eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
156 دنبال‌کننده
906 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
30.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ghoran_tasviri_akhlagh 💠شیوه خلع سلاح مخالفین ⭕️در ارشاد مردم به حق، از طرح مسائل مادّی که سبب خنثی شدن آثار تبلیغ یا نوعی فشار بر مردم است، باید دوری کرد. «فَهُمْ مِنْ مَغْرَمٍ مُثْقَلُونَ 🟢استفاده از کمک های داوطلبانه که برخاسته از عشق و معرفت و نشاط است و مردم خود می پردازند،مانعی ندارد،آنچه منفی است،درخواست مزد از مردم است. تَسْئَلُهُمْ أَجْراً ، مُثْقَلُونَ ⭕️مخالفان انبیا،نه پشتوانه علمی و عقلی دارند و نه پشتوانه ای از عالم غیب.«أَمْ عِنْدَهُمُ الْغَیْبُ 🟢یکی از شیوه های دعوت و هدایت، شیوه پرسش و پاسخ است که قرآن چگونگی پرسیدن را بیان کرده است.أَمْ ،أَمْ ⭕️نتیجه ی نیرنگ،به خود افراد باز می گردد. یُرِیدُونَ کَیْداً ،هُمُ الْمَکِیدُونَ 🟢سؤالات و اهداف خود را جمع بندی کنیم. «أَمْ لَهُمْ إِلهٌ غَیْرُ اللّهِ ⭕️لجاجت،انسان را به تحلیل غلط وامی دارد. کِسْفاً مِنَ السَّماءِ. یَقُولُوا سَحابٌ مَرْکُومٌ 🟢از ارشاد مردم نباید زود خسته شد. قرآن بعد از طرح چهارده سؤال و بستن همه ی راه های عذر و بهانه،فرمان رها کردن آنان را می دهد. أَمْ تَأْمُرُهُمْ .أَمْ .أَمْ .أَمْ .فَذَرْهُمْ ⭕️لطف خداوند به قدری است که حتّی در هنگام رها کردن انسان به حال خود، هشدار لازم را می دهد. فَذَرْهُمْ حَتّی یُلاقُوا یَوْمَهُمُ الَّذِی . 🟢کفر و لجاجت سبب بدفرجامی است. ⭕️سنّت خدا در برابر مخالفان،عجله نیست. فَذَرْهُمْ حَتّی یُلاقُوا 🟢برای ستمگران،علاوه بر قیامت،در دنیا نیز عذاب است. «عَذاباً دُونَ ذلِکَ» ⭕️در برابر افراد لجوج،باید مقاومت کرد. «وَ اصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ»
14.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔅 «به استقبال آمدن خداوند برای بندگان» 🔻 قسمتی از بیانات استاد در جلسه درس اخلاق
14.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔅 «اشتیاق خداوند از بنده‌اش» 🔻 قسمتی از بیانات استاد در جلسه درس اخلاق
بسمه تعالی شانه ماه شعبان ‌المعظّم، ماه رسول الله، ماه مناجاتِ شعبانیه و صلوات شعبانیه، ماه خلوت‌های عاشقانه‌ی عارفان، رو به انقضاء است. از نیمه‌ی این ماه عبور کرده‌ایم و به دهه‌ی آخر این ماه وارد شده‌ایم. از این ماه که لحظات بسیار گران‌بهایی داشت؛ هنوز به لطف خدا چند روزی باقی است. ساعات و آناتِ  شب و روزِ این ماه لطافت فوق‌العاده‌ای دارد و کسانی که اهلِ مراقبه‌های عبادی و خلوت‌های انس و مناجاتند؛ طعمِ شیرینِ این لحظات و آنات را با ذائقه‌ی جانشان ادراک کرده‌اند و می‌کنند. ماهِ شعبان ‌المعظّم که ماهِ تحلیه و آراستن وجود خویش است به همه‌ی آنچه جنبه‌ی خدایی و الهی دارد؛ فرصت مغتنمی برای آماده شدن برای ورود به شهر ‌الله و ضیافة ‌الله، ماهِ مبارکِ رمضان است. عزیزان از فرصت‌های گران‌بهای ماه رجب برای تخلیه، و فرصت‌های ارزشمند این ماه برای تحلیه، بهره‌ی کافی برده باشند که نزدیک شدنِ ماه رمضانُ المبارک برای آنها توأم با وجد و نشاطی حاکی از آمادگی برای ورود به آن باشد. اگر هم خدای ناکرده کم‌توجّهی و کم‌بهره‌بردنی در روزهای گذشته‌ی این ماه بوده است؛ چند روزِ باقی را مغتنم بدانیم و سعی کنیم خلوت‌های عبادی و معنوی بیشتری داشته باشیم و استعداد و آمادگیِ ورود به شهر الله را در ایّام باقی‌مانده‌ی شعبان ‌المعظّم تهیّه و فراهم کنیم تا با شایستگی و نه با شرمندگی، وارد ماه مبارک رمضان شویم. التماس دعا صادقزاده                  
بسمه تعالی شانه همراه با مناجات شعبانيه (١٤) «و عد علیّ بفضلک علی مذنب قد غمره جهله» خدایا من گناهکارم، گناهکاری که جهل و نفهمی من، مرا در دریای گناهان غوطه ور کرد، ولی تو با فضل خودت به من رو کن، به من توجه و عنایت کن. من نفهم و جاهل بودم. این جمله می رساند که اولا گناه نتیجۀ است که بی شک همین طور است. اگر انسان بداند که گناه چه زیانی برای او دارد، محال است مرتکب گناه بشود؛اگر بداند که گناه چه جسارتی در محضر خدای دائم الانعام است، محال است مرتکب گناه بشود، اگر بداند که در حین گناه خدا او را می بیند حیا و شرم ناشی از این علم محال است به او اجازه دهد که مرتکب گناه شود. پس ناشی از جهالت است. اما خود این جهالت و نفهمی توجیه خوبی است برای این که إنسان از خدا تقاضا کند که بیا مرا بپذیر و مورد لطف و عنایت خودت قرار بده. مرا از لطف خودت محروم مكن. من نفهميدم؛ به إنسان  نفهم و جاهل هم خیلی سخت نمی گیرند. خدایا گناهان من از سر جهالت بود. خدای نکرده عالماً عامداً مصرّاً که گناه نکردم! من از سر ناداني گناه کردم، بیا بر من جاهل خیلی سخت نگیر... با فضلت به من رو کن. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🔻واکنش در برابر تردید ها 🔳سوگند به پدیده های طبیعی همچون ابر و باد و باران،توجّه اسلام را به کشف قوانین هستی و تدبیر حاکم بر آنها در جهت خداشناسی نشان می دهد وَ الذّارِیاتِ، فَالْحامِلاتِ، فَالْجارِیاتِ 🟨در برابر تردید دیگران، باید با قاطعیّت و صلابت و صراحت از حق سخن گفت«إِنَّما تُوعَدُونَ لَصادِقٌ» 🔳 هر انحراف، لغزش و گناهی، زمینه ساز انحرافات، لغزش ها و گناهان دیگری است. «یُؤْفَکُ عَنْهُ مَنْ أُفِکَ» 🟨سخن گفتن بی دلیل و بی اساس و تکیه بر حدس و گمان، زمینه ی دریافت لعنت الهی است. «قُتِلَ الْخَرّاصُونَ» 🔳نفرین و شعار مرده باد...،شعاری قرآنی است. «قُتِلَ الْخَرّاصُونَ» 🟨حدس و گمان و اشتباه، گاهی برای افراد پیدا می شود، لیکن خطر آنجاست که کار انسان، حدس زدن و عمر انسان در خطا و غفلت غرق باشد. اَلْخَرّاصُونَفِی غَمْرَهٍ ساهُونَ (تکیه گاه انسان باید علم و دانش باشد،نه حدس و گمان) 🔳ندانستن جزئیات، دلیل نپذیرفتن اصول نیست.گروهی به خاطر ندانستن زمان قیامت، از پذیرفتن اصل معاد سر باز می زنند. «یَسْئَلُونَ أَیّانَ یَوْمُ الدِّینِ» 🟨کیفر قیامت، ساخته دست خود انسان است. «ذُوقُوا فِتْنَتَکُمْ» 🔳کفّار، با آتش عذاب جسمی می شوند و با خطاب«ذوقوا»عذاب روحی.«النّارِ - ذُوقُوا» 🔛تلاوت تصویری سوره ذاریات ۱تا ۱۴
بسمه تعالی شانه همراه با مناجات شعبانیه (۱۵) «الهی قد سترت علیّ ذنوبا فی الدنیا و انا احوج الی سترها علیّ منک فی الاخری» خدایا در دنیا چقدر من گناه کردم و تو پرده پوشاندی، چقدر آلودگی به بار آوردم و تو با ستّاریتت آن را از چشم خلق مخفی کردی، گناهان بسیاری را در دنیا پرده پوشاندی و نگذاشتی احدی خبردار شود که اگر این پرده پوشی تو نبود مگر من می توانستم در جامعه زندگی کنم؟! مگر می توانستم سرم را جلوی خلقت بلند کنم؟! مگر می توانستم در چشم کسی نگاه کنم؟! با این همه آلودگی، با این همه معصیت و گناه؟! تو پوشاندی. خدایا ! در دنیا محتاج به پرده پوشی تو بودم، اما در آخرت به مراتب به این ستاریت محتاج ترم. اینجا این نکته را بگویم که گناهی را که خدا پوشانده خدا نکند خلق درصدد این باشند که برملا کنند! نکند اهل تجسس در عیوب خلق باشیم و بخواهیم پتۀ افراد را روی آب بیندازیم و گاهی اوقات با تعبیرات به ظاهر خیلی موجه افشاگری کنیم. مثلا به این خاطر که خط سیاسی آن فرد با ما نمی خواند یا سلیقۀ مدیریتی اش با ما فرق می کند. مگر جایز است؟!  اگر کسی جرمی مرتکب شده، و خدا آن را پوشانده است، ما حقّ تجسس نداریم! اگر هم آن جرم علنی و اثبات شد آن مجرم را می برند و تنبیه می کنند، مگر این که مجرمی جرمی را علنا در جامعه مرتکب شده باشد که آن وقت به خاطر جنبۀ بازدارندگی اش خود اسلام گفته آن حد شرعی را در بین جمعیت بزنند تا دیگران متنبه بشوند و جرات نکنند مرتکب چنین جرمی بشوند، والا جز این گونه موارد که بسیار در بین احکام اسلام استثنایی است در سایر موارد احدی حق تجسس نداریم که برویم کنکاش کنیم، کنترل کنیم و گوش بسپاریم که عیبی از کسی پیدا کنیم و برملا کنیم و با او تسویه حساب کنیم! مثلا در انتخابات رقیب ما است و می خواهیم از میدان او را به در کنیم، برویم شنود بگذاریم، تعقیب کنیم و غیره تا عیبی از او پیدا کنیم و طوری در جامعه آبرویش را ببریم که فردا نتواند کاندیدا بشود و جلوی ما علم شود! پناه می بریم به خدا! گناهی را که خدا پوشاند احدی حق ندارد آن را علنی و برملا کند! و اگر می خواهیم خدا ما را بپوشاند، باید خلق را بپوشانیم. ولو مطلع شدیم، تجسس که هیچ! خدا فرمود: «لا تجسسوا» (سورۀ حجرات، آیۀ 12) این که برویم جستجو کنیم که عیبی را پیدا کنیم که در مورد این کار پناه می بریم به خدا! نه، اگر تصادفا عیبی جلوی چشممان قرار گرفت و دیدیم، اگر می خواهیم خدا ما را بپوشاند ما هم بپوشانیم. حتی اگر به آن عیب فرد یقین هم داشته باشیم! واجب که نیست بگوییم! مخفی کنیم «کما تدین تدان» «به هر روشی که تو رفتار کنی، خدا با تو رفتار خواهد کرد.» بپوشانی تو را می پوشاند، رسوا کنی رسوایت می کند! ای کاش سلیقۀ همۀ ما عوض شود. آخر چرا در عیوب خلق تجسس می کنیم؟ در حسن خلق تجسس کنیم. آیا این زیباتر نیست؟! این دستگاه های نظارتی، بازرسی ها، تشکیلات حراستی و امنیتی اینها بروند جستجو کنند آن کارهای زبدۀ بسیار برجسته ای که افراد انجام داده اند و هیچ کس متوجه نشده است، بروند اینها را کشف کنند، اینها را تجلیل و تقدیر کنند، آن وقت ببینند اثرش چیست. «یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح» «ای خدایی که جمیل و زیبا را اظهار و برملا می کنی، اما آن چیزی را که زشت و قبیح است می پوشانی.» مگر عبد نباید متخلّق باخلاق الله باشد؟! ان شاءالله این روحیات را از آموزه های دینی مان بیاموزیم. در ادارۀ زندگی اجتماعیمان هم اینها را به کار ببریم. مدل ما مدلی نباشد که در دنیای کفر و بی ایمانی در غرب و شرق عالم طبق  آن مدل حکومت را اداره می کنند و ما هم بخواهیم آن گونه جامعه را اداره کنیم! بیاییم سراغ آموزه های دینی مان ببینیم به ما چه می گوید! خدایا گناهان زیادی را در دنیا بر خلقت پوشاندی،  نگذاشتی گناهان من را ببینند، من در آخرت به مراتب به پرده پوشی تو محتاج ترم. قسمت پایانی التماس دعا صادقزاده
اَللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَهَ الرَّشِيدَهَ وَ الْغُرَّهَ الْحَمِيدَهَ وَ اكْحُلْ(اكْحَلْ) نَاظِرِي بِنَظْرَهٍ مِنِّي إلَيْهِ خدايا آن جمال با رشادت، و پيشاني ستوده را به من بنمايان، و با نگاهي از من به او ديده ام را سرمه بنه، سلام علیکم صبح شما اولیای خدا منتظر یوسف زهرا مهدی فاطمه س حجت ابن الحسن عسکری به خیر انشالله به حق بی بی دوعالم فاطمه الزهرا س واهل بیت عصمت وطهارت علیه السلام این دعای امام صادق علیه السلام در دعای عهد که الحمدالله شما توفیق قرائت اش را دارید به مدد امام حسین علیه السلام که شفیع شما هست حضرت رزاق به فضل وکرمش با نفس حقی که خودتان دارید ودعای بنده کمترین بدرقه راه سیر وسلوک شما هست را نصیب شما واهل بیت شما بکرداند در دنیا ودر زیر سایه امام زمان عج حضرت رب الارباب توفیق عبادت وبنده گی وتقوا ورسیدن به مقام محمود وعندیت درمرتبه علی علیین نصیب وروزیتان بکرداند وبا محمد وال محمد ص محشورتان کند التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 👌رابطهبین سحر و بصیرت، تاریکی و گمراهی 💟شب زنده داری، از نشانه های متقین است. «قَلِیلاً مِنَ اللَّیْلِ ما یَهْجَعُونَ» 🍃همه انسان ها حتّی متقین در معرض لغزش هستند و به استغفار نیاز دارند. اَلْمُتَّقِینَ ،هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ 💟در تهجّد و سحرخیزی، از میان تمام اذکار و دعاها، استغفار جایگاه ویژه ای دارد. «وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ» 🍃اسلام مکتب جامعی است و عبادت در شب را با خدمت به محرومان در کنار هم قرار داده است. وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ وَ فِی أَمْوالِهِمْ 💟کمکی که به سائل و محروم می کنید، حق خودشان را می دهید، زیرا خداوند در اموال مردم حقی برای آنان قرار داده است، پس بر آنان منّت نگذارید.«حَقٌّ لِلسّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ» 🍃نباید منتظر ماند تا محرومان سؤال خود را مطرح کنند و بعد ما اقدام کنیم، باید آبرو و حرمت افراد حفظ شود. وَ فِی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ اَلْمَحْرُومِ 💟نشانه های قدرت و حکمت الهی در زمین، همراه با پیشرفت علم روز به روز آشکارتر می شود. وَ فِی الْأَرْضِ آیاتٌ 🍃مشکل اساسی کفّار و بی دینان، سطحی نگری آنان است و خداوند آنان را از این جهت مورد توبیخ قرار می دهد. «أَ فَلا تُبْصِرُونَ» (بصیرت،به معنای نگاه عمیق و دقیق است) 💟 قدرت نطق و سخن گفتن، از مواهب ویژه پروردگار به انسان است که خداوند برای حقیقی بودن سخن و وعده ی خود، به سخن گفتن بشر مثل می زند. «إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ ما أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ» 🔛تلاوت سوره ۱۵ تا ۲۳ 📗منبع: تفسیر نور استاد قرائتی 📲در ثواب نشر سهیم باشید. کپی: آزاد
بسمه تعالی شانه صراط مستقیم در فاتحه الکتاب مراد از هدایت به صراط مستقیم، طلب تثبت و ثبات قدم در مسیر ولایت خاصه‌ی علوی است. در خصوص معنای صراط مستقیم دو تعریف مطرح است: نخست، «صراط مستقیم وجودی» و دیگر، «صراط مستقیم سلوکی»؛ همه‌ی مخلوقات بلا استثناء بر «صراط مستقیم تکوینی وجودی» هستند و هیچ موجودی نیست که از صراط مستقیم حق متعال خارج باشد. صراط مستقیم در این معنا اصلاً مقابل ندارد و در واقع صراط غیرمستقیمی در نظام وجودی قابل تصور نیست. در نگاه تکوینی و توحیدی اصلاً مغضوب و ضالین معنایی ندارد چرا که نظام، نظام توحیدی است؛ در نظام تکوینی و با نگاه توحید صمدی، همه‌ی موجودات بلا استثناء بر صراط مستقیم الهی هستند چرا که هر یک، مظهری از مظاهر اسماء الله، چه اسماء جلالیه و چه اسماء جلالیه می‌باشند؛ هر یک از مخلوقات مظهر اسمی هستند و بر مظهریت اسم حاکم بر خودشان به سمت آن اسم که همان رب خودشان است در صیرورت و حرکت هستند؛ «إِنَّ رَبِّي عَلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ» (هود، ۵۶) لذا منظور کریمه‌ی «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ» نمی‌تواند طلب هدایت به چنین صراطی باشد. در واقع مراد از صراط مستقیم در این‌جا «صراط مستقیم سلوکی» است. صراط مستقیم سلوکی صراطی است که انبیاء، اولیاء و مرسلین آمده‌اند و بشر را به آن دعوت کرده‌اند و نکته‌ی شایان توجه این است که این معنای صراط، مقابل دارد و صراط غیر مستقیم در مقابل آن مطرح می‌شود. امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید «الْيَمِينُ وَ الشِّمَالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّرِيقُ الْوُسْطَى هِيَ الْجَادَّة». آن صراط مستقیم در واقع همان ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است و یمین و یسار هرگونه تخطی از پذیرش ولایت است. در اینجا تبصره‌ای لازم است؛ اینکه در معنای وجودی نیز صراط مستقیم امیرالمؤمنین علیه السلام است و همه‌ی مخلوقات ظهور آن ولایت کلیه‌ی الهی و شئون آن ولایت می‌باشند. این معنا در جای خود محفوظ است اما صراط مستقیم سلوکی یعنی تمسک به ولایت و امامت حضرت مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیهما السلام به تمام شئون آن و برائت از مخالفین آن حضرت بأی نحو... «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ» یعنی طلب این مهم از حق متعال جل جلاله که بار خدایا... ما را به ولایت خاصه‌ی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و اولاد طاهرین ایشان علیهم السلام هدایت کن و ما را در این مسیر ثابت قدم بدار... هرکه ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را پذیرفته و نماز بخواند و سوره حمد را تلاوت کند در مسیر صراط امیرالمؤمنین است و خوب است که این هدایت را با توجه از حق متعال طلب کند و استمرار و ثبات قدم بر آن را از خدا بخواهد که اگر چنین باشد، این نماز او، او را در این مسیر موفق خواهد داشت چرا که اصل را پذیرفته است لکن آن کسی که بر این طریق نبوده و ولایت را منکر باشد، نه نمازش نماز است و نه عبادت او عبادت؛ در واقع هر عبادت او برای او ضلالت و خسران رقم می‌زند. اعمال و عبادات اهل انکار ولایت اهل‌بیت علیهم السلام جز آن که به شهادت قرآن برای آنان خسران باشد چیز دیگری برایشان حاصل نمی‌کند؛  «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» (اسراء، ۸۲) لذا همین قرآن برای عده‌ای شفا و برای عده‌ای خسران است. عده‌ای در تفسیر این آیه می‌گویند چون شخصی قرآن نمی‌خواند و یا به آن اعتقاد ندارد، این قرآن برای او خسران است. چنین نیست بلکه اعتقاد شخصی که به ولایت اذعان نداشته باشد، همین اعتقاد او به قرآن برای او خسران و ضرر است! چنین شخصی قرآن هم می‌خواند و اتفاقا با صوت زیبا نیز می‌خواند؛ دیده‌ایم که اکثر قاریان معروف دنیا نیز چنین هستند و ولایت امیرالمؤمنین را نپذیرفته‌اند لذا همین قرآن خواندن آنان برای آنان خسران و ضرر است... خوب است که در نمازها و هنگام قرائت سوره‌ی شریف فاتحه این معنا را در نظر داشته باشیم و از حق متعال طلب ثبات قدم بر این طریق را داشته باشیم و در نهایت پس از هر نماز، در سجده‌ی شکر، شکر حقیقی را به جای آوریم و بگوییم «الْحَمْدُلِلهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ علي بن ابیطالب وَ أولادَهُ المَعصُومین عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ» التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام رو به حرم رضوی برحسب ادب دست برسینه می گذاریم و می خوانیم اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹💫چهارشنبه تون گلباران ❤️✨امروز از خدا میخواهم 🌸💫تمام لحظاتتان 🌹✨سرشار از ❤️💫عاشقانه های الهی 🌸✨سرشار از 🌹💫محبتهای خالصانه ❤️✨سرشار از 🌸💫دعاهای مستجاب شده باشه 🌹✨یک آسمان آرامش و ❤️💫هزاران لبخند زیبا 🌸✨برای تک تکتون آرزومندم
23.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 تا حالا ورودی بهشت رو دیدی؟😍😍😭 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
هشت توصیه امام هشتم برای روزهای آخر شعبان 👈 اباصلت (سلام الله علیه) می‌گوید: در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: 🔹 ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده در آخرین جمعه شعبان و پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: 1⃣ زیاد دعا کن 2⃣ زیاد استغفار کن 3⃣ زیاد قرآن تلاوت کن 4⃣ از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی 5⃣ هر امانتی که گردنت هست ادا کن 6⃣ تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن 7⃣ هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... 8⃣ و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: 💫 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ 🔹 خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز 📚 عیون اخبارالرضا علیه‌‌السلام ج۲ ص۵۱ 📚 بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳
4_6033035110654151306.mp3
312.6K
💠زیـــارت روز چهـارشنبــه💠 💠 به نـام امـام کاظـم امـام رضـا امـام جـواد امـام هـادی علیهـم السـلام💠
36.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام رو به حرم رضوی برحسب ادب دست برسینه می گذاریم و می خوانیم اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی
هشت توصیه امام هشتم برای روزهای آخر شعبان 👈 اباصلت (سلام الله علیه) می‌گوید: در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: 🔹 ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده در آخرین جمعه شعبان و پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: 1⃣ زیاد دعا کن 2⃣ زیاد استغفار کن 3⃣ زیاد قرآن تلاوت کن 4⃣ از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی 5⃣ هر امانتی که گردنت هست ادا کن 6⃣ تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن 7⃣ هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... 8⃣ و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: 💫 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ 🔹 خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز 📚 عیون اخبارالرضا علیه‌‌السلام ج۲ ص۵۱ 📚 بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت ا فرصتی است که ما پر پرواز بگیریم. آشنایی با حقیقت جان اهل‌بیت علیهم السلام همان است که ایشان از ما مطالبه کرده‌اند. جان انسان کامل هم بی نهایت و بی منتهاست، یعنی مقید به هیچ حد و حدودی نیست. لذا وقوف در مسیر شناخت معارف حقه‌ی اهل‌بیت علیهم السلام به هیچ وجه وجود ندارد. ‌ هر چقدر ما از این اقیانوس بی منتهای الهی بخوریم، می‌بینیم که این اقیانوس همچنان بکر باقی مانده است. ما باید عطش خودمان را در مجالس معارف اهل‌بیت علیهم السلام بیشتر کنیم. هر چه به ما دادند، اگر خوردیم و فهمیدیم، نباید بایستیم. ایستادن آفت است. اگر به شما کوه هم دادند و خوردی بگو کوه کمینه لقمه ام... اگر دریا را هم به شما نوشاندند بگو بحر کمینه جرعه ام... در مسیر خدا هر چه به شما دادند، نایستید. ما اگر بایستیم مصداق ابن السبیل می‌شویم، یعنی در_راه_مانده. هر چند اگر انسان به صدق در مسیر اهل بیت علیهم السلام قدم بردارد، آن ها دست در راه مانده ها را هم می‌گیرند. اصلا کار امام «إعطاءِ کُلِّ ذِي حَقٍّ حَقَّه» است‌، حق هر صاحب حقی را به او می دهد. «وَ آتَى اَلْمٰالَ عَلىٰ حُبِّهِ ذَوِي اَلْقُرْبىٰ وَ اَلْيَتٰامىٰ وَ اَلْمَسٰاكِينَ وَ اِبْنَ اَلسَّبِيلِ وَ اَلسّٰائِلِينَ وَ فِي اَلرِّقٰابِ» (بقره/۱۷۷) و مال را با وجود دوست داشتنش، به خویشاوندان و یتیمان و بینوایان و در راه ماندگان و گدایان و در (راه آزاد کردن) بندگان بدهد. حق متعال در قرآن می‌فرماید مال خود را به این هایی که ذکر شدند بده، در واقع دستور می‌دهد که معارف و حقایق دین را به ایشان القاء کن. این ها یتیم هستند. یتیم یعنی چه؟ یعنی اینکه اینها افراد مستعدی هستند اما به پدرشان اتصال ندارند. یتیم کسی است که پدر ندارد. در معنویات یتیم کسی است که مستعد است اما به پدر روحانی خودش متصل نیست. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند: «أنا وَ عَلي أبَوٰا هذِه الأُمَّة». من و علی پدران این امتیم. یتیم کسی است که از اهل‌بیت علیهم السلام دور شده است. هم بی بهره از دین است. ابن السبیل نیز کسی است که در مسیر حق متعال راه افتاده اما وقوف کرده است. توقف آفت کمال است چون انسان موجودی است که ذاتا حد یقف ندارد یعنی هیچ حدی نیست که اگر ما به آن رسیدیم، به انتهای قله‌ی کمال رسیده باشیم و دیگر کفایت کند... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
330 Jahad ba Nafs (1402-10-16) Babe 62 Hadithe 20834 Shahre Moghaddase Ghom.mp3
6.96M
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🔈 📌 امام صادق (علیه‌السلام): ⏪ مؤمن در اثر زهد به دنیا عروج پیدا می کند و شیرینی محبت الهی را می‌چشد [0:44] ⏪ 'محبت خدا' صرفا یک امر ذهنی نیست، بلکه امری 'قلبی و حقیقی' است [1:59] ⏪ مؤمن تنها جهت 'انجام وظیفه' به دنیا نظر می کند [3:00] ⏪ معنای حقیقی نِفاق: عدم تطابق ظاهر و باطن [5:19] ⏪ بی حالی نسبت به امور معنوی خصوصاً نماز؛ ویژگی منافق [6:57] ⏪ صورت ملکوتی بی‌توجهی به نماز و آخر وقت خواندن آن [10:25] ⏪ مراتب عبور از تعلقات؛ از دنیاپرستی تا خودپرستی [13:19] ⏪ بی‌رغبتی نسبت به دنیا؛ علامت صفای دل [15:15] ⏰ مدت زمان: ۱۶:۵۵ 🌐 https://aminikhaah.ir/?p=385
347_34700717607417.mp3
25.06M
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🔈 📌 دعای عهد؛ قراردادِ وقف خویشتن بر امام عشق ◀️خواندن دعاهای وارد شده؛ یکی از بهترین راه‌های ارتباط با امام زمان (علیه‌السلام) [0:58] ◀️ ویژگی‌ها و خاصیت 'عدد چهل 'عدد تثبیت' [9:26] ◀️ توجه و عمل به مضامین ادعیه؛ عامل بهره‌مند شدن از اثرات خاصِ آن دعا [11:28] ◀️ امام صادق (علیه‌السلام): هر کس چهل صبح 'دعای عهد' بخواند، حتی اگر مرده باشد نیز زنده خواهد شد و از 'یاران امام زمان (علیه‌السلام)' می‌شود! [13:33] ◀️ عجایبی از تأثیر خواندن دعای عهد بر جنازه میت؛ حل مشکلات برزخی فرد [18:14] ◀️ حمد و اظهار کمالات الهی؛ یکی از آداب شروع دعا [26:02] ◀️ مشمول دعای امام زمان (علیه‌السلام) شدن؛ یکی از اثرات دعا برای حضرت در مواقع استجابت [31:49] ◀️ تفاوت صلواتِ دعای عهد با سایر ادعیه؛ صلواتی از طرف خودم و جمیع مؤمنان عالم و پدر و مادرم! [33:52] ◀️ مضامین بلند دعای عهد؛ بیعت صبح‌گاهی و اعلام آمادگی برای اجابت سریع درخواست حضرت [38:38] ◀️ خدایا چشم مرا با یک نگاه به جمالش، زیبا کن! [42:13] ◀️ خدایا -خودم به کنار- با ظهور امام زمان (علیه‌السلام) 'پیامبرت (صل‌الله‌علیه‌وآله) را شاد کن' [46:00] ◀️ بی‌تابی عاشق از دوری معشوق؛ راز زدن روی پا بعد از دعای عهد [47:37] ⏰ مدت زمان: ۴۹:۳۴ 🔔@Aminikhaah_Media
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت۲ حق متعال دوست ندارد بندگانش در راه باشند. به همین خاطر در قرآن بر ابن السبیل و یتیم تاکید می‌کند. بر همسایگان هم تاکید می‌کند. عده ای هم همسایه هستند. تا یک مسیری آمده اند، وقوف کرده اند و الآن کنار شما هستند. به آن ها هم باید توجه داشته باشید. حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌فرمایند: «ألْجٰار ثُمَّ الدّٰار». اول همسایه بعد خانه‌ی خود. آن کسی که همسایه‌ی تو است و توانسته است تا مرتبه ای بیاید که در کنار تو قرار بگیرد، باید به او هم توجه داشته باشیم. در قرآن بر ابن السبیل تاکید بسیار داریم. به خاطر این که حق متعال نمی‌خواهد که من و شما توقف داشته باشیم. در همین وقایع و شخصیت های کربلا اگر مطالعه کنید، می‌بینید که ابن السبیل بودن چقدر بد است مثل طرماح که ابن السبیل بود. امام حسین علیه السلام را دوست داشت اما در مسیر وقوف داشت. وقتی اباعبدالله علیه السلام را دید گفت شما اجازه بفرمایید من آذوقه‌ی خانواده ام را ببرم و برگردم و به شما کمک کنم. وقتی برگشت امام حسین علیه السلام را شهید کرده بودند‌... حتی در ملائکة الله هم ابن السبیل داریم. آن ها مقام معینی دارند؛ «وَمَا مِنَّا إِلَّا لَهُ مَقَامٌ مَّعْلُومٌ» (صافات/۱۶۴). اصلا ملائکة الله ابن السبیل هستند. تنها موجودی که در راه نمی‌ماند، انسان است. انسان می‌تواند در راه نماند. اگر می‌ماند، قصور از خودش است اما ملائکة الله ابن السبیل هستند. در روایت دارد که در کربلا عده ای از ملائکه به امام حسین علیه السلام عرضه داشتند که اجازه دهید ما کمکتان کنیم، «فَمَکَثَ المَلٰائِکَه»، یک مکثی کردند و آمدند دیدند امام حسین علیه السلام شهید شده است. مکث عالم مجرد با عالم ماده فرق می‌کند. البته ما هم همین طور هستیم. ما هم یک روح مجردی داریم که یک جاهایی یک مکث کار ما را خراب می‌کند. یک جاهایی نفحات الهی به من و شما می‌وزد ولی یک وقوف می‌کنیم. مثلا با نفس و دنیای ما تداخل می‌کند و این مکث کار ما را خراب می‌کند. لذا ما نباید بایستیم. باید در مسیر حرکت کنیم. ما تک بعدی نیستیم که وقوف داشته باشیم. اگر تک بعدی بودیم مثل ملائکة الله، وقوف معنی داشت. ما دو ساحتی هستیم. یک بعد ما دنیوی است. همین جایی که الان هستیم با مقتضیات دنیا یعنی جسم داریم و جسمانیات. یک بعد دیگر ما روحانی است. این ساحت خیلی مقدس است. روحانی یعنی عالمی که در آن حد وجود نداشته باشد؛ این ساحت، اندازه و بعد ندارد. عالم دنیا اندازه و بعد دارد. هر چیزی در این عالم حد معینی دارد. وزن، طول، حجم و... دارد. عالم جسم و جسمانیات از این قاعده خارج نیست. اما عالم روحانیات حد ندارد و چون ما یک ساحت باطنی و روحانی داریم لذا نباید متوقف بشویم اما این بعد جسمانی ما همواره سر راه این ساحت روحانی ما است... بحث ما هم پیرامون همین موضوع است: نفس. نفس خیلی جاها ما را ابن السبیل می‌کند، گرفتار وقوف می‌شویم و از خیلی از کمالات باز می‌مانیم و یوم الحسرت در قیامت برای ما تجلی پیدا می‌کند... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده