صورتی بازی یک تازه مسئولیت گرفته در دولت❗️
🔰سکینه سادات پاد، مسئول «پیگیری حقوق و آزادی ها اجتماعی» ! دولت گفته است:
« منع خدمات اجتماعی، مغایر اصول ۱۹و۲۰ ق.ا، خلاف عدالت و مصداق بارز کار بیقاعده است! نمیتوان هنجارشکنی را با تصمیمات غیرقانونی، غیراسلامی و غیرعقلانی مهار کرد »
✍چند نکته در مورد این سخنان:
🔻در اصل نوزدهم قانون اساسی آمده است:
مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود.
🔻اصل بیستم هم می گوید:
همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.
1⃣ اگر با این دو اصل می توان محرومیت متخلف و مجرم از خدمات اجتماعی را زیر سوال برد، پس با تکیه بر همین دو اصل، از فردا همه زندانیان را - چه دزد باشند و چه غیر دزد – #آزاد کرده و زندانها را ببندید!
زیرا زندانی کردن افراد، نه تنها محروم شدن از خدمات اجتماعی، بلکه گرفتن حق زندگی از آنهاست!!!
2⃣ در اصل 20 قانون اساسی عبارت «با رعایت موازین اسلام» آورده شده است.
3⃣ در بانک ها، نهادها، ادارات و دستگاه های گوناگون کشور، قوانینی در حال اجرا است – فارغ از اینکه خوب است یا بد - که به نوعی منجر به #محروم شدن از خدمات اجتماعی می گردد.
👈 اگر اینطور است، شرط کارت پایان خدمت #سربازی و بسیاری از شروط دیگر برای بهره مندی از خدمات را بالکل ملغی کنید. 👌زیرا هر قانونی که بگذارید، عده ای را از شمول خدمات اجتماعی محروم می کند.
4⃣ در موضوعاتی مانند #کرونا خدمات اجتماعی، منوط به واکسن و ماسک شد. آنجا سخن پزشکان بود؛ اینجا که پای حکم #الهی و دین مردم، حق مردم، اخلاق جامعه، جلوگیری از پاشیده شدن خانواده ها و انحراف نوجوانان و جوانان و ... در میان است، توجیه و روشنفکربازی در بیاوریم و جلوی هنجارشکن نایستیم؟!
⚠️از اینها که بگذریم، پرسش اصلی این است که امثال این فرد با این تفکرات #خطرناک و #التقاطی، توسط چه کسانی و چگونه به دولت پیشنهاد داده می شوند⁉️
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 در مورد سایر ناامنی ها هم با نصیحت و توصیه موضوع را جمع می کنیم⁉️
🔰رهبر انقلاب در یکی از دیدارهای خود با جمعی از فرماندهان #نیروی_انتظامی فرمودند:
" ناامنی فقط به این نیست که دزد به خانهها یا مغازهها یا بازار یا خیابان بیابد - این یکطور ناامنی است؛ ناامنی مالی است - ما ناامنی عِرضی و ناموسی هم داریم؛ جلوی آن را هم شما باید بگیرید. #ناامنی_اخلاقی هم داریم؛ در آنجا هم شما باید وارد میدان بشوید "
https://khl.ink/f/2561
پ.ن:
🔻#هنجارشکن و #ولنگار برای جامعه، خانواده ها، نوجوانان و جوانان #ناامنی ایجاد می کند. آنگاه برخی انتظار دارند که در برابر این ناامنی، برویم فقط نصیحت و توصیه انجام دهیم❗️
👈از این افراد باید پرسید که آیا در مورد ناامنی مالی هم با توصیه و نصیحت و یا کار فرهنگی، موضوع را سر هم می آوریم؟!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
11.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقایقی پیش اولین هواپیمای حامل ۱۲۵ نفر از اسرای ارتش یمن در فرودگاه بین المللی صنعا به زمین نشست تا اولین مرحله از دور جدید توافق آتش بس، یک روز پس از پایان سفر شش روزه هیئت سعودی عمانی به صنعا جامعه عمل به خود بپوشد. یکی از مهمترین موارد مورد مذاکره و مبادله اسرا بود که به این ترتیب در حال انجام است و هواپیمای حامل اسرای ارتش یمن از فرودگاه عدن پرواز کرده و در فرودگاه صنعا به زمین نشست و به همین ترتیب یک فروند هواپیمای حامل اسرای سعودی و مزدوران آنها از صنعا به سمت فرودگاه عدن پرواز کرد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻منطق مغفولِ امام خمینی دربارۀ حجاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال میکند که در نوفلشاتو شما وعده کردید که نهتنها آزادیها حفظ میشوند، بلکه تعمیم نیز مییابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز میگوید:
«زنهایی که تظاهر کردهاند همان زنهایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهیها، آن آزادیهایی که آنها میخواستند - میخواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری میخواهند بکنند و میخواستند با تباهیها همآغوش باشند، میخواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و میدیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی میکشد و ملّت را به عقب میراند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورتهایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمیشود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸).
۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که:
[الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباهشدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده میشدند و ازاینرو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپریشده هستند و اینک گمان میکنند که میتوانند به حیات فرهنگیشان ادامه بدهد؛ حالآنکه آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزشهای فرهنگیِ متمایزی است.
[ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و میخواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالتهای اجتماعی دیگری نیز دارد که بهرسمیّتشناختنشان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم میکند.
[ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادیهای نامشروع» نمیدهد و «منع قانونی» در مقابلشان ایجاد کرده است، درحالیکه اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواستههای نامشروعشان آزاد میگذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمیکرد و الزام نمیطلبید، برنمیآشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداومیافتن ولنگاری و بیبندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صفآرایی سوق داده است.
[د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چارهای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالیکه آنها تلاش میکنند خودشان را مردم نشان بدهند.
[هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفتهاند که در یکی، آزادی انسان را خواستهها و امیال خودش تعیین میکند و به دلیل نسبیبودن ارزشها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمیخیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیمشدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیادهخواه و حریص است که پیش میرود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید.
[و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه»ای نیافتهاند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱. علامهی راحل، چه خلوت عاشقانهای با حضرت حق داشت. وقتی «وجود»، غرق در «توجه» میشود، چنین حالی بر آدمی عارض میگردد. و رفتهرفته از این حال معنوی، مقام و ملکه برمیآید؛ چنانکه «بیخود» میشوی و سرشار از تنبه. عروج میکنی به مقام «توجه». و «تقرب الی الله» هم همین تذکر است. «حاضر» میشوی در برابر حق.
۲. توجهات از مفاهیم عبور میکند و بر وجودت، نور میتابد. مفهومبسندگی، حضور حقیقی نیست؛ چهبسا برای اولیا، مرتبهای از غیبت و لایهای از حجاب باشد. چنین توجهای، فعل «قلب» است؛ دل باید حاضر شود و نسبت خویش را با حق بیابد. در این حال است که جرعهجرعه، نور مینوشی و لحظهلحظه، تقرب مییابی.
۳. هرچه از بدن و تعلقات و دنیا و میخواهمهای اینجهانی گریزان میشوی، بیشتر و بیشتر به حق مطلق، متصل میشوی. آنکه زنجیر تعلقات دنیوی را از پای دل نگسسته، بال پریدن ندارد. او خاکنشین است و کوتهبین. دریدن زنجیر، همان و پرواز، همان.
۴. وصف این حالات کجا و چشیدن طعم آنها کجا. باید رفت و دید، نه اینکه نشست و شنید. اما آنکه اسیر صورت است، از معنا بینصیب است. در ظواهر و مقدمات، متوقفیم و از عوالم بالا، منقطع.
۵. بارالها، ما را نیز از خوان «توجه» و «حضور» و «اتصال» و «تقرب»، متنعم گردان. صدالبته به وساطت علیبنابیطالب. این نبی و امام هستند که «خلق» را به سوی «حق» میبرند و در وادی حق، سیراب میکنند. بیقافلهسالار، سفر نتوان رفت؛ آن هم سفر قدسی.
۶. مینگری که چگونه از وجودش، حضور میتراود و توجه میبارد. گویا اینجا نیست. باید از اینجا غایب شد تا در آنجا، حاضر شد...
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
❇️ رسانههای آمریکایی به نقل از یک سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گزارش دادند.
۱۱ نظامی شان در حمله سوریه دچار آسیب مغزی شدند.
نکته و نظر:
البته از آن ضربه مغزی هایی که در پایگاه عین الاسد در عراق اتفاق افتاد و بعدا رسانه ها و حزب مخالف شان به مرگ آنها اعتراف کردند.
و شاید مرگ در آمریکا همان آسیب مغزی باشد!!!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
وقتی فضایی ولنگار و رها شده باشد و علی رغم تاکید رهبری برای سامان دادن یا برخورد با شایعه پردازان اقدام درستی صورت نگیرد میشود همین !
یکروز یک سلبریتی به دروغ به نیروی انتظامی حمله میکند و به این جایگاه تهمت میزند و فردا شما براحتی با قید وثیقه رهایش میکنید و چند روز بعد رییس مرکز سینمایی اش کل سوابقش را پاک می کند.
حالاهم که قوه قضاییه می گوید کشف حجاب جرم ست و توقیف خودرو قانونی و با هر اطلاعیه از قوه قضاییه ، برهانی با پشتوانه مدرکش بلافاصله جواب میدهد که ؛ قانونی نیست و شما میتوانید به دادسرای نظامی از مامور شکایت کنید.
وقتی جایگاه مامور امنیت اینگونه در فضایی مبهم و غبارآلود خدشه دار شود ، واقعا انتظار دارید که مامور انتظامی با دل قرص با جرم مشهود برخورد کند؟؟؟
یعنی هنوز هم متوجه نشدید که تمام این بساط برای درگیری میان مردم و مامورین خیابان ست که بتوانند با یک موبایل فیلم بگیرند و فضا را متشنج کنند.
آقای اژه ای عزیز...سرچشمه را اول بخشکان برادر !!! 🇮🇷🖋
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
▪️این هم نوعی صف نذریست اما از نوع اصفهانی!
مردم برای #نذر_خون در شب قدر ساعتها در صف انتظار نشستند تا از جان برای احیای بهترینِ شبها مایه گذاشته باشند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#هفت_شهر_عشق