84.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تکنیکهای سوژهیابی در رسانه
👈برای علاقه مندان به رسانه و جهاد تبیین
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢کابینه جنگ کاخ سفید
بر اساس گزارش رسانههای آمریکایی دونالد ترامپ هسته اصلی کابینه خود را به شرح زیر معرفی کرده است
1. مارکو روبیو: وزیر امور خارجه(ضد ایران و بسیار جنگ طلب)
2. مایک والتز: مشاور امنیت ملی(مخالف برجام و موافق حمله به تاسیسات هستهای ایران)
3. پیتر هگست: وزیر دفاع( طرفدار آزادی عمل بیشتر به اسرائیل برای ضربه زدن به ایران)
4. ژان راتکلیف، رئیس سیا(جمهوری خواه و حامی حمله به تاسیسات هستهای ایران)
هسته اصلی کابینه ترامپ برای #فشار_حداکثری و پیشبرد برنامه ابرمعامله خاورمیانه است که با حذف فیزیکی محور مقاومت، حذف قدرت هسته ای ایران و تشکیل ائتلاف منطقهای اسرائیل و اعراب است
همان طور که عرض کردیم ترامپ انتخابات با ترامپ کاخ سفید متفاوت است و برنامهها بر اساس مرکز قدرت مغناطیسی و بازیگران پنهان آمریکا پیش می رود و جمهوری خواه و دموکرات تفاوت زیادی نخواهد داشت
به هرحال از منظر آمریکاییها، نظم نوین منطقهای به جراحی عمیقی نیاز دارد که قربانیهای بسیار زیادی را خواهد داشت.
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فتـــح قلّهها بسوی ظهور
💢 بیــــــمه تـکمیلی یا بیـــــمه تـــحمیلی قابل توجه #مجمع_نمایندگان_استان : فریاد تظلمخواهی بازن
💢 ضمن احترام به پزشکانِ متعهد و متخصص در کهگیلویه و بویراحمد
و "محکومیتِ قتلِ دکتر داوودی" توسطِ فردی که فوتِ برادر خود را بدلیلِ سهلانگاری کادر درمان در سال ۱۴۰۱ میدانست.
👈 ۱_ جامعهی پزشکیِ استان
لطفاً بهجای درخواستِ گزمه و نگهبان؛ از مراکز درمانیِ استانهای همجوار خاصه شیراز_اصفهان الگوبرداری کنید.
کفایت میکند.
👈 ۲_ امیدواریم از بیمبالاتیها؛ بیاحتیاطیها و سهلانگاریها؛ زیرمیزیها؛ دریافتِ دستمزدهای کمرشکن_سنگین_سهمگین و عدمِ گذشتها؛
سقطجنینهای غیرقانونی؛ فرارهای مالیاتیِ دور از شاَن،
و صدها قصور و بیمرامیهای دیگر نیز حرفی بهمیان بیاوریم!
👈۳_ اعتصابِ کلینک پزشکان در کهگیلویه آیا نشان از وجدانِ بیدار است یا بیوجدانی (جناب مدیر شبکه بهداشت و درمانِ کهگیلویه؛ مردم روستاهای اطراف شهر دهدشت چه گناهی کردهاند که کادر درمان را تشویق به اعتصاب مینمایید در مصاحبههاتان!؟)
✅لطفاً؛ همیشه، طلبکار از مردم نباشیم!
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فتـــح قلّهها بسوی ظهور
💢روایت انقباض ۱. در نیمهی سال هزار و چهارصد، رهبر معظم انقلاب از ضرورت «بازسازی انقلابی ساختار فره
💢روایت انقباض
[یکم]. شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک موقعیّت ساختاری و رسمی است که حیات و کنشگریاش، وابسته به نیروهایی است که در درون آن جای میگیرند. این بستر ساختاری، بهخودیخود و بهطور مستقل، پیشبرنده نیست و نمیتواند ملتزم به غایتی باشد که انقلاب برای آن در نظر گرفته است. همهچیز، مشروط و مقیّد به نیروهای درونی است و اینان هستند که میتوانند ظهورات و تجلّیّاتی در قامت و قوارۀ این شورا داشته باشد و یا آن را به زائدۀ دیوانی و اداری، تقلیل بدهند. آنچه که در دهههای گذشته رخ داده، این است که عاملیّتهای انسانیِ شورا، یا فهمی از افق تاریخیِ انقلاب نداشتهاند و بسیار سطحی و کممایه بودهاند؛ یا آنچنان که اقتضای فرهنگ است، وضع مصلحانه و اجتماعی نداشته و با عینیّتهای فرهنگی، بیگانه بوده و در وجه فکری و نظری، محدود و منحصر شدهاند. این ترکیب و چیدمان، هیچگاه نتوانسته «فاعلیّتهای خلاّقانه» و «کنشهای تمدّنی» داشته باشد و همچون یک «جمع پیشران»، عمل کند و پیرامون خویش، «اجماع نخبگانی» پدید آورد. همواره به آن به چشم یک مجموعۀ صوری و تقنینی و درگیر جزئیّات نگاه شده که بهشدّت، متأثّر از دولتهاست و از خود، اراده و تصمیمی ندارد. این نگاه، با واقعیّت وجودیِ شورا، تناسب و تطابق داشته و حاصل بدبینی نبوده است. در هیچیک از معضلهها و گرههای فرهنگی، این شورا نتوانسته در مقام تشخیص و گرهگشایی، مقدّم و جلودار باشد و اصحاب فکر و معرفت را در پی خویش به حرکت درآورد و بسیج نخبگانی پدید بیاورد. این نیروها، اغلب فاقدِ مرجعیّت فرهنگی و معرفتی بودهاند و جبهه و جریانی را نمایندگی نمیکردهاند، بلکه بیشتر، عنوانها و منزلتهای سازمانی، سببساز انتخابشان بودهاند. در واقع، این جمع نتوانسته خود را بهعنوان برآیند و برآمدِ نیروهای تاریخی در عرصۀ عمومی، تصویر کند.
[دوم]. این جمع، حتی در درون خودش نیز یک «جبهه» و «جریان» نیست، بلکه تکههای بریده از یکدیگر هستند که بنا به ضرورت این ساختار، در کنار یکدیگر نشانده شدهاند و هماندیشیها و هماهنگیشان، بیش از همین نشستهای رسمی نیست. این امر به آن معنی است که ما با یک اجتماعِ معنادار و هویّتمند روبرو نیستیم که چیزی از قبیل خطهای منقطع، آنها را به یکدیگر پیوند داده باشد. ماهیّت تکهتکۀ این شورا، مانع تحرّکات جمعی و یکدست آن میشود و آن را از حالت چریکی و فعّال و اثرگذار، دور میکند. بهبیاندیگر، با یک قرارگاه روبرو نیستیم که خود را در معرکۀ جنگ بداند و بخواهد در قالب یک طرح مشترک، وارد میدان بشود و نیروها را بسیج کند. آدمهای نچسب و ناهمخوان، در یک جمع قرار گرفتهاند تا بر اساس «توافقات حداقلی» و «اشتراکات مرزی»، احکامی را صادر کنند، درحالیکه تعارفات و ملاحظات، موجب میشود که نزاعها و اختلافهای پنهان نگاه داشتهشده، آشکار نشوند، اما اگر چنین نبود، تنشها و تضادهای بنیادی، عیان میشدند. فقر همدلی و هممعنایی، شورا را قطعهقطعه کرده و کارکردهای تاریخیاش را به فراموشی سپرده است. این هویّت «چندتکه» و «بههمسنجاقشده»، حرکت و خیزش و حرارت و جنبش نمیآفریند.
[سوم]. هر که عالم و محقّق و مدرّس و صاحبکرسی و نظریهپرداز و متفکّر و فاضل و فرهیخته و نخبه باشد، قادر نیست تنها با تکیه بر این خصوصیّت، گرهگشا باشد. اوضاع و احوال فرهنگ، تابع کسانی با این اوصاف نیست که حضورشان در آنجا، علاج دردهای فرهنگی باشد. فرهنگ، محتاج ترکیب «متفکّر» و «مصلح» است و نه متفکّر بهتنهایی. مطهری در آثار خویش، بهدرستی میان این دو، تمایز نهاد و نشان دهد که وضع اجتماعی و تاریخی، وابسته به اصحاب تفکّر نیست و فقط آن دسته از متفکّرانی که میداننشین و عینیّتگرا هستند و بدین سبب، مصلح خوانده میشوند، توان تحوّل بیرونی را دارند. این ترکیب، همان است که در شخص امام خمینی، تحقّق یافت؛ همچنان که خودِ مطهری، مصداق این سخن است. ازاینرو، رهبر معظم انقلاب اصرار داشتند که باید افزون بر «مطهریِ قم»، «مطهری ِتهران» نیز بود. بعضی در حوزه و دانشگاه، ساکن هستند و از عینیّت سیاسی و اجتماعی، گریزان. تدریس میکنند و مینویسند، اما نه در نسبتِ با وضع تاریخی و اجتماعی. دغدغههای انتزعی دارند و در پی مراتب و درجات علمی هستند؛ بیآنکه علم و فضلشان، نسبتی با جامعه داشته باشد. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان با حوزویان، به همین آسیب اشاره کرده و از «علم» و «تبلیغ» گفتند و نشان دادند که در دورۀ کنونی، علم بر تبلیغ، ترجیح یافته و جامعه به فراموشی سپرده شده است. ازاینرو، روحانیّت دچار افول مرجعیّت اجتماعی و عینی شده است.
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 ضمن احترام به پزشکانِ متعهد و متخصص در #کهگیلویه_و_بویراحمد
👈تاملی در احیاء فتنه توسطِ پزشکنمایان🔥
آیا خلاصهی تلاش این روزهای برخی از پزشکان در کهگیلویه و بویراحمد (خاصه مدیریت مرکز بهداشت کهگیلویه) برای فراخوان اعتصابِ کادر درمان در کلینک امام سجاد(ع)؛ به نوعی، نمیتواند احیاءِ(CPR)فتنه باشد !؟؟
ما مردم #کهگیلویه_بزرگ برای جماعتی که در مصاحبههای خود عمداً یا سهواً فراخوانِ اعتصاب برای کادر درمان در کهگیلویه صادر میکنند، قاطعانه عرض میکنیم:
👈ماهیت ضد مردمی شما برای کسانی که هنوز تردید داشتند، آشکار شد. حتی جان و سلامتی مردم برای شما سر سوزنی ارزش ندارد.
اما بهدلایلی این کیس با احیاء برنمیگردد.
باهم مروری کنیم بر برخی موارد که بیمار نیاز به cpr ندارد، چون شانسی برای زنده ماندن ندارد:
_بیماری که جمود نعشی پیدا کرده
_بیماری که سر از بدنش جدا شده
_بیماری که بدنش متلاشی شده
_بیماری که در بحرانی مثل زلزله که حجم مصدومین زیاد است (disaster ) و فرد علایم حیاتی ندارد.
و برخی موارد دیگر...
👈این فتنه که مدتیست در سطح کشور مرده؛ جمود نعشی هم پیدا کرده، با دستگیری لیدرها هم که دیگر سر ندارد، با افشای ماهیت خبیث و دروغآمیز فتنه و ریزش شدید بدنه معترضین، بدنش هم که متلاشی گشته، ضمنا با توجه به بحران درونی اسرائیل و بحران انرژی در اروپا و جنگ اوکراین، لبنان، غزه و... با توجه به مطرح بودن disaster برای کشورهای حامی فتنه، بنظر میرسد از این بعد هم اندیکاسیون احیاء نداشته باشد!
اما اگر تلاشی هم برای این بیمار انجام گیرد، قطعا عملیات احیاء ناموفق خواهد بود.
و مجدداً
امیدواریم از بیمبالاتیها؛ بیاحتیاطیها و سهلانگاریها؛ زیرمیزیها؛ دریافتِ دستمزدهای کمرشکن_سنگین_سهمگین و عدمِ گذشتها؛ سقطجنینهای غیرقانونی؛ فرارهای مالیاتیِ دور از شاَن، و صدها قصور و بیمرامیهای دیگر نیز حرفی بهمیان بیاوریم!
اعتصابِ پرسنلِ تنها کلینک دولتیِ شهرِ دهدشت از ۲۳آبان تا هماکنون (توسط پزشکان) در کهگیلویه؛ آیا نشان از وجدانِ بیدار آنهاست یا بیوجدانی؟
(آقای مدیر #دانشگاه_علومپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد و #شبکه_بهداشت_و_درمانِ کهگیلویه !! بیماران و مردمِ روستاهای حومهی دهدشت و سایر شهرهای کهگیلویه که چندصدهزارتومان فقط کرایه ماشین میدهند تا شاید در شهر بیماریهای آنان توسط مراکز درمانی تشخیص و التیام یابند ؛ چه گناهی کردهاند که کادر درمان را تشویق به اعتصاب مینمایید در مصاحبههای خود !) !؟
بهوالله واگذارید به حضرت فاطمه (س) و ایام #فاطمیه
👈 هشدار 🔥: هر کس به اعتصابِ بیوجدانهی برخی پزشکان در کهگیلویه بپیوندد یا حتی آن را تایید کند، از همین کانال و سایر فضاهای رسانهای به مردم معرفی خواهد شد تا افرادی که علناً و رسماً خدمات درمانی مردم را برای مطامع سیاسی خود و دشمن متوقف میکنند و با جان مردم بازی میکنند، مورد شناخت عموم قرار گیرند.
✅لطفاً؛ همیشه، طلبکار از مردم نباشیم!
#طنز_تلخ_پزشکی
#ققنوس_آتشین
#N0_CPRفتنه
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
سلام علیکم
عرض ادب و احترام فراوان خدمت شما عزیزان
منطقه وارد مرحله جدیدی از اتفاقات آخرالزمانی شده که بسیار مهمه
آمریکا برای اینکه بتونه انصارالله یمن رو کنترل کنه ، قصد داره زمینی وارد الحدیده بشه
البته وارد باتلاق عجیبی میشه که دراومدن از اون دیگه امکانپذیر نیست
انصارالله برای حمله زمینی به عربستان و اسرائیل در حال آمادهشدنه
این سکوتی هم که این روزها در یمن میبینیم دلیل بر ارتقا سطح کیفی مبارزه است
قطعا آمریکا در یمن سورپرایز خواهد شد
کماندوهای یمانی بقدری در سطح آمادگی بالایی قرار دارند که براحتی هر نیروی متخاصمی رو از پا درمی آورند
تک تیراندازهای یمنی جزو بهترین تک تیراندازهای جهان هستند
یمن قتلگاه آمریکاییها خواهد شد قطعا
یمن دست نخورده خواهد ماند انشاءالله
البته اگر جنگ زمینی هم رخ بده قطعا به نفع یمنه، چون آمادگی یمن رو بسیار بالا میبره
اما عراق و سوریه داستان فرق میکنه
آمریکاییها بشدت به دنبال ایجاد اختلاف بین ایران وعراق هستند تا بتونن نقش ایران در عراق رو به پایینترین حد ممکن کاهش بدن
مسئولان عراقی هم در پشت پرده متاسفانه گاها گول خورده، و به وعدههای آمریکاییها دلخوش میکنند
اونها باید بدونند که کم شدن تاثیرات ایران در عراق یعنی بهم ریختن عراق
عراق الان بشدت مستعد نافرمانی مدنی و آشوب خیابانی است و کافیه که ایران از عراق عقب نشینی کنه
اونوقت عراق به گلوله آتشین تبدیل شده و دچار التهابات اجتماعی خواهد شد
و اما سوریه
اسرائیل بهدنبال کشیدن جنگ به سمت سوریه است
استحکام دولت سوریه قطعا باعث خواهد شد که راه لجستیک تسلیحاتی به حزب الله لبنان و غزه باز بمونه
و اسرائیل به دنبال قطع کردن این مسیره
اگر این مسیر قطع نشه قطعا اسرائیل این جنگ فرسایشی رو خواهد باخت
به همین دلیل سوریه به هر نحو ممکن باید سقوط کنه
بشار اسد در آینده نزدیک به مشکلات بزرگی بر خواهد خورد
آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد چند قطبی در سوریه و ایجاد گروههای مسلح برای به آشوب کشیدن سوریه هستند
از طرفی هم حذف بشار اسد هم جزو برنامههای اونهاست
و شرط تمام اینها هم اینه که نقش ایران در اون منطقه کمرنگ بشه
و اما ایران...
ثبات ایران ، نگهدارنده کل منطقه است
مسئولین کشوری باید حواسشون رو جمع کنند که مبادا با کوتاهی اونها داخل ایران بهم بریزه
هر گونه کوتاهی در این زمینه خیانت است
دولتمردان باید به فکر معیشت مردم باشند تا دشمن به وسیله این موضوع نتونه کشور رو به سمت نافرمانی مدنی ببره
ان شاءالله که هر چه زودتر بتونیم با ساماندهی اقتصادی ، وضعیت معیشت مردم رو بهبود ببخشیم و سرعت حرکت به قله رو سریعتر کنیم.
به امید فتح قله.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍️ قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢ترامپ، ایلان ماسک و ایران!
ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان به نوشته نیویورک تایمز دوشنبه گذشته با سعید ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل دیدار و گفتگو کرده است. این دیدار در صورت صحت یک روز قبل از انتصاب ماسک به سمت رسمی وزیر کارآمدی دولت در کابینه دوم ترامپ انجام شده است.
این دیدار به طور حتم با هماهنگی ترامپ بوده است و میتوان آن را تلاشی برای ایجاد پل ارتباط مستقیم با تهران پنداشت و به احتمال زیاد دو طرف ایرانی و آمریکایی در این دیدار توافق هم کرده باشند که این ملاقاتها ادامه یابد.
به همین علت باید دید ترامپ با این دیدار و تلاش برای زدن پل ارتباطی با ایران به دنبال چیست و چرا ماسک را مکلف به این رایزنی کرده است؟
در وهله نخست، این دیدار میتواند نمایش یک روی دیگر سیاست ترامپ در قبال ایران باشد که با تصویر انتخاب طیفی به شدت تندرو، جنگطلب و ضدایرانی سنخیتی ندارد که به قول دوستی، عاقلترین افراد تیمش، خود ترامپ است.
ترامپ همین است و این شیوه بازی او نیز طبیعی و با مضمون چند یادداشت نگارنده درباره شخصیت ترامپ و سیاستهای احتمالی او همخوانی دارد.
فارغ از این که در این ملاقات چه گذشته است، اما ترامپ با این دیدار احتمالا خواسته باشد تصویری متفاوت و «غیرجنگطلب» از خود در قبال ایران مخابره کند. در این قاب، این دیدار فی نفسه میتواند حامل این پیام باشد که به دنبال کاهش تنش است، نه تشدید آن.
تنشها در منطقه غربآسیا(خاورمیانه) در سطح خطرناکی است و هر چند به نقطه جوش نرسیده است، اما به آن نزدیک است و ممکن است ناخواسته منطقه را درگیر جنگی کند که نه آمریکایِ بایدن آن را میخواست و نه آمریکایِ ترامپ میخواهد. از این رو احتمالا ترامپ از بیم درگیر شدن در چنین جنگ ناخواستهای میخواهد از هم اکنون برای کنترل و مهار اوضاع اقدام کند.
در این راستا هم میتوان این ابتکار ترامپ را نوعی تلاش برای مدیریت رفتار و کنش ایران به ویژه در قبال اسرائیل و منصرف ساختن آن از پاسخ به حمله نیز دانست. این پاسخ هم به گمانم همچنان در دستور کار تهران است.
اما احتمال دیگر این که ترامپ از همین ابتدای کار خواسته است که از نزدیک با شیوه و زیرکی خود، شناختی از سیاست و رویکرد ایران در قبال آمریکایِ او کسب کند و یحتمل ببیند که تا چه اندازه بازگشت او و این تصویر «رعبآور» با چینش این تیم ضد ایرانی موثر واقع شده است و این که تا کجا میتواند در این تصویرسازی پیش برود و همچنین میزان آمادگی طرف ایرانی برای کاهش تنش را بسنجد.
اما انتخاب تاجر بزرگی چون ایلان ماسک و نه یک شخصیت امنیتی و نظامی یا سیاستمدار افراطی برای این رایزنی نیز مکمل گزاره بالا و حامل این پیام نیز هست که در کنار تمایلش برای کنترل تنش، اهل معامله و توافق نیز هست.
ناگفته هم نماند که ماسک نیز مانند خود ترامپ شخصیتی متغیر دارد و این سالها روابطشان همواره نوسانی بوده است. ایلان ماسک در انتخابات 2016 به شدت از سیاستهای کلینتون حمایت و از ترامپ شدیدا انتقاد میکرد.
