eitaa logo
🌹درمحضر قرآن واهل بیت🌹
7.2هزار دنبال‌کننده
23.5هزار عکس
25.7هزار ویدیو
123 فایل
استفاده مطالب کانال با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان عج. دراین کانال، تفسیر، قرآن، احکام، نماز، حجاب، نهج البلاغه، ترفندها، آشپزی، کلیپ های مذهبی، شرح دعای جامعه، انسان شناسی، شیوه زندگی شیرین، سیاسی، اعتقادی و....
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلاوت صفحه ۹۷ قرآن کریم 🍀جزء‌ پنجم 🍀 📖سوره‌ مبارکه نساء آیات ۱۱۴ الی ۱۲۱✨ 💚به نیت تعجیل در ظهور و سلامتی آقاجانمون مهدی صاحب الزمان عجل الله فرجه 💚 ا💠🔸💠🔸💠ا ثواب قرائت امروز هدیه به چهارده معصوم علیهم‌السلام وشهدایی که در این تاریخ به شهادت رسیدند و شهدای دشت کربلا‌ و‌جمیع اموات مسلمین و مؤمنین و شهدای مدافع امنیت عجل‌الله‌فرجه صوت قرائت همراه با ترجمه👇🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤ امام‌ باقر علیه السلام فرمودند: ❤چون روز اول شوال فرا می رسد منادیی ندا می کند: ای مومنان در این صبحگاه بشتابید برای جوائزتان که به پاداش عبادت رمضان می دهند. 📚 من لا یحضره الفقیه ج ۱ ص ۵۱۱ ❤فرا رسیدن عید سعید فطر عید بندگی بر همه منتظران مبارک باد.... لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️چگونگي علم غيب تمامي پانزده آية پاياني سورة جن از صفحة 573 ، پايه‌هاي توحيد را تحکيم کرده و هرگونه شرک را نفي مي‌نمايند. که ما از ميان اين آيات، به دو آية 26 و 27 مي‌پردازيم. اين دو آيه مي‌فرمايند: «عالِمُ الغَيب، فَلا يُظهِرُ عَلي غَيبِهِ أحدا، إلاّ مَنِ ارتَضي مِن رَسول»؛ خدا «عالم به غيب است و احدي را از غيب خود آگاه نمي‌سازد، مگر رسولي‌که مورد رضايت اوست» و او را شايستة آگاهي از علم خود دانسته. يعني،⭕️علم غيب ذاتاً منحصر به خداست، امّا خداوند متعال گروهي از بندگان مرتَضي و مورد پسند خود را براي ارشاد و هدايت مردم از اسرار نهان جهان آگاه مي‌سازد.⭕️ برگرفته از آثار آيت‌الله ضياءآبادي⭕️@ghjariafsane
و لذا ما که قائل به علم غيب انبيا و ائمّه(ع) هستيم، معتقديم⭕️علم خدا ذاتي است و مُنفَکّ از ذاتش نيست، ولی معصومين(ع) علمشان علمِ افاضي است، يعني از جانب خدا به آنها افاضه مي‌شود و ممکن است خدا جلوي علم آنها را بگيرد و چيزي ندانند!⭕️همان کسي که مي‌دهد، مي‌تواند بگيرد. به بيان ديگر، علم آنها ارادي است، يعني خداوند قدرتي به آنها داده که هر وقت بخواهند مطلبي را بدانند، مي‌دانند، و اگر بخواهند که ندانند، نمي‌دانند، يعني کليد علم، دست خودشان و در اختيار خودشان است.@ghjariafsane
ما خيلي چيزها را مي‌خواهيم بدانيم، امّا نمي‌دانيم! مثلاً اين‌جا نشسته‌ايم و مي‌خواهيم بدانيم اکنون، در منزل ما چه خبر است، نمي‌دانيم! يا مي‌خواهيم بدانيم الآن در فلان شهر چه حادثه‌اي پيش آمده‌است، نمي‌دانيم! يا مي‌خواهيم بدانيم فردا يا ده روز ديگر، چه حادثه‌اي پيش خواهد آمد، نمي‌توانيم بدانيم. ولی⭕️امامان(ع) هر چه را که بخواهند بدانند مي‌دانند، و هر چه را که نخواهند بدانند، يا بخواهند که ندانند، نمي‌دانند.⭕️ و لذا در حالاتشان مي‌خوانيم‌که گاهي از کسي سؤال مي‌کردند: تو که هستي و اسمت چيست؟ فلان آدم چه مي‌کند؟ حالش چگونه است؟ تشبيهاً مانند کسي که کنار پرده‌اي نشسته‌است و اگر پرده را عقب بزند، همه چيز را مي‌بيند، امّا نمي‌خواهد آن را عقب بزند. در اين صورت، طبيعي است که از پشت پرده خبر نخواهد داشت. ولي همين‌که پرده را عقب بزند، مي‌بيند و از همه چيز آگاه مي‌گردد.@ghjariafsane
⭕️در يکي از سفرها، شتر پيغمبر اکرم(ص) گم شد. فرمود: بگرديد و ببينيد کجا ست. هر چه گشتند، پيدا نکردند. يکي از منافقين گفت: کار او عجيب است؛ از يک طرف، ادّعاي پيغمبري مي‌کند و مي‌گويد: من از آسمان و اوضاع آسمانيان باخبرم؛ از اين طرف، شترش گم شده و نمي‌داند کجاست و مي‌گويد: بگرديد و پيدايش کنيد! اين‌حرف به‌گوش پيغمبر اکرم(ص) رسيد. فرمود: مي‌دانم کجاست! پشت همين‌کوه، پايين درّه درختي هست و افسار شتر به شاخة آن بند شده و آن‌جا مانده‌است؛ برويد و آن را بياوريد.⭕️ آري؛ آن‌جا که نمي‌خواست بداند، نمي‌دانست و مي‌گفت: دنبالش بگرديد و پيدايش کنيد. چون رفتارش با مردم به‌طور عادي بود. همان‌طور که ما با هم عمل مي‌کنيم، او نيز همان‌طور عمل مي‌کرد. امّا آن‌جا که خواست بداند و شبهه از دل‌ها برطرف سازد، در يک لحظه گفت: مي‌دانم کجاست! گويي صندوقي در باطن جانشان نصب است وکليد آن‌صندوق دست خودشان است؛ وقتي بخواهند، آن‌را باز مي‌کنند و همه‌چيز را مي‌دانند و وقتي هم نمي‌خواهند آن را باز کنند، طبعاً نمي‌دانند. @ghjariafsane
ما خيلي چيزها را مي‌خواهيم بدانيم، امّا نمي‌دانيم! مثلاً اين‌جا نشسته‌ايم و مي‌خواهيم بدانيم اکنون، در منزل ما چه خبر است، نمي‌دانيم! يا مي‌خواهيم بدانيم الآن در فلان شهر چه حادثه‌اي پيش آمده‌است، نمي‌دانيم! يا مي‌خواهيم بدانيم فردا يا ده روز ديگر، چه حادثه‌اي پيش خواهد آمد، نمي‌توانيم بدانيم. ولی⭕️امامان(ع) هر چه را که بخواهند بدانند مي‌دانند، و هر چه را که نخواهند بدانند، يا بخواهند که ندانند، نمي‌دانند.⭕️ و لذا در حالاتشان مي‌خوانيم‌که گاهي از کسي سؤال مي‌کردند: تو که هستي و اسمت چيست؟ فلان آدم چه مي‌کند؟ حالش چگونه است؟ تشبيهاً مانند کسي که کنار پرده‌اي نشسته‌است و اگر پرده را عقب بزند، همه چيز را مي‌بيند، امّا نمي‌خواهد آن را عقب بزند. در اين صورت، طبيعي است که از پشت پرده خبر نخواهد داشت. ولي همين‌که پرده را عقب بزند، مي‌بيند و از همه چيز آگاه مي‌گردد.@ghjariafsane