8163141647.mp3
13.2M
╭═••⊰💠﷽💠⊱••═╮
@Quran124
╰═••⊰💠⊱○⊰💠⊱••═╯
🌺 شیرینی🔄 "اصل بقا و حیات روح"
📣 [جلسه بیست وپنجم ] (استاد امینی خواه)
🔊 (باز نشر) #آن_سوی_مرگ
◀️ موضوع : ادامه داستان آقای دکتر و توضیح بهشت برزخی
۱_دو نوع بهشت داریم
۲_ اختیار ورود و خروج در بهشت برزخی
۳_ قوانین متفاوت بهشت برزخی
۴_ توصیف دکتر از بهشت برزخی
۵_ محدودیت های برزخ از جنس صورت است
۶_برزخ همه کمالات عالم ماده را دارد
۷_تعریف انسان توسط فلاسفه غربی
۸_توضیح مختصر تعریف منطق از انسان
۹_ انسان خودش نوع خودش را تعیین میکند
۱۰_ در عالم بالا خوبی ها و بدی ها درنهایت کمال
۱۱_وجود لذت های مادی منهای نواقص در برزخ
۱۲_اصالت وجود و اصالت ماهیت
۱۳_اصل با وجود، ماهیت در ذهن
۱۴_اسماءالله، صورت های روی زمین
۱۵_واجب نور، واجب نار
۱۶_ درست و غلط وحدت وجود
۱۷_همه چیز جلوه ای از خدا
۱۸_ کمال از خدا و نقص از موجودات است
۱۹_حق یعنی واقعیت، باطل یعنی توهم
۲۰_ قدرت مطلق فقط خداست
۲۱_تفکرات داعش وار در مورد به بهشت
۲۲_تفسیری از آیه عند ملیک مقتدر
۲۳_دیدار بهشتیان مختلف با امام حسین(ع)
۲۳_مقصود خداوند از آوردن انسان به دنیا
۲۴_ ادامه توصیف دکتر از بهشت
۲۵_تمام اجزای خانه های بهشتی از نور است
۲۶_ در جهنم نور خدا جلوه نمیکند
۲۷_هرچه کیفیت عمل بیشتر،نور برزخی بیشتر
⏰ زمان۳۱:۳۳
══✨✧🌸✧✨══
تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
------------------------------------
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎵#اهنگ باغ آیینه
🎙با صدای علی فانی
#میلاد اسوه ی مناجات و زینت عبادت کنندگان مبارک❤️
#موسیقی_سالم👇
┏━━ °•🍃•°━━┓
@moosighi_salem
┗━━ °•🍃•°━━┛
عشق و عرفان
(قسمت شصت و پنجم)
راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
عامل یازدهم :محاسبه
ادامه...
سالک برای اینکه از مرتبه حیوانیت به مرتبه انسانیت صعود کند ، میبایست از اخلاق حیوانی خویش را پاک کند و به اخلاق رحمانی متصف گردد. در بین مردمان اجتماع میبینیم که اکثری به رذائل اخلاقی چون کبر و حسد و بخل و تکبر و حرص و طمع و ... گرفتارند اما تک تک افرادی اند که از این اوصاف بالکل بری شده اند و به نورانیت حقیقی نائل آمدند.
چرا اکثری ما از کوچک و بزرگ ، درگیراین اخلاقیات حیوانی هستیم ؟ چون انسان از ابتدای تولد حیوان بالفعل است و باید با سیر و سلوک ، خویش را از حیوانیت خارج نموده و به مقام شامخ انسانیت نائل گردد.
اری ، حیوان در بند خور و خواب و خشم و شغب است، و چه بسیار انسانهایی که گرفتار حیوانیت مانده اند و بیخبر از جهان آدمیت میباشد. در مقابل این افراد ،دسته دیگری هستند که نامشان آدم است.
در واقع حیوان کسی است که گرفتار اخلاقیات حیوانی است و انسان کسی است که میتواند و میخواهد خویش از از حیوانیت خلاص کند ، ولی ادم کسی است که متصف به اوصاف الله و متخلق به اخلاق الله و معلم به تعلیم ، علم ادم الاسماء کلها است.
برای رسیدن به این مقصد عالی که ادمیت باشد ، اولین قدم این است که انسان بتواند اخلاق ذمیمه را از خویش تخلیه کرده و اخلاق حسنه را درجان خویش وارد کند ، برای وصول به این هدف ، مداومت بر سه اصل سلوکی مشارطه و مراقبه و محاسبه، بسیار مهم و شاید واجب ، میباشد.
این سه مبحث را از قلم عارف کبیر امام خمینی ره پی می گیریم :
" فصل در مشارطه و مراقبه و محاسبه است :"و از امورى كه لازم است از براى مجاهد، مشارطه و مراقبه و محاسبه است . مشارطه آن اسـت كـه در اول روز مثلا با خود شرط كند كه امروز برخلاف فرموده خداوند تبارك و تعالى رفتار نكند. و اين مطلب را تصميم بگيرد. و معلوم است يك روز خلاف نكردن امرى اسـت خـيـلى سـهـل ، انسان مى تواند به آسانى از عهده برآيد. تو عازم شو و شرط كن و تـجـربـه نـمـا بـبـيـن چقدر سهل است . ممكن است شيطان و جنود آن ملعون بر تو اين امر را بزرگ نمايش دهند، ولى اين از تلبيسات آن ملعون است ، او را از روى واقع و قلب لعن كن ، و اوهام باطله را از قلب بيرون كن ، و يك روز تجربه كن ، آن وقت تصديق خواهى كرد.
و پـس از ايـن مـشارطه ، بايد وارد مراقبه شوى . و آن چنان است كه در تمام مدت شـرط. مـتـوجـه عـمـل بـه آن بـاشـى ، و خـود را مـلزم بـدانـى بـه عمل كردن به آن ، و اگر خداى نخواسته در دلت افتاد كه امرى را مرتكب شوى كه خلاف فـرمـوده خـداسـت ، بدان كه اين از شيطان و جنود اوست كه مى خواهند تو را از شرطى كه كـردى بـاز دارنـد. بـه آنـهـا لعـنـت كـن و از شـر آنـهـا بـه خـداونـد پـنـاه بـبـر، و آن خيال باطل را از دل بيرون نما، و به شيطان بگو كه من يك امروز با خود شرط كردم كه خـلاف فرمان خداوند تعالى نكنم ، ولى نعمت من سالهاى دراز است به من نعمت داده ، صحت و سـلامـت و امنيت مرحمت فرموده و مرحمتهايى كرده كه اگر تا ابد خدمت او كنم از عهده يكى از آنها برنمى آيم سزاوار نيست يك شرط جزئى را وفا نكنم . اميد است انشاءالله شيطان طرد شود و منصرف گردد و جنود رحمان غالب آيد. و اين مراقبه با هيچ يك از كارهاى تو، از قبيل كسب و سفر و تحصيل و غيرها، منافات ندارد.
و بـه هـمـيـن حال باشى تا شب كه موقع محاسبه است . و آن عبارت است از اينكه حـساب نفس را بكشى در اين شرطى كه با خداى خود كردى كه آيا به جا آورد، و با ولى نـعـمـت خـود در ايـن معامله جزئى خيانت نكردى ؟ اگر درست وفا كردى ، شكر خدا كن در اين توفيق و بدان كه يك قدم پيش رفتى و مورد نظر الهى شدى ، و خداوند انشاءالله تو را راهـنـمايى مى كند در پيشرفت امور دنيا و آخرت ، و كار فردا آسانتر خواهد شد. چندى به اين عمل مواظبت كن ، اميد است ملكه گردد از براى تو به طورى كه از براى تو كار خيلى سـهـل و آسـان شـود، بلكه آن وقت لذت مى برى از اطاعت فرمان خدا و از ترك معاصى در هـمـين عالم ، با اينكه اينجا عالم جزا نيست لذت مى برد و جزاى الهى اثر مى كند و تو را ملتذ مى نمايد.
و بدان كه خداى تبارك و تعالى تكليف شاق بر تو نكرده و چيزى كه از عهده تو خارج اسـت و در خـور طـاقت تو نيست بر تو تحميل نفرموده ،
لكن شيطان و لشكر او كار را بر تـو مـشـكل جلوه مى دهند. و اگر خداى نخواسته در وقت محاسبه ديدى سستى و فتورى شده در شـرطـى كـه كـردى ، از خـداى تعالى معذرت بخواه و بنا بگذار كه فردا مردانه به عمل شرط قيام كنى . و به اين حال باشى تا خداى تعالى ابواب توفيق و سعادت را بر روى تو باز كند و تو را به صراط مستقيم انسانیت برساند."
امام خمینی ره
ادامه دارد...
کتاب چهل حدیث
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
8163141658.mp3
11.01M
╭═••⊰💠﷽💠⊱••═╮
@Quran124
╰═••⊰💠⊱○⊰💠⊱••═╯
🌺 شیرینی🔄 "اصل بقا و حیات روح"
📣 [جلسه بیست و ششم] (استاد امینی خواه)
🔊 (باز نشر) #آن_سوی_مرگ
◀️ موضوع:داستان مادر آقای دکتر ونور مومنین
۱_نکاتی پیرامون ورود به ماه رمضان
۲_نور مومنین در قیامت
۳_منافقین ملتمس نور
۴_نزول و صعود نور
۵_ بازتاب نور، برزخ نورانی
۶_نار، نوری که بازتاب داده نشده.
۷_رمضان عید اولیاء و موجب بدبختی اشقیاء
۸_روزه، برطرف کننده موانع نور و رحمت
۹_مظهر اسم غفور باش
۱۰_ جبران کننده حق الناس
۱۱_رمضان یعنی چه؟
۱۲_ نزول قرآن بر قلب امام و تقدیر خلائق
۱۳_ لعنت پیامبر بر کسی که در رمضان پاک نشد.
۱۴_ تجلی حقایق بر دل صاف در ماه رمضان
۱۵_ درجات نورانیت اوقات نماز
۱۶_ چگونگی شکلگیری شاکله
۱۷_ رمضان، ماه فیض
۱۸_ زیارت، قرآن، نماز و قبرستان محل عنایات خاص خدا
۱۹_ راه رسیدن به تجرد، انس با قبرستان
۲۰_ در بهشت خسته نمیشویم؟
۲۱_ کیفیت صورت عمل با اراده خود
⏰ زمان:٢۶:٣١
══✨✧🌸✧✨══
تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
---------------------------------------منبع
کانال امینی خواه
4_6035274485127450256.mp3
6.33M
🌸✧🌸﷽🌸✧🌸
مولودی خوانی مناسبتی اعیاد شعبانیه
🎤استاد سلیم موذن زاده
⊰❀🌸❀⊱
@atrgolenarges313
⊰❀🌸❀⊱
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
⤵️#تفسیر مختصر سوره یس آیات ۷۱ تا آخر
🍃 انسان می تواند برای شناخت قدرت خدا،از توجّه به موجوداتی که در دسترس اوست کمک بگیرد. أَ وَ لَمْ یَرَوْا ...
🍂 در تولید گیاهان و میوه ها،انسان نقشی داشت، «لِیَأْکُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ وَ ما عَمِلَتْهُ أَیْدِیهِمْ» ولی در آفرینش چهارپایان انسان نقشی ندارد. «عَمِلَتْ أَیْدِینا أَنْعاماً»
🍃 آفرینش خداوند ابتکاری است نه تقلیدی. «عَمِلَتْ أَیْدِینا»
🍂از خورشید و گیاه و دریا غیر انسان نیز بهره مند می شود ولی از چهارپایان تنها انسان استفاده می کند. خَلَقْنا لَهُمْ ... فَهُمْ لَها مالِکُونَ
🍃 از نشانه های لطف خداوند همین بس که انسان در پیدایش حیوانات نقشی ندارد، ولی به راحتی مالک آنها می شود. أَیْدِینا ... فَهُمْ لَها مالِکُونَ
🍂 اصل مالکیّت، مورد قبول اسلام است. «فَهُمْ لَها مالِکُونَ»
🍃 اگر گاو و گوسفند وحشی بودند، دنیای لبنیات با همه ی منافعی که دارد به روی انسان بسته می شد. ذَلَّلْناها لَهُمْ ... وَ مِنْها یَأْکُلُونَ
اگر همه ی حیوانات وحشی بودند، بسیاری از سفرها انجام نمی گرفت.«ذَلَّلْناها لَهُمْ فَمِنْها رَکُوبُهُمْ»
🍂 هم زمین رام و ذلول است،و «الْأَرْضَ ذَلُولاً» [و هم حیوانات، «ذَلَّلْناها» امّا انسان که به هر دو محتاج است،طاغی است. «إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغی»
🍃 هر چیزی برای هدفی آفریده شده است. «فَمِنْها رَکُوبُهُمْ وَ مِنْها یَأْکُلُونَ»
🍂خام خواری مورد مدح اسلام نیست و در مورد مصرف گوشت سفارش شده است. «وَ مِنْها یَأْکُلُونَ»
🍃 شیر،نعمت ویژه ای است که باید برای آن شکر کرد.(با این که شیر جزو منافع حیوانات است،ولی نام آن به خصوص برده شده «مَشارِبُ» تا نشانه ویژگی آن باشد. «وَ لَهُمْ فِیها مَنافِعُ وَ مَشارِبُ»
🍂 شکر باید بر اساس فهم و معرفت باشد. أَ وَ لَمْ یَرَوْا ... أَ فَلا یَشْکُرُونَ
🍃 شرک و بت پرستی، کفران نعمت های الهی است. «أَ فَلا یَشْکُرُونَ وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللّهِ آلِهَهً»
🍂 انگیزه ی بت پرستان،بر اساس خیال ها و موهومات است. «وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللّهِ آلِهَهً لَعَلَّهُمْ یُنْصَرُونَ»
🍃 در گفتگو با منحرفین، سرچشمه ی عقاید آنان را نشانه بگیرید. «لا یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَهُمْ»
🍂کیفر کسی که به جای مطالعه در نعمت ها و شکر الهی به سراغ بت ها برود، احضار برای ورود به دوزخ است. «مُحْضَرُونَ»
🍃انبیا نیز به تقویت روحیه نیاز دارند و خداوند به آنان دلداری می دهد. «فَلا یَحْزُنْکَ»
🍂 هر کس هدف بلند دارد مورد انواع تهاجم قرار می گیرد. «فَلا یَحْزُنْکَ قَوْلُهُمْ»
🍃 توجّه به علم و آگاهی خداوند، بهترین وسیله آرامش برای مؤمن و تهدید برای منحرف است. «نَعْلَمُ»
🍂دشمنان در پنهان و آشکار توطئه ها می کنند. «یُسِرُّونَ ، یُعْلِنُونَ»
🍃 اگر انسان به یاد ضعف و حقارت خود باشد، هرگز گردنکشی نمی کند. «أَ وَ لَمْ یَرَ الْإِنْسانُ»
🍂توجّه به آفرینش انسان از نطفه،ایمان به معاد را در انسان تقویت می کند. «مِنْ نُطْفَهٍ»
🍃 بدتر از اصل خصومت،آن است که خصومت شدید و آشکارا باشد. «خَصِیمٌ مُبِینٌ»
🍂ستیزه جوئی انسان با خدا، دور از انتظار و شگفت آور است. «فَإِذا هُوَ خَصِیمٌ» (کلمه«اذا»برای کار غیر منتظره به کار می رود.)
🍃نقل و بیان افکار باطل برای پاسخگوئی به آن مانعی ندارد. «ضَرَبَ لَنا مَثَلاً»
🍂 ریشه ی بسیاری از اشکالات در مورد قدرت خداوند، توجّه نکردن به نمونه های مشابه و فراموش کردن سوابق است. «وَ نَسِیَ خَلْقَهُ»
🍃 منکران معاد برهان ندارند، هر چه هست استبعاد است. «مَنْ یُحْیِ الْعِظامَ ؟»
🍂آزادی در اسلام به قدری است که منکران خدا و معاد با کمال شهامت در برابر رهبر مسلمانان با صراحت حرف خود را می زنند. «مَنْ یُحْیِ الْعِظامَ»
🍃سؤال مانعی ندارد،آن چه بد است انگیزه های لجوجانه و مغرورانه است. «مَنْ یُحْیِ الْعِظامَ»
🍂 ریشه ی بعضی از اشکالات عقیدتی،مقایسه میان قدرت انسان با خداوند است. «مَنْ یُحْیِ الْعِظامَ»
🍃شبهات عقیدتی باید پاسخ داده شود،گرچه القای شبهه از یک نفر باشد.
قالَ ... قُلْ
🍂معاد جسمانی است. «یُحْیِ الْعِظامَ»
🍃معاد به دو چیز نیاز دارد:یکی قدرتِ خدا در آفریدن دوباره انسان ها و دیگری علم او به عملکرد مردم.این آیه به هر دو اشاره می کند؛ «أَنْشَأَها أَوَّلَ مَرَّهٍ» نشانه ی قدرت او و «هُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ» نشانه ی علم اوست.
🍂خداوند جمع میان اضداد می کند،آب و آتش که با یکدیگر سازگاری ندارند. «مِنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ ناراً»
🍃 برای خداوند،آفرینش همه اشیا یکسان است. «إِذا أَرادَ شَیْئاً»
🍂خداوند در آفرینش هستی،نه وسیله می خواهد نه کمک و نه کسی که موانع را بر طرف کند. «کُنْ فَیَکُونُ»
🍃میان اراده ی خدا و انجام کار فاصله ای نیست. «کُن فیکون
ْ
🍂 چگونه خدا را در برپایی قیامت عاجز می دانید؟ او از هر عجز و ناتوانی منزّه است. «فَسُبْحانَ الَّذِی»
🍃 هم سرچشمه ی هستی به دست اوست و هم بازگشت همه چیز به سوی اوست. «بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ»
.•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•
♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
↕️#تلاوت تصویری با ترجمه گویا سوره مرسلات آیات ۱ تا ۸
🌸 آنچه از جانب خداوند فرستاده می شود، مقدّس و قابل سوگند خوردن است.
«وَ الْمُرْسَلاتِ»
🌼الطاف خداوند، دائمی و مستمر است.«وَ الْمُرْسَلاتِ عُرْفاً»
🌸 آنچه از جانب خداوند نازل می شود، خیر است.«وَ الْمُرْسَلاتِ عُرْفاً»
🌼 در نظام آفرینش، حتّی وزش باد به طور تصادفی نیست،بلکه آفریدگار جهان، آن را می فرستد. «الْمُرْسَلاتِ»
🌸مأموریّت های مهم، باید به سرعت انجام شود. «عَصْفاً»
🌼در جهان بینی الهی،نرمی و سختی هر کدام به جای خود ارزشمند است.
عُرْفاً ... عَصْفاً
🌸 توسعه و گسترش به معنای نادیده گرفتن اصول و چارچوب نیست.
«وَ النّاشِراتِ نَشْراً فَالْفارِقاتِ فَرْقاً»
🌼در نظام هستی کارها تقسیم شده و هر کاری به فرد یا گروهی سپرده شده و این رمز مدیریّت موفق است. «الْمُرْسَلاتِ ، اَلنّاشِراتِ ،الفارقات»
🌸 در نظام الهی،تکوین و تشریع در کنار یکدیگرند. وَ الْمُرْسَلاتِ ... فَالْمُلْقِیاتِ ذِکْراً
🌼در مأموریّت های ارشادی باید مطلب به مخاطبان تفهیم شود. «فَالْمُلْقِیاتِ ذِکْراً»
🌸 هرگونه ذکر،الهام،علم و خطور حق از سوی خداوند است. «فَالْمُلْقِیاتِ ذِکْراً»
🌼خداوند با تفاوت هایی که میان حق و باطل قرار داده،هم اتمام حجّت کرده است: «عُذْراً» و هم هشدار می دهد. «نُذْراً»
🌸در مأموریّت های ارشادی،باید راه بهانه جویی مسدود شود. «عُذْراً أَوْ نُذْراً»
🌼 برای امور مهم همچون وقوع قیامت،سوگندهای متعدّد مفید و راهگشا است. «وَ الْمُرْسَلاتِ ، فَالْعاصِفاتِ ، وَ النّاشِراتِ ، فَالْفارِقاتِ ، فَالْم
عشق و عرفان
(قسمت شصت و ششم )
راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
عامل یازدهم :محاسبه
ادامه...
عقل عقال نفس است و نمیگذارد آدمی بیحساب دست به هر کار بزند. پس انسان عاقل اهل حساب است، چه رسد به مؤمن یا مسلمان و چه رسد به سالک راه رحمان.
امامان معصوم شیعه: فرمودهاند:
«هرکس در هر شبانه روز لااقل یک بار اهل محاسبه نباشد، از ما نیست».
یعنی هنوز شیعۀ كامل نشده است.
سالکی که اهل محاسبه نیست، سود و زیان خود را نمیفهمد، چنین کسی نمیتواند به هنگام، جلوی ضرر را بگیرد و موانع را برطرف کند.
سالک زمانی، مثلاً پیش از خواب شب، مدتی با خود خلوت میکند و تمامی کارهای ظاهری و قلبی خود را از آغاز روز مورد مطالعه قرار میدهد و همچون شریکی بیرحم و دقیق نفس خود را به حساب میکشد. اگر در این مطالعۀ عملکرد روزانه، به موارد مثبت برخورد، خدای را سپاس میگوید و اگر با موارد منفی روبهرو گشت، استغفار میکند و از خدای رحمان پوزش میطلبد.
در آغاز شروع در محاسبۀ شبانگاه، محاسبه به طول میانجامد، ولی به تدریج سریعتر انجام میشود و چه بسا در عرض ۵ دقیقه حسابرسی پایان میپذیرد. البته سالک باید در مقام حسابرسی از هیچ نكتهای فروگذار نکند و سهلانگاری ننماید.
سالک میتواند در آغاز و به منظور عادت نفس، بیش از یک بار به محاسبه بنشیند. عزیزی را میشناختم که در آغاز هر ساعت، از صبح تا شب، به مشارطه مینشست و در طول آن ساعت به مراقبت میپرداخت و در پایان آن محاسبه میکرد. قهراً در طول روز بیش از ده بار مشارطه و محاسبه کرده بود، خوشا به حالش؛ البته پس از مدتی سلوک جانانه، یک مشارطۀ صبحگاهی و محاسبۀ شامگاهی کافی است.
خطاهای سالک یکسان نیست. سالک در هنگام محاسبه اگر به خطای درشتی برخورد کرد که از او انتظار نمیرفته است، باید افزون بر استغفار، آن هم بسیار و نه یک بار، به معاتبه بپردازد، یعنی بر نفس خویش نهیب و سرکوفت زند و نعوذ بالله اگر خطا بیش از حدّ سنگین بود، خود را عقاب کند، عقابی متناسب با جُرم مورد ارتکاب و این نسبت به اشخاص گوناگون و حالات آنها و خطاها مختلف است. خطای چشم را باید با بیدار خوابی و تلاوت قرآن جبران کرد. خطای شکم یعنی پرخوری یا به قصد لذّت خوردن را با گرسنگی و خوردن غذاهای مقوّی غیر لذیذ و روزه جبران کرد و روشن است که اگر خطای انجام شده، کاری باشد که در شریعت برایش مکافاتی و کفارهای وارد شده، باید ابتداءاً به آن کفّاره پرداخت.
منبع :رساله سیر و سلوک از شیخ علی رضایی تهرانی
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
💠مناجات با خالق به سبک مخلوق با معرفت
مروری بر برخی از مضامین مناجات شعبانیه
قسمت 1⃣
🎙 استاد صادقزاده
«وَ اسْمَعْ دُعَائِی اِذا دَعْوَتُكَ وَ اسْمَعْ نِدَائِی اِذا نَادَيْتُكَ وَ اَقْبِلْ عَلَيَّ اِذا نَاجَيْتُكَ»
[خدایا وقتی که تو را #صدا میزنم به صدا زدن های من گوش بده. صدا زدنهای من را بشنو.
وقتی که من از حضیض مرتبهی امکان، تو را در اوج مرتبهی وجوب صدا می زنم و از این فاصله ی دور تو را ندا می کنم؛ وقتی که در ته چاه فقر و نیستی، عبد تو تو را درقلهی هستی و غنای مطلق صدا می زند و #ندا می کند به صدای او گوش بده. (ندا کردن یعنی از دور صدا زدن)
وقتی هم با تو #مناجات می کنم و آهسته با تو راز دل می گویم رویت را به من نما.]
در اینجا نکته این است که نفرمود: أعطنی ما سألتک؛ می گوید خدایا صدایت که میکنم به #صدا زدنم گوش بده؛ ندا می دهم به ندا دادنم گوش بسپار؛ وقتی با تو نجوا می کنم رویت را به من کن و رویت را از من برمگردان.
این نشان می دهد که این مناجاتگر در مقام خواستن هیچ چیز جز
"خود خدای متعال" نیست.
کسی که این مناجات را آغاز می کند خود خدا را می خواهد؛
🔴 نمی گوید خدایا به من دنیا بده؛
🔴 به من آخرت بده؛ هیچ چیز؛
✅خود خدا را می خواهد.
✅ می گوید خدایا رویت را به من کن؛
✅ خدایا به حرف هایم گوش بده؛
✅ می خواهم با تو حرف بزنم.
ادامه دارد...
.•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•
♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
╭═••⊰💠﷽💠⊱••═╮
@Quran124
╰═••⊰💠⊱○⊰💠⊱••═╯
🤲نیاز روح به نیایش⏬
مروری بر برخی از مضامین مناجات شعبانیه
قسمت 2⃣
🎙 استاد صادقزاده
💠 «فَقَدْ هَرَبْتُ اِلَيْكَ»
خدایا من به سوی تو گریختم؛
من از نفسم، از خودم فرار کردم؛
از شیطان فرار کردم؛
از دنیا و جلوهگریهایش فرار کردم؛
از خدعههای شیطان به سوی تو فرار کردم.
خدایا از هرچه غیر توست، به سوی تو فرار کردم.
همه چیز را پشت سر گذاشتم،
از همه چیز جز تو بیزار و گریزان و هراسانم.
💠 «وَ وَقَفْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ»
خدایا آمده ام در پیشگاه تو ایستاده ام؛ پیش روی تو ایستاده ام.
«وَ وَقَفْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ»
همان احساس حضور در محضر حقّ متعال است که انسان احساس کند در پیشگاه پروردگار است؛ در محضر خدای متعال است.
این حسّ حضور حسّ بسیار بزرگی است که مناجاتگر ماه شعبان در آغاز این مناجات دارد آن را اظهار می کند. حالا با چه حالی ایستادهام پیش تو؟:
💠 «مُسْتَكِيناً لَكَ»
خدایا در حالی پیش تو ایستادهام که دیگر از پا افتادهام؛
دیگر درهم شکستهام؛
دیگر تاب برپا ایستادن ندارم؛
دیگر زمینگیرم؛
دیگر هیچ قوه و طاقتی برای من باقی نمانده است.
هر چه تقلا داشتم، کردم و به هیچ جا نرسیدم.
💠 «مُتَضَرِّعاً اِلَيْكَ»
[ با حال تضرع و زاری به در خانهی تو آمدهام؛]
گریان و نالان به در خانهی تو آمده ام
و این زاری و این ناله های جگرسوز و این اشک های روان، گواه و شاهد صدق مناجاتگر ماه شعبان است.
نمی شود کسی مدّعی عرفان و آرزومندی دیدار حقّ متعال باشد و اهل اشک و آه و گریه و سوز و گداز نباشد.
این گواه عاشق صادق است، و الّا ادّعای عشق و محبّت زیاد می شود کرد.
به قول آن شاعر:
و کلٌّ یدّعی وصلاً بلیلی
و لیلی لا تقرّ لهم بذاکا
⚠️ [خیلی ها ادعای وصال لیلا را میکنند، اما لیلا این را نمی پذیرد و تایید نمی کند. این فقط ادّعاست!]
اذا جرت الدّموع علی الخدودی
تبیّن من بکی ممّن تباکی
[وقتی که قطره های اشک از چشم ها بر روی گونه ها جاری شد، آن موقع کسی که به دروغ خودش را به قیافه ی گریه کننده درآورده با گریه کننده ی راستین از هم متمایز میشوند]
👈 لذا اشک و آه و سوز و گداز نشانهی صدق سالک الی الله است.
ادامه دارد...⬅️
࿐❁❒💠◌💠❒❁࿐
تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی جهاد مجازی"
عشق و عرفان
(قسمت شصت و هشتم)
راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
عامل دوازدهم :مراقبه
مراقبه کشیک نفس را کشیدن است که مبادا اعضا و جوارح را به خلاف وادارد و عمر عزیز را که هر آنی از آن بیش از تمام دنیا و مافیها قیمت دارد ضایع بگرداند. مراقبه یعنی غافل از حضور حضرت حق جلَّ شأنه نباشد. ذکر و فکر بدون مراقبه نه تنها نافع نیست که گاه مضر است. مراقبه در حکم پرهیز و ذکر و فکر در حکم دارد.
انسان مراقب یعنی انسانی که بیدار و متوجه است و به جدّ مشغول کار است، کار برای خود، کار برای خدا و کار برای آخرت.
انسان مراقب، پاسبان و پاسدار است. پاسبان دل خود که صادرات و وارداتش چیست. او همیشه کشیک نفس خویش میکشد که جز خوبی در درون نفسش ننشیند و جز خوبی از او سر نزند.
سنگ زیرین آسیاب سلوک را مراقبه دانستهاند و آن قدر در اهمیتش تأکید کردهاند که گویا سلوک یعنی مراقبه و مراقبه یعنی سلوک.
بیجهت نیست که گاه اهل سلوک را اهل مراقبه نامیدهاند.
مراقبه درجاتی دارد، ولی روح همۀ درجات این است که سالک همواره توجّه و ارتباط خود با حضرت حق را حفظ کند و دقت كند آنی از آنچه به عنوان یک سالک، در هر درجهای که هست، بدان ملتزم است، غفلت نورزد.
در رسالۀ منسوب به علامه بحرالعلوم آمده است:
«مراقبه عبارت است از متوجّه و ملتفت خود بودن در جمیع احوال تا از آنچه که بدان عازم شده است و عهد کرده، تخلّف نکند.»
استاد طهرانی در رسالۀ لب اللباب میگوید:
«ششم مراقبه و آن عبارت است از آنکه سالک در جمیع احوال مراقب و مواظب باشد تا از آنچه وظیفۀ اوست تخطّی ننماید و از آنچه بر آن عازم شده تخلّف نکند.
مراقبه معنای عامّی است و به اختلاف مقامات و درجات و منازل سالک تفاوت میکند. در ابتدای امر سلوک، مراقبه عبارت است از آنکه از آنچه به درد دین و دنیای او نمیخورد اجتناب کند و از«ما لایعنی» دوری گزیند و سعی کند تا خلاف رضای خدا در قول و فعل از او صادر نگردد، ولی کمکم این مراقبه شدت یافته و درجه به درجه بالا میرود. گاهی مراقبه عبارت است از توجّه به سکوت خود و گاهی به نفس خود و گاهی به بالاتر از آن از مراتب حقیقت از اسماء و صفات کلیۀ الهیه و مراتب و درجات آن ان شاء الله بیان خواهد شد ... . تا مراقبه صورت نگیرد ذکر و فکر بدون اثر خواهد بود. مراقبه حکم پرهیز از غذای نامناسب را برای مریض دارد و ذکر و فکر حکم دارو و تا وقتی که مریض مزاج خود را پاک ننماید و از آنچه مناسب نیست، پرهیز نکند دارو بیاثر خواهد بود و چه بسا گاهی اثر معکوس میدهد. لذا بزرگان و اساتید عظام این راه، سالک بدون مراقبه را از ذکر و فکر منع میکنند و ذکر و فکر را بر حسب درجات سالک انتخاب مینمایند»
منبع رساله سیر و سلوک
شیخ علی رضایی
ادامه دارد..
التماس دعا
صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
♨️وای بر تکذیب کنندگان حقایق
#تلاوت_تصویری با ترجمه گویا و تفسیر مختصر سوره مرسلات آیات ۸ تا ۱۹
⭐️نظام کنونی آفرینش در قیامت دگرگون می شود؛ستارگان محو و آسمان شکافته می شود و این دگرگونی بارها در قرآن یادآوری شده است: «فَإِذَا النُّجُومُ طُمِسَتْ وَ إِذَا السَّماءُ فُرِجَتْ»
⚡️ حقیقت قیامت تنها از راه وحی قابل شناخت است. «وَ ما أَدْراکَ ما یَوْمُ الْفَصْلِ»
⭐️در قیامت،برای گواهی پیامبران بر امّت های خویش، وقتی معیّن قرار داده شده است. «وَ إِذَا الرُّسُلُ أُقِّتَتْ ، لِأَیِّ یَوْمٍ أُجِّلَتْ»
⚡️تکذیب کنندگان دین در معرض هلاکت و نابودی هستند و قهر خداوند نسبت به آنان،یک سنّت الهی است. «وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبِینَ أَ لَمْ نُهْلِکِ الْأَوَّلِینَ»
⭐️ با طرح تاریخ گذشتگان، وجدان های خفته را بیدار کنید. «أَ لَمْ نُهْلِکِ الْأَوَّلِینَ»
⚡️تکذیب دین سابقه طولانی دارد. لِلْمُکَذِّبِینَ ... اَلْأَوَّلِینَ
⭐️ تمدّن های بشری،اگر از مرز دین بگذرند،روبه افول و سقوط می روند و جای خود را به تمدن های دیگر می دهند. نُهْلِکِ الْأَوَّلِینَ ... نُتْبِعُهُمُ الْآخِرِینَ
⚡️ریشه جرم و فساد در جامعه،تکذیب دین و ارزشهای دینی است.المکذبین...المجرمین
⭐️ قهر خداوند، قانونمند است و تنها گناهکاران و مجرمان را در برمی گیرد.«کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِینَ»
⚡️عذاب های الهی، از روی انتقام نیست، بلکه بر اساس استحقاق انسان ها است.
«کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِینَ»
.•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•
♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
وظایف منتظران
📝 "مراقبت از اعمال"
🔹 مومن باید مراقب باشد درجات و مقامات معنوی و نزدیکی او به آن حضرت کم نشود و به دوری تبدیل نشود و توجّهِ امام زمان را از دست ندهد. باید مراقب باشد تا در انجام تکالیف خود در قبال آن حضرت کوتاهی نداشته باشد.
🔸 بر اساس روایات اهل بیت، اعمال شیعه بر امام زمان عرضه میشود. مخصوصا هر دوشنبه، پنجشنبه و جمعه. به عبارتی دیگر، بر شیعه لازم است #مراقب باشد عملی را مرتکب نشود که حینِ عرض اعمال، باعث شرمندگی اش نزد امام شود و آن امام را برنجاند.
❤️ امام صادق ع میفرمایند:
اعمال در روز پنجشنبه بر رسول خدا، و ائمه عرضه می شود.[۱]
امام زمان عج نیز میفرمایند:
همانا بر احوال و اخبار شما آگاهیم و علم داریم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده نیست.[۲]
📚 ۱. نجم الثاقب باب۱۱
۲. الاحتجاج ص۴۹۷
.•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•
♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵اهنگ#یعقوب مسکین پیر شد،
ای یوسف بُرنا بیا .
🎙حسین_حقیقی
#موسیقی_سالم👇
┏━━ °•🍃•°━━┓
@moosighi_salem
┗━━ °•🍃•°━━┛
╭═••⊰💠﷽💠⊱••═╮
@Quran124
╰═••⊰💠⊱○⊰💠⊱••═╯
🤲نیاز روح به نیایش⏬
(مروری بر برخی از مضامین مناجات
شعبانیه) قسمت سوم
🖇موضوع این قسمت:
... امیدوار باشیم
🎙 استاد صادقزاده
💠 «راجِياً لِما لَدَيْكَ ثَوَابِی [تَرَانِي]»
[با حالی آمده ام که حال امید است]
نه حال یأس. خدایا به تو امید دارم.
درست است که از پا افتاده ام و دیگر رمقی در خودم نمی بینم؛
امّا #امید به تو دارم و مأیوس نیستم؛ منتهی امیدم به آن چیزهایی که پیش خودم است نیست؛
امیدم به آن چیزهایی است که پیش تو است.
به عبادتم، به نمازم، به روزهام، به ذکرم، به خلوتم امید ندارم.
خدایا از همه ی اینها مأیوسم.
راجیا لما لدیک به کرم تو، به فضل تو، به رحمت تو،
به مهربانی تو، به جود و سخاوت تو، به اینها #امید دارم.
مأیوس نیستم؛ با امید به در خانه ات آمده ام.
این👆 همان نکته ی مهمی است که سالک الی الله باید به آن توجّه داشته باشد.
⛔️ نکند هیچ سالکی اتّکال و اعتماد خودش را به طاعت و عبادت و خلوت و ریاضت و مراقبات و امثال این حرف های خودش ببندد و خدای ناکرده به اینها تکیه کند!
در آن حدیث قدسی دیدید خدای متعال چگونه هشدار داد که نکند بندگان من به اعمالی که برای من انجام می دهند اعتماد و اتکا بکنند! نکند به آنها دل ببندند! که اگر من بخواهم از بندگانم حساب بکشم♨️ حتی انبیای الهی نمی توانند از پس حساب بربیایند.♨️ نکند کسی به عمل و تقوا و طاعت خودش اتکا کند!
تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری است
راهرو گر صد هنر دارد توکّل بایدش
باید اتّکالش به خدا باشد؛ لذا «راجِياً لِما لَدَيْكَ» اتکال و اعتمادم، مایه ی امیدم، منشأ امیدم آن چیزهایی است که پیش تو است، نه چیزهایی که پیش خودم است.
خدایا از هر چه پیش خودم است مایوس شده ام.
نسخه بدل«ثوابی» «ترانی» است. «راجِياً لِما لَدَيْكَ تَرَانِی»
💠 خدایا تو داری من را می بینی که در چه حالی ام؛ می بینی چگونهام؛ می بینی بعد از یک عمر تقلا کردن نتوانسته ام یک میلی متر جلو بیایم؛
💠 حال من را می بینی خدایا؛ داری می بینی من با چه حالی به در خانه ات آمده ام؛ از نفس افتادهام خدایا؛ همهی تقلاهایم را کردهام و به هیچ جا نرسیدهام.
ادامه دارد...⬅️
࿐❁❒💠◌💠❒❁࿐
تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی جهاد مجازی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
↕️#تلاوت_تصویری با ترجمه گویا و تفسیر مختصر سوره مرسلات آیات ۲۰ تا ۲۴
💎درس هایی از خلقت جنین انسان
♻️ آفرینش انسان از آبی بی مقدار، هم نشانه عظمت و قدرت الهی است و هم دلیلی بر معاد و آفرینش دوباره انسان. «أَ لَمْ نَخْلُقْکُمْ مِنْ ماءٍ مَهِینٍ»
♻️ یاد ضعف ها و ناچیز بودن گذشته ها، غرور و تکبر انسان را از بین می برد. «أَ لَمْ نَخْلُقْکُمْ مِنْ ماءٍ مَهِینٍ»
♻️ در شیوه دعوت و تبلیغ، از مسایل محسوس بگویید. «أَ لَمْ نَخْلُقْکُمْ مِنْ ماءٍ مَهِینٍ»
♻️از خداوند بیاموزیم و در کار و تولید، به دنبال استواری و استحکام باشیم. «فِی قَرارٍ مَکِینٍ»
♻️تقدیر و زمان بندی، از اصول آفرینش الهی است. «إِلی قَدَرٍ مَعْلُومٍ فَقَدَرْنا»
♻️رشد جنین بر اساس اندازه گیری های دقیق الهی است. «فَقَدَرْنا فَنِعْمَ الْقادِرُونَ»
.•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•
♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
🌸شبیه ترین مردم به رسولالله صلّیاللهعلیهوآله
🎙استاد صادقزاده
🌸 امام حسین ع وقتی میخواستند فرزند بزرگوار و پسر رشیدشان، حضرت علیاکبر ع را به میدان بفرستند، به خدای متعال عرضه داشت:
اللّـٰهُمَّ اشْهَدْ:
[خدایا گواه و شاهد باش. ]
فَقَدْ بَرَزَ اِلَيْهِمْ غُلامٌ:
[ پسر رشیدی از فرزندان من به میدان مبارزه با آنها میرود و بر آنها حملهور میشود.]
اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسولِكَ: [۱]
[که شبیهترین مردم از نظر خلقت، منش و منطق به رسولالله ص است.]
🌸 شاید این تعبیر، رساترین تعبیر در عظمت شخصیت حضرت علیاکبر علیهالسّلام است. تاریخ خلقت، انسانی عظیمتر از رسولالله ص ندیده است و در همهی ابعاد وجودی، در معرفت، کمالات وجودی، اخلاق، فضائل و مکارم اخلاقی و رفتار و کردار، اشرف خلایق، وجود مقدّس خاتمالنّبیّین، محمّد مصطفی ص است؛ بهگونهای که قرآن خُلق ایشان را تمجید کرد:
اِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ.[۲]
بحثهایی وجود دارد مبنی بر اینکه
1⃣ جنبهی خلقت جسمانی هر شخص، سهم خاصّی در استعداد کمالی او دارد و اگر وجود ما در جنبهی پیکر جسمانی، اعتدال و تعادل را بهطور کامل نداشته باشد، این مرکب کشش اینکه ما بتوانیم پروازهایی را به اوج قلّههای بلند کمال انسانی داشته باشیم، ندارد.
🌸 بحث اعتدال جسم، جای خاصّی دارد و اشرف مخلوقات خدا، از لحاظ جسمی در اوج مرتبهی "اعتدال" است.
⬅️ امام حسین ع میفرمایند: علیاکبر علیهالسّلام «اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً» یعنی از نظر خلقت و آفرینش، هم از بُعد جسمی و هم از بُعد روحی، شبیه به رسولخدا ص هستند. یعنی از نظر همهی سرمایههایی که در آفرینش و جنبهی تکوینی، چه جنبههای روحانی و چه جسمانی، به پیغمبراکرم ص عطا و عنایت شده است، شبیهترین مردم در سرمایههای خلقتی و آفرینشی به رسولالله که اشرف خلایقند، علیاکبر ع هست.
👈 امام معصوم بر این موضوع گواهی میدهند. یک ذرّه اغراق و زیادهگویی در آن نیست.
❌ اینگونه نیست که بگوییم فرزندشان بوده و علاقه و عشق پدر و فرزندی سبب شده است که العیاذبالله اغراق کنند. امام معصوم اهل اغراق نیستند.
2⃣ از نظر خُلق، حضرت فرمودند:
اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً؛ همان خُلقی که در پیغمبراکرم ص بود و قرآن آن را ستود،
اِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ،
🌸در وجود حضرت علیاکبر علیهالسّلام به نحو کامل منعکس شده بود.
🌸 خُلق، منش، سیرت و مکارم و ملکات اخلاقی هم در وجود ایشان در اوج است.
3⃣ مَنْطِقاً. یک معنای منطق سخن گفتن و سخنوری است.
💎 پیغمبراکرم ص افصح خلق بودند. منهای آیات قرآن که کلامالله است،
کلام خود رسولالله ص افصح کلمات است. مجموعهی سخنان و جملات کوتاه پیغمبر ص را که جمعآوری کردند، نامش را نَهجُالفَصاحَة گذاشتند.
ائمّه ع فرمودند:
نَحْنُ اُمَراءُ الْکَلامِ [۳]
اهلبیت علیهمالسّلام امیران سخنوری هستند و پیغمبر ص اشرف و افضل از همهی آنها میباشند.
منطق شامل هر دو بعد سخن گفتن، یعنی فنّ سخنوری و محتوای سخنی که شخص میگوید، میشود. یعنی هم معارفی که از دهان گوینده بیرون میآید و هم ادبیّات و شیوه و فنّ سخنوریای که او در انتقال معارف و حقایقی که اظهار میکند، بهکار میگیرد.
اینها در رسولاکرم ص در اوج است و حضرت اباعبدالله ع فرمودند:
علیاکبر از نظر منطق، شبیهترین مردم به رسولخدا ص است.
🌸 منطق را اگر بهمعنای استدلال و مبانی برهانی کلام هم بگیریم، یعنی شبیهترین شخص از نظر قدرت برهان، استدلال، تفکّر، منطق و عقلانیت به رسولخدا ص حضرت علیاکبر ع هستند.
📚
۱. علم الهدیٰ، اَمالیالمرتضی، ج ۲، ص ۱۰۳.
۲. سوره ی قلم، آیه ی ۴.
۳. سیّدبن طاووس، لهوف، ص ۱۱۳ و مجلسی، بحار، ج ۴۵، ص ۴۳.
.•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•
♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