●○••••••
☀️هرروز که می گذرد
انسان اگر خوب اهل تدبر وحق جویی باشد ،بیش از پیش حکمتهای طولانی شدن امتحان وفتنه را درک می کند
و می بیند .....
🔸که چگونه غربال می شویم
🔸و چطور صف بندیها روشن تر می شود
🔸اگر لجباز نباشیم !!!!!
حقیقت هر روز شفاف تر می شود
🔸ما صبر و علم وحکمت نداریم
اما خداوند صبور وعلیم وحکیم ومقتدر ....است
https://eitaa.com/ghatreiazbikaran
3.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
✖️ چی شد که دیگه حرفِ دین، توی گوش بچههامون نمیره؟
✖️ چی شد که میل به رعایت آداب و ظواهر دینداری در فرزندانمون روز به روز ضعیفتر شد؟
✖️ چی شد کار نوجوانهامون رسید به کف خیابون؟
کجا رو اشتباه رفتیم؟
📚 قطره ای از بیکران
فَاللَّهُ یحْکُمُ بَیْنَکمْ یَوْمَ الْقِیَمَةِ وَ لَن یجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَفِرِینَ عَلى المُْؤْمِنِینَ سبِیلاً
🌷خطاب (( کم : شما )) در این جمله متوجه مؤ منین است ، هر چند که پر آن منافقین و کفار را نیز مى گیرد
🌷مراد از نفى سبیل در جمله : (( لن یجعل الله للکافرین على المؤ منین سبیلا ))
🌷و اما اینکه فرمود: (( و خداى تعالى هرگز کفار را ما فوق مؤ منین و مسلط بر آنان قرار نمى دهد، معنایش این است که حکم از امروز به نفع مؤ منین و علیه کافران است و تا ابد نیز چنین خواهد بود و هرگز به عکس نمى شود و این خود اعلامى است به منافقین که دیگر براى ابد از اینکه به هدف شوم خود برسند مایوس باشند و به حکم این آیه در همه دوره ها بالاخره فتح و فیروزى از آن مؤ منین و علیه کافران خواهد بود.
🌷احتمال هم دارد که نفى (( سبیل )) اعم از تسلط در دنیا باشد یعنى منظور این باشد که کفار نه در دنیا مسلط بر مؤ منین مى شوند و نه در آخرت ، و مؤ منین به اذن خدا دائما غالبند، البته مادام که ملتزم به لوازم ایمان خود باشند، همچنانکه در جاى دیگر این وعده را صریحا داده و فرموده :
(( و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤ منین )) .
📔برگرفته از تفسیر المیزان
قاعده ی قرانی نفی سبیل
https://eitaa.com/ghatreiazbikaran
❗️لطفا با توجه به مفهوم ایه دقت وتدبر کنید
⭕️ عصر اضطراب ، بحران و تردید در مسائل دینی !
🔻عصر ما از نظر دينى و مذهبى-
خصوصا براى طبقه جوان-
عصر اضطراب و دودلى و بحران است.
🔻مقتضيات عصر و زمان،
يك سلسله ترديدها و سؤالها بوجود آورده
و سؤالات كهنه و فراموش شده را نيز از نو مطرح ساخته است.
🔻آيا بايد از اين شك و ترديدها و پرس و جوها- كه گاهى به حد افراط مى رسد-
متأسف و ناراحت بود؟
🔻به عقيده من هيچگونه ناراحتى ندارد؛
شك، مقدمه يقين؛
پرسش، مقدمه وصول؛
و اضطراب، مقدمه آرامش است.
شك، معبر خوب و لازمى است
هر چند منزل و توقفگاه نامناسبى است.
🔻اسلام كه اينهمه دعوت به تفكر و ايقان مى كند،
بطور ضمنى مى فهماند كه حالت اوليه بشر،
جهل و شك و ترديد است
و با تفكر و انديشه صحيح
بايد به سرمنزل ايقان و اطمينان برسد.
🔻مسلّما اين نوع از شك،
از آرامش هاى ساده لوح ایى كه بسيار ديده مى شود پائينتر نيست.
🔻آنچه مى تواند مايه تأسف باشد اين است كه شك يك فرد،
او را به سوى تحقيق نراند؛
و يا شكوك اجتماعى،
افرادى را برنيانگيزد كه پاسخگوى نيازهاى اجتماع در اين زمينه بوده باشند.
(ادامه دارد)
▪️مجموعه آثار استادشهيدمطهرى(عدل الهی ) ، ج1، ص: 38-37- با تلخیص و ویرایش جزئی-
eitaa.com/shakhes1340
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🍂السلام علیک یا رسول الله🍂
🍃السلام علیک یا بقیة الله في ارضه🍃
#جلسه_صدوبیست_و_شش
#صفحه_۱۰۲
#سوره_مبارکه_نساء👇
📆 مرور جلسه شنبه گذشته
☀️۲۷ آبان ۱۴۰۱ هجرے شمسے
🌙
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
👇👇👇🍃🍃🍃
📚 قطره ای از بیکران
خداوندافشای بدیهای مردم را دوست نداردمگر برای کسی که مورد ستم قرار گرفته وبرای دفع ستم چاره ای جز افشا نداشته باشد خداوند شنوای ناله ی ستمدیده ودانای به وضع ستمکار است
ایه ۱۴۸/سوره نسا
🌷🌷🌷🌷🌷💦💦💦💦💦
https://eitaa.com/ghatreiazbikaran