eitaa logo
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
1.6هزار دنبال‌کننده
895 عکس
470 ویدیو
44 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از #ققنوس_آتشین «🚩»
@Maddahionlinمداحی آنلاین - نماهنگ بوی محرمش میاد - جواد مقدم.mp3
زمان: حجم: 3.71M
بوی بهشت کربلا بوی محرمش میاد عطری که از حوالی خیمه و پرچمش میاد 👈 جواد مقدم 🎙 فرا رسیدن ماه محرم؛ماهِ خون‌وشمشیر رو به همه ملت ایران و همه شیعیان جهان تسلیت عرض میکنیم🏴 لطفاً در عزاداری‌هاتون ما رو هم دعا کنید. 🚩 «تیر ۱۴۰۴» 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 رد خوانش سکولار از انسجام اجتماعی: «تجلّیِ اسلامِ انقلابی در ایرانِ پساانقلاب» ۱. روشنفکریِ سکولار در حال جاسازیِ «ایرانِ سکولار» به‌عنوان ایدۀ بنیادین و معیار همبستگیِ جامعۀ ایران است. آیا نباید برای ما مهم باشد که سرمایۀ اجتماعیِ برآمده از جنگ، معنای دینی دارد یا سکولار؟ عرفی است یا قدسی؟ فقط اصلِ سرمایه مهم است و بس؟ اعتصام آن به حبل‌الله، اهمیّت ندارد؟ اگر ندارد که هیچ. اگر دارد، پس باید اعتراض کنیم که چرا تفسیر سکولار از جامعۀ ایران ارائه می‌دهند و می‌خواهند دین را به حاشیه برانند. قاسم سلیمانی گفت: ما ملّت امام حسینیم، اما اینها می‌گویند ما فقط ایرانی هستیم. میان این دو، تفاوت وجود ندارد؟! امتزاج اسلام و ایران را جریان روشنفکریِ سکولار هم قبول دارد؟! به آن تصریح هم کرده است؟! یا به‌صورت عامدانه در پی «ایدئولوژی‌زدایی از روایت جنگ» است؟ اگر می‌خواهید در زمین آنها بازی نکنید باید تصریح کنید که ایرانِ کنونی، ماهیّتی جز اسلام و انقلاب ندارد و روایت سکولار از آن ارائه‌دادن، غلط است. اگر صداقت دارند و به واقعیّت فرهنگیِ جامعۀ ایرانی وفادار هستند، باید تصریح کنند که ایران، هویّت اسلامی-انقلابی دارد و مبتنی بر دین است و دین، دلیل دفاع است و عمق باورهای اسلامی و دینی، موجب همبستگی است، نه مطلقِ ایران و نگاه سکولار به آن. چرا نمی‌گویند؟! چون اعتقادی به این امر ندارند. حتی بخشی از به‌اصطلاح انقلابی‌های لیبرال‌شده، معتقدند که دورۀ وحدت‌بخشیِ اسلام به سر آمده و باید ملّیّت را اصل انگاشت. ۲. باید به مرزبندی‌های معرفتی و نظری، متعهد باشیم. نباید به‌گونه‌ای موضع‌گیری کنیم که در سال‌های بعد، امکان تکرار گفته‌های توحیدی و تک‌معیاری و دینیِ امام خمینی را نداشته باشیم. نباید حقیقت را بر اساس ملاحظات عملی، مسخ کرد. این قبیل «ثنویّت‌های مصالحه‌ای» که در تفسیر جنگ و ماهیّت انسجام در جامعۀ ایران می‌خوانیم، فقط به درد اصحاب سیاستِ عمل‌گرا می‌خورد برای تداوم قدرت‌شان. اما در عالَم نظر، در نهایت باید یکی از دو امر را اصیل و بنیادی انگاشت و باید پاسخ حلّی داد؛ چون انطباق ایران و اسلام، تاریخی است نه ذاتی. اگر این انطباق وجود نداشت باید جانب کدامیک را گرفت؟! اصالت از آنِ کدام یک است؟! چرا علامۀ طباطبائی در المیزان می‌گوید مرز کشور اسلامی، عقیده است نه جغرافیا. نباید روح مهندس بازرگان را فراخواند و با داستانِ ایرانی و سکولار وی، همراه و همنوا شد. امام خمینی، تکلیف را در همان سال‌های آغازین انقلاب، مشخص کرد. روایت‌های اخیر، «سکولاریسمِ تحلیلی» هستند و باید در مقابل‌شان موضع‌گیری کرد. حذف حتی لفظ اسلام و هویّت اسلامی، عامدانه است. ما باید نگران ساحت تفکر و فرهنگ و اندیشه با جهت‌گیری اسلامی باشیم. جامعۀ ایرانی، دینی است و جلب