هدایت شده از کودک و نوجوان
#شعر_کودکانه
#وضو
🌈🌟🌈🌟🌈🌟🌈🌟🌈🌟🌈🌟
كودك خوب وخنده رو
بیا جلو كنار من
رسیده نوبت وضو
نگاه بكن به كار من
اول با مشت دست راست
آب رابریز بالای رو
تمام صورتت را خوب
از بالا تا پایین بشو
حالا با مشت دست چپ
آب رو آرنج راست بریز
تا نوك انگشت های آن
دست رابكش خوب وتمیز
حالا با مشت دست راست
آب رو آرنج چپ بریز
تا نوك انگشت های آن
دست را بكش خوب و تمیز
🌸🌸🌸
مسح
حالا آهسته دست راست
قرار بده روی سرت
كمی بكش سمت پایین
تا تر شود موی سرت
آهسته دست راست را باز
بذار رو پای راست حالا
از سر انگشت های آن
مسح می كنی تا مچ پا
آهسته دست چپ را هم
بذار روی پای چپ شما
🌹🍃🌹🍃🌹
از سر انگشت های خود
مسح می كنی تا مچ پا
حالا شدی شبیه گل
ناز وقشنگ وبا صفا
پس از وضو وقت چیه ؟ وقت عبادت خدا
🌼🍃🌼🍃🌼
عطر اذان پچیده است
وقت خوش نماز شده
پنجره های آسمان
مثل همیشه باز شده
1- ابتدا صورت را از بالا، يعني جايي كه محل روييدن مو است، تا پايين چانه مي شوييم.
2-دست راست را بوسيله ي دست چپ از بالاي آرنج تا سر انگشتان مي شوييم.
3-دست چپ را بوسيله ي دست راست از بالاي آرنج تا سر انگشتان می شوییم.
4- در اين مرحله با، خیسی دست راست از آب وضو ، قسمتي از جلوي سر را با دست مي كشيم.
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
5-با دست راست كه همچنان خیس است، از سر انگشتان تا برآمدگي
پاي راست را مسح مي كشيم.
6-با دست چپ كه از آب وضو همچنان خیس است، از سر انگشتان تا
برآمدگي پاي چپ را مسح مي كشيم.
هدایت شده از کودک و نوجوان
گل، گل، گل وضو
سلام، سلام، ای بچه ها!
سلامی از یك آشنا
سلامی گرم و با صفا
به روی خندان شما
دسته گلی آورده ام
گلی به رنگ سفید، به رنگ زندگانی
گلی به رنگ آبی، به رنگ مهربانی
گلی به رنگ قرمز، به رنگ شادمانی
گلم كه از باغ خداست
شبیه آب چشمه هاست
روشنی چشم شماست
چه خوشگل و چه با صفاست
دسته گلم را بو كنید
مثل گلی وضو كنید
به سوی قبله رو كنید
با خدا گفت و گو كنید
🌈🌟🌈🌟🌈🌟🌈🌟🌈🌟🌈🌟
واحد فرهنگی وبسیج مدرسه علمیه رضویه
برگزار میکند.
دوره روخوانی وروانخوانی وتجوید یکشنبه وسه شنبه ساعت ۸:۳۰تا۱۲هزینه ۱۵۰۰۰تومان سرکارخانم صفایی
دوره روشهای بیان احکام واحکام تخصصی دوشنبه ها ساعت ۸:۳۰تا۱۱:۳۰هزینه ۱۵۰۰۰تومان جناب آقای درافشان
دوره عقاید چهارشنبه ها ساعت ۱۰تا ۱۲هزینه ۱۵۰۰۰تومان جناب آقای استادی
کلاس خیاطی چهارشنبه ها ساعت ۸تا۱۰
کلاسهای آموزشی وهنری ویژه نوجونان یکشنبه ها ساعت ۸:۳۰تا ۱۱:۳۰
کلاس هنری بافت قالی بادارچوبک چهارشنبه ها ساعت ۸تا۱۰
مزایای شرکت دردوره:
اعطای گواهی شرکت دردوره (تجوید.عقاید .احکام ) با همکاری مرکز مدیریت
شرکت دراردوی آخردوره
اعطای بسته آموزشی وفرهنگی به شرکت کنندگان
معرفی مبلغین به سایر نهادهاجهت همکاری
حضور دردوره های تخصصی
مهلت ثبتنام.:تادوم تیرماه
جهت ثبتنام اسامی خودرابه شماره ۰۹۳۶۲۶۹۹۴۱۴ویا ۰۹۳۵۵۵۷۵۷۲۵ پیامک نمایید.توصیه می شود خواهرانیکه میخواهند دراردوهای جهادی مرداد ماه شرکت نمایند در کلاس احکام وعقاید حضور داشته باشند.
