eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
150 دنبال‌کننده
935 عکس
2.1هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️چرا اعتقادات جوان خراب میشه؟ 🎙 محمد رضا منبع: @Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
14.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"حیله‌گری نفس حتی در زیارت" دقایقی پای کرسی اخلاق 🔸 قسمتی از بیانات استاد در جلسه اخلاق منبع: @Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
🔴آرزوهای پس از مرگ👇 ✍۹ آرزویی که انسان بعد از مرگ می‌کند و در قرآن ذکر شده است: 1⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنْتُ تُرَابًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ خاک می‌بودم. (ﺳﻮﺭه نبأ‏، آیه ۴۰) 2⃣ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِیٖ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش می‌فرستادم.(سوره فجر، آیه ۲۴) 3⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم برایم داده نمی‌شد. (ﺳﻮﺭه حاﻗﺔ، آیه ۲۵) 4⃣ يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمی‌گرفتم. ‏(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۸) 5⃣ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را می‌کردیم. ‏ (ﺳﻮﺭه أﺣﺰﺍﺏ، آیه ۶۶) 6⃣ يَا لَيْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب می‌کردم. ‏ (ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۷) 7⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمً؛ ﺍی ﮐﺎﺵ من هم با آنها می‌بودم، حال کامیابی بزرگ حاصل می‌کردم. ‏ (ﺳﻮﺭه نساء، آیه ۷۳) 8⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّی أَحَدًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمی‌آوردم. ‏(ﺳﻮﺭه کهف، آیه ۴۲) 9⃣ يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين؛ ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانی‌های رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم‏. (ﺳﻮﺭه أﻧﻌﺎﻡ، آیه ۲۷) اینها آرزوهایی هستند که انسان بعد از مرگ دارد در حالیکه در آن زمان، دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد؛ پس امروز به فکر باشیم. والعاقبه للمتقین🌸 منبع: @Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عواقب اختلاف افکنی بین زن و شوهر! 🎙 عباسی ولدی منبع: @Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 "نقش صبر در مهارت آموزی به فرزندان" دقایقی پای نکات تربیتی 🔸 قسمتی از بیانات استاد در جلسه «عطر خوش خانواده» منبع:@Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
عشق و عرفان (قسمت صد و بیستم  ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل پانزدهم :اخلاص ادامه... ما در این جا تذکر می دهیم به چیزی که امید است برای این مرض قلبی مؤثر افتد در این مقام و مقامات دیگر. و آن چیزی است که مطابق برهان و مکاشفه و عیان و اخبار معصومین و کتاب خداست، و عقل شما هم تصدیق دارد. و آن این است که خدای تبارک و تعالی به واسطه احاطه قدرتش در جمیع موجودات و بسط سلطنتش در تمام کائنات و احاطه قیومیش به کافه ممکنات، تمام قلوب بندگان در تحت تصرف او و به ید قدرت و در قبضه سلطنت اوست، و کس دیگر را در قلوب بندگان بدون اذن قیومی و اجازه تکوینی او تصرفی نیست و نخواهد بود، خود صاحبان قلب نیز بی اذن و تصرف حق تعالی تصرف در قلوب خود ندارند - و بدین معنی اشارة و کنایة و صراحة در قرآن و اخبار اهل بیت، علیهم السلام، اخبار شده است. پس خدای تبارک و تعالی صاحب قلب و متصرف در اوست، و شما که یک بنده ضعیف عاجز هستید نمی توانید تصرف در قلوب کنید بی تصرف حق، بلکه اراده او قاهر است بر اراده شما و همه موجودات، پس ریا و سالوس شما اگر برای جلب قلوب عباد است و جانب دلها نگاه داشتن و منزلت و قدر در قلوب پیدا کردن و اشتهار به خوبی یافتن است، این از تصرف شما به کلی خارج و در تحت تصرف حق است. خداوند قلوب و صاحب دلها که هر کس می خواهد قلوب را متوجه می فرماید. بلکه ممکن است شما نتیجه به عکس بگیرید. دیدیم و شنیدیم اشخاص سالوس دورو که قلوب آنها پاک نبود آخر کار رسوا شدند و آنچه می خواستند نتیجه بگیرند به عکس اتفاق  افتاد. پس ای عزیز، نام نیک را از خداوند بخواه. قلوب مردم را از صاحب قلب خواهش کن با تو باشد. تو کار را برای خدا بکن، خداوند علاوه بر کرامتهای اخروی و نعمتهای آن عالم در همین عالم هم به تو کرامتها می کند، تو را محبوب می نماید، موقعیت تو را در قلوب زیاد می کند، تو را در دو نیا سربلند می فرماید. ولی اگر بتوانی با مجاهده و زحمت قلب خود را از این حب هم بکلی خالص نما، باطن را صفا ده تا عمل از این جهت خالص شود و قلب متوجه حق گردد، روح بی آلایش شود، کدورت نفس برطرف گردد. حب و بغض مردم ضعیف، شهرت و اسم نزد بندگان ناچیز، چه فایده دارد. فرضاً فایده داشته باشد، یک فایده ناچیز جزئی چند روزه است. ممکن است این حب عاقبت کار انسان را به ریا برساند و خدای نخواسته آدم را مشرک و منافق و کافر کند، اگر در این عالم رسوا نشود، در آن عالم در محضر عدل ربوبی پیش بندگان صالح خدا و انبیاء عظام او و ملائکه مقربین رسوا شود، سرافکنده گردد، بیچاره شود. رسوایی آن روز را نمی دانی چه رسوایی است. سرشکسته در آن محضر را خدا می داند چه ظلمتها دنبال دارد. آن روز است که به فرموده حق تعالی کافر می گوید: ای کاش خاک بودم  و دیگر فایده ندارد. ای بیچاره، تو بواسطه یک محبت جزئی، یک شهرت بی فایده پیش بندگان، از آن کرامتها گذشتی، رضای خدای را از دست دادی، خود را مورد غضب خدای تعالی نمودی. اعمالی را که باید به آنها دار کرامت تهیه کنی، زندگانی ابدی و فرحناکی همیشگی فراهم کنی و به واسطه آنها در اعلی علیین بهشت قرار گیری، مبدل کردی به ظلمات شرک و نفاق، و برای خود حسرت و ندامت و عذابهای شدید تهیه نمودی، و خود را سجینی نمودی، چنانچه در حدیث شریف کافی می فرماید حضرت امام صادق، علیه السلام، که پیغمبر فرمود که همانا فرشته بالا می برد کار بنده را با فرحناکی. پس چون کارهای نیکوی او را بالا برد، خدای عزوجل می فرماید: قرار بدهید این اعمال را در سجین. همانا این شخص در این اعمال فقط مرا نخواسته است. امام خمینی چهل حدیث ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت35 25 فقره شریف  وَ خُزَّانَ الْعِلْمِ شرافت_علم باب ورود به غیب چیست؟ چگونه وارد غیب شویم؟ اهل علم شو... در عالَم تفکر کن. به حقیقت خودت توجه کن، این غیب است. غیب که محسوس نیست، شاید این لفظ و صوت من که اکنون در این فضا پخش می‌شود مادی باشد اما آنچه که شما می‌شنوید مادی نیست بلکه مجرد است. صوت به گوش ظاهری شما اصابت می‌کند، به خیال شما می‌رود و خیال شما آن را صورتگری می‌کند و عقل شما آن را ادراک می‌کند. عقل به جز علم را نمی‌تواند ادراک کند. مُدرَکِ عقل، مطلقا علم است. عقل غیب است. اگر عالم را به سه مرحله تقسیم کنیم، می‌شود عالم طبیعت، عالم برزخ و عالم قیامت. این قیامت، عقل است لذا گفته‌اند عالَم طبیعت، عالم خیال و عالم عقل... آنجا وادی تجرد محض و غیب است. باب ورود به غیب علم است. هیچ عملی نمی‌تواند باب ورود به غیب باشد مگر اینکه آگاهانه باشد. خم و راست شدن که انسان را به غیب وارد نمی‌کند... اگر اینگونه بود که فلان شخص پنجاه تا شصت سال اهل عبادت بوده است! این شخص به تعبیر ملا احمد نراقی در معراج السعادة، موش دارد. جناب مولانا می‌فرماید: گر نه موشی دزد در انبار ماست گندم اعمال چل ساله کجاست؟! این همه سال خم و راست شده است پس چرا وارد غیب عالم نشده؟! این همه مخلوق خم و راست می‌شوند... جناب ملا عبدالصمد همدانی در جلد دوم کتاب بحر المعارف خود می‌گوید: «اگر هم عملی انسان را به خدا مقرب می‌کند در سایه علم است». اگر عمل، عالمانه و آگاهانه نباشد، انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند. همه چیز متفرع بر علم است. چندین سال پیش، محل کار ما نزدیک مسجدی بود و ما آنجا نماز می‌خواندیم. آنجا یک پسری بود و می‌آمد و نماز می‌خواند اما عقب مانده بود. زودتر از همه ما می‌آمد و در صف اول می‌ایستاد. من می‌گفتم خدایا، وای بر من اگر نمازم شبیه این باشد! کسی که عالمانه و آگاهانه عبادت نمی‌کند فرقش با این عقب مانده چیست؟! او زودتر از همه می‌آمد و دیرتر از همه می‌رفت. کسی که معرفت توحیدی، معرفت نفس و معرفت رب ندارد چه تفاوتی با او دارد؟! پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود: «سَاعَةٌ مِنْ عَالِمٍ يَتَّكِي عَلَى فِرَاشِهِ يَنْظُرُ فِي عِلْمِهِ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْعَابِدِ سَبْعِينَ عَاماً». اگر عالِم یک لحظه در بسترش دراز بکشد و بر اساس علمش عالَم را تماشا کند، این لحظه از عبادت هفتاد ساله‌ی عابد برتر است! آنجا که عقل و فهم و آگاهی باشد، آنجا خدا هست... امام می‌فرماید: تو عرشی، جان تو عرش است. چرا؟ چون ظرف علم است. می‌خواهی عرشی بشوی؟ هر چقدر بهره کسی از معارف الهی بیشتر باشد، به همان اندازه عرشی است. «وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (بقره/۲۵۵). در روایت داریم که این کرسی، همان علم است. کرسی یعنی محل اتکاء. کرسی آنجایی است که فرمانروا و حاکم بر آن می‌نشیند و اِعمال قدرت می‌کند. امام علیه‌السلام می‌فرماید این کرسی، علم است؛ «إِنَّمَا إِلَٰهُكُمُ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَسِعَ كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا» (طه/۹۸). یعنی چه؟ یعنی خدا در تمام اشیاء، بر علمش تکیه کرده است و دارد فرمانروایی می‌کند... الوهیت و ربوبیت خدا متفرع بر علم خدا هستند. اگر علم نباشد آیا ربوبیت تحقق پیدا می‌کند؟! لذا عبد نیز در سایه‌ی علم می‌تواند رب بشود... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_5039495932-AudioConverter.mp3
2.82M
⁉️چرا یکی از دلایل غیبت امام عصر عج ترس از جان خود میباشد ؟وآیا خداوند قادر به حفظ جان حضرت نمیباشد ؟ ⭕️ پاسخ: ابراهیم_افشاری