#داستانهای_شگفت
۹۱ - شیردادن گوسفند به بچه انسان
ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ
در چند سال قبل که بنده چند روزی فیروز آباد بودم در منزل مرحوم حاج خلیل و حاج عبدالجلیل (رحمة الله علیهما) که هر دو از اخیار بودند نقل کردند که در این اوقات در فیروز آباد چوپان فقیریست به نام فلان، زوجه اش وضع حمل نمود و از دنیا رفت.
چوپان بیچاره که نمیتوانست صحرا نرود و گوسفند چرانی نکند چون راه اعاشه ئی جز آن نداشت و نمیتوانست دایه ئی برای نوزاد خود تدارک کند به ناچار بچه را در پارچه ای پیچید و همراه خود به صحرا برد. بچه را زیر درختی گذارد و به دنبال گوسفندان به کوه رفت؛ پس به یاد بچه افتاد که شاید از گرسنگی و ناله مرده است.
🏃🏿 به سرعت مراجعت کرد؛ چون نزدیک شد دید بزی از گله اش برگشته و آمده نزد بچه به اختیارش پستان را رها کرد و پس از آن هر وقت بچه صدا میداد فوراً آن بز از چرا دست بر میداشت و خود را به آن بچه رسانده و به همان ترتیب او را سیر میکرد و بر میگشت برای چرا و این کار عادت همه روزه آن حیوان شد.
آری آفریدگار جهان آفریده خود را که بقائش را فرموده است باید #رزق آن یعنی آنچه وسیله بقاء او است فراهم آورد و چون معده نوزاد جز شیر، غذای دیگر را نتواند هضم نمود شیر را در پستان مادر درست کرده و مادر را مسخّر فرموده که پستان را در دهان بچه بگذارد چنانچه بچه را تکویناً مُلهَم ساخته که پستان را بمکد و شیر را به معده رساند.
خلاصه همان خدائیکه مادر را مسخر میکند و رزق بچه را بوسیله او میرساند همان پروردگار است که حیوانی را مسخر می فرماید که بوسیله او رزق آن بچه به او برسد و هیچ جای شگفتی نیست؛ زیرا هر دو در دستگاه آفرینش و قدرت یکنواخت است.
در آخر کتاب دار السلام عراقی داستانی عجیبتر نقل نموده و برای مزید #بصیرت در اینجا نقل میشود:
شخصی از سادات محترمِ مجاور کربلا نقل کرد که من در وقتیکه با عیال خود بقصد زیارت کربلا از وطن بیرون شدم تا رسیدیم بخانقین، گماشتگان رومی ما را به جهت بروز مرض وبا در بعض بلاد ایران قرنطینه گذاشتند.
اتفاقاً زوجه ام حامله بود و در همانجا وضع حمل نمود و بعد از چند روز وفات کرد.
طفل بی شیر او بماند؛ پس از فراغت از دفن او از برای بچه در طلب دایه شدم، کسی را نیافتم چون در کاروانسرا بُردیم و اهل آنجا غالباً سُنّی متعصّب و دشمن شیعه بودند اقدام نمینمودند؛
بعلاوه گماشتگان رومی هم مانع بودند از خروج و دخول کاروانسرا. طفل هم بجز پستان به چیز دیگری آرامش نداشت؛
بیچاره شدم برای ساکت کردنش، پستان خودم را در دهن او گذارده پس آرام شد و مشغول مکیدن آن گردید!
چون ملاحظه کردم دیدم از حلقوم او چیزی پائین میرود تعجّب 😳 کردم!
پستانم را از دهانش خارج نمودم پس قطره شیری سر پستان خود دیدم.
چون نیک تأمل کردم از قدرت کامله خداوندِ رزّاق و برکات حضرت سیدالشهداء علیه السلام پستان خود را مانند زنان پر از شیر دیدم؛ پس بچه را شیر کامل داده خوابانیدم و از غصه راحت شدم و به همین منوال تا وارد کاظمین علیهما السلام و سامراء و بعد وارد کربلا شدم و چون پس از ورود به کربلا پستانم را در دهان بچه گذاردم آرام نگرفت و چون در پستان خود تأمل کردم اثری از شیر در آن ندیدم و مانند سابق خشک بود و رطوبتی اصلاً نداشت.
دانستم که تا پیش از ورود به کربلا چون مضطر بودم و هیچ چارهای نبود چنین فرجی شد و الحال در کربلا که مرکز شیعه و محل اقامت من است تحصیل مُرضعه ممکن است؛ پس تفحّص کردم و مرضعه عفیفه دست آورده و او را هم برای خود عقد نمودم و شکر خدا را به جا آوردم.
🇯 🇴 🇮 🇳
https://eitaa.com/mabaheeth/51718
—— ⃟ ————————
🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
05 Hekayat (1392-8-17) 4 Moharram 1435 _ Mashhade Moghaddas.MP3
19.57M
🔉 #حکایات
5⃣ جلسه پنجم
* عنایت خاص امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیهالسلام) به زائر امام حسین علیهالسلام
* ماجرای چشم برزخی علامه میرجهانی و شیخ رجبعلی خیاط (رضوان الله تعالی علیهما)
* آثار تربت امام حسین علیهالسلام
* علت صدقه کنار گذاشتن در شب عاشورا برای #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام
⏰ مدت زمان: 37:14
📅1392/08/17
#مشهد_مقدس | محرم_۹۲
@Aminikhaah_Media
┅───────────
🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج
╭═══════๛ - 🚩 - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - -
#صحیفه_سجادیه_جامعه | ۷۴
『 #دعای هفتاد و چهار – هنگام پناه بردن به خدای عزوجلّ 』
࿐ྀུ༅࿇༅════════
⤶ اَللّٰهُمَّ إِنِّی أَخْلَصْتُ بِانْقِطَاعِي إِلَيْكَ، وَ أَقْبَلْتُ بِكُلِّی عَلَيْكَ، وَ صَـرَفْتُ وَجْهِي عَمَّنْ يَحْتَاجُ اِلیٰ رِفْدِكَ، وَ قَلَبْتُ مَسْأَلَتِي عَمَّنْ لَمْ يَسْتَغْنِ عَنْ فَضْلِكَ، وَ رَأَيْتُ أَنَّ طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ مِنْ رَأْيِهِ، وَ ضَلَّةٌ مِنْ عَقْلِهِ.
خداوندا بر بریدنم از غیر و پیوستنم به تو، خود را خالص و پاک کردم، و با تـمام وجودم به حضـرتت روی آوردم، و از کسی که نیازمند عطای توست قطع امید کردم، و درخواستم را از آنکه از احسان تو بینیاز نیست، برگرداندم، و دیدم که حاجت خواستـن نیازمند از نیازمند، نتیجۀ سبکی رأی و گمراهی عقل اوست.
فَكَمْ قَدْ رَأَيْتُ یٰا إِلٰهِي مِنْ أُنَاسٍ طَلَبُوا الْعِزَّ بِغَیْرِكَ فَذَلُّوا، وَ رَامُوا الثَّـرْوَةَ مِنْ سِوَاكَ فَافْتَقَرُوا، وَ حَاوَلُوا الْاِرْتِفَاعَ فَاتَّضَعُوا، فَصَحَّ بِـمُعَايَنَةِ أَمْثَالِهِمْ حَازِمٌ وَفَّقَهُ اعْتِبَارُەُ، وَ أَرْشَدَەُ اِلیٰ طَرِيقِ صَوَابِهِ اخْتِيَارُەُ،
فَأَنْتَ یٰا مَوْلاٰيَ دُونَ كُلِّ مَسْؤُولٍ مَوْضِعُ مَسْأَلَتِي،
وَ دُونَ كُلِّ مَطْلُوبٍ إِلَيْهِ وَلِیُّ حَاجَتِي، أَنْتَ الْمَخْصُوصُ قَبْلَ كُلِّ مَدْعُوٍّ بِدَعْوَتِی، لاٰ يَشْـرَكُكَ أَحَدٌ فیٖ رَجَائِی وَ لاٰ يَتَّفِقُ أَحَدٌ مَعَكَ فیٖ دُعَائِی، وَ لاٰ يَنْظِمُهُ وَ إِيّٰاكَ نِدَائِی.
ای خدای من! چه بسیار انسانها دیدم که با تکیه به غیر تو، عزّت خواستند ولی خوار شدند؛
و از غیر تو درخواست ثروت کردند، اما به تهیدستی نشستند؛
و آهنگ بلندی کردند، ولی پست شدند،
پس دوراندیشی دوراندیش با دیدن امثال این سبکمغزان که بنا گذاشت به غیر تو تکیه نکند درست است، و عبـرتآموزی از اینان، او را موفّق کرد، و انتخاب درستش، او را به راه راست رهنمون شد،
پس ای مولای من! تو جایگاه درخواست منی، نه غیر تو؛
و تو روا کنندۀ حاجت منی، نه غیر تو.
و تو پیش از هر موجودی که بخوانندش، مخصوص به خواندن منی؛ هیچکس در امید من با تو شـریک نـمیشود؛ و احدی در دعای من با تو، همپیمان نـمیگردد؛ و ندای من کسی را با تو، به یک رشته در نـمیآورد.
لَكَ یٰا إِلٰهِي وَحْدَانِيَّةُ الْعَدَدِ، وَ مَلَكَةُ الْقُدْرَةِ الصَّمَدِ، وَ فَضِيلَةُ الْحَوْلِ وَ الْقُوَّةِ، وَ دَرَجَةُ الْعُلُوِّ وَ الرِّفْعَةِ، وَ مَنْ سِوَاكَ مَرْحُومٌ فیٖ عُمُرِەِ، مَغْلُوبٌ عَلیٰ أَمْرِەِ، مَقْهُورٌ عَلیٰ شَأْنِهِ، مُخْتَلِفُ الْحَالَاتِ، مُتَنَقِّلٌ فِی الصِّفَاتِ، فَتَعَالَيْتَ عَنِ الْأَشْبَاهِ وَ الْأَضْدَادِ، وَ تَكَبَّـرْتَ عَنِ الْأَمْثَالِ وَ الْأَنْدَادِ، فَسُبْحَانَكَ لاٰ إِلٰهَ إِلّٰا أَنْتَ.
ای خدای من! وحدانیت و یگانگی و قائم بودن به قدرت و بینیازی و برتری حول و قوّت و پایۀ والایی و رفعت، ویژۀ توست، و هر چه غیر توست، در همۀ عمرش به او رحم شده؛ و در زندگیاش مغلوب قدرتی گشته و در کارش شکستخورده و در صفات و خصوصیات جا به جا شده. تو بالاتر از آنی که شبیهها و همانندها برای تو باشد و بزرگتر از آنی که همسانها و همتاها برایت قرار دهند؛ پس پاک و منزّهی و معبودی جز تو نیست.
┅───────────
🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
#داستانهای_شگفت
۹۲ - ماده گرگ دایه بچه میشود.
ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ
ثقه با فضیلت و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام جناب آقای حاج شیخ محمد حسن مولوی قندهاری که سالها در افغانستان و هندوستان به خطابه و ارشاد خلق اشتغال داشتند و قریب ده سال است که در #نجف_اشرف مُقیم و نزد عموم اهل علم موثق و محترم می باشند نقل نمودند که قافله زوار از هزارجات قندهار برای زیارت #مشهد_مقدس و عتبات حرکت کردند. در آن قافله زن و شوهری بود. در یکی از منزلهای وسط راه، این زن وضع حمل مینمایند و در همانجا میمیرد.
زن را دفن میکنند، شوهرش بعد از دفن، بچه را در صحرا رها میکند و می گوید: خدایا بچه هم برای خودت و همراه قافله حرکت میکند.
پس از چند ماه همان کاروان در مراجعت از عتبات و مشهد مقدس به همان منزل که رسیدند آن مرد نزد قبر زن خود آمد و نشسته مشغول قرائت قرآن مجید شد.
از پشت دیوارِ کوتاهی که آنجا بود صدای بچه ای میشنود؛
پس از روی دقّت و تعجّب به آن مینگرد و میفهمد همان بچه او است و پیش از آنکه به او نزدیک شود میبیند از دور ماده گرگی پیدا شد و رو به بچه آمد.
بچه تا صدای گرگ را حس کرد مانند بچهای که مادر را ببیند متوجه او شد؛ پس آن گرگ پاها را دو طرف بچه گذارد و خم شده بچه را شیر داد و در آن حالت تمام اهل کاروان این منظره عجیبه را مشاهده میکردند و پدرش دست به بچّه نمیگذارد و داخل کاروان مشغول انجام کار خود میشود و کاروان یک شبانه روز در آنجا توقف میکند و در این مدت هر از چند ساعتی گرگ می آمده و بچه را شیر میداده و هر وقت پدرش میرفته که او را بردارد ناآرامی میکرده، بالأخره هنگام حرکتِ قافله بچه را همراه خود می آورد و چون کاروان حرکت می کند و بچه را میبرند آن گرگ در همان محل بچه ایستاده و تا مدتی از روی حسرت به قافله نظر میکرده و بعضی از اهل کاروان ریختن قطرات اشک چشم آن گــ🐺ــرگ را دیده بودند..
🇯 🇴 🇮 🇳
https://eitaa.com/mabaheeth/51833
—— ⃟ ————————
🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
06 Hekayat (1392-8-18) 5 Moharram 1435 _ Mashhade Moghaddas.MP3
15.15M
🔉 #حکایات
6⃣ جلسه ششم
* امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به هیئت بیت العباس علیه السلام چگونه عنایت کردند؟
* ارادت خالص شیعه هندی و عنایت خاص #امام_حسین علیهالسلام
* ماجرای سید عبدالله تقوی و مجلس روضه رقیه سلام الله علیها
* چرا حضرت زهرا سلام الله علیها به منبری معروف عتاب نمودند؟
* آرزوی حبیب بن مظاهر
⏰ مدت زمان: 28:36
📅 1392/08/18
#مشهد_مقدس | محرم_۹۲
@Aminikhaah_Media
┅───────────
🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج
╭═══════๛ - 🚩 - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - -
هدایت شده از مباحث
ای آیینه ماه کربلا، آقازاده شاه کربلا - حاج محمود کریمی.mp3
8.55M
ای آیینهی ماه کربلا
آقازادهی شاه کربلا
🎙 حاج محمود کریمی
🗓 شب هشتم محرم
📆 ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ . زمینه . هیئت رایة العباس (علیهالسلام)
ضرر کرده ایم تمامی عالم را،
اگر پس از اشک بر حسین علیه السلام، نخواسته باشیم فرج آلِ محمّد را ...
🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج
#امام_حسین علیه السلام
#حضرت_علی_اکبر علیه السلام
🏴 #ماه_محرم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╭┈── 『 🚩 』──
╰➤ 📱 @Mabaheeth
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️جواب استاد عالی خطاب به کسانی که میگن اشکال نداره بی حجاب وارد مجالس عزاداری بشه
#حجاب | #قانون | #آرامش
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه شباهت امام حسین علیهالسلام با قرآن کریم در کتاب عالم مصری ...
🎙 آیت الله فاطمینیا رضوان الله تعالی علیه
╭════════════
│📱 @Mabaheeth
│✨ @Nafaahat 🥀
╰๛--- ‑ ‑ - - ‑ ‑
🖼 #معرفی_کتاب | حماسه حسینی
🔹کتاب «حماسه حسینی» شهید مطهری یکی از آن کتابهایی است که ما را مجبور میکند بارها بعد از خواندنش به سراغش برویم، کتابی که برای شناختن امام حسینِ (ع) تحریف نشده، و برقراری پیوندی استوار و ناگسستنی با واقعه عاشورا و کاروان کرب و بلا، بارها و بارها و سالها باید بخوانیمش تا بتوانیم به این سوال، به درستی پاسخ دهیم که «امام حسینِ (ع) ما کدام است؟ تحریف شده یا تحریف نشده؟!»
🔍 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/56979
⎚ #حماسه_حسینی علیهالسلام
╭ ─━─━─• · · · · · ·
ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ
⎚ #حماسه_حسینی علیهالسلام
╭ ─━─━─• · · · · · ·
بسمه تعالی
مقدمه چاپ سی ام
حماسه حسینی مجموعه ای است مشتمل بر کلیه سخنرانیها و یادداشتهای استاد شهید آیت الله مطهری درباره حادثه کربلا.
کتاب حاضر جلد اول این مجموعه و شامل سخنرانیهاست.
جلد دوم، یادداشتهای استاد در این موضوع را در بر خواهد گرفت.
قبلا این کتاب در سه جلد به قطع رقعی منتشر می شد که جلدهای اول و دوم شامل سخنرانیها بود و جلد سوم شامل یادداشتها.
نظر به اینکه حروفچینی جلد اول آن مجموعه، دستی بود و با دو جلد دیگر هماهنگ نبود، برای رفع نقایص جزئی، این کتاب از نو حروفچینی شد و دقتهای لازم از قبیل علامتگذاری دستوری و اموری که مربوط به زیبایی کتاب می شود اعمال شد.
همچنین مطالب کتاب تیترگذاری شد و طبعا فهرست كتاب مفصل گردید.
فهرستهای آخر کتاب نیز که چاپهای قبل فاقد بود اضافه شد.
بنابراین چاپ جدید این کتاب با کیفیتی به مراتب برتر از چاپهای قبل عرضه می شود، خصوصا که بخش «تحریفات در واقعه تاریخی کربلا» که در چاپ قبل با عجله تنظیم شده بود، بار دیگر از نوار استخراج و به دقت تنظیم گردید.
استقبال کم نظیر مردم حقیقت جوی ایران - و حتی خارج از ایران - از این کتاب نیز عامل دیگری برای عرضه آن به شکل بهتر و کاملتر بوده است.
تعداد چاپ این کتاب خود بهترین دلیل بر این استقبال می باشد و البته این استقبال خلاف انتظار نیست؛ زیرا از طرفی موضوع آن، حادثه بی نظیر تاریخ و شخصیت عظیم امام حسین علیه است و از طرف دیگر گوینده و نویسنده کتاب، شخصیتی کم نظیر از نظر علمی و اجتماعی و پاره تن امام خمینی (ره) می باشد.
این کتاب شامل هفت فصل است.
1⃣ فصل اول تحت عنوان «حماسه حسینی، مجموعه سه سخنرانی استاد شهید تحت همین عنوان است که در حدود سال ۱۳۴۷ هجری شمسی در حسینیه ارشاد ایراد شده است و کتاب نیز به همین نام نامیده شد.
2⃣ فصل دوم را سخنرانیهای استاد تحت عنوان «تحریفات در واقعه تاریخی کربلا» تشکیل می دهد.
این سخنرانیها در فروردین ماه ۱۳۴۸ هجری شمسی برابر با محرم ۱۳۸۹ هجری قمری در حسینیه ارشاد ایراد شده است.
3⃣ ماهیت قیام حسینی» فصل سوم این کتاب را تشکیل می دهد. توضیح اینکه در سال ۱۳۵۶هجری شمسی استاد سخنرانیهایی تحت عنوان المسأله شناخته در کانون توحيد تهران، ایراد کردند. از آنجا که زمان آن سخنرانیها مقارن با دهه اول محرم بود، در سه جلسه ای که مصادف با شبهای تاسوعا و عاشورا بود، نیمی از وقت به بحث درباره حادثه کربلا اختصاص داده شد. مجموع آن سه نیم جلسه این فصل را تشکیل میدهد و عنوان آن نیز از یادداشتهای استاد اخذ شده است.
4⃣ فصل چهارم را یک سخنرانی آن شهید بزرگوار تحت عنوان تحلیل واقعه عاشورا، تشکیل می دهد.
این سخنرانی در سال ۱۳۵۶ در یکی از جلساتی که به طور هفتگی در برخی منازل برقرار و موسوم به «جلسه یزدیها» بود ایراد شده است.
5⃣ شعارهای عاشورا» (سخنرانی معروف استاد که توأم با گریه شدید ایشان است) فصل پنجم این کتاب را تشکیل می دهد.
این سخنرانی در روز عاشورا و در حدود سال ۱۳۵۲ در مسجد جامع نارمک (تهران) ایراد گردیده است.
6⃣ فصل ششم این کتاب مجموع هفت جلسه سخنرانی استاد شهید تحت عنوان «عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی است که در محرم ۱۳۹۰ هجری قمری برابر با اسفند ۱۳۴۸ و فروردین ۱۳۴۹ هجری شمسی در حسینیه ارشاد ایراد شده است.
در این فصل علاوه بر موضوع مذکور، به طور کلی اصل «امر به معروف و نهی از منکر» مورد بحث واقع شده که در خلال آن، مسائل اجتماعی و سیاسی روز نیز مطرح گردیده است. از جمله کارنامه مسلمین در مسأله فلسطین بررسی شده است.
7⃣ عنصر تبلیغ در نهضت حسینی» فصل هفتم این کتاب را تشکیل می دهد.
این فصل مجموع هفت سخنرانی استاد تحت همین عنوان است که در سال ۱۳۵۰ شمسی و در ماه محرم در مسجد جاوید تهران ایراد شده است.
در این فصل به طور کلی تبلیغ در اسلام نیز مورد بحث واقع شده است.
📼 نوارهای این سخنرانیها در دست نیست، لهذا در تدوین آن فقط از متن پیاده شده سخنرانیها که در همان زمان از نوار استخراج شده استفاده گردیده است و چنانچه در موارد اندکی احساس نارسایی می شده است امکان مراجعه به نوار وجود نداشته است.
بدیهی است چنانچه نوارهای این فصل به دست ما برسد، از نو تنظیم خواهد شد.
📕 این کتاب گرچه بعد از شهادت استاد به چاپ می رسد ولی از نظر نوع موضوعات و قوت تحلیل، از شاهکارهای آيت الله مطهری به شمار می رود و از نظر خرافشویی از این حادثه بزرگ و درس آموز و پرداختن به جنبه های مختلف این حادثه و ارزش گذاری برای هر یک از این جنبهها و از نظر پرداختن به جوابی که معمولا کمتر به آنها پرداخته می شود یک کتاب کم نظیر محسوب میشود.
امید است مورد بهره گیری مُحبّان اباعبدالله قرار گیرد و آثار معنوی آن در زندگی ما هویدا گردد.
از خدای متعال توفیق بیشتر مسألت می نماییم.
۱۲ بهمن ۱۳۷۷
شورای نظارت
دو چهره حادثه کربلا
بسم الله الرحمن الرحیم.
الحمد للَّه ربّ العالمین بارئ الخلائق اجمعین و الصلاة و السّلام علی عبد الله و رسوله و حبیبه و صفیه، سیدنا و نبینا و مولانا ابی القاسم محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و علی آله الطّیبین الطّاهرین المعصومین، اعوذ بالله من الشّیطان الرّجیم:
یا قَوْمِ انْ کانَ کبُرَ عَلَیکمْ مَقامی وَ تَذْکیری بِایاتِ اللهِ فَعَلَی اللهِ تَوَکلْتُ فَاجْمِعُوا امْرَکمْ وَ شُرَکائَکمْ ثُمَّ لا یکنْ امْرُکمْ عَلَیکمْ غُمَّةً ثُمَّ اقْضوا الَی وَ لا تُنْظِروُنِ [1].
موضوع بحث «حماسه حسینی» است. اول باید کلمه «حماسه» را که در زبان فارسی زیاد استعمال میشود، برای شما توضیح بدهم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱. یونس/ 71.