eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
156 دنبال‌کننده
906 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼السلام علیک یابقیه الله 🌼تا به کی هجر و 💫غريبی و فراق و انتظار 🌼جلوه کن بر آشنايت 💫يا اباصالح(عج) بيا 🌼کی رسد لطف پيامت ✨ بر همه خلق جهان 🌼کی رسد بانگ ندايت 💫يا اباصالح (عج) بيا 🌼 الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج 🌼
23.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ eitaa.com/ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ⏺ مقدمه ی آموزش چیست؟ 🌻 ستایش، باید ملاک و میزان و دلیل داشته باشد. تسبیح، تنها سزاوار کسی است که حکومت و قداست و عزّت و حکمت را با هم داراست. یُسَبِّحُ لِلّهِ ... اَلْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ ☘تلاوت قرآن، وسیله و مقدمه تزکیه و تزکیه مقدم بر تعلیم و تعلّم است یَتْلُوا ... یُزَکِّیهِمْ ... یُعَلِّمُهُمُ 🌻 تزکیه و خودسازی باید در سایه مکتب انبیا و آیات الهی باشد.(ریاضت ها و رهبانیت هایی که در سایه تعلیم پیامبران نباشد،خود نوعی انحراف است.) «یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ» ☘ در محیط فاسد نیز می توان کار تربیتی کرد. «وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ» 🌻برای درک زحمت های پیامبران الهی، باید به وضعیّت فرهنگی و اخلاقی مردم زمان آن ها توجه کرد. «وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ» ☘رسالت پیامبر اسلام ص مخصوص مردم معاصر خود نیست بلکه شامل تمام مردم پس از او،از هر نژاد و اقلیم می شود. وَ آخَرِینَ مِنْهُمْ لَمّا یَلْحَقُوا ... 🌻هیچ کس قدرت جلوگیری از نفوذ اسلام در آینده تاریخ را نخواهد داشت. وَ آخَرِینَ مِنْهُمْ لَمّا یَلْحَقُوا ... وَ هُوَ الْعَزِیزُ تلاوت تصویری ترجمه گویا تفسیر مختصر سوره جمعه آیات ۱تا ۴ منبع: 📗تفسیر نور استاد قرائتی 📽کلیپ مؤسسه پیامبر مهر و رحمت ص
23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ مکاشفه یکی از‌علماء در قبرستان وادی السلام 🎙آیت الله جوادی آملی «در بين علمای نجف برخی ها قداست بيشتری، زهد بيشتری، فضيلت بيشتری داشتند كه نزد خواص شناخته‌شده بودند. يكی از اين بزرگانی كه از زيارت قبور وادی السلام برمي‌گشت و علما داشتند مي‌رفتند به زيارت قبور، به او سلام كردند گفتند چه چيزی ديدی؟....» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌🌹🌾
اول زمین را آفریدیم بعد آسمان را ــ
آیهٔ ۲۹ سوره‌ بقره
🌍 اول آسمان را آفریدیم بعد زمین را ــ
آیهٔ ٢٧ـ٣٠ سوره نازعات
• بالاخره چی شد؟ تصاویر بالا رو باز‌ کن و پاسخو ببین !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤یا حضرت مـــــادر 🖤 ▪️خبر از یک زن بیمار ▪️شود میمیرم ▪️مادری دست به دیوار ▪️شود میمیرم ▪️با زمین خوردن تو ▪️بال و پرم میریزد ▪️چادرت را نتکان ▪️عرش بهم میریزد ایام فاطمیه س تسلیت عرض می کنیم 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاطمیه ماه خون ماه غم است فاطمیه یک محرم ماتم است فاطمیه چشم گل پرشبنم است فاطمیه عمرگلهاهم کم است فاطمیه دیده مهدی تراست اشک ریزان در عزای مادرست صـدشڪرڪه زیر پرچم زهرائیم 🏴 شهادت حضرت زهرا سلام اللّه علیها را به محضر مقدسِ حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و شیعیان و رهروان آن حضرت تسلیت عرض می نماییم.💔
بسمه تعالی شانه فاطمه، حجت حجج (۱) قال الامام العسکری علیه‌السلام: «نَحْنُ حُجَجُ الله عَلی خَلقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطمة حُجَّةالله عَلَینا». حقیقت سرّی فاطمی، اسم مستأثره‌ی ذات غیبی است که برای احدی آشکار نشده و در بطون محض است؛ «اللّهمَّ إنّي أسئَلُکَ بِاسمِکَ الّذی خَلَقتَهُ مِن کُلِّکَ فَاستَقَرَّ فِیکَ فَلا یَخْرُجُ مِنْکَ إلي شَيءٍ أبَداً». (صحیفه مهدویه، زیارت ندبه) 🌺 حجت، تقدم عِلّی و رتبی بر خلق دارد. امام حجت بر مطلق خلایق است. لذا مرتبه‌ی امر که فوق خلق است، حجت بر خلق است. و آن مقام واحدیت است که «خلق اول» مظهر آن می‌باشد. یعنی اولین تعیّن خلقی که جامع خلایق است، ظهور مرتبه‌ی قابلی واحدیت، اعنی اعیان ثابته در خارج از ذات می‌باشد. لذا مقام واحدیت، حجت بر خلایق است و آن ولایت_مطلقه می‌باشد. و چون مرتبه‌ی واحدیت، تعین اول مقام احدیت_الجمع است، و حجت و دلیل بر آن می‌باشد، لذا مقام احدیت، حجت بر حجت خلایق و برزخ البرازخ می‌باشد. مقام احدیت، آن اسم مکنون و مخزون مستقر در ذات است که ممسوس فی ذات الله بوده و مستأثره‌ی حق می‌باشد. و ابدا به همان صورت احدی، برای احدی آشکار و معلوم نشده و نخواهد شد. «أنا مَعنِی الَّذی لا یَقع عَلَیهِ إسمٌ وَ لا شبهٌ» (خطبه البیان) و چون جمیع اسماء حسنای الهی از اسم جامع و امّهات اسماء تا اسماء جزئی، ظهورات این کلمه‌ی تامّه‌ی طیّبه هستند، و او بر همه‌ی اسماء و اعیان سیادت و امومت دارد، لذا به امّ ابیها از لسان نبوی نامیده شد. باطن و سرّ مستودع ولایت_مطلقه، حقیقت احدی فاطمی است. 🌺«فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِكَ وَ بَضْعَةِ لَحْمِهِ وَ صَمِيمِ قَلْبِهِ وَ فِلْذَةِ كَبِدِهِ» (بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۱۹۹) «لِأَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّذِي بَيْنَ جَنْبَيْهِ» (مصباح‌ المجتهد، ص ۷۱۱). از باطن عصمت آن محبوبه‌ی ذات، انوار ائمه‌ی محمدی خارج گردیده است. «وَ سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّهِ». لذا او امّ‌الائمه یعنی حامل انوار ولوی است. و حجت ذات بر صاحبان ولایت مطلقه و ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام می‌باشد. او امام_الائمه و امامان معصوم مأمومین او هستند. لاجرم فاطمه امام‌آفرین شد و امامت از او آشکار شد. 🌺 فاطمه، ذات نماست. و چون اسم مستأثره‌ی ذات است، جز حضرات ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام همه‌ی موجودات از عرش تا فرش از ادراک کنه حقیقت فاطمه عاجز و بریده شده‌اند. فقط این انوار امامت قابلیت زیارت او را دارند. و تنها ولایت مطلقه‌ی کلیه، کفو اوست. از این رو هم قدر و هم قبرش مجهول است، مگر برای امام اعنی انسان کامل‌. 🌺 وَ هی «لَيْلَةٍ مُّبَارَكَةٍ فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيم، أَمْرًا مِّنْ عِندِنَا» (دخان/ ۳،۴،۵). امر حکیم آن سرّ مستودعی است که در متن جان فاطمی به ودیعه گذاشته شده است و آن ولایت کلیه‌ی شمسیه است که به یَد اراده‌ی فاطمی بسط وجودی پیدا می‌کند، و از آن مقام مجمل احدی قرآنی، صورت تفصیلی فرقانی می‌یابد؛ «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ». 🌺 تنزل قرآن در صدر محمدی صلی الله علیه و آله است. و صدر محمدی، اسم مکنون و مخزون و مستتر و مقنع بالسّرّ فاطمی است که ولایت تامه، تفصیل اوست. و ولایت نیز مبدأ اسماء الله است. و همه‌ی اعیان ثابته و خارجه، مظاهر این اسماء هستند. پس دریاب سرّ حدیث قدسی را که جابر بن عبدالله انصاری از حضرت رسول‌الله صلی الله علیه و آله نقل کرده است که خداوند تعالی فرمود: «يـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما». اعنی نبوت مطلقه‌ی ختمیه، ظهور ولایت مطلقه است. و ولایت کلیه، ظهور احدی فاطمی است. و افلاک که عالم خلق است، تجلی و ظهور نبوت است. فیض حق به دست فاطمه سلام‌الله علیها به ولایت و از ولایت به نبوت و از نبوت به خلایق می‌رسد؛ «سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّه وَ أَرْخَيْتَ دُونَهَا حِجَابَ النُّبُوَّة». (بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۱۹۹) مفـتقرا مـتاب رو از در او بـه هـیچ سو ز آنکه مس وجود را فضه‌ی او طلا کند کتاب علی،نقطه آغاز وجود ص ۲۸۵، نکته ۱۰۷ ادامه دارد...⬅️
بسمه تعالی شانه فاطمه، حجت حجج (۲) باطن و سرّ مستودع ولایت مطلقه، حقیقت احدی فاطمی است. «فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِكَ وَ بَضْعَةِ لَحْمِهِ وَ صَمِيمِ قَلْبِهِ وَ فِلْذَةِ كَبِدِهِ» (بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۱۹۹) «لِأَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّذِي بَيْنَ جَنْبَيْهِ» (مصباح‌ المجتهد، ص ۷۱۱). از باطن عصمت آن محبوبه‌ی ذات، انوار ائمه‌ی محمدی خارج گردیده است. «وَ سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّهِ». لذا او امّ‌الائمه یعنی حامل انوار ولوی است. و حجت ذات بر صاحبان ولایت مطلقه و ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام می‌باشد. او امام الائمه و امامان معصوم مأمومین او هستند. لاجرم فاطمه امام‌آفرین شد و امامت او آشکار شد. فاطمه، ذات نماست. و چون اسم مستأثره‌ی ذات است، جز حضرات ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام همه‌ی موجودات از عرش تا فرش از ادراک کنه حقیقت فاطمه عاجز و بریده شده‌اند. فلذا فقط این انوار امامت قابلیت زیارت او را دارند. و تنها ولایت مطلقه‌ی کلیه، کفو اوست. از این رو هم قدر و هم قبرش مجهول است، مگر برای امام اعنی انسان کامل‌. وَ هی «لَيْلَةٍ مُّبَارَكَةٍ فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيم، أَمْرًا مِّنْ عِندِنَا» (دخان/ ۳،۴،۵). امر حکیم آن سرّ مستودعی است که در متن جان فاطمی به ودیعه گذاشته شده است و آن ولایت کلیه‌ی شمسیه است که به یَد اراده‌ی فاطمی بسط وجودی پیدا می‌کند، و از آن مقام مجمل احدی قرآنی، صورت تفصیلی فرقانی می‌یابد؛ «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ». تنزل قرآن در صدر محمدی صلی الله علیه و آله است. و صدر محمدی، اسم مکنون و مخزون و مستتر و مقنع بالسّرّ فاطمی است که ولایت تامه، تفصیل اوست. و ولایت نیز مبدأ اسماء الله است. و همه‌ی اعیان ثابته و خارجه، مظاهر این اسماء هستند. پس دریاب سرّ حدیث قدسی را که جابر بن عبدالله انصاری از حضرت رسول‌الله صلی الله علیه و آله نقل کرده است که خداوند تعالی فرمود: «يـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما». اعنی نبوت مطلقه‌ی ختمیه، ظهور ولایت مطلقه است. و ولایت کلیه، ظهور احدی فاطمی است. و افلاک که عالم خلق است، تجلی و ظهور نبوت است. فیض حق به دست فاطمه سلام‌الله علیها به ولایت و از ولایت به نبوت و از نبوت به خلایق می‌رسد؛ «سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّه وَ أَرْخَيْتَ دُونَهَا حِجَابَ النُّبُوَّة». (بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۱۹۹) مفـتقرا مـتاب رو از در او بـه هـیچ سو ز آنکه مس وجود را فضه‌ی او طلا کند کتاب علی،نقطه آغاز وجود ص ۲۸۵، نکته ۱۰۷ التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح حدیث کساء قسمت هجدهم 🍃فَقَالَ یا فاطِمَهُ ایتینى بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بالکساء الْیَمانى  فَغَطَّیْتُهُ بِه اى فاطمه بیاور برایم کساء یمانى را و مرا بدان بپوشان من کساء یمانى را برایش آوردم و او را بدان پوشاندم. اینچنین انسان که نامش می برم من ز وصــفش تـا قیامـت قاصرم 🍀 جناب  ختمی مرتبت در هنگام غلبه ضعف بر وجود مبارکشان، غذا و مائده مادی طلب ننمودند بلکه کساء یمانی را از حضرت زهرا سلام الله علیها طلب کردند.   طلب کساء یمانی جهت برطرف نمودن ضعف و رسیدن به قوت است لذا باید جنس این قوت مشخص گردد. قــوتت از قـوت حــق می جــهد نه از عروقی کز حرارت می‌جهد  ( مثنوی مولانا، دفتر سوم، بخش ۱) 🌺این قوت، قوت حقانی است. قوتی مادی که از مطبخ باشد نمی تواند ضعف حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه و آله  را برطرف کند. لذا این قوت حقانی نزد هر کسی وجود ندارد و تنها وجود نازنین صدیقه طاهره سلام الله علیها می‌توانند این ضعف را به قوت بدل نمایند از اینرو رسول اکرم صلی الله علیه و آله به یگانه محبوبه و  پاره تنشان پناه می برند. 🍀 حضرت ختمی مرتبت از روی تعارف به بانوی عالمین نمی‌فرمود :«ام ابیها»، تعارف در مقام عصمت راه ندارد. تمام قول و فعل و تقریر امام حجت است. امّ ؛ اصل و ریشه و دلیل رشد و علت قوت نتیجه خویش است بنابراین ام ابیها به تعبیری یعنی ریشه ای که پدر از آن قوت می گیرد . 🌺 در روز عاشورا نیز حضرت علی اکبر از پدر طلب آب کرد که قوت گیرد بر حمله دشمنان، آبی خواست که أتقوی بها علی اعداء، لذا مشخص است این قوت، فرای قوت های دنیایی است . از اینرو حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام زبان مبارک را در کام حضرت علی اکبر نهادند و ایشان قوت گرفتند و نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله نیز در گوش مبارک امیرالمؤمنین نجوایی نمودند که حضرت قوت ولایی یافتند و مشکلات بعد از شهادت حضرت ختمی مرتبت را تحمل نمودند، گویا اسرار امامت از طریق زبان و یا گوش منتقل می‌شود و این علوم و معارف عامل قوت است. 🍀 مقام امّیت و عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها محل رجوع همه کمالات و فضایل اهل بیت علیهم السلام است لذا امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: « نحنُ حججُ اللهِ علی خَلقِهِ وَ جَدّتنا فاطمة حجةُ اللهِ علینا. ...» ( تفسیر اطیب البیان   جلد ۱۳،ص ۲۲۵  ذیل آیه ۳ از سوره جن) 🌺 یعنی واسطه امام و خدا، فاطمه صلوات الله علیها است. ادامه دارد...⬅️ التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح حدیث شریف کساء قسمت بیستم: مقام رسالت قالَ سَمِعْتُ فاطِمَةَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ اَبى رَسُولُ اللَّهِ فى بَعْضِ الاَیّامِ 🌸 در متن حدیث شریف کساء از شئون مختلف حضرت محمد صلی الله علیه و آله بیشتر به رسول بودن ایشان توجه شده است. در مناصب مختلف الهی؛ 1⃣محدث بودن، 2⃣نبی بودن، 3⃣رسول بودن، 4⃣اولوالعزمی 5⃣ مقام ختمیت، 🌸 منصب رسالت در این روایت مورد تأکید بوده و در مقام خطاب نیز عبارت «رسول الله» استفاده می‌شود. 🌸 رسول از غیب، اخبار ملکوت را شکار می کند و وظیفه دارد به مردم ابلاغ کند و ایشان را هدایت نماید.  همه مناصب الهی، ظهور ولایت هستند. یعنی تا کسی به مقام ولایت نرسد نمی تواند نبی و رسول و محدث شود. هر گاه عقل جزئی به عقل کل (ولایت) اتصال پیدا کرد👈 قابلیت گرفتن اخبار غیبی و حقایق ملکوتی را می یابد، زیرا عقل کلی، جامع همه فعلیات مادون است. لذا در صورتی فرد به مقامات دست می یابد و به مناصب الهی منصوب می گردد که در قوس صعود، اتصال به ولایت پیدا کرده باشد. به عبارت دیگر؛ بهره هر نبی و رسول از نبوت و رسالت به میزان اتصالش به ولایت برمی گردد، لذا قرآن می فرماید: « تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۘ مِّنْهُم مَّن كَلَّمَ اللَّهُ ۖ وَرَفَعَبَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ ۚ..» (بقره/۲۵۳) این فضلنا به میزان اتصال به ولایت  مربوط می شود. خداوند متعال در جای دیگر می فرماید: « لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ »(بقره/۲۸۵) یعنی فرقی میان رسولان نیست از جنبه ولایت، زیرا همه رسل در مقام روح کلی ولایت به حضور واحد حاضرند. 🌸 انسان کامل همه اسماءالله را در جان خود تحقق بخشیده و دارای اسماءالله است یعنی دارای ولایت است از این رو الهی ترین شخص است👌 و آنکه اسماء و صفات الهی بیشتری را داراست به خلیفة اللهی و هدایت بندگان و رسالت اولی تر است لذا رسالت حضرت ختمی مرتبت مورد تاکید حضرات قرار گرفته تا سبقت ایشان در مقامات و مناصب الهی متد درجلی شود. 🌸 نکته لطیف اینکه؛ حضرت ختمی مرتبت با همه مناصب و مقاماتشان به حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها👈 پناه می آورند زیرا ایشان محور هستند و تکمیل اهل کساء به فاطمه است ؛ «فَلَمَّا اكْتَمَلْنا جَمیعاً ». ادامه دارد...⬅️ التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸پروردگارا اگر تکیه گاهم تو نباشی بسیار زودتر از آنچه که در تصور آید فرو می ریزم. 🌸مهربانا قلبم را آنچنان متغیر کن که دنیا را دمی بی تو نخواهم و بال پروازم ده تا همچون پروانه ها‌ سبکبار باشم و ترجمان عشق تو گردم 🌸پروردگارا حالم را آنچنان کن که با آواز خروس ها تو را زمزمه کنم و در انتهای شب مست باده تو باشم و در اثنای روز برای رضای تو انصاف بورزم و مهربانی کنم و بندگانت را چون نشان خلقت از تو دارند  شایسته اکرام بدانم 🌸آمیــن 👇 ┏━━━━ °•🍂•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍂•°━━━━┛
4_5913647230417373628.mp3
308.6K
💠زیـــارت روز پنـج‌شنبــه 💠به نـام امـام حسـن عـسکری❤️ 👇 ┏━━━━ °•🍂•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍂•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴پنجشنبه است و دلم برای آنهایی 🕯که دیگرندارمشان تنگ است 🕯پنجشنبه است وجای خالی عزیزان 🕯را دوباره احساس می کنیم 🕯پنجشنبه است و بوی حلوایی خیرات 🕯یادآدم های رفته 🕯پنجشنبه است و ثانیه هایم بوی 🕯دلگرفتگی می دهد 🕯چه مهمانان بی دردسری هستند 🕯رفتگان نه به دستی ظرفی را آلوده 🕯میکنند و نه به حرفی دلی را 🕯تنها به فاتحه ای قانعند 🕯شب جمعه است یاد از عزیزان از 🕯دست رفتمان 🕯شادى روح تمام اموات 🕯فاتحه و صلوات هديه 💚الّلهُـمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ و ❤️َآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 💝بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌷الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 🌹الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 🌷مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 🌹إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 🌷اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 🌹صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ 🌷غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 💝بِسْمِ اللهِ الْرَّحْمَنِ الْرَّحِيمِ 🌷قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ 🌹اللَّهُ الصَّمَدُ 🌷لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ 🌹وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفوأ ٱحَدّ. 👇 ┏━━━━ °•🍂•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍂•°━━━━┛
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ عالم بدون عمل به چه ماند؟افشایِ عالمان ناصالح و زبان گشودن به انتقاد از آنان،امری قرآنی است.مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْراهَ_کَمَثَلِ الْحِمارِ یَحْمِلُ أَسْفاراً ⚖ اگر عمل نکردن به تورات،انسان را تا مرز حیوانی همچون الاغ پایین می آورد،عمل نکردن به قرآن که کتاب برتر است،انسان را چگونه می سازد؟کَمَثَلِ الْحِمارِ ⏳ در اختیار داشتن و حملِ کتاب آسمانی مهم نیست،عمل به آن مهم است.لَمْ یَحْمِلُوها_ یَحْمِلُ أَسْفاراً ⚖عمل نکردن به علم و دانش خود،نوعی تکذیب عملی آن است.بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا ⏳عمل نکردن به علم،نوعی ظلم است. الْقَوْمَ الظّالِمِینَ ⚖ با منطق وجدان،شبهات و برداشت های پوچ را پاسخ دهید.إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلّهِ ⏳جلوی بلند پروازی ها و تخیّلات نابه جا را باید گرفت. إِنْ زَعَمْتُمْ_فَتَمَنَّوُا اَلْمَوْتَ ⚖معیار صداقت در ادّعای ایمان،آمادگی برای مرگ است.فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ ⏳ هر دوستی،به ملاقات دوست خود علاقمند است،اگر شما دوست خدا هستید،چرا به ملاقات خداوند علاقمند نیستند؟ إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلّهِ_فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ ⚖آن گونه استدلال کنید که دشمن حرفی برای زدن نداشته باشد. فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ_وَ لا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً ⏳ریشه فرار از مرگ،اعمال خود انسان هاست.وَ لا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً بِما قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ ⚖مجرم باید ابتدا از جرم خود آگاه شود،سپس به کیفر برسد.فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ تلاوت‌تصویری ترجمه گویا تفسیر مختصر سوره جمعه ۵ تا۸