بسمه تعالی شانه
میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها مبارک و فرخنده باد
حضرت زینب سلام الله علیها مستغرق در ذات غیب الغیوبی بود که وقتی حضرت سیدالشهداء، صاحب مقام صادر اول به شهادت رسید، در کنار بدن شریف برادر به محضر حضرت ذات عرض کرد: «اللّهُمَّ تَقَبَّل مِنّٰا هٰذا قَلِیل القُرْبٰان»
امام تجلی و اسم اعظم و خلیفهی خدا و اول شخص وجود و قبلهی خلایق است اما حضرت زینب بنت علی بن ابیطالب علیهم السلام چنان فانی در ذات است که تجلی اعظم ذات را در محضر ذات غیبی قلیل میداند. این مقام خاص اهلبیت علیهم السلام است که خود را که اسم اعظم احدی حقند، در برابر ذات، فقر و ضعف محض میدانند و این سرّ امامت است لذا برخی معتقدند حضرت زینب به این سرّ یعنی فقر و اضطرار محض در محضر ذات راه یافت و مدتی بنا به مصلحت الهی، وصی امام و صاحب فتوا شد. عنقریب بود که امام شود لذا تا سرّ امامت ارتقاء یافت و به ولایت اتمّ تکوینی و نبوت انبائی نائل شد به طوری که در خطبه هایش، به صوت علی مرتضی ایراد خطبه میفرمود.
میلاد بابرکت عقلیه بنی هاشم حضرت زینب ع بر شما تک تک اعضای گروه رهرو راهش ومنتقم خون اهل بیت ع در رکاب امام. منصور از خاندان محمد وال محمد ص تبریک وعرض میکنیم انشاالله دردنیا زیارت ودر قیامت شفاعت وهمنشینی با اهل بیت عصمت وطهارت ع حضرت کریم نصیب قسمت شما واهل بیت شما بکرداند
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
شرح حدیث شریف کساء
قسمت دوازدهم: حقیقت کساء
فقَالَ یا فاطِمَةُ ایتینى بِالْكِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْكِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ
فرمود: اى فاطمه بیاور برایم كساء یمانى را و مرا بدان بپوشان من كساء یمانى را برایش آوردم و او را بدان پوشاندم
کساء مقام احدیت است و دون کساء، کل ماسوی الله قرار دارد. کساء پرده ای است که بین ذات غیب الغیوبی و کل ماسوی الله کشیده شده است:
«أَلَمْ تَرَ إِلَى رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ»
نديدهاى كه پروردگار تو چگونه سايه را مىكشد؟ (فرقان/۴۵)
المومن ظل الله، امام سایه خداست. جناب عطار درمنطق الطیر از سایه سیمرغ سخن گفته است و در تمثیلی زیبا، ظل را سایه سیمرغ تعبیر کرده است. بین سایه و سیمرغ، بینونتی وجود ندارد. سایه محو در خورشید است.
مـــحـو او گشـتنـد آخــر بــر دوام
سایه در خورشید گم شد والسلام
هرچند بین ظل و ذی ظل فرقی بی منتها است
به تعبیر ملا صدرا در شواهد الربوبیه « الا » در " به لا فَرْقَ بَيْنَكَ وبَيْنَهَا (بينهم) إلّا أنَّهُم عِبَادُكَ وَخَلْقُكَ. " خودش بی منتهاست.
اما سایه از ذی سایه جداشدنی نیست اما چون ذی سایه، دیدنی نیست:
«لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ »(انعام/۱۰۳)
ذات غیب الغیوبی دیده نمی شود، شنیده نمی شود، شناخته نمی شود، لمس نمی شود، ما نمی توانیم ذات مطلق را عبادت کنیم لذا فرموده است: با توسل به سایه مرا بشناسید و عبادت کنید. بنا عرف الله و بنا عبد الله.
این کساء یمانی پرده ای است که خدا بین خودش و مخلوقاتش کشیده تا به این پرده ظهور کند و علنی بشود. لذا در زیارت رجبیه از معصومین علیهم السلام است که «و بشرک المحتجبین » یعنی انسانهای پرده دار بین حق متعال و مخلوقات!
کساء یمانی مقام انسان کامل، حضرت زهرا سلام الله علیها و مقام اهل بیت (در جائی که با صدیقه طاهره علیها السلام اتحاد وجودی دارند) است.
این مقام، مستأثره اهل بیت صلوات الله علیهم است و هیچ نبی و ولی و پیغمبری در این مقام با ۱۴ معصوم علیهم السلام شریک نیست. دون مقام احدیت، عالم خلق است بنابراین کساء یمانی، سلطان عزت است و اگر خدا این سلطان عزت را بردارد جهان سر به جیب عدم سر کشد.
این کساء و قبای عزت، هست و هست و هست و به تعبیر دیگر «حجت » است. که : الْحُجَّةُ قَبْلَ الْخَلْقِ وَ مَعَ الْخَلْقِ وَ بَعْدَ الْخَلْقِ. (اصول کافی، کتاب حجة، حدیث چهارم)
بنابراین دون کساء یمانی ، نشئه عالم امکان است و وجود امام هم در این نشئه واجب است لذا اهل بیت علیهم السلام باید در کساء یمانی باشند علی الدوام و الی الازل الی الابد و بیرون برو هم نیستند زیرا: « ... لَوْ لَا الْحُجَّةُ لَساخَتِ الْأَرْضُ بِاَهْلِها. »
اگر حجت خدا نباشد، زمين پابرجا نخواهد بود. (اصول کافی، ج۱، ص ۳۳۴)
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
شرح حدیث شریف کساء
قسمت دوازدهم: حقیقت کساء
فقَالَ یا فاطِمَةُ ایتینى بِالْكِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْكِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ
فرمود: اى فاطمه بیاور برایم كساء یمانى را و مرا بدان بپوشان من كساء یمانى را برایش آوردم و او را بدان پوشاندم
کساء مقام احدیت است و دون کساء، کل ماسوی الله قرار دارد. کساء پرده ای است که بین ذات غیب الغیوبی و کل ماسوی الله کشیده شده است:
«أَلَمْ تَرَ إِلَى رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ»
نديدهاى كه پروردگار تو چگونه سايه را مىكشد؟ (فرقان/۴۵)
المومن ظل الله، امام سایه خداست. جناب عطار درمنطق الطیر از سایه سیمرغ سخن گفته است و در تمثیلی زیبا، ظل را سایه سیمرغ تعبیر کرده است. بین سایه و سیمرغ، بینونتی وجود ندارد. سایه محو در خورشید است.
مـــحـو او گشـتنـد آخــر بــر دوام
سایه در خورشید گم شد والسلام
هرچند بین ظل و ذی ظل فرقی بی منتها است
به تعبیر ملا صدرا در شواهد الربوبیه « الا » در " به لا فَرْقَ بَيْنَكَ وبَيْنَهَا (بينهم) إلّا أنَّهُم عِبَادُكَ وَخَلْقُكَ. " خودش بی منتهاست.
اما سایه از ذی سایه جداشدنی نیست اما چون ذی سایه، دیدنی نیست:
«لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ »(انعام/۱۰۳)
ذات غیب الغیوبی دیده نمی شود، شنیده نمی شود، شناخته نمی شود، لمس نمی شود، ما نمی توانیم ذات مطلق را عبادت کنیم لذا فرموده است: با توسل به سایه مرا بشناسید و عبادت کنید. بنا عرف الله و بنا عبد الله.
این کساء یمانی پرده ای است که خدا بین خودش و مخلوقاتش کشیده تا به این پرده ظهور کند و علنی بشود. لذا در زیارت رجبیه از معصومین علیهم السلام است که «و بشرک المحتجبین » یعنی انسانهای پرده دار بین حق متعال و مخلوقات!
کساء یمانی مقام انسان کامل، حضرت زهرا سلام الله علیها و مقام اهل بیت (در جائی که با صدیقه طاهره علیها السلام اتحاد وجودی دارند) است.
این مقام، مستأثره اهل بیت صلوات الله علیهم است و هیچ نبی و ولی و پیغمبری در این مقام با ۱۴ معصوم علیهم السلام شریک نیست. دون مقام احدیت، عالم خلق است بنابراین کساء یمانی، سلطان عزت است و اگر خدا این سلطان عزت را بردارد جهان سر به جیب عدم سر کشد.
این کساء و قبای عزت، هست و هست و هست و به تعبیر دیگر «حجت » است. که : الْحُجَّةُ قَبْلَ الْخَلْقِ وَ مَعَ الْخَلْقِ وَ بَعْدَ الْخَلْقِ. (اصول کافی، کتاب حجة، حدیث چهارم)
بنابراین دون کساء یمانی ، نشئه عالم امکان است و وجود امام هم در این نشئه واجب است لذا اهل بیت علیهم السلام باید در کساء یمانی باشند علی الدوام و الی الازل الی الابد و بیرون برو هم نیستند زیرا: « ... لَوْ لَا الْحُجَّةُ لَساخَتِ الْأَرْضُ بِاَهْلِها. »
اگر حجت خدا نباشد، زمين پابرجا نخواهد بود. (اصول کافی، ج۱، ص ۳۳۴)
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
شرح حدیث شریف کساء
قسمت سیزدهم
وصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا یَتَلَالَؤُ كَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَیْلَةِ تَمامِهِ وَكَمالِهِ
و همچنان بدو مىنگریستم و در آن حال چهره اش مىدرخشید همانند ماه شب چهارده
ماه شب چهارده که ماه کامل است اشاره به ولایت مطلقه الهیه دارد. این ولایت تامه اولین تعیّن بعد از مقام احدیت است. ماحصل ضعف و فقر و اضطرار، وصول به رتبه خلافت اللهی است که به قمر نیز تعبیر می شود: أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْض (نمل/۶۲). حضرت ختمی از مقام فقر به دست حضرت زهرا سلام الله علیها به مقام بدر کامل ولایت که مظهریت اسم جامع الله است نائل شد، چه اینکه حضرت فاطمه سلام الله علیها امام آفرین است و نور ولایت به او در عالم وجود ساطع میشود. سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّةِ وَ أَرْخَيْتَ دُونَهَا حِجَابَ النُّبُوَّة. شاید این پرده نبوت و امامت همان کساء یمانی باشد.
فَما كانَتْ اِلاّ ساعَةً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ
پس ساعتى نگذشت كه دیدم فرزندم حسن وارد شد
وَقالَ السَّلامُ عَلَیْكِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْكَ السَّلامُ
و گفت سلام بر تو اى مادر گفتم : بر تو باد سلام
یا قُرَّةَ عَیْنى وَثَمَرَةَ فُؤ ادى فَقالَ یا اُمّاهُ
اى نور دیده ام و میوه دلم گفت: مادرجان
اِنّى اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَیِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ
من در نزد تو بوى خوشى استشمام مى كنم گویا بوى جدم رسول خدا است.
حضرت زهرا سلام الله علیها پس از پوشاندن حضرت ختمی مرتبت به کساء یمانی، از درخشش چهره پدر سخن میگوید که آشکار کننده درخشش درون ایشان است.
صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی
اندکی بعد امام حسن علیه السلام وارد میشود و بر مادر سلام میکند و حضرت با الفاظ قابل تأمل و زیبایی پاسخ فرزند را میدهند. بررسی و تأمل نوع مکالمه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها با تک تک افراد خانواده نکات آموزشی فراوانی در بر دارد که باید مورد مداقه و توجه تربیتی برای خانواده ها قرار گیرد.
در فقره بعدی امام حسن مجتبی علیه السلام میفرمایند:
«فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَیِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ.»
گفت: مادر جان! من در نزد تو بوى خوشى استشمام مى كنم گویا بوى جدم رسول خدا است.
حضرت با اشاره به رایحه ویژه ای که نزد مادرش به مشام میرسد: انی اشم عندک رایحه... و تعبیر ؛کأنها رایحة جدی رسول الله ، در واقع میفرمایند ؛ این بویی که نزد مادر است رایحه ای خاص است که این رایحه کانّه رایحه جد ماست.
لذا حضرت ختمی مرتبت و سایر اهل بیت علیهم السلام بوی خوش وجود را از نزد مادرشان استشمام میکنند.
حضرت رسول صلوات الله علیه و آله به حیث مقام نبوت و ولایت، ظهور یافته از این امّ است که او امّ ابیهاست لذا پیامبر در روایت فرمودند:
« حبب إلي من دنياكم ثلاث : الطيب ، و النساء ، وجعلت قرة عيني في الصلاة .»
(بحارالانوار، ج ۷۶، ص۱۴۱ )
در حدیث نبوی از لفظ «نساء» استفاده شده است نه لفظ امرأة. استخدام الفاظ و کلمات در کلام شریف معصومین بسیار دقیق است. در آیه شریفه مباهله نیز از لفظ نساء استفاده شده است که اشاره به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دارد زیرا این نساء اشاره به نفس کل دارد و نفس کل، مدبر عالم خلق است. مظهر همه زنان عالم، حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیهاست پس لفظ نساء استعمال شد. و هی سیدة نساء العالمین.
حضرت زهرا سلام الله علیها، دارای رایحه لاهوتی اعنی، "الطیب "است یعنی بوی خوش دارد و منشأ روائح عالم تکوین می باشد. مراد از عالم تکوین کل ماسوی الله است که بمنزله اعضا و جوارح انسان کامل می باشد. بنابر این تکوین یکپارچه بوی خوش است، وجود هر جا که باشد خیر محض و طیب و رایحه خوش است.
لذا در روایت آمده :
«َاتَسُبُّوا الرِّيح فَإِنَّهَا من نَفَس الرّحمن»
مبدأ همه روایح و بوهای خوش، حقیقت نفس رحمانی است و ولایت، نفس رحمانی است.
ماسوی الله به رحمت رحمانی ظهور کرد لذا حقیقت نفس رحمانی، مادر نظام هستی است.
اینکه من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم عبارت است از، سیده نساء عالمین و رایحه ی الهی او که روح و ریحان عالم وجود است و نماز که اشاره به ولایت اهل بیت علیهم السلام دارد که تأویل صلاة اند. که در حدیث حضرت زهرا امام حسن مجتبی علیه السلام را به قرة عینی خطاب کرد و رسول الله(ص) نیز فرمود: قرة عینی فی الصلوة ایْ فی الولایة.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸السلام علیک یا اباصالح المهدی
🌸سلام حضرت باران
🕊تویی بهانه باران
🌸برای باریدن
🕊تویی بهانه خورشید
🌸برای تابیدن
🕊بیا که عدالت مطلق
🌸مسیر میخواهد
🕊سپاه منتظرات امیرمیخواهد
🌸الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج🌸
10.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💗براتون روز خاصی
🌸رو آرزو میکنم
💗از اون روزایی که
🌸با خنده شروع میشن
💗و با آرامش به پایان میرسن
🌸آرزو میکنم که امروز
💗بالهای آرزویتان شما را جایی
🌸ببرند که دلتان می خواهد
💗روز پاییزیتون زیبا و بی نظیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁خـدایا باتـوکل به تـو
💫پنجره ماه آذر را باز میکنیم
🍁1 مــ🌙ـاه خیر و برکت
💫1 مـ🌙ــاه سلامتی و سعادت
🍁1 مـ🌙ــاه آرامش و پیشرفت
💫1 مــ🌙ـاه زندگی پراز موفقیت
🍁به همه ما عطــا بفـرمــــا🙏
35.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💞﷽💞
☄دشمن شناسی(۱)
💥شعارها و کلمات حق را از دست نااهلان بگیرید و خود بکار برید.قالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللّهِ وَ اللّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ
💥منافقان با تأکید و سوگند حرف می زنند تا شنونده،سخن آنها را باور کند.نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللّهِ
💥تأکید را با تأکید پاسخ دهید. نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ_وَ اللّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقِینَ لَکاذِبُونَ
💥به هر اظهار ارادت وادّعای حمایت دل خوش نکنید.نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ _لَکاذِبُونَ
💥منافقان را رسوا کنید.وَ اللّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقِینَ لَکاذِبُونَ
💥سوء استفاده از مقدّسات و استفاده ابزاری از ارزش ها،شیوه منافقان است.اتَّخَذُوا أَیْمانَهُمْ جُنَّهً
💥منافقان در تلاشند تا دیگران را از هدایت الهی محروم سازند.فَصَدُّوا عَنْ سبیل الله
💥عملکرد منافقان،سراسر زشت و ناپسند است.ساءَ ما کانُوا
💥منافقان در تلاشند تا دیگران را از هدایت الهی محروم سازند.
💥اگر هشدارهای الهی و توجه پیامبر نباشد، سخنان زیبا و فریبنده،حتی پیامبر را به شنیدن وادار می کند.وَ إِنْ یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ
💥منافقان،ظاهری آرام،ولی باطنی پر دغدغه دارند و همیشه در وحشت و اضطرابند.تُعْجِبُکَ أَجْسامُهُمْ _یَحْسَبُونَ کُلَّ صَیْحَهٍ عَلَیْهِمْ
💥از دشمن داخلی بیشتر بترسید.هُمُ الْعَدُوُّ
💥دشمن را بشناسیم و فریب ظاهر و سخنان او را نخوریم.تُعْجِبُکَ أَجْسامُهُمْ _تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ _ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُم
💥تکبّر و استکبار،انسان را از رحمت بی پایان الهی محروم می سازد.
تلاوت تصویری ترجمه گویا تفسیر مختصر سوره منافقون ۱تا ۶
36.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
رو به حرم رضوی برحسب ادب
دست برسینه می گذاریم و
می خوانیم
اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز چهارشنبه متعلق است به وجود
نازنین امام جواد علیه السلام
هدیه میدهیم میلیونها صلوات
به آن بزرگوار
و شفای همه بیماران
را از ازش میخواهیم
سهم شما پنج صلوات
و حداقل یکبار اشتراک گذاری