eitaa logo
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
684 دنبال‌کننده
319 عکس
81 ویدیو
15 فایل
🔺 کانال اختصاصی اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🔺 کانال اطلاع رسانی دکتر قاسم کاکایی در تلگرام: https://t.me/ghkakaie ارتباط با مدیر کانال : @Admin_ghkakaie
مشاهده در ایتا
دانلود
طلب و اخلاق طلبگی ۲۹.mp3
11.2M
🎙️|فایل صوتی کامل| 💡 🎤حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ بیست و نهم 🗓️تاریخ برگزاری : ۵ بهمن ۱۴۰۲ ⏳ مدت زمان : ۳۱ دقیقه و ۵ ثانیه ✅ @ghkakaie
دمی با حافظ در محضر حضرت آیت الله نجابت«ره» جلسه ۱.mp3
16.01M
🎙️| فایل صوتی کامل | درسگفتار (ره) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ اول 🗓️تاریخ جلسه : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ 🕝 مدت زمان: ۹ دقیقه و ۵۱ ثانیه صبح‌دَم، از عرش می‌آمد خروشی، عقل گفت قُدسیان، گویی که شعرِ حافظ از بَر می‌کنند **** ندیدم خوشتر از شعر تو حافظ به قرآنی که اندر سینه داری @ghkakaie
شرح_گلشن_راز_جلسه_۸۴_حجت‌الاسلام_والمسلمین_دکتر_کاکایی.mp3
29.81M
🎙️باز نشر فایل صوتی اثر منظوم شیخ محمود شبستری ( ره) ▶️ جلسه ۸۴ 🕝مدت زمان صوت : ۲۷ دقیقه و ۳۶ ثانیه 🗓️تاریخ تدریس : ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ✅تدریس شده در حوزهٔ علمیهٔ شهید محمد حسین نجابت( ره) درسگفتار شرح گلشن راز، جلسهٔ ۸۴، ادامهٔ بحث جبر و اختیار: ندارد اختیار و گشته مامور زهی مسکین که شد مختار مجبور نه ظلم است این که عین علم و عدل است نه جور است این که محض لطف و فضل است به شرعت زان سبب تکلیف کردند که از ذات خودت تعریف کردند چو از تکلیف حق عاجز شوی تو به یک بار از میان بیرون روی تو به کلیت رهایی یابی از خویش غنی گردی به حق ای مرد درویش برو جان پدر تن در قضا ده به تقدیرات یزدانی رضا ده سؤال از ماهیت نطق و بیان چه بحر است آنکه نطقش ساحل آمد ز قعر او چه گوهر حاصل آمد جواب یکی دریاست هستی نطق ساحل صدف حرف و جواهر دانش دل به هر موجی هزاران در شهوار برون ریزد ز نص و نقل و اخبار هزاران موج خیزد هر دم از وی نگردد قطره‌ای هرگز کم از وی وجود علم از آن دریای ژرف است غلاف در او از صوت و حرف است معانی چون کند اینجا تنزل ضرورت باشد آن را از تمثل ✅@ghkakaie
💢🔰 کرسی ترویجی نقد نظریه یکسان انگاری عرفان با نگاه هنری به الهیات و دین ارائه کننده: 🔸دکتر علی شیروانی، دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ ناقدین:‌ 🔸دکتر قاسم کاکایی، استاد دانشگاه شیراز؛ 🔸دکتر نرجس رودگر، استادیار جامعه المصطفی العالمیه؛ دبیر علمی: 🔸دکتر محمدهادی توکلی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🗓 دوشنبه 9 بهمن 1402ساعت 10:15 📍قم، پردیسان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🌐 جلسه مجازی: https://skyroom.online/ch/rihu/meeting3 «حضور در جلسه برای عموم آزاد است» پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir https://eitaa.com/programensani@ghkakaie
📣 انجمن علمی - دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه شیراز برگزار می کند:📣 💠 دوره شرح مثنوی معنوی💠 ✅ با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ ۸۴ ⏳زمان برگزاری : سه‌شنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ _ساعت ۱۶ 🖇️لینک شرکت آنلاین در دوره : https://vroom.shirazu.ac.ir/elmi23 📌(شرکت برای عموم آزاد است ) ✅ @ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
💢🔰 کرسی ترویجی نقد نظریه یکسان انگاری عرفان با نگاه هنری به الهیات و دین ارائه کننده: 🔸دکتر علی
نقد نظریه یکسان انگاری عرفان با نگاه هنری به الهیات .mp3
29.71M
🎙️|فایل صوتی کامل | سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی شیروانی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر کاکایی و خانم دکتر نرجس رودگر در 💡نقد نظریه یکسان انگاری عرفان با نگاه هنری به الهیات و دین 🗓️تاریخ برگزاری : ۹ بهمن ۱۴۰۲ محل برگزاری: قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ⏳ مدت زمان : ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه و ۱۴ ثانیه @ghkakaie
شرح مثنوی معنوی جلسهٔ ۸۴_ حجت الاسلام و المسلمین دکتر کاکایی.mp3
14.47M
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۸۴ (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🗓️تاریخ جلسه : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ 🕝 مدت زمان: ۱ ساعت و ۱۸ ثانیه @ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۸۴ #شرح_مثنوی_معنوی (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاس
درسگفتار شرح مثنوی معنوی، جلسهٔ ۸۴، دفتر اول، ابیات ۱۸۳۹ تا ۱۸۸۷: در پناه لطف حق باید گریخت هزاران لطف بر ارواح ریخت تا پناهی یابی آنگه چون پناه آب و آتش مر ترا گردد سپاه نوح و موسی را نه دریا یار شد نه بر اعداشان بکین قهار شد آتش ابراهیم را نه قلعه بود تا برآورد از دل نمرود دود کوه یحیی را نه سوی خویش خواند قاصدانش را به زخم سنگ راند گفت ای یحیی بیا در من گریز تا پناهت باشم از شمشیر تیز وداع کردن طوطی خواجه را و پریدن یک دو پندش داد طوطی بی‌نفاق بعد از آن گفتش سلام الفراق خواجه گفتش فی امان الله برو مر مرا اکنون نمودی راه نو خواجه با خود گفت کین پند منست راه او گیرم که این ره روشنست جان من کمتر ز طوطی کی بود جان چنین باید که نیکوپی بود مضرّت تعطیم خلق و انگشت‌نمای شدن تن قفس‌شکلست تن شد خار جان در فریب داخلان و خارجان اینش گوید من شوم همراز تو وآنش گوید نی منم انباز تو اینش گوید نیست چون تو در وجود در جمال و فضل و در احسان و جود آنش گوید هر دو عالم آن تست جمله جانهامان طفیل جان تست او چو بیند خلق را سرمست خویش از تکبر می‌رود از دست خویش او نداند که هزاران را چو او دیو افکندست اندر آب جو لطف و سالوس جهان خوش لقمه‌ایست کمترش خور کان پر آتش لقمه‌ایست آتشش پنهان و ذوقش آشکار دود او ظاهر شود پایان کار تو مگو آن مدح را من کی خورم از طمع می‌گوید او پی می‌برم مادحت گر هجو گوید بر ملا روزها سوزد دلت زان سوزها گر چه دانی کو ز حرمان گفت آن کان طمع که داشت از تو شد زیان آن اثر می‌ماندت در اندرون در مدیح این حالتت هست آزمون آن اثر هم روزها باقی بود مایهٔ کبر و خداع جان شود لیک ننماید چو شیرینست مدح بد نماید زانک تلخ افتاد قدح همچو مطبوخست و حب کان را خوری تا بدیری شورش و رنج اندری ور خوری حلوا بود ذوقش دمی این اثر چون آن نمی‌پاید همی چون نمی‌پاید همی‌پاید نهان هر ضدی را تو به ضد او بدان چون شکر پاید نهان تاثیر او بعد حینی دمل آرد نیش‌جو نفس از بس مدحها فرعون شد کن ذلیل النفس هونا لا تسد تا توانی بنده شو سلطان مباش زخم کش چون گوی شو چوگان مباش ورنه چون لطفت نماند وین جمال از تو آید آن حریفان را ملال آن جماعت کت همی‌دادند ریو چون ببینندت بگویندت که دیو جمله گویندت چو بینندت بدر مرده‌ای از گور خود بر کرد سر همچو امرد که خدا نامش کنند تا بدین سالوس در دامش کنند چونک در بدنامی آمد ریش او دیو را ننگ آید از تفتیش او دیو سوی آدمی شد بهر شر سوی تو ناید که از دیوی بتر تا تو بودی آدمی دیو از پیت می‌دوید و می‌چشانید او میت چون شدی در خوی دیوی استوار می‌گریزد از تو دیو نابکار آنک اندر دامنت آویخت او چون چنین گشتی ز تو بگریخت او تفسیر ما شاءالله کان این همه گفتیم لیک اندر بسیچ بی‌عنایات خدا هیچیم هیچ بی عنایات حق و خاصان حق گر ملک باشد سیاهستش ورق ای خدا ای فضل تو حاجت روا با تو یاد هیچ کس نبود روا این قدر ارشاد تو بخشیده‌ای تا بدین بس عیب ما پوشیده‌ای قطرهٔ دانش که بخشیدی ز پیش متصل گردان به دریاهای خویش قطرهٔ علمست اندر جان من وارهانش از هوا وز خاک تن پیش از آن کین خاکها خسفش کنند پیش از آن کین بادها نشفش کنند گر چه چون نشفش کند تو قادری کش ازیشان وا ستانی وا خری قطره‌ای کو در هوا شد یا که ریخت از خزینهٔ قدرت تو کی گریخت گر در آید در عدم یا صد عدم چون بخوانیش او کند از سر قدم ✅ @ghkakaie
شرح‌الاسماء_الحسنی_جلسه_۸۳_حجت‌الاسلام_والمسلمین_دکتر_کاکایی.mp3
39.97M
🎙️|فایل صوتی کامل | ▶️ جلسه : ۸۳ 🌍 محل تدریس : شیراز ، حوزه علمیه شهید محمد حسین نجابت ( ره ) 📅 تاریخ : ۸ اسفند ۱۳۹۱ 🕝مدت زمان صوت : ۳۷ دقیقه ✅@ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️|فایل صوتی کامل | ▶️ #درسگفتار_شرح_الاسماء_الحسنی جلسه : ۸۳ 🌍 محل تدریس : شیراز ، حوزه علمیه
درسگفتار شرح الاسماء الحسنی الحسنی، جلسهٔ ۸۳: یا من هو سریع الحساب، یامن هو شدید العقاب، یا من هم عنده حسن الثواب اقول ولسرعة الحساب معنى اخر يجتمع مع هذا المعنى ويؤيده وهو ان الله سبحانه يحاسب العبد في الدينا في كل ان ولحظة ويجزيه عمله في كل حركة وسكون ويكافى طاعاته بالتوفيقات ومعاصيه بالخذلانات فالخير يجر الخير والشر يدعو إلى الشر ومن حاسب نفسه في الدنيا عرف هذا المعنى ولهذا ورد حاسبوا انفسكم قبل ان تحاسبوا وهذا من الاسرار التى لا يمسها الا المطهرون انتهى ومحاسبة النفس ان يتذكر المحاسب النعم التى انعم الله بها في بدنه من المنافع التى تفطن بها علماء التشريح مع ان ما تفطنوا بالنسبة إلى ما لم يتفطنوا كقطرة في بحر لجى والنعم التى في نفسه من منافع قواها كمنفعة الاحساس والتخيل والتوهم والتعقل والحفظ والتصرف ويوازنها مع طاعاته مع انه تعالى قال وان تعدوا نعمة الله لا تحصوها فيعترف بالعجز عن القيام بخدمة مولاه ويتدارك ما امكن ولا يفتر عن الحد وكان داب اهل المحاسبة والمراقبة من اهل السلوك وويد نهم ان ما عملوا كل يوم حاسبوا في ليلته فان عملوا الحسنات استزادوا الله وان صدر منهم عثرة استغفروا الله وانابوا إليه وبعض الكمل شيمتهم ان يحاسبوا خطرات ضميراهم فان خطر في اليوم يبالهم خطرة من غير الحبيب تداركوها في الليلة بقلب منيب وفؤاد كئيب ان تبدوا ما في انفسكم أو تخفوه يحاسبكم به الله يا من هو شديد العقاب هذا الاسم وما بعده كالمتفرع على ما قبلهما فان الذين يوفى حسابهم منهم المعاقبون عقابا شديدا ومنهم المثابون ثوابا حسنا يا من هو عنده حسن الثواب للذين قال تعالى فيهم فالذين هاجروا واخرجوا من ديارهم واوذوا في سبيلى وقاتلوا وقتلوا لاكفرن عنهم سيئاتهم ولادخلنهم جنات تجرى من تحتها الانهار ثوابا من عند الله والله عنده حسن الثواب وهو هنا اسم كما في الدعاء المأثور يا هو يا من هو يا من هو الا هو إذ بدونه العايد موجود والصلة جملة بخلاف من هو شديد العقاب ونحوه فانه بدون هو العايد وان كان موجودا فيه لان اضافة الصفة إلى الفاعل بعد تقدير تحويل الاسناد عنه إلى ضمير موصوفها لكن بدونه يبقى الصلة مفردا والحال ان الصلة لابد ان تكون جملة أو شبهها والحق لما كان موجودا في نفسه إذ ليس وجوده رابطا غير نفسي وموجود النفسه إذ ليس وجوده رابطيا كوجود الاعراض وموجودا بنفسه إذ ليس وجوده عرضيا لذاته معللا كما في الجمادية والمجرده فهو الموجود في نفسه لنفسه بنفسه لا غير فهو الموجود الحقيقي ✅ @ghkakaie
28.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ جهاد نفس به مناسبت ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به ایران نفْس از بس مدحها فرعون شد کُن ذلیلَ النفس هَونا لا تَسُد او چو بیند خلق را سرمست خویش از تکبر می‌رود از دست خویش تا توانی بنده شو سلطان مباش زخم کش چون گوی شو چوگان مباش مثنوی معنوی، دفتر اول مدت زمان : ۲ دقیقه و ۲۲ثانیه @ghkakaie
دمی با حافظ در محضر حضرت آیت الله نجابت«ره» جلسه ۲.mp3
18.92M
🎙️| فایل صوتی کامل | درسگفتار (ره) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ دوم 🗓️تاریخ جلسه : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ 🕝 مدت زمان: ۸ دقیقه و ۵۳ ثانیه شعر حافظ همه بیت‌الغزلِ معرفت است آفرین بر نَفَسِ دلکش و لطفِ سخنش * کس چو حافظ نگشاد از رخ اندیشه نقاب تا سَرِ زلفِ سخن را به قلم شانه زدند * تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشْنوی گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش @ghkakaie