eitaa logo
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
672 دنبال‌کننده
315 عکس
81 ویدیو
15 فایل
🔺 کانال اختصاصی اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🔺 کانال اطلاع رسانی دکتر قاسم کاکایی در تلگرام: https://t.me/ghkakaie ارتباط با مدیر کانال : @Admin_ghkakaie
مشاهده در ایتا
دانلود
طلب و اخلاق طلبگی ۳۱.mp3
13.98M
🎙️|فایل صوتی کامل| 💡 🎤حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ سی و یکم 🗓️تاریخ برگزاری : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ⏳ مدت زمان : ۳۸ دقیقه و ۴۹ ثانیه ✅ @ghkakaie
یادی از شهدا و آیت‌الله نجابت پروا نه از آتش پروانه را پروا نبُد از سوز آتش چون گشته مست از عشق و از صهبای بی‌غش بشنیده چون آن نغمهٔ «حیلت رها کن» هم حیله را کرده رها، هم نفسِ سرکَش «دیوانه شو» را چون شنید از چنگ و از نی از عقل خود‌بین‌اش رها شد، کرده ترکش دیوانه شد، خود را ندید اندر میان، چون دید اندر آتش چهرهٔ محبوبِ مه‌وش محبوب چون آتش از آن چهره برافروخت پروانه شد مجذوب و محو اندر جمالش چون بر دلش آن روی زیبا شد منقّش پروانگی بگذاشت او شد جمله آتش تا یافت اصل خویشتن، پر زد به سویش اندر وصالِ عاشقان غم نیز شد خَوش گر تیغ بارد روز و شب در کوی معشوق عاشق نباشد کو کند خاطر مشَوّش قاسم! چه زیبا گفت آن شیخ نجابت پروا مکن! پروانه! آتش گشته دلکَش شب جمعه، شب رحمت، ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ @ghkakaie
دمی با حافظ در محضر حضرت آیت الله نجابت (ره) جلسه .mp3
14.57M
🎙️| فایل صوتی کامل | درسگفتار (ره) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ ششم 🗓️تاریخ جلسه : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ 🕝 مدت زمان: ۱۵ دقیقه و ۱۰ ثانیه اَلا یا اَیُّهَا السّاقی اَدِرْ کَأسَاً و ناوِلْها که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکل‌ها به بویِ نافه‌ای کآخر صبا زان طُرّه بُگشاید ز تابِ جَعدِ مِشکینش چه خون افتاد در دل‌ها شبِ تاریک و بیمِ موج و گِردابی چنین هایل کجا دانند حالِ ما سبکبارانِ ساحل‌ها @ghkakaie
شرح_گلشن_راز_جلسه_۸۸_حجت‌الاسلام_والمسلمین_دکتر_کاکایی.mp3
31.36M
🎙️باز نشر فایل صوتی اثر منظوم شیخ محمود شبستری ( ره) ▶️ جلسه ۸۸ 🕝مدت زمان صوت : ۲۹ دقیقه و ۲ ثانیه 🗓️تاریخ تدریس : ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ✅تدریس شده در حوزهٔ علمیهٔ شهید محمد حسین نجابت( ره) درسگفتار شرح گلشن راز، جلسهٔ ۸۸: قاعده در بیان اقسام فضیلت اصول خلق نیک آمد عدالت پس از وی حکمت و عفت شجاعت حکیمی راست گفتار است و کردار کسی کو متصف گردد بدین چار به حکمت باشدش جان و دل آگه نه گربز باشد و نه نیز ابله به عفت شهوت خود کرده مستور شره همچون خمود از وی شده دور شجاع و صافی از ذل و تکبر مبرا ذاتش از جبن و تهور عدالت چون شعار ذات او شد ندارد ظلم از آن خلقش نکو شد همه اخلاق نیکو در میانه است که از افراط و تفریطش کرانه است ✅@ghkakaie
📣 انجمن علمی - دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه شیراز برگزار می کند:📣 💠 دوره شرح مثنوی معنوی💠 ✅ با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ ۸۸ ⏳زمان برگزاری : سه‌شنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ _ساعت ۱۶ 🖇️لینک شرکت آنلاین در دوره : https://vroom.shirazu.ac.ir/elmi23 📌(شرکت برای عموم آزاد است ) ✅ @ghkakaie
شرح مثنوی معنوی جلسهٔ ۸۸_ حجت الاسلام و المسلمین دکتر کاکایی.mp3
14.28M
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۸۸ (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🗓️تاریخ جلسه : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ 🕝 مدت زمان: ۵۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه @ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۸۸ #شرح_مثنوی_معنوی (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاس
درسگفتار شرح مثنوی معنوی، جلسهٔ ۸۸، دفتر اول، ابیات ۱۹۹۴ تا ۲۰۲۳(تصحیح نیکلسون): در شب تعریس پیش آن عروس یافت جان پاک ایشان دستبوس عشق و جان هر دو نهانند و ستیر گر عروسش خوانده‌ام عیبی مگیر از ملولی یار خامش کردمی گر همو مهلت بدادی یکدمی لیک می‌گوید بگو هین عیب نیست جز تقاضای قضای غیب نیست عیب باشد کو نبیند جز که عیب عیب کی بیند روان پاک غیب عیب شد نسبت به مخلوق جهول نی به نسبت با خداوند قبول کفر هم نسبت به خالق حکمتست چون به ما نسبت کنی کفر آفتست ور یکی عیبی بود با صد حیات بر مثال چوب باشد در نبات در ترازو هر دو را یکسان کشند زانک آن هر دو چو جسم و جان خوشند پس بزرگان این نگفتند از گزاف جسم پاکان عین جان افتاد صاف گفتشان و نفسشان و نقششان جمله جان مطلق آمد بی نشان جان دشمن‌دارشان جسمست صرف چون زیاد از نرد او اسمست صرف آن به خاک اندر شد و کل خاک شد وین نمک اندر شد و کل پاک شد آن نمک کز وی محمد املحست زان حدیث با نمک او افصحست این نمک باقیست از میراث او با توند آن وارثان او بجو پیش تو شسته ترا خود پیش کو پیش هستت جان پیش‌اندیش کو گر تو خود را پیش و پس داری گمان بستهٔ جسمی و محرومی ز جان زیر و بالا پیش و پس وصف تنست بی‌جهتها ذات جان روشنست برگشا از نور پاک شه نظر تا نپنداری تو چون کوته‌نظر که همینی در غم و شادی و بس ای عدم کو مر عدم را پیش و پس روز بارانست می‌رو تا به شب نه ازین باران از آن باران رب قصه کردن عایشه از مصطفی علیه السلام که امروز باران بارید چون تو سوی گورستان رفتی جامه‌های تو چون تر نیست؟ مصطفی روزی به گورستان برفت با جنازهٔ مردی از یاران برفت خاک را در گور او آگنده کرد زیر خاک آن دانه‌اش را زنده کرد این درختانند همچون خاکیان دستها بر کرده‌اند از خاکدان سوی خلقان صد اشارت می‌کنند وانک گوشستش عبارت می‌کنند با زبان سبز و با دست دراز از ضمیر خاک می‌گویند راز همچو بطان سر فرو برده به آب گشته طاووسان و بوده چون غراب در زمستانشان اگر محبوس کرد آن غرابان را خدا طاووس کرد در زمستانشان اگر چه داد مرگ زنده‌شان کرد از بهار و داد برگ منکران گویند خود هست این قدیم این چرا بندیم بر رب کریم کوری ایشان درون دوستان حق برویانید باغ و بوستان هر گلی کاندر درون بویا بود آن گل از اسرار کل گویا بود بوی ایشان رغم آنف منکران گرد عالم می‌رود پرده‌دران ✅ @ghkakaie
شرح‌الاسماء_الحسنی_جلسه_۸۷_حجت‌الاسلام_والمسلمین_دکتر_کاکایی.mp3
43.52M
🎙️|فایل صوتی کامل | ▶️ جلسه : ۸۷ 🌍 محل تدریس : شیراز ، حوزه علمیه شهید محمد حسین نجابت ( ره ) 📅 تاریخ : ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ 🕝مدت زمان صوت : ۴۰ دقیقه و ۱۷ ثانیه ✅@ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️|فایل صوتی کامل | ▶️ #درسگفتار_شرح_الاسماء_الحسنی جلسه : ۸۷ 🌍 محل تدریس : شیراز ، حوزه علمیه
درسگفتار شرح الاسماء‌ الحسنی، جلسهٔ ۸۷: یا دیان، یا برهان، یا سلطان، یا رضوان وفى اصطلاح اخص هو الدليل اللمى فقط وبهذا المعنى قال الشيخ الرئيس الاول تعالى لا برهان عليه بل هو على كلشئ والمراد هنا المعنى اللغوى ليشمل الاقوال الشارحة والحجج باقسامها إذ الحجة لغة غير ما هو المصطلح وبيان كونه تعالى برهانا ومظهرا لكل مجهول ان الدليل المرشد للعقل إلى المطلوب كالذى ياخذ بيد الاعمى ويوصله إلى مقصوده فإذا اردت ان تصل إلى حدوث العالم فصدقت بسيلانه ثم صدقت بحدوثه فسيلان العالم وحركته الجوهرية والكيفية والكمية وبالجملة حركته ذاتا وصفة اظهرت لعقلك الحدث واوصلتك إليه لكن السيلان الحاصل في الذهن موجود من الموجودات له مهية ووجود إذ المهية منفكة عن كافة الوجودات لا تقرر لها كما تقرر في مقره فكيف تكون بذاتها مظهرة لشئ لان ثبوت شيئ لشئ فرع ثبوت المثبت له فهى من حيث هي لا مظهرة ولا لامظهرة فوجودها مظهر والوجود بشراشره اشراق الحق الله نور السموات والارض أي باشراقه استشرقت المجردات والماديات أي مجرد كان في عقلنا أو في عقل الكل فالمظهرية الت إليه تعالى وكذا في الحدود فهو البرهان على غيره وكذلك هو البرهان على نفسه كما في دعاء الصباح يا من دل على ذاته بذاته وفى دعاء ابى حمزة الثمالى بك عرفتك وانت دللتني عليك ودعوت اليك ولولا انت لم ادر ما انت وفى دعاء عرفه الغيرك من الظهور ما ليس لك حتى يكون هو المظهر لك متى غبت حيت تحتاج إلى دليل يدل عليك أو متى بعدت حتى تكون الاثار هي التى توصل اليك عميت عين لاتراك ولا تزال عليها رقيبا وخسرت صفقة عبد لم تجعل له من حبك نصيبا وفى الكافي اعرفوا الله بالله وفيه ايضا عن ابى عبد الله (ع) وانما عرف الله من عرفه بالله فمن لم يعرفه به فليس يعرفه انما يعرف غيره فالحاكم بوحدته البرهان الوارد على القلب من عنده شهد الله انه لا اله الا هو ولهذا قراءة فتح اللام في المخلصين هي الاولى يا سلطان أي والى مملكة الوجود يا رضوان انما كان من اسمائه تعالى الرضوان لانه تعالى كما مر في معنى الارادة راض بكل الامور لاينافره شئ من الوجود إذ لو لم يرض بشئ لم يدخل في الوجود فالرضا لما كان مساوقا للوجود يدور حيث ما دار والوجود اوسع الاشياء فرضوان الله اكبر ✅ @ghkakaie
16.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🟩 پایان سال ما کِی است و آغاز سالمان کِی؟ بیانات آیت الله جوادی آملی زمان : ۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه ✅ @ghkakaie
دمی با حافظ در محضر حضرت آیت الله نجابت«ره» جلسه ۷.mp3
21.33M
🎙️| فایل صوتی کامل | درسگفتار (ره) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ هفتم 🗓️تاریخ جلسه : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ 🕝 مدت زمان: ۲۲ دقیقه و ۱۳ ثانیه اَلا یا اَیُّهَا السّاقی اَدِرْ کَأسَاً و ناوِلْها که عشق آسان نُمود اوّل ولی افتاد مشکل‌ها به بویِ نافه‌ای کآخِر صبا زان طُرّه بُگشاید ز تابِ جَعدِ مُشکینش چه خون افتاد در دل‌ها حضوری گر همی‌خواهی از او غایب مشو حافظ مَتٰی ما تَلْقَ مَنْ تَهْویٰ دَعِ الدُّنْیا و اَهْمِلْها @ghkakaie
شرح_گلشن_راز_جلسه_۸۹_حجت‌الاسلام_والمسلمین_دکتر_کاکایی.mp3
18.1M
🎙️باز نشر فایل صوتی اثر منظوم شیخ محمود شبستری ( ره) ▶️ جلسه ۸۹ 🕝مدت زمان صوت : ۱۶ دقیقه و ۴۵ ثانیه 🗓️تاریخ تدریس : ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ✅تدریس شده در حوزهٔ علمیهٔ شهید محمد حسین نجابت( ره) درسگفتار شرح گلشن راز، جلسهٔ ۸۹: همه اخلاق نیکو در میانه است که از افراط و تفریطش کرانه است میانه چون صراط مستقیم است ز هر دو جانبش قعر جحیم است به باریکی و تیزی موی و شمشیر نه روی گشتن و بودن بر او دیر عدالت چون یکی دارد ز اضداد همی هفت آمد این اضداد ز اعداد به زیر هر عدد سری نهفت است از آن درهای دوزخ نیز هفت است چنان کز ظلم شد دوزخ مهیا بهشت آمد همیشه عدل را جا جزای عدل، نور و رحمت آمد سزای ظلم، لعن و ظلمت آمد ظهور نیکویی در اعتدال است عدالت جسم را اقصی کمال است ✅@ghkakaie