7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ معجزه امام هادی (ع) از زبان استاد رائفی پور
داستان شیعه شدن یک دانشمند ناصبی توسط امام هادی (ع) در زمانی که ایشان فقط 6 سال داشتند!
🌸 ولادت امام هادی (ع) مبارک باد
@Afsaran_ir
🇮🇷🌸
🍀
💠 #یک خبر، یک تحلیل
🔥 موضوع: آمار کارآمدی «دولت تدبیر و امید»
🍃🌻🍃
🌐 خبر: مشرق نیوز (۲ مرداد ۱۴۰۰) در گزارشی اقتصادی نوشت: «بر اساس گزارش مرکز آمار، شاخصهای توزیع درآمد در دولت روحانی به بدترین وضعیت خود رسیده و فقرا فقیرتر و مرفهان پولدارتر شدند. شاخص ضریب جینی که در پایان دولت دهم به ۳۶۶/۰ واحد کاهش یافته بود، هماکنون به ۴۰۱/۰ واحد افزایش یافته است. بدین ترتیب در ۸ سال عملکرد دولت روحانی نابرابری توزیع درآمد بهشدت زیاد شده و متأسفانه در دولت روحانی با شدیدترین افزایش شکاف طبقاتی مواجه شدیم». در واکاوی چرایی این افزایش نابرابری که نتیجه آن نارضایتی مردم را به همراه داشته است، باید به نوع نگاه دولتمردان و سیاستهای اعمالشده پرداخت.
🔰 گزاره های تحلیلی: عوامل اصلی این اوج نارضایتی در بعد داخلی، در ۴ نگاه کلان دولتمردان قابل تحلیل است:
1⃣ توقف یا کند شدن اجرای کامل سیاستها و طرحهای حمایتی دولت قبل: مهمترین مصادیق طرحهای حمایتی، مسکن مهر و هدفمندی یارانههاست.
2⃣ اجرای سیاستهای غلط تشدید کننده نابرابری: شاخصترین نمونه آن سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی بود. دولت به بهانه کنترل قیمت ارز و مهار تورم، اقدام به تعیین دستوری نرخ ارز و توزیع آن میان افراد خاص برای تأمین نیاز وارداتی کشور کرد. نتیجه این سیاست، سوء استفادههای کلان عدهای خاص و هدر رفت بخش زیادی از منابع ارزی کشور بود.
3⃣ اجرایی نشدن اصلاحات لازم در حوزههای مختلف اقتصاد: از مهمترین مصادیق بیعملی دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی، تعلل در اصلاح ساختار مالیاتی کشور است. فرار مالیاتی گسترده، نظام سنتی مالیاتستانی و نبود پایههای مالیاتی، بهویژه در حوزه مالیاتهای تنظیمی، مهمترین معضلات نظام مالیاتی است که دهکهای بالای جامعه، ذینفعان اصلی چنین شرایطی هستند.
4⃣ از همه مهمتر، وابستگی و دلبستگی تا روزهای پایانی دولت به برجام نافرجام بود که قفل بیتحرکی بر تولید کشور زد، بهطوریکه بعد از گذشت هشت سال، هنوز این قفل باز نشده است و اقتصاد و معیشت جامعه با برجام و مذاکره شرطی شده است.
⤵️ نکته پایانی: ناگوارتر آنجاست که متولیان و بانیان این مشکلات بهجای عذرخواهی و مرهم و دوای زخم، نمک روی زخم مردم باشند؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیسجمهوری در جریان سفر دیروز خود به خوزستان مطرح کرد که: «سابقه ما نشاندهنده این است که کارآمد هستیم یا نه؟! کارآمدی در این است که در یک دوره باوجود محدودیتها بهگونهای عمل کنیم که کمترین خسارت و بیشترین بازدهی را داشته باشیم!». ﺣﮑﺎﻳﺖ ﺑﻌﻀﻲ از مواضع دولتمردان امروز ما در مقابل مشکلات و نارضایتیهای مردم، حکایت بریدن انگشت با تیزی کاغذ است. این بریدگی اذیت و سوزش و مشغولیت ذهن و فکر را دوچندان میکند. درواقع ﻛﺎﻏﺬ ﺍﺯ ﭼﺎﻗﻮ برندهتر ﻧﯿﺴﺖ، اما ﺁﺳﯿﺐ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﺯ ﮐﺎﻏﺬ غیرقابلانتظار است.
✍ حسین عباسیان
#روشنگری
#ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍀
🇮🇷🌸
📌چهل پیشنهاد برای اینکه همه در تبلیغ غدیر شریک باشیم :
🔸1- یک خانواده می تواند با دیدار از اقوام و سادات، مبلّغ غدیر باشد.
