقچی ها نمی توانند برخلاف آن عمل کنند . فرض کنید وزیر خارجه آمریکا 🔴🔴همین حالا به ایران پیامی داده تا درباره همین حرف عراقچی با ما مذاکره و معامله ای کند. این اتفاق یکبار دیگر و در سخت ترین شرایط ایران رخ داده است و امام پاسخی به بلندای تاریخ به آن داده اند . در زمان جهاد مردم افغانستان، آن هم در شرایطی که ایران اسلامی، در گیر جنگی نابرابر و تحمیلی با ارتش مجهز و تا به دندان مسلح صدام بود ،اتحاد جماهیر شوروی از ایشان تقاضا کرد از حمایت مردم مجاهد افغانستان بردارند و درعوض، شوروی ها متعهد شوند که« هم به ما سلاح بدهند و هم امکانات نظامی به خصوص موشک های دوربرد به رژیم صدام نخواهند داد تا دیگر نتواند قلب تهران را نشانه بگیرد و پایتخت مورد اقامت آن بزرگوار را تخریب کند» اما جواب امام خمینی(ره) چنان دندان شکن بود که باعث حیرت نه تنها شوروی که تمام قدرتمندان دنیا شد .امام حاضرنشد حتی به خاطر درامان ماندن جان خود و هموطنانشان، ازحمایت مجاهد مردان افغانستان دست بکشند. 🔴مرحوم حاج احمد آقا در این باره می گوید: «در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی مردم افغانستان برای تعیین سرنوشت‌شان... زمانی را به خاطر می‌آورم که رهبران شوروی متجاوز در اوج جنگ تحمیلی، به رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (س) پیغام دادند که اگر می‌خواهید ما اسلحه شما را تأمین کنیم، باید در قضیه افغانستان کوتاه بیایید. اما امام در پاسخ فرمودند «ما سلاح را برای حفظ اسلام می‌خواهیم نه برای نابودی آن» این پاسخ یک واکنش هیجانی نبود بلکه برخاسته از جهان بینی امام بود و مبانی او منتج به این واکنش می شد. قوت این مبانی را در هیمن یک جمله میتوانید ببینید: 🔴« قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوکران آن‌ها در ایران و افغانستان و فلسطین مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می‌دهد، و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پا برهنه‌های مغضوب دیکتاتورها خواب راحت را از دیدگان جهان خواران و سر سپردگان که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌نمایند سلب خواهد کرد و شعار نه شرقی و نه غربی ملاک ابدی انقلاب است» شما رابه خدا ببینید عظمت این مرد الهی چه نسبتی با حقارت این مدعیان دیپلماسی و مثلا سفرای جمهوری اسلامی در عرصه جهانی دارد!؟ امام در یک محاجه آشکار با جهانخواران، سیاست اصولی نه شرق نه غربی را اینگونه تبیین می کند: 🔴«ما بار دیگر پشتیبانی بی‌دریغ خود را از برادران مسلمان و مظلوم افغانی اعلام می داریم و اشغال‌گران را شدیداً محکوم می‌نماییم. ما مسلمانیم و شرق و غرب برای‌مان مطرح نیست. ما از مظلوم دفاع می‌کنیم و بر ظالم می‌تازیم، این یک وظیفه اسلامی است.» و بعد هم وظیفه حمایت و پذیرایی از مردم آواره افغانستان را اینگونه تشریح می کنند: 🔴«و همین طور، مهمان‌هایی که داریم، افغانی هستند، مسلمان هستند... بیچاره‌ها را از خانه‌های‌شان دور کردند، مالشان را بردند، خودشان را فرستادند اینجا. خوب، باید چه کرد با این‌ها؟ نباید این‌ها را پذیرایی کرد؟ ما مسلمانیم، آن‌ها هم مسلمانند، ما باید از آن‌ها پذیرایی کنیم، خدمت کنیم به آن‌ها ... آواره هایی که از افغانستان الآن در ایران هستند ، مشکلات زیادی دارند...البته ملت خیلی کمک میکند. https://eitaa.com/gharar_at/4928