فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حساب و کتاب عجیب امام حسین جل جلاله
🎙عارف بالله آیت الله قائنی
حتی اگر با ریا برای امام حسین جل جلاله کاری کنید، آن عمل نوشته می شود.
🔸️برای دیگران ارسال کنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه حرم❤️ فقط
رفیق با معرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دلیل_هتک_حرمت_به_قرآن توسط مرد سوئدی
این ملحد به خاطر تحقیق دز کتاب های اهل سنت که از #عمر ملعون و #عایشه ملعون در کتاب #صحیح بخاری و #طبری نقل شده به این نتیجه رسیده که این کتاب ارزشی ندارد. ببینید چه جسارت هایی در رابطه قرآن در کتاب اهل سنت وجود دارد . این ملحد اگر از کتاب های شیعه تبلیغ قرآن را مشاهده میکرد به قرآن احترام میگذاشت
دلیل اهانت به قرآن فقط روایت های جعلی است که در کتاب #صحیح_بخاری و #طبری نوشته شده است.
✅#افضل_بودن_لعن_بر_صلوات
🍃في حديث علوي نقل من خط محمد بن الحسن الحر العاملي المجاور بالمشهد المقدس الرضوي: ان أمير المؤمنين كان يطوف بالكعبة فراى رجلا متعلقا باستار الكعبة وهو يصلي على محمد وآله ويسلم عليه ومر به ثانيا ولم يسلم عليه فقال يا أمير المؤمنين لم لم تسلم علي هذه المرة فقال خفت ان اشغلك عن اللعن و هو افضل من السلام ورد السلام ومن الصلوة على محمد وآل محمد
❤حضرت آقا امیرالمومنین صلوات الله علیه در حال طواف کعبه بود که دید مردی پرده خانه کعبه را گرفته و صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) می فرستد؛ حضرت بر او سلام فرمود. دفعه دوم حضرت از کنار او عبور کرد ولی این بار به او سلام نکردند. آن شخص گفت: ای امیرالمومنین! برای چه این بار بر من سلام نکردی؟ حضرت آقا امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمود: ترسیدم تو را از لعن (که این بار می گفتی) باز دارم. زیرا لعن، از سلام کردن و جواب سلام دادن و از صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) برتر است.
📚📚مجمع النورين، شيخ أبو الحسن المرندي صفحه 208
الموسوعة الكبرى جلد 20 صفحه 235
فرحة الزهراء صفحه 75
هدایت شده از 🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 #عایشه یِ #قاطر_سوار اولین کسی که به سوی تابوت #امام_حسن صلواتاللهعلیه با کمان، #تیر انداخت
🖤 #شهادت_امام_حسن تسلیت باد 🖤
👤محدث جلیل مرحوم عمادالدین #طبری می نویسد:
🔰چون محل رحلت امام حسن رسید وصیت کرد او را غسل و تجهیز کنند بر سر روضه (حرم) رسول برند تا #تجدید_عهدی کند و از آنجا به #بقیع برند پیش جده او فاطمه بنت اسد.
چون تابوت مطهر او برداشتند و قصد روضه رسول کردند👈 #عایشه بر استر ( #قاطر ) سوار شد و #مروان را بخواند با لشکر گران از #بنی_امیه (لعنهم الله) و گفت نگذاریم که او را در آنجا دفن کنند و گفت : (لاتدخلوا بیتی من لااحبه) داخل مسازید به خانه من کسی را که من نمی خواهم (دوست نمیدارم).
👈گویند که عایشه #کمان از مروان بخواست و #تیر بر جنازه حسن انداخت...👉
📚کامل بهائی، صفحه ۴۹۱
📋و اما #نکات قابل تأمل این فراز تلخ تاریخ:
1⃣ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺩﺭ ﻣﺎﺟﺮﺍﯼ ﺗﺸﻴﻴﻊ ﭘﻴﮑﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻣﺠﺘﺒﯽ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﺯﺩ ﮐﻪ
«ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻡ، ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﻓﻦ ﺷﻮﺩ»
ﺍﻳﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻭﯼ ﺍﺯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ:
رسول خدا، ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯽﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻣﯽﻓﺮﻣﻮﺩ:
«ﺧﺪﺍﻳﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭ ﻫﺮ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ»
2⃣ ﻋﺎﻳﺸﻪ #ﻣﺎﻟﮑﻴﺖ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﻣﺪﻋﯽ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ۹ ﺯﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺟﻤﻌﺎ ﻳﮏ ﻫﺸﺘﻢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺭﺙ ﻣﯽﺑﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻳﮏ ﻫﺸﺘﻢ ، ﻳﮏ ﻧﻬﻢ ﺳﻬﻢ ﻫﺮ ﺯﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﯽﺷﺪ ﻳﻌﻨﯽ ﻳﮏ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻭ ﺩﻭﻡ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻨﺰﻝ ﺳﻬﻢ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﻣﻴﺸﺪ،
فلذا از چه حکمی برای تمام خانه پیامبر تصمیم گرفت⁉️
3⃣ آیا چنین شخصی مستحق لعن و سب نمیباشد⁉️
#اربعین #امام_حسین #امام_زمان #حجاب #کربلا
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
هدایت شده از 🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 اکر #ابوذر می دانست آنچه در دل #سلمان است او را #میکشت...
🖇 ۸ صفر سالروز رحلت حضرت #سلمان_محمدی رحمت الله علیه
👤قال الصادق علیهالسلام:
✅ ذُكِرَتِ اَلتَّقِيَّةُ يَوْماً عِنْدَ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ فَقَالَ وَ اَللَّهِ لَوْ عَلِمَ أَبُو ذَرٍّ مَا فِي قَلْبِ سَلْمَانَ لَقَتَلَهُ وَ لَقَدْ آخَى رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بَيْنَهُمَا فَمَا ظَنُّكُمْ بِسَائِرِ اَلْخَلْقِ إِنَّ عِلْمَ اَلْعُلَمَاءِ صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لاَ يَحْتَمِلُهُ إِلاَّ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ اِمْتَحَنَ اَللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ فَقَالَ وَ إِنَّمَا صَارَ سَلْمَانُ مِنَ اَلْعُلَمَاءِ لِأَنَّهُ اِمْرُؤٌ مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَلِذَلِكَ نَسَبْتُهُ إِلَى اَلْعُلَمَاءِ
🔰يك روز نزد على بن الحسين(امام سجاد) صحبت از #تقيه شد،فرمود:
به خدا اگر ابوذر آنچه را در دل سلمان بود مىدانست او را #مىكشت با اينكه رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) آن دو را با هم #برادر كرده بود،
پس در بارۀ مردم ديگر چه گمانى مىبريد،به راستى #علم و علماء (اهلبیت و اصحاب خاص شان) #دشوار و #سختگير است تحمل آن را ندارد جز #پيغمبر_مرسل يا #فرشتۀ_مقرب يا #بندهاى كه خدا دلش را به ايمان #آزموده است.
پس فرمود:همانا سلمان از #علماء است چون مردى است از ما اهلبیت از اين رو او را در رديف #علماء ياد كردم.
📚الکافي ج ۱، ص ۴۰۱
#اربعین #محرم #کربلا #امام_حسین #امام_زمان #حجاب
شادی روح حضرت سلمان صلوات🌸
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چقدر نام تو زیباست ابا عبدالله جل مقامه
🗯 حدیثی که هزاران بار باید مطالعه کرد
حَدَّثَنِي أَبِي وَ أَخِي وَ جَمَاعَةُ مَشَايِخِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى وَ أَحْمَدَ بْنِ إِدْرِيسَ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَيْمَانَ النَّيْسَابُورِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْيَمَانِيِّ عَنْ مَنِيعِ بْنِ حَجَّاجٍ عَنْ يُونُسَ عَنْ صَفْوَانَ الْجَمَّالِ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) لَمَّا أَتَى الْحِيرَةَ هَلْ لَكَ فِي قَبْرِ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) قُلْتُ وَ تَزُورُهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ وَ كَيْفَ لَا أَزُورُهُ وَ اللَّهُ يَزُورُهُ فِي كُلِّ لَيْلَةِ جُمُعَةٍ يَهْبِطُ مَعَ الْمَلَائِكَةِ إِلَيْهِ وَ الْأَنْبِيَاءُ وَ الْأَوْصِيَاءُ وَ مُحَمَّدٌ أَفْضَلُ الْأَنْبِيَاءِ وَ نَحْنُ أَفْضَلُ الْأَوْصِيَاءِ- فَقَالَ صَفْوَانُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَتَزُورُهُ فِي كُلِّ جُمُعَةٍ حَتَّى تُدْرِكَ زِيَارَةَ الرَّبِّ قَالَ نَعَمْ يَا صَفْوَانُ الْزَمْ ذَلِكَ يُكْتَبْ لَكَ زِيَارَةُ قَبْرِ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) وَ ذَلِكَ تَفْضِيلٌ وَ ذَلِكَ تَفْضِيلٌ وَ حَدَّثَنِي الْقَاسِمُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ الْهَمَدَانِيُّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيِّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ خَرَجْتُ فِي آخِرِ زَمَانِ بَنِي أُمَيَّةَ وَ ذَكَرَ مِثْلَ الْحَدِيثِ الْمُتَقَدِّمِ فِي الْبَابِ وَ حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ وَ جَمَاعَةُ مَشَايِخِي عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِدْرِيسَ عَنِ الْعَمْرَكِيِّ بْنِ عَلِيٍّ الْبُوفَكِيِّ عَنِ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ ابْنَةِ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ خَرَجْتُ فِي آخِرِ زَمَانِ بَنِي مَرْوَانَ وَ ذَكَرَ مِثْلَ حَدِيثِهِ الَّذِي مَرَّ فِي أَوَّلِ الْبَابِ سَوَاءً
پدر و برادر و جماعتى از اساتيدم، از محمّد بن يحيى و احمد بن ادريس، از حمدان بن سليمان نيشابورى از عبد اللّه بن محمّد اليمانى، از منيع بن حجّاج، از يونس، از صفوان جمّال نقل كرده اند كه وى گفت:
وقتى حضرت ابو عبد اللّه عليه السّلام به حيره تشريف آوردند به من فرمودند:
آيا مايل به زيارت قبر حسين عليه السّلام هستى؟
عرض كردم: فدايت شوم آيا قبر آن حضرت را زيارت مى كنى؟
حضرت فرمودند:
چگونه آن را زيارت نكنم و حال آنكه خداوند متعال در هر شب جمعه با فرشتگان و انبياء و اوصياء به زمين هبوط كرده و او را زيارت مى كنند.
البتّه حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم افضل انبياء و ما افضل اوصياء هستيم.
(طبق فرموده مرحوم مجلسى مقصود از زيارت حق تعالى،
انزال رحمت هاى خاصه اش بر آن حضرت و زوّار آن حضرت مى باشد).
سپس صفوان عرض كرد: فدايت شوم پس، هر شب جمعه قبر آن حضرت را زيارت كرده تا بدين وسيله زيارت پروردگار را نيز كرده باشيم؟
حضرت فرمودند:
بلى، اى صفوان ملازم اين باش برايت زيارت قبر حسين عليه السّلام را مى نويسند و اين تفضيلى است و اين تفضيلى است (يعنى زيارت قبر حسين عليه السّلام اين فضيلت را دارد كه در آن زيارت پروردگار نيز مى باشد).
قاسم بن محمّد بن على بن ابراهيم همدانى از پدرش، از جدّش از عبد اللّه بن حمّاد انصارى از حسين بن ابى حمزه نقل كرده كه وى گفت:
در اواخر حكومت بنى اميّه من از شهر خود خارج شدم و سپس مثل حديثى را كه قبلا نقل كرديم (حديث دوّم از همين باب) نقل نموده:
و پدرم رحمة اللّه عليه و جماعتى از مشايخ و اساتيدم از احمد بن ادريس از عمركى بن علىّ بوفكى، از عدّه اى اصحاب از حسن بن محبوب، از حسين بن ابنة ابى حمزة الثمالى نقل كرده اند كه وى گفت:
در اواخر حكومت بنى مروان از شهر خود خارج شدم و سپس نظير حديثى را كه قبلا نقل نموديم (حديث دوّم از همين باب) نقل كرده است.
📚 ترجمه کامل الزیارات - باب سى و هشتم صفحه ۳۱۹
🔸منظور از خدا او را زیارت میکند، توجه خاص خداوند به آن حضرت و زوارش می باشد.
📍۲۳ صفر مشهور به سالروز وفات حضرت فاطمه بنت اسد سلام الله علیها مادر امیرالمومنین علیهما السلام
پیامبر اکرم صلوات الله علیه پس از شنیدن وفات او گریه کرد و گفت:
او به راستی مادرم بود، کودکان خود را گرسنه میداشت و مرا سیر میکرد، و آنان را گردآلود میگذاشت، و مرا شسته و آراسته میداشت،به راستی که مادرم بود و پس از ابوطالب علیه السلام کسی چون فاطمه بنت اسد سلام الله علیها من نیکی نکرد.
فاطمه بنت اسد سلام الله علیها تنها زنی بود که در کعبه زایمان کرد و یازدهمین نفری بود که اسلام آورد.
ابن عباس می گوید فاطمه اولین زنی بود که پس از فتح مکه با پیامبر بیعت کرد و آیه ۱۲ سوره ممتحنه در شان او نازل شد.
علامه میرجهانی در نوائب الدهور آورده است که روز قیامت حضرت فاطمه بنت اسد سلام الله علیها و حضرت خدیجه سلام الله علیها مادربزرگ #حضرت_محسن علیه السلام با جنین او به #داد_خواهی حاضر می شوند.
#وفات_فاطمه_بنت_اسد سلام الله علیها
به گفته مرجع عامل به دین آیت الله وحید خراسانی در هر نقطه ایی که #تولی وجود دارد مطابق آن نقطه برهانا عقلا و سنتا باید #تبری هم وجود داشته باشد.
شیعیان امیرالمومنین علیه السلام هر چقدر اهلبیت علیهم السلام را دوست دارند به همان اندازه باید تبری به دشمنان اهلبیت علیهم السلام داشته باشد. متاسفانه اصلا در تبری کار انجام ندادیم در روضه ها و منابر نمیگوییم امام حسین علیه السلام فرمود ابابکر و عمر لعنت الله علیهما مرا کشتند
به قول استادمان سید مهدی ابابکر لعنت الله علیه جدم امام حسین علیه السلام کشت و عمر لعنت الله علیه سر او را بالای نیزه گذاشت. ایام محرم تعزیه برای امام حسین علیه السلام گذاشته میشود اما در #ایام فاطمیه و #محسنیه هیچ تعزیه ایی برای مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها گذاشته نمیشود
و در این ایام بحث#وحدت_و_برادری با #اهلسنت را پیش میکشند تا بر خیانت دشمنان شیعه به وسیله وحدت #برائت از دشمنان را کمرنگ کردند
امروز روز لعن عایشه و حفصه لعنت الله علیهماست
بر عایشه حرامزاده سلقلقیه دائم الحیض الی الابد لعنت
بر حفصه حرامزاده سلقلقیه نحس تا ابدالدهر لعنت
ملاک رضایت امام علیهالسلام است نه سخن مردم
در روایت آمده که «روزی یونس بن عبدالرحمن(که مقابل فرقه واقفیه ایستاد) ميهمان حضرت #امام_رضا علیه السلام بود.
عدهای از اهل بصره نزد حضرت آمدند و اجازۀ ورود خواستند.
#امام_رضا علیه السلام از يونس خواستند كه در اتاق مجاور بماند، آن عده بعد از احوالپرسی شروع به بدگويي از يونس كردند و #امام_رضا علیه السلام سرشان را به زير انداخته بودند و چيزی نمی فرمودند؛ چرا که حتی اين مقدار ظرفيت نداشتند كه امام در نزد آنان از يونس دفاع كنند. بعد كه آن افراد رفتند، حضرت علیه السلام، يونس را صدا زدند.
يونس گريه می كرد و می گفت: آقا می بينيد اینها که از شیعیان هستند، با من چه ميكنند؟
#امام_رضا علیهالسلام فرمودند: چه اشكالی دارد؟ وقتی كه امام تو از تو راضي است، بگذار هر چه می خواهند، بگويند.
بعد حضرت به یونس فرمودند: اگر در دست راست تو مرواریدی باشد و مردم بگویند: کلوخ و پشگل است، یا کلوخ و پشگلی در دست تو باشد، و مردم بگویند مروارید است، آیا تو را سودی میرساند؟ یونس گفت: خیر. حضرت فرمودند: وضع تو هم اینگونه است.
وقتی تو بر راه صحیح هستی و #امامت_از_تو_راضی_است ، سخن مردم ضرری به تو نمیزند.»
عن جَعْفَرِ بْنِ عِيسَى، قَالَ، كُنَّا عِنْدَ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا وَ عِنْدَهُ يُونُسُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، إِذَا اسْتَأْذَنَ عَلَيْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ، فَأَوْمَى أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام إِلَى يُونُسَ: ادْخُلِ الْبَيْتَ! فَإِذَا بَيْتٌ مُسْبَلٌ عَلَيْهِ سِتْرٌ، وَ إِيَّاكَ أَنْ تَتَحَرَّكَ حَتَّى تُؤْذَنَ لَكَ! فَدَخَلَ الْبَصْرِيُّونَ وَ أَكْثَرُوا مِنَ الْوَقِيعَةِ وَ الْقَوْلِ فِي يُونُسَ، وَ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام مُطْرِقٌ، حَتَّى لَمَّا أَكْثَرُوا وَ قَامُوا فَوَدَّعُوا وَ خَرَجُوا: فَأَذِنَ لِيُونُسَ بِالْخُرُوجِ، فَخَرَجَ بَاكِياً فَقَالَ: جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ إِنِّي أُحَامِي عَنْ هَذِهِ الْمَقَالَةِ وَ هَذِهِ حَالِي عِنْدَ أَصْحَابِي! فَقَالَ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام: يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ مِمَّا يَقُولُونَ إِذَا كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً! يَا يُونُسُ حَدِّثِ النَّاسَ بِمَا يَعْرِفُونَ، وَ اتْرُكْهُمْ مِمَّا لَا يَعْرِفُونَ، كَأَنَّكَ تُرِيدُ أَنْ تُكَذَّبَ عَلَى اللَّهِ فِي عَرْشِهِ، يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ أَنْ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ الْيُمْنَى دُرَّةٌ ثُمَّ قَالَ النَّاسُ بَعْرَةٌ، أَوْ بَعْرَةٌ فَقَالَ النَّاسُ دُرَّةٌ، هَلْ يَنْفَعُكَ ذَلِكَ شَيْئاً فَقُلْتُ لَا، فَقَالَ: هَكَذَا أَنْتَ يَا يُونُسُ، إِذْ كُنْتَ عَلَى الصَّوَابِ وَ كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً لَمْ يَضُرَّكَ مَا قَالَ النَّاسُ».
بحارالأنوار، ج٢، ص۶۶، ح۵
با این روایت زیبایی که میبینید باید متوجه شوید ملاک رضایت امام معصوم است نه زید وعَمر. به خاطر خدا از اهلبیت علیهم السلام دفاع کنید از کسی نترسید . #تقیه جا دارد گاهی وقت ها اگر تقیه کنیم گناه دارد. باید شرایط را بسنجیم. تقیه بی جا باعث شد حق اهلبیت علیهم السلام گرفته شود💔. تقیه بی جا باعث شد درب خانه اهلبیت علیهم السلام بسته شود🏴حضرت محسن علیه السلام او کشته شود💔 سقیفه🦊 بنی ساعده به پا شود.تقیه بی جا تا جایی رسید که در کربلا امام حسین علیه السلام را شهید کردند🏴 . اگر امام زمان غایب شده😪 تقصیر
انسانهایی است که تقیه بی جا کردند و از حق دفاع نکردند
#تقیه_بی_جا
آیا هرکس پایان ماه #صفر را خبر بدهد بهشت بر او واجب می شود؟🤔😳
چند سالی می شود که عده ای پیامک می دهند که پیامبر صلوات الله علیه فرموده است هرکس پایان ماه صفر را به دیگران خبر بدهد بهشت بر او واجب می شود!!!
اما ماجرا چیست؟🤔
از ابن عباس نقل شده که گفت : روزی پیامبر صلوات الله علیه به همراه تعدادی از اصحابشان در مسجد قبا نشسته بودند ، رسول خدا صلوات الله علیه فرمود : "اولین کسی که بر شما وارد می شود مردی از اهالی بهشت است"...برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند ، برخواسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب می شود . پیامبر صلوات الله علیه متوجه موضوع شدند و به بقیه اصحاب که نزد ایشان مانده بودند فرمودند : "اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر ، بر شما وارد می شوند (ولی از میان آنها) کسی که پایان ماه آذار (از ماه های رومی معادل خرداد ماه و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت دهد ، اهل بهشت است." آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر (رحمت الله علیه) نیز همراهشان بود. پیامبر صلوات الله علیه به آن ها فرمود : ما در کدامیک از ماه های رومی هستیم؟ ابوذر گفت:"یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است ." پیامبر صلوات الله علیه فرمود : "ای اباذر! من این مساله را می دانستم ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی، و چطور اینگونه نباشد در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم ، از حرم من تبعید می شوی ، تنها زندگی می کنی و تنها می میری و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام دهند به واسطه تو خوشبخت می شوند . آن ها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزکاران وعده داده شده است..." تنها روایت برای خبر پایان ماه صفر همین روایت است که در کتب علل الشرایع مرحوم صدوق(جلد اول - صفحه 175) بیان شده است و اصلا ربطی به ماه صفر ندارد و منظور پیامبر صلوات الله علیه ماه آذار که از ماه های رومی است بوده که به طور اتفاقی در آن سال با ماه صفر همزمان شده است😐 با مقایسه اصل حدیث با آنچه که امروزه در بین عوام رواج دارد و به گوش می رسد می توان به عمق فاجعه که همان تحریف در دین و احادیث معصومین(علیهم السلام) است ( که البته بعضا از روی جهل و ندانستن هم هست) پی برد!!!😳
جالب اینجاست که اواخر ماه صفر و ابتدای ماه ربیع تا هشتم ربیع الاول از تلخ ترین روزهای تاریخ برای شیعیان و اهل بیت علیهم السلام هست که در این ایام شهادت پیامبر صلوات الله علیه و تشکیل شورای سقیفه و غصب حق امیرالمومنین جل جلاله و غصب فدک و بی حرمتی به حضرت زهرا جل جلالها و آتش زدن خانه امیرالمومنین جل جلاله و کشتن حضرت محسن علیه السلام فرزند حضرت علی جل جلاله و شهادت امام حسن عسکری علیهم السلام اتفاق افتاده است😢!!!
❌و ایام سرور و شادی شیعیان از نهم ربیع الاول شروع می شود نه از ابتدای ماه ربیع!❌