eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
156 دنبال‌کننده
906 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت۳ این جسم و این جسمانیات حجاب راه می‌شود و برای ما جنبه‌ی ظلمت پیدا می‌کند. یکی از وظایف روح اداره کردن این جسم است که همین الان مشغول به آن است. در اصطلاح، باطن ما مدبر ظاهر ماست. ما می‌خوریم، راه می‌رویم و نیاز های خودمان را برطرف می‌کنیم که اینها مطلقا تحت تصرف روح است. اگر این روح نباشد ما هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم. مگر مرده می‌تواند کاری انجام دهد در حالی که روح از او مفارقت  کرده است؟! لذا تدبیر جسم از وظایف روح است اما این یک بعد روح است. روح را از آن حیث که مشغول به جسم و جسمانیت است، نفس گویند. این نفس می‌تواند اماره، لوامه، ملهمه یا مطمئنه باشد. اگر این روح وقت خودش را  مطلقا صرف جسمانیات کند، «اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْض ِ» (توبه/۳۸) در زمین سنگین بشود و در عالم دنیا متوقف بشود؛ نفس اماره می‌شود. لذا ما در مسیر حق متعال حجاب های متعددی داریم. برخی از حجاب های ما ظلمانی است که همین جسم و جسمانیات هستند. برخی دیگر نورانی هستند که این ها خطرناک و رهزن هستند. حجاب های ظلمانی را همه می‌شناسند اما حجاب های نورانی کار را سخت می‌کند. حجاب ظلمانی عبارت است از خواسته های خارج از حد عقل و شرع. بالاخره ما زمانی نیاز داریم که بدنمان را تدبیر بکنیم. بدن نیاز به نظافت، غذا، مسکن، ازدواج و... دارد. این نیازها در حد عقلانیشان مورد قبول هستند. «وَ لٰا تَجْعَل طَبیعَتَك حٰاکِمَة عَلیٰ عَقْلَك». اگر همین نیاز های جسمانی را فراتر از حد عقل و شرع ببری، گرفتار نفس شده‌ای، گرفتار نفس اماره و هواهای نفسانی شده‌ای. بعضی ها ظلمتشان فوق ظلمات است... ظلمت بالای ظلمت. «أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُّجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ سَحَابٌ ۚ ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرَاهَا ۗ وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ» (نور/۴۰) یا مانند تاریکی هایى است که در دریایى ژرف است که موجى آن را مى‌پوشاند. روى آن موجى است بالاى آن ابرى است. تاریکی هایى است که بعضى بر روى بعضى قرار گرفته است. هر گاه دستش را بیرون آورد، به زحمت آن را مى‌بیند، و خدا به هر کس نورى نداده باشد او را هیچ نورى نخواهد بود. این حجاب، حجاب ظلمانی است.  حجاب دیگر، حجاب نورانی است و بالاتر از آن حجاب اسماء و صفات حسنیٰ الهی که برای خواص الهی است. در راه مانده حتی حق ندارد در اسم الله هم متوقف شود، یعنی وقتی اسماء الهی بر او تجلی کرد هم نباید بایستد؛ «القِیدُ کُفْرٌ وَلو بِالله» قید کفر است و لو به اسم الله... انسانی که می خواهد آزادمرد باشد در قید الله هم نباید باشد. یعنی چه؟ یعنی در قید اسماءالله نباشد چون الله اسم جامع است. به خدایی برسد که هیچ قیدی را نمی‌پذیرد. خدا مقید به چیزی است؟ بی قیدترین حقیقت نظام هستی خداست. هیچ قیدی را نمی‌پذیرد، حتی این جمله که خدا بی قید است هم قید خدا نیست. الله غیر از خداست. الله اسم خداست لذا قید است. عارف عاشق، قید را نمی‌خواهد؛ مثل مولایش اباعبدالله الحسین علیه السلام... بزرگ ترین نمایش امام حسین علیه السلام در کربلا مبارزه با قیود بوده است. او که قیود ظلمانی چون یزید و امثالهم در مقابلش داشت و با آنان جنگید، قیدهای نورانی هم داشت که آن قیدها را هم کنار زد. مظاهر اسماء و صفات حسنی الهی را که حضرت عباس علیه السلام و امثالهم بودند هم کنار زد. حضرت عباس علیه السلام و حضرت علی اکبر مظهر اسم الله هستند. ایشان الله نما هستند. آیینه ای هستند که تمام قد خدا را نشان می‌دهند. دیدیم که امام حسین علیه السلام در کربلا از این قیدهایش هم گذشت... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
Azangoo 12.8.3.apk
37.27M
اذانگو، یک تقویم هوشمند با قابلیتهای شخصی سازی بی نظیر هست که با توجه به نظرات بسیاری از کاربران امکانات آن شما را شگفت زده خواهد کرد. ✅ در کنار اذان گو، ابزارهای مختلفی مثل امکان اعلان زمان مانده به اذان توسط گوینده، هشدارهای قبل و بعد از اذان، قرآن صوتی، قبله نما، صلوات شمار، ادعیه جانمازی، استخاره، زیارت آنلاین، تسبیح، مکبر نماز، ذکرگو، زمانگو، تور مجازی، قرار هشت، پرسمان احکام و اعتقادی و ... وجود داره که میتونه همراه هر روز یه بچه مسلمون باشه 🕌 با اذانگو هیچگاه نماز اول وقت را فراموش نکنید 🔔 تقویم هوشمند اذانگو، همراه لحظه های معنوی شما https://eitaa.com/azan_app
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐   آداب مهمانی در سوره ذاریات به آن اشاره می کنیم: 🍍مهمان،محترم است. ضَیْفِ ... اَلْمُکْرَمِینَ 🍇مهمان،وقتی وارد شد،سلام کند. «فَقالُوا سَلاماً» 🍋جواب سلام او لازم است. «قالَ سَلامٌ» 🍉صاحب خانه دور از چشم مهمان به سراغ تهیه غذا برود. «فَراغَ» 🍏غذا را در خانه و به کمک خانواده تهیه کنیم. «إِلی أَهْلِهِ» 🫐پذیرایی سریع باشد. «فَجاءَ» (حرف«فاء»نشانه سرعت و زمانی کوتاه است) 🥝بهترین غذاها فراهم شود. «بِعِجْلٍ سَمِینٍ» 🍓مهمان را نزد سفره نبریم،بلکه سفره را نزد مهمان بیاندازیم. «فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ» 🍒از مهمان نپرسیم که غذا خورده ای یا نه. «فَراغَ إِلی أَهْلِهِ فَجاءَ» (حضرت ابراهیم بدون پرسش به سراغ خانواده و تهیه غذا رفت) 🍊شخصاً از مهمان پذیرایی کنیم. «فَجاءَ» (خود حضرت غذا آورد) 🍐غذا در دسترس مهمان باشد. «فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ» 🍎مهمان غذا را بپذیرد و میل کند،که صاحب خانه دغدغه نداشته باشد. «أَ لا تَأْکُلُونَ» 🍑اول پذیرایی،بعد گفتگو. فَجاءَ بِعِجْلٍ سَمِینٍ ...بعد پرسیدند: «فَما خَطْبُکُمْ أَیُّهَا الْمُرْسَلُونَ» 🍌اگر مهمان خبر تلخ و شیرینی دارد،اول خبر شیرین و سپس تلخ را عنوان کند. بَشَّرُوهُ ... أُرْسِلْنا إِلی قَوْمٍ مُجْرِمِینَ (ابتدا بشارت فرزند سپس نزول عذاب بر مجرمان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اے دیدنت بهانہ‌ترین خواهش دلم فڪرے بڪن براے من و آتش دلم دست ادب بہ سینہ‌ے بی تاب می‌زنم صبحت بخیر حضرت آرامش دلم السلام علیڪ یا بقیت اللہ❤️
14.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ اینجوری وجود خدارا به کودکت آموزش بده❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت ۴ عده‌ای هستند که وارد ظلمات می‌شوند. ظلمات فوق ظلمات، ظلمت بالای ظلمت. در ماده و تاریکی های عالم ماده گرفتار می‌شوند. دیگر از این ماده جداشدنی نیستند و کارشان خیلی سخت است. به زبان نمی‌آید که موت اینان چگونه است. اینان اصلا موت به معنای واقعی آن ندارند، به ظاهر جسمشان را ترک می‌کنند ولی هرگز نمی‌میرند؛ باید مدتی بسیار طولانی در عذاب باشند تا خدا آرام آرام قیودشان را کنار بزند... «إِذٰا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرٰاهٰا» (نور/۴۰) ببینید این ها چقدر در قید هستند که به تعبیر قرآن اگر دستشان را در این ظلمت دراز کنند، آن را نمی‌بینند. دست یعنی چه؟ دست مظهر یدالله است. «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ اَلْوَرِيدِ» (ق/۱۶)  اینها خدایی را که از رگ گردن به آنها نزدیک تر است نمی‌توانند ببینند. خدا نزدیک ترین حقیقت به انسان است... البته این نزدیک ترین تعبیر صحیحی نیست زیرا وقتی از نزدیک تر حرف می‌زنیم باید دو چیز را متصور شویم و یکی را به دیگری نزدیک بدانیم. خدا فراتر از نزدیک ترین است. «وَ فِي أَنْفُسِكُمْ أَفَلاٰ تُبْصِرُونَ» (الذاریات/۲۱) حق متعال در خود شماست! شخص آن قدر در ظلمت گرفتار است و دچار جهل مرکب شده که این خدایی را که از همه به او نزدیک تر است نمی‌بیند. باید توجه داشته باشید که بعضی از کفار خدا را می‌دیدند. از آنها می‌پرسیدند این آسمان را چه کسی خلق کرده؟ «فَسَيَقُولُونَ اَللّٰه» (یونس/۳۱) خدا را می‌دیدند. حالا ما چه کنیم از این جهل و ظلمات خارج شویم؟ کار خیلی سختی است اما با اهل‌بیت علیهم السلام آسان می‌شود. اباعبدالله الحسین علیه السلام روزی که وارد کربلا شد فرمود: «اللّهُمَّ إنّي أعُوذُ بِكَ مِن الکَرْبِ وَ البَلاءِ». آیه قرآن می‌فرماید: «قُلْ مَنْ يُنَجِّيكُمْ مِنْ ظُلُمٰاتِ اَلْبَرِّ وَ اَلْبَحْرِ» (انعام/۶۳) بگو: چه کسى شما را از تاریکیهاى خشکى و دریا مى‌رهاند؟ ظلمات خشکی حجاب های ظلمانی یعنی جسم و جسمانیات است. ظلمات دریایی نیز حجاب های روحانی است. به عنوان مثال، کسی که علم آموخته است، همین علم و درسش حجاب او می‌شود، کسی که اهل کمک کردن به مردم و دستگیری است دچار عُجب می‌شود؛ همه‌ی این کمک کردن ها را به خود نسبت می‌دهد و همین نابودش می‌کند. حال ما چه کنیم؟ «قُلِ اَللّٰهُ يُنَجِّيكُمْ مِنْهٰا وَ مِنْ كُلِّ كَرْبٍ ثُمَّ أَنْتُمْ تُشْرِكُونَ» (انعام/۶۴) بگو: خداست که شما را از آن و از هر اندوهى مى‌رهاند، باز شما شرک مى‌ورزید. اگر به در خانه‌ی امیرالمؤمنین علیه السلام بروید خدا شما را نه تنها از ظلمات برّ و بحر بلکه از کل کرب نجات می‌دهد... ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت ۵ اباعبدالله علیه السلام در کربلا می‌فرمایند: «اللّهُمَّ إنّي أعُوذُ بِكَ مَن الکَربِ وَ البَلٰاءِ» کرب به معنی سختی است و سختی و ظلمت جایی است که قید آن جا باشد. هرجا که قید نباشد آن جا کربی وجود ندارد. امام حسین علیه السلام در کربلا می‌خواهد با همه‌ی قیود مبارزه کند. همه‌ی قید ها و حجاب ها را کنار زدن کار بسیار دشواری است لذا می‌فرماید: «اللّهُمَّ إنّي أعُوذُ بِكَ مَن الکَربِ وَ البَلٰاءِ». ما باید چه کار کنیم که از ظلمات نفس رها شویم؟ «إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي» (یوسف/۵۳). تا لحظه‌ای که بمیریم نفس امّاره ما را رها نمی‌کند. لذا می‌فرماید خدایا من به تو پناه می‌برم. کجا؟ در روضه‌ی امام حسین علیه السلام معارف حقه‌ی اهل‌بیت علیهم السلام را می‌آموزم. دیگران چشم، گوش و سینه‌ی خود را با چیزهای دیگر پر می‌کنند اما خرقه‌ی من می‌شود پیراهن امام حسین علیه السلام تا از ظلمات رها بشوم. این پیراهن مشکی خرقه‌ی عشاق است. خرقه از قدیم الایام بوده، بعضی ها آن را به حضرت آدم، پیامبران و یا امیرالمؤمنین علیه السلام بر می‌گردانند. خرقه یک نشان ظاهری بوده که ایشان می‌پوشیدند که دلالت می کرد بر این که اینها در مسیر ولایت اهل‌بیت علیهم السلام هستند یا تسلیم یک ولی خدا هستند منتها یک نماد ظاهری بیش نبود لذا خرقه‌ی سالوس داریم. حافظ این خرقه بینداز مگر جان ببری کآتش از خرقه سالوس و کرامت برخاست برخی در باطن هیچ ولایت، سر، تسلیم، زهد و فقری نداشتند اما خرقه می‌پوشیدند لذا در اشعار حافظ خرقه‌ی ریایی، خرقه‌ی سالوس و خرقه‌ی نفاق دیده می‌شود. نقد صوفی نه همه صافی بی غش باشد ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد اما خرقه حسینی مستوجب آتش نیست بلکه مستوحب خموشی آتش است. این خرقه که شما می‌پوشید، هم ظاهر است و هم باطن، هم نشان است و هم ضمان. همین پیراهن ظاهری امام حسین علیه‌السلام شما را از انحراف ضمانت می‌کند. لذا می‌گوید وارد مجلس امام حسین شوید. اهل‌بیت علیهم السلام دوست دارند من و شما نایستیم و رشد کنیم. پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: «تَنَاكَحُوا تَنَاسَلُوا تَكْثُرُوا فَإِنِّي أُبَاهِي بِكُمُ الْأُمَمَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ لَوْ بِالسِّقْط». مردان و زنان با همدیگر ازدواج كنید و دارای نسل گردید و زیاد شوید، به راستی كه من مباهات می‌كنم به واسطه‌ی شما در مقابل امت‌های دیگر در روز قیامت، ولو با بچه سقط شده! این حدیث خیلی لطیف است. یک ظاهری دارد و یک باطنی. تأویل باطنی آن مطرح می‌شود. ما یک نکاح ظاهری داریم و باید نسل شیعه زیاد بشود. این ظاهر قضیه است اما یک نکاح باطنی هم وجود دارد دیگر. بشریت جنبه‌ی ظاهری ماست و انسانیت جنبه‌ی باطنی ما. اصالت ما با انسانیت است. ما اصالتا انسانیم. جسم ما ازدواج بکند اما روحمان ازدواج نکند؟ لذا روح هم باید ازدواج بکند. روح با حقایق، معقولات، تفکر و تأمل در نظام هستی ازدواج می‌کند. هر چه شما بیشتر فکر کنید و بفهمید، به اندازه‌ی فهمتان انسان هستید. پیغمبر می‌فرمایند من به این مباهات می‌کنم. من مباهات می کنم به این که «عُلَمٰاء أُمَّتي أفْضَلُ مِنْ أَنْبیٰاء بَني إسرٰائیل» من مباهات می‌کنم وقتی در قیامت می‌بینم که خیلی از انبیاء به دنبال یک شیعه‌ی امیرالمؤمنین در قرن ۱۴ باید باشند. فهمی که این شیعه دارد فراتر از خیلی از انبیاء گذشته است. راه نبوت تشریعی بسته است، راه نبوت انبائی که بسته نیست. نبوت انبائی آن است که عقل شما چنان رشد کند که بتوانید در نظام هستی سیر کنید. لذا پیغمبر به ما مباهات می‌کند وَ لَوْ بِالسِّقْط. بچه ای که سقط می‌شود، بچه‌ای است که به تکامل نرسیده است. بچه‌ای که هنوز جا دارد برای کامل شدن اما کامل نشده است، یعنی برزخ. بچه‌ی ۶ ماهه‌ای که سقط می‌شود، شکل انسان را دارد دیگر. پیغمبر می‌فرماید خودتان را به شکل انسان به برزخ برسانید باقی با ما. دست و پا و سر و گوشی در بیاورید مابقی با ما. اگر حتی به برزخ سقط بشوید ما به آن هم مباهات می‌کنیم... ادامه دارد...⏪ التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیا که آمدنت مرهمیست برزخمی که سال ها غم دنیا برآن نمک زده پاشید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🌼✨ماه برکت ز ِآسمان ⚪️✨می آید 🌼✨صوت خوش قرآن و اذان ⚪️✨می آید 🌼✨تبریک به مؤمنینِ عاشق پیشه ⚪️✨تبریک، بهـار رمضان 🌼✨می آید 🌼✨پیشاپیش حلول ماه پُر برکت ⚪️✨رمضان مبارکــــــــَ 🌼 🌙 🌼 ‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🍃گندم هاي🌾 🌾هفت سين 🍃به گندمهاي🌾 🌾آسياب گفتند 🍃قصه ی ما🌾 🌾گر چه نان نداشت 🍃اما پاياني🌾 🌾سبز داشت پايان امسالتون سبز 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 👨‍👩‍👧‍👧توجه به خانواده سالم 🌸اگر در منطقه ای فقط یک خانواده مسلمان باشد، باید به آنان توجّه شود«غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» 🍃گرچه جامعه فاسد، بستر فساد را فراهم می کند، امّا انسان را مجبور به فساد نمی کند ومی توان در منطقه فاسد،خانواده سالم داشت «غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» 🌸گاهی فساد به قدری فراگیر می شود که پیامبر عزیزی مثل حضرت لوط،تنها یک خانواده طرفدار دارد«غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» 🍃کسانی از حوادث تلخ عبرت می گیرند،که از عذاب قیامت،خوف داشته باشند«آیَهً لِلَّذِینَ یَخافُونَ الْعَذابَ» 🌸برای اصلاح جامعه،باید به سراغ سرچشمه ها رفت.«أَرْسَلْناهُ إِلی فِرْعَوْنَ» 🍃منحرفان سعی می کنند با قدرت حق طلبان را ساکت کرده و آنان را منحرف،ساحر یا مجنون معرّفی کنند.«ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ» 🌸ارتش نباید چشم بسته مطیع هرکسی باشد.قهر الهی لشگریان فرعون را نیز فراگرفت «فَأَخَذْناهُ وَ جُنُودَهُ» 🍃منحرفان،هم گرفتار هلاکت ظاهری می شوند و هم ملامت درونی. فَأَخَذْناهُ وَ هُوَ مُلِیمٌ 🌸دیدن نزول عذاب و توان فرار نداشتن،بیانگر اوج ذلّت مجرمان است.یَنْظُرُونَ. فَمَا اسْتَطاعُوا 🍃کسانی که از گذشتگان عبرت نگیرند،خود مایه عبرت دیگران می شوند وَ قَوْمَ نُوحٍ مِنْ قَبْلُ 🌸گاهی گناه،فراگیر و عمومی می شود و زمینه نزول عذاب را فراهم می سازد«قَوْماً فاسِقِینَ» 🍃مطالعه در هستی باید سبب توجّه انسان به خداوند و بندگی او گردد. «فَفِرُّوا إِلَی اللّهِ» 🌸پناهندگی به بیگانگان و غیر خداوند،اثری ندارد. ⬅️تلاوت تصویری سوره ذاریات آیات۳۵ تا ۵۱
بسمه تعالی شانه اداب مهمانی قسمت اول میهمانى اقتضائاتى دارد و حضور در میهمانى مستلزم مراعات آدابى است که میهمان ضیافت الله نیز باید به آنها توجّه داشته باشد و آنها را مراعات کند. اکنون به برخى از ادب‌هایى که مراعات آن بر میهمان لازم است اشاره مى‌کنیم. ۱_ ادب اقتضا مى‌کند که شخص با پیکر و جامه‌ى تمیز، آراسته و معطّر در میهمانى حاضر شود؛ لذا کسى که قصد رفتن به میهمانى دارد، پیش از عزیمت، در حمّام خود را شستشو مى‌کند، جامه‌ى تمیز و زیبایى بر تن مى‌کند، ظاهرش را مى‌آراید و خود را با عطر خوش‌بو مى‌سازد. شخصى هم که مى‌خواهد در ضیافت الله حضور یابد، جا دارد با آب توبه روح و جان خود را از آلایش گناه و بدى پاک کند و با ورع و تقوا از آلوده شدن به زشتى‌ها، پلیدى‌ها و گناهان، وجود خویش را محفوظ دارد و جامه‌ى اعمال صالح و خُلق حسن بپوشد و با عطر معنویّت و عرفان، روح و جان خویش را معطّر سازد. ۲_ ادب ایجاب مى‌کند که مهمان در بدو ورود، ابتدا با صاحب‌خانه دیدار و سلام و علیکى داشته باشد، سپس به استفاده از آنچه براى پذیرایى آماده است، مشغول شود. بى‌اعتنا به صاحب‌خانه بر سر سفره نشستن و به خوردن و نوشیدن پرداختن، خلاف ادب است. شخصى هم که در ضیافت الهى حضور مى‌یابد مى‌بایست ابتدا به صاحب‌خانه‌ى عالَم، که این میهمانى را بر پا کرده و این خوان ارزاق معنوى و مادّى را گسترده است توجّه و از او یاد کند و به یاد آورد که میهمانِ اوست و با یاد و نام او به بهره‌مندى از آنچه براى او تدارک دیده شده و مقدّر گردیده است، بپردازد. ۳_ ادب اقتضا مى‌کند که مهمان هرجا صاحب‌خانه او را راهنمایى کرد، بنشیند و هرچه براى او تدارک دیده و به او تعارف کرد، پذیرا باشد. خلاف ادب است در حالى که میزبان از او مى‌خواهد در اتاق یا محلّ خاصّى بنشیند، او اصرار کند که من مایلم در جاى دیگر بنشینم و یا در حالى که صاحب‌خانه براى او خوراکى یا نوشیدنى خاصّى را تدارک دیده و به او تعارف مى‌کند، او بگوید من به این خوراکى یا نوشیدنى میل ندارم، فلان خوراکى یا نوشیدنى دیگر را برایم بیاورید. شخصى هم که در ضیافت الله حضور یافته است، به اقتضاى ادب، باید همان موقعیّت و جایگاه و شرایطى را که خداوند براى او مقدّر ساخته است پذیرا بوده و به رزق خداداد و عطاى پروردگار قانع باشد و بسنده کند. قناعت مایه‌ى راحتى زندگى است و با قناعت، زندگى بسیار آسان است. خداوند روزى هرکس را به حدّ کفاف او مقدّر کرده است و به او مى‌رساند. قناعت به کفاف، هم زندگى را راحت مى‌کند و هم براى پرداختن به آخرت، فرصت و فراغت و توانى باقى مى‌گذارد. در حالى که زیاده‌خواهى، تنوّع‌طلبى، تجمّل‌پرستى و تشریفات‌گرایى، زندگى را تلخ و دشوار مى‌کند و سبب مى‌شود شخص تا آخرین رمق خود و تمام فرصت عمر خویش را در پى ثروت دنیا بدود و زمانى براى راحت و تفریح، فرصتى براى پرداختن به خانواده، فراغتى براى تفکّر و رشد آگاهى و وقتى براى عبادت و تعالى معنوى برایش باقى نماند. همان‌گونه که زیاده‌طلبى سبب اخراج حضرت آدم از بهشت شد، حرص و زیاده‌طلبى، همه‌ى انسان‌ها را از بهشت آسایش و کمال بیرون مى‌برد. امیرالمؤمنین علیه السلام مى‌فرمایند: اَلمُستَریحُ مِنَ النّاسِ القانِعُ: در بین مردم، تنها شخص قانع در راحت زندگى مى‌کند. همچنین مى‌فرمایند: اَطیَبُ العَیشِ القِناعَةَ: پاک‌ترین و نیکوترین زندگى قناعت است. هر قدر ثروت و امکانات دنیوى به دست آید، نمى‌تواند اشتهاى سیرى‌ناپذیر و بى‌نهایت طلب روح را سیر کند. روح بى‌نهایت طلب انسان تنها با رسیدن به خدا سیر مى‌شود و بس. امیرالمؤمنین علیه السلام مى‌فرمایند: اِبنَ آدَمَ اِن کُنتَ تُریدُ مِنَ الدّنیا ما یَکفیکَ فَاِنَّ اَیسَرَ ما فیها یَکفیکَ وَ اِن کُنتَ اِنَّما تُریدُ ما لا یَکفیکَ فَاِنَّ کُلَّ ما فیها لا یَکفیکَ: اى فرزند آدم! اگر از دنیا به قدر کفایتت خواهى، کمترین و سهل‌ترین چیز دنیا کفایتت مى‌کند و اگر به قدر کفایتت نخواهى، هرچه در دنیاست تو را کافى نخواهد بود. زیاده‌طلبى و عدم قناعت، آرزوهاى دور و دراز دنیوى را در پى مى‌آورد و آرزوهاى مزبور جایى براى یاد و توجّه به آخرت و معنویّت باقى نمى‌گذارد. چنانکه امیرالمؤمنین علیه السلام مى‌فرمایند: طولُ الاَمَلِ یُنسِى الآخِرَةَ: آرزوهاى دور و دراز دنیوى آخرت را به فراموشى مى‌سپارد. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 👨‍👩‍👧‍👧توجه به خانواده سالم 🌸اگر در منطقه ای فقط یک خانواده مسلمان باشد، باید به آنان توجّه شود«غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» 🍃گرچه جامعه فاسد، بستر فساد را فراهم می کند، امّا انسان را مجبور به فساد نمی کند ومی توان در منطقه فاسد،خانواده سالم داشت «غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» 🌸گاهی فساد به قدری فراگیر می شود که پیامبر عزیزی مثل حضرت لوط،تنها یک خانواده طرفدار دارد«غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» 🍃کسانی از حوادث تلخ عبرت می گیرند،که از عذاب قیامت،خوف داشته باشند«آیَهً لِلَّذِینَ یَخافُونَ الْعَذابَ» 🌸برای اصلاح جامعه،باید به سراغ سرچشمه ها رفت.«أَرْسَلْناهُ إِلی فِرْعَوْنَ» 🍃منحرفان سعی می کنند با قدرت حق طلبان را ساکت کرده و آنان را منحرف،ساحر یا مجنون معرّفی کنند.«ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ» 🌸ارتش نباید چشم بسته مطیع هرکسی باشد.قهر الهی لشگریان فرعون را نیز فراگرفت «فَأَخَذْناهُ وَ جُنُودَهُ» 🍃منحرفان،هم گرفتار هلاکت ظاهری می شوند و هم ملامت درونی. فَأَخَذْناهُ وَ هُوَ مُلِیمٌ 🌸دیدن نزول عذاب و توان فرار نداشتن،بیانگر اوج ذلّت مجرمان است.یَنْظُرُونَ. فَمَا اسْتَطاعُوا 🍃کسانی که از گذشتگان عبرت نگیرند،خود مایه عبرت دیگران می شوند وَ قَوْمَ نُوحٍ مِنْ قَبْلُ 🌸گاهی گناه،فراگیر و عمومی می شود و زمینه نزول عذاب را فراهم می سازد«قَوْماً فاسِقِینَ» 🍃مطالعه در هستی باید سبب توجّه انسان به خداوند و بندگی او گردد. «فَفِرُّوا إِلَی اللّهِ» 🌸پناهندگی به بیگانگان و غیر خداوند،اثری ندارد. ⬅️تلاوت تصویری سوره ذاریات آیات۳۵ تا ۵۱
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ✨ تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم ✨ 🔸 با حجم کم🔸 دانلود جزء اول ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3 دانلود جزء دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3 دانلود جزء سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3 دانلود جزء چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3 دانلود جزء پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3 دانلود جزء ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3 دانلود جزء هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3 دانلود جزء هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3 دانلود جزء نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3 دانلود جزء دهم ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3 دانلود جزء یازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3 دانلود جزء دوازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3 دانلود جزء سیزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3 دانلود جزء چهاردهم ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3 دانلود جزء پانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3 دانلود جزء شانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3 دانلود جزء هفدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3 دانلود جزء هجدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3 دانلود جزء نوزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3 دانلود جزء بیستم ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3 دانلود جزء بیست و یکم ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3 دانلود جزء بیست و دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3 دانلود جزء بیست و سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3 دانلود جزء بیست و چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3 دانلود جزء بیست و پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3 دانلود جزء بیست و ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3 دانلود جزء بیست و هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3 دانلود جزء بیست و هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3 دانلود جزء بیست و نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3 دانلود جزء سی ام ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3 🔆 تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود. 🔆 حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه 🍃🍃🍃🍃🍃🍃
25.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ چه کسانی پند پذیرند؟ علت آفرینش انسان و جن 🌺انسان در برابر افراد لجوج مسئولیّتی ندارد. «فَتَوَلَّ» ☘ پس ازاتمام حجّت،اعراض از حق ستیزان جایز است. «فَتَوَلَّ عَنْهُمْ فَما أَنْتَ بِمَلُومٍ» 🌺 همه جا،رها کردن دیگران کار بدی نیست. «فَتَوَلَّ عَنْهُمْ فَما أَنْتَ بِمَلُومٍ» ☘مبلّغ،باید روحیه مخاطبان را بشناسد،نسبت به گروهی اعراض نماید، «فَتَوَلَّ» و نسبت به گروهی تذکّر دهنده باشد. «وَ ذَکِّرْ» 🌺 اگر روحیه پندپذیری نداریم،در ایمان خود شک کنیم،زیرا مؤمن پندپذیر است. «فَإِنَّ الذِّکْری تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» ☘مبلّغان دینی خسته نشوند که کارشان مفید است. فَإِنَّ الذِّکْری تَنْفَعُ 🌺تعالیم ادیان آسمانی،در فطرت انسان ها ریشه دارد.وظیفه انبیا،بیدار کردن و یادآوری امور فطری بشر است. «ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْری تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» ☘ لازمه ی عبادت،معرفت معبود است،پس آفرینش جن و انس برای شناخت حقّ و حرکت در راه خداوند است. «لِیَعْبُدُونِ» 🌺خداوند بی نیاز است و عبادتی که از جن و انس می خواهد،به خاطر احتیاج او نیست بلکه به خاطر رشد آنهاست.و ما أُرِیدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ ☘کسی که خدا را عبادت نکند و خود را در مسیر هدفی که برای آن آفریده شده قرار ندهد، ظالم،بلکه کافر است. إِلاّ لِیَعْبُدُونِ ... لِلَّذِینَ ظَلَمُوا ... کَفَرُوا 🌺کارهای مشابه،کیفرهای مشابه دارد. «مِثْلَ ذَنُوبِ أَصْحابِهِمْ» ☘آینده نگری،انسان را از کفر و ظلم بازمی دارد. «فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ یَوْمِهِمُ الَّذِی یُوعَدُونَ» 🔛تلاوت تصویری سوره ذاریات آیات ۵۲ تا آخر
سلام و عرض ادب خدمت عزیزان همراه به توفیق الهی تلاوت جزء ۳۰، ۲۹، ۲۸، ۲۷ و سوره های مبارکه یس، نور، لقمان... با تفسیر مختصر به پایان رسید. ان شاءالله توفیق باشه هر روز تلاوت قرآن داریم. در پناه قرآن محفوظ باشید🤲
13.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نه توصیه عالی از مرحوم آیت الله کشمیری رحمت الله علیه درباره روزه داری در ماه مبارک رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا