eitaa logo
👌🍀سـیمـای قــمــشان🍀👌
340 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
114 فایل
🌴🌴🌴🌴🌴🌴 اطلاع رسانی روستای قمشان ومنطقه شرق اصفهان جمع دوستانه مردمی باصفا از جنس کویر 🍀🍀🍀🍀🍀 مطالب خود را به آیدی @ard6930 بفرستید تا با نام خودتان نشر دهیم....
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از امین
📝💥آفات شجره طیبه بسیج هر گوهر ارزشمندي در عالم، بدون شک در معرض آفات و تهديداتي است که بايد با هوشمندي و دقت نظر از دچار شدن به آن خود را مصون دارد. بسيج اين گوهر مقدس مخلوق انقلاب که همه عمر خود را وقف خدمت به انقلاب و ملت کرده است نيز مصون از اين آسيب‌ها نيست. ضمن آنکه دشمنان بسيج نيز بیکار ننشسته‌اند و هرلحظه در حال طرح‌ریزی حربه‌ها و ترفندهايي در اين مسير هستند. در اين مسير دو پرتگاه انحراف و ارتجاع در مسیر حرکت بسیج طرح‌ریزی شده است. بسيجيان آنگاه در معرض انحراف‌اند که در حين گام برداشتن در مسير تحقق آرمان‌هاي انقلابي، خود را ملزم به اصول و چارچوب گفتمان انقلابي ندانند و با عبور از اسلوب و مرزهاي فرهنگ بسيجي، در مسير انحراف قرار گيرند؛ اما ارتجاع برآمده از تزلزل در باورها و اراده‌ها در تداوم مسير انقلابي‌گري است؛ آنجا که عنصر انقلابي به دليل ضعف‌هاي دروني و يا عوامل بيروني، تداوم مسير را ناممکن مي‌بيند و دست از انقلابي‌گري مي‌شويد و عقب‌گرد می‌زند! 🌿☘️🌿 نکات تحلیلی: ⬅️ 1- عمل بسیجی برآمده از علمی یقینی و ایمانی راسخ است که قدم‌های بسیجی را در وسط میدان استوار کرده است و آنچه می‌تواند این قدم‌های راسخ را سست کند، موریانه تردید و شبهه است که گرفتار آمدن در گرداب آن حاصلی جز انفعال و وادادگي و پشيماني و خروج از معرکه نخواهد بود! ⬅️ 2- يکي از مهم‌ترین آفات در این مسیر، «محافظه‌کاری» است. اين خطر تا آنجايي است که امام خامنه‌اي می‌فرمایند: «محافظه‌کاري و اکتفاي به آنچه داريم و نداشتن همت و بلندپروازي در همه زمينه‌هاي فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است». بسیجی اگر محافظه‌کار شود، دیگر جرئت و جسارت حضور در میدان‌های سخت را نخواهد داشت. ⬅️ 3- حرکت انقلابی اقدامی عاقلانه و متعادل است که از دایره افراط‌وتفریط به دور است و به همین خاطر است که به خانه مقصود می‌رسد! اما در این مسیر بسيجيان اگر در دام زیاده‌خواهی و افراطي‌گري اسير شوند، خيلي زود اعتبار خود را از دست ‌داده و در جاده انحطاط و هلاکت خواهند افتاد و حاصل آن جرياني انحرافي خواهد بود که جز ضربه زدن به آرمان‌ها و انفعال و بدنامي دستاوردي نخواهند داشت. حکیم انقلاب انذار می‌دهد که «جوان‌هاي انقلابي بدانند؛ همان‌طور كه كناره‏گيري و سكوت و بي‏تفاوتي ضربه مي‌زند، زياده‏روي هم ضربه مي‌زند؛ مراقب باشيد زياده‏روي نشود». موارد برشمرده تنها برخی از خطراتی است که پیش روی حرکت بسیج و بسیجیان قرار دارد که برای دور ماندن شجره طیبه از این آفات، هوشمندي لازم است. (نویسنده: مهدی سعیدی)
همایش بصیرتی بسیجیان روستای قمشان پنج شنبه ساعت۱۹:۴۵ پایگاه مقاومت بسیج قمشان حضور بسیجیان فعال عزیز مایه افتخار است @ghomshan
ایستگاه سلامت بمناسبت هفته گرامیداشت بسیج توسط کارشناس و پزشک عمومی بهداشت در پایگاه مقاومت بسیج قمشان @ghomshan
همایش بسیجیان وتقدیر از رزمندگان وبسیجیان نمونه روستای قمشان با حضور جناب سرگرد قدرتی فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع)اژیه پایگاه مقاومت بسیج قمشان @ghomshan
🔰حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی درپیامی با تبریک هفته بسیج، «همت بلند، خردمندی، درست‌اندیشی و توکل به خدا» را ابزارهای تجربه‌شده برای غلبه بر مشکلات کشور دانستند. ✍️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم هفته‌ی بسیج بر همگان مبارک باد، بویژه بر رویشهای تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند نسل پیش از خود، فرزندان محبوبِ امام راحل عظیم‌الشأنند. عزیزان! قدرشناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همّت بلند، و در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی، و با اعتماد و توکّل به خداوند دانا و توانا، میتوانید در همه‌ی مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشید. این تجربه‌ی چند دهه‌ی ملت ایران است. و السلام علیکم و رحمةالله سیّدعلی خامنه‌ای ۳ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ نمونه فعالیتهای پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع)قمشان حوزه۳ اژیه درهفته بسیج -آذرماه۱۴۰۰ @ghomshan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ نمونه فعالیتهای پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع)قمشان حوزه۳ اژیه درهفته بسیج -آذرماه۱۴۰۰ @ghomshan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 *استوری شهید "محمدحسین مرتضایی ورزنه "* 🔸فرزند برومند حجت السلام شیخ جواد مرتضایی 🔹ایشان در تاریخ *۱۴۰۰/۰۹/۰۶* در حین انجام وظیفه و حفاظت از مقرهای بسیج به لقاءالله پیوست. حوزه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین شهرستان کوهپایه
هدایت شده از صبوح
فریب مردم پشت پرده اتفاقات اصفهان
گذری شصت ساله بر زاینده رود *** سال های درازی شهر اصفهان با آب باریکه زاینده رود ساخته و پرداخته و با همان آب، دو بار پایتختی ایران را پشت سر نهاده بود. نه سلجوقیان و نه صفویان هیچ کدام از آب و آبادانی اصفهان گله مند نبودند. چرخ زمانه، اصفهان را از نصف جهان بودن به زیر کشید و در همه سال های پس از واژگونی صفویه، روزگار خوش پیشین را نداشت تا رسیدیم به دوران معاصر هنگام زمانداری پهلوی دوم. یکم: سال 1327 خورشیدی، طرح سوراخ کردن کوهی در چهارمحال و بختیاری به منظور آوردن بخش بزرگی از آبی که به صورت طبیعی روانه خوزستان می شد، اندر مجلس شورای ملی تصویب و سال 1331 به فرجام رسید. نامش را نهادند تونل اول کوهرنگ. به پیگرد این طرح بلند پروازانه، آب بیشتری روانه فلات اصفهان شد و در نتیجه، کار بیشتر، شهرسازی بیشتر، ازدواج بیشتر و جمعیت بیشتری پدید آمد و صد البته اصفهان برای نخستین بار در همه ادوار تاریخ به یک منبع آب غیرطبیعی در دوردست وابسته شد. دوم: در 23 دی ماه 1344 خورشیدی موافقتنامه ایران و شوروی (روسیه کنونی) مبنی بر ساخت نخستین کارخانه ذوب آهن ایران به تصویب مجلس شورای ملی رسید. چندی بعد، کارشناسان ایرانی و روسی زمینی را در 40 کیلومتری جنوب غربی اصفهان برگزیدند. عملیات اجرایی از سال 1346 آغاز و در دی ماه سال 1350 بهره برداری شد. در نتیجه، کار بیشتر، شهرسازی بیشتر، ازدواج بیشتر و جمعیت بیشتر و صد البته مصرف آب بیشتر پدید آمد. کارخانه ذوب آهن اصفهان در یکی از خوش آب و هواترین جاهای پیرامونی شهر اصفهان بنا شده و دقیقا در مسیر بادهای غربی-شرقی است. در نتیجه هوای آلوده اش به صورت پیوسته نخست به مشام شهروندان اصفهانی می رسد و سپس راهی دشت نایین می شود. سوم: تقریبا همزمان با پیگیری ساخت کارخانه ذوب آهن، سد بزرگ شاه عباس در بالادست زاینده رود جایی که خاک استان چهارمحال و بختیاری است، در سال 1349 خورشیدی به بهره برداری رسید. مدیران اصفهانی دقیقا همان محوطه سد را ضمیمه خاک استان اصفهان کردند تا اشراف کاملی بر مدیریت آب دریاچه اش داشته باشند. همچنین بخش مربوط به مدیریت آب استان چهارمحال و بختیاری از کنترل این استان خارج شد و جملگی در اختیار اصفهان قرار گرفت. هر گونه برداشت از آب زاینده رود چه بالادست و چه پایین دست، منوط به نظر اداره آب اصفهان بود نه جای دیگر. بر اساس قوانین نوشته و نانوشته، در طول دهه های پس از آبگیری این سد، فقط اصفهان بود که تعیین می کرد چه اندازه آب به کجا برود. نفوذ قدرتمند لابی اصفهان در ساختارهای دولت شاهنشاهی و جمهوری اسلامی نیز همواره پشتیبان این رویکرد بود. چهارم: سال 1355 خورشیدی کلنگ یک صنعت آبخور و آلاینده دیگر درست بیخ گوش اصفهان بر زمین زده شد. پالایشگاه این شهر در سال 1358 به بهره برداری رسید و تا کنون علاوه بر تأمین نیازهای سوختی منطقه، روزانه مقادیر زیادی آب می خورد و مقادیر کلانی دود به شهروندان خمینی شهری و اصفهانی پیشکش می کند. نفت خام پالایشگاه 430 کیلومتر دورتر از استان خوزستان پمپاژ می شود. گویا جای دیگری نبود که پالایش بکنند. پنجم: طرح نیروگاه شهید منتظری اصفهان در زمان شاه کلید خورد اما نخستین فازش در سال 1363 خورشیدی وارد مدار گردید و تا سال 1377 هر چند سال یک بار، فازهای دیگری از آن به کار افتادند تا برق بیشتر تولید کنند، هوای بیشتر آلوده کنند، آب بیشتر بنوشند و همه اینها درست چسبیده به پالایشگاه اصفهان بود که امروزه تا دیوار شهر کمتر از هفت کیلومتر فاصله دارد. در دیگر شهرهای بزرگ ایران هیچ نیروگاه حرارتی نمی یابید که بیخ گوش خانه های مسکونی زده باشند. ششم: تونل دوم کوهرنگ در سال 1366 خورشیدی به بهره برداری رسید و در واقع همان داستان دنباله دار آب ستانی از سرچشمه های کارون. طبیعتا آب بیشتری دوباره به اصفهان رسید و در نتیجه، کار بیشتر، شهرسازی بیشتر، ازدواج بیشتر و جمعیت بیشتری پدید آمد. همچنین اصفهان بار دیگر به یک منبع آب غیرطبیعی در دوردست وابسته تر شد. هفتم: پس از راه اندازی ذوب آهن اصفهان، محمدرضا شاه تصمیم گرفت صنعت فولاد گسترش یابد و از اوان دهه 50 خورشیدی طرح فولاد آریامهر بندرعباس روی میز قرار گرفت. دو جا در بندرعباس دیدند و یکی را برگزیدند. اندکی تجهیزات نیز پیاده کردند تا موج شورش 57 از راه رسید و کار به فرجامی نرسید. پس از سرنگونی پهلوی، تصمیم گیری ساخت این کارخانه به شورای انقلاب سپرده شد! تشکیلاتی کاملا سیاسی و صددرصد غیر فنی. لابی اصفهان با قدرت یگانه اش، تصویب کرد این کارخانه می بایست از بندرعباس به اصفهان جابجا شود و اگرچه جنگ هشت ساله ایران و عراق بر روند همه کارهای عمرانی سایه افکنده بود نهایتا دی ماه سال 1371 خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید و یک صنعت کلان و آبخور دیگر به اصفهان افزوده شد. در نتیجه، شغل بیشتر، شهرسازی بیشتر، ازدواج بیشتر و جمعیت بیشتری پدید
آمد. پر روشن است جمعیت بیشتر یعنی آب بیشتر. هشتم: همزمان با گسترش صنعتی اصفهان، بخش کشاورزی این منطقه نیز از چارچوب سنتی خویش بیرون آمد و چون آب فراوانی نسبت به دوران پیش از پهلوی در اختیار استان بود، همه گونه کشت پرمصرف پیگیری شد. برنج در شهرستان بالادست لنجان و صیفی جات در شهرستان های پیرامونی اصفهان، عموما جاهای حاشیه کویر همانند زیار و مورچه خورت. در این دوران جنجال داغ بادام یا هندوانه گهگاه بروز می یافت. مردمان بالادست خارج از استان اصفهان عموما بادام کار بودند و مردمان درون اصفهان عموما اهل خربزه و هندوانه. هر یک دیگری را متهم به آبخوری زیادی می کرد. گر چه فرمولش دشوار نبود و نیک می توانستند معادله هر کیلو بادام و هندوانه را به سادگی حل کنند که چقدر آب برای چقدر بادام یا هندوانه مصرف می شود. البته کسی حریف جماعت هندوانه کار نشد. حتی نخبگان اصفهان نیز چشم بر واقعیت ها بستند. هر کیلو هندوانه و هر کیلو مغز بادام ناب صادراتی تقریبا یه یک میزان آب نیاز دارند یعنی 120 لیتر به ازای هر کیلو محصول. هندوانه کیلویی کمتر از یک دلار و مغز بادام کیلویی 28 دلار قیمت می خورد ولی آنچه در رسانه های رسمی بروز داشت اتهام آبخوری مردمان بالادست بود. نهم: سال 1376 با آغاز ریاست جمهوری سید محمد خاتمی که اصالتا از اردکان استان یزد بود، سخن از انتقال آب آشامیدنی از حوزه زاینده رود به میان آمد. مدیران آب اصفهان که برای هر گونه برداشت منطقه ای، سختگیری های همیشگی را داشتند، در برابر رئیس جمهور تازه کار خوش رقصی کردند و برای انتقال آب زاینده رود به یزد کوتاه آمدند. البته از کیسه خلیفه می بخشیدند. به گمان شان هر دم بشود از جاهای گوناگون زاگرس می توانند تونل یا خط لوله بزنند و هر آنچه آب نیاز دارند بیاورند! و اندکی نیز به یزد و کرمان ببخشند!! دهم: گسترش بی رویه اصفهان با منابع آبی ناپایدار، زخم چرکین دیگری بر تن نصف جهان زد. مهاجرت بی ضابطه مردمان شهرهای پیرامونی شهر اصفهان و حتی از استان های چهارمحال، بویراحمد و یزد بار سنگین دیگری بر دوش اصفهانیان افکند. همه این مهاجران هم نیازمند آب اختصاصی در خانه هایشان بودند و هم آب عمومی به صورت فضای سبز و غیره. یازدهم: بهره برداری آزمندانه اصفهان از آب های دوردست رشته کوه زاگرس، همچون گاز بیهوشی بود که ایشان را به خوابی عمیق فرو برد چندان که فراموش کردند اصفهان دقیقا بیخ گوش کویر مرکزی ایران است نه گیلان و مازندران. از این رو جنگل کاری مصنوعی در دستور کار قرار گرفت. شهرداری اصفهان در دامنه کوه صفه و همچنین کارخانه ذوب آهن پیرامون خودش نزدیک زرین شهر، بر مصداق «حنا چون زیاده گردد، به آنجا نیز مالند» هکتارها جنگل کاج کاشتند. درختی غیر بومی، اکسیژن خوار و کاملا نامناسب برای ایران به ویژه مناطق بیابانی اش. این مدیران شیرین عقل نفهمیدند درخت بومی و سازگار با منطقه اصفهان، گز و تاغ هستند که تنها با همان اندک آب باران سالیانه می رویند و نیازی به این همه آب سوزی نیست
هدایت شده از [ عقیل ]
🌹شهید بهشتی:دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود. @aghiil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 اگه واقعاً خدا منو دوست داره؛ پس این‌همه مشکل و گرفتاری، چیه توی زندگی من؟! ✨ ویژهٔ سلام الله علیها سلام الله علیها 🆔 @emlaee
🌸رهبرانقلاب‌اسلامی: را که مصادف با روز ولادت بانوی فداکار تاریخ اسلام، زینب کبری، است تبریک عرض می‌کنیم. آن بزرگوار هم مثل شما دشوارترین کار را در صحنه‌ی عاشورا بر عهده داشت؛ یعنی پرستاری از کودکان، درماندگان، زنان و بی پناهان. 🗓 ۱۳۸۳/۰۴/۰۳ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
✅ میلاد مسعود حضرت زینب کبری(س) بنت امیرمؤمنان(ع)/ پنجم جمادی الاولی، سال پنجم هجری قمری #⃣ حضرت زينب(س)درپنجم جمادی الاولی، سال پنجم هجری قمری،در مدينه منوره ديده به جهان گشود.(1) اقوال دیگری نیز در باره تاریخ ولادتش نقل شده است: برخی جمادی الاولی سال ششم، برخی شعبان سال ششم و برخی سال چهارم را بیان کرده اند. ولی قول مشهور همان قول اول است.(2)  پدرش اميرمؤمنان امام علي بن ابي طالب(ع) و مادرش فاطمه زهرا(س) دختر رسول گرامي اسلام(ص) مي باشند، که از هردو سو هاشمی نسب و به حضرت عبد المطلب(ع) منتهی می گردد. وي در خانواده اي ديده به جهان گشود كه مهبط جبرئيل امين و محل نزول وحي و ارتباط با ذات باري تعالي بود؛ همان خانواده و بيتي كه به گواهي قرآن مجيد، ساكنان آن همگي پاك و پاكيزه و معصوم بوده اند. زيرا جدش حضرت محمد(ص)، پدرش حضرت علي مرتضي(ع)، مادرش حضرت فاطمه زهرا(س)، برادرانش امام حسن مجتبي(ع) و امام حسين سيدالشهدا(ع)، بودند كه جملگی پنج تن آل عبا(ع) را تشکیل مي دادند و انس و جنّ و فرشتگان به نام نامي آنان افتخار و تبرك مي كنند. این بانوی شریف در حیات جدش حضرت محمد (ص) به دنیا آمد و حدود شش سال وجود مطهر آن حضرت را درک کرد. بدین جهت برخی گفته اند: وُلدت(س) قبل وفاة جدها(ص) بخمس سنین.(3) وی علاوه بر پیامبر اسلام(ص) از وجود پدر و مادر ارجمندش و برادران عالی مقدارش کسب فیض نمود و بدون این که نیازي به غیر داشته و یا نزد کسی تلمذ نموده باشد، باالهامات و توجهات ویژه الهی به درجه رفیع کمال انسانی رسید و یگانه زمان شد. به طوری که امام سجاد(ع) در باره اش فرمود: انت بحمد الله عالمة غیر معلمة، فهمة غیر مفهمة؛ تو(عمه ام زینب) با سپاس خداوند سبحان، عالمه ای استاد ندیده و دانایی مکتب ندیده ای.(4) حضرت زینب(س) به خاطر برخورداری از روح بلند و فضایل انسانی دارای القاب متعدد و گوناگونی بود، که به برخی از آن ها اشاره می کنم: عقیلة الطالبیین، عقیلة النساء، عقیلة القریش، عقیلة الوحی، عقیلة النبوة، عقیلة خدر الرسالة، بطلة کربلا، کعبة الرزایا، نائبة الزهرا، نائبةالحسین، ملیکة الدنیا، عدیلة الخامس من اهل الکساء، شریکةالشهید، کفیلة السجاد، سیدة العقائل، سرّ ابیها، سلالةالولایة، ولید الفصاحة، شقیقة الحسن، رضیعة ثدی الولایة، البلیغة، الفصیحة، الصدیقة، الصغری، الوثقة، الفاضلة، الکاملة، عابدةآل علی، محبوبة المصطفی، قرة عین المرتضی، سلیلة الزهرا،عالمةغیر معلمة، فهمة غیر مفهمة، قبلة البرایا و...(5) حضرت زینب (س) از مادرش حضرت زهرا (س) روایات فراوانی نقل نمود. هم چنین از پدر ارجمندش امام علی بن ابی طالب(ع) و برادران خود( امام حسن و امام حسین" علیهما السلام ")و ام سلمه و ام هانی احادیث زیادی روایت کرده است. از وی نیز افراد زیادی نقل حدیث کرده اند، که برخی از آن ها عبارتند از : امام سجاد (ع)، جابر بن عبد الله انصاری، عبد الله بن عباس، عبد الله بن جعفر و فاطمه بنت الحسین (س).(6) به هر روي، اين كودك سعادتمند، در خردسالي مادرش را از دست داد و در خانه خويش، جانشین مادر شد و به جاي مادر مهربان، مورد احترام همگان قرار گرفت. وي در سنين جواني از ميان خواستگاران متعدد، با اذن و اجازه پدر ارجمندش حضرت علي(ع)، پسر عمويش عبدالله بن جعفر را كه جواني اصيل، شرافتمند، دلير، متعهد و سخاوتمند بود، پذيرفت و به عقد نكاح وي درآمد و در خانه وي داراي فرزنداني چند شد، كه وجود دو تن از آن ها قطعي و مورد اتفاق است و آن دو عبارتند از عون اكبر، كه در كربلا شهيد شد و امّ كلثوم كه به ازدواج پسرعمويش درآمد. غير از آن دو، نام فرزندان ديگري چون علي، عبدالله، عباس، جعفر ، محمد و ام عبدالله نيز گفته شده است، كه مورد اتفاق همگان نيست.(7) حضرت زينب(س) در تمام رويدادها و حوادث كوچك و بزرگ عصرخود، در كنار پدر مهربان و برادران ارجمندش امام حسن(ع) و امام حسين(ع) قرار داشت و در حقیقت، پس از حضرت زهرا(س) رهبري زنان متعهد و ولايتمدار را بر عهده او بود و آن را به نيكي و شايستگي تمام اداره مي کرد. اوج ايثارگري، فداكاري و كمالات روحي وي در واقعه كربلا به منصه ظهور رسيد. حضرت زينب(س) تا هنگامي كه برادرش امام حسين(ع) زنده بود، مشاور و مايه دلگرمي آن حضرت بود و با اين كه فرزندي از وي به نام عون بن عبدالله در صحنه كربلا به شهادت رسيده بود، در عين حال تلاش فراواني به عمل آورده كه روحيه رزمي اباعبدالله الحسين(ع) را با رفتار و گفتار خويش تقويت كرده و خاطر آن جناب را از بازماندگان آسوده نمايد. پس از شهادت امام حسين(ع) فصل نويني از حيات سياسي و اجتماعي حضرت زينب(س) آغاز گرديد و وي با سرپرستي اسيران و بازماندگان شهيدان كربلا و تحمل اسارت كوفه و شام و خواندن خطبه هاي غرّا در مجلس عبيدالله بن زياد در كوفه و در مجلس يزيد بن معاويه در شام، به همراه برادر زاده اش حضرت امام سجاد(ع)، قيام برادرش امام حسين(ع) را به اتمام
و اكمال رسانيد و به افشاگري حكومت جائرانه يزيد پرداخت و چنان صحنه را بر وي تنگ و مشکل كرد كه يزيد با تمام تكبرها و غرورهاي شيطاني اش، سر تسليم فرود آورد و از كشتن امام حسين(ع) و يارانش اظهار ندامت كرد و آن را به گردن عبيدالله بن زياد انداخت و بدين لحاظ در صدد دلجويي از اسيران و بازماندگان واقعه كربلا برآمد و آنان را محترمانه به مدينه منوره برگردانيد. حضرت زينب(س) پس از بازگشت به مدينه، بر اثر داغ از دست دادن عزيزان و اندوه بي پايان واقعه كربلا، از نظر جسمي روز به روز ضعيف تر مي شد و توان خويش را از دست مي داد و سرانجام پس از هيجده ماه و پنج روز از واقعه كربلا و در 56 سالگي، در 15 رجب سال 62 قمري وفات يافت.(8) محل وفات اندوهبار و محل دفن بدن مطهرش، چندان مورد اتفاق مورخان و سيره نگاران نيست. برخي آن را در مدينه، برخي در شام و برخي در مصر مي دانند.(9) هم اكنون، غير از قاهره مصر كه بارگاه مجللي به نام وي وجود دارد و مزار دوستداران اهل بيت(ع) در شمال آفريقا است، در حاشيه جنوبي شهر دمشق (پايتخت سوريه) واقع در شهرك زينبيه نيز زيارتگاه باشكوهي وجود دارد كه شيعيان و دوستداران اهل بيت(ع) از سراسر دنيا براي زيارت قبر مطهر آن بانوي بزرگ علوي و فاطمي بدانجا مي روند و با خواندن فاتحه و قرائت قرآن، بر روح بلند دختر اميرمؤمنان(ع)، يعني حضرت زينب كبري(س) درود و سلام مي فرستند و خاطره فداکاری های وی در واقعه کربلا را گرامی می دارند. گر چه در این پنج سال گذشته تکفیری های مزدور استکبار تلاش بلیغی به عمل آوردند که دمشق را تصرف و حرم مطهر آن حضرت را تخریب نمایند، ولیکن با مقاومت ارتش سوریه و نیروهای مردمی مدافع حرم(متشکل از رزمندگان سوری، لبنانی، عراقی، افغانی و ایرانی) به آمال پلید خویش نرسیده و شهر دمشق در کنترل دولت سوریه باقی بوده و حرم مطهر زینبی بر پا و بر جا می باشد و هم چنان زیارتگاه عاشقان اهل بیت(ع) قرار دارد. شایان ذکر است این روز را در نظام مقدس جمهوری اسلامی«روز پرستار» نامیده اند و علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» بدان جهت است که حضرت زینب(س) پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را در ایام اسارت کوفه و شام برعهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نکرد و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد. 📚 منابع: 1- فاطمة الزهرا بهجة قلب المصطفی(ص)، احمد رحمانی همدانی، ص 634 2- پیام زینب(س)، عبدالرحمن انصاری شیرازی با همکاری عذرا انصاری، ص 33؛ شام سرزمين خاطره ها، مهدی پیشوایی، ص 171 3- اعلام النساءالمومنات، محمد الحسون و ام علی مشکور، ص 380 4- الاحتجاج، احمد بن علی طبرسی،ص 166؛ سردار کربلا، عبدالرزاق موسوی مقرم، 141 5- فاطمة الزهرا(س)بهجة قلب المصطفی(ص)، احمد رحمانی همدانی ، 636 6- وفیات الائمه(ع)، جمعی از علمای قم، ص 439 ؛ معجم رجال الحدیث، سید ابوالقاسم موسوی خویی، ج 24 ، ص 219 7- نك: الثقات، محمد بن حبان تمیمی بستی، ج 2، ص 144؛ انساب الاشراف، احمد بن یحیی بلاذری، ص 67 ؛ الطبقات الکبری، محمد بن سعد زهری، ج8 ،ص 465 ؛ تاریخ مدینةدمشق، ابن عساکر، ،ج 69،ص 176؛  مستدرك سفينه البحار،حسن بن علی نمازی، ج4، ص 315؛ شام سرزمين خاطره ها، مهدی پیشوایی، ص 173؛ بهجة المجالس، ابن عبد البر قرطبی، ج2، ص 510؛ بلاغات النّساء، ابن ابی طیفور، ص 104 و 140. 8- شام سرزمين خاطره ها،مهدی پیشوایی، ص 206 9- همان، ص 202
هدایت شده از شیدایی
💠دکتر ابهری 🔹برای يک جوان مجرد، پيدا کردن فرد مناسب برای ازدواج موقت، شايد از آشنایی با فرد مناسب برای ازدواج دائم مشکل تر است. چرا نهادی که در اين زمينه فعاليت کند وجود ندارد؟ 🔹چند سال پيش طرحی پيشنهاد شد تا زنانی که قصد امرار معاش از طريق ازدواج موقت را دارند، سامان دهی شوند و در مراکزی با نظارت و کنترل و رعايت مسائل قانونی و شرعی مثل عده وغيره، به عقد موقت مردان در آيند، که البته اجرا نشد. اگر اين طرح انجام می شد بسياری از انحرافات صورت نمی گرفت. بسياری از ازدواج ها فقط به خاطر پاسخ به غريزه جنسی صورت می گيرد. بعد از گذشت مدتی که اين نياز فروکش می کند، تازه با اين واقعيت رو به رو می شوند که اصلا مناسب هم نيستند. يکي از علت های اصلی طلاق ها، نداشتن همين تفاهم جنسی است. 🔹ازدواج موقت يکی از راه‌ های کاهش آسيب های اجتماعی است. گاهی بچه‌های رهيافت، سقط جنين و يا حتی ازدواج‌های مجدد نامناسب همه حاصل آسيبی به نام طلاق هستند که ازدواج موقت می‌تواند همه آنها را حل کند. 🔹گاهی رابطه عاطفی که بين طرفين پيش می‌آيد سبب می‌شود که اين ازدواج موقت تبديل به ازدواج دائم شود و رد ازدواج موقت دليل بر روشنفکری نيست بلکه شايد نشانه ی ضعف اطلاع رسانی باشد. 🔹هرچند ازدواج موقت گاهی مورد سوءاستفاده مردان هوسرانی قرار می گيرد که باعث می شود کل ماجرا زير سوال برود اما اين امر واقعا برای جوانانی که امکان ازدواج دائم ندارند و يا مردانی که همسرشان دچار مشکلات فيزيکی هستند و نمی‌توانند وظايف زناشويی را انجام دهند بسيار مناسب است. 🔹من با هرزگی و تنوع طلبی در اين مساله بسيار مخالف هستم اما اگر ازدواج موقت درست صورت بگيرد ديگر ما با مساله‌ای به نام کودکان مجهول الهويه مواجه نخواهيم بود و رسانه‌های گروهی نقش مهمی در ترويج درست اين مساله دارند. @moteha 🌹
هدایت شده از امین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۷۴ قرآن کریم ( آیات ۱۸۱ تا ۱۸۶ سوره مبارکه آل‌عمران)  🍃🌹🍃 🌺  امام صادق (ع) می‌فرمایند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ» شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد. (اصول کافی ۲/۶۰۷) 🎙 استاد: مرحوم منشاوی 🆔 splus.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔 rubika.ir/meyar_pb 🍁
هدایت شده از صبوح
هدایت شده از سیدان نیوز
لطفاً تصاویر بالا را در گروهها وکانالها وصفحات بسیجیان منتشر کنید