رضایت یک جماعت محدود، دلیل موجّهی برای حذف ادبیّات دینی نیست. ۳. باید از این موقعیّت در راستای تثبیت «گفتمان اسلامی و انقلابی» بهره گرفت و این را به‌عنوان مایه و پایۀ همبستگی معرفی کرد. رهبری نیز تصریح کرد که هویّت ملّی ما، سه لایه دارد: «عقبۀ تاریخی»، «اسلام» و «انقلاب». رهبری همیشه از اصالتِ فرهنگ اسلامی و انقلابی سخن گفته و گفته مایۀ مقاومت ما، ایمان دینی است. هر نوع تقلیل‌گرایی، به معنی «ایدئولوژی‌زدایی از جامعۀ ایران» است؛ همان طرحی که جریانِ سکولار در پی آن است. رهبری در ماجرای شرکت در انتخابات، برای کسانی‌که با انقلاب، سازگار نیستند و به‌عنوان دلیل فرعی و حاشیه‌ای، به ایران ارجاع دادند و نه برای کلّیّت جامعۀ ایران و به‌عنوان دلیل اوّلی و اصلی. چرا حداقل‌ها و کف‌ها را لحاظ می‌کنیم و می‌خواهیم ادبیّات ثانوی و موردی را تثبیت کنیم؟ باید منطق توحیدی را زنده کرد و گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد. باید به خدا و معنویّت و دین و ارزش‌های انقلابی ارجاع داد و آنها را در متن جامعه، بازتولید و بازسازی کرد. انقلاب ما، «انقلاب به نام خدا» بود. با همراهی خودمان، به روند ایدئولوژی‌زدایی از جامعۀ ایران کمک نکنیم. همبستگی ملّی ما با «اسلام» و «انقلاب»، حاصل می‌شود و اصرار بر روی «مطلقِ ایران»، برطرف‌کنندۀ شکاف‌های قومی و اراده‌های تجزیه‌طلبانه نیست. خیر و سعادت دنیا و آخرت ما، تکیه بر اسلام و انقلاب است، نه ایرانِ محض و سکولار. این ایمان دینی است که جامعۀ ایران را یکپارچه می‌کند. از هراس شکاف اجتماعی، به سراغ «چترِ عامِ سکولار» نروید که حتی در عمل هم مفید نیست. آنان که در صحنۀ جنگ بوده‌اند و بر سر جان‌شان معامله کرده‌اند، حکومت الله و آرمان‌های انقلاب را - که در ایرانِ اسلامی، محمل و زمینۀ تحقق داشته است - اراده کرده بودند. اینک ایران در آینۀ اسلامِ انقلابی، هیبت و عظمت یافته و اسلامِ انقلابی، روحِ ایران شده است. این روح را از کالبد نزدایید. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
💢 بازنگری در صورت مسأله: کدام دوگانه، واقعی است؟ ۱. جریان روشنفکریِ سکولار می‌کوشد مسأله را در قالب دوگانۀ «ملّت/امّت» تعریف کند، درحالی‌که «صورت مسأله»، این نیست. ملّت، در طول امّت است و این دو، تزاحم و تعارضی با یکدیگر ندارند. درعین‌حال که می‌توان یک واحد ملّی ایجاد کرد و در چهارچوب یک دولت-ملّت اندیشید، می‌توان خود را پاره‌ای از یک «پیکر بزرگ‌تر» دانست که امّت اسلامی است. در ایران، یک دولت ملّی به‌نام جمهوری اسلامی حضور دارد و مستقر است، اما این نظام سیاسی، خود را نسبت به تقدیر مسلمانان در عرصۀ بیرونی و منطقه‌‌ای و جهانی نیز مسئول می‌شمارد و این‌گونه نیست که خودبسنده و بریده باشد. این‌که رهبر انقلاب، بسیار به «عمق راهبردیِ» حاکمیّت در منطقه اشاره می‌کنند و معتقدند که انقلاب توانسته نسبت به جوامع و امّت اسلامی، الهام‌بخش و مولّد و برانگیزاننده باشد، به همین سبب است. ما خود را هم یک «واحد ملّی» می‌شماریم و هم قطعه‌ای از «کلّیّت اسلامی». حتی طرح «تمدّن اسلامی» نیز که رهبر انقلاب، بسیار بر آن اصرار می‌ورزند، به‌معنی یکپارچگیِ جامعۀ ایران با جوامع مسلمان دیگر در قالب یک هندسۀ معنایی و هویّتیِ بزرگ و کلان است، نه این‌که ایران به‌تنهایی بتواند تمدّن تشکیل بدهد. دولت‌-ملّت‌ها در عالَم کنونی، قادر به ایجاد تمدّن نیستند؛ چون امکان‌هایی که مستلزم تمدّن‌پردازی هستند، بسیار فراتر از بضاعت یک واحد ملّی است. ازاین‌رو، تمدّن را باید حاصل درهم‌آمیخته‌شدن افق‌های مشترکِ چند جامعه و واحد ملّی دانست. تمدّن غربی نیز چنین وضعی دارد. حاصل این‌که برخلاف پنداشت لیبرال‌های ایرانی، ما ناگزیر نیستیم که میان ملّت و امّت، یکی را انتخاب کنیم؛ چنان‌که انقلاب اسلامی در دهه‌های گذشته نیز، هرگز یکی را انتخاب نکرده و دیگری را واننهاده است، بلکه منطق ترکیبی و تلفیقی داشته است. ۲. دوگانۀ واقعی، دوگانۀ «ایرانِ سکولار/ ایرانِ اسلامی» است و نه دوگانۀ «ملّت/ امّت». دوگانۀ ملّت/ امّت را جریان روشنفکریِ سکولار ساخته تا بر اساس آن ادعا کند که جمهوری اسلامی، «ایدئولوژی» را بر «منافع ملّی» ترجیح می‌دهد و ایران را به فراموشی سپرده است و در نظرش، فلسطین و لبنان بر ایران برتری و تقدّم دارند. این ادّعا، باطل است و واقعیّت عینی آن را تأیید نمی‌کند. میان عمق راهبردی و هویّت اسلامی و حمایت از مسلمانان مظلوم از یک سو، و ساختن ایران و تعهد به انگارۀ دولت-ملّت، هیچ تعارضی وجود ندارد، بلکه برعکس، این دو نسبت به یکدیگر، هم‌افزایی دارند. این در حالی است که جریان روشنفکریِ سکولار با این دوگانۀ ناواقعی، قصد خود را که تولید روایت سکولار و غیرایدئولوژیک از ایران است، پنهان نگاه می‌دارد. ایران در روایت سکولارها، ایرانِ «قومی» و «نژادی» و «جغرافیایی» است، نه ایرانِ «معنایی» و «هویّتی» و «معنوی» و «قدسی». غرض آنها این است که «روح دینی» را از ایران بزدایند و جامعۀ آن را جهانی‌شده و سکولار و بی‌طرف تصویر کنند؛ جامعه‌ای که از الگوی امام و امّت در دهۀ شصت عبور کرده و گفتمان اسلامی و انقلابی را برنمی‌تابد و تنها منافع ملّی‌اش - البته به تعبیر سکولار و تجدّدی‌اش که مادّی و این‌جهانی است - را طلب می‌کند. به‌بیان‌دیگر، هدف آنها این است که به جامعۀ ایرانی القا کنند که زمانۀ ایدئولوژیِ اسلامی و انقلابی به سر آمده و آرمان‌های انقلابی، دیگر نمی‌توانند این جامعه را در بر گرفته و پوشش بدهد. اصرار آنها بر مفهوم ایران و وطن و میهن، به همین دلیل است؛ چنان‌که خودشان نیز به این برداشت و تفسیر سکولار، تصریح کرده‌اند. نخستین کسی‌که در ایران پساانقلاب، این خطّ فکری و سیاسی را مطرح کرد، مهندس بازرگان بود و این امر، یکی از بنیادی‌ترین شکاف‌های ایدئولوژیک او با امام خمینی بود. در دورۀ واگرایی‌های دهۀ هفتاد، این حسین بشیریه بود که مسأله را به دامن علوم سیاسیِ تجدّدی افکند و خوانش علوم انسانی‌وار از آن ارائه کرد. پس از این، جبهۀ اصلاح‌طلبیِ سکولار، این ایده را برگرفت و در قالب تعابیری همچون «فلسطینی‌تر از فلسطینی‌ها نباشیم»، «ترجیح منافع ملّی بر ایدئولوژی»، «ایدئولوژی‌زدایی از جامعه و سیاست خارجی»، «ایران برای همۀ ایرانیان» و ... ترجمه و تکرار کرد. امروز نیز دنباله‌های این جریان به میدان روایت آمده‌اند و می‌کوشند به‌عنوان بازسازیِ سرمایۀ اجتماعی با تکیه بر جنگ تحمیلیِ اخیر، طرح ناتمام و ناکامِ ایدئولوژی‌زدایی و سکولاریسمِ پنهان را محقّق کنند. ارجاع به بازتولید سرمایۀ اجتماعی، دستاویزی برای توجیه و تثبیتِ تکثّرِ لیبرالی و زدودنِ رسمیّت و اعتبار از اسلامِ انقلابی به‌عنوان گرانیگاهِ هویّت ملّیِ ایرانیان است. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
👈امروز حضرت آقا زبان مذاکره با آمریکا را معین کردند! زبان گفتگو با آمریکا ضرب شمشیرِ مالک است، نه حرف مفتِ ابوموسی! و گویا هنوز محدودخواصی نفهمیده‌اند که کوه ادعاهای ترامپ موش زاییده!!! 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
سلام علیکم عرض ادب و احترام فراوان خدمت شما عزیزان امروز چشم‌مون روشن شد به جمال حضرت آقا و با بیانات ایشان راه بر همه ما مشخص شد تاکید ایشان بر حول محور ایران بسیار شایسته بود خیلی‌ها منتظر بودند تا حضرت آقا در مورد آتش‌بس و یا صلح صحبت بفرمایند وقتی ایشان پیرامون این موضوع صحبتی نفرمودن ، به همه ما فهموندن که الان باید دو کار کنیم اولی حفظ اتحادی که به وجود آمده دومی تشکر از نیروهای جان‌برکف نظامی که سپر جان همه مردم ایران شدن در این بیانات مشخص شد که اسرائیل تا مرز نابودی پیش رفته بود حضرت آقا به هیچ‌عنوان اهل مبالغه نیستند و وقتی فرمودن که اسرائیل زیر پای ما له شد قطعا خبر دارند که چه ضربه‌ای به اسرائیل وارد شده و ما نباید از کنار این مسئله به سادگی عبور کنیم که اسرائیل در حال نابودی بود که دست به دامن آمریکا شد و آمریکا هم با زدن پایگاه العدید ضربه محکمی خورد و ناکام موندن آمریکا در نابود ساختن تاسیسات هسته‌ای ما خط بطلانی بود بر ادعاهای رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا در مورد تاسیسات هسته‌ای عرض مکنیم که ایران در حال راه اندازی سانتریفیوژهای نسل هشتم IR8 هست که به مراتب از سانتریفیوژهای نسل‌های قبل دقیق‌تره و میتونه تا ۹۰درصد اورانیوم رو غنی کنه صالحی رئیس سازمان اتمی اسبق تعریف میکرد بعد از ترور شهید شهریاری که تنها کسی بود که غنای اورانیوم رو میتونست دقیقا محاسبه کنه ، ما نگران بودیم که چکار کنیم ، میگفت در دفترم نشسته بودم که گفتن عده‌ای اومدن با شما کار دارند میگه بعد از ملاقات با ایشان متوجه شدم که شهید شهریاری این علم رو به همه دانشجویان‌شون یاد دادن و در واقع ما بعد از دست دادن شهید شهریاری ۱۳ نفر هم‌طراز ایشان رو تربیت کرده بودیم الان هم همینطوره این علم در مغز ما ایرانی‌هاست و قطعا در آینده نزدیک شاهد خواهید بود ایران به یکباره در حوزه انرژی هسته‌ای پیشرفت‌های بزرگتری خواهد کرد ان شاءالله الحمدلله محموله‌های اورانیوم ما بدون آسیب مونده و ما میتونیم تا چند وقت آینده ازش بهره برداری کنیم و آمریکا باید به خاطر زدن تاسیسات ما جوابگو باشه و ایران از مجاری بین المللی در حال پیگیری است بارها عرض کردیم که این جنگ برکاتی داره که در آینده نزدیک از اون بهره‌مند میشیم همونطور که ایران در زمان فتنه‌ها مثل ۷۸ و ۸۸ و ۴۰۱و ۴۰۲ آسیب دید ولی خیلی زود تونست خودش رو قوی‌تر کنه این جنگ هم ما رو قوی‌تر کرد باز هم میگوییم برنده جنگ موجودیتی ایران با اسرائیل(بخوانید همه دنیای غرب و آمریکا و عرب) ابرقدرت جهان خواهد شد در حملات ایران به اسرائیل نقاطی مورد اصابت قرار گرفت که اسرائیل تا سالها توان بازیابی اون رو نخواهد داشت ، در واقع عمر نحسش هم به اون قد نخواهد داد ان شاءالله این جنگ باعث شد مردم ما متحدتر بشن فاصله‌ای که بین نسل جوان و رهبری افتاده بود کاملا از بین رفت و حضرت آقا در بین نسل z بشدت محبوبیت‌شون بالا رفت حضرت آقا در مورد حضور مردم در بدنه انقلاب به عنوان یک عنصر کاملا موثر تاکید داشتند و مردم در حین جنگ به اون رسیدن الان دیگه مردم قدر امنیت رو بیشتر خواهند دونست و کسی اون رو مسخره نخواهد کرد هسته‌های مردمی فعال خواهند شد و این انقلاب رو بشدت قدرتمند خواهد کرد از الان میگوییم دیگر نگران شرکت یا عدم شرکت مردم در انتخابات نباشید ، چون مردم فهمیدند که باید تاثیرگذار باشند و نسبت به آینده کشور احساس مسئولیت کنند ما هم یاد بگیریم مطیع امر رهبری باشیم و خواسته‌های خودمون رو بر خواسته‌های ولی زمان ارجح ندونیم حضرت آقا با این همراهی مردم ان شاءالله ما رو به ساحل ظهور خواهند رسوند وظیفه همه ما اینه که تا میتونیم این اتحاد رو حفظ کنیم نگذاریم حال و هوای این اتحاد در جامعه کم بشه و اون رو با تبیین و روشنگری تقویت کنیم. به امید روزهای روشن. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
📵نتانیاهو /نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونی #اسراییل_کاتز / وزیر دفاع #ایال_زمیر و هرتزی هالوی/رییس و جانش
💢بررسی تخریب ۵۰ مورد از تأسیسات کلیدی اسرائیل در جنگ ۱۲ روزه با ایران بر مبنای تحلیل راهبردی در مدت ۱۲ روز، ایران با استفاده از ترکیبی از موشک‌های دوربرد، پهپاد و عملیات سایبری، بیش از ۵۰ نقطه حیاتی در اسرائیل از جمله زیرساخت‌های دفاعی، انرژی، فناوری، شهری و دولتی را هدف قرار داد. این تحلیل، نگاهی دقیق به میزان تخریب، منابع معتبر گزارش‌دهنده و پیامدهای راهبردی این اقدامات دارد. 👈طبقه‌بندی و فهرست ۵۰ تأسیسات مهم آسیب‌دیده: مراکز دفاعی و امنیتی (۱۴ مورد) ایران با هدف‌گیری مستقیم وزارت دفاع، وزارت جنگ، پایگاه‌های هوایی، سایت رادار جولان، مرکز ذخیره تسلیحات، فرماندهی ارتش (IDF)، شین‌بت، مرکز جاسوسی موساد، پایگاه‌های هوایی: نواتیم، تل‌نوف، عودا، معور، مراکز فرماندهی سیاسی و سایبری تلاش کرد زنجیره فرماندهی، هماهنگی دفاعی و پوشش هوایی اسرائیل را تحت فشار جدی قرار دهد که در این راستا کاملا موفق عمل کرد و توانست اسرائیل را در این حوزه زمین گیر کند. میزان آسیب: تخریب قابل توجه تا کامل. (منبع: Reuters) صنعت دفاعی و فناوری (۱۰ مورد) تأسیساتی مانند رافائل، ال‌بیت سیستمز، آی‌دافنس، ایرونت، موسسه وایزمن، صنایع نیمه‌رسانای کریات‌کات، پارک گاویام، دفتر مایکروسافت، مراکز علمی حیفا، مراکز فناوری و نانو هدف قرار گرفتند تا قیمت علمی، دفاعی و توسعه افراد و فناوری‌های پیشرفته نظامی کاهش یابد و فضای تحقیقاتی و دفاعی تهدید شود؛ بنظر نگارنده خسارت به این تأسیسات بار مالی زیادی را به دولت اسرائیل تحمیل نموده است که در نوع خود بی سابقه بوده است. (منابع: Reuters, AP) تأسیسات انرژی و صنعتی (۱۰ مورد) با حمله به پالایشگاه حیفا، نیروگاه هدرا، میدان گازی لویاتان، میدان گازی کاریش، بنادر حیفا، اشدود، ایلات، شبکه برق شمال، ایستگاه سوخت، کارخانه‌های صنعتی نقب و تأسیسات پشتیبانی لجستیکی، ایران ضمن ضربه‌زدن به امنیت انرژی، هزینه بازیابی زیرساخت‌ها را افزایش داده است و یکی از عوامل اصلی کوچ بی رویه جمعیت از اسرائیل به کشورهای همسایه از جمله قبرس و سرمایه گذاری در آنجاست. (منابع: Reuters, AP) زیرساخت حمل‌ونقل (۸ مورد) فرودگاه بن‌گوریون، فرودگاه حیفا، فرودگاه رامون، خطوط ریلی و جاده‌ای حیفا و تل‌آویو، زیرساخت بندری حیفا، مراکز خرید بزرگ، پارک‌های صنعتی شمال اسراییل به شدت اسیب دیدند که مکان هایی حیاتی برای تحرکات نظامی و اقتصادی هستند. آسیب به این تأسیسات وضعیت لجستیکی و انتقال نیروها را با اختلال مواجه کرد؛ بنظر می رسد جبران این خسارات زمانبر خواهد بود.(منبع: Reuters) مراکز شهری و مدیریت بحران (۸ مورد) با تخریب مراکز داده، سیستم هشدار موشکی- مرکز عملیات اضطراری دولت، سیستم هشدار موشکی شهری، مراکز داده دولتی، دفاتر وزارتخانه‌ها (کشور و امنیت داخلی)، ایران نه تنها توان پاسخ فوری به بحران را تضعیف کرد؛ بلکه اعتماد عمومی به توانایی دولت اسرائیل در محافظت از جامعه آسیب‌پذیر را کاهش داد. (منابع: Reuters و IDSF، AP) 👈 تحلیل راهبردی «تاکتیک‌های چندبُعدی ایران» ۱ـ هماهنگی موشکی، پهپادی و سایبری برای حمله همزمان به لایه‌های دفاعی، انرژی و فناوری. ۲-هدف‌گیری زیرساخت‌های حساس برای تضعیف بازدارندگی و افزایش هزینه بازسازی اسرائیل. 👈 پیامدها برای اسرائیل: ۱ـ ضعف پدافند هوایی با تخریب پایگاه و رادارها ۲-کاهش امنیت فناورانه با نابودی موسسه وایزمن و رافائل ۳-بحران انرژی و لجستیک از توقف پالایشگاه‌ها تا خرابی بنادر و خطوط حمل‌ونقل ۴-آسیب اجتماعی از تخریب و ضعف هشدار موشکی 👈 پیامد برای ایران: ۱-پیام قوی و قدرتمند بازدارنده با نمایش توان در عمق کشور اسرائیل ۲-افزایش اعتبار علمی–تکنولوژیک در میان متحدان ۳-ایجاد الگوی جدید جنگ هیبرید برای منطقه جنگ ۱۲ روزه، با تخریب بیش از ۵۰ تأسیسات راهبردی، فراتر از یک درگیری کوتاه، بازنویسی راهبردهای امنیتی خاورمیانه را رقم زد. ایران توانست با نخستین گام تاکتیکی بازدارنده، توازن قدرت سنتی را به هم زده و فصلی جدید از بازدارندگی راهبردی را آغاز کند؛ به عقیده نگارنده آتش بس فعلی قسمتی از جنگ است نه صلح ، لذا بدیهی است برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید پی نوشت زیر به دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا کشور از این بحران خارج شده و همچنان قدرت بازدارندگی خود را حفظ نماید. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
💢 بازنگری در صورت مسأله: کدام دوگانه، واقعی است؟ ۱. جریان روشنفکریِ سکولار می‌کوشد مسأله را
👈 لیبرال‌ها می‌خواهند این نگاه را تثبیت کنند که باید در نظم فرهنگیِ پساجنگ، ارزش‌های دینی را نادیده انگاشت و به‌جای هویّت اسلامی و انقلابی، ایران به‌مثابه یک جغرافیای مشترکِ سکولار و فاقد معنای غیرخاکی، حلقۀ وصل باشد. می‌خواهند با برگرفتنِ روحِ ربّانی از کالبد ایرانی، ایران را بمیرانند. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
👈 لیبرال‌ها می‌خواهند این نگاه را تثبیت کنند که باید در نظم فرهنگیِ پساجنگ، ارزش‌های دینی را نادیده
💢 شرحِ عریانِ ذهنیّت‌های مکتوم بخش عمده‌ای از جریان روشنفکریِ سکولار در بیان مقاصد و طرح‌های خویش، تعارف و محافظه‌کاری دارد و زبان به صراحت نمی‌گشاید. من در این مجال، ذهنیّت آنها را به‌صورتی بی‌پرده و شفاف، بیان می‌کنم تا آشکار شود که طرح استحالۀ فرهنگی، چه ماهیّتی دارد و در دورۀ پساجنگ، به کدام سو خواهد رفت. این شرحِ عریان را بخوانید: ایرانِ جدید، غیرایدئولوژیک است. دیگر دین در عرصۀ عمومی، معنا ندارد. دینِ سکولار، از نظریۀ قبض و بسطِ تئوریک شریعت، آغاز شد و اینک در متن رویدادهای عینی، متولّد شده است. جامعۀ ایران، در حال گذار است از سنّت دینی به تجدّد سکولار. جمهوری اسلامی نیز اگر بخواهد بماند، باید از آرمان‌های هویّتی‌اش بگذرد و به هدف‌های سکولار و این‌جهانی، بسنده کند. هرگونه تلاش نظام برای اسلامی‌سازیِ فرهنگ و سبک زندگی، انسجام اجتماعی را می‌زداید و نزاع را به مناسبات جامعه و حاکمیّت، سوق خواهد داد. پس باید از آرمان‌های دهۀ شصت عبور کرد. سکولاریسم، تنها راهِ پیشِ روی نظام است. گزینه‌های دیگر، در حکمِ خودبراندازی است. جامعه بیش از این، کشش تحمیل ارزش‌ها و سرکوب دیگری‌ها و غیریّت‌ها را ندارد و می‌خواهد از سایۀ سنگین ارزش‌های دینی و حکومتی خارج بشود و آن‌گونه که میل دارد، زندگی کند. زندگی، به‌خودی‌خود و مستقل از هر آرمان و غایت و ارزشی، هدف شده است و کمال و سعادت و تعالی، تهی از معنا شده است. زندگی یعنی انتخاب‌های انسان‌های خودمختار و خودبسنده که لذّت را طلب می‌کنند و نه کمال را. جامعه می‌خواهد در فضای رها و غیرحکومتی، تنفّس کند و از الزام‌های آمرانه و تحمیل‌های قانونی و مهندسی‌های ارزش‌مدارانه خارج بشود. همۀ طرح‌های فرهنگیِ جمهوری اسلامی در مقام ساختنِ هویّت خالص و دینی، شکست خورده‌اند و اینک باید مسیر دیگری را پیش گرفت؛ دولتِ بی‌طرف و حداقل که ریشه در لیبرالیسم دارد. نظریۀ مردم‌سالاریِ دینی، خُرد شده و از سوی جامعه، با واکنش منفی روبرو شده است. انتخاب کنونی و بازاندیشانۀ جامعه، لیبرال‌دموکراسی است و نه مردم‌سالاری دینی. جمهوری اسلامی در مسیر مهندسی فرهنگی، به کوچۀ بن‌بست رسیده و اکنون، چاره‌ای جز تجدیدنظر در رسالت‌های پیامبرانه‌اش و بازتعریف تصوّرش از جامعه ندارد. دیگر نمی‌توان از اسلامِ ناب محمّدی و ارزش‌ها و انقلاب و انقلابی‌گری و انسان متعهد و استکبارستیزی و حکومت دینی و سعادت و مکتب و حقیقت و تکلیف سخن گفت. اقتضای زمانه، همۀ این معانی و معارف را برچیده و جامعه، دیگر تاب و تحمّلِ تزریقِ تحمیلیِ ارزش‌ها به پیکرۀ خویش را ندارد. باید جامعۀ آزاد، جایگزین جامعۀ دینی بشود و دین به گوشۀ زندگیِ شخصی رانده شود. مقاومت و اصرار جمهوری اسلامی بر ارزش‌ها، فقط موجب دست‌به‌گریبان‌شدن آن با جامعه می‌شود و بر حجم شکاف دولت و ملّت می‌افزاید. سکولاریسم که از دهۀ هفتاد آغاز شد، اینک به امر غالب و راه‌حل محتوم تبدیل شده است و نظام، چاره‌ای جز پذیرش پیش‌دستانه و متواضعانۀ آن ندارد. تکثّر اجتماعی، امکان تحقّقِ اجتماعیِ شریعت را ستانده و مقاومت و مخالف و آشوب و نزاع آفریده است. باید از همۀ آرمان‌های آغازین انقلاب برید و تنوّع و تعدّد و تکثّر را پذیرفت و افسانۀ جامعۀ دینیِ یکدست و همگون را به فراموشی سپرد. امروز جامعۀ ایران، زیر چتر مشترکِ جدیدی قرار گرفته که خودِ ایران است؛ ایران، اما بدون هرگونه قید و بندِ هویّتی و معنایی و دینی و اعتقادی. ایران به‌مثابه یک جغرافیا، به امر اجماعی تبدیل شده و هیچ امر دیگری نمی‌تواند این اندازه، قدرت پوشش و دربرگیرندگی داشته باشد. نظام باید آرام و نامحسوس، این واقعیّت اجتماعیِ نوپدید را گردن بنهد و در سیاست‌های هویّتی خویش، تجدیدنظر کند. چرخش از سیاست هویّت به سیاست تمایز، تنها گزینۀ روی میز برای جمهوری اسلامی است. جامعه از معیارها و قواعد ارزشی عبور کرده و آنها را برنمی‌تابد و فقط به لذّت و من و زندگی و آزادی می‌اندیشد. چنین جامعه‌ای را باید به حال خویش، رها کرد و با آن تقابل نداشت. این‌گونه شد که جمهوری اسلامی از طرح پیامبرانۀ اسلامی‌سازیِ حکومت و جامعه و نظامات اجتماعی، به سکولاریسم و تهی‌شدن از آرمان‌های قدسی و معنوی رسید. جنگ اخیر که در آن ایرانِ سکولار و عرفی، متجلّی و اجماعی شد، آشکارترین صورتِ شکستِ طرح هویّتیِ جمهوری اسلامی بود. این جنگ، ناخواسته به نیروی پیشرانِ سکولاریسمِ رسمی و حاکمیّتی تبدیل خواهد شد و نظام را بیش از پیش، در محاصرۀ اقتضائاتِ غیرارزشی و جهانی‌شدۀ جامعۀ ایران قرار می‌دهد. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