شروع دوره از۴تیرماه.
واحد فرهنگی وبسیج مدرسه علمیه رضویه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دوستان دردوره ازاساتیدبسیار خوب دعوت شده است.خیلی تاکید دارند برجدیت وهمت خواهران دردوره .
هدایت شده از قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
4_6028525090050671296.pdf
حجم:
535.9K
درسنامه پنجم:دوست و دشمن
دوستی و دشمنی برای خدا
سطح۱(۹تا۱۱سال)
#درسنامه
مربی محور؛
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
هدایت شده از قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
4_6028525090050671335.pdf
حجم:
484.7K
درسنامه پنجم: الگو
الگوهای بدلی و واقعی
سطح۲(۱۲تا۱۵سال)
#درسنامه
مربی محور؛
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
هدایت شده از قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
4_6028525090050671346.pdf
حجم:
641.8K
درسنامه پنجم: رمز عبور
خود مدیریتی
سطح۳(۱۶تا۱۸ سال)
#درسنامه
مربی محور؛
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
هدایت شده از رهروان ولایت
ترجمه مغرضانه حدیث
(قسمت اول)
فرقه مدعی یمانی با ارائه ترجمههای اشتباه نسبت به احادیث سعی بر این دارند تا حقانیت خود را اثبات کرده ومخاطبین عوام و نا آشنا به لغت عرب را جذب خود نموده تا ازین رهگذر به هدف خود نائل آید.
⛔️ اخیرا با منتشر شدن کلیپی در فضای مجازی ــ البته این کلیپ در کانال سایت (شایعات) تکذیب گردید ــ که در آن صداهای عجیبی از آسمان به گوش می رسد، دست به ترجمه آزاد خندهدار حدیثی زدهاند که در زیر به آن اشاره مینماییم.
(( . . . إذا صاح الناقوس، و كبس الكابوس، و تكلّم الجاموس، فعند ذلك عجائب و أي عجائب . . . فتوقعوا ظهور مكلم موسى من الشجرة على الطور
ترجمه:
امام علی فرمود: ای جابر اگر ناقوس (آسمانی) صیحه کشید وکابوس به شدت روی آورد و گاو تکلم کرد (صدای آسمانی شبیه گاو) پس در آن زمان شگفتی هاست وچه شگفتیهایی . . . پس منتظر ظهور آن کسی باشید که از کوه طور با موسی سخن گفت))
معجم احادیث الامام المهدی ج3ص27 و یوم الخلاص ج1ص354 و الزام الناصب ج2ص203
اینک توجه شما همراهان را به نکاتی پیرامون حدیث فوق جلب می نماییم.
✅ بررسی:
1⃣ یکی از ادعاهای احمداسماعیل این است که او مکلّم موسی در کوه طور میباشد.
پس در حقیقت میخواهند بگویند که حدیث فوق اشاره به احمداسماعیل همبوشی دارد.
2⃣ عبارات فوق قسمتی از خطبه تطنجیة ــ منسوب به امیرالمومنین (صلوات الله علیه) ــ میباشد که ناقل آن فقط حافظ رجب برسی (متوفی 813 قمری) در کتاب مشارق انوار الیقین میباشد وهیچ سندی هم برای این خطبه ذکر نمیکند.
3⃣ سه کتاب الزام الناصب و یوم الخلاص ومعجم احادیث الامام المهدی هم ــ که تقریبا جزو کتب معاصر محسوب می شوند ــ از کتاب مشارق انوار الیقین این حدیث را نقل نمودهاند.
3⃣ آقای کورانی در معجم احادیث الامام المهدی ــ که در بالا به عنوان مدرکی برای حدیث ذکر گردیده ــ پس از نقل این حدیث میگوید:
(هذه الخطبة وغیرها تفرّد بروایتها البرسی رحمه الله فیما نعلم، ولم یذکر لها سندا، وفیها الفاظ عدیدة لم نعرف معناها . . . )
ترجمه:
این خطبه وغیر این خطبه را فقط برسی روایت نموده است وسندی هم برای آن ذکر نکرده و در آن الفاظ زیادی است که معنایش مشخص نیست.
عبارات فوق از جناب آقای کورانی بیان کننده عدم اعتماد واطمینان به حدیث مذکور می باشد.
4⃣ غوّاص بحار روایات اهل بیت، مرحوم علامه مجلسی هم به روایاتی که فقط در کتاب مشارق انوار الیقین حافظ برسی ذکر گردیده ودیگر علماء آن را ذکر نکردهاند وشاهدی هم بر آن در روایات دیگر نیست، اعتنا نمیکند.
ایشان میفرماید:
(و كتاب مشارق الأنوار و كتاب الألفين للحافظ رجب البرسي و لا أعتمد على ما يتفرد بنقله لاشتمال كتابيه على ما يوهم الخبط و الخلط و الارتفاع و إنما أخرجنا منهما ما يوافق الأخبار المأخوذة من الأصول المعتبرة)
ترجمه:
وکتاب مشارق الانوار وکتاب الفین ــ که از تالیفات حافظ رجب برسی است ــ و اعتماد نمیکنم بر آنچه که تنها او نقل نموده است به خاطر مشتمل بودن این دو کتاب بر آنچه که موهم خبط و خلط و ارتفاع است وفقط احادیثی را از این دو کتاب را نقل میکنم که موافق با اخبار اخذ شده از اصول معتبره میباشد.
بر این اساس، علامه مجلسی ذکری از این خطبه در بحارالانوار به میان نمی آورد.
5⃣ با صرف نظر از بحث سندی حدیث، ترجمه آزاد ارائه شده توسط این عزیزان بسیار عجیب و مغرضانه است.
به عبارات زیر دقت کنید:
👈 إذا صاح الناقوس / زمانی که ناقوس (آسمانی) صیحه کشید
👈 و تكلّم الجاموس / و گاو تکلّم کرد (صدای آسمانی شبیه گاو)
در قسمت اول ــ یعنی اذا صاح الناقوس ــ اصلا صحبتی از (آسمان) در میان نیست اما با عبارت داخل پرانتز به مخاطب اینگونه القاء میکنند که این صیحه از آسمان است.
⛔️ وبر اساس همین ترجمه آزاد هدفمند، آن کلیپ منتشر شده در فضای مجازی را بر این حدیث تطبیق میدهند.
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
آیا اینگونه ترجمه های آزاد، انگیزه ای غیر از غرض ورزی می تواند داشته باشد!!؟
📌 آری عزیزان! اینان برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری دریغ ندارند. از تهمت به اهل بیت و تمسک به احادیث جعلی و سنّی گرفته . . . تا ترجمههای مغرضانه.
ادامه دارد...
👽 @modaeeyan
ترجمه مغرضانه حدیث
(قسمت دوم)
6⃣ همین غرض ورزی را دوباره در ترجمه فراز سوم [وتكلّم الجاموس / و گاو تکلّم کرد (صدای آسمانی شبیه گاو)] مرتکب میشوند. در این فراز هم نه صحبتی از (آسمان) است و نه صحبتی از (شباهت به صدای گاو)، بلکه حضرت فقط فرمودند: و گاو تکلّم کرد.
7⃣ 📣 جالبتر اینکه:
👈 در این حدیث که هیچ صحبتی از (آسمان) نشده، اینان برای رسیدن به منافع خود در ترجمه آن صحبت (آسمان) را پیش میکشند، 👈 و اما در علائم ظهور که به وضوح در احادیث صحبت از (صیحه آسمانی) شده، برای رسیدن به منافع خود میگویند:
هدایت شده از رهروان ولایت
منظور شنیدن صدایی در عالم خواب است 😳
به عبارت دیگر ــ برای رسیدن به اغراض خود ــ آنجا که صحبتی از آسمان نیست، بحث آسمان را مطرح میکنند وآنجا که صحبت از آسمان هست، معنای آسمان را عوض نموه وبحث خواب را مطرح میکنند 😳
❇️ تذکر وتوجه:
یکی از علائم قیام حضرت حجت (عج)، بحث صیحه آسمانی میباشد که این مطلب را احمداسماعیل واتباع شدیدا منکر بوده وهمه روایات را توجیه میکنند ومیگویند: منظور در عالم خواب، همه خواب میبینند ونام حضرت حجت ونام احمد اسماعیل را میشنوند.
8⃣ دیگر اینکه احمداسماعیل ادعا دارد که مکلم موسی در کوه طور میباشد واین عبارات را هم (فتوقعوا ظهور مكلم موسى من الشجرة على الطور) ناظر به خود میگیرد.
واین در حالی است که قرآن مکلم موسی را، خداوند متعال معرفی مینماید:
(فَلَمَّا قَضى مُوسَى الْأَجَلَ وَ سارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِنْ جانِبِ الطُّورِ ناراً قالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ ناراً لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْها بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِنَ النَّارِ لَعَلَّكُمْ تَصْطَلُونَ فَلَمَّا أَتاها نُودِيَ مِنْ شاطِئِ الْوادِ الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَنْ 👈 يا مُوسى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِين 👉) [قصص/30]
مضافا اینکه در همین حدیث، امیرالمومنین خود را به عنوان مکلم موسی مطرح نموده ومیفرمایند:
(أنا صاحب الطور، أنا ذلك النور الظاهر) مشارق انوار الیقین ص266
ویا مرحوم برسی در جایی دیگر میگوید: (أنا مكلّم موسى من الشجرة، أنا ذلك النور) همان ص347
ودر الزام الناصب ج2ص204 اینگونه آمده:
(أنا صاحب الطور يوم التجلّي لموسى بن عمران أنا كاشف لما خرّ موسى صعقا، أنا ذلك النور الظاهر أنا صاحب موسى)
9⃣ اگر اتباع بگویند: (منظور از مکلم موسی این است که خدا با صدا ولحن احمداسماعیل با موسی سخن گفت)، گوییم:
اگر مراد از مکلم موسی، آنگونه که شما گفتید باشد، با توجه به حدیث فوق معلوم میشود گفتگوی خدا با جناب موسی، با صدا ولحن آقا امیرالمومنین بوده، نه با لحن احمداسماعیل همبوشی.
0⃣1⃣ با توجه به اشکالاتی که در مورد خطبه تطنجیه مطرح گشت، باید عرض کنیم این حدیث قابلیت استدلال را ندارد، مضافا اینکه این حدیث خبر واحدی بیش نیست واحمداسماعیل خبر واحد را در اعتقادات مفید نمی داند.
🔵 #جمع_بندی:
📌 خطبه تطنجیه فقط در کتاب مشارق حافظ برسی ذکر گردیده، آنهم بی سند.
📌علامه مجلسی اخباری را که فقط حافظ برسی آن را نقل نماید معتبر ندانسته ونقل نمی کند.
📌 متاسفانه در ترجمه حدیث، عباراتی نظیر (آسمان) و (صدای شبیه گاو از آسمان) را اضافه نموده اند.
📌 آنجا که صحبتی از آسمان نیست، بحث آسمان را مطرح میکنند وآنجا که صحبت از صیحه آسمانی هست، معنای آسمان را عوض نموه وبحث خواب را مطرح میکنند .
📌 امیرالمومنین در این حدیث، مکلم موسی را بر خود تطبیق داده اند، نه بر شخص دیگری.
📌 اهل بیت دستور داده اند که به احادیث شاذ اخذ ننماییم و این حدیث هم شاذ وهم خبر واحد بوده واشکالات فراوانی هم دارد بنابراین نمی توان به آن استدلال نمود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر وتعقّل:
🔸 آیا فرقه ای که برای نیل به اهداف خود، دست به ترجمه های آزاد هدفمند ومغرضانه می زند تا بتواند بهتر عوام الناس را فریب دهد، می تواند فرقه ای حقّ باشد ⁉️
🔸 آیا واقعا انصار امام زمان در ترجمه روایات به مردم خیانت می کنند ⁉️
👽 @modaeeyan
❌نه از عترت است نه از ثقلین
⬅️احمد اسماعیل همبوشی که معتقد است چون اسم او در غدیر برده نشده دین کامل نشده است!!!
(کتاب وصیت مقدس ص۴۶)
همچنان خود را از ثقلین وعترت رسول الله میداند که اگر او را قبول نداشته باشیم از گمراهی در امان نخواهیم بود!!
✅در این حدیث رسول الله صلی الله علیه واله
⬅️هم ثقلین و هم عترت را معرفی فرمودند
و متاسفانه مانند هزاران حدیث دیگر بازهم اسم احمد اسماعیل از طایفه همبوش بصره در ان نیست!
🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️
امام ششم حضرت صادق علیه السلام از پدران بزرگوارش از امام حسین علیه السلام روایت نمودکه فرمودند:
از امیرالمؤمنین علیه السلام در باره معنای فرمایش پیغمبر خدا پرسیدند
🅾️ انی مخلف فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی
عترت کیست؟؟؟
حضرت فرمودند:
من و حسن و حسین و
نه امامی که از فرزندان حسین اند.
که نهمی انها مهدی است که قائمشان است.
📕شیخ صدوق کتاب معانی الاخبار
ج۱ص۲۱۴،۲۱۵
باب معنای ثقلین و عترت
✅تذکر
بازهم مانند هزاران حدیث دیگر که در تعداد،ذکر اسامی و انحصار دوازده امام داریم اسمی از احمد اسماعیل و هیچ مدعی دیگری برده نشده
چرا بعضی ها بظاهر چشم دارند اما نمیبینند!!!!!؟؟؟؟
مدعی امامت سیزدهم کافر و از دین خارج است.
(امام صادق علیه السلام )
👽 @modaeeyan
هدایت شده از گنجینه معنوی
خواص عالی بنفشه و روغن بنفشه
💠قال المعصوم علیه السلام:
برتری روغن بنفشه بر دیگر روغن ها مانند برتری اسلام بر دیگر دین هاست..
✅روغن بنفشه بیماری سر و چشم را از بین میبرد و معنایش این است که کل بیماریهایی که در سر هست را درمان میکند.
💠برای فلج بسیار مجرب است
💠برای بیماریهای چشم خیلی خوب است روی ابروها بمالند ضعف چشم را از بین می برد
روایت می فرماید : بشکنید تب را بوسیله بنفشه
اگر بنفشه را با کاسنی تازه مخلوط کنید و روی پیشانی بگذارید فورا تب را قطع می کند...
همچنین میفرماید روغن مالی روی ابروها با روغن بنفشه سردرد و میگرن را برطرف میکند.
در روایت دیگر داریم:چهار چیز طبایع چارگانه را متعادل می کند
نوعی از انار نوعی از خرما و روغن بنفشه و کاسنی
بهترین حالت سلامتی. تعادل طبایع است.
💠بنفشه را در بینی بریزید مردم اگر بدانند در بنفشه چه خاصیتی است همانا آن را می نوشیدند نوشیدنیست!
💠روایت بسیار جالب دیگر می فرماید:بنفشه در تابستان سرد و در زمستان گرم برای شیعیان ما نرم است و برای دشمنان ما سخت است
✅ضربه مغزی که امروزه زیاد است و مشکلات ناشی از آن مانند فراموشی و فلج و… است بهترین و تنها درمانش روغن بنفشه است که درمانی بسیار خوب و عاجل است
روغن بنفشه ، بهترین روغن برای ماساژ
✅ ماساژ و روغن مالی در طب اسلامی
مالیدن روغن به کل بدن و ماساژ از اهمیت زیادی برخوردار است که بحث جدا گانه ایست
✅بهترین روغن برای ماساژ روغن بنفشه است
روغن بنفشه یکی از معجزات طب اسلامی است و درمان بیماریهای سخت است
معصوم علیه السلام میفرماید:برتری روغن بنفشه بر دیگر داروها مانند برتری من بر دیگر مردم است
📖 شرح دراسه فی طب الرسول المصطفی آیت الله تبریزیان
هدایت شده از بانک پاورپوینت رایگان
دانستنی های دوران بلوغ ونوجوانی.pptx
حجم:
4.79M
📚کانال بانک پاورپوینت👇
@bankpowerpoint
✳️برای دوستان خودفورواردکنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از بانک پاورپوینت رایگان
نقدوبررسی شیطان گرایی.ppsx
حجم:
1.77M
📚کانال بانک پاورپوینت👇
@bankpowerpoint
✳️برای دوستان خودفورواردکنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از بانک پاورپوینت رایگان
شادی دراسلام.PPT
حجم:
1.24M
📚کانال بانک پاورپوینت👇
@bankpowerpoint
✳️برای دوستان خودفورواردکنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•