🔸2- یک کاسب می تواند با تخفیف ویژه در ایام غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸3- یک راننده تاکسی می تواند با تزیین و خودرو و پذیرایی شکلات بین مسافران، مبلّغ غدیر باشد.
🔸4- یک مادر بزرگ می تواند با گفتن قصه های غدیری برای نوه هایش، مبلّغ غدیر باشد.
🔸5- یک امام جماعت مسجد می تواند با صحبت پیرامون غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸6- یک نمازگزار مسجد می تواند با پذیرایی از نمازگزاران، مبلّغ غدیر باشد.
🔸7- یک مادر می تواند با آماده کردن بهترین لباس های فرزندانش در غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸8- یک مادر می تواند با پختن غذای مورد علاقه فرزندانش در عید غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸9- یک مادر می تواند با پخش سرودهای شاد در ایام غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸10- یک مادر می تواند با گذشتن از خطاهای فرزندش به مناسبت غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸11- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش، مبلّغ غدیر باشد.
🔸12- یک پدر بزرگ می تواند با ارسال پیام برای نوه هایش، مبلّغ غدیر باشد.
🔸13- یک مادربزرگ می تواند با دادن نذری در ایام غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸14- یک نوجوان می تواند با تزئین محیط پیرامونی اش، مبلّغ غدیر باشد.
🔸15- یک دانشجو می تواند با هدیه کتاب و سی دی مرتبط با غدیر به اساتید و دوستان و نزدیکانش مبلّغ غدیر باشد.
🔸16- یک مربی و یا معلم می تواند با برگزاری مسابقات مرتبط با غدیر در گروه و کلاسش، مبلّغ غدیر باشد.
🔸17- یک فرمانده پایگاه، مدیرِ مدرسه و یا کانون می تواند با مسابقه ی تزئینات بین گروه ها، مبلّغ غدیر باشد.
🔸18- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش در روز غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸19- یک نوجوان می تواند با تهیه روزنامه دیواری با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸20- یک نوجوان می تواند با آماده کردن دکلمه و قرائت در مجالس و محافل، مبلّغ غدیر باشد.
🔸21- یک استادِ دانشگاه می تواند با اختصاص دادن بخشی از کلاسش به غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸22-یک هیأت، مجمع و یا گروه می تواند با برگزاری مراسم جشن با شکوه، مبلّغ غدیر باشد.
🔸23- یک هیأت، مجمع و یا گروه می تواند با دیدار از سالمندان و اهداء هدیه به ایشان، مبلّغ غدیر باشد.
🔸24- یک هیأت، مجمع و یا گروه می تواند با ایجاد ایستگاه صلواتی، مبلّغ غدیر باشد.
🔸25- یک نوجوان می تواند با توزیع یک پاکت شکلات، مبلّغ غدیر باشد.
🔸26- یک پدر می تواند با خرید لباسِ نو برای خانواده اش، مبلّغ غدیر باشد.
🔸27- یک نوجوان می تواند ضمن انجام مصاحبه و گفتگو با اطرافیان و نزدیکان خود با موضوع غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸28- یک فرد می تواند با عیدی روز غدیر به رفتگر محله اش، مبلّغ غدیر باشد.
🔸29- یک فرد می تواند با دادن هدیه به همسایگان محله اش، مبلّغ غدیر باشد.
🔸30- یک فرد می تواند با پخش یک جعبه شیرینی میان همسایه ها، مبلغ غدیر باشد.
🔸31- یک فرد می تواند با تزئین ماشینِ خود در ایام غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸32- یک فرد می تواند با تزئین درب منزل یا آپارتمان خود، مبلّغ غدیر باشد.
🔸33- یک فرد می تواند با دیدار از بیماران در بیمارستان در روز غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸34- یک فرد می تواند با ترویج آداب غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸35- یک فرد می تواند تهیه و گردآوری جدول با موضوع غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸36- یک فرد می تواند با طراحی کارت پستال با موضوع غدیر و ارسال آن، مبلّغ غدیر باشد.
🔸37- یک فرد می تواند با ترویج فرهنگ عیدی دادن میان اقوام، مبلّغ غدیر باشد.
🔸38- یک مادر می تواند با پخش سرودهای غدیری در منزل، مبلّغ غدیر باشد.
🔸39- یک فرد می تواند با یک لبخند و شادباش غدیر، مبلّغ غدیر باشد.
🔸40- یک فرد می تواند با خواندن خطبه ی برادری میان دوستانش، مبلّغ غدیر باشد.
... و کارهای فراوان دیگر🌹
✅به کانال توانمندسازی بپیوندید 👇
🌍 eitaa.com/lms_salehin