خون و سیاست
فلسطین؛یگانه امکان سیاست آینده
نویسنده:اکبر محمدی
دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهران
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📸 تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از نمایشگاه دستاوردها و ظرفیتهای مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه
https://hawzahnews.com/xcvf3
🔻آیت الله اعرافی:
❇️ غربشناسی برای مبلغین ضروری است
اگر مبلغان به طور مستقیم و با راهبران تبلیغ با سرچشمهها آشنا نباشند و نگاهی به تمدن غرب نداشته باشند نیمتوانند توفیق چشمگیری داشته باشند.
https://hawzahnews.com/xcvf4
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
📚دوره کتاب خوانی
🔶️بررسی نقش کانونهای اقتصادی و سیاسی در تکوین جهان غرب
🔹️مطالعه کتاب زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران
🔹️مدرس دوره: جناب آقای علی ایوبی، پژوهشگر تاریخ و کارشناس ارشد دانش اجتماعی مسلمین
🔸️شروع دوره: از چهارشنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۳
🔹️مکان برگزاری: ساختمان شماره ۱،دفتر تشکل های دانشجویی
🔸️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره با شماره ۰۹۱۰۰۸۶۲۵۱۶ تماس بگیرید @Amirhostad
کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
32.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فقه، دربرابر چالشی بزرگ
🔸برشی از سخنرانی دکتر عطاءالله بیگدلی، با موضوع «بررسی وضعیت حقوق در ایران معاصر و آینده رابطۀ فقه و حقوق»
🔹ارائهشده در همایش «انقلاب اسلامی و تحول علوم اسلامی و انسانی»
🗓 اسفندماه ۱۴۰۱ ؛ دانشگاه علوم اسلامی رضوی
#ویدئو
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
🔸کانال اطلاع رسانی کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی:
https://eitaa.com/gharbshenasi_razavi
28.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مطهری و پرسش از تاریخ تحققنیافته!
❓چرایی
پرداختن شهید مطهری به #فلسفه_تاریخ 🔸برشی از سخنرانی دکتر موسی نجفی، با موضوع «انقلاب اسلامی و زایش ایدۀ فلسفۀ تحول تاریخ شیعی» 🔹ارائهشده در همایش «انقلاب اسلامی و تحول علوم اسلامی و انسانی» 🗓 اسفندماه ۱۴۰۱ ؛ دانشگاه علوم اسلامی رضوی #ویدئو #شهید_مطهری 🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی @gharbshenasi_razavi
💠 کارکرد غیریتهای تمدنی در صورتبندی امت اسلام | قسمت اول
🔸...بر اساس مدل «تئوری بازی» (theory Game) بين دو بازيكن A و B دو نوع بازی میتوان ترسيم كرد: «بازی تعاونى» (game cooperative) و «بازی تضاد» (game conflict).
🔹برخى معتقدند رابطۀ ايران و غرب در زمان طاغوت، كموبیش در
قالب يك بازی «شبهتعاونى» بود كه با رخداد انقلاب اسلامى در ايران و موضعگيری
امام خمينى، اين بازی عوض شد و به «بازی تضاد» تبديل شد. در وضعيت پس از
انقلاب، نه فقط استثمار ايران ناممكن به نظر میرسيد، بلكه خطر سرايت انقلاب به
ديگر كشورهای اسلامى و حتى غيراسلامى نيز وجود داشـت.
🔸كشورهای غربى كه
پيش از اين در دورۀ اندلس و همينطور زمان امپراتوری عثمانى، آسيبهايى از ناحيۀ
مسلمانان ديده بودند، اكنون با انقلاب اسلامى با يك موج سوم از گسترش اسلام
روبرو شدند...
🔹اكنون پرسش اين است كه #کاركرد_تمدنى «بازی تضاد» كه ناخواسته برای
جمهوری اسلامى رقم خورده و البته جمهوری اسلامى نيز آگاهانه آن را انتخاب كرده،
چيست؟
بیگمان اين بازی «تضاد» - چه آنجا كه غرب آغازگر آن باشد و چه آنجا
كه نقطۀ آغاز آن با انقلاب اسلامى بوده باشد - برای هر دو طرف «غربى و اسلامى» يا
«آمريكايى و ايرانى» كاركرد تمدنى داشته و دارد. البته كاركرد تمدنى اسلامستيزی يا
ايرانستيزی برای غرب بسيار متفاوت از كاركرد غربستيزی يا آمريكاستيزی برای جمهوری اسلامی است.
🔸این بدانسبب است که اساسا غرب و اسلام، و ایران و آمریکا در نگاه به «ديگری» (other) تفاوتهای بنيادين دارند. ديگربودهای تمدن غرب،
ديگربودهای برآمده از نگرش سكولار است؛ درحالیكه ديگربودها در تمدن اسلامى
بر پايه نگرش دينى رقم میخورد. اين نكته در تبيين كاركردهای تمدنى عنصر
«دشمن» در ادبيات اسلامى و ادبيات مدرن غربى و تفاوتهای آن، بسيار مهم و راهگشاست.
🗒 برشی از مقالۀ دکتر #حبیبالله_بابایی با عنوان «غیریت غربی در فرایند تمدنی جمهوری اسلامی» در کتاب «عیار تمدنی جمهوری اسلامی».
#معرفی_کتاب
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi