راننده ماشینی در دل شب راهش را گم کرد و بعد از مسافتی ناگهان ماشینش هم خاموش شد..
همان جا شروع به شکایت از خدا کرد:خدایا پس تو داری اون بالا چکار میکنی؟
و در همین حال،چون خسته بود،خوابش برد.
وقتی صبح از خواب بیدار شد..
از شکایت شب گذشته اش خیلی شرمنده شد..
ماشینش دقیقا نزدیک یک پرتگاه خطرناک خاموش شده بود.
همه ما امکان به خطا رفتن را داریم..پس اگــر جایی دیدیم که کــارمان پیــش نمیرود،شکایت نکنیم.
"شاید اگر جلوتر برویم پرتگاه باشد"
•✾📚 @ghasedsk40 📚✾•
اندازه مهر و محبّت خداي عالم به بندگانش
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيم
زيارت رسول اكرم حضرت محمّد صلّي الله عليه و آله و سلّم آرزوی او بود. برای ابن کار تصميم گرفت به «مدينه» برود. در راه، چند جوجه ی پرنده ديد. آن ها را برداشت تا به عنوان هديه براي پيامبر خدا رسول اكرم صلّي الله عليه و آله و سلّم ببرد. مادرِ جوجه ها پرواز كنان از راه رسيد. جوجه هايش را در دستِ مرد، اسير ديد. به دنبالِ مرد به راه افتاد. پرنده، پرواز کنان او را دنبال مي كرد.
مرد به مدينه رسيد. يك سره به مسجد رفت. پس از زيارت رسول خدا نبيّ اكرم صلّي الله عليه و آله و سلّم، جوجه ها را نزد ايشان گذاشت. پرنده ي مادر كه به دنبالِ جوجه هايش پرواز كرده بود، به سرعت فرود آمد. غذايي را كه به منقار گرفته بود، در دهانِ يكي از جوجه ها گذاشت و دور شد.
رسول خدا نبی اكرم صلّي الله عليه و آله و سلّم و اصحاب ايشان، اين صحنه را مي نگريستند. ساعتي گذشت. جوجه ها در وسط مسجد قرار داشتند. مسلمانان دورِ آن ها را گرفته بودند. در همين لحظه، دوباره پرنده ي مادر رسيد. فرود آمد. غذايي را تهيّه كرده بود. آن را دهانِ جوجه ي ديگر گذاشت. پرواز كرد و دور شد.
در اين هنگام، رسول گرامي اسلام رسول خدا صلّي الله عليه و آله و سلّم جوجه ها را آزاد فرمود.
آن گاه رو به اصحاب كرده و فرمود: « ... مهر و محبّتِ اين مادر را نسبتِ به جوجه هايش چگونه ديديد؟!».
اصحاب عرض كردند:« بسيار عجيب و شگفت انگيز بود ».
پيامبر خدا رسول اكرم صلّي الله عليه و آله و سلّم فرمود: « ... قسم به خداوندي كه مرا به پيامبري برگزيد، مهر و محبّت خداي عالم به بندگانش، هزارانِ مرتبه از چيزي كه ديديد، بيشتر است ».
منبع:
توحيد و نبوّت/شهيد دستغيب/ ص 133-132
📚 @ghasedsk40
⁉️متن شبهه:👇👇👇👇👇
آیه سوره نور به هیچ عنوان نه تطابقا نه تضمنا و نه التزاما در مورد پوشاندن موی سر بحث نمیکنه
الانه الانش هم برو کشورهای عربی خلیج فارس زنان شان عبایه می پوشند عبایه ها هم از زیر گردن تا بالای سطح شکاف بین دو سینه خانم ها باز است آیه میگه با خمار که دقیقا مشابه امروزی اش شال های زنانه است نه روسری محل بحث آیه سوره نور، غض بصر برای مردان و زنان، و پوشاندن سینه برای زنان است
و آیه از لفظ ضرب استفاده کرده
شال بستن دخترها و خانم ها را دیدی چگونه می بندند؟
با دست راست از زیر و پشت شال می گیرند و بصورت ضرب، به سمت چپ می آورند و روی شانه سمت چپ می اندازند
و آیه به هیچ عنوان در مقام بیان پوشاندن موی سر نیست
دوم اینکه و ادنی ان لا یعرفن در سوره احزاب
خب ربطش به پوشاندن مو چیه؟
میگه جلو بندی خودتان را سفت بگیرید ولنگ و باز وا نره
ربطش چیه به پوشاندن موی سر؟!
