eitaa logo
📚 قطره ای از بیکران
67 دنبال‌کننده
1هزار عکس
187 ویدیو
4 فایل
☆مباحثه و تدبر در قرآن کریم☆ هر هفته یک صفحه 💮قطره از بیکران قران ونهج البلاغه💮 ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
💫 بسم الله الرحمن الرحیم💫 🍃💫 السلام علیک یا بقیة الله في ارضه 💫🍃 هفتاد وچهار ۴۹ / صفحه اخر
☘💐☘💐☘💐☘💐 💐☘ ☘ 💐 🔹️نکته ای در باب نوشتن اسناد و معاملات تجاری درسفر 🔹️توصیه به تقوی 🔹️پنهان کردن شهادات نتیجه قلب گناهکار 🔹️اشاره به علیم بودن خداوند نسبت به همه اعمال انسان 🔹️باور وتوجه به مالکیت مطلق خداوندبرای رسیدن به اخلاص 🔹️محاسبه خداوند 🔹️غفران یا عذاب هردو به خواست الهی است که برهمه چیز قادر است 🔹️رسول ، ابتدا خودش باید ایمان به انچه نازل شده داشته باشد ودر مرحله بعدی صحبت از ایمان کل مومنین به همه حقایق الهی است 🔹️تکلیف به قدر وسع 🔹️طلب وتقاضای بخشش با سه ربنای پایانی که جامع همه دعاهاست 💐 ☘ 💐☘ ☘💐☘💐☘💐☘💐
صفحه اخر سوره بقره ☀️....دستور می دهد بنویسید وکسی امین شما باشد ...... ☀️واز طرفی به امین هم تذکر اخلاقی می دهد که تقوی داشته باشد ... ☀️شاهدان شهادت را پنهان نکنند زیرا کتمان شهادت کار دل گناهکار است دلی که به دیدن و عالم بودن خدا باور ندارد ☀️وپس از اشاره به اسم علیم خدا و مالکیت حقیقی خدا بر همه عالم می فرماید : هرچه آشکار یا پنهان کنید برای خدا معلوم است و محاسبه می کند ☀️اینجا به اسم حسیب خدا می رسیم یحاسبکم به الله ❓چقدر خود را تحت تجلیات این اسم به حساب می کشیم ❓ ☀️براساس مشیت اش یا می بخشد یا عذاب می کند ☀️خدایی که بر همه چیز قادر است والله علی کل شی قدیر ☀️حال یقینی ایمان رسول خدا ومومنین به هرآنچه نازل شده ☀️و ربناهای زیبای پایانی سوره بقره که بیان حال مومن در مناجات با رب کریم است ☀️واینکه چه خواسته هایی از خداوند داشته باشیم ..... ☀️واشاره به اینکه هرکس باندازه وسع وطاقت نفس اش تکلیف دارد ☀️☀️☀️براستی وسع ما خلیفه خدا شدن است ☀️☀️☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘💐☘💐☘💐☘💐 💐☘ ☘ 💐 از اخرین صفحه سوره بقره 🔰منظور از ما فی انفسکم صفات واخلاق خوب وبد است که در دل ثابت ومستقر شده واعمال از آن صفات سرچشمه می گیرد ولله مافی السماوات ومافی الارض آنچه که درآسمانهاوآنچه که درزمین است ازآن خداست 🔰پس مالک تمام وجودوهستی وازجمله مالک من وآسمان وجودم وزمین وجودم خداست آیامامالکیت خداوندرادروجودخودمان نظاره گرهستیم؟ 🔰تکالیف سخت ودشواری که خدا بر امت های گذشته مقرر کرده به خاطر نافرمانی وسرپیچی از دستورهای الهی بوده وبرای مجازات آنها بوده 🔰تكريم پيامبر لازم است و حساب رسول اللّه صلى الله عليه و آله از ديگران جداست. لذا در آیه ۲۸۵ ابتدا نام رسول خدا و ايمان او آمد و سپس نام مؤمنان و عقايد آنان. لایکلف الله نفساالاوسعها 🔰وسع ماانسانهارسیدن به مقام خلیفه اللهی است وهمگی بالقوه خلیفه الله ایم که بایدبه فعلیت برسانیم لذااکتساباتی که داریم (باعقایدواخلاق واعمالمان)آنهایابه نفع ما وبه نفع وکمک کارمادررسیدن به جایگاه حقیقی ماهستندیاعلیه ماودورکننده ازحقیقت 🔰درادامه آیه دعاهای زیبایی است که هرلحظه محتاجشان هستیم ..... 🔰مالحظه به لحظه محتاج عفوخداوندوغفران اوهستیم تاخطاهایمان نادیده گرفته شده راه برایمان بازشودو بتوانیم بسمت کمال مطلق حرکت کنیم واین مهم محقق نمیشو دمگراینکه رحمت بی منتهای الهی مارا در برگیرد اوکه ولی ومولا وصاحب ماست فانصرناعلی القوم الکافرین اگرنیازودعایمان حقیقی باشد، اجابت این نیاز راشاهد خواهیم بود شاهدنداریهاوفقرخودباشیم تانصرت الهی دیده شود ان شاءالله 💐 ☘ 💐☘ ☘💐☘💐☘💐☘💐
🎀🍃🎀🍃🎀🍃 🍃 🎀 🍃 🎀 🍃 در اهمیت آیات پایانی سوره بقره  ☀️عَنِ النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی لَهُ أَعْطَیْتُ لَکَ وَ لِأُمَّتِکَ کَنْزاً مِنْ کُنُوزِ عَرْشِی فَاتِحَهًَْ الْکِتَابِ وَ خَاتِمَهًَْ سُورَهًِْ الْبَقَرَهًْ.☀️ پیامبر (صلی الله علیه و آله) خداوند تعالی به من فرمود: من به تو و به امّت تو، گنجینه‌ای از گنجینه‌های عرشم دادم که سوره‌ی فاتحهًْ‌الکتاب و آیات آخر سوره‌ی بقره می‌باشد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۴۳۰ 📚 بحارالأنوار، ج۸۹، ص۲۶۳ 🍃 🎀 🍃 🎀🍃🎀🍃🎀🍃
👈 احادیث آیه ۲۸۶ از سوره بقره - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام http://alvahy.com/%D8%A8%D9%82%D8%B1%D9%87/286
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘💐☘💐☘💐☘💐 💐☘ ☘ 💐 ☘ 💐 در باب تکلیف به قدر وسع ☀️ الصّادق (علیه السلام)- مَا أُمِرَ الْعِبَادُ إِلَّا بِدُونِ سَعَتِهِمْ فَکُلُّ شَیْءٍ أُمِرَ النَّاسُ بِأَخْذِهِ فَهُمْ مُتَّسِعُونَ لَهُ وَ مَا لَا یَتَّسِعُونَ لَهُ فَهُوَ مَوْضُوعٌ عَنْهُمْ وَ لَکِنَ النَّاسَ لَا خَیْرَ فِیهِم. ☀️ ☀️امام صادق (علیه السلام) بندگان به چیزی که کمتر از توانایی ایشان است مأمور شده‌اند. و هر چیزی که مردم به انجام آن مأمور شده‌اند توانایی انجام آن را دارند و آنچه توانایی آن را ندارند از [عهده‌ی] ایشان برداشته شده است ولیکن در این مردم [که سرکشی می‌کنند] هیچ خوبی‌ای نیست. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۴۵۰  بحارالأنوار، ج۵، ص۳۶/ نورالثقلین 💐 ☘ 💐☘ ☘💐☘💐☘💐☘💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫 بسم الله الرحمن الرحیم💫 🍃💫 السلام علیک یا بقیة الله في ارضه 💫🍃 هفتاد وپنج ۵۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه اول سوره آل عمران 🔹️بحث کلی سوره آل عمران 🔹️بسم الله هر سوره شروعی جدید و نگاهی نو متناسب با مفاهیم آن سوره 🔹️حروف مقطعه 🔹️اسماء الله 🔹️اشاره به کتب نازل شده آسمانی 🔹️قرآن فرقان است 🔹️پوشانندگان حق با اسم عزیز و ذو انتقام الهی مواجه می شوند 🔹️آیات توحیدی 🔹️اشاره به اسم مصور الهی در صورت گری خلق 🔹️آیات محکم ومتشابه 🔹️زیغ قلب 🔹️تاویل ایات الهی فقط مختص راسخون است 🔹️دو ربنای پایانی صفحه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه اول سوره ال عمران بخش اول 🌠اینکه بدانیم بسم الله الرحمن الرحیم سوره مبارکه ال عمران حامی چه مطالبی است، شایددرک آن برای ماکه اشراف به کل مفهوم این سوره نداریم سخت باشد ولی ازآیات اول معلوم میشود بایدبحث توحیدونگاه توحیدی به کثرات باشد چون آیه آخرش هم امربه صبردرتقواومرابطه و...است که نتیجه آن فلاح ورستگاری می باشد بهرحال امیدواریم بااستمدادازرحمت الهی باب معارف این سوره شریفه برویمان بازشود 🔹️بسم الله هر سوره نگاه جدیدی برای درس توحید است 🔹️واینکه در عالم تکرار وجود ندارد وهمه عالم با رحمت خدا ربوبیت واداره می شود 🔹️از باب رحمت خاص وعام خداوند در این سوره به ذکر توحید متوجه شویم 🔹️که خدایی جز او نیست 🔹️و او حی قیوم است تا به اون مقام بهشتی برسیم که خدا به بنده اش نامه میدهد من الحی القیوم الی الحی القیوم این خدای حی قیوم برای ماکتابی نازل کرده که حق رابه صحنه آورده چون قرآن تجلی خداست ودرواقع حق به صحنه آمده ومابایدبه تماشاگری حق بپردازیم واورادرهمه چیزببینیم وباهمه چیز 🔹️کتابی که تصدیق کننده آنچه بین یدیه داریم: (شایدمنظورآنچه ازوجودوهستی درخودمی یابیم)وتصدیق کنندتورات وانجیل وکتب دیگراست چون مبنای همه کتب آسمانی توحیداست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎆نقل مطلبی از سایت آیت الله جاودان در باب نامه بهشتی خدا به بنده 🌀قوت اراده یکی از صفات برجسته آدمی است. به یک معنا می­توان گفت مادر صفات خوب است. میزان یکی از مراتب بهشت که از بهترین بهشت­ها ، اراده و عزم است. 🌀که انسان تا دارای اراده نافذ و عزم قوی نباشد به آن بهشت راهش نمی­دهند. ☀️ و در حدیث است که وقتی اهل بهشت در آن مستقر گردند یک مرقوم از ساحت قدس الهی -جلت عظمته- صادر گردد. یک نامه از مصدر قدس الهی به سوی اهل این بهشت صادر می­شود. یک مرقوم از ساحت قدس الهی -جلت عظمته- صادر گردد برای آنها به این مضمون: این نامه از زنده پایدار جاویدان است به سوی زنده پایدار جاویدان. عبارت عربی­اش این است: من الحی القیوم الذی لا یموت الی الحی القیوم الذی لا یموت 🌀  عبارت متن این است که در اینجا ترجمه­ اش را فرموده­ اند. زنده، من الحی پایدار، قیوم جاویدان، لا یموت به سوی زنده پایدار جاویدان.  من الحی القیوم الذی لا یموت الی الحی القیوم الذی لا یموت   این حرف بسیار بزرگی است. من چنانم که به هرچه بفرمایم بشو می­شود، تو را نیز امروز چنان کردم که به هرچه امر کنی بشود می­شود...... ☀️ در آیه 31 سوره مبارکه نحل می­فرماید:  لهُمْ فيها ما يَشاءُونَ  این برای متقین است. متقین یعنی همان کسانی که دارای عزم هستند. این حرف بسیار بزرگی است. همه چیز تحت اختیار خودش است. فکر کنید ببینید می­شود...... 👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎆ادامه مطلب ایت الله جاودان ↘️↘️↘️↘️ یک داستان برایتان عرض کنم.  مکرر عرض کردم مرحوم آقای طباطبایی برای یک سری معالجات به لندن رفته بودند. آنها گفته بودند در سفیدی چشم شما یک رگ های خونی است اجازه بدهید آنها را دربیاوریم. به ایشان گفته بودند که فلان روز فلان ساعت تشریف بیاورید بیمارستان و ایشان هم رفته بودند. بعد گفتند باید اجازه دهید شما را بیهوش کنیم. ایشان گفتند لزومی ندارد بیهوش کنید گفتند آقا نمی­شود. من می­خواهم در چشم شما تیغ به کار ببرم. پلک چشم اجازه نمی­دهد. گفته بودند لازم نیست. گفتند آخر چطور لازم نیست پلک اجازه نمی­دهد. فرموده بودند پلک من در اختیار خودم است. 🌀 اختیار اینگونه است. حالا بالاتر از این هم هست. بعد ایشان را عمل کردند و دیدند ایشان چشمش را باز کرد و دیگر نبست. نیم ساعت در چشم ایشان کار کردند. در اختیار خودشان بود.......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا