eitaa logo
📚 قطره ای از بیکران
67 دنبال‌کننده
1هزار عکس
188 ویدیو
4 فایل
☆مباحثه و تدبر در قرآن کریم☆ هر هفته یک صفحه 💮قطره از بیکران قران ونهج البلاغه💮 ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیکِ یا عقیلة بني هاشم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┄┅┅✿🍃🍃❀🍁❀🍃🍃✿┅┅┄┄ شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹ ۴ جمادی الاول ۱۴۴۲ ┄┄┅┅✿🍃🍃❀🍁❀🍃🍃✿┅┅┄┄ 🍁 بسم الله الرحمن الرحیم🍁 🍃🍂السلام علیک یا بقیة الله في ارضه 🍂🍃 پنجاه و یکم ۲۷ آیات ۱۸۱-۱۷۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┄┅┅✿🍃🍃❀🕋❀🍃🍃✿┅┅┄┄ صفحه ۲۷ 🔹معنای برّو نیکی 🔹مصادیق برّ 🔹ارتباط صبر وصدق با تقوی 🔹حکم قصاص و کتابت 🔹درک حیات در اجرای حکم قصاص برای اولی الالباب 🔹دستور کتابت وصیت 🔹توبیخ کسانی که وصیت را تغییر می دهند. ┄┄┅┅✿🍃🍃❀🕋❀🍃🍃✿┅┅┄┄
آفرینش نگاهی دیگر ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┄┅┅✿🍃🍃❀🌺❀🍃🍃✿┅┅┄┄ صفحه ۲۷ بخش اول ✳اگر کسی اهل خیر ونیکوکاری باشد به مقام صدق وتقوی هم می رسد ✅رسیدن به این مقامات با مقدمه مقام صبر ممکن می شود (اهل بودن یعنی معروف به آن صفت باشد) ✅ابتدا خیر ظاهری را تبین می فرماید که حقیقت بّراین ظواهر نیست .... ✅بلکه برّ باید چنین ویژگیهایی داشته باشه ..... که از ایمان به خدا شروع میشه ...‌⬇️ مسئله ایمان ایمان به خدا قیامت ملائکه کتاب خدا وانبیا ما چقدر در این مصادیق ایمان کامل شدیم ؟ مسئله انفاق باید علی حبه باشد (براساس محبت خدا )برای ⬇️ نزدیکان یتیمان بیچارگان در راه ماندگان و سوال کنندگان وآزادی بردگان همه اینها مراتب ومصادیق انفاق هست که ابرار همه را در نظر می گیرند برپا داشتن نماز حقیقی نمازی با حضور قلب و رعایت اداب چگونه ممکن است ؟ وچرا ما اینکارها را تا حدودی داریم اما به مقام ابرار نرسیدیم ؟ بعد تذکر به ایمان و انفاق واقامه نماز به مسئله وفای به عهد اشاره فرمود ؛ براستی درک ما از وفای به عهد چیست ؟ وفای به عهد خدا وفا به عهد بندگان .... ✳پس همه این موارد مجموعا انسان را به مقام صدق وتقوی میرساند. ┄┄┅┅✿🍃🍃❀🌺❀🍃🍃✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┄┅┅✿🍃🍃❀🌺❀🍃🍃✿┅┅┄┄ صفحه ۲۷ بخش دوم 💮 اشاره به مفهوم قصاص وتبصره هایش 💮 و لکم فی القصاص حیاه قصاص حیات وزندگی است؛ اگر، صاحب خرد باشید و بخواهید با تقوی باشید 💮 عفو بهتر از قصاص است 💮 در این صفحه سه بار از مشتقات تقوی بهره مند میشیم هم المتقون: ایشان متقین هستند لعلکم تتقون:شاید اهل تقوی باشید حقا علی المتقین : حقی بر متقین است چه دریافتی ازین مفهوم در کلام خدا داریم ؟ چرا به مومنین تذکر تقوی داده میشه؟ آیا مومنین باید ؛ ایمان مجددی پیدا کنند ؟ 💮 یعنی ما به خطاب شریف یا ایهاالذین آمنوااز جانب خدای مهربان مفتخر شدیم و به ما قانون و دستور هم عنایت فرموده 💮 در این ایات علاوه بر معرفی ابرار و خود نیکی ( بر) 💮 به مسئله مهم قصاص و وصیت اشاره فرموده که واقعا مورد ابتلا اکثر مردم است ✳ و نهایتا اسم سمیع وعلیم خداوند درمان ماست خدایی که الان می شنود و می داند هرکدام از ما چه عهدی با او بستیم چقدر پای کار هستیم چقدر پراکنده شدیم چقدر قدر این نعمت باز شدن سفره قران را می دانیم وچقدر اهل تقوی هستیم ؟؟؟؟؟ که او می شنود ومی داند ... ┄┄┅┅✿🍃🍃❀🌺❀🍃🍃✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💮🍃🍃💮🍃🍃🍃 🍃💮🍃 🍃🍃 💮 🍃 همانطورکه آخرین آیه ص26فرموداین کتاب به حق وباحق نازل شده پس هرحکمی که درکتاب هست حق است ولی خیلی نادرندافرادیکه دراجرای احکام دین خصوصاقصاص واقعانظرشون حق باشدوفقط حق رادرصحنه ببینند مهم دیدحق بین است اگراینطورشد آیه ولکم فی القصاص حیاه ...معناپیدامی کند اجرای هرحکم الهی بایدسبب بسط وجودوحیات شودبرای مجری وکسیکه مجازات میشودبرای اوهم بنحودیگری حیات است... مثلادرآیه اول میفرماید: لیس البر.... میخوادکه مادرظاهرشریعت نمانیم وفکرکنیم همینکه نمازی میخوانیم و...کافیست!! میفرمایدحقیقت نیکی ایمان بخدا وملایک وکتب ونبیین(ومی دانیم ایمان ثمره قلب است وباادعای مسلمان بودن تفاوت دارد) وموردبعدانفاق درمواردذکرشده که آنهم عمل قلبیست بایدقلب بگذرد ومال را برای خود نداندتاگذشت ازآن درمسیری که خداونداراده فرموده آسان باشد... (خداوند رزق همه موجودات راتکفل کرده ولی مال برای امتحان است آنچه بعهده ماست آبادانی قیامت است.خطبه114) بحث بعدی دراین آیه شریفه درموضوع صبر درمواضع سختی وجنگ وگرفتاری و... چنین کسانی اهل صدق هستند.انسانی که قلبش قلب صدق شددیگرهیچ فشاری رادرقلب خوداحساس نمی کند. این افرادکه مراقبه ای چنینی دارد متقی هستند..... واولین شرط ورودبه تقوارعایت شریعت است که در این صفحه موضوع قصاص است. تکلیف ووجوب قصاص ودیدن حیات درقصاص مخصوص افرادی خاص است که صاحبان لب ومغزند( اولو الالباب ).دیدی وسیع وفراترازظاهردارند اگرچه درقصاص ظاهراجسم ازبین میرود ولی اصل وحقیقت انسان من اوست،تن ازبین میرودولی من باپذیرفتن قصاص و توبه وبازگشت(اگراتفاق بیفتد)به حیات برترمیرساند وخیلی زوایای دیگری هم دارداینکه اجتماع امنیت می یابدو.... ولی احتمالابرای خودکسیکه محکوم به قصاص است هم حیات است بهرحال درک حیاتی که درقصاص است سبب تقوا میشودواینجاهم دوباره دعوت به دیدن باطن ماجراشده است. وآیه آخروتوجه به دواسم سمیع وعلیم الهی ان شاءالله سبب شودخودرادائما درمحضرحق ببینیم وخداراناظرخود. بحق محمدوآل محمدصلوات الله علیهم اجمعین 🍃 💮 🍃🍃 🍃💮🍃 💮🍃🍃💮🍃🍃🍃
🥀✨💫✨🥀✨💫 ✨💫✨🥀✨ 💫✨🥀✨💫 ✨🥀✨ 🥀✨💫 ✨ 💫 قالت فاطمه الزهرا ( س): فَرَضَ اللّه مُجانَبَةَ أکلِ أموالِ الیتامی إجارَةً مِن الظُّلمِ حضرت فاطمه (س) فرمودند: خداوند پرهیز از خوردن مال یتیم را به دلیل جلوگیری از ظلم و حق کشی واجب فرمود. 📚بحارالأنوار، ج79، ص268 ‌‌‌‌‌ ✨✨🥀🥀🥀✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹💠🔹💠🔹 💠🔹💠🔹 🔹💠🔹 💠🔹 🔹 سلاحِ آه... در دعای شریف کمیل آمده است: «و سلاحه البکاء». اسلحه‌ی بیرونی مؤمن در برابر دشمن آهن است و اسلحه‌ی درونی‌اش آه و گریه و اشک. اگر باطن مؤمن به سلاح اشک و ناله مسلح باشد، در مقابل خواست‌های غضب و شهوت می‌ایستد و از آن‌ها پیروی نمی‌کند؛ ولی اگر مسلح نباشد، تسلیم می‌شود و طبق میل خشم و شهوت تصمیم می‌گیرد. 📚برگرفته از کتاب «توصیه‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» ✨|@gharinalhosein 🔹🔹💠💠💠🔹🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا