💢سهم یک درصدی جهان از #واکسن آمریکایی!
▪️ممانعت آمریکا از صادرات واکسن به شرکای خود!
🔹در پی افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایران، جریانی که همواره در پی تحقیر ملت ایران بوده، سعی دارد به مردم القا کند که ممنوعیت واردات واکسن از مبدأ انگلیس و آمریکا، علت افزایش تلفات کرونا در ایران است اما....
🔹آمریکا علیرغم واکسیناسیون بیش از ۶۰ درصد جمعیت هدف خود، در صدر جدول ابتلا به کرونا قرار دارد و پس واکسنهای آمریکایی نقش حیاتی در کنترل کرونا نداشته!!
🔻ازطرفی دادههای Airfinity نشان میدهد در ماه مارچ، صادرات واکسن از آمریکا و انگلیس #صفر بوده است! در سایر ماههای سال هم این رقم در مقایسه با بقیه صادرکنندهها، یک درصد میزان تولید بوده است!
پس این شرایط فقط برای ایران متصور نیست...
#جریان_تحریف
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 زاکانی دست مفسدین اقتصادی را رو کرد
♨️ سالها بود جای خالی مسئول پاک دستی که جرات کنه جلوی تریبون، با اسم از مفاسد یه عده زالوصفت پرده برداره، حس میشد.
اصلاحطلبها از ترس این روحیات به هر دری میزدند که زاکانی شهردار نشه
🍂تحلیلی بر یک خبر
🌿گزاره ی خبر:
به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «نیکیتا ایشچنکو»، دبیر مطبوعاتی نمایندگی دیپلماتیک روسیه در کابل اعلام کرد که «اشرف غنی» رئیسجمهوری افغانستان با اتومبیلهای پر از پول از کابل فرار کرد و آنچه را نمیتوانست با خود ببرد، در باند فرودگاه باقی ماند.
وی افزود: «آنچه که سقوط رژیم را دقیقتر نشان میدهد نحوه فرار غنی از افغانستان است: چهار خودرو پر از پول، آنها سعی کردند قسمت دیگری از پول را به بالگرد منتقل کنند، اما بالگرد ظرفیت همه پولها را نداشت و به همین دلیل مقداری از آنها روی باند فرودگاه باقی ماند».
🌿گزارهای تحلیلی:
💢کارشناسان تخمین زده اند پول خارج شده از افغانستان توسط اشرف غنی حدود ١۶٩ میلیون دلار است.
💢روزنامه فاینشنال تایمز در گزارشی میزان داراییهای خارج شده توسط دیكتاتورهای فراری از كشورهای مختلف را بررسی كرده است. در این گزارش با بررسی داراییهای دیکتاتورهای مخلوع سراسر جهان، آمده که محمدرضا شاه پهلوی ۳۵ میلیارد دلار دارایی از ایران خارج کرده.
البته محمد رضا علاوه بر ٣۵ میلیارد دلار به گفته این روزنامه و منابع دیگر ٣٨۴ کیف پر از طلا و جواهرات و عتیقه جات از کشور خارج کرد که جمع این اموال با محاسبه تاج شاه و ملکه قریب ۶۵میلیارد دلار قیمت گذاری شد.
که جمعا می توان گفت محمد رضا شاه ثروتی بالغ بر ١٠٠ میلیارد دلار از ایران خارج کرد.
این مقدار غیر از کاخ ها و دارایی های دیگری است که این دیکتاتور در خارج از کشور داشته است.
💢در یک مقایسه می توان گفت ثروتی که محمد رضا شاه از ایران خارج کرد حدود ۶٠٠ برابر اشرف غنی بوده است.
💢البته می توان گفت که اشرف غنی فرصت کافی برای خارج کردن ثروت بیشتری از ملت افغانستان را نداشته است اما می توان گفت این دزداموال مردم افغانستان در پیش دیکتاتوری مانند محمد رضا پهلوی همچون شاگردی است که در مقابل محمدرضا پهلوی حرفی برای گفتن ندارد...
💢این غارت بزرگ اموال مردم در حالی صورت گرفت که بنگاه های رسانه ای استعمار همچون مجموعه هایی مانند VOA یا BBC وبرخی در خارج و داخل به دنبال تحریف ظلم ها و خیانت پهلوی ها و خادم نشان دادن محمد رضا پهلوی هستند.
#دکتر_سید_جلال_حسینی (کارشناس_زمانه)
*درسهای اخلاق اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا / کربلا صحنه نمایش فضایل اخلاقی بود*
حوزه/ حجتالاسلام طباطبایی، با اشاره به درسهای زیاد حادثه کربلا و ضرورت فراگیری آنها، گفت: سربازان سپاه کفر، اهل بیت امام حسین(ع) را محاصره کردند، اما با این حال حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تا آخرین لحظه از عمر مبارک خود، دشمن را به راه صحیح فراخواند و این نشان از اهمیت هدایت مردم به راه راست دارد.
https://hawzahnews.com/xbhtL
🔴 نطق #عبدالحسین_روحالامینی را در مخالفت با #عبدالملکی گزینه پیشنهادی #وزارت_کار دیدم. نه تنها استدلال و مستنداتی ارائه نکرد، فقط به عبدالملکی و آیتالله علمالهدی نیش و کنایه زد. وی روز اول، اخطار قانون اساسی هم به #رئیسی داد. نامبرده طی ۲ سال اخیر مقابل آن متکبر هیچ نمیگفت!
🔹اینهایی که مقابل تفرعن و تکبر و تبختر روحانی سالها سکوت کرده بودند سالهای پیش رو حتماً زبانهای ده متری در میآورند!
🔸ما خودمان منتقد برخی اعضای کابینه هستیم و مستند و مستدل ارائه میکنیم. اما نیش و کنایه از سوی کسانی که این سالها در برابر روحانی سکوت کرده بودند عجیب است!
✅ #داود_مدرسی_یان
📹 خبر جدید رئیس مجلس دربارۀ طرح شفافیت آرای نمایندگان
🔻قالیباف: طرح شفافیت در کمیسیون آئیننامۀ داخلی تقریباً نهایی شده و با اولویت در دستورکار صحن علنی مجلس قرارمی گیرد
🔴 ولایتمداری یا خرج از رهبری؟
👤 #کبری_آسوپار
🔹 او امین رهبر است... رهبری او را تایید کرده است... لیست وزرا را پیش رهبری بردهاند... اگر رهبری تایید کند، مجلس تایید خواهد کرد...
🔸 اینها نامش ولایتمداری نیست. چارچوب ولایتمداری، چارچوب روشنی است، گرچه موضوعات آن نامحدود باشد. این چارچوب روشن وقتی در قالب عملکرد رسمی و قانونی مقامات سیاسی قرار میگیرد، وضوح بیشتر مییابد و کسی انتظار ندارد افراد در جایی که حکم ولیفقیه -کتبی یا شفاهی- وجود ندارد یا دلیلی دیده نشده که اعلام شود، مطیع ولایت باشند.
✅ از قضا حضرت آیتالله خامنهای نشان دادهاند انسان صریحی هستند. اهل قربانی کردن مصالح کشور نیستند و دچار رودربایستی نمیشوند. جایی که مخالف معاون اولی یک فرد حاشیهساز در دولت محمود احمدینژاد بودند یا زمانی که نظرشان بر عدم تغییر وزیر اطلاعات بود یا مخالفتی با وزارت شخصی دیگر داشتند، بیان کردند و پای حرفشان هم ایستادند. اما چند نکته در حواشی معرفی وزرای دولت سیزدهم و جلسات جاری رای اعتماد در مجلس وجود دارد:
1️⃣ آنکه رهبری در مورد وزرایی خرج شدند که نه نظر روشنی از ایشان وجود داشت و نه جزو این وزرای مربوطه بودند؛ همچون خرج رئیس جمهور از رهبری برای گزینه وزارت تعاون که گفته شد امین رهبری است.
2️⃣ آنکه روشن نیست که ایشان در مورد گزینه پیشنهادی وزیر اطلاعات نظری داشتهاند، تاییدی کردهاند یا خیر؛ و دو نقل متفاوت وجود دارد. محمدباقر قالیباف میگوید که: «رئیسجمهور گفت من وزرای امنیتی و سیاست خارجی را خدمت حضرت آقا معرفی کردم و ایشان موافقت کردند. در همه دولتهای گذشته هم اینگونه بوده است.» اما نمایندگان مخالف وزیر اطلاعات نظر دیگری داشتند و حسین میرزایی، نماینده اصفهان گفته: «از رئیس جمهور سوال شد، اعلام کرد رهبری در مورد وزیر پیشنهادی اطلاعات نظر خاصی نداشته است.»
3️⃣ آنکه نظر موافق رهبری نسبت به یک وزیر پیشنهادی نافی اختیار نماینده مجلس برای دادن رای مخالف به آن وزیر نیست. قالیباف میگوید در همه دولتها رهبری وزیر اطلاعات را تایید میکردهاند، با توجه به آنکه در همه این دورهها، وزیر اطلاعاتهای مختلف مخالفانی جدی در مجلس داشتهاند، روشن است که کسی انتظار ندارد نمایندگان با گزینه مورد موافقت رهبری مخالفت نکنند. وگرنه چه نیازی بود وزیر اطلاعات به مجلس معرفی شود؟
4️⃣ آنکه «من با وزارت فلانی موافقم» با «فلانی باید وزیر شود» با «من با وزارت فلانی مخالفتی ندارم» هر کدام معانی متفاوتی دارد. در گذشته گفته میشد رهبری صرفاً اگر مخالف باشند، در مورد وزیر اطلاعات نظر میدهند.
✅ صاحب این قلم چندان حجت الاسلام خطیب را نمیشناسد که تعصبی در حمایت یا کینهای در مخالفت با او داشته باشد؛ اما معتقدم تجربه 4 دهه کار اطلاعاتی و امنیتی و نیز بررسی برنامهها و مواضع او بر محور عقل و تخصصی که لازمه نمایندگی مجلس است، برای ارائه نظر مثبت و منفی در مورد او کفایت میکند و نیازی نیست رئیس جمهور یا نمایندگان مجلس، پای ولی فقیه را به حیطه انجام وظایف و اختیارات قانونی خود باز کنند. آن سو مظلوم نمایی نمایندگان مخالف هم وجهی ندارد. فرصت کافی برای ابراز مخالفت داشتند و این همه مانور روی اینکه رهبری نظری ندادهاند، جز بحثی جدلی نبود. طبعاً اگر کسی از نظر رهبری در موضوعی مطلع شد و نظر ایشان برایش حجت بود، نباید مخالفت کند، اما مجلسی که رهبری میخواهند، بعید است این باشد که فلان نماینده مخالف گزینه وزارت اطلاعات میگوید که «اگر رهبری فردی را تأیید کند مجلس یکپارچه تأیید خواهد کرد...» اگر قرار بود وزرا صرفاً با تایید رهبری انتخاب شوند و بعد از تایید ایشان، کسی مخالفت نکند، اصلاً چرا لیست وزرا به مجلس ارائه میشود؟
💢 گاه رهبری نظری میدهند و ما خود را ملزم میدانیم که عمل و نظرمان بر آن منطبق باشد و یا حداقل مخالف برنامه و نظر ولی فقیه اقدام و اعلام موضع علنی نکنیم؛ گاه هم ما نظری و عملی داریم و برای اثبات آن دنبال تطبیق نظر رهبری –بأی نحو کان- با نظر و عمل خودمان میگردیم. اولی ولایتمداری است، دومی خرج از رهبری. گاه ما در جایی که قانون و شرع هم میگوید میتوانیم نظری مخالف رهبری داشته باشیم، خود را ملزم به اطاعت از ایشان میکنیم، هزینهاش را هم میدهیم و وقتی مخالفتی با ما شد، نمیگوییم چون رهبری گفته، انجام دادم؛ گاه هم برای آنکه خودمان هزینه ندهیم، سریع میگوییم رهبر گفته و موج مخالفتها را سمت ایشان میبریم. اولی ولایتمداری است، دومی خرج از رهبری. این دوگانهها را جای همدیگر جا نزنیم.