💢 ضرورت ارتقا و استقرار پیام‌رسان بومی استاندارد در شرایط جنگی بسته شدن پلتفرم‌های ارتباطی جهانی مانند در شرایط بحرانی مانند جنگ اخیر با دشمن صهیون و استکبار جهانی، هرچند ممکن است با هدف مدیریت اطلاعات و صورت گیرد، نباید پیامدهای جدی برای ارتباطات مردمی داشته اما در چنین شرایطی، reliance بر پلتفرم‌های داخلی مانند ، که با مشکلات زیرساختی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، آسیب‌پذیری‌های فراوانی را نمایان ساخت. 👈 ظرفیت پایین سرورها و دیتاسنترهای داخلی، پاسخگوی حجم بالای ترافیک در شرایطی که میلیون‌ها کاربر به طور همزمان از آن‌ها استفاده می‌کنند، نبوده و این ضعف منجر به قطعی‌های مکرر و کاهش شدید سرعت می‌شود. پیام‌رسان‌های ملی باید بر بستر سخت‌افزاری قدرتمند و دیتاسنترهای با ظرفیت بالا و توزیع‌شده بنا شود. قابلیت مقیاس‌پذیری (Scalability) برای افزایش ناگهانی تعداد کاربران و حجم ترافیک، یک اصل حیاتی است. تأمین پهنای باند اختصاصی و کافی برای این پلتفرم، تضمین‌کننده سرعت و پایداری ارتباطات در هر شرایطی بوده و استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری End-to-End و رعایت بالاترین استانداردهای امنیتی جهانی، برای حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران ضروری است. در کنار آن سورس کد نرم‌افزار نیز باید تحت نظارت دقیق و به‌روزرسانی مداوم قرار گرفته و طراحی سیستم به‌گونه‌ای که در برابر حملات سایبری و حجم بالای ترافیک مقاوم باشد و در شرایط بحرانی نیز پایداری سرویس را حفظ کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. استقرار یک یا چند پیام‌رسان بومی استاندارد، نه تنها در شرایط بحرانی، بلکه در مواقع عادی نیز می‌تواند به‌عنوان یک زیرساخت ارتباطی ملی قابل اتکا عمل کرده و این سرمایه‌گذاری، به افزایش تاب‌آوری کشور در برابر چالش‌های بیرونی کمک شایانی خواهد کرد. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
👈رسانه‌های چینی: ایران در حال یک معامله بزرگ‌ نظامی با چین است که تنها بخشی از آن خرید ۴۰ فروند جنگنده J10 چینی است. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
💢 شرحِ عریانِ ذهنیّت‌های مکتوم بخش عمده‌ای از جریان روشنفکریِ سکولار در بیان مقاصد و طرح‌های خویش،
👈 لیبرال‌های ایرانی به وحید جلیلی حمله کرده‌اند، به دلیل این‌که بر «ایران‌گراییِ سکولاریستی»شان تاخته و گفته «موجودیّتِ ایران» اگر منهای «هویّت دینی» شود، شبیه آغل خواهد بود. آری، وطن بدون معنای الهی، تنزّل و انحطاط به زیست‌جهانِ حیوانی است که جز جغرافیای خاکی و نژادی، در آن راه ندارد. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
💢 آیا برای حفظ حیات، عزت و امنیت امت، دستیابی به توان بازدارندگی هسته‌ای، ممکن است؟ یا واجب است؟ «ترک دفاع در برابر تهدید نابودی سرزمین اسلامی جایز نیست» حفظ بقا و بازدارندگی؛ همان چیزی که فقه شیعی نیز در مقیاس امت اسلامی دنبال می‌کند. 👈فقه حکومتی شیعه، حکومت را موظف به صیانت از جان، مال و کرامت مؤمنان می‌داند. اگر تهدیدی در سطح نابودی امت یا سلطه دشمن هسته‌ای وجود داشته باشد و جز توان بازدارندهٔ هسته‌ای راهی باقی نماند، ساخت آن، واجبی کفایی می‌شود. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─