eitaa logo
📌قنوت خمار
1.1هزار دنبال‌کننده
296 عکس
449 ویدیو
11 فایل
🌱بستری برای انتخاب، تکرار و تغییر🌱 حکّاکی های روح الله متوسل؛ طلبه ای با عبای خاکستری ارتباط با مدیر کانال @r_motavassel
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم سینمایی کتاب قانون (محصول ١٣٨٧) 🔻فیلمی که با همه نقاط قوت و ضعفش حال و هوای افرادی را نشان می‌دهد که شعائر و مناسک دینی، آنان را چنان درگیر کرده که از حقیقت اصول شرعی بازمانده‌اند. به همین دلیل وقتی با "امر به معروف و نهی از منکر" ژولیتِ تازه مسلمان (آمنه) مواجه می‌شوند، طاقت از کف می دهند و عصیانگرانه به وی تهمت می زنند 🔻و درست در این گیرودار، آرام آرام به شکل حزن انگیزی ما وارد فضایی می‌شویم که به موضع گیری درباره شخصیت خودمان می پردازیم؛ آیا ما هم راه تقابل و نفی معاصی را پیش گیریم یا با تذکرهای کتاب قانون (قرآن کریم) در لحظه حاضر جواب و نفی کننده نباشیم، بلکه فقط کمی به فکر فرو رویم تا شاید راهی برای رهایی از بند ریا و تظاهر پیدا کنیم. 🔻اینجاست که داستان فیلم بی‌آنکه خود متوجه باشیم ذهن ما را با خود همراه و درگیر می کند و در پی پاسخ های صادقانه به خویشتن مشغول می‌کند ... 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
☺️درباره "ناهار خوردی" مدتی است گفت وگوی رئیسی با کارمند ریاست جمهوری بهانه استهزا در برخی رسانه ها شده است. البته از همان ابتدا رسانه های خارجی اصل ماجرا را وارونه روایت کردند؛ گوئی رئیسی در پاسخ به گلایه های یک تولید کننده چنین گفته است. اما اهمیت موضوع اینجا نیست. نقدهای این چند ماه به رئیس جمهور را مرور کنیم. یک بار گفتند 6 کلاس سواد دارد. چندین بار سهو لسان رئیس جمهور را به تمسخر گرفتند. برای استهزا بیشتر دروغ بافتند، مثل ماجرای سفر به روسیه و یا همین مورد اخیر. آیا طبیعی است؟ پروژه نیست؟ اجازه دهید سادگی نکنیم. دشمن دو پروژه ضدشناختی را رقم زده است. یکی ترور شخصیت با استهزا و دیگری کدگذاری ذهنی. اولی روشن است. انهدام یک فرد یا فیزیکی است یا هویتی. هویتی نیز گونه های مختلف دارد مثل هیولاسازی، انسان زدایی و بزرگنمایی و غیره. اما چرا استهزا؟ چندسطر پائین تر جواب می دهیم. اما روش دوم همزمان با ترور شخصیتی، کدگذاری ذهنی است. کدگذاری ذهنی چیست؟ میانبرشناختی. فرد با نظام تداعی هایش مسائل را تحلیل می کند. کدگذاری ذهنی، نظام تداعی فرد را درگیر می کند تا ارزیابی ها وپیش داوری ها نگرش فرد را تغییر کند. کدگذاری ذهنی را با برچسب گذاری هم می شناسیم. مثل تروریست خواندن جمهوری اسلامی در رسانه های غربی. اما چرا استهزا؟ ممکن است بگوئیم بخاطر برخی خطاهای لسانی رئیس جمهور. همین؟ پس چرا دروغ می سازند؟ حتما کارکردی در استهزاست که با بهانه و بی بهانه برای ترور شخصیت به خدمت گرفته می شود. رمز ناهار خوردی و مواردی شبیه به این در احساس خطر دشمن از "محبوبیت" است. رئیسی در این چند ماه برخلاف روئسای جمهور گذشته کمترین تنش و حاشیه و نفرت پراکنی را در فضای سیاسی کشور داشته است. از سویی با سفرهای استانی مستمر، مدل مدیریتی جدیدی را رقم زده است که ثمره اش وحدت است. طبیعی است که محبوبیت جمع کند. و اما هرجا دشمن احساس کند فردی در حال جمع کردن محبوبیت است از روش استهزا استفاده می کند. چرا؟ چون این روش برخلاف روش های دیگر مخاطبش خواص نیست و عموم مردم است. استهزا هم لذت و سرگرمی است و هم جنگ و مبارزه. به سرعت نیز همه گیر و اجتماعی می شود. روشی که دشمن برای رهبری انقلاب هم هرازگاهی به کار برده اما چون از سوی مخاطب تودهنی می خورد زبان بسته است. با این حال درباره رئیس جمهور، دشمن به تناسب ذاتش دشمنی می کند، اما برخی در داخل با ساده دلی متوجه نیستند تمسخر کردن مومن از گناهان نابخشودنی است، خاصه آنکه نماینده یک ملت وخاک ایران باشد. همشهری @mahdian_mohsen
❌ دیگر این‌طور نگو! شخصي در حضور حضرت امير به اين تعبير دعا کرد: خدايا مرا محتاج خلق خودت نگردان! حضرت فرمود: ديگر اين طور نگو. عرض کرد: پس چه بگويم؟ فرمود: بگو خدايا مرا محتاج بَدان خلق خودت قرار نده. و منظور اين است که جمله اول نشدني است زيرا نحوه خلقت انسان اين طور است که همواره در پيشبرد زندگي دنيايي خودش به ديگران نيازمند است. 📚شهید مطهری، آشنایی با قرآن، ج٢، ص ۴۵ 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
15952شب-های-دلتنگی-زندگی-زیباست-حاج-میثم-مطیعی.mp3
6.85M
🎙 بشنوید | یک پیشنهاد عالی 👌 هیچ پرچمی غیر کربلا بالا نیست حسین معنی آزادی است حسین چشمه خوبی‌ها حسین برکت این دنیا حسین پاکی باران‌ها حسین روشنی جان‌ها بابی انت و امی و نفسی و اهلی و مالی همه وجودم گرفته، به هوای تو شور و حالی عشق پا برجاست، زندگی زیباست تا دلا دستِ، ابی عبدالله ست «ابی عبدالله...» 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ می‌خواهم از این ساعت آزاد باشم! 🔻در زمان امام موسي کاظم عليه السلام مردي در بغداد بود به نام بُشر؛ از رجال و اعيان و عياشان بغداد بود. يک روز حضرت موسي بن جعفر (سلام اللَّه عليه) از جلوي درب خانه اين مرد مي‌‌‌‌‌گذشت. اتفاقاً کنيزي از خانه بيرون آمده بود براي اينکه زباله‌‌‌‌‌هاي خانه را بيرون بريزد. در همان حال صداي تار از آن خانه بلند بود. معلوم بود که ميخوارگان در آنجا مشغول ميخوارگي و خوانندگان و آوازه خوانان مشغول آوازخواني هستند. امام از آن کنيز به طعن پرسيد: اين خانه، خانه کيست؟ آيا صاحب اين خانه بنده است يا آزاد؟ کنيز تعجب کرد، گفت: آيا نمي‌‌‌‌‌داني؟ خانه بُشر، يکي از رجال و اعيان است. او مي‌‌‌‌‌تواند بنده باشد؟! معلوم است که آزاد است! فرمود: آزاد است که اين سر و صداها از خانه‌‌‌‌‌اش بيرون مي‌‌‌‌‌آيد؛ اگر بنده بود که اوضاع اين‌‌‌‌‌طور نبود. امام اين جمله را فرمود و رفت. 🔻اتفاقاً بشر منتظر بود که اين کنيز برگردد. چون او دير برگشت، از او پرسيد: چرا دير آمدي؟ گفت: مردي که علائم صالحان و متقيان در سيمايش بود و آثار زهد و تقوا و عبادت از او پيدا بود، از جلوي درب خانه عبور مي‌‌‌‌‌کرد، چشمش که به من افتاد سؤالي کرد، من هم به او جواب دادم. گفت: چه سؤالي کرد؟ گفت: او پرسيد صاحب اين خانه آزاد است يا بنده؟ من هم گفتم آزاد است. او چه گفت؟ او هم گفت: بله که آزاد است، اگر آزاد نبود که اين‌‌‌‌‌طور نبود! همين کلمه، اين مرد را تکان داد. گفت: کجا رفت؟ کنيز گفت:از اين طرف رفت. 🔻بشر مجال اينکه کفش به پا کند پيدا نکرد؛ پاي برهنه دويد و خود احساس کرد که اين مرد بايد امام کاظم (سلام اللَّه عليه) باشد. خود را خدمت امام رساند و به دست و پاي ايشان افتاد و گفت: آقا! از اين ساعت مي‌‌‌‌‌خواهم بنده باشم، بنده خدا باشم. اين آزادي، آزادي شهوت است و اسارت انسانيت. من چنين آزادي‌‌‌‌‌اي را که آزادي شهوت باشد، آزادي دامن باشد، آزادي تخيل باشد، آزادي جاه و مقام باشد و آن که اسير است عقل و فطرت من باشد، نمي‌‌‌‌‌خواهم. مي‌‌‌‌‌خواهم از اين ساعت بنده خدا و از غير خدا آزاد باشم. همان لحظه به دست امام توبه کرد؛ يعني در همان لحظه از گناهان دوري جست، کناره گيري کرد، تمام وسايل گناه را بدور ريخت و به گناهان پشت و به طاعت رو کرد. شهید مطهری، آزادی معنوی، ص١۶٧ 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارگردانی که نماز شبش ترک نشد! 🔹ماجرای توصیه آیت الله حق شناس به مرحوم فرج الله سلحشور 🔹انتشار به مناسبت هشتم اسفند ششمین سالگرد درگذشت این کارگردان متعهد @Fars_Plus
33.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | حتماً ببینید! ناگفته‌هایی از زندگی مرحوم فرج‌الله سلحشور 🎞 مستند راوی حقیقت در مورد سه دهه فعالیت حرفه ای این کارگردان و بازیگر متعهّد و متخصّص و دغدغه های او درباره سینماست 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از  گاندو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مسائل نـامــوسـی انقلاب! 📌 آن کسانی که با تــوهـم تــکیه به دیگـران گمــان میکنند که امــنیـت خودشــان را میتــوانند تــأمیــن کنند، بدانند که سیلی این را به زودی خواهند خورد! 🇮🇷@ganndo 🇮🇷@ganndo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون شرح! مصيبتي است اين من من ها! شما هم گرفتارش شده ايد؟ 😅 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5832519601753165222.mp3
9.66M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث. ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ 📥 khl.ink/f/49676
☑️ اسطوره‌ای در افق هستی 🔻این عبارات زیبا، بخش کوچکی از ویژگی‌های رفتاری پیامبر اکرم (ص) است که از زبان حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام توصیف شده است: ✅ «دائمُ الفکر» بود؛ همیشه در تفکر بود، هرگز از فکر کردن خسته نمی‌شد؛ «مُتِواصِلُ الأحزانِ» بود؛ یعنی همواره در غمِ شیرینِ باوقاری فرو رفته بود و معلوم میشد که غم متصلی است و بخش اعظم این غم، در دل پیامبر(ص) بود؛ در حالیکه معمولاً بر لبش، لبخند جاری بود؛ اما غمِ سنگین و ریشه‌داری در دل همراه او بود. آیا غمِ ناشی از درکِ یک حقیقتِ بزرگ بود؟ غمِ مردم بود؟ «لِیسَت لَهِ راحةٌ» هرگز پیامبر را بی‌دغدغه نمیدیدیم، همیشه دغدغۀ چیزی داشت. «طَویلُ السَّکت» یعنی اهل سکوت‌های طولانی بود. ✅ «لایَتَکَلَّمُ فی غَیرِ حاجَةٍ» جز زمانی‌که لازم و مفید بود، سخن نگفت. بنای پیامبر بر سکوت بود، الا وقتی‌که حرف زدن، ضرورت و فایده‌ای میداشت. ✅ لَیِّن و اهل مدارا بود. اما تو خالی و بی‌اراده نبود. باوقار بود، در عین حال ترسناک هم نبود. پیامبر همیشه در بین ما حُرمت و ابهّت داشت، اما هیچ‌وقت از او نمیترسیدیم. ✅نعمت هرچند اندک، نزد او بزرگ بود. بدِ هیچ‌کس و هیچ‌چیز را نمیگفت. هرگز برای امر دنیوی و برای منافع خود عصبانی نشد. هرگز قاه‌قاه نخندید اما همواره تبسّم بر لب داشت، ظاهر و باطنش با مردم یکی بود. در خلوت و جلوَت یک شخصیت داشت. ✅ رفتارش در جامعه با مردم چگونه بود؟ سیدالشهداء میفرماید: بنای پیامبر بر دوستی و جذب و وحدت و محبت و اُلفت با مردم بود، نه ایجاد نفرت. «کانَ یُؤَلِّفُهُم و لایُنَفِّرُهُم». ✅ «مَن سَألَهُ حاجَةً لَم یَرجِع إلا بِها أو بِمَیسورٍ مِنَ القَولِ» هرکس به پیامبر رجوع میکرد و از او چیزی و کمکی میخواست، محال بود که بی‌جواب و با دست خالی برگردد؛ پیغمبر اگر داشت، میداد و اگر نداشت، او را با کلماتِ زیبا بدرقه میکرد، از او عذر میخواست، به او آرامش میداد و به‌گونه‌ای سخن میگفت که از دادنِ آن چیز هم نزد آن فرد عزیزتر بود. ✅ هیچ‌کس از محضر(ص) پیامبر ناراحت بیرون نمیرفت، حتی دشمنانش وقتی نزد ایشان میرفتند و در ساحت قدس او قرار میگرفتند، از جلسه که بیرون می‌آمدند، نمیتوانستند از او متنفّر باشند. ✅ «و صارَ لَهُم أباً» برای مردم پدر بود «و صارَ عِندَه سِواء» و همۀ مردم بدون استثناء در چشم او مساوی بودند. برای هیچ‌کس بی‌دلیل، احترامی بیش از بقیه یا بی‌احترامی قائل نمیشد. اهل «تَسوِیَةُ النَّظَرِ و الإستِماعِ بَینَ الناس» بود. یعنی حتی نگاهش بین مردم به تساوی میچرخید و حتی به سخنان افراد که گوش میداد، به‌طرز مساوی گوش میداد. تا این حدّ بر حقوقِ بشر تأکید و دقت داشت. ✅ مجلس پیامبر (ص) مجلس صدق حلم، حیاء، صدق و امانت بود. در حضور او هیچ‌وقت صدا بلند نمیشد. در مجلسی که او حضور داشت، همه متعادل بودند؛ همه بر اساس تقوا سخن میگفتند و همه متواضع بودند. به بزرگ‌ترها و مُسنّ‌ترها احترام میگذاشتند و با کوچکترها با مهربانی برخورد میکردند. «وَ یُوثِرونَ ذا الحاجةَ» و نیازمندان را بر خود مقدم میداشتند. ✅ چهرۀ پیامبر(ص) شاد بود، ابرو گره نمیکرد، مگر آنگاه که بی‌عدالتی یا منکری را میدید. «سَهِلُ الخُلق» بود؛ یعنی خیلی راحت میشد با او رابطه برقرار کرد. «لَیسَ بِفَظٍّ و لاغَلیظٍ» خَشِن و تندخو نبود. «و لافَحّاشٍ و لاعَیّاب» هرگز فحش بر لب او جاری نشد، عیب‌گیر نبود، عیب مردم را تعقیب نمیکرد. «و لامَدّاحٍ» در عین حال اهل مبالغه در تمجید از افراد هم نبود. 📚 محمد پیامبری برای همیشه / حسن رحیم‌پور ازغدی / ص ۲۹-۳۴ 🔺پ.ن: تمام این جملات، ترجمه و توضیح فقراتی از روایت نسبتاً طولانی‌ای است که در کتاب شریف «معانی‌الاخبار، ص۸۲» نقل شده است. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ فقط عبرت، نه الگو‼️ 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از .
40.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 "" حسین دارابی در این فيلم کوتاه داستانی ۷ دقيقه اي موقعيت خاص را که حتما در زندگی ما بارها و بارها اتفاق افتاده وتکرار می شود و ممکن است عکس العمل های مختلفی از خودمون داشته باشیم رو روايت میکنه.يک علمک گاز وجود دارد که در پياده رويي نصب شده و فيلم بازخورد مردم برخورد به اين علمک را نشون میده خودمون رو بزاریم جای آدم های برخورد کننده با این علمک،ما اینجور مواقع چیکار میکنیم؟‌ می بخشیم یا قصاص می کنیم؟ کینه برمیداریم یا فراموش میکنیم؟ کمک می کنیم یا انتقاد میکنیم؟ برای اصلاح امور تلاش میکنیم یا بی تفاوت رد میشیم؟ و و در این دوگانه ها و چند راه ها کدام یک را انتخاب می کنیم!!!! ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ 🆔 @mmaghsoudi_ir ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ «مداد رنگی» باصدای رضا هلالی و گروه سرود احلی من العسل 🔻 به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع) و اعیاد شعبان @Drsalaam
☑️ در هر بستری یک اخلاق بروز می‌دهند! 👈 مثلاً بعضی کنار درب اتاق و منزل آنقدر تعارف خسته کننده می‌کنند که طنزآلود می‌شود! اما سوار ماشین در خیابان از هم راه می‌دزدند و به هم راه نمی‌دهند و تازه افتخار هم می‌کنند!! 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
بیانات رهبر انقلاب پس از کاشت دو نهال میوه در روز درختکاری.mp3
2.12M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب پس از کاشت دو نهال میوه در روز درختکاری. ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ 📥 کیفیت اصلی: khl.ink/f/49726 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکم: این که متجاوز و آتش بیار معرکه رو به گوشه رینگ عزلت و تحریم سیاسی و اقتصادی و ورزشی برانی، کار درستی‌ست که حق متجاوز هم همینه؛ ولی سخن اینجاست که باید همین رفتار رو در برابر سایر تجاوزگری‌ها هم داشته باشی که نداری هیچ بلکه خود آتش بیار معرکه‌ای! و نتیجه‌ش شده دنیای ناامن کنونی که حتی خون کودکان هم بر اساس رنگ چشمان‌شون ارزشگذاری می‌شن! دوم: راستی چرا ما باید در جنگ ایران و کشور همسایه‌ش عراق، اسیر اروپایی بگیریم؟! چرا در جنگ طرف داعش باید اروپایی بجنگه؟! شما نیستید که تا جایی از دنیا جنگ باشه، فارغ از طرفین درگیرِ جنگ، یه گوشه کار رو باید بگیرید؟! باعث جنگ های جهانی کدوم کشورها بودن؟! اولین سازنده بمب اتم کجا بود؟! تنها کشوری که از بمب اتم استفاده کرده کیه؟! کدوم کشورها به اعتراف هیلاری کلینتون دور هم جمع شدن تا دا‌‌عش رو به وجود بیارن؟ بزرگترین کارخانه‌های اسلحه‌سازی و صادراتش برای کدوم کشورهاست؟! کدوم کشوره که هیچ سالی رو سپری نکرده بدون اینکه گوشه‌ای از دنیا جنگیده! از افغانستان تا ویتنام!! سوم: غربِ قهرمان! و متمدن! و صلح طلبی! که شعله‌ جنگ رو می‌افروزه و ادواتش رو هم فراهم می‌کنه، بعد داستان طوری روایت می‌شه که غرب آسیا هست که ابلهانه می‌جنگه و وحشی و سزاوار مرگه!! روایت کثیفی که مادرِ جنگ یعنی غرب وحشی، برای فرزندان اروپا_آمریکایی خودش زمزمه می‌کنه... در پی: مسجد حجت‌ابن‌الحسن عج شیراز ــ اسفند ١۴٠٠ 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تجربه ای که تلاش کردن رو به بچه ها آموخت! 🔻یک بار یک اردویی رفتیم و می‌خواستیم بچه‌ها در آن مفهوم کار کردن در دنیا و تجارت را یاد بگیرند. یک پولی چاپ کردیم به نام "فانی". ابتدای دوره ۲۰ هزار فانی به بچه‌ها وام دادیم و هر روز باید ۷ هزار فانی برمی‌گرداندند. غذایشان را از این پول باید می‌خریدند، برای بازی باید زمینه اجاره می‌کردند، بچه ها با فرغون تاکسی درست کرده بودند و در اردوگاه بچه‌ها را جابه‌جا می‌کردند و در ازای آن هزینهای می‌گرفتند، یک نشریه درست کرده بودیم هر کس مقاله می‌داد، در ازای ارائه مقاله خود هزینه‌ای دریافت می‌کرد تا بتوانند روزی 7 هزار فانی خود را بازگردانند. هر روز، کارهایی که در اردو داشتیم را به در بورس اردو، به مزایده می‌گذاشتیم. ظاهر این اردو این بود که ما برنامه خاصی برای بچه‌ها نداریم و آزاد هستند. اما خودشان باید برای هرکاری فکر می‌کردند و چون بچه‌ها عادت به فکر کردن نداشتند و همیشه همه چیز برایشان فراهم بود بسیار خسته شده بودند! آخر اردو بچه‌ها گفتند ما فهمیدیم که چیزی در این دنیا به راحتی به دست نمی‌آید و ما هم همین را میخواستیم. "حجت الاسلام وافی/ ویژگی‌های مربی مطلوب" @keraamat_ir
همه می‌خواهند به بهشت بروند ولی هیچکس نمی‌خواهد بمیرد! 📌قنوت خمار @ghonootekhomar