eitaa logo
زندگی با قران
160 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
آیه260🌹ازسوره بقره 🌹 وَ إِذْ :وآنگاه که قالَ:گفت إِبْراهِيمُ:ابراهيم رَبِّ:پروردگارا أَرِنِي :بنمایی به من كَيْفَ:که چگونه تُحْيِ :زنده می کنی الْمَوْتى‌ :مردگان را قالَ: گفت أَ وَ لَمْ تُؤْمِنْ:آیا ايمان نیاورده ای قالَ :گفت بَلى‌:آری(ايمان آورده ام ) وَ لكِنْ:ولی (می خواهم) لِيَطْمَئِنَّ:تا آرام گیرد قَلْبِي: قلبم ،دلم قالَ :گفت فَخُذْ :پس بگیر أَرْبَعَةً :چهارتا مِنَ :از الطَّيْرِ :پرنده را فَصُرْهُنَّ :وپاره پاره کن آنها راو درهم آمیزشان إِلَيْكَ :نزد خودت ثُمَّ :سپس اجْعَلْ:قرارده عَلى‌ :بر كُلِّ :هر جَبَلٍ :کوهی مِنْهُنَّ:ازآنها جُزْءاً :قسمتی را ثُمَّ :آنگاه ادْعُهُنَّ: فراخوان آنهارا يَأْتِينَكَ :می آیند سوی تو سَعْياً :شتابان وَ اعْلَمْ:وبدان أَنَّ:همانا اللَّهَ :الله عَزِيزٌ :پیروزمند حَكِيمٌ‌ :سنجیده کار است
تفسير آیه صبحگاهی وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِـي الْمَوْتَى قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِن قَالَ بَلَى وَلَـكِن لِّيَطْمَئِنَّ قَلْبِي قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِّنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَى كُلِّ جَبَلٍ مِّنْهُنَّ جُزْءاً ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْياً وَاعْلَمْ أَنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (260) : و(بیاد آور) هنگامى كه ابراهیم گفت: پروردگارا به من نشان بده كه چگونه مردگان را زنده مى‏كنى؟ فرمود: مگر ایمان نیاورده‏اى؟ عرض كرد: چرا، ولى براى آنكه قلبم آرامش یابد. (خداوند) فرمود: چهار پرنده (طاووس، خروس، كبوتر وكلاغ) ++736%% را برگیر وآنها را نزد خود جمع وقطعه قطعه كن (و درهم بیامیز) سپس بر هر كوهى قسمتى از آنها را قرار ده، آنگاه پرندگان را بخوان، به سرعت بسوى تو بیایند و بدان كه خداوند تواناى حكیم است. تنها از یگانه ابر مرد تاریخ پس از رسول خدا صلى الله علیه وآله، یعنى على علیه السلام نقل شده است كه فرمود: «لو كشف الغطاء ما ازددت یقیناً» اگر پرده‏ها كنار روند، بر یقین من افزوده نمى‏شود. [738] ولى سایر مردمان همه دوست دارند كه شنیده‏ها و حتّى باورهاى خود را به صورت عینى مشاهده نمایند. چنانكه همه مى‏دانند قند را از چغندر مى‏گیرند، ولى دوست دارند چگونگى آن را مشاهده كنند. در تفاسیر آمده است: حضرت ابراهیم از كنار دریایى مى‏گذشت، مردارى را دید كه در كنار دریا افتاده و قسمتى از آن در آب و قسمتى دیگر در خشكى است و پرندگان و حیوانات دریایى، صحرایى و هوایى از هر سو آن را طعمه‏ى خود قرار داده‏اند. حضرت با خود گفت: اگر این اتّفاق براى انسان رخ دهد و ذرّاتِ بدن انسان در بین جانداران دیگر پخش شود، در قیامت آنها چگونه یكجا جمع و زنده مى‏شوند. لذا از خداوند درخواست كرد كه نحوه‏ى زنده شدن مردگان را مشاهده كند. خداوند نیز با این نمایش، ابراهیم را به نور یقین واطمینان رهسپار نمود. ----- 738) غررالحكم و تفسیر روح‏البیان، ج‏1، ص‏416 . - زنده كردن مردگان، از شئون ربوبیّت خداوند است. «ربّ ارنى كیف تحیى» - براى آموزش عمیق، استفاده از نمایش ومشاهدات حسى لازم است. «أرنى» - كشف وشهود تنها براى كسانى است كه مراتبى از علم، ایمان واستدلال را طى كرده باشند. درخواست «أرنى» ابراهیم پاسخ داده مى‏شود، نه هر كس دیگر. - در پى آن باشیم كه ایمان و یقین خود را بالا برده تا به مرز اطمینان برسیم. پژوهش و كنجكاوى یك ارزش است. «لِیطمئنّ قلبى» - ایمان، داراى مراحل و درجاتى است. «لیطمئن قلبى» - قلب، مركز آرامش است. «لیطمئنّ قلبى» - اولیاى خدا، قدرت تصرّف در هستى را دارند كه به آن ولایت تكوینى گفته مى‏شود. «ثمّ ادعهنّ یأتینك سعیاً» - معاد، جسمانى است و در قیامت بازگشت روح به همین ذرات بدن خواهد بود. «یأتینك سعیاً»
🔹 گاهی سختی کشیدن و تحمل آزار و اذیت همسر یا شوهر، موقعیتی است که در همان شرایط به کمال و سعادت میرسند! 🔹 همیشه به شرایط زندگی اعتراض نکنیم! 👈 شاید خیر و صلاحمان در همین باشد که هست! 🌴 سوره نساء 🌴 🕋 فَإِن كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللَّـهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا «19» ⚡️ترجمه: و اگر از همسرانتان خوشتان نيامد چه بسا شما چيزى را خوش نداشته باشيد، ولى خداوند، خير فراوان در آن قرار داده باشد.
📢 اگر دور گناهان بزرگ را خط بکشیم، خدا هم به کرمش روی خطاهای کوچکمان قلم کشیده و پاک پاک بهشتیمان میکند! چقدر اصرار و چاره جویی میکند برای بهشتی شدنمان! 🌴 سوره نساء 🌴 🕋 إِن تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُم مُّدْخَلًا كَرِيمًا «31» ⚡️ترجمه: اگر از گناهان بزرگى كه از آن نهى مى‌شويد پرهيز كنيد، گناهان كوچكتان را بر شما مى‌پوشانيم و شما را در جايگاهى ارجمند وارد مى‌كنيم.
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (261) مثل كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى كنند، همانند بذرى است كه هفت خوشه بروياند و در هر خوشه يكصد دانه باشد و خداوند آنرا براى هر كس بخواهد (و شايستگى داشته باشد،) دو يا چند برابر مى كند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسيع و (به همه چيز) داناست. آیه261🌹 ازسوره بقره 🌹 مَثَلُ : مثل الَّذِينَ :کسانی که يُنْفِقُونَ : انفاق مى‌كنند أَمْوالَهُمْ :مال هايشان را فِي :در سَبِيلِ :راه اللَّهِ :الله كَمَثَلِ :همچون حَبَّةٍ :دانه ای است أَنْبَتَتْ : که می رویاند سَبْعَ :هفت سَنابِلَ :خوشه را فِي :که در كُلِّ :هر سُنْبُلَةٍ :خوشه ای مِائَةُ :صد حَبَّةٍ :دانه است وَ اللَّهُ :والله يُضاعِفُ :چند برابر می کند لِمَنْ :برای هرکه يَشاءُ :بخواهد وَ اللَّهُ :والله واسِعٌ :گشایش گر عَلِيمٌ‌ :داناست تفسير آیه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه صبحگاهی مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (261) : مثل كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏كنند، همانند بذرى است كه هفت خوشه برویاند و در هر خوشه یكصد دانه باشد و خداوند آنرا براى هر كس بخواهد (و شایستگى داشته باشد،) دو یا چند برابر مى‏كند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست. سفارش به انفاق و منع از اسراف و تبذیر، بهترین راه براى حلّ اختلافات طبقاتى است. همچنان كه پیدایش و گسترش ربا، زمینه ساز و بوجود آورنده‏ى طبقات است. لذا در قرآن آیات لزوم اتفاق و تحریم ربا در كنار هم آمده است. [739] هر دانه‏اى، در هر زمینى، هفت خوشه كه در هر خوشه صد دانه باشد نمى‏رویاند، بلكه باید دانه، سالم و زمین، مستعد و زمان، مناسب و حفاظت، كامل باشد. همچنین انفاق مال حلال، با قصد قربت، بدون منّت و با شیوه‏ى نیكو آن همه آثار خواهد داشت. ----- 739) تفسیرالمیزان، ج‏2، ص‏406 . - انفاق، تنها پاداش اخروى ندارد، بلكه سبب رشد وتكامل وجودى خود انسان مى‏گردد. «مثل الذین ینفقون» - ستایش قرآن از كسانى است كه انفاق سیره‏ى همیشگى آنان باشد. «ینفقون» فعل مضارع دلالت بر استمرار دارد. - انفاق، زمانى ارزشمند است كه در راه خدا باشد. در اسلام اقتصاد از اخلاق جدا نیست. «فى سبیل اللّه» - استفاده از مثال‏هاى طبیعى، هرگز كهنه نمى‏شود و براى همه مردم در هر سن و شرایطى كه باشند قابل فهم است. تشبیه مال به بذر و تشبیه آثار انفاق به خوشه‏هاى متعدّد پر دانه. «كمثل حبّة انبتت سبع سنابل» - تشویق و وعده‏ى پاداش، قوى‏ترین عامل حركت است. پاداش هفتصد برابر. «واللّه یضاعف» - لطف خداوند، محدودیّت ندارد. «واللّه یضاعف ... واللّه واسعٌ علیم» - اگر انفاق مال، تا هفتصد برابر قابلیّت رشد و نموّ دارد؛ «كمثل حبّة انبتت سبع سنابل فى كلّ سنبلة مأة حبّة» پس حساب كسانى كه در راه خدا جان خود را انفاق مى‏كنند چه مى‏تواند باشد؟! «واللّه واسعٌ علیم»
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ثُمَّ لاَ يُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُواُ مَنّاً وَلاَ أَذًي لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ (262) كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى كنند و سپس به دنبال آنچه انفاق كرده اند، منّت نمى گذارند و آزارى نمى رسانند، پاداش آنها برايشان نزد پروردگارشان (محفوظ) است و نه ترسى دارند و نه غمگين مى شوند. آیه262🌹ازسوره بقره 🌹 الَّذِينَ :کسانی که يُنْفِقُونَ: انفاق مى‌كنند أَمْوالَهُمْ :مال هايشان را فِي سَبِيلِ :درراه اللَّهِ :الله ثُمَّ :سپس لا يُتْبِعُونَ:ازپی نمی آورند ما :آنچه را أَنْفَقُوا :انفاق کرده اند مَنًّا : منتی را وَ لا :ونه أَذىً: آزاری را لَهُمْ:برای آنان است أَجْرُهُمْ :پاداششان عِنْدَ:نزد رَبِّهِمْ:پروردگارشان وَ لا :ونه خَوْفٌ :ترسی است عَلَيْهِمْ :برایشان وَ لا :ونه هُمْ :ایشان يَحْزَنُونَ‌ :اندوهگین می شوند تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه صبحگاهی الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ثُمَّ لاَ يُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُواُ مَنّاً وَلاَ أَذًى لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ (262) : كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏كنند و سپس به دنبال آنچه انفاق كرده‏اند، منّت نمى‏گذارند و آزارى نمى‏رسانند، پاداش آنها برایشان نزد پروردگارشان (محفوظ) است و نه ترسى دارند و نه غمگین مى‏شوند. هدف اسلام از انفاق، تنها سیر كردن شكم فقرا نیست، بلكه این كار زیبا باید بدست افراد خوب، یا شیوه خوب و همراه با اهداف خوبى باشد. گاهى انسان گامى براى خدا بر مى‏دارد و كارى را به نیكى شروع مى‏كند، ولى به خاطر عوارضى از قبیل غرور یا منّت یا توقّع و یا امثال آن ارزش كار را از بین مى‏برد. با منّت، اثر انفاق از بین مى‏رود، چون هدف از انفاق تطهیر روح از بخل است، ولى نتیجه‏ى منّت، آلوده شدن روح مى‏باشد. منّت‏گذار، یا در صدد بزرگ كردن خود و تحقیر دیگران است و یا مى‏خواهد نظر مردم را به خود جلب كند كه در هر صورت از اخلاص بدور است. مگر خداوند به خاطر همه‏ى نعمت‏هایى كه به ما داده بر ما منّت گذاشته تا ما با بخشیدن جزئى از آن بر خلق او منّت بگذاریم. در مجمع البیان حدیثى روایت شده است كه رسول اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: خداوند در قیامت به منّت گذاران، نگاه لطف آمیز نمى‏كند. - شروع نیكو كافى نیست، اتمام نیكو هم شرط است. «ینفقون... ثمّ لایُتبِعون... منّاً» - اسلام حافظ شخصیّت محرومان وفقراست و كوبیدن شخصیّت فقرا از طریق منّت را سبب باطل شدن عمل مى‏داند. «لا یتبعون... منّاً و لا اذىً» - اعمال انسان، در یكدیگر تأثیر دارند، یعنى یك عمل مى‏تواند عمل دیگر را خنثى كند. انفاق براى درمان فقر است، ولى منّت‏گذارى آنرا مایه‏ى درد فقرا مى‏گرداند. «ینفقون... لا یتبعون... منّاً و لا اذىً» - خداوند، آینده انفاق كننده را تضمین كرده است. «لا خوف علیهم ولا هم یحزنون» - كسى كه بدون منّت و آزار وفقط براى خدا انفاق مى‏كند، از آرامشى الهى برخوردار است. «ینفقون اموالهم فى سبیل اللّه... لا خوف علیهم ولا هم یحزنون»
🚨ذره ای غافل نباشیم که یک لحظه⏰ ازماغافل نیست حضرت خداوند👈«وَمَا رَبُّكَ بِغَفِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ»📖[انعام/۱۳۲] الامان از روزی که تک تک صحنه های ثبت و ضبط شده از عمرمان را(از اتلاف عمر گرانمایه تا غفلت ها و نعوذبالله معاصی)نشانمان میدهند و مهر خموشی بر زبانمان زده می شود.
📢 تمام مشکل ما در توحید است! همین که یقین کنیم خدایی هست! و همیشه کنارمان، به همه چیز آگاه است، تنظیم میشود رفتار و گفتارمان! مگر اینکه بخواهیم در حضورش بی ادبی کرده و حرمت بشکنیم! 🌴 سوره نساء 🌴 🕋 إِنَّ اللَّـهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا «32» ⚡️ترجمه: كه خداوند به هر چيزى داناست. https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ قَوْلٌ مَّعْرُوفٌ وَمَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِّن صَدَقَةٍ يَتْبَعُهَا أَذًي وَاللّهُ غَنِيٌّ حَلِيمٌ (263) گفتار پسنديده (با نيازمندان) وگذشت (از تندى آنان)، از بخششى كه بدنبال آن آزارى باشد، بهتر است. و خداوند بى نياز بردبار است. آیه 263🌹ازسوره بقره🌹 قَوْلٌ: گفتاری مَعْرُوفٌ :پسندیده وَ مَغْفِرَةٌ :وگذشت خَيْرٌ : بهتر است مِنْ:از صَدَقَةٍ:صدقه ای که يَتْبَعُها :درپی آن باشد أَذىً:آزاری وَ اللَّهُ :والله غَنِيٌّ: بی نیاز حَلِيمٌ‌ :بردباراست تفسير آیه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسیر ایه صبحگاهی قَوْلٌ مَّعْرُوفٌ وَمَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِّن صَدَقَةٍ يَتْبَعُهَا أَذًى وَاللّهُ غَنِيٌّ حَلِيمٌ (263) : گفتار پسندیده (با نیازمندان) وگذشت (از تندى آنان)، از بخششى كه بدنبال آن آزارى باشد، بهتر است. و خداوند بى‏نیاز بردبار است. رسول اكرم صلى الله علیه وآله فرمود: اگر سائلى نزد شما آمد، به یكى از این دو روش عمل كنید؛ »بذل یسیر او ردّ جمیل« [740] یا چیزى كه در توان دارید به او عطا كنید، یا به طرز شایسته‏اى او را ردّ نمایید. همچنین فرمود: اگر با مال نمى‏توانید به مردم رسیدگى كنید، با اخلاق برسید. [741] ----- 740) تفسیر قرطبى ونمونه، ذیل آیه. 741) تفسیركاشف، ج‏1،ص‏272. - آبرو و شخصیّت فقیر، با ارزش‏تر از حفظ شكم و شخص فقیر است. «قول معروف... خیر من صدقة» - فقیر را با محبّت و دلسوزى به كار مفیدى كه زندگى او را تأمین كند، راهنمایى كنید. [742] «قول معروف» - انفاق باید همراه با اخلاق باشد. «قول معروف... خیر من صدقة» - گفتگوى خوش با فقیر، موجب تسكین او و عامل رشد انسان است، در حالى كه صدقه با منّت، هیچكدام را بهمراه ندارد. «قول معروف... خیر من صدقة» - اگر فقیرى بخاطر فشار وتنگدستى، ناروایى گفت او را ببخشید. «مغفرة» - رعایت عرف جامعه، در سخن و عمل لازم است. «قول معروف» - خداوند آزار رسانى به فقیر را پاسخ مى‏دهد، ولى نه با عجله. «حلیم» ----- 742) تفسیر پرتوى از قرآن، ذیل آیه.
روی پرده ی کعبه این آیه حک شده است: نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِــیمُ و من هنوز و تا همیشه به همین یک آیه دلخوشم: "بندگانم را آگاه کن که من بخشنده‌ی مهربانم"
مرد ثروتمندی که زن و فرزند نداشت، تمام کارگرانش را برای صرف شام دعوت کرد. جلوی آن‌ها یک جلد و مقداری پول گذاشت و هنگامی که از صرف شام فارغ شدند از آن‌ها پرسید قرآن را انتخاب می‌کنید یا پول را...؟!🤔 1⃣ اول از نگهبان شروع کرد و گفت یکی را انتخاب کنید: نگهبان گفت آرزو دارم که قرآن را انتخاب کنم ولی تلاوت قرآن را بلد نیستم پس پول را می‌گیرم که فایده‌ی آن با توجه به وضعیت من بیشتر هست و پول را انتخاب کرد. 2⃣ سپس از کشاورزی که پیش او کار می‌کرد خواست یکی را انتخاب کند: کشاورز گفت زن من خیلی مریض است و نیاز به پول دارم تا او را معالجه کنم اگر مریضی او نبود قطعا قرآن را انتخاب می‌کردم ولی فعلا پول را انتخاب می‌کنم. 3⃣ سپس از آشپز پرسید که قرآن را انتخاب می‌کنید یا پول را؟ آشپز گفت من تلاوت قرآن را خیلی دوست دارم ولی من پیوسته مشغول کار هستم ، وقتی برای قرائت قرآن ندارم بنابراین پول را بر می‌گزینم... 4⃣✅ نوبت رسید به پسری که مسئول حیوانات بود[این پسر خیلی فقیر بود] مرد ثروتمند گفت من یقین دارم که تو پول را انتخاب می‌کنی تا غذا بخری یا به جای این کفش پاره‌ی خود کفش جدیدی بخری پسر گفت: درست است که من نیاز دارم کفش نو بخرم یا اینکه مرغی بخرم و با مادرم میل کنم ؛ ولی من قرآن را انتخاب می‌کنم ، چرا که مادرم گفته است: *یک کلمه از جانب خداوند تبارک و تعالی ارزشمندتر از هر چیز است و مزه و طعم آن از عسل هم شیرین‌تر است* قرآن را برداشت ؛ بوسه‌ای بر آن زد و آن را گشود تا بخواند ؛ بین آن دو پاکت دید: در یکی از آن‌ها ده برابر آن مبلغی بود که بر میز غذا وجود داشت در دیگری وصیت‌نامه‌ای بود که ایشان را وارث تمام اموال و دارایی مرد ثروتمند قلمداد می‌کرد. مـــــــرد ثروتمند گفــــــت: 💠هر کسی گمانش نسبت به خداوند خوب باشد خدا او را ناامید نمی‌کند.💠 👇👇👇👇👇👇👇 گمان شما نسبت به پروردگار جهانیان چگونه است؟!؟🤔 آيه 124 سوره مباركه «طه» رويگردانی و اعراض از ذكر و ياد خدا را عامل اصلی تنگ‌دستی و سختی در زندگی انسان معرفی می‌كند: *«وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَى»* پس تلاش کنیم از خدا و قرآن فاصله نگیریم. *سعی کنیم یه جوری زندگی کنیم* *که خداراضی باشه نه بنده‌ی خدا* https://eitaa.com/ghoransobghahi
📢 🔹 مسؤولیت و تأمین معاش خانواده، بر عهده مردانی است که با فضل و حکمت خدا، از قدرت جسمی و توانایی کار و بار برخوردارند؛ 🔹 و در مقابل هر مسؤولیتی هم، حق و حقوقی ایجاد میشود؛ اگر مرد در خانواده، مسؤولیت دارد، متقابلا حقوقی هم به گردن اهل خانه دارد که همگی باید در امور خانواده، مطیع و تابع ولایت او باشند! ولایتی که از جانب خداوند به مرد خانه، تفویض شده است. 🌴 سوره نساء 🌴 🕋 الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّـهُ بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ «34» ⚡️ترجمه: مردان داراى ولايت بر زنانند از آن جهت كه خدا بعضى از ايشان (مردان) را بر بعضى (زنان) برترى داده (قدرت بدنى، توليدى و اراده بيشترى دارند) و از آن جهت كه از اموال خود نفقه مى‌دهند.
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِكُم بِالْمَنِّ وَالأذَي كَالَّذِي يُنفِقُ مَالَهُ رِئَاء النَّاسِ وَلاَ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْداً لاَّ يَقْدِرُونَ عَلَي شَيْءٍ مِّمَّا كَسَبُواْ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ (264) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! بخشش هاى خود را با منّت وآزار باطل نسازيد، همانند كسى كه مال خود را براى خودنمايى به مردم، انفاق مى كند و ايمان به خدا و روز رستاخيز ندارد. پس مثال او همچون مَثل قطعه سنگ صافى است كه بر روى آن (قشر نازكى از) خاك باشد (و بذرهايى در آن افشانده شود) پس رگبارى به آن رسد (و همه خاك ها و بذرها را بشويد) و آن سنگ را صاف (و خالى از خاك و بذر) رها كند! (رياكاران نيز) از دستاوردشان، هيچ بهره اى نمى برند وخداوند گروه كافران را هدايت نمى كند. تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
آیه264🌹ازسوره بقره 🌹 يا أَيُّهَا :ای الَّذِينَ:کسانی که آمَنُوا:ايمان آورده‌ايد لا تُبْطِلُوا :تباه نکنید صَدَقاتِكُمْ:صدقه هایتان را بِالْمَنِّ:با منت نهادن وَ الْأَذى‌:وآزاردادن كَالَّذِي:همچون کسی که يُنْفِقُ :انفاق می کند مالَهُ : مالش را رِئاءَ :برای نمایاندن النَّاسِ :به مردم وَ لا يُؤْمِنُ : وایمان ندارد بِاللَّهِ :به الله وَ الْيَوْمِ :وروز الْآخِرِ :واپسین فَمَثَلُهُ :پس مثل او كَمَثَلِ:همچون صَفْوانٍ:سنگی صاف است عَلَيْهِ :که برآن تُرابٌ:خاکی است فَأَصابَهُ :وبرسد به آن وابِلٌ :بارانی وخاک رابشوید فَتَرَكَهُ:وبرجای گذارد آن را صَلْداً :به صورت سنگی سخت لا يَقْدِرُونَ :ریا کاران نمی توانند عَلى‌ :بر شَيْ‌ءٍ :چیزی مِمَّا :ازآنچه كَسَبُوا :کسب کرده اند دست یابند وَ اللَّهُ :والله لا يَهْدِي :هدايت نمی کند الْقَوْمَ :گروه الْكافِرِينَ‌ :کافران را https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه صبحگاهی يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِكُم بِالْمَنِّ وَالأذَى كَالَّذِي يُنفِقُ مَالَهُ رِئَاء النَّاسِ وَلاَ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْداً لاَّ يَقْدِرُونَ عَلَى شَيْءٍ مِّمَّا كَسَبُواْ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ (264): اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! بخشش‏هاى خود را با منّت وآزار باطل نسازید، همانند كسى كه مال خود را براى خودنمایى به مردم، انفاق مى‏كند و ایمان به خدا و روز رستاخیز ندارد. پس مثال او همچون مَثل قطعه سنگ صافى است كه بر روى آن (قشر نازكى از) خاك باشد (و بذرهایى در آن افشانده شود) پس رگبارى به آن رسد (و همه خاك‏ها و بذرها را بشوید) و آن سنگ را صاف (و خالى از خاك و بذر) رها كند! (ریاكاران نیز) از دستاوردشان، هیچ بهره‏اى نمى‏برند وخداوند گروه كافران را هدایت نمى‏كند. این آیه نیز تشبیهى را با خود دارد و نمایانگر باطن اشخاصى است كه به قصد ریا و تظاهر انفاق مى‏كنند. ظاهر عمل اینان همچون خاك، نرم ولى باطن آن چون سنگ، سفت است كه قابلیّت نفوذ ندارد. به خاطر سفتى و سختى دلهاى سنگین‏شان، از انفاق خود بهره‏اى نمى‏برند. - منّت گذارى و آزار فقیر، پاداش انفاق و صدقات را از بین مى‏برد. «لا تبطلوا» - ریا، نشانه عدم ایمان واقعى به پروردگار وقیامت است. «ینفق ماله رئاء النّاس و لایؤمن باللّه» - انفاق مهم نیست، انگیزه و روحیّه‏ى انفاق كننده مهم است. «رئاء الناس» - اعمال شخص منّت گذار، ریاكار وكافر، تباه است. كلمه‏ى «فمثله» قابل تطبیق با هر سه گروه است. - ریاكار، عاقبت رسوا مى‏شود و حوادث، كاشف حقایق است. «فتركه صلداً» - ریاكار نه تنها از پاداش آخرت محروم است، بلكه رشد روحى را نیز كسب نكرده است. «لا یقدرون على شیى‏ء» - منّت‏گذار وریاكار، در مدار كفر ومورد تهدید قرار مى‏گیرد. «لایهدى القوم الكافرین»
هدایت شده از محبین ولایت۵۱۴۷
از قرآن بپرس: چگونه می‌توانیم توجه خدا را به خودمان جلب کنیم؟ فَاذْكُرُ‌ونِي أَذْكُرْ‌كُمْ وَاشْكُرُ‌وا لِي وَلَا تَكْفُرُ‌ونِ ﴿١٥٢﴾ پس مرا یاد کنید، [تا] شما را یاد کنم؛ و شکرانه‌ام را به جاى آرید؛ و با من ناسپاسى نکنید. سوره مبارکه بقره – آیه ۱۵۲ https://eitaa.com/m0hbinvelayt
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂پیرو هوای نفس نباشید🍂 🔸....لاتُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِکْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ کانَ أَمْرُهُ فُرُطاً. (کهف/۲٨) ✅ و از کسانى که قلبشان را از یاد خود غافل ساختیم اطاعت مکن! همانها که از هواى نفس پیروى کردند، و کارهایشان افراطى است. ⚡️پیروی از هوای نفس و خواهشهای دل، باعث می شود که کارهای انسان، زیاده روی و افراط شود، و چنین شخصی از یاد خدا هم غافل میشود. 👈یعنی : آدمهایی که دائم به حرف دلشون گوش میدن، هم افراطی میشن و هم غافل از یاد خدا.😱 در نتیجه : کارهای خطاشون زیاد میشه.😢 https://eitaa.com/ghoransobghahi