خود همین روابط نوسانی نیز درسهای مهمی برای شناخت دقیق ترامپ دارد.
با وجود مواضع ماسک، و در حالی که تلاش خاصی برای دلجویی از ترامپ نکرده بود؛ اما چون «دلار» و «پول» یک محرک و جهتدهنده نیرومند نظام فکری ترامپ است، پس از پیروزی در انتخابات 2016، ماسک را به عضویت شورای مشورتی اقتصادی درآورد.
اما دوباره ماسک در سال 2017 در اعتراض به خروج از معاهده آب و هوایی پاریس قهر کرد و پس از آن نیز چند بار این قهر و آشتی تکرار شد که غالبا خود ترامپ برای دلجویی، آشتی و کشاندن ماسک به سمت خود تلاش کرده است؛ تا این که در سه ماه گذشته روابط بسیار نزدیک شد و ماسک روزانه یک میلیون دلار به کمپ انتخاباتی او کمک کرد و اکنون نیز به چهرهای کلیدی در تیمش تبدیل شده است. با این حال، باید دید این دوستی تا کی دوام میآورد.
اما به موضوع اصلی که برگردیم، در آینده نیز در امتداد همین تناقضات ترامپی، به احتمال زیاد شاهد فصول دیگری از این دو روی سیاستورزی او در قبال ایران باشیم. یک بار چنان موج تندی راه بیفتد که انگار جنگ حتمی است و بار دیگر موجی متناقض که انگار آشتی و توافق حتمی است.
در میانه جدال این دو تصویر اعلامیِ گیج کننده و بعضا گمراه کننده، باید دید سیاست واقعی ترامپ با ایران راه به کدام سمت میبرد.
#گلعنبری
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فتـــح قلّهها بسوی ظهور
💢روایت انقباض [یکم]. شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک موقعیّت ساختاری و رسمی است که حیات و کنشگریاش، و
💢روایت انقباض
[یکم]. چندین سال پیش، علامه مصباح -رضواناللهتعالیعلیه - از این حقیر دعوت کردند تا در جلسهای شرکت کنم. پس از آنکه جلسه آغاز شد، ایشان گفتند فلسفۀ جلسه این است که من، شما را با دوستانی که در زمینۀ فرهنگی، دغدغه و مطالعه دارند، متصل و مرتبط کنم تا بتوانید در کنار یکدیگر، یک «طرح جامعِ فرهنگی» بنویسید. ایشان مطلع بودند که بنده در حوزۀ نظریۀ فرهنگی، در حال تحقیق هستم و یکی از نوشتههای این حقیر را نیز مطالعه کرده و در گفتگویی دو نفری، مسائلی را دربارۀ آن نوشته مطرح نموده بودند. در این جلسه، ایشان قدری هم به تجربۀ حضورشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کردند و نکات تعیینکنندهای را بیان نمودند، از جمله اینکه با حالتی توأم با تأمّل و افسوس، نقل کردند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحی با عنوان دانشگاه اسلامی نگاشته شد و از من نیز برای اظهارنظر دربارۀ این طرح دعوت شد و در آن نشست، تصریح کردم که اگر موضوع طرح، دانشگاه اسلامی است، دستکم نام اسلام را نیز در طرح درج کنید!
[دوم]. من اینگونه فهمیدم که ایشان نسبت به «ساختارهای رسمیِ فرهنگی»، چندان نظر مساعدی ندارند و معتقدند باید دستی بیرون از این ساختارها، گره فرهنگ را بگشاید. اینکه علامه مصباح در دهۀ پایانی حیاتش و پس از اندوختن تجربههای معرفتی و هویّتی فراوان، به این نتیجه دست یابند که باید «طرح جامعِ فرهنگی» نگاشت و این اقدام باید بیرون از ساختارهای فرهنگیِ رسمی انجام شود، دلالتهای بسیا مهمی دارد. نخست اینکه ایشان از وضع فرهنگیِ کنونی، ناخرسند بودند و گاه تصریح میکردند که نسبت به سالهای اول انقلاب و دهۀ شصت، دچار زخمخوردگی فرهنگی شدهایم و بیشوکم، از ارزشهای آغازین و اصیل، فاصله گرفتهایم. فرهنگ در دهههای گذشته، همواره مغفول و مهجور مانده و نهادهای فرهنگی، آنگونه که باید، گرهگشایی نکرده و جامعه را در جهت پیشروی فرهنگی به حرکت درنیاوردهاند. دیگر اینکه برای علاج بیماریِ مزمنِ فرهنگی، باید طرح جامع نگاشت؛ طرحی که در آن، جنبههای مختلف ساحت فرهنگ، در نظر گرفته شده باشد و برای دردهای فرهنگی، درمانهای ریشهای و بنیادی تعریف شود. قدمهای موردی و بخشی، چارهساز و مؤثر نیستند و نمیتوانند فتوحات فرهنگی را رقم بزنند. دیگر اینکه این طرح باید از سوی نخبگان و متفکّرانی نگاشته شود که افزون بر دغدغهمندی و تعهد انقلابی و حیات معنوی، بیرون از ساختارهای رسمی باشند. نیروهای تکنوکرات و بوروکرات، ساختارها را به تصرّف خود درآوردهاند و مجال و امکانِ تحوّل و بازسازی را ربودهاند و با هر حرکتی که نشانهای از رجوع به انقلاب در آن باشد، مخالفت و معارضه میکنند. این کارشکنیها و تزاحمها، توان نیروها را صرف پاسخگویی به این اصطکاکها خواهد کرد و در نهایت، اتفاقی رخ نخواهد داد. ازاینرو، باید در پهنهای که از دسترس آنها خارج است، روند بازسازی و تغییر، صورتبندی شود.
[سوم]. رهبر معظم انقلاب نیز معتقد به «عقل منفصّل» برای حاکمیّت هستند؛ چنانکه تصریح کردند که در مواقعی که نهادهای فرهنگی دچار «اختلال» و «تعطیلی» میشوند و نمیتواند تصمیم و بگیرند و عمل کنند، نیروهای فرهنگیِ غیررسمی باید بهصورت «آتشبهاختیار» عمل کنند. چندی بعد نیز ایشان تعبیر «حلقههای میانی» را مطرح کردند و چهار خصوصیّت «نخبگی»، «جوانی»، «ساختاریافتگی» و «غیررسمیبودن» را برای آنها برشمردند و تأکید کردند که اگر جریانهای حلقههای میانی در جامعه به راه افتند، آرمانهای گام دوم انقلاب نیز محقّق خواهند شد. در واقع، این حلقهها نسبت به حاکمیّت، نقش عقل منفصّل را ایفا میکنند و نسبت به جامعه، نقش هدایتگری و پیشبرندگی و بسیجگری. در اینجا، رهبر معظم انقلاب در برابر نظریههای «جامعۀ تودهای»، «تحزّب»، «میانجیگری روشنفکریِ سکولار» و «دولت حداکثری»، یک بدیل خلاقانه مطرح کردند. این بدیل، از متن فلسفۀ اجتماعیِ اسلام روییده و در عالَم انقلاب اسلامی نیز تا حدی و در برهههایی، تجربه شده است. نه باید جامعه را حداقلی و فروبسته و مقلّد و بینقش نگاه داشت؛ نه باید دل به احزاب سیاسی که معطوف به قدرت هستند و از متن جامعه برنخاستهاند بست؛ نه باید به کنشگران مرزی از نوع روشنفکریِ تجدّدزده امید داشت؛ نه باید جامعه را از فاعلیّت و توانمندی برکنار کرد و دولت تمامیّتخواه پدید آورد. نظریۀ اجتماعیِ انقلاب اسلامی، هیچیک از این رویکردها نیست، بلکه وجود حلقههای میانی با خصوصیّاتی که اشاره شدند، میتواند مناسبات دولت و جامعه را بازتعریف کند و آرمانهای انقلابی را محقّق گرداند. در حوزۀ فرهنگ و بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگی نیز باید از فنآوری حلقههای میانی برای بازتولید ارزشهای هویّتی بهره گرفت.
#جمشیدی
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تَکرارِ هشدار دو ماه قبل امیرحسین ثابتی؛ اینبار توسط عباس عراقچی!!
وقتی ایرادات برجام حتی بدون حضور آمریکا گریبانگیر ایران است🤔.
👈 ✅ با کفر سر میز مذاکره نشستن ؛
خصلتِ
قاسطین
ناکثین
و مارقینه،
نه خصلتِ مومنین و متقین ...
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢ظرفیّتها ومحرومِیتهای #کهگیلویه_بزرگ
سرزمینی زیبا و کوهستانی که در دل دشتها و کوههای بلند کهگیلویه وبویراحمد، قرار گرفته است
درآستانهی قرن بیست ویکم وهزارهی سوم میلادی در روستاهای تابعه کهگیلویه, چندین باب مدرسه سنگی و یا کانکسی وجود دارد
اما اینجا در سایه سنگینِ محرومیتهای گوناگون، همچون گوهری مدفون و درخششی خاموش دارد
محرومیتهای آموزشی، اجتماعی و اقتصادی، چون زنجیری بر پای مردمان این دیار بسته شده و مسیر رشد و شکوفایی آنان را بهسختی محدود کرده است.
در این شهرستان، #مدارس_فرسوده و کمبود معلمان مجرّب ؛ دانش را پیش از جوانهزدن به خشکی میکشاند.
دانشآموزانِ کهگیلویه، که در دلشان آرزوهای بزرگی میپرورانند در کلاسهای سرد و بینور روستاهای دورافتاده با کمترین امکانات، برای آیندهای روشن تلاش میکنند.
نبود دانشگاهها و مراکز آموزشی پیشرفته، بسیاری از جوانان را از ادامه تحصیل محروم کرده و مسیرشان را به شهرهای دور و ناآشنا میکشاند (در منطقهای که غالباً مراکز دانشگاهی شهریههای نجومی میگیرند _دولتی نیستند).
#محرومیت_آموزشی در کهگیلویه بزرگ، نالهای خاموش است که در کوهستانهای ساکت و درههای بیپایان این دیار ،پژواک میشود. اینجا، کلاسهای درس، غبارآلود و بیرمقاند، گویی قصههای ناگفتهای از کودکانی را بر دوش میکشند که با نگاهی خیره و معصوم، در انتظار روزیاند که دست سرنوشت گره از بختشان بگشاید.
نیمکتهای سرد و شکسته، گواه رویاهایی است که پیش از جوانهزدن در خاک محرومیت خفه شدهاند.
در این خاک، دختران روستایی با دلهای کوچک و آرزوهایی به وسعت آسمان به پنجرههای بسته کلاسهای ندیده خیره میشوند.
آنها در اندوهی کهنه و نجیبانه، آرزوی تحصیل را همچون گوهری گرانبها در قلبشان پنهان میکنند
آرزویی که زیر بار سنّت و فقر، آهسته فرو میریزد و به خوابی ابدی فرو میرود. اینجا، شوق آموختن در خاموشیِ فراموشی گم میشود
هر رویا چون برگ خشکی در باد پراکنده میگردد.
معلمان این دیار با چشمانی خسته و دلهایی سرشار از عشق و اندوه در کلاسهای نیمهروشن و بدون کتاب، #بذر_دانش میکارند
بذرهایی که در زمین خشکیدهی کمبود و بیمهری، هرگز به بار نمینشینند.
هر نگاه معصوم دانشآموزان، گویی پرسشی بیپاسخ است سؤالی که چون بغضی در دلِ معلم گره میخورد:
«آیا روزی، طلوع دانایی بر این خاک خواهد تابید؟»
کهگیلویه بزرگ، این دیار مهگرفته و خاموش، چون کوهی صبور در برابر وزش #بادهای_تند_محرومیت ایستاده است.
مردمانش با دستانی از رنج پینهبسته در انتظار آنند که نسیمی از سرزمینهای دور، عطر دانایی و پیشرفت را بر دشتهایشان بپاشد.
اینجا، زخمهای عمیق محرومیت در دل هر کلاس و هر خانه حک شده است
زخمی که با هر بار تماشای رؤیاهای خاموش کودکان به دل خاک نفوذ میکند و ریشههای امید را آرامآرام میخشکاند.
در نهایت، کهگیلویه در حصار این محرومیتها و کمبودها
چون جنگلی خفته در مه، نیازمند دستی است که آن را از این گرداب بیرون بکشد وفرصتهای تازهای برای رشد و پیشرفت فراهم آورد.
مردمان این دیار با دلهایی پر از امید و عزم راسخ در آرزوی روزی هستند که این بندهای محرومیت گشوده شود
امیداست کهگیلویه بزرگ ، چنان که شایستهاش است، بدرخشد.
👈در عجبم چرا همه دیگر مناطق کمبرخوردار کشور را بر میگزینند؟ کاش یک مدرسهساز میآمد و مدارس فرسوده را تعمیر و مدارس سنگی و کانکسی را از نزدیک در روستاهای کهگیلویه نظیر مناطقِ دشمنزیاری، بهمئی، طیبی، زیلایی و... ، میدید تا بِنگَرَد در غربِ کشور (سلسله جبال زاگرس غربی)چه خبر است؟
👈نکته: هرچند مدیریت محترم تجهیز ونوسازیِ مدارس در استان، عملگرا بوده؛ اما هنوزم فضاهای فیزیکی و ساختارهای آموزشی در کهگیلویه، تشنهی پیشرفت و آبادانیست.
ودیگرهیچ.
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢کلینیک تَرک بیحجابی
موضوع حجاب و نحوه مدیریت آن در کشور ما به یه مساله کاملا سیاسی تبدیل شده و ماهیت فرهنگی خودش رو از دست داده.
در واقع موضوع حجاب سمبل تنشهای سیاسی و بهرهبرداریهای قبیلهای در جامعه اسلامی ایران شده و به ابزار کشمکش این و آن تبدیل شده
با حجاب بر علیه همدیگه عملیات روانی میکنند.
حجاب لطافت زنانه و نقش فرهنگی خود را از دست داده است و به تسویهحسابهای سیاسی تبدیل شده
قدرت و امکانات حاکمیت اسلامی فراتر از هزاران مسجد و کلینیک و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و... هست
اگه حاکمیت اراده جدی برای حل و فصل موضوع حجاب داشته باشه خیلی زود میتونه به این چالش پایان بده
حاکمیت گزینه بیطرف و مظلوم داستان بیحجابی نیست
بلکه دقیقا طرف مسئول این داستان هست، اگه بخواد میتونه سر و سامان بده و امکانات اون رو بیش از هر گروه دیگهای داره
اما خب خارج از این تنشهای سیاسی بیاییم #کلینیک_ترک_بیحجابی رو بررسی کنیم
👈باید از حیث پدیدار شناختی به آن نگاه کرد که چنین کلینیکهایی اساسا چه اهدافی رو دنبال میکنن و اینکه آیا میتونن به اهداف پیش بینی شده متولیان برسند؟
👈آیا صحنهگردانان رزمایش حجاب، #طرح_نور و گشت ارشاد میتونند با رنگ و لعاب کلینیک ترک بیحجابی، اقدام موثری انجام دهند؟
👈کدام صنف از بانوان اساسا به این کلینیکها میتونن مراجعه کنن و خودشون رو در معرض این کلینیک قرار میدن؟
👈برای آن دسته از عزیزانی که خودشون رو نیازمند به چنین کلینیکهایی نمیبینن چه برنامهای هست؟
👈برای اون دسته از بانوانی که خاطرات گشت ارشاد و طرح نور را دارند و تغییر که نکردند هیچ بدتر هم شدند چه برنامهای دارید؟
👈 چرا نمیتونه مانند کلینیک پزشکی یا روانشناسی و مشاوره خانواده و موارد مشابه مورد پذیرش قرار بگیره؟
👈اساسا کلینیک ترک بیحجابی چه پیامی رو به جامعه زنان مخابره میکنه؟ اون پیام و اثرگذاری آن چندماه دیگه روشن میشه
واقعیتش اینه که باید بسترهای فرهنگی و زمینههای اصلاح در جامعه شکل بگیره و مردم در بسترهای ایجاد شده شما رشد کنند و متاثر از مسلک و رفتار و پوشش شما شوند
مردم بر اساس آنچه از شما می بینند تغییر میکنند، نه آنچه میگویید
تجربه نشان داده نهادپروری و #ساختارسازیهای_فصلی ، مشابه طرح نور و گشت ارشاد و کلینیک ترک بیحجابی نمیتونه نتایج محسوسی رو برای فرهنگ اجتماعی و اسلامی داشته باشه.
و نتیجهای جز #دوقطبیسازی و رنگبندیهای اجتماعی نداره، البته اگه هدف دوقطبیسازی نباشه
اگه نتیجه بخش بود فعالیت نهادهای فرهنگی با هزاران میلیارد بودجه اثر خود را در جامعه میگذاشت
اگه صرفا یه کاری باید انجام بشه مثل بقیه کارها که تکلیفش روشنه
به هرحال خاصیت انسان اینه که دوست دارد به چیزی پناه ببرد و آرامش پیدا کند
در واقع مردم به پناهگاههایی نیاز دارند که در آن احساس امنیت کنند
پناهگاه یعنی جایی که انسان با شوق و ذوق بهش پناه ببره و آروم بگیره
دین و معنویت یه پناهگاه هستش، مساجد و هیئتها محل آرامشاند
اقتصاد و کسب و کار ثابت یه پناهگاه هستش
خانواده و اخلاق اسلامی یه پناهگاه هستش پزشک و طبابت و مدرسه و دانشگاه هم پناهگاه هستش
و مسائل دیگهای که هرکدام به اندازه خود حس امنیت و آرامش به جامعه میدهد
بر اساس این پناهگاهها و نیازی که مردم دارند نسبت خودمون رو با رفتارهایی که انجام میدیم بسنجیم
خیلی جاها پناهگاه که نساختیم هیچ، همان پناهگاهها را هم از بین بردیم!
👈آیا مردم از کلینیک ترک بیحجابی تلقی آرامش می کنن؟ و به اون پناه می برند؟
فیالواقع مشکل، پول و امکانات و موارد مشابه نیست، میبینید که پول برای طرحهای این چنینی زیاد هست، مساله به مبادی ذهنی و روشهای غلط این دوستان لجباز بر میگردد.
البته مثل همیشه بگم که صلاح ممکلت خویش خسروان دانند.
#ابوقاسم
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢ماجرای عجیب رئیس سازمان خصوصیسازی
طرف بواسطه عملکردش درخصوص واگذاری فاسد شرکت #هفت_تپه و #پالایشگاه_کرمانشاه توسط دستگاه قضایی به اتهام اخلال عمده درنظام اقتصادی، از انتصاب در پستهای کلیدی منع شده بود؛ بعد در دولت جناب پزشکیان توسط وزیر اقتصاد به سرپرستی سازمان خصوصیسازی منصوب شده و مجدداً به سراغ همان شرکتها رفته!
👈خانم زهره عالیپور که در ماجرای واگذاری هفت تپه و پالایشگاه کرمانشاه به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی از گرفتن پستهای کلیدی منع شده بود شهریور امسال توسط همتی به سرپرستی سازمان خصوصیسازی کشور منصوب شد!
سازمان خ.ص پس از منصوب شدن خانم عالیپور بهطرز عجیبی مجددا به همان ۲پرونده ورود پیدا کرده!
نیشکر هفت تپه وپالایشگاه کرمانشاه!
اینبار با همکاری سازمان حسابرسی گزارشی چهل وچند صفحهای از زیان ده بودن نیشکر هفت تپه آماده شده که از جمع بندی نهایی بوی واگذاری مجدد به مشام میرسه!
درطرف دیگر پس از بررسیهای کارشناسی در پرونده پالایشگاه کرمانشاه معاون حقوقی سازمان خ.ص شهریورماه "نامه ابطال واگذاری" این شرکت را به هیئت داوری ارسال میکند اما در اتفاقی عجیب فورا توسط خ عالیپور برکنار میشود!
و تا امروز تکلیف ابطال واگذاری پالایشگاه کرمانشاه هنوز مشخص نیست!
👈چند پرسش از نهادهای نظارتی
۱-با توجه به اتهام خانم عالیپور و دستور صریح قاضی پرونده، ایشان چگونه سرپرست سازمان خ.ص شده؟
۲-دلیل جلوگیری وی از ابطال واگذاری پالایشگاه کرمانشاه چیست؟
۳-نقش ایشان در واگذاری هفت تپه و پالایشگاه.ک چه بوده که وی اینچنین پیگیر این ۲شرکت است؟
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─