حُسن جمال است و زینت تجمّل
لذا در زن میگویند الامراه الحَسناء،
زیبایی های طبیعی زن ، حُسن است نه زینت، بلکه زینت از تجملات است یعنی زیبایی های غیر طبیعی
در مورد مو هم باز استعمال الشعر الحَسن بکار میرودیعنی مو جزو حُسن است نه زینت در مورد وجه هم میگویند الوجه الحَسن حجاب برای زن مسلمان آزاد وضع شده است پس نه زن بودن و نه مسلمان بودن به تنهایی موجب حجاب نیست زیرا کنیز حجاب نداردو چه بسیار کنیزهایی که از زنان آزاد بسیار زیبا تر و تحریک کننده تر بودند
پس حجاب عنوانی است جهت حفظ حرمت زن محترمه پوشش زن عرب همراه با خمار و عِبایه بوده و و خداوند فرموده است همین پوشش رایج عرفی خودت را طوری بکن که
(متن شبهه خلاصه شده است)
✅پاسخ شبهه :👇👇👇👇
این شبهه که بخشی از تلاش های گسترده شبهه پراکنی علیه حجاب است، احتمالا با توجه به ۵۹ سوره احزاب بیان شده است:
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.
در این باره باید به چند مساله توجه کنیم
1⃣ این آیه تنها دلیل حکم شرعی حجاب نیست. به غیر از این آیه، آیات و روایات متعددی درباره حکم حجاب وجود دارد. از جمله آیه ۳۱ سوره نور که به تفصیل حکم حجاب را بیان نموده است. حکم حجاب در اسلام آن قدر روشن است که از ضروریات اسلام محسوب شده است؛ بدین معنا که نمی توان اسلام را قبول داشت و آن را انکار کرد. تنها در عصر حاضر و با رواج فرهنگ بی حیایی و برهنگی غربی، فشارها علیه آن زیاد شده و کسانی شروع به شبهه پراکنی علیه آن می کنند.
2⃣آنچه بر مومنان لازم است، بر همگان واجب است از همین رو در کتاب های اعتقادی این بحث مطرح شده است که کفار نسبت به فروعات نیز عقوبت می شوند. یعنی کافر بودن دلیل نمی شود که شخص به دلیل ترک نماز و روزه و ... مجازات نداشته باشد و کافر بودن راهی برای فرار از واجبات الهی باشد. اگر چه حتی نماز هم بخواند از او پذیرفته نمی شود چون همه انسان ها موظف اند که ایمان بیاورند و به دستورات خدای متعال عمل کنند. بنابراین هر آنچه که بر مومن واجب باشد، بر همه گان واجب است.
3⃣ در این آیه الفاظ امر وجود دارد که الزامی بودن حکم را نشان می دهد و پس از دستور صریح، به این نکته اشاره می شود که حجاب برای زنان مومن خیر و نیکی دارد. و نکته جالب این جاست که اگر کسی به خدای متعال معتقد باشد، همین که خدای متعال امری را برای او خیر و نیک می داند، به آن ملتزم می شود. چه برسد به اینکه در این آیه و آیات دیگر صریحا به حجاب دستور داده شده است.
اما درباره لازم شدن حجاب برای همه مردم؛ این دستور حکم قانون است و فلسفه آن نیز روشن است. اگر چه به دلیل لزوم امر به معروف می توان حجاب را در جامعه اسلامی بر همه مسلمانان لازم دانست، اما به دلیل دلایل روشن و عاقلانه لزوم صیانت از عفت و حیا در جامعه، می توان احکام الزامی پوشش برای غیر مسلمانان نیز وضع کرد. خصوصا که تمام ادیان دیگر نیز احکامی برای پوشش داشته اند و فطرت بشر نیز با بی حیایی مخالف است و از همین رو به جز دوره اخیر و فرهنگ منحط فعلی غرب، در تمام طول تاریخ زنان را پوشیده تر از مردان می بینیم.
@ghasedsk40
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
✳️✳️نتیجه اعتماد به کدخدا به جای خدا ثمری جز خواری و پشیمانی ندارد
[سوره الإسراء (17): آيه 22]
لا تَجْعَلْ مَعَ اللَّهِ إِلهاً آخَرَ فَتَقْعُدَ مَذْمُوماً مَخْذُولاً (22)
با خداوند معبود ديگرى قرار مده كه نكوهيده و سرافكنده خواهى نشست.
✳️✳️پيامها:
1- شكوفايى و عزّت انسان در سايهى توحيد است و اعتماد به بیگانگان و دشمنان انسان را خوار و ذليل مىكند. «مَذْمُوماً مَخْذُولًا»
2- کسانی که به مستکبران اعتماد می کنند ، مورد نكوهش خدا، فرشتگان، مؤمنين، وجدانهاى بيدار و خردمندان جهان هستند. «مَذْمُوماً مَخْذُولًا»
✳️✳️✳️امام خامنه ای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهاى اسلامى۱۳۹۳/۰۳/۰۶
انسانهایى که بىخِرَدند همین مشکلات در زندگى آنها هست، آنها را با ذلت تحمل میکنند، به جاى اینکه ولایت الهى را قبول کنند، ولایت شیاطین را قبول میکنند: وَاتَخَذُوا مِن دُونِ اللَهِ ءَالِهَةً لِیَکونوا لَهُم عِزاً، کَلا سَیَکفُرونَ بِعِبادَتِهِم وَ یَکونونَ عَلَیهِم ضِداً؛ فرمولى که انسانهاى بىخِرَد، دستگاههاى بىخِرَد، انسانهاى غافل در دنیا انتخاب میکنند و اتخاذ میکنند، اینجور در قرآن کریم رسوا شدهاست. به جاى اینکه به خدا پناه ببرند، به جاى اینکه ولایت الهى را قبول بکنند، به جاى اینکه به هدایت الهى چنگ بزنند، به ولایت شیاطین، به ولایت دشمنان اسلام و دشمنان بشریت متمسک میشوند براى اینکه براى خودشان عزت درست کنند، و این عزت به دست آنها نمىآید. آن عبادت شوندگان نابکار هم از آنها سپاسگزارى نخواهند کرد: کَلا سَیَکفُرونَ بِعِبادَتِهِم وَ یَکونونَ عَلَیهِم ضِدا. این بیان قرآن، بیان روشنى است؛ باید از این بیان درس گرفت، باید راه را درست شناخت، خط هدایت قرآنى، انسانها را به سعادت میرساند، بایستى از خداى متعال کمک خواست.
@ghasedak40
✨✨
سخاوت انسان را بهشتی می کند.
در قرآن داریم که کسانیکه #رزقشان کم است
انفاق کنند. انفاق مخصوص پولدارها نیست.
قرآن می فرماید بعضی ها ایثار می کنند، درحالیکه خودشان دارا نیستند.
در اسلام کمیت با کیفیت فرق می کند
ولی مهمتر از کمیت، کیفیت است.
همانطور که برای انگشتر حضرت علی علیه السلام
که گران قیمت هم نبود
و در نمازش آن را انفاق کرد،
خداوند یک آیه نازل کرد.
✨🌹
@ghasedak40
روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_امام_موسی_کاظم_علیه_السلام و #امام_رضا_علیه_السلام و #امام_جواد_علیه_السلام و #امام_هادی_علیه